Powered By Blogger

12 Mart 2020 Perşembe

ÇÖL CENNETİ (1983)


Yönetmen: Ahmet Sert
Senaryo: Ahmet Sert, Baki Tamer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: As Film/Ahmet Sert

Oyuncular: Ahmet Gürkan, İnci Saner, Zeynep Zorlu, Baki Tamer, Bilge Tümtaç, Osman Alyanak, Ahmet Sert, Ehat Alinçe, Turgut Özatay

KonuFilm, çöl haydutlarının eline düşen bir adamın başından geçenleri konu edinir. Talip zengin bir ailenin genç ve hovarda oğludur. Talip’in etrafındaki kadınların hepsi onunla evlenmek ister. Selim Bey de oğlunun gönül maceralarından rahatsızdır. Bu nedenle oğlunu bir süre için İstanbul’dan uzaklaştırmaya karar verir. Onu, Ürdün’deki amcasının yanına gönderir. Talip amcasının yanına giderken çöl haydutlarının eline düşer. Ürdün çöllerinde hayatta kalma mücadelesi verecektir. (Hasan Sakın)

ÇÖL (1983)


 Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Çetin İnanç, Cüneyt Arkın
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım: Anıt Film/Mehmet Karahafız

Kamera Asistanı: Ali Utku, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Renk uzmanı: Aslan Tekin, Set Teknisyenleri: Meh-met Uğur, Enver Kündem, Mahmut Demir, Prodüksiyıon: Ahmet Gürkonak, Işık Şefi: Amigo, (Anıt Işık Film Servisi), (Kunt Film Stüdyosu’nda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Emel Tümer, Salih Kırmızı, Hüseyin Peyda, Deniz Ünsal, Murat İnanç, Feryal Feray, Nejat Gürçen, Baykal Kent, İbrahim Kurt, Yılmaz Kurt, Turgut Boralı, Sönmez Yıkılmaz, Oktar Durukan, Mehmet Uğur, Osman Betin ve arkadaşları,

kONUFilm, mafya içinde yaşanan hesaplaşmada hayatta kalmaya çalışan bir kabadayının başından geçenleri konu edinir. Yetimhanede büyüyen Kemal zorlu bir çocukluk geçirmiştir. Çocuk yaştayken suça sürüklenerek Kazım adında bir mafya babası hesabına çalışmaya başlar. Yıllar içinde işlediği suçlar Kemal’i duygusuz biri hâline getirir. Son yaptıkları iş sırasında, Kazım ile Kemal arasındaki anlaşmazlık hesaplaşmaya dönüşür. Kemal yıllarca hesabına çalıştığı Kazım’ı öldürür. Bu olay aynı zamanda Kemal’in ölüm emrinin verilmesi anlamına da gelir. Kemal’in hayatta kalabilmesi için kimseye güvenmemesi gerekir. (Hasan Sakın)


ÇOCUKLAR ÇİÇEKTİR / Kuduz (1983)


Yönetmen: Yaşar Seriner
Senaryo: Safa Önal
Hikaye Abdurrahman Keskiner
Foto Direktörü Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Tarık Akan, Necla Nazır, Hayati Hamzaoğlu, Tuncer Necmioğlu, Keriman Ulusoy, Suna Selen, Mesut Çakarlı, i. Hakkı Şen, Ahmet Kostarika, Ahmet Açan, Hacı Keskiner, Sabahat Işık, Müzik , Arif Sağ,

Konu: 1942 yılında Adana'nın "Dervişpınar" köyünde geçen gerçek bir olaydan alınmıştır. Ayağı sakat bir köy delikanlısının köyünün kuduz tehlikesi içinde olan çocuklarını kasabaya oradan da kente götürüşü hikaye edilmektedir. Olayın içinde bir de aşk vardır. Evlenmelerine karşı çıkılması üzerine sakat delikanlı köyün ağasının kızını da yanına alır ve çocukların kurtarılması işinde beraber hareket ederler.

* Bir köyde kuduz bir köpek çocukları ısırır. Olay anlaşıldığında çocuklar aşı için yakındaki kasabaya gönderilirler. Ama orada da aşı yoktur. Bunun üzerine çocukların trenle şehre gönderilmesine karar verilir. Ama aksi gibi tren rötar yapar. Neyse, sonunda gelir ve herkes biner. Ama yan yolda tren bozulup kalmaz mı? Bunun üzerine çocuklar dağtepe demeden yürümeye koyulurlar. Ama durun, bitmedi! Yürüyüş zordur, çünkü yanlarında bulunan Yakup'un ayağı sakattır. Üstelik Yakup'un peşinde, kaçırdığı Gülsüm'ün babası Musa Ağa vardır. Tam kan ter içinde kasabaya varıldığında, bu kez de Musa Ağa karşılarına dikilmez mi?

Evet, 'ey kari', bu anlattıklarım (hepsi birden) bir Türk filminde olmaktadır. Niye araba yok, niye tren hem geç gelir, hem bozulur gibi sorulara karşılık olarak ise, "olayların 1942 Türkiye'sinde geçtiği" söylenmektedir. Bu filmin öyküsünü, ünlü, sinemamıza bir çok değerli film armağan etmiş bir yapımcı yazmıştır. Keşke yapımcılıkla yetinip öykü möykü yazmaya kalkmasaydı da, bunca emek, böylesine zorlama bir hikâyeye oturtulmaya çalışılan bu filmle birlikte heba olup gitmeseydi... Yazık!..”Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”





ÇOBAN YILDIZI (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Yunus Yılmaz
(Mahmut Yesari’nin aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Kenan Kurt
Yapım: Rodop Ticaret/Şükrü Rodop

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Filiz Ersürer, Erol Taş, Baki Tamer, Yılmaz Kurt, Fatoş Çelik, Yılmaz Cesur, Mustafa Dik

Konu Film, uyuşturucu kaçakçılığı yapan bir ağa ile ona karşı mücadele eden bir adamın başından geçenleri konu alır. Rüstem Ağa kasabadaki eroin kaçakçılığının bir numaralı adamıdır. Polis bütün çabalara rağmen Rüstem’in şebekesini çökertemez. Rüstem’in hesabına çalışan Bekir’in günün birinde işi bırakmak istemesi nedeniyle şebeke içinde gerginlik çıkar. Rüstem şebekenin sırlarını açıklamasından korktuğu Bekir ve oğlu Ali’yi öldürür. Ancak cinayet yalancı tanıklar sayesinde köyden bir adamın üzerine yıkılır. Babası ve kardeşinin öldürüldüğünü haber alan İsmet ise İstanbul’dan köyüne döner. Ancak Rüstem Ağa çoktan İsmet’in ölüm emrini vermiştir. İsmet son anda suikasttan kurtulursa da gerçekleri bir süre öğrenemez. (Hasan Sakın) 

ÇİÇEK (1983)


Yönetmen: Yavuz Işıklar Ülkü Erakalın
Senaryo: Yavuz Işıklar
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Işıklar Film/Yavuz Işıklar

Oyuncular: Meral Zeren, Yusuf Sezgin, Mesut Engin, Ayşen Cansev, Salih Kırmızı, Nilüfer Aydan, Turgut Özatay, Unsal Em-re, Kadir Savun

Konu: Balıkçı kasabasında geçen kan davalı bir aşkın hikayesi.

ÇELİK PENÇE (1983)



Senaryo ve Yönetmen Eriş Akman
Görüntü Yönetmeni Hüseyin Özşahin
Yapım EKS Film/Eriş Akman

Art Direktör: Ahmet Saatçi, Kostüm: Kristos Panayatçu, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Set Ekibi: Kemal Altun, Muzaffer Gün, Yılmaz Boncuk, Adil Kıvılcım, Mustafa Kırkağaç, Montaj: Cevat Sezer, Prodüksiyon Süpervizörü: Yılmaz Kanat, Müzik: Aliye Mutlu, (Fono Film Laboratuvarı ve ses Stüdyolarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Fevzi Mengen, Eriş Akman, Nahit Saimoğlu, Sedat Limasol, Dee Taylor, Necdet Köçkeş, Ünal Gürel, Feyzal Kibarer, Engin Koç, Yılmaz Zafer, Aydın Ungan, Tiraje Sayılgan, İhsan Gedik, Günay Güner, Çocuk Yıldız: Cem Ermiş,


ÇELİK MEZAR (1983)


Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Murat Akovalıgil
Foto Direktörü: Erhan Canan, Işık Şener
Yapım: Fatih Film/Niyazi Doymaz

Prodüksiyon Müdürü: Ali Daymaz, Foto Direktörü: Erhan Canan,

Oyuncular: Güngör Bayrak, Salih Güney, Hülya Avşar, Tanju Korel, Hayati Hamzaoğlu, Erol Taş, Feryal Feray, Hayri Caner, Necmettin Metiner, Kadir Savun,

Konu: Film, bir taksi şoförünün öyküsünü konu edinir. Muzaffer taksi şoförlüğü yapan genç bir adamdır. Çocuk yaşta babasını kaybettikten sonra türlü işlerde çalışarak ailesine bakmak zorunda kalır. Zorlu yılların ardından kız kardeşi ve annesiyle mutlu bir hayata kavuşur. Ancak günün birinde bu mutluluk tablosu bir anda kararır. Muzaffer’in kardeşi Leyla’nın Kemal adında bir uyuşturucu satıcısıyla ilişkisi vardır. Evlilik vaadiyle Leyla’yı kandıran Kemal kızı iğfal etmeye çalışır. O sırada olay yerinde bulunan Muzaffer iki adamı öldürür, ancak karışıklık sırasında Leyla da hayatını kaybeder. Cinayetin ardından bir gemiyle İstanbul’dan kaçmaya çalışan Muzaffer’in başı beladan kurtulamayacaktır. (Hasan Sakın) 



CEHENNEM ELÇİLERİ (1983)




Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak ,
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Yapım: Alemdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Aytekin Akaya, Berhan Şimşek, İnci Saner, Nur Azak, Fatoş Çelik, Baykal Kent, Ayfer Özcan, Mehmet Samsa, Mehmet Uğur, Recep Filiz

Konu: Osmanlı İmparatorluğunun gerileme devrinde anavatana dönmek için çaba sarf edip, eşkıyalarla savaşan 5 Türk atlısının öyküsü.

ÇARIKLI MİLYONER (1983)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: İhsan Yüce, Kartal Tibet,
Memduh Ün, Kemal Sunal
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Cem Film/Yahya Kılıç,

Yönetmen Asistanı: Muzaffer Hiçdurmaz, Ahmet Sezerel, Makinist: Alaattin Durmaz, Sesleri Alan: Erekan Esenboğa, Montaj: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Gültekin Çavuş, Suat İşler, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Işık: İsmet Yurtçu, Aydın Uçar, Laboratuar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Set Ekibi: Cengiz Öktem, Selçuk Öktem, Mehmet Şenkal, Hüseyin Turan, Prodüksiyon Amiri: Ekrem Gökkaya, (Yeni Lâle Film Stüdyosunda hazırlanıp, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Kemal Sunal, Necla Nazır, Ali Şen, Reha Yurdakul, Nermin Denizci, Hüseyin Kutman, Selim Naşit, Belkıs Dilligil, Jale Efecik, Memduh Ün, Zühal Üstüntaş, Necdet Yakın, Ekrem Gökkaya,

Konu: Köy ve kasaba düğünlerinde davul çalarak geçimini sağlayan Bayram'a hiç tanımadığı babası İstanbul'lu milyarder Hilmi Bey'in bütün serveti miras kalır. Bayram yasal işlemleri yapmak üzere İstanbul'a gelir. Basın miras haberiyle çok ilgilenir ama aile avukatlarının tuttuğu korumalar yüzünden muhabirler Bayram'a yanaşamazlar. İşinden kovulma tehlikesi ile karşı karşıya kalan bayan muhabir Suna (Necla Nazır) bayılma numarası yaparak, Bayram'la arkadaş olur.




[1]  Mr. Deeds Goes to Town” 1936 yılı yapımı Amerikan filminden uyarlama. Romantik bir komedi olan bu filmin Yönetmeni Frank Copra (1897-1991), Clrence Budington’un (1881-1964) bir hikayesinden ise Robert Riskin (1897-1955) senaryolaştırmış. Gary Cooper (1901-1961), Jean Arthur (1900-1991) başrolü paylaşmışlar.


CAN KURBAN (1983)


Yönetmen: Remzi A. Jöntürk
Senaryo: Vural Pakel
Yönetmeni: Erhan Canan
Yapım: Barış Film/Vural Pakel

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set: İbrahim Önen, Ömer Bubu, Kemal Kundak, Prodüksiyon: Şerif Ablak, Kamera Ferhat Bakır, Müzik Direktörü: Mahmut Tuncer, Beste: Cengiz Tekin, Hikaye: Zeki Alan, Yardımcı Yönetmen: Nurettin İrişen,
Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Mahmut Tuncer, Neşe Aksoy, Hayati Hamzaoğlu, Aslı Öncü, Hüse-yin Peyda, Levent Çakır, Suna Selen, Suna Pekuysal, Sami Hazinses, Aslı Öncü, Nuray Deveci, Nejat Gürçen, Mustafa Yavuz, Oflaz Onur, Ali Caylan, Şadan Yrenişafak, Abdullah Ataç, Turan Emil, Çocuklar: Umut Tuncer, Filiz Fidan, Mesut Fidan, Sinan Fidan,

KonuFilmde, kabadayılık yapan arkadaşından kendisine borç kalan bir adamın yaşadıkları anlatılır. Eski kabadayılardan İlyas, polis tarafından ele geçirilmek üzeredir. Teslim olmadan önce eski dostu Tarık’la görüşür. İlyas bir oğlu olduğunu söyleyerek Tarık’tan ona sahip çıkmasını ister ve intihar eder. Ancak İlyas’ın ölümüyle birlikte borçları da Tarık’a kalır. Tarık, İlyas’ın mafyaya olan borçlarından kurtulabilmek için bir plân yapar. Önce İlyas’ın oğlu Murat’ı öldürecek, sonra da İlyas’ın karısından para koparmaya çalışacaktır. Ancak işler Tarık’ın plânladığı gibi gitmez. (Hasan Sakın)


BİR ZAMANLAR KARDEŞTİLER (1983)


Yönetmen: Hüsnü Çetiner, Oğuz Çetiner
Özgün Hikaye: Mehmet Aydın, Tolgay Ziyal
Foto Direktörüi: Hüseyin Özşahin
Yapım Gökçen Film

Kameraman: Uğur Döndür, Yardımcı Yönetmen: Nurettin İrişen, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Şakir Yörük, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Laboratuvar: Ekrem Şen, Ünal Keleş, Veli Burç, Ahmet Taşoluk, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Seslendirme Yönetmeni: Esen Günay, Set Düzenleme: İsmail Kündem, Ömer Bubu, Enver Kündem, Işıklar: Oğuz Yaralı, Varol Vatansever, Vasfi Döndür, Prodüksiyon: Abdullah Ataç, Gökçen , (Şafak Film Renkli laboratuvarla
rında hazırlanmış, Yeni Film stüdyolarında seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Bulut Aras, Nazan Saatçi, Yusuf Sezgin, Yıldırım Gencer, Kadir Savun, Figen Han, Sami Hazinses, Neriman Koksal, Kazım Kartal, Yılmaz Köksal, Figen Han, Ersin Aydın, Yılmaz Kurt, Kadir Kök, Sönmez Yıkılmaz, Mehmet Uğur, Çocuk Yıldız: Özlem Büyükburç

Konu: Fren Ali, Yusuf ve Kafa Kemal üç kardeştirler. Fren Ali,araç kullanmaktaki mahareti yüzünden bu lakabı almıştır,dolmuş şoförüdür.Yusuf narkotikte komiserdir. Kafa Kemal’se kabadayıdır. Fren Ali,babalarının ölümünden sonra ailenin bakımını üstlenmiş  sorumluluğunu da helal yoldan kazanç elde ederek yerine getirmiştir. Ancak, Kafa Kemal’in tuttuğu yol haramdan geçmektedir ve bu durumu Ali onaylamaz,bu yüzden kardeşine küstür. Fren Ali kendi hatası yüzünden kızı Özlem’i sakat bırakmıştır. Anneleri her daim üç kardeşi bir araya getirme gayretindedir. Özlem’in dünyalar güzeli bir öğretmeni vardır. Kafa Kemal Çiçek öğretmene tutulur. Yürümeyi başaramayan Özlem evde babası ve amcası Kemal’in kavga etmesi üzerine şoka girerek tekrar yürümeye başlar. Kemal önceleri özendiği namlı kabadayı, Çakırın Ramazan’ın adamlarını döver. Her zaman hamama gittiğinde Çakırın Ramazan’ın yerine yatarak orada kese yaptırır ve hamamcı (Kadir savun) ona delikanlılık hakkında öğütler verir, Ramazan’ı emsal gösterir. Ramazan hapisten çıkınca Kemal’in kendisinin yerine göz dikmiş birisi olduğu söylenmiştir. Bu yüzden o da Kemal hakkında bir şeyler dinlemiştir.Kemal,kendi adamlarını dövdüğünde,onda kendi gençliğini gördüğünü söyleyerek onun canını bağışlayarak kovmuştur.

Çiçek Öğretmen Kemal’in aşkına karşılık vermek için yaşam biçimini değiştirmesi gerektiğini söyler ve Kemal silahı bırakır. Çakırın Ramazan uyuşturucu kaçakçısıdır ve Yusuf’un namı yüzünden başlarına bela olabilecek bir komiseri ortadan kaldırmak istemişlerdir. Bu durumu pavyon şarkıcısı ve konsomatrist olarak çalışan ama Kemal’e tutulmuş olan Figen haber verir ve Kemal bir bayram sabahı kardeşini korumak için siper olur. Annesine gitmiş ve annelerinin her zaman istediği gibi bir arada olmak için kardeşini koru-mak için yerlerini sormuştur. Bayram namazına gittiklerini öğrendiğinde hızla koşar ve Yusuf’a saldırdıklarında siper eder kendini. Hayatını kaybeder. Aynı yaşam koşullarının içinden çıkan üç kardeş, ancak kötücül bir günde bir araya gelebilmiştir.



BİR ŞARKILIK MUTLULUK (1983)






Senaryo ve Yönetmen: Hüsnü Çetiner, Oğuz Gözen
Kamera: Mükremin Şumlu
Işık: Mehmet Çakar
Yapım: Soner Film/Muzaffer Sönmez

Oyuncular: Arif Meşhur, Yurdaer Doğulu, Zahide, Dursun Salkım, Yüksel Alpdoğan, Çocuk Oyuncu: Kenan Doğulu

Konu: Çeşitli işlerde çalışan dört kafadarla, fidye almak için kaçırdıkları ünlü bir şarkıcının öyküsü.

Not: Filmde beş şarkıcının rol alması, filmin ticari başarısına olumlu bir etki yapmaz. Film biter bitmez, yapımcısı Soner Film tarafından Mete Filme satılır.

BİN KERE ÖLMEK (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Jalal Mehraban
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Yapım: Ferhat Film/Eda Sabahi

Set Teknisyenleri: Mustafa Boğan, Taci Ersan, İbrahim Öner, Prodüksiyon Asistanları: Kazım Şadan, Faruk Gece, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Prodüksiyon Amiri: Fikret Ertuğrul, Laboratuvar Mustafa Oruç, İsmail Aksu, Seslendirme: Erkan Aktaş, Baskı: Adnan Şahin, Senkron: Nevzat Dişiaçık, Negatif Montaj: Muzaffer Karataş, Montaj: İsmail kalkan, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Yönetmen Yardımcısı: Şahin Gök, Işık: Jalal Mehraban, Müzik Direktörü: Cahit Berkay, (Fono Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Mahmut Hekimoğlu, Melike Zobu, Ahmet Sabahi, Yavuz Selekman, Jale Efecik, Coşkun Göğen, Yusuf Çetin, Sırrı Elitaş, Ferhat Ünal, Mehran Fedayi, Tahsin Koray, Ahmet Karaca, Ferhat Ünal, Nubar Terziyan, Mürvet İçsever, Küçük Oyuncular: Mesut Çakarlı, Murat Kılıç,

Konu: Polisler tarafından vurulan ve diğeri de idam edilen iki fakir gencin dramatik öyküsü.


BEYAZ ÖLÜM (1983)


Yönetmen: Halit Refiğ
Yönetmen Yardımcısı: Seçkin Yaşar
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Kamera Asistanı: Mahmut Yumuşak, Senaryo: Erdoğan Tünaş, Müzik : İzzet Öz, Işık Şefi: Ali Salim Yaşar, Işık Asistanı: Şevket Bilgili, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Teknik Yönetmen: Zafer Par, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Film Hazırlık Std.; Fono Film, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj; Muzaffer Karakaş, Laboratuvar: Mustafa Oruç, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Fehmi Tengiz, Prodüksiyon Ekibi: Necati Şimşek,

Oyuncular: Ahu Tuğba (Meral), Tarık Akan (Yılmaz), Yaprak Özdemiroğlu, Ünsal Emre, Hüseyin Peyda, Sümer Tilmaç, Raik Alnıaçık, Nubar Terziyan, Neslihan Acar, Coşkun Göğen, Mehtap Ar, Atilla Ergün, İhsan Gedik, Renan Fosforoğlu, Nuray Deveci, Kudret Karadağ, Serdar Bora, Şemsi İnkaya, Necip Tekçe, Şule Öner

Konu: Meral ünlü bir şov kızıdır; genç, güzel, zengin ama uyuşturucu bağımlısı. Yılmaz çıkarları için gençleri zehirlemekten kaçınmayan kirli düzene ve uyuşturucu trafiğine karşı savaşan genç, gözü pek ve yakışıklı bir polis. bu, şov işinin renkli dünyasında bir tutku fırtınasının, uyuşturucu bağımlılığının doğurduğu ıstırap ve onursuzluğun işlendiği, trajik sonuçları yaşamın içinden alınmış, ibret dolu bir öyküdür... Aysel adlı genç bir kızın aşırı dozdan ölmesi polisi harekete geçirir. Yılmaz, Aysel’in Meral’in yanında çalıştığını öğrenince genç kızı sorgular. uyuşturucu çetesinin başı hacı, Meral’den Yılmaz’la ilişki kurup muhbirlik yapmasını ister. Yılmaz ipucu için esrarkeş Corci’yi konuşturmak ister, Meral haber verir ve hacı’nın adamları Corci’yi öldürür. Yılmaz’ın şüpheleri meral’e odaklanır. Pişman olan genç kız Yılmaz’a, Hacı’nın onu öldüreceğini haber verir. ama Yılmaz’ın arkadaşının ölmesini engelleyemez. Hacı’nın Yılmaz’ı pusuya düşürmesi isteğini Meral kabul etmeyince dışlanır. Meral, içten içe aşık olduğu genç komiserle işbirliği yapar. Hacı’nın teklifini kabul etmiş görünür ve onun evine gider. Onu izleyen Yılmaz ve ekibi eve baskın düzenler. çıkan çatışmada hacı ve adamları yaralanır. Bu kargaşada vurulan ve yaşamını yitiren talihsiz Meral’in yüzünde, içinde kopan tüm fırtı-naların dindiği, hüzünlü ama mutlu bir gülümseme vardır…

Yasak Konuya Ciddi Yaklaşım”
Uyuşturucu maddeler sorunu kısa bir sıra öncesine dek gerek dünya, gerek Türk Sinemasında tabu idi. Sanki bir konuyu ele almazsanız o sorun ortadan kalkacakmış gibi... 50’lerden başlayarak Amerikan sinemasında işlenen bu konuda sinemamız şimdiye dek, eroini polisiye filmlerin sıradan bir gerilim öğesi olarak kullanmanın dışında ciddi bir çaba göstermemişti. "Beyaz Ölüm" bu alanda ilk kayda değer film sayılabilir...

"Beyaz Ölüm"ün ilginç yanı, genelde iki kahramana ve "aşık bir çifte dayalı sinemamızda bu kez çok kişili, çok kahramanlı bir öykü anlatması, Senaryo, çok yönlü bir gelişimle toplumumuzda bu alışkanlığa kapılmış değişik çevrelerden -en yoksulundan en zenginine- kesitler veriyor. Ama fıImin gelişimi, özellikle "Bağdat caddesi gençleri"nin üstünde yoğunlaşmış. Elbette Erler Film'in ve Erdoğan Tünaş'ın tüm filmlerinde olduğu gibi, kalıplar, klişeler ön planda: 'Gençlik eğlenceleri', gazinocu artist ilişkileri, 'eşcinsel' tipi vs. Ancak tüm bu kalıplara karşın, filmde gözden kaçmayan bir canlılık var: Belki de Tarık Akan'ın rahat oyununu çevreleyen geniş bir genç oyuncu kadrosunun varlığından kaynaklanan... Öyle ki, Ahu Tuğba bile rolüne oturmuş. “Atilla Dorsay, “12Eyül Yılları ve Sinemamız”, syf, 94 “



BEKLEYİŞ (1983)


Yönetmen: Hasan Karcı
Senaryo: Yasemin Karcı
Kamera: Hüseyin Ererez
Yapım: Şimal Film

Oyuncular: Yeşim Yükselen, Semra Poyraz, Tanju Korel, Ajlan Aktuğ, Hakkı Kıvanç
Taş ocaklarında çalışan dört işçinin yaşam mücadelesi.