Powered By Blogger

16 Mart 2020 Pazartesi

KARDEŞ KANI (1984)


Yönetmen: Aykut Düz
Senaryo: Erol Şenbecerir
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Sun Film / Erol Şenbecerir

Oyuncular: Martin Ostby, Dominik Henzel, Ulrica Örn, Nils Eclund, Gunver Ponten, Muammer Özer, Mazlum Kiper, Eva Lindsrom, Annamari Kastrup, Thomas Fryk, Tommy Jonhnson

Konu: "Kardeş Kanı", Karadeniz kökenli bir ailenin İsveç'in Stockholm kentindeki serüvenini anlatıyor. Çöpçülük yaparak geçinen Ömer'le karısı Leyla, sürekli 'memleketi' düşlemekte, dönüp bir tarla alarak yerleşmeyi kurmaktadırlar. Ömer, bu soğuk ülkeye, onun insanlarına, yaşam biçimine, ahlâk değerlerine alışmamış gözükmektedir. Oysa çocuklar, Kemal, Metin ve Gül belli bir uyum sağlamış gibidirler. Kemal yeni tavladığı zengin bir İsveçli kızla evlenerek köşeyi dönmeyi tasarlamaktadır. Metin okulun bitirip bir sanatçı olacaktır. İsveç toplumunun en iyi yanlarını benimsemiş, çeşitli toplumsal eylemlere (Örneğin Afrika'daki açlığı protesto eylemlerine) katılan, babasının temsil ettiği tutucu değerlerle sürekli çatışma halinde olan bir çocuktur... Ailenin tek kızı olan Gül ise kuşkusuz aile baskısını en çok duyumsayan kişidir. Ama bu da onun melek yüzlü bir İsveçli çocukla ilişki kurmasına ve babasının dik başlılığı yüzünden evden kaçmasına engel olamayacaktır.

İki arada bir derede kalan anne, ailenin parçalanmasının önüne geçecek güçte değildir. Sonunda Metin babası tarafından evden kovulur, Gül kaçar, baba bir kalp krizi sonucu ölür. Ama bu ölüm bile aileyi birleştiremeyecek, sonuç tam bir 'aile faciası' olacaktır,

► Muammer Özer'in ilk uzun filmi "Parçalanma-Splettring", Türkiye'de "Kardeş Kam" adıyla gösteriliyor. Özer, kuşkusuz ilerde de ismini duyacağımız bir sanatçı. 1945'te Bilecik'in Demirköy'ünde doğan özer, 1970'lerden beri Avrupa’da Sinema okumuş, kuzey ülkelerinde 30'a yakın kısa film yönetmiş. "Kardeş Kanı”ndan hemen sonra Türkiye'de Antalya Şenliği'ne katılıp ilgi gören "Bir Avuç Cennet" filmini yapmış. Yeni bir sinemacı kazandık diyebilir miyiz?

Kuşkusuz diyebiliriz. Her ne kadar Özer'in ilk filmi olan "Kardeş Kanı" ağzımızda buruk bir tat bırakıyor ve bir ilk filmin heyecanını, amatörlüğünü aşıp doyuruculuk çizgisine varamıyorsa da.,. Çünkü tüm bu amatörlük ve oturmamışlık içinde bile Özer'İn sinemacı yanını duyuran birkaç sahne var... Yılların yapımcısı Kadri Yurdatap da herhalde bu bölümlerin sinemasallığının etkisi altında; kalarak Özer’'e oldukça yüksek bütçeli bir filmin yönetmenliğini emanet etmiş.

"Kardeş Kanı", Karadeniz kökenli bir ailenin İsveç'in Stockholm kentindeki serüvenini anlatıyor. Çöpçülük yaparak geçinen Ömer'le karısı Leyla, sürekli 'memleketi' düşlemekte, dönüp bir tarla alarak yerleşmeyi kurmaktadırlar. Ömer, bu soğuk ülkeye, onun insanlarına, yaşam biçimine, ahlâk değerlerine alışmamış gözükmektedir. Oysa çocuklar, Kemal, Metin ve Gül belli bir uyum sağlamış gibidirler. Kemal yeni tavladığı zengin bir İsveçli kızla evlenerek köşeyi dönmeyi tasarlamaktadır. Metin okulun bitirip bir sanatçı olacaktır. İsveç toplumunun en iyi yanlarını benimsemiş, çeşitli toplumsal eylemlere (Örneğin Afrika'daki açlığı protesto eylemlerine) katılan, babasının temsil ettiği tutucu değerlerle sürekli çatışma halinde olan bir çocuktur... Ailenin tek kızı olan Gül ise kuşkusuz aile baskısını en çok duyumsayan kişidir. Ama bu da onun melek yüzlü bir İsveçli çocukla ilişki kurmasına ve babasının dik başlılığı yüzünden evden kaçmasına engel olamayacaktır.

İki arada bir derede kalan anne, ailenin parçalanmasının önüne geçecek güçte değildir. Sonunda Metin babası tarafından evden kovulur, Gül kaçar, baba bir kalp krizi sonucu ölür. Ama bu ölüm bile aileyi birleştiremeyecek, sonuç tam bir 'aile faciası' olacaktır, Muammer Özer'in filmi İsveç sinemalarında ve TV sinde gösterilmiş. Bu filmin Türkiye'de de gösterilmesi kuşkusuz gerekliydi. Çünkü Özer 15 yıla yakın süredir Avru-pa'da, 8 yıldır da İsveç'te yaşamanın deneyiminden yola çıkmakta, dışarıdaki Türk insanının sorunlarına, ileri sanayi toplumlarına uyumsuzluğuna ve bundan çıkan, çıkabilecek ve dramatik sonuçlara varan çelişkilere, çatışmalara ilginç bir gözlem ve tanıklık getirmektedir. Milyon-larca kırsal kökenli inşam, hâlâ bir ekmek parası uğruna dış ülkelerde çalışan ve çokluk mutsuzluk ve uyumsuzluk görü-nümleri sergileyen ülkemiz için, bu sorun hâlâ günceldir, önemlidir. Ve filmlerin (sanat yapıtlarının), hele deneyimi yaşa-yan kişilerce işlenmesi, bu açıdan son kerte yararlı ve gereklidir.

Nitekim, "Kardeş Kanı" bu açıdan bize ilginç ipuçları getirmektedir. Her iki yan da suçlanmam akla, orada yaşayan Türkler olsun, İsveçliler olsun, kendi açılarından tutarlı, bütünlük taşıyan inanç ve değer sistemleri içinde gösterilmektedir. Babanın "tutuculuğunda belirginleşen bir eleştiri yok değildir gerçi. Özer, bu açıdan doğrusu 'hakşinas*, yansız davranmakta, topu (yani suçu) tümüyle 'insancıllıktan uzak, makineleşmiş, sağırlaşmış Balı sanayi toplumuna atan bir tavırdan (örneğin "Otobüs" filminin tav-rından) uzak biçimde, daha dengeli, gerçekçi, sağduyulu bir yaklaşımı seçmektedir. Babanın 'tutuculuğu' bile bir anlamda 'mazur' görülebilmektedir: Kendi küçük kısır çevresinden, bir Karadeniz köyünden kalkıp Batı'nın en ileri sanayi toplumuna paraşütle inmiş gibi gelip konma, bu denli zıt bir toplumda uyum sağlamayı nasıl mümkün kılabilir ki? 

Yüzyılların getirdiği geleneklerden, inançlardan, alıplaşmalardan kopmak, yeni bir ahlakı (sanayi çağının ahlakını) kabul etmek Karadenizli Ömer için kolay mıdır? Olanaklı mıdır? "Kardeş Kanı", bu çatışmanın kaçınılmazlığını, çok iyi düşünülmüş, kurgulanmış; bir Öykü/senaryo ile değilse de, yine de genel tavrında duyumsatmakta, düşündürmektedir. Bu açıdan filmin oldukça ilginç olduğu söylenebilir. Ne var ki bu ilginçlik, çokluk toplum bilimsel (sosyolojik) düzeyde kalmakta, sinemasal düzeye pek ulaşamamaktadır. Öncelikle Özer'in kişileri pek sağlam çizilememiştir pek inandırıcı değildir. Bİr "Habil ile Kabil öyküsü" genelinde gelişen öyküde, her şeyiyle tam bir “iyilik simgesi” olan küçük kardeş Metin'e karşılık, ağabey Kemal'in olumsuz, kavgacı, giderek tümüyle 'kötü' kişiliğinin, İsveç usulü yaşama Metin kadar bile alışamamış olmasının, babasınınkinden pek farklı olmayan tutucu tavrının hiçbir açıklaması yoktur.

"Kardeş Kanı", Türk seyircisine sanırım 16 mm'den 35'e şişirilmiş bir kopyanın cansız renkleri ve kötü bir seslendirmenin rahatsız ediciliğiyle sunuluyor üstelik... Yerli mevsim başında aradığımız 'seyirciye saygı', kim bilir hangi dağların ardında kaldı? Yine de bu filme bir ilk filmin hakkettiği hoşgörüyle yaklaşmak ve sinemasever okurlarımıza öğütlemek istiyoruz. Çünkü ne olursa olsun, sinemamız yeni bir yönetmen kazanmışa benziyor. Bu da ülkemizde doğrusu önemsenmeyecek bir şey,

KARANFİLLİ NACİYE (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Foto Direktörü: Muzaffer Turan
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: Armağan Köksal, Selahattin Kılıççeken, Şems Tokgöz, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai
(Sineray Stüdyolarında Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hülya Avşar, Talat Bulut, Ayşegül Ünsal, Hayati Hamzaoğlu, Reha Yurdakul, Sümer Tilmaç, Tuncer Sevi, Cengiz Sezici, İbrahim Kul, Erdal Tosun, Sevim Çalışgir, Necati Bilgiç, Hayri Caber, Yılmaz Zafer

Konu: Selim oldukça varlıklı bir ailenin çocuğudur. Hemen her gece sosyetenin gittiği lüks bir gece kulübünde eğlenmektedir. Arkadaşlarıyla birlikte başka bir gece salaş bir pavyona, değişiklik olsun diye eğlenmeye gider. Burada konsumatrislik yapan Karanfilli Naciye’yi görür. Naciye’nin güzelliğinden etkilenir. Bir süre sonra bu olay tutkulu bir aşka dönüşür. Selimin aile durumu bu aşk yüzünden sarsılır.

KARA BAHTIM “KEM TALİHİM” (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Kamera Aytekin Çakmakçı
Yapım : Kerem Film/Kemal Dilbaz

Müzik Direktörü: Orhan Akdeniz, Sesleri Alan: Barış Ören, Renk Uzmanı: Kaya Ören, Laboratuvar: Osman Koşkan, Recep Pala, Kamil Kutaş, Işık: Ömer Ekmekçi, (Kaya Ören Stüdyosunda renklendirilmiştir )

Oyuncular: Recep Kaymak, Ayşen Cansev, Sırrı Elitaş, Ahmet Kostarika, Rüya Şamil, Hülya Gül, Lale Kırca, Engin Aydın, Yusuf Çetin,



Konu: Filmde, yetim bir kadının evlenmek istemediği bir adamla arasında geçen mücadele anlatılır. Yetim olan Zeynep’i yörenin zenginlerinden Mahmut sahip çıkar. Bir süre sonra Mahmut’un babası dolandırılır ve iflas eder. Bu yüzden Mahmut intikam alarak hapse girer. Yıllar sonra hapisten çıktığında Zeynep büyümüştür. Zeynep’e âşık olur ve onunla evlenmek ister. Bu evliliği kabul etmeyen Zeynep, evden kaçar. Yolda bayılan Zeynep’i, Şahin adında bir genç bulur. Şahin, Zeynep’i evinde ağırlar ve ikisi arasında bir aşk başlar. Ancak Mahmut ikisini ayırmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


KAPTAN (1984)


Yönetmen: Zeki Alasya
Senaryo: Suphi Tekniker
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Yapım : Özer Film/Enver Özer
Yönetmen Yardımcısı: Süreyya Karakuş, Kamera Asistanı: Mesut Çağdaş,

Oyuncular: Orhan Gencebay (Orhan), Hülya Avşar (Melike), Filiz Ersürer (Fıstık), Ali Yalaz (Temel), Ünsal Emre (Erkut), Suat Sungur, Kadir Kök, Nezih Tuncay (İcra memuru), Yusuf Çetin, Hakkı Kıvanç,

Konu: Zeki Alasya'nın oyunculuğunda sık sık başvurduğu abartılarını bu filmde kendi oyuncularına da uygulattığını görürüz. Bu özelliğin filme faydadan çok zarar getirdiği söylenebilir. Özellikle ağır, uslu bildiğimiz Gencebay'ı aşırı oynatma gayreti biraz vahim görüntüler yaratmış film boyunca. Daha da kötüsü, yönetmenin topal bir miçodan komiklik yaratma çabasıdır. Filmin başında ve sonunda sevimsizce şaklabanlık yapan, seke seke abartılı yürüyüşüyle topal taklidiyle bizleri gülümseteceği sanılan bu tayfa (Ali Yalaz) tiplemesi, gerçekten de istenilen etkiyi vermekten çok uzak kalıyor.

Filmde bir kaptan var, bu bizim çok sevdiğimiz Orhan tabii. Ama biraz çapkın bir Orhan bu kez, evinde kadın bile oynatan türden bir çapkın. Kahramanımız öykü başında büyük bir talihsizlikle burun buruna kalır. Borcu yüzünden gemisini kaybetme noktasına gelir. Senedini ödemek için de borçlu olduğu adamın peşine düşer.

Orhan'ın borçlu olduğu geminin eski sahibi İbrahim Bey'dir. Orhan önce adamın evini bulur, sonra kızını sırtlar. Ödünç aldığı kamyonete atarak av meraklısı kent soylunun izini keşfeder. İkili çeşitli şeyler yaşar. Kent soyluyu arama sırasında çeşitli aksilikler ve maceralar olur. Yola inekler çıkar, devrilen ağaçlar kaldırılır, sular aşılır, bataklıklar temizlenir, suda kaybolan kontak anahtarının yerine kablolar birbirine sürttürülerek kamyon çalıştırılır, bira içip geğiren ve zengin kızı Melike'ye (Hülya Avşar) kötü kötü bakan tehdit unsuru şoför tartaklanır, dahası benzin almak için girilen hangarlarda eroin tacirleriyle karşılaşır, ama kural gereği post deldirilmez. Nihayet Orhan Kaptan gemisine döner sağ salim.

Gerekli işleri yapmakla meşgul olan icra memuru oradadır. Tayfayı sürekli azarla-yan Orhan'ı gördüğünde yanındaki adama" "bu hep böyle midir?" diye sorar. "Evet ama bugün daha fena" der adam. Cevahıru alan icra memuru gider. Gemi tam yola çıkacakken bir araba gelir. Orhan, Melike zanneder ve yüzü gülümser. Ama arabadan filmin başında evde yarı çıplak oynattığı çapkın Tijen (Filiz Ersüer) çıkınca hayal kırıklığına uğrar. Tijen’le bir iki laf edip geri döner ve kaybolur gözden Tijen gider bu sefer, Melike çıkar diğer kapıdan ve Tayfaya ihtiyacın var mı? Karın tokluğuna çalışının" der. Orhan kabul eder. "Beni kimse senin kadar sevmedi" der Melike, sarılırlar birbirlerine. (Vadullah Taş)

KANUN KANUNDUR (1984)


Yönetmen: Aykut Düz
Senaryo: Erol Şenbecerir
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Sun Film/Erol Şenbecerir

Kamera Asst.: Cem Molvan, Negatif Kurgu: Ömer Aksu, Laboratuvar: Metin Çeşmebaşı, Kopya baskı: Zekeriya Şahin, Işık Şefi: Turgut Köse, Ses Kayıt: Erkan Aktaş, Senkron: Cevat Sezer, Set Amiri: Sonay kanat, Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç,

Oyuncukar: Cüneyt Arkın, Özlem Onur-sal, Ahmet Mekin, Hüseyin Peyda, Metin Tabak, Gönül Ser, Nurgül Candan, Ali Güney, Serdar Bora, İbrahim Kurt, Arap Celal, Kuzey Vargın, Süheyl Eğriboz, Akif Kilman, Aydın haberdar, Aykut Düz, Osman Betin, Sönmez Yıkılmaz

Konu: Çünkü artık polis değildir emekliye ayrılacağı sıra, azılı bir haydut çetesini yakalamak için tekrar göreve çağrılan bir polis memurunun öyküsü...

Başarılı bir polis yurt dışından yasa dışı işlerle uğraşan çok güçlü bir adamı Türkiye’ye getirmesi istenir. Emekliliğine az bir zaman vardır. Ancak bu görevi Kabul eder. Dağ taş aşarak bu adamı Türk polisine teslim eder ve 9 avukatla suçlu beraat eder. Polisin Evine bomba yerleştirirler karısını kaybeder. Son gündür emekli olmak üzeredir. Ancak Mesai bitimine Kadar görevini yapmak ister. Suçluyu bulur ve intikam suçluyu öldürür.


KALBİNDEN ATMA BENİ (1984)


Yönetmen: Mehmet Alemdar
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Şener Işık
Yapım: Alemdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Meral Zeren, Ahmet Sabahi, Ünsal Emre, Ali Pehlivan, Feryal Feray, Levent Çakır, Recep Filiz, Baykal Kent, Asuman Cankul, Özlem Özer, Dansöz Sabrina, Kemal Aydan, Sönmez Yıkılmaz, Menderes Alemdar

Konu: Film, kardeşinin ölümüne yol açan uyuşturucu çetesiyle mücadele eden bir gencin yaşadıklarını konu edinir. Ahmet tamirci dükkânı işleten genç bir adamdır. Ahmet’in kız kardeşi Necla ile Levent nişanlanacaktır. Ancak nişan günü Necla intihar eder. Ardında bıraktığı mektupta intiharının nedenini açıklamasa da Ahmet kardeşinin neden intihar ettiğini anlar. Bununla birlikte olayın sırrını polise haber vermeden kendisi çözmeye karar verir. Ahmet’in sezgileri doğru çıkar. İntiharın ardındaki uyuşturucu çetesinin üyelerinden biri Necla’yı iğfal etmiştir. Ahmet’in uyuşturucu çetesiyle baş etmesi kolay olmayacaktır. (Hasan Sakın) 


KADINCA (1984)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Arda Uskan 
Kameraman: Abdullah Gürek
Yapım: Uzkan Film/Ahmet Us

Set Ekibi: Sonay Kanat, Orhan Ateş, Cemal Öner, Işık Ekibi: Ergun Şimşek, Bayram Koca, Erdinç Koç, Prodüksiyon Müdürü: Fikret Ertuğrul, Prod. Asistanı: Şadan Yenişafak, Reji Asistanı: Meral Bayer, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Sela-hattin Kılıççeken, Montaj, Senkron: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Ali Berkant, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Asistan Rejisör: Engin Temizer, (Sineray Film stüdyosu laboratuarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Banu Alkan, Ferdi Özbeğen, Ahmet Mekin, Tuncer Necmioğlu, Ünsal Emre, Tanju Şarman, Türker Tekin, Tuncer Sevi, Sırrı Elitaş, Günay Girik, Songül Gün-düz, Diler Saraç, İbrahim Kurt, Günay Girik,

Konu: Ünlü müzisyen Murat (Ferdi Özbeğen), yoğun iş çalışmaları nedeniyle karısı Hülya’yı (Banu Alkan) ihmal et-mektedir. Bu arada çıktıkları bir tatil sıra-sında çocukluk arkadaşına rastlayan Hülya kocasını aldatır. Ve bu arada hiç tanımadığı kişilerce tecavüze uğrar.


(*) Romancı Gordon Williams’ın eserinden David Zelag Goodman’i senaryolaştırdığı ve Sam Peckinpah’ın yönetmenliğinde fil-me aktarılan, Temmuz 1973 yılında Türkiye’de gösterime giren Straw Dogs (Köpekler) filminden uyarlama. Bu filmde başlıca önemli rolleri; Dustin Hoffman, Susan George oynamışlardır. Aynı Filmden bu sefer Müjdat Saylav etkilenmiş ve “Köpekler” adı altında 1972’de bu filmin Türk versiyonunu çekmiştir.


KADIN BiR DEFA SEVER (1984)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Safa Önal
Kamera Çetin Gürtop
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Asdistanı: Aydın Sayman, Seçkin Yaşar, Müzik ve Şarkılar: Selami Şahin, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Laboratuvar: Ömer Aksu, Metin Çeşmebaşı, Baskı: Erol Şahin, Kurgu: Nevzat Dişiaçık, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Asistan: Eyüp Yıldız, Seslendirme Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Müzik: İzzet Öz, Ar Direktör: Sohban Koloğlu,

Oyuncular: Ahu Tuğba, Burçin Oraloğlu, Sevda Ferdağ, Yusuf Sezgin, Süleyman Turan , Saadet Çırkanıuş, Cevdet Arıkan, Salih Özalp,

Konu: Cavidan (Sevda Ferdağ) dul kaldıktan sonra sürüklendiği psikolojik konumundan kurtulmak için doktor Ekrem'e (Burçin Oraloğlu) tedaviye gider. Kısa bir süre sonra aralarında duygusal bir ilişki oluşur. Bu arada Zümrüt'ün uyuşturucu ticareti ile uğraşan bir sevgilisi vardır ve genç kızı taşıyicı olarak kullanmak ister. Zümrüt bir süre yurtiçinde ve dışında kurye olarak çalışmaya başlar. Zümrüt kuryelik yaptığı bir sırada Uludağ'da kayak yaparken kaza geçirip yaralanır. Ve doktor Ekrem'le tanışır. Zümrüt yaşamını kurtaran doktorla arkadaş olur ve giderek ona gönlünü kaptırır. Zümrüt ile doktor arasındaki duygusal ilişki İstanbul'la döndükten sonra sürer. Bu sırada Cavidan evleneceği adam olan doktoru kızı ile tanıştır-mak isteyince gerçek ortaya çıkar ve aynı adamı seven ana kız arasında beklenmedik bir durum yaşanır.

* Orhan Elmas'ın 1984'te Safa Önal'ın senaryosundan uyarladığı Kadın Bir Defa Sever, erotizmi bol, gösterişli ama sıradan bir aşk ve serüven melodramı. Aynı erkeğe aşık olan bir ana kızın öyküsünü anlatıyor. Gerilimi arttırarak coşkuyu ayakta tutmak için filmin içine bir de uyuşturucu mafyası eklenmiş. (Turhan GÜR-KAN, Cumhuriyet, 1984)

KADERSİZLER (1984)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Semih Servidal
Yapım: Yiğit Film/Kemal Aydan

Oyuncular: Hüseyin Altın, Eser Işık, Kemal Aydan, Sema Göktaş, Sema Karataş, Ayla Başar, Hakan Bahadır, Leyla Karataş

Konu: Film, yedi müzisyen arkadaşın öyküsünü konu alır. Kemancı Veysel, darbukacı Kemal, flütçü Hüseyin, tefçi Ali, bağlamacı Veli, akordeoncu Murat ve solist Hüseyin tesadüflerin yardımıyla bir araya gelince ortaya bir müzik grubu çıkar. Yedi arkadaş bir araya geldikten sonra kimi zaman sokaklarda, kimi zamansa meyhanelerde çalıp söylemeye başlar. Bir sokak konseri sırasında gazino sahibi Kazım yedi kişiden oluşan bu orkestrayı keşfeder. Ancak Veysel gazinolarda sahne almaya yanaşmaz. Bununla birlikte Kazım vazgeçmeye niyetli değildir. Bu nedenle Hüseyin’i ikna etmek için kızı Semra’yı kullanır. Semra’nın güzelliğinden etkilenen Hüseyin, gazinoda çalışma teklifini kabul eder. Ancak Kazım’ın yaptığı kanundışı işler ekibin başına iş açacaktır. (Hasan Sakın)


KADERİN SUÇU (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Selahattin Cesur
Yapım: Mete Film/Necdet Erdur

Oyuncular: Selahattin Cesur, Leyla Somer, Tugay Toksöz, Aysun Akan, Mustafa Dik, Muzaffer Sönmez, Mehmet Ali Akpınar, Hasan Yıldız, Berkant İlhan

Konu: Duygusal bir mafya öyküsü. Mafya içinde yer alan ve bunun dışında besteler yapan, saz çalan bir adamla, sekreter bir kızın arasındaki aşk.

* Bir haftalık bir süre sonunda film tamamlanır. Ancak dublaja girmeyen filmlerden biri olur. Yapımcı Necdet Erdur’un ticari bir sorun nedeniyle negatifleri haczedilir. Negatifler uzun seneler yeddi eminde tutulur. Ancak iş tatlıya bağlanınca da film yerinde bulunamaz ve gösterime de giremez.

KADER ÇIKMAZI (1984)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Arda Uskan
Foto Direktörü: Erhan Canan
Yapım: Ödül Film/Fedai Öztürk

Set: Taci Ersan, İbrahim Öner, Işıklar: İbrahim Sabuncu, Erdinç Koç, Fazlı Sekizler, Prodüksiyon Amiri: Fikret Ertuğrul, Yardımcısı: Şadan Yenişafak, Reji Asistanı: Nilgün Akkoç, Kamera Asistanı: Orhan Te-mizkan, Laboratuvar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Selahattin Kılıççeken, Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Hareket Montaj: Turgut İnangiray, Senkron: Mustafa Kent, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Yardımcı Yönetmen: Engin Temizer, (Sineray Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Gökhan Güney, Neşe Ak-soy, Ahmet Mekin, Ünsal Emre, Necla Fide, Merih Fırat, Nur Aksoy, İlhan Daner, Balarısı Özdemir (Ahmet Özdemir), Tunca Akça , Diler Saraç, Sevim Çalışgir, Funda Koska, Nur Aksoy, Tuncay Akça,

Konu: Tatil köyünde turistik tesisleri işleten Ahmet Mekin, günün birinde bu tesislerde çalışmak için gelen otelcilik mezunu beş kızdan birine aşık olur. Geçmişi araştırdığı zaman bu kızın kendi kızı olduğu gerçeğini öğrenir.


KADER (1984)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Sungur Esen
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Müzik Direktörü: Cengiz Tekin
Yapım: Önder Film/Sungur Esen

Oyuncular: Ercan Turgut, Prenses Banu, Ayşen Cansev, Bülent Kayabaş, Neriman Köksal, kadir Savun, Erdinç Akbaş, Coşkun Göğen, Ali Şen, Nurettin Şen

Konu: Konu: Film, parasızlık yüzünden birbirine kavuşamayan iki gencin aşk öyküsünü konu edinir. Taksi şoförlüğü yapan Ercan bir yandan da evlilik için gün saymaktadır. Ancak kayınpederi İdris’in borcu nedeniyle bazı huzursuzluklar baş göstermek üzeredir. İdris, Ercan’ın patronu Rıza Bey’e yüklü miktarda borçludur ve senetlerin günü gelmek üzeredir. Bununla birlikte bir süre önce sakat kalan İdris’in senetleri ödeyecek parası yoktur. Ercan işi tatlıya bağlamak için Rıza Bey’in oğlu Kenan’la konuşur. Ancak Kenan öteden beri Ercan’a diş bilemektedir ve beklediği fırsat ayağına gelince hain bir plân yapar. Ercan’ın nişanlısı Pınar’la evlenmek için İdris’e bir teklif sunar. Buna göre Pınar’la evlenirse bütün senetleri yırtıp atacağını vaat eder. İdris önceleri bu teklifi reddeder. Ancak bu sırada Rıza Bey ölür ve Kenan babasının serveti sayesinde plânını yeniden devreye sokar. (Hasan Sakın) 




İMPARATOR (1984)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Aydın Sayman, Kamera Asistanı: Cem Esertepe, Kurgu: Mevlüt Koçak, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Laboratuvar Şefi: Armağan Köksal, Laboratuar: Ziya Uçak, Selahattin kaya, Renk Düzenleme: Selahattin Hoşses, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Ses Kayıt: Erkan Esenboğa, Set Ekibi: Ercan Akyıldırım, Ahmet Topal, Sonay Kanat, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Yapım Yönetmeni: Fehmi Tengiz,

Oyuncular: Kadir İnanır (Kadir), Seda Sayan (Nevin), Erol Taş (İzzet), Turgut Özatay (Tarık), Kadir Savun, Bilun Nazlı-han, Yüksel Gözen, Ekrem Dümer, Necip Tekçe, Damla İra, Süheyl Eğriboz, Ünal Gürel, Yadigar Ejder, Çocuk Yıldız: Mine Çayıroğlu (Zeynep)

Konu: Zengin bir aşiret reisinin oğlu, yurt dışında eğitim görüp, yurda döner. Döndükten sonra mafya grubu ile çatışmak zorunda kalır.

İFTİRA (1984)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner
Set: Mustafa Buvan, Taci Erşan, Ke-mal Altın, Yardımcı Yönetmen: Nurettin İrişen, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz,

Oyuncular: Vahdet Vural, Filiz Ersüer, Ünsal Emre, Erol Taş, Necla Fide, Nubar Terziyan

Konu: Film, çocukluk arkadaşı olan iki gencin aşk öyküsünü konu alır. Asım Ağa şehre yerleşince çiftliğini şartlı olarak kâhya Kadir’e devreder. Kadir, ağanın oğlu Vahdet reşit olana dek çiftliği vekâleten yönetecektir. Çiftliğin başına geçen Kadir civardakilere etmediğini bırakmaz. Bununla birlikte geçirdiği bir kaza sonucu sakat kalarak tekerlekli sandalyeye mahkûm olur. İhtiyaçlarını bile gideremeyecek duruma gelir. Vahdet ise günü gelip de eğitimini tamamlayınca çiftliğe dönerek işleri devralır. Ancak çocukluk arkadaşı Özlem evlenmiş ve çiftlikte pek çok değişiklik olmuştur. Bununla birlikte gerçekler Vahdet’in gördüğünden farklıdır. (Hasan Sakın)

HÜZÜN (1984)


Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Nadire Zeybel
Kameraman Mükremin Şumlu
Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Ses MÜhendisi: Kunt Tulgar, Işık : Mehmet Çakar, Prodüksiyon Amiri: Cemal Orman, Kamera Yardımcısı: Nevzat Takmaz, Yönetmen Yardımcısı: Berrkant Gülen, Helmut Film Stüdyosunda hazırlanmış, Kunt Film stüdyosunda seslendirilmiştır

Oyuncular: Bedia Akartürk, Engin Çağlar, Tugay Toksöz, Leyla Altın, Nubar Terziyan, Kahraman Ünal, Cemal Orman

Konu: Bir iftira sonucu yuvası yıkılan ve alkolik olan, sokaklarda çiçek satarak yaşamını devam ettirmeye çalışan bir kadının dramatik öyküsü.

Not: 1982 yılında Oğuz Gözen’in Perihan Sözen ile çektiği “Bitmeyen Ayrılık” filminin yeniden başka bir kadroyla çekimi.