Powered By Blogger

8 Ekim 2022 Cumartesi

 

   HOŞÇAKAL (1989) 



     Yönetmen: Faruk Turgut Senaryo: Yasemin Yazıcı Görüntü Yönetmeni: Ümit Ardabak Yapım: Uzman Filmcilik/Kadir Turgut, Ferit Turgut


Oyuncular: Sevtap Parman, Yalçın Dümer, Kutay Köktürk, Işık Aras, Bülent Emin Yarar, Zeynep Yoğurtçugil, Işık Aras, Ayşen Gürhan, Gökhan Özkara, İzzet Kahraman, Yasin Kamil , Erol Özkök,


Konu: Film, orta yaşlı bir kadınla genç bir öğrencinin aşkını konu alır. Bir firmada metin yazarlığı yapan Gülçin, patronu Rutkay’la yasak aşk yaşamaktadır. Rutkay son zamanlarda ailesiyle vakit geçirmeye başlayınca Gülçin’le araları bozulur. Üniversite öğrencisi Yavuz ise âşık olduğu Gülçin’i gizlice gözetlemektedir. Bir vesileyle tanışan ikili zamanla yakınlaşır. Ancak aralarındaki yaş farkı ikiliye pek çok engel çıkaracaktır. (Hasan Sakın)

 

HEP EZİLDİM (1989) 

Yönetmen: Temel Gürsu Senaryo: Erdoğan Tünaş Kamera: Salih Dikişçi Yapım: Gözde Film/Zikri Köksoy Set Ekibi: İbrahim Öner, İbrahim Tekin, İbrahim Öner, Işık Ekibi: Doğan Atakan, Kemal Kocaoğlu, Hasan Apohan, Prodüksiyon Yönetmeni: Erol Emerle, Yönetmen Asistanı: Aynur Başgök, Kameraman Asistanı: Mehmet Öztürk, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Aslan Tektaş, Senkron: Metin Çeşmebaşı, Soner Şenbecerir. Negatif Montaj: Ömer Aksu, Asistan Yönetmen: Engin Temizer, Müzik: Kadir Şeker (Ceylan Müzik üretim), Sineray Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Ceylan, Orçun Sonat, Tuluğ Çizgen, Hakan Tanfer, Ünsal Emre, Sibel Gökçe, Aydın Gürbüz, Hakan Tanfer, Küçük Yıldız: Şahin Nacar, Seval Ayral, Ogün Üçkaya, Yüksel Gözen, Turan Aksoy, Yüksel karakaş, Erol Emerle, Ece Şenol, Birtan Kocan, Neslihan Cebeci, Aslı Çobanoğlu, Binnur Uncu, Yalçın Kantepe, Adem Güşmez,

Konu: Filmde, ailesine bakmak için şarkıcılık yapan bir kız çocuğunun yaşadıkları anlatılır. Lise öğrencisi Ceylan, annesi ve küçük kardeşiyle yaşar. Annesi hasta olduğu için evin geçimini sağlamak zorundadır. Gündüz okula gidip gece bir gazinoda çalışır. Bu durumu okul arkadaşlarından saklar. Ancak bir süre sonra yaşadığı bir olayla bütün hayatı değişecektir. (Meltem İşler Sevindi)


FİLMİ İZLE 



 

HEMŞiRE AYÇA (1989) 

Yönetmen: Uğur Duru Senaryo: Soydaner Uğurlu Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi Yapım: Kameraİstanul Film/ Soydaner Uğurlu ,

Oyuncular: Şehnaz Dilan, Soydaner Uğurlu, Akın Tunç, Neriman Köksal, Özlem Özgerer, Engin Özer, Filiz Bayraktar

Konu: Akıl hastanesinde görevli hemşire ile mühendis bir gencin yasak aşklar.

      
       HAYAT ACILARI (1989) 


      Yönetmen: Yavuz Figenli Senaryo: Safa Önal Hikâye: Erdoğan Gözen Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı Kameraman: Salih Dikişçi, Kamera Asistanı: Mehmet Öztürk, Yönetmen Yardımcısı: Filiz Yüzsever, Renk uzmanı: Hayati Akbulut, Laboratuvar: Hüseyin Kuğu, İzzet Tatlıcı, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken, Sesleri Çeken: Necip Sarıcıoğlu, Senkron-Montaj: Cevat Sezer, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Prodüksiyon Yardımcısı: Celal Goncagül, Işık Şefi: Bülent Gençoğlu, Işık Teknisyeni: Mehmet Fırat, Set Amiri: Kadir Kök, Set Teknisyenleri: Adnan Yurdaer, İsmail Kurt, Ulaştırma Görevlisi: Rahmi Durgun, Makyaj: Cemal Goncagül, (Yeni Stüdyoda Seslendirilmiş, Kısmet Stüdyosunda renklendirilmiştir. )

Oyuncular: Nejat Alp, Selin Dilmen, Gökhan Mete, Attila Olcay, Nur Aktuna, Fikret Fırtına, Ogün Asaf Toyat,


      Konu: Filmde, eski sevgilisinden kurtulmaya çalışan bir kadının yaşadıkları anlatılır. Gülüm, bir süredir sevgilisi Orhan tarafından şiddet görmektedir. Ancak hamile olduğu için Orhan’dan ayrılamaz. Kavga ettikleri bir gün Orhan’a hamile olduğunu söyler. Ardından da çocuğunu aldırır ve Orhan’ı terk eder. Kısa süre içerisinde Nejat adında bir şarkıcı ile evlenir. Ne var ki Orhan, evlenmesine rağmen Gülüm’ün peşini bırakmayacaktır. (Meltem İşler Sevindi) 

 

GÜNEŞİN SOLDUĞU GÜN (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Hasan Karcı Kamera: Kenan Kurt Yapım: Ender Film/Ahmet Karaca

Oyuncular: Çeçilya Daymaz, Tuğrul Meteer, Metin Çeliker, Gönül eser, İhsan Yüce, Kadir Savun, Reyhan Karaca

Konu: Böbreklerinden rahatsız bir kızla ona yardım etmek için çaba gösteren mahalle sakinlerinin yaşamları.

 

GÜNEŞ YİNE DOĞACAK (1989) 


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker Yapım: Ferkan Film/Feridun Kete Müzik Yönetmeni: Kadri Şeker, Şarkılar: Ceylan, Sesleri Mühendisi: Erkan Esenboğa, Renk Uzmanı: Tümay Rızai, Negatif Montaj: Fatma Yılmaz, Ömer Aksu, Senkron: Metin Çeşmebaşı, Soner Şenbecerir. Kurgu: Sedat Karadeniz, Laboratuar: Şems Tokgöz, Aslan Tektaş, Mustafa Yılmaz, Set Elemanları: Selçuk Ökten, Mahir Gül, Murat Ataç, (Sineray stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Ceylan, Nilüfer Aydan, Mustafa Kalkan, Tuncer Sevin, Ülkü Ülker, Müge Selen, Turgut Özatay, Selahattin Fırat, Renan Fosforoğlu, Nuri Sezgin, Engin İnal

Konu: Babasının ölümünden sonra çaresiz kalan ve annesi tarafından para için küçük yaşta evlendirilen bir kız ve sonu hapishanede biten bir hikaye toplumsal bir film yine küçük yaşta evlendirmeler ve mutsuzluk ve hapishane.

 

GÜNAHTIR (1989) 


Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil Görüntü Yönetmeni: Ferhat Bakır Yapım: Yaşam Film/Gazanfer Dirlik

Oyuncular: Dündar Toprak, Epi Galanov, Yılmaz Köksal, Fatma Belgen, Atilla Ergün, Songül Beyçe, Cem Erman, Remo Değerli


Konu: Sokaklarda büyüyen fakir bir çocuk ve üç kadının öyküsü.

 

GÜLOM (1989) 



Senaryo ve Yönetmen:
Yılmaz Atadeniz Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner Yapım: Bizim Film/Behçet Nacar


Oyuncular: Güler Işık, Ali karagöz, Hülya Erçel, Şahin Nacar, Erol taş, Kazım Kartal, Ergun Köknar


Konu: Filmde, iftiraya uğrayan bir adam ve ailesinin mücadelesi anlatılmaktadır. Güler, Murat’a âşık olunca gazinoda şarkıcılık yapmayı bırakmıştır. Mutlu bir evlilikleri, iki çocukları vardır. Murat taksicilik yapmakta, Güler ise bütün vaktini ev işleri ve çocuklarla ilgilenerek geçirmektedir. Murat, bir gün Aysel’i onu döven bir adamdan kurtarmıştır. Bunun karşılığında onu her gün çalıştığı gazinoya götürüp getirmeye başlar. Bir gece gazinoda bir cinayet işlenir. Murat olaydan habersizdir. Ancak polisler öldürülen adamın cesedini arabasının bagajında bulur. Adam, Aysel’i dövmesine mani olduğu kabadayıdır. Bütün deliller Murat’ın aleyhinedir. (Ayşe Adlı)

       GÜLEN ADAM (1989) 

FİLMİ İZLE 


Yönetmen:
Kartal Tibet Senaryo: Erdoğan Tünaş Kamera: Abdullah Gürek Yapım: Cem Film/Yahya Kılıç Müzik: Cahit Berkay, Sanat Yönetmeni: Secat Kırmacı, Seslendirme Yönetmeni: Erhan Yazıcıoğlu, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Kurgu: İsmail Kalkan,


Oyuncular:
Kemal Sunal, Aydan Burhan, Ahmet Sezerel, Bilge Zobu, Diler Saraç, Gülten Ceylan, Ekrem Dümer, Selahattin Fırat, Baykal Kent, Kutay Köktürk, Faruk Savun, Renan Fosforoğlu, Ahmet Açan, Erol Özkök, Kaya Gürel, Kemal İnci, Levent Dönmez, Seyfettin karadayı, A. Rıza Cevizli,

Konu: Gülerek doğan bir adamın öyküsünü konu alan filmde her felakete gülerek tepki veren bu yoksul adamın durumu tıp dünyasını şaşkına çevirir herkes onu neyin ağlatacağını beklerken o herkesin güldüğü bir şeye çocuğunun doğmasına ağlayarak tepki gösterir.

 

GÜLBEYAZ (1989) 



Yönetmen:
Avni Kütükoğlu Senaryo: A. Giray Karanlık Görüntü Yönetmeni: Erkan Kaya Yapım: Umut Fillmcilik/Abdurrahman Keskiner Yönetmen Asistanları: Neşe Akkuş, Fatoş Kırlı, Kamera Asistanı: Murat Ener, Özgün Müzik: Bora Ayanoğlu, Set Amiri: Kemal Altun, Yardımcıları: Ahmet Çorbacıoğlu, Şerafettin Karaçelik, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Yardımcılar: Selçuk Erhan, Ahmet Eskicioğlu, Ulaşım Sorumlusu, Mehmet Özger, Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Seslendirme Yönetmeni: Ayşin Atav, Ali Berge, Montaj - Senkron: Yusuf Aldırmaz, Negatif Montaj: Mustafa Kul, (Yeni Lale Stüdyosunda hazırlanmış, Yeni stüdyoda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Fikret Hakan, Meral Konrad, Salih Kırmızı, İhsan Yüce, Duygu Ankara, Cemil Hacıömeroğlu, Hasan Demircan

Konu: Felçli bir balıkçı ile Almanya’dan dönen arkadaşının karısıyla ilişki kurmasını konu alan dramatik bir film.

 

GÖNÜL GARİP BİR KUŞTUR (1989) 



Senaryo ve Yönetmen: Yusuf Kurçenli Görüntü Yönetmeni: Kenan Davutoğlu Yapım: Tezcan Film/Mahmut Tezcan Set: Kemal Altun, Kemal Dikmen, Prodüksiyon: Ali Lenkeren, Selçuk Gonca, Işık: Mustafa Kırkağaç, Mustafa Yardımcı, Fotoğraflar: Ali Engin, Kamera Yardımcısı: Adnan can, Çevre, Giysi: Tülin Özdemir, Deniz Tunç, Yönetmen yardımcısı: A. Fuat Onan, Kurgu: Necdet Tok, Müzik: Ömer Özgeç,


Oyuncular: Harika Avcı, Bedri Baykam, Reşit Gürzap, Şebnem Ünaldı, Aydın Tolan, Ayşe Seçkin, Bülent Günay, Cem Meto, Güneş Berberoğlu, Hatice Boran, Berberoğlu, Hatice Boran, İskender Över, Mehtap Müftüoğlu, Ayşe Seçkin, Mehtap Müftüoğlu, Zekiye Yüzbaşıoğlu, Adile İpek, Özlem başarı, Arzu Başarı, Müfide Kahraman, Filiz Can, Coşkun Gedizli, İlknur Karabulut, Yaşar Uzun, Vecdi Çıracıoğlu,


Konu: Filmde, üniversite öğrencisi bir kızla bir ressamın aşkı konu edilir. Üniversite okumak için İstanbul'a gelen Ayşe, bir öğrenci yurdunda kalmaktadır. Ancak yurttan ayrılmak istediği için oda arkadaşı Hatice ile kiralık ev aramaya başlar. İkili tesadüfen Reşit Bey'in evini tutar. Bir gün Ayşe ile Hatice, Reşit Bey tarafından yeğeninin resim sergisine davet edilir. Ayşe, burada Reşit Bey'in yeğeni Bedri ile tanışıp arkadaş olur. Beraber vakit geçirmeye başlayan ikilinin arasındaki ilişki zamanla aşka dönüşecektir. (Koray Sevindi - TSA)



FİLMİ İZLE





 

 

GECE (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Artun Yeres Kamera: Sedat Ülker Müzik: Cahit Berkay Yapım: Sun Film/Erol Şenbecerir

Oyuncular: Ahu Tuğba, Yalçın Gülhan, İsmet Üstekin, Adnan Arafoğlu

Konu: Kalp hastası kocasını öldürmek için aşığı ile işbirliği yapan genç bir kadının öyküsü.

 

FOTOĞRAFLAR (1989) 


Yönetmen: İrfan Tözüm Senaryo: Macit Koper Görüntü Yönetmeni Uğur Emin Döndür Yapım: Umut Film/ Abdurrahman Keskiner Müzik: Oğuz Abadan, Çevre Düzeni, Stavro Yuanniois, Kurgu: Turgut İnangiray, Yönetmen Yardımcıları: Gökay Özgüç, O. Tufan Ginyol, Aydınlatma Yönetmeni: Yusuf Tümer, Aydınlatma Yardımcısı: Şevki Gezer, Görüntü Yön. Yrd.: Metin Erdoğdu, Çevre Düzeni Yrd.: Banu Seyhanlı, Yapım Sorumlusu: Erol Deniz, Ulaştırma Sorumlusu: Deniz Boskurt, Set Düzenleme: İsmail Kündem, Yardımcılar: Enver Kündem, Turgay Civan, Seslendirme Yönetmeni: Ayşin Atav, Yardımcısı: Ali Berge, Sesleri Alan: Gültekin Çavuşoğlu, Miksaj: Atilla Van, Salon Efektler: Özdemir Özkara, Negatif Kurgu: Mustafa Kul, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Mustafa Yıldız, Yeni lale Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Hülya Avşar (Neslihan), Hakan Ural (Yorgo), Güzin Özipek (Eleni), Tuncer Necmioğlu (Ahmet Usta), Diler Saraç (Müjgan hanım), Gökhan Mete (Remzi Bey), Sevim Çalışgir (Madam Sula), Levent Yılmaz (Bay Niko), Muhteşem Tözüm (Neslihan’ın oğlu), İrem Özsalan (Yorgonun kızı)

Konu: Film, birbirine âşık olan bir Rum genci ile bir Türk kızının karşılaştıkları zorlukları konu eder. Yorgo ile Neslihan birbirlerini sevmektedir. Fakat ikisinin de aileleri bu birlikteliğe karşı çıkar. Yorgo’nun babası Neslihan’ın Türk olmasından, Neslihan’ın babası da Yorgo’nun Rum olmasından rahatsızlık duymaktadır. Üzerlerindeki baskı giderek artan Yorgo ve Neslihan birlikte kaçmaya karar verirler. Biriktirdikleri parayla kendilerine bir ev tutarlar. Bir taraftan da dostları Eleni ve Ahmet, aileleriyle aralarını bulmaya çalışmaktadır. Ancak beklenmedik bir taşınma kararı ikilinin plânlarını altüst edecektir. (Hüseyincan Eryılmaz - TSA)


 FİLMİ İZLE 


Film ve sayfa hakkında yorumlarınızı yazın



7 Ekim 2022 Cuma



        FOSFORLU (198
9)

FİLİM BİTTİ (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Özkan Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay Kurgu: İsmail Kalkan Yapım: Z Film/Belge Film Yavuz Özkan Yönetmen Yardımcıları: Kamil Renklidere, Aycan Çetin, Kamera Asistanı: Volkan Kocatürk, Set Fotoğrafları: Ali Taşkıran, Dekor Tasarım ve Realizasyon: Murat Morova, Prodüksiyon Sorumlusu: Selahattin Koca, Prodüksiyon Asistanları: Mustafa Albayrak, Nail Çetin, Işık Şefi: Mustafa Koçyiğit, Işık Teknisyenleri: Ercan Durmuş, Atilla Gündoğdu, Set Teknisyenleri: Murat Özlük, Mahir Güz, Ahmet Keskin, Hikmet Palabıyık, Kamil Eren, Makyaj: Zeynep Taş, Kuaför: Yaşar Dağıtmaç, Dekor Ekibi: Safi Demir, Sadettin Güre, Hayrettin Söylemez, Haşim Engin, Jenerik: İlhan Demirel, Özkan Sevinç (Grafart Ltd.), Efekt: Özdemir Özkara, Atilla Ertüz, Ses Kayıt- Miksaj: Erkan Aktaş, Senkron: Mustafa Kalkan, Negatif Montaj: Bülent Özayan, Tamer Eşkazan, Baskı: Veli Burç, Özkan Sevinç, Uğur Orbay, Developman: Ekrem Şen, Arif Şengül, Abdullah Baran, Renk Düzenleme: Türker Vatan, Şakir Yörük, Ayhan Şen, (Fono Film Stüdyosunda seslendirilmiştir, Şafak Film Laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Kadir İnanır, Zeliha Berksoy, Halil Ergün, Meral Oğuz, Kutay Köktürk, Levent Dönmez, Aycan Çetin, Aylin Eren, Komet, Ömer Kocadayı, Murat Morova, Kamil Renklidere, Ali Taşkıran, Mustafa Koçyiğit, Mehmet Güleryüz, Murat Özlük, Mahir Güz, Ahmet Keskin, Hikmet Palabıyık, Safi Demir, Ercan Durmuş,

Konu: Birbirlerinden şiddetle nefret eden ünlü sinema yıldızı eski karıkoca aynı fillmde oynamak üzere kamera karşısına geçerler. Ayrılmak üzere olan bir çiftin Öyküsü üzerine kurulan filmin çekimi süresince set aralarında kavga edip birbirlerine hakaret ederler. Bu şiddetli sürtüşme filme de yansımaktadır. Bu arada filmdeki karısı rolündeki Meral'le (Meral Oğuz) ilişki kurması Zeliha’yı (Zeliha Berksoy) giderek çileden çıkarmaktadır. Zeliha, nefret ettiği eski kocasıyla (Kadir İnanır) aynı filmde oynamaktan pişmandır. Filmin yönetmeni de (Halil Ergün), bu kavgalar yüzünden zor durumdadır. Filmin içinde ve dışında iç içe gelişen olaylar, çeşitli bunalımlara dönüşerek devam edecektir.

Ödül:

26. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2 - 8 Ekim 1989)

► Meral Oğuz "en iyi yardımcı kadın oyuncu" ödülü.

Jüri Üyeleri: Hürrem Erman, Türker Atakan, Sabahattin Atmaca, Yavuz Bülent Bakiler, Rafet Bintez, Atilla Dorsay, İzzet Günay, Nuri Çetin, Doç. Dr. Faruk Kalkan, Yavuz Turgul, Kadri Yurdatap.

3. Ankara Film Şenliği'nde (1989)

► "Filim Bitti", “en iyi üçüncü film"
       ► Meral Oğuz da "en iyi yardımcı kadın oyuncu'"

4 "Filim Bitti", yönetmen Yavuz Özkan için büyük bir adım... Bir kere "Demiryol", "Maden" gibi lümpenliği devrimcilikle karıştırdığı 1980 öncesi slogancı filmlerinin ve alabildiğine şovenist ve kaba "Yağmur Kaçakları"nın tersine küçük, duygusal bir filme yönelmiş. Kullandığı kaliteli negatif ten geri plan aydınlatılmasına kadar filmine teknik bir özen göstermiş. Özellikle kamera önüyle arkası arasındaki geçişlerin yumuşaklığından, film çekimine ilişkin, küçük esprilerden ve sondaki o uzun kaydırmada sinemaya yapılan sayıp ve sevgi sunuşundan zevk aldığımı söylemeliyim. Ne var ki "Filim Bitti"nin sinema için önemli bir adım olduğunu söylemek zor. (İbrahim Altınsay, Harmandalı ritmiyle Beethoven, Güneş g., 5 Aralık 1989)

 Yavuz Özkan, siyasal filmlerden sonra psikolojik drama kayıyor. İyi de ediyor. 12 Eylül'den sonra Fransa'ya gidip birkaç yıl orada yaşaması, onda Avrupa sinemasına ve özellikle kadın erkek ilişkilerini incelikli biçimde işleme geleneğine sahip olan Fransız sinemasına karşı bir ilgi doğurmuş. Bunun onun sinemasına yeni yollar açacağını görmemek, şaşırtıcı olurdu.

Özkan, bizde hemen hiç yapılmamış bir şey yapıyor, meslekleri oyunculuk olan iki kişiyi ele alırken, sinema ve film çekimi denen karmaşık olaya eğilmeyi deniyor. Bunda da hayli başarılı oluyor. Film çekmenin kendine özgü telaşı, gerilimi, yer yer komik olayları, zaman zaman tam bir paniğe, hatta kargaşaya dönüşmesi, kimi zaman çok başarılı biçimde beliriyor.

Tüm bu sahnelerdeki teknik de çok iyi: özellikle o görkemli kaydırma hareketleri ... Yavuz ayrıca iyi bildiği sinema tekniği üzerine seyirciye de eğlendirici kimi notlar ve anekdotlar vermekten de kaçınmıyor.

Ne var ki Batı edebiyat, tiyatro ve sinemasının bu ünlü ve soylu yapıtlarıyla benzeşme olayı çok sürmüyor. Özkan, sonuç olarak bence tümüyle çözümlenmemiş kendi senaryosunun kurbanı olarak, filmine sağlam bir gelişim ve de kabul edilebilir bir final sağlamayı başaramıyor. Hele finaldeki o bence grotesk şiddet eylemi. .. Filmin içerir gibi olduğu tüm zarafeti ve Avrupai havayı dağıtıp yok eden gereksiz bir sahne bu ... Ve bence filme büyük zarar veriyor. 

Kadın oyuncular, yani Zeliha Berksoy ve Meral Oğuz oldukça başarılı. Kadir tnanır ise kendisi için çok yeni ve farklı olan 'çift kişilikli' karakterde, belki bir iki sahne dışında, yine oldukça inandırıcı. Her şeye karşın bu, Yavuz Özkan'ın bu dönemdeki en iyi filmi ve umarım arkası böyle gelir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızda Çöküş ve Rönesans Yılları” syf: 72”

FİLMİ İZLE