Powered By Blogger

15 Mart 2020 Pazar

BİRKAÇ GÜZEL GÜN İÇİN (1984)


Yönetmen: İrfan Tözüm, Cüneyt Arkın
Senaryo: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin
Yapım: Tek Film/Mehmet Ali Yılmaz

Asistan Kameraman: Aytekin Çakmakçı, Yardımcısı: Varol Vatansever, Reji Asistanları: Jan Birindizi, Fatma Oran, Set Ekibi: Azmi Yıldız, Şeref Yılmaz, Zafer Ayden, Yaşar Davutoğlu, Işık Şefi: Süleyman Çekeç, Asistanları: Fevzi Öcal, Erdinç Koç, Prodüksiyon Ekibi: Erdoğan Üçkaya, Halim Yılmaz, Ziya Yılmaz, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Asistan: Eyüp Yıldız, Müzik: İzzet Öz, Montaj:Nevzat Dişiaçık,

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Necla Nazır, Damla İra, Belgin Güven, Cemal Genceraffer Karataş,  Tuğrul Meteer, Hüseyin Peyda, Ekrem Dümer, Diler Saraç, İsmet Erten, Nubar Terziyan, Selda Özer, Aslan Altın, Aydın Haberdar, Ekrem Dümer, Yaşar Güner, Aslan Altın, Ahmet Kostarika, Sönmez Yıkılmaz, Abti Algül, Misafir Sanatçı: Taşkın Sabah

Konu: Necla babasının ölümünden sonra vasiyetin açıklanmasıyla büyük bir şaşkınlık yaşar. Yaşlı adam Kemal Polat adlı eski ortağıyla evlenmesi karşılığında bütün mirasını kızına bırakmıştır. Mühendis Kemal balıkçılık yaparak sade bir hayat sürmektedir ve tüm hayatını dostlarıyla birlikte kayıp kızını aramaya adamıştır. Onu bulduğunda tanık olduğu bir cinayeti üstlenince yargılanıp idama mahkum edilmiştir. Necla ölümü yaklaşan bu adamla göstermelik bir evlilik yapar ancak gerçek suçlunun ortaya çıkmasıyla infaz durdurulur ve genç kızın bütün planları alt üst olur. Bu vahşi karakterli adam bir anda onun hayatına bir daha çıkmamak üzere girmiştir.


BİR SEVGİ İSTİYORUM (1984)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Mehmet Aydın,
Foto Direktörü Abdullah Gürek
Yapım: Burak Film/Sungur Esen, İbrahim Mertoğlu
Ses: Yılmaz Segenli, Murat Özlüer, Kamera Asistanı: Ali Utku, Reji Asistanı: Ayşegül Gökgit, Işıklar: Ergun Şimşek, Negatif Montaj: Ali Berkant, Laboratuvar: Armağan Kök-sal, Şems Tokgöz, Selahattin Kılıççeken, Renk Uzmanı: Tümay Rızai, Montaj: İsmail Kalkan, Sesle-ri Alan: Erkan Esenboğa, Yardımcı Yönetmen: Ahmet Sezerel, Müzik: Cahit Berkay, (Sineray Stüdyolarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Türkan Şoray, Cihan Ünal, Tanju Gürsu, Hülya Tuğlu, Zümrüt Cansel, Kadir Savun, Nuri Alço, Orhan Çağman, Nazlı Aydıncık, Gönül Ser, İhsan Yüce, Tuncer Necmioğlu, Reha Yurdakul, Küçük Oyuncu: Hülya Tuğlu

Konu: Filmde, evliyken başka bir adama âşık olan bir kadının hikâyesi anlatılır. Adanalı bir beyin kızı olan Melike, üniversite okumak için gittiği İstanbul’da evlenir. Ancak bir süre sona eşi Saffet ile aralarındaki aşk biter. Saffet başka kadınlarla Melike’yi aldatmaya başlar. Bu yüzden Melike, boşanmaya karar verir. Ne var ki babası buna engel olur. Kocası ile evliliğine devam etmek zorunda kalan Melike, başka bir adamla aşk yaşayacaktır. (Meltem İşler Sevindi)




" Aslında "Bir Sevgi İstiyorum" sıradan bir yerli film, başı ile bitişe eklenen saçmalığı bir yana atarsanız pekala seyredilebilir. Ayrıca bu bölümler çıkarılırsa film değerin den de iş yapma gücünden de bir şey kaybetmez. Buralar hangi akla seçilip özenle filme yerleştirilmiştir, bu buluş yapımcının mı, senaryo yazarının mı, yönetmenin mi? anlaşılır gibi değil. (Orhan Barlas, Çözüm Bulundu, Video Sinema, S.: 8, Şubat 1985) “Agah Özgüç, “Türk Filmleri Sözlüğü” 2. Cilt syf, 197”

BIRAKIN YAŞASINLAR (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Bilun Nazlıhan, Ünsal Emre, Yıldırım Gencer, Osman Alyanak, Fatih Özses, Yüksel Gözen, Turgut Özatay, Yasemin Önder, Küçük Yıldızlar: Burak Gülgen, Fırat Gülgen

Konu: Ailesini öldüren bir mafya çetesinden intikam almaya çalışan bir polisin öyküsü... Komiser Kemal uyuşturucu kaçakçılarıyla mücadele etmek için gece gündüz çalışmaktadır. Bu uğurda ailesini de ihmal ederek, dur durak bilmeden çalışır. Kendine özgü yöntemleri ve kuralları zorlaması yüzünden başı amirleriyle derde girer. Uyuşturucu patronları çıkarlarının daha fazla zedelenmemesi için onu ortadan kaldırmaya karar verirler. Kemal’i satın almayı başaramayınca ona tuzak kurarlar. Ancak bomba yerleştirilen arabayı çalıştıran Kemal değil, karısı olunca gözlerinin önünde ailesi havaya uçar. Kemal için artık hayatın tek gayesi ailesinin intikamını almak olacaktır (www.cuneytarkin.com)

BEŞ KAFADAR (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Remzi A. Jöntürk
Foto Direktörü Rafet Şiriner
Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Işık: İsmet Yurtçu, Kamera Asistanı: Soner Saygılı, Prodüksiyon Amiri: Ali Ateş, Yardımcı Yönetmen: Kâmil Renklidere,
Fono Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Bulut Aras, Meral Orhonsay, Yusuf Sezgin, Yıldırım Gencer, Menderes Samancılar, Fatoş Çelik, Ergun Köknar, Nejat Gürçen, Jale Efecik, Barış Aydın, Osman Ateş, Feryal Feray, Nejat Gürçen, Yılmaz Kurt, Sırrı Elitaş,

Konu: Film, silâh üreten bir üssü imha etmekle görevli beş ajanın dostluk öyküsünü konu edinir. Yunan adalarında Türkiye’ye karşı kullanılmak üzere mikrobik bomba üretilmeye çalışılmaktadır. Bombanın üretildiği üssün imha edilmesi için Türkiye’den beş kişilik özel bir ekip görevlendirilir. Ekip önce Yunan adalarında bulunan bir otelden üssün plânlarını ele geçirir. Daha sonra üssü imha eder, ancak ekipteki herkes yaralanmıştır. Operasyondan sonra yeniden bir araya gelen beş kafadar, ayrıldıktan sonra bile dost kalacaklarına dair yemin eder. Grup, köyüne döner dönmez ağayla başı derde giren Ahmet’e yardım etmek için yeniden bir araya gelecektir. (Hasan Sakın)


BERDUŞLAR SOSYETEDE (1984)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: İlhan Engin
Yapım: Kurşun Film/Sertaç Karan,
Muhsin Kurşun

Işık Şefi: Aslan Yıldız, Montaj: Mehmet Özdemir, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Turgut İnangiray, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Dublaj Yönetmeni: Ayşin Atan, Müzik Direktörü: Yunus Bülbül, Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Kamera Asistanı: Soner Saygılı, Reji Asistanı: Mesut Taner, Kameraman: Erhan Canan, Yardımcı Yönetmen: Engin Temizer, Sineray Film stüdyolarında renklendirilmiş, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Ercan Turgut, Yunus Bülbül, Oya Aydoğan, Filiz Ersüer, Öztürk Serengil, Bülent Kayabaş, Hulusi Kentmen, Eray Özbal, Özlem Özcan, Hamdi Kalkavan, Özlem Gülten, Özcan Ceylan, Nevcdet Yakın, Oktar Durukan, Şişko Nuri, Hakkı Koşar, Küçük Yıldız: Soner Karan,

Konu: Filmde, işportacılık yapan iki arkadaşın bir iş adamı sayesinde hayatlarının değişmesi konu edilir. Yakın arkadaş olan Yunus ve Ercan işportacılık yapar. Ancak yeteri kadar para kazanamazlar. Birkaç kez zengin iş adamı Fehmi Koç’dan para koparmaya çalışırlar. Bu süreçte Yunus ve Ercan’ı tanıyan Fehmi Bey, onlara iş teklif eder. Yapacakları bu iş sayesinde iki arkadaşın hayatları değişecektir. (Meltem İşler Sevindi)


BENİ KALBİNDEN ATMA (1984)



Yönetmen: Recep Filiz, Mehmet Alemdar
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Şener Işık
Yapım: Alemdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Meral Zeren, Ünsal Emre, Feryal Feray, Ahmet Sabahi, Mesut Engin, Ali Pehlivan, Levent Çakır, Asuman Gülcan

Konu: Bir emekli polisin kötü yola düşmesiyle kendisini asan kızı ve intikam peşinde koşan iki gencin öyküsü.

BEN TÖVBEMİ GERİ ALDIM (1984)


 Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Sevgi Nurdan
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Güneş Film/Sevgi Nurdan

Set Ekibi: Şeref Coşkun, Dursun Doğan, Çetin Bozdemir, Işıklar Ender Işık servisi: Şef: Ender Işık, Asistanı: Gaffur, Reji asistanı: Ali Ekdal, Kamera Asistanı: Mehmet Aydoğdu, Prodüksiyon Amiri: Rasim Kılıç, Renk Uzmanı: Kaya Ören, Laboratuvar: Kamil Kutay, Negatif Montaj: Osman Koşkan, Senkron Montaj: Recep Pala, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, (Kaya Ören Renkli laboratuvarlarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hakkı Bulut, Nazan Berk, Tugay Toksöz, Ali Ekdal, Kadir Han, Mustafa Dik, Rahmipala, Asiye Birdal, Leyla German, Gökhan Bahadır, Ali Demir, Reşit Çıldam, Neriman İlhan, Asiye Birdal, Yücel Şahin, Kemal Öztürk, Vildan Dal, Feriz Demirok, Rasim Kılıç, Nevin Buket, İsmail Yazıcı,Küçük Yıldız: Veysel Fidan, Oryantal Dans: Leyla Çiçek, Rahmi Plala,

Konu: İFilm, fakir bir gençle bir ağa kızının aşk öyküsünü konu edinir. Hakkı ile Kasım Ağa’nın kızı Çiğdem beşik kertmesidir. Ancak Kasım Ağa zamanla sözünü unutarak kızını fakir birine vermekten vazgeçmiştir. Bu arada komşu köyün ağası Tahir’in Nusret adındaki oğlu, Kasım Ağa’yı ziyarete gelir. Kasım, kendisine büyük bir servet kalan bu genci ideal damat adayı olarak görür ve kızını onunla evlendirmeye karar verir. Hakkı ise yaşananlar yüzünden gurbete çıkmaktan başka yol bulamaz. İstanbul’a gelen Hakkı, tesadüflerin yardımıyla ünlü bir şarkıcı olur. Ancak henüz Çiğdem’i unutmamıştır. (Hasan Sakın)




BELALI FEDAİLER (1984)




Senaryo ve Yönetmen: Hidayet Pelit
Kamera: Soner Saygılı
Yapım: Pelit Film/Hidayet Pelit

Oyuncular: Mehmet Karataşlı, Mecit Yavuz, Bülent Pelit, Funda Fırat, Sönmez Yıkılmaz, Yadigar Ejder, Hicran Pelit, Nejat Gürçen, Fehmi Gülay, İhsan Gedik, Hüseyin Zan, Gülay Tuncer, Hüsran, Abdullah Açık, Osman Gülcüoğlu, Küçük Sanatçı: Enver Danış

Konu: Amcası tarafından öldürülmek istenen bir kızla, ona aşık olan iki koruyucusunun öyküsü.

BEKLENMEYEN RANDEVU (1984)






Yönetmen: Kunt Tulgar
Senaryo: Emel Tulgar
Kamera: Şener Işık
Yapım: Kunt Tulgar/Türk-İtalyan-İsveç
Ortak Yapımı

Ses Mühendisi: Cenk Aral, Montaj, Senkron: Kaan Tulgar, Renk uzmanı: Aslan Tektaş, Set Ekibi: Adil Kıbıcı, Aslan, Ekrem, Reji Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlan
mıştır)

Oyuncular: Barbara Bouchet, Gordon Mitchel, Oya Demir, Bülent Bilgi., Lorenzo, Bobnacorsi, Yılmaz Köksal, Oktar Durukan, Ayla Başar, Meral Boduroğlu, Kunt Tulgar, Fahri Aktürk, Cihan Alp, Hasan Yıldız, Niyazi Gökderte, Çetin Başaran,




[1]  İtalyan yönetmen Sergio Bergonzelli'nin Türkiye'de çekilen “Beklenmeyen Randevu” isimli bu filmi, bir sene sonra 1985 yılında Kunt Tulgar’ın yönetmenliğinde çekilmiş gibi Kunt Tulgar İmzalı “Belalı Elmaslar” adı altında video kopyası yapılarak sinemalarda seyirciye sunulmuştur.


13 Mart 2020 Cuma

BEKÇİ (1984)


Yönetmen: Ali Özgentürk
Senaryo: Işıl Özgentürk (Orhan Kemal’in Murtaza isimli romanından uyarlama),
Kamera: Ertunç Şenkay
Yapım: Asya Film/Ali Özgentürk

Montaj: Khadıcha Bariha, Görevli Yapımcı: Mete Türkben, Destek Yapımcılar: Hans Peter Mayer (ZDF), Yönetmen Yardımcıları: Leyla Özalp, Fehmi Yaşar, Çevre Düzeni: Sadık Karamustafa, Müzik: Sarper Özsan Türküler: Arif Sağ, Halime Halilagiç, Miksay: Alain Garnier, Miksaj Stüdyosu: GLPP (Leavallois), Kamera Asistanları: Ali Utku, Ünal Temizyürek, Set Görevlileri: Baki Soğukpınar, Kemal Altun, Kahraman Kırlı, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Prodüksiyon yardımcıları: Sabit Çolak, Ahmet Kavak, Işık Yönetmeni: Şevket Bey, Işık Yardımcısı: Kadir Çöl, Müzik Miksaj: Baha Boduroğlu, Seslendirme Yönetmeni: Ersan Uysal, Dialog Kayıt: Ercan Okan, Efekt Kayıt: Erkan Aktaş, Montaj Asistanı: Hamido Mekki, (Fono Film Stüdtyosu’nda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Müjdat Gezen (Murtaza), Güler Ökten (Murtaza’nın karısı), Halil Ergün (Mazhar), Macit Koper (Palavracı Tefo), İhsan Yüce (Azgın), Orhan Çağman (İbrahim Usta), Ferda Ferdağ (Akile Hala), Menderes Samancılar (1. İsa), Neslihan Acar, Damla Coşkunoğlu (büyük kız), Neslihan (Küçük Kız), Refik Durbaş, Nurettin Karasu (Dilsiz), Ülkü Ülker, Ajlan Aktuğ (Ferhat), Selahattin Fırat (Nuh), Saim Yavuz (2.İsa), Nurettin Şen (3.İsa), Reha Bilgen (Ramazan), Erdinç (Orhan),

Konu: Bekçi Murtaza, "kurs görmüş, iyi terbiye almış" bir memur olarak, bekçiliğine atandığı fabrikaya 'disiplin' getirmeye, 'önce vazife' anlayışını yerleştirmeye çalışıyor. işine son derece bağlı, görevine düşkün biri Murtaza... Sabah akşam yalnızca işini düşünen, sabahın köründe gidip gece yarılarına dek çalışan, istirahat iznini bile almak istemeyen... Temelde işine bağlı olmak görev duygusuna sahip olmak iyi, güzel nitelikler değil mi? Birer erdem değil mi bunlar? Ne var ki Murtaza, bu yolda dur durak bilmiyor, sınır tanımıyor. 'Vazife' duygusu, bir şizofreniye dönüşüyor, çocukların oyunundan kadınların türkü çağırmasına, ailelerin geç yatmasından 'kenefte en çok üç dakika kalınmasına' (!) dek her şeye karışmaya başlıyor kahramanımız. Dedesi Kolağası Hasan Bey'in Balkan Savaşı kahramanlıklarına sığınmak, toplumu o kahramanlık günlerine, akşamları insanların toplanıp birbirlerine ecdatlarının savaşlarını, gözü pekliklerini anlattığı günlere geri götürmek istiyor... Ancak dedesinin kahramanlıklarını anlatmaya kalktığı bir sünnet düğününde alaya alınıyor... Geçmişte, geçmişin değerlerinde yaşamak, tümüyle gününden, çağından kopmuş olmak, sonunda Murtaza'ya felaket getiriyor... Onu gerçeğe döndürmek için, kimi dinsel efsanelerde olduğu gibi, evladının (küçük kızının) acılı ölümü kaçınılmazdır...

ÖDÜL:

1986 yılında 14. Strasbourg (Fransa) Film Festivali’nde
►“Bir Avuç Cenet” filmi ile beraber ikincilik ödülü aldı. 
Sinema Yazarları (SİYAD) seçiminde
► En İyi 3. Film ödülü aldı.
► Güler Ökten “En İyi yardımcı Kadın Oyuncu” seçildi.

* Ali Özgentürk sinemasında en ilgimi çeken şeylerden biri, hep yeni biçim arayışları içinde olması, yeni öz/biçim dengeleri aramasıdır. "Hazal", kazandığı başarıya karşın, tümüyle farklı bir fılm olan "At"a çok az şey esinlemişti. Aynı biçimde, "Bekçi" de ilk iki filmden tümüyle farklı olmayı deniyor. Özgentürk, çok genel olarak "yaşamın içindeki fantastiği ortaya çıkarmayı" seven ve deneyen bir yönetmen... "At" ta da belirgin olan bu tavır, "Bekçi"de ön plana çıkıyor. Ya doğrudan doğruya fantastik, düşsel bölümlerin filme eklenmesiyle: işçilerin, ellerinde süpürgelerle, Murtaza'nın peşinden gitmeleri, genelev sahnesi, ağızların bantlanması, yıkıntılarda dans bölümü, tel örgüyle çevirme, Kolağası Hasan Bey'le konuşma gibi bölümler... Ya da, tümüyle gerçek/gerçekçi olması gereken kimi bölümler, kaydırmalı bir yaklaşımla, gerçek/düş arası gibi sunuluyor. Böylece Orhan Kemal'in tümüyle gerçekçi türdeki romanı, perdede simgesel/düşsel boyutların damgasını bastığı yarı fantastik bir denemeye dönüşüyor.

Ama Ali Özgentürk, bence, bu karmaşık yapıyı gereği gibi kuramıyor, istediğini perdede somutlaştıramıyor. Filmin ro-mandan da güçlü biçimde beliren temel bildirisi, aslında açık: bir yerleri, bir şeyleri 'kurtarmak', 'disiplini kurmak' için gelenlerin, sonunda nasıl yaşama, yaşamın özüne karşı çıkmaya başladıklarını ve baskıcı, totaliter bir düzene giden yoldaki durakları anlatıyor film, bir bir...

Ancak bu bildiri, zaten öykünün yapısında gereğince var. Öykü Orhan Kemal'in kurduğu gerçekçi temelden kaydırılınca, bu bildiri bizce olsa olsa sarsılıyor, zayıflıyor. Siyasal bir güldürü, siyasal çağrışımları güçlü bir alegori yapmak kolay değil, belki sinemada en güç iş. Bunun için aynı zamanda güldürüye yatkın olmak, kimi bölümleri bir tüy gibi hafif, dantel gibi ince biçimde işlemek gerekiyor. Oysa filmde bu tür bölümler, tüy gibi hafiflik şöyle dursun, tonlar çekiyor nerdeyse... Buna en belirli örnek, final, (daha doğrusu finaller) bölümü. Bekçi Murtaza'nın anlamsız otoritesinin simgesi olan giysilerinin, başta ölen kızının sevgili-si, bir avuç genç tarafından yakılması çok güzel bir sahne... Ama bundan sonra gelen, Murtaza'nın yaralı haliyle, kanlar içinde fabrikaya gelip koro eşliğinde (!) 'vazifenin önemi' üstüne nutuk çek-mesi, yenilir yutulur gibi değil. Filmde bu vb. sahnelerde egemen olan bir saflık, bir 'naif'lik duygusu var ki, her şeyden önce çok 'zeki, çok alaycı olması gereken bir türe, siyasal alegori türüne hiç yakışmıyor. Sonuç olarak "Bekçi", kuşkusuz yürekli tavrından özgün yapısına, Müjdat Gezen'in ilginç kompozisyonundan tüm yan oyunculara, oyun düzeyinin yüksekliğinden, görüntü ve müzik çalışmasının: kalitesine, yılın sıradanlıktan hemen sıyrılan, önemli yerli filmlerinden biri... Ancak amaçladığı sonuca tam olarak ulaşamayan ve değişik, çarpıcı bir yapı kurma çabasının bedelini oldukça ağır ödeyen bir film... Özgentürk'ün Orhan Kemal uyarlamasından, doğrusu daha iyisini bekliyorduk. (Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız” syf: 276)

► Bütün öykünün belirsiz bir fabrikada, düzende geçmesi, fılmin soyut çizgisini ağırlaştırarak, somutta genellemelere ve özdeşleşmelere gitmemize olanak tanımamaktadır. Başta belirttiğimiz gibi, romanın ellili yılların başındaki anamalın özelleşmesi sürecine oturtan Orhan Kemal'in, somut tabanı ve hedefi, "Murtaza"yı özel ve özgül bir yapıt olarak görmek zorunlu olmaktadır. Müjdat Gezen de ne yazık ki bu dar tipi giymiş üzerine. (Yavuzer Çetinkaya, Milliyet Sanat Dergisi, S.: 140, 15 Mart 1986)


BATAK (1984)



Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü Muzaffer Turan
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Prodüksiyon Amiri: Ercan Tuman, Yönetmen Asistan: Somer Özer,
Kaya Ören Stüdyosunda hazırlanmış, Barış Ören stüdyosunda seslendirilmiştir

Oyuncular: Vahdet Vural, Şehnaz Dilan, Erol Taş, Damla İra; Osman Ateş, Sela-hattin Fırat, Ahmet Kostarika, Yüksel Pekmezoğlu, Tarzan Çetin, İbrahim Kurt,

Konu: Almanya’dan dönünce evlenmek istediği sevgilisini pavyonda bulan işçinin öyküsü.

BALAYI (1984)


Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo: İlhan Engin
Kameraman: Salih Dikişçi
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Set: İhsan Gedik, Ercan Tuman, Mustafa Albayrak, Işık Ekibi: Turgut Köse, Abdurrahman Kıl, Ali Koşun, Laboratuar: Armağan Köksal, Sems Tokgöz, Selahattin Kılıççeken, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Negatif Montaj: Ali Berkant, Kurgu: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Yönetmen Asistanı: Muharrem Özabat, Kameraman Asistanı: Erdal kahraman, Yardımcı Yönetmen: Şahin Gök, Prodüksiyon Müdürü: Mustafa Doğan, (Sineray Film Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Kadir İnanır, Nazan Şoray, Murat Soydan, Neriman Köksal, Cengiz Sezici, Necla Fide, Alev Altın , Tünay Süer, Ekrem Dümer, Yüksel Gözen, Hakkı Kıvanç, Yavuz Karakuş, Cemal Arsunar, İhsan Gedik, Günay Güner,

Konu Konu: Filmde, iki adamın arasında kalan bir kadının hikâyesi anlatılır. Sema, sevgilisi Kemal ile beraber dolandırıcılık yapar. Yapacakları son işte Kemal, iş adamı Ayhan Bey’i dolandırmayı plânlar. Bunun için Sema, Ayhan Bey’i kendine âşık edecektir. İşler Kemal’in plânladığı gibi gitmez ve Sema da Ayhan Bey’e âşık olur. Kemal, Sema ile Ayhan Bey’in arasını bozmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi). 




BAHTI KARALI (1984)





Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Nadire Zeybel
Kamera: Mükremin Şumlu
Müzik: Hüseyin Altın
Yapım: Mete Film/Necdet Erdur

Oyuncular: Hüseyin Altın, Zahide, Tugay Toksöz, İnci Saner, Muzaffer Sönmez, Yılmaz Kurt, Ali Demir

Konu: Hem üniversitede okuyan, hem de müzikle uğraşan bir gencin hayat hikayesini anlatmaktadır.

AYŞEM (1984)


Yönetmen: İbrahim Tatlıses
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez /Hüseyin Ererez
Müzik: Burhan Bayer
Yapım: Burak Film/Sungur Eser, İbrahim Mertoğlu

Yönetmen Yrd: Oğuz Yalçın, Sevda Aktolga, Sema Öztüzün, Set: Taci Erşan, İbrahim Öner, Mustafa Boğan, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Yardımcılar: Gürcan Küçüker, İzzet Yılmaz, Erdem İstanbullu, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuvar: Armağan Köksal, Selahattin kılıçkesen, Şems Tokgöz, Montaj: İsmail Kalkan, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Ali Berkant, Seslendirme Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Prodüksiyon: İsmail Karahan, Mustafa Doğan, (Sineray Film stüdyosunda Hazırlanmıştır).

Oyuncular: İbrahim Tatlıses, Hülya Avşar, Nilgün Saraylı, Süleyman Turan, Şükriye Atav, Abdurrahman Palay, Diler Saraç, Ali Yalaz, Hüseyin Kutman, Ayşegül Uygurer, İlkay Dumantepe, Süreyya Cankoy,

Konu: Film, bir şarkıcı ile genç bir kız arasındaki aşk öyküsünü konu alır. Ünlü şarkıcı İbrahim gazinoda sahne aldığı sırada dinleyenler arasında gördüğü bir kızın peşine düşer. Ayşe adındaki bu kızı elde etmek için günlerce peşinde koşan İbrahim, bir türlü kızdan yüz bulamaz. Bir süre sonra Ayşe’nin duyguları değişir, ancak İbrahim de bu arada çabalamaktan vazgeçmiştir. Bununla birlikte Ayşe gururunu yenerek İbrahim’e gider. Ani bir kararla evlenirler. Ancak İbrahim’in sağlık sorunları nedeniyle çifti zor bir dönem beklemektedir. (Hasan Sakın)



Eleştiri: "Bütün bunlar Günah ve Yorgun/la daha bir ilgi uyandırmış olan Tatlıses sinemasının dikkatle izlenmesi gerektiğini gösteri-yor. Bu halk çocuğunun içinden gelen duyar/ıkIı yaklaşımlara daha bir bilinç kattığı gün (tıpkı 1970'lerde yaşanan bilinen örnekte olduğu gibi) daha dikkate değer yapıtlar vermesi olanaksız değil.(Nezih Coş, Videosinema, Ocak 1985, sayı 7, syf,19) “Okan Ormanlı “Türk Sinemasında Eleştiti ”

AYRILIK (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Vahdet Vural, Beyhan Baysal, Hülya Meriç, Öztürk Serengil, Tuluğ Çizgen, Nubar Terziyan, Sırrı Elitaş, Sabahat Işık

Konu: Film, iki kadının aşkı arasında kalan bir şarkıcının öyküsünü konu alır. Gazino piyasasının aranılan ismi Vahdet ünlü gazino patronu Asım Bey’in kızıyla nişanlanır. Asım Bey nişandan sonra Vahdet’in başka gazinolarda sahne almasına sıcak bakmaz. Bu nedenle Vahdet gelen teklifleri geri çevirir. Bu arada Vahdet’in eskiden çalıştığı Taşlık Gazinosu’na Beyhan adında yeni bir assolist alınmıştır. Ancak sahneye çıkacağı gece gazinoyu kapalı bulan Beyhan geceyi geçirecek bir yer ararken, Vahdet’in kaldığı otele yolu düşer. Bu tesadüf Vahdet’le Beyhan arasında bir aşkın doğmasına yol açar. Ancak diğer taraftan Vahdet’in nişanlısı Filiz ruhsal bir bunalıma sürüklenecektir. (Hasan Sakın