Powered By Blogger

9 Ekim 2022 Pazar

 

YAĞMUR BAŞLADI (1989) 



Yönetmen:
Eser Zorlu Senaryo: Yasemen Zorlu Görüntü Yönetmeni: Hakan Gürtop Müzik: Oğuz Abadan Yapım: Senar Film/Senar Turgut

Oyuncular: Melike Zobu, Tuncer Sevi, Sema Peker, Osman Gidişoğlu, Sinan Tarım, Yaman Tüzcet

Konu: Film, kocası uğruna özgürlüğünden vazgeçmiş bir kadının yaşadığı hayal kırıklıklarını konu alır. Melike, kendisini kocasına adamış orta yaşlı bir kadındır. Para ve makam hırsıyla yanıp tutuşan kocası ise Melike’yi önemsemez. Kocasının tek derdi o sırada peşine düştüğü bir holdingin reklâm işlerini alabilmektir. Bu amaçla holdingin düzenlediği bir akşam yemeğinde yönetim kurulu üyelerini kendi tarafına çekmeye çalışır. Ancak plânın başarılı olması için Melike’yi kullanmaya karar verir. (Hasan Sakın)

 

YAĞMUR ALTINDAKİ KEDİ (1989) 

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ahu Tuğba, Atilla Saral, Sümer Tilmaç,

Konu: Filmde, bir kadının hayatına giren bir hırsıza âşık olması konu edilir. Zengin bir iş adamının eşi olan Duygu’nun evliliği mutsuz gitmektedir. Kocası sık sık iş seyahatine çıktığı için çoğu zaman yalnız kalır. Eşinin seyahatte olduğu bir dönemde kasabaya banka soyan birkaç hırsız gelir. Yalnız olan Duygu, hırsızlardan biriyle aşk yaşayacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

 

VAHŞİ VE GÜZEL (1989) 



Yönetmen:
Şahin Gök Senaryo: Safa Önal Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker Yapım: Emek Film/Nazmi Özer Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Asistanı: Göksenil Güngör, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Negatif Montaj: Yavuz Aldırmaz, Laboratuar: Fehmi Acar, Ahmet Yıldız, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Yönetmen Yardımcısı: Muharrem Özabat, Prodüksiyon Amiri: Selahattin Koca, Yapım Koordinatörü: Can Özer, Yeni Lale Stüdyolarında hazırlanmış ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Banu Alkan, Atilla Saral, Murat Soydan, Filiz Aker, Turgut Özatay, Cengiz Sezici, İhsan Baysal, Rauf Ozangil, Yılmaz Cesur, Selçuk Yalçıntan, Arap Crelal,

Konu: Film, manken bir genç kızla uyuşturucu işine bulaşan sevgilisinin öyküsünü konu alır. Ünlü manken Yasemin, sevgilisi Cengiz’in uyuşturucu işine bulaştığını öğrenir. Korkuya kapılan Yasemin, Cengiz’den ayrılmanın yollarını arar. Cengiz ise bu sırada bir soygun plânı yapar. Ancak soygun gecesi Yasemin gizlice Cengiz’i takip eder. Cengiz, bir cinayet işleyerek olay yerinden kaçsa da kısa sürede yakalanır. Yasemin ise tesadüfen olay yerinde bulunan Turgut’un yardımıyla kurtulur. Turgut’la Yasemin zamanla yakınlaşırlar. Ancak Cengiz, cezaevinden çıktıktan sonra Yasemin’in peşine düşecektir. (Hasan Sakın - TSA)



 

UÇURTMAYI VURMASINLAR (1989) 


Yönetmen:
Tunç Başaran Senaryo: Feride Çiçekoğlu (Çiçekoğlu'nun aynı adlı kitabından) Görüntü Yönetmeni: Erdal Kahraman Müzik: Özkan Turgay Yapım: Magnum Film/Tunç Başaran, Jale Başaran Yönetmen Yardımcısı: Cemal Şan, Yardımcı Yönetmen: Jale Başaran, Kamera Asistanı: Ahmet Selvidal, Sanat Danışmanı: Feride Çiçekoğlu, Genel Sanat Yönetmeni: Jale Başaran, Seslendirme Yönetmeni: Erhan Yazıcıoğlu, Yapım Yönetmeni: Ahmet Altunterim, Senkron: Müslim Ertuhi, Negatif Montaj: Cem Gürbüzer, Kurgu: Tunç Başaran, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, İhsan Küçüktepe, İsa Yücel, Işık Şefi: Remzi Biçer, Işık yardımcıları: Şevki Gezer, Deniz Özenç, Set Ekibi: Sonay Kanat, Kemal Kunda Turgut Karasu, Fotoğraflar: Sinan Koçaslan, Renk Uzmanı: Adnan Şahin, Laboratuar: Yıldırım Kumral, Hikmet Laçin, Polat Aktaş, Ahmet Keskin, (Acar film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Nur Sürer, Ozan Bilen, Füsun Demirel, Güzin Özyağcılar, Rozet Hubeş, Yasemin Alkaya, Meral Çetinkaya, Hale Akınlı, Ayben Erman, Özlem Savaş, Güzin Özipek, Ayla Aslancan, Emel Çeviren, Tanju Tuncer, Sabiş kara, Sevim Metin, Gülizar Tunç, Selma Tarcan, Özlem Üztüner, Sevgi Sakarya, Barış Celiloğlu, Gönül Demirkol, Sevim Çalışgir (Gardiyan), Ömer Çolakoğlu (jandarma), Nurettin Şen (baba), Niyazi Altın (kısa boylu adam),

KONU: Beş yaşındaki bir çocuğun gözüyle kadınlar hapishanesinin ve sevginin öyküsüdür filmde anlatılan. Küçük Barış'ın (Ozan Bilen) bu dört duvar arasında geçmektedir yaşamı. Aslında annesidir tutuklanıp cezaevine giren Barış henüz bir anlam veremediği bu garip dünyanın içinde, hapishane avlusunda gökyüzünde özgürce uçuşan uçurtmaları izlemektedir. Yurt içinde ve dışında çeşitli ödüller alan film, bugüne kadar yapılanlar içinde çocuk dünyasını en iyi ve dürüstçe çizebiliyor.

ÖDÜLLER:

Eczacıbaşı Vakfı Yılın En İyi Türk Filmi Ödülü (1989)
(Jüri Üyeleri: Ömer Kavur (başkan), İbrahim Altnsay, Can Gürzap, Gülsüm Karamustafa, Yalçın Tura

26. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2 – 8 Ekim 1989)
       ► "En iyi film"
       ► Nur Sürer "en iyi kadın oyuncu",
       ► Feride Çiçekoğlu "en iyi senaryo"
       ►Erdal Kahraman "en iyi görüntü yönetmeni" Y Ozan Bilen "Jüri özel ödülü
       ► Avni Tolunay Halk Ödülü”

Jüri Üyeleri: Hürrem Erman, Türker Atakan, Sabahattin Atmaca, Yavuz Bülent Bakiler, Rafet Bintez, Atilla Dorsay, İzzet Günay, Nuri Çetin, Doç. Dr. Faruk Kalkan, Yavuz Turgul, Kadri Yurdatap.


 Valencia 10. Akdeniz Film Festiva1i'nde (1989)

► "en iyi 2. film" Gümüş Palmiye ile "Don Kişot” ödülüı

 İsviçre'de Ragazzı Bellinzona Film Festivali'nde (1990)

► "en iyi film".

 İran'da “Golden Butterfly” büyük ödülü.

 Sinema yazarlarının mevsimin en iyi yerli filmleri soruşturmasında

►"3. film"

4. Ankara Film Festivali nedeniyle festival komitesi'nin düzenlediği "bütün zamanların en iyi Türk filmi soruşturması"nda "10 film arasına" girdi.

 9. Lyon Çocuk Filmleri Şenliği'nde (1991 Fransa) büyük ödülü

&  "Uçurtmayı Vurmasınlar", son yıllarda kullandığımız anlamda bir "kadın filmi" değil. Ama farklı ve belki daha ilgine biçimde bir "kadınlar filmi" bu. Yazar Feride Çiçekoğlu da bir süre 'düşünce suçundan" içerde kalmış. Filmin/öykünün baş kişisi İnci, Feride Çiçekoğlu’nun kendisi mi? Biraz öyle, biraz değil belki, ama ne önemi var bunun? Önemli olan, "Uçurtmayı Vurmasınlar'ın oldukça "yaşanmışlık" kokan ve bir tür "iyimser gerçekçilik" diye adlandırılabilecek olan tonunun, Türk sineması içinde oldukça özgün, yeni bir ton, farklı bir yaklaşım olduğu. Dahası, konusunun dramatik zenginliklerine bu film kadar dikkatle, özenle, deyiş yerindeyse utangaçlıkla yaklaşan bir filmin yapılabilmesi, herhalde "dünün Yeşilçam"ı içinde tam bir hayal olurdu. Uçurtmayı Vurmasınlar bizlere bir kadınlar tutukevini anlatıyor. Çeşitli nedenlerden içeriye düşmüş bir avuç kadın. Ve birinin küçük oğlu, 45 yaşlarındaki küçük Barış. Tüm kadınlar için küçük Barış, belki sahip olamadıkları birçok şeyi temsil ettiği için gerçek bir sevgi, umut, mutluluk kaynağıdır, ama onunla en iyi iletişim kuran İnci'dir. İnci'nin çıkışı yaklaştıkça, giderek gelip çatınca Barış’ın dünyası da kararır. Hele mahkumlara birçok şeyi, bu arada gökyüzündeki uçurtmaları da yasaklayan, uçurtmayı "vurma emri" veren bir yönetim iş başındaysa! Ama uçurtmalar yerinde duramayan kuşlar gibidir. En zalim avcıların bile onları vurması kolay değildir.

Öykünün amaçladığı, Amerikan sinemasına özgü biçimde bir çarpıcı Öyküler/portreler geçidi sunmak, Dramatize edilmiş, abartılmış kadın öyküleri vermek değil. Tam tersine, bu kadınların kim olduklarını, geçmişlerini, niye oraya düştüklerini bilmiyoruz bile. Film, bu kapalı mekânda bir araya gelmiş kadınların birlikte olma serüveniyle ilgileniyor yalnızca. Yardımlaşmanın, iletişimin, dostluğun önemini vurguluyor. Onlarsız hiçbir şeyin var olmayacağını, onlarla ise en uzak yollara dek gidilebileceğini savunuyor. Bu açıdan film "tutukevi gerçekçiliği" denebilecek şeye bilinçle sırtını dönmüş; umutlu, İyimser, ışıklı bir bildiri sunmayı seçmiş. Bunu yaparken de odak noktası olarak küçük Barış'ı almış. Barış, içerde çocukluğunu yaşamakla yaşayamamak ikilemi arasında gidip gelirken, hiç bilmediği kimi sözcüklerin de anlamlarım öğreniyor; İftira komünist, sünnet ve yaşamın ta kendisi. Film, aslında içerdeki günlerini anımsayan artık dışarıdaki İnci'nin belleğinden süzülerek anlatılmış. Ama olayları, dünyayı, yaşamı kavrayış biçimi sanki küçük Barış'ın gözlerinden verilmiş gibi. Öylesine saf, temiz, berrak! Bu açıdan film, paylaşılması kolay olmayan, ama hoş olan bir iyimserliği aşılıyor, en kötü kofullarda bile hayatı yaşanası kılan bir umudu iletiyor. Film, bu açılardan oyuncularından büyük destek alıyor. Çok başarılı bir kadronun içinden özellikle Nur Sürer’e, Füsun Demirel’e, genç oyuncu Rozet Habeş’e özel bir bravo... Ve daha da Özel bir bravoyu küçük Ozan Bİlen'e armağan edelim. Küçük Ozan bu filmi tam 4 yaşındayken çevirdi. Böylece küçük Ozan olağanüstü "büyük" oyunuyla, dünya sinemasında 4 yaşında film çeviren ve başarılı olan çok az sayıdaki cocuk oyunculara, Jackie Coogan, Shirley Temple, Margaret O'Brien'lere katılıyor. "Uçurtmayı Vurmasınlar", kuşkusuz kusursuz bir film değil. Filmin içerdiği iyimserliğin kaçınılmaz biçimde getirdiği bir tür Hanaiflik" duygusunu hep benimsemek kolay değil Bu naif yaklaşım, özellikle alabildiğine uzatılmış, altı çizilmiş finalde doruğuna çıkıyor ve filmi bizce biraz zedeliyor. Filmin oldukça "repetif (tekrara dayanan) fon müziği de, yine özellikle bu final bölümünde biraz sabırlarla oynuyor.

Ama bu küçük kusurları, filmin ne pahasına olursa olsun bildirisinin özünü, yani iyimserliği ve umudu seyircisine aşılama, iletme çabasına yoralım ve hoş görelim. "Uçurtmayı Vurmasınlar", sinemamız için oldukça yeni, taze bir film, hayale ve onun içerdiği dramlara çok farklı bir yaklaşım. (“Atilla Dorsay “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”)


FİLMİ İZLE





 

TECELLİ (1989) 

Yönetmen: T. Fikret Uçak Senaryo: Fuat Özkaya Görüntü Yönetmeni: Soner Saygılı Yapım: Özben Film/Fuat Özkaya

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Rahmi Koçak, Süreyya Mertoğlu, Hülya Volkan, Bilal İnci, Turgut Özatay, Yadigâr Ejder, Erhan Gökhan, Kudret Karadağ

Konu: Köyden kente geldikten sonra mafya babası olan bir köylünün macerası.

 

 

TALİH KUŞU (1989) 


Yönetmen: Kartal Tibet Senaryo: Erdoğan Tünaş Foto Direktörü: Çetin Gürtop Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu Kameraman: Hakan Gürtop, Yönetmen Yardımcıları: Ümit Hiçdurmaz, Ferdi Eğilmez, Özgün Müzik: Melih Kibar, Set Elemanları: Cengiz Öktem, Kenan Özkaplan, Cahit Balıkçılar, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj: Mehmet Bozkuş, Laboratuar: Şemsi Toksöz, Fehmi Acar, Armağan Köksal, Ar Direktör: Sohban Koloğlu, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Sultan Yıldırım, Işık Asistanları: Adnan Işık, Aslan kara, Prodüksiyon Amiri: Necati Şimşek, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, (Sineray film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Kemal Sunal, Yasemin Yalçın, Bülent Kayabaş, Nevzat Okçugil, Şemsi İnkaya, Kuzey Vargın, Reha Yurdakul, Nevzat Açıkgöz, Kaya Durul, Turgut Özatay, Faruk Savun, Hale Haykır, Ekrem Dümer, Renan Fosforoğlu, Mesut Sürmeli, Hakkı Kıvanç, Ahmet Açan, Mehmet Özekit,

KONU: Osman bir hamaldı.. Bir gün bir piyango bileti aldı sonra nereye koyduğunu unuttu.. Kendisine piyangodan ikramiye çıktığına inanan mahalleliler, ailesi ve Patronu ona farklı davranmaya başladılar. Osman kendisine gösterilen yakın ilgi ve özenden çok mutluydu..

Çevresine bileti bulamadığını söylese de ona kimse inanmadı. Kendisine borç verenler, paralarını isteyip Osman da bileti bulamayınca işte kıyamet o zaman koptu!!


FİLMİ İZLE

 

 

TAHRİK (1989) 




Yönetmen:
Samim Utku Noyan Senaryo: Faruk Peker Görüntü Yönetmeni: Cem Molvan Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Faruk Peker, ihsan baysal, Selin Dilmen,  Akın Akıntunç

Konu: Ruh hastası bir kadının bir adamın sürekli peşinde olduğunu ve birilerin onu öldüreceği zannındadır. Aslında amacı kocasını öldürtmektir bunun için karşı komşusu Faruk’u kullanmaya başlar ve Faruk’a kocasının kendisini öldürtmek istediğini söyler bir kerede kendine adam tutup Faruk inansın diye tecavüz ettirir Faruk adamı öldürmeye karar verir

 

ŞÖHRET TUTKUSU (1989) 




Yönetmen:
Murat Somer Senaryo: Samim Güçlü Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca, Mahmut Yumuşak Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Oyuncular: Serpil Çakmaklı, Zafer Atlı, Efgan Efekan, Erdinç Akbaş, Reha Yurdakul, Gökhan Mete, Ümit Demirdelen, Cemal Ustaoğlu

Konu: Şöhret olmak uğruna evini, sevgilisini terk eden genç kadının hikayesi.

 

ŞAHANE EVLİLİK (1989) 


Yönetmen: Şahin Gök, Senaryo: Safa Önal Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker Yapım Emek Film/Nazmi Özer Yönetmen Yardımcıları: Filiz Civelek, Tülin Kızılırmak, MontajSenkron: Yusuf Aldırmaz, Ses Mühendisi: Gültekin Çavuş, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Kamera Asistanı: Uğur Kovan, Set Ekibi: Murat Özlük, Bekir Aslan, Ahmet Kalay, Işık Ekibi: Mustafa Oflu, Ahmet Çorbacıoğlu, Musa Siperel, Prodüksiyon Amiri: Selahattin Koca, Yapım Koordinatörü: Can Özer, (Lale Film Stüdyosunda hazırlanmış, Yeni lale film stüdyosunda seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Serpil Çakmaklı, Berhan Şimşek, Hülya Erçel, Duygu Ankara, Ayten Erman, Ehat Alinçe, İhsan Baysal, Erol Şen, Erol Özkök, Tuncer Vezir, Filiz Bayraktar, İhsan Devrim

Konu: Berhan bir büroda memur olarak çalışmakta dürüst bir adamdır. Karısı ise (H. Erçel) sabahları geç kalkan ev işleriyle pek alakadar olmayan bir zengin kızıdır. Aralarındaki geçimsizlik hat safhaya gelince kadın evi terk eder ve annesinin zengin evine gider. Orada kocasının kendisine dönüp af dileyeceğini beklemektedir. Ancak koca efkar dağıtmak için gittiği bir barda fazlaca içince , konsumatris olarak çalışan kadın (S. Çakmaklı) onu adamın evine bırakır. Fakat kadın erkeği sevmiştir. Onunla beraber yaşamaya başlar ve olaylar gelişerek ilginç bir hale dönüşür.


FİLMİ İZLE 



 

ŞAH MAT (1989) 

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz Senaryo: Faruk Peker, Serdar Servidal Yapım: Star Film/Taner Aşkın

Oyuncular: Faruk Peker, Şehnaz Dilan, Arzu Aydın, Salih Kırmızı

Konu: Film, eğlenmek için bir araya gelen dört arkadaşın içlerinden birinin intiharı ile gelişen olayları konu alır. Ferhat ile Nedim, hafta sonunu birlikte geçirmek için Neşe ile Sevda’yı bir sayfiye evine çağırır. Yakın zamanda nişanlısından ayrılmış olan Sevda, uyuşturucu ve alkolün etkisiyle kendini kayalıklardan aşağıya atar. Telaşa kapılarak bu durumu polisten saklayan Ferhat, Nedim ve Neşe, Sevda’nın ölümünden sorumlu tutulmaktan korkarlar. Delilleri karartarak hiçbir şey olmamış gibi davranmaya karar verirler. Fakat olayı araştıran Komiser Galip, peşlerini bırakmaz. (İbrahim Veli Sözer - TSA)

 

SUÇUMUZ KADIN OLMAK (1989)  


Senaryo Ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan Yapım: Ferkan Film/Feridun Kete Set Elemanları: Selçuk Öktem, Mahir Gül, İsmet İlbur, Işık Elemanları: Yaşar Alışkan, Osman Tanış, Gazanfer Günsu, Prodüksiyon Amiri: Ali Ceylan, Kamera Asistanı: Engin Saygılı, Yapım Sorumlusu: Hüseyin Zan, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Aslan Tektaş, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Fatma Yılmaz, Senkron: Metin Çeşmebaşı, Soner Şenbecerir, Kurgu: Sedat Karadeniz, Yardımcı Yönetmen: Ali Kıvırcık, Sineray Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Ahu Tuğba, Yusuf Sezgin, Arzu Atalay, Engin İnal, İhsan İmer, İsmet Üstekin, Doğu Erkan, Bülent Polat, Ali Ceylan, Ekrem Dümer, Ferdi Akarnur, Atilla Karakaya,

Konu: Film, ayakta kalma mücadelesi veren bir hayat kadının öyküsünü konu alır. Mine, ünlü iş adamı Orhan’la metres hayatı yaşamaktadır. Orhan, karısından ayrılarak Mine’yle evlenmeyi plânladığı sırada aniden ölür. Orhan’ın ölümünden sonra kimsesiz ve parasız kalan Mine, annesinin evine yerleşir. Ancak bu küçük kasabada yaşaması mümkün değildir. Şehre dönen Mine, her gittiği yerde tacize maruz kalır. Hayatta kalmak için zor bir süreç onu beklemektedir. (Hasan Sakın - TSA)



  

SUÇLU (1989)



Yönetmen: Osman Fahir Seden Senaryo: Erdoğan Tünaş Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop, Hakan Gürtop Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu Müzik: Cahit Berkay, Yönetmen Yardımcısı: Asiye Ural, Kamera Asistanı: Ali Gündoğdu, Işık Şefi; İbrahim İmik, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Şems Tokgöz, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Necati Şimşek, Set Amiri: Mahir Gül, (Sineray film stüdyosunda hazırlanmıştır),

Oyuncular: Gülşen Bubikoğlu, Tarık Tarcan, Bülent Bilgiç, Efgan Efekan, Tomris Oğuzalap, Songül Gündüz, Selma Sonat, İhsan Baysal, Gülten Ceylan

Konu: Fatma (Gülşen Bubikoğlu) mutsuz bir evliliği olan iki çocuk annesi bir kadındır. Eşi Yusuf’tan (İhsan Baysal) sürekli kötü davranış, eziyet ve dayaktır ona yansıyan. Üstüne de bir de kuma gelince, bıçak kemiğe dayanır ve Fatma buna karşı çıkar. Yusuf Fatma’yı çocuklarla birlikte evden kovar. Anne evine sığınan Fatma sonunda Yusuf’tan boşanır. Hakim çocukları genç kadına verir. Yaşama direnen Fatma bir fabrikada işe başlar. Mahkeme çıkışında dikkatini çeken Cengiz (Tarık Tarcan) adlı bir gençle tanışır, yemeğe çıkarlar. Aslında Cengiz polisin izlediği bir teröristtir. Fatma’yı da aynı örgütün bir elemanı sanmaktadırlar. İkisi birlikteyken polis baskın düzenler. Cengiz kaçar, Fatma gözaltına alınır. Fatma sorgu sırasında Cengiz’in gerçek kimliğini öğrenir. Üzerinde bir şey çıkmaması nedeniyle koşullu salıverilir. Ama bu arada olan olmuş, işinden çıkarılmıştır. Cengiz ile buluşurlar. Aralarında duygusal bir yakınlaşma başlamıştır. Fatma Cengiz’den teslim olmasını ister. Cengiz kabul etmez. Yusuf bu arada boş durmamış, mahkeme kararıyla çocukları elinden almıştır. Fatma artık tek başınadır ve Cengiz ile yaşamaya başlar. Polis gizlendikleri yeri bulmuştur. Fatma’nın evde olmadığı bir sırada eve baskın düzenler. Sıkışan Cengiz yine de direnmekte teslim olmayı kabul etmemektedir. Fatma onu ikna eder ve Cengiz tutuklanır. Fatma hakkında sürekli kötü ve art niyetli yazılar yazarak hayatını cehenneme çeviren gazeteciyi öldürür. Yazgısı Cengiz’le hiç istemediği bir noktada buluşmuş ve genç kız bozuk düzenin bir kurbanı olarak cezaevinin yolunu tutmuştur…

► Yönetmen, Yapımcı, Senarist kimliğiyle Yeşilçam sinemasının ustalarından olan Osman Fahir Seden’in bu “Suçlu” filmi; aynı zamanda ustanın Yeşilçam sinemasında jübile filmi olmuştur. Bu film yılın ödül alan filmleri arasında yerini almıştır.


ÖDÜL: Orhan Aksoy, Onat Kutlar, Ömer Kavur, Tanju Gürsu ve Turgut Aslan’dan oluşan seçici kurul, “Suçlu”yu 1989 yılının en iyi filmleri arasına girerek, Kültür Bakanlığınca “Sinema Başarı Ödülü’ne lâyık görülmüştür
  



 

SIFIR NOKTA “Amastris” (1989) 





Senaryo ve Yönetmen:
Yıldırım Yanılmaz Görüntü Yönetmeni: Ali Engin Yapım: Sun Film / Erol Şenbecerir

Oyuncular: Selin Dilmen, Reha Yeprem, Coşkunsel Volkan, Reha Yurdakul, Nur Yaman, Funda Ersin

Konu: Amasra' da tatil yapan ünlü bir futbolcu tatil dönüşü kaza yapar. Kaza sonucu ayağı sakatlandığından futbol yaşamı biter. Sigortadan tazminat olarak aldığı az bir parayla yetinirken aslında kazanın, kasıtlı yapıldığını ve kendisine çarpıp ölen kişinin karısının mirasa konmak için böyle bir oyun yaptığını anlar. Kadından yaptıklarının hesabını sormaya karar verir.

 

8 Ekim 2022 Cumartesi

 

SEVMEK VE ÖLMEK ZAMANI (1989) 



Yönetmen
Orhan Elmas Senaryo Erdoğan Tünaş Görüntü Yönetmeni Tuncay Ural Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Yapım Koordinatörü: Necati Şimşek, Adnan İrkut, Yönetmen Yardımcısı: Beyhan Akbaş, Asiye Ural, Kamera Asistanı: Mehmet Solak, Laboratuar; Mustafa Yıldız, Şems Tokgöz, Aslan Tektaş, Renk Düzenleme: Sabahattin Hoşsöz, Işık Asistanı: İbrahim İmik, Hikmet Aydın, Mehmet Ali Gündoğdu, Ses Kayıt : Erkan Esenboğa, (Sineray Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular Mehmet Ali ErbiL (Cengiz), Nergis Kumbasar (Aysun), Tanju Gürsu, Ünsal Emre , Belgin Güven , Turgut Özatay , Atilla Ergün, Nilüfer Aydan, Naci Girgin, Gülten Ceylan, Faruk Savun, Necdet Kökeş, Dündar Aydınlı, Ali Ceylan, Mehmet Uğur, Gökhan Koray,

Konu: Bir cinayet... Tahir adlı bir altın kaçakçısı kendisine ihanet eden ortağını öldürmüştür. Tüm şüpheler üzerinde toplandığı için tutuklanır ve sorgulanır. Bunun üzerine avukat oğlu Cengiz (Mehmet Ali Erbil) babasını kurtarmak için İstanbul’a hareket eder. Uçakta hostes Aysun (Nergis Kumbasar) ile tatsız bir olayla tanışır. Genç ve güzel hostesin kalbini kırar ama sonra pişman olup özür diler. Bir yemekte başlayan dostluk giderek tutkulu bir aşka dönüşür. Kısa süre sonra evlenirler. Aysun’un arkadaşı Nevin içinde ne olduğunu bilmediği, Aysun’un babası Tahir’den aldığı bir paketi taşırken Tahir vurularak yaralanır. Balayından dönen Aysun ve Cengiz olaylara bir anlam veremezler. Oysa babasının öldürttüğü ortağının oğlu Cemal intikam peşindedir ve Aysun’u kaçırır. Karşılığında fidye alır. Cengiz de artık Aysun’a babasının işlerini anlatmak zorunda kalır. Nevin ile de konuşur. Nevin evinde açtığı paketten paralar çıktığını görünce kuryelik ettiğini anlar. Tahir izini bulduğu Nevin’i öldürtür. Polis ise Aysun’u yem olarak kullanmak isterse de kabul ettiremez. Aysun bu arada Tahir’in yeni cinayet planını duyar ama Tahir tarafından fark edilir. Aysun dehşet içinde olanları Cengiz’e anlatır. İkisi yarım kalan balayı tatilini tamamlamak için uzaklaşırlar. Aysun’un babası Tahir onları bulur. Uzun, dalgaların köpürerek dövdüğü altın bir kumsal, belki de Cengiz’in, Aysun’un ve babasının mezarı olacaktır…



 

SEVGiLER DÜŞLERDE KALDI (1989) 



Yönetmen:
Ümit Efekan Senaryo: Macit Koper Kamera: Sedat Ülker Müzik: Cahit Berkay Yapım: Tuğçen Film/İbrahim Mertoğlu

Oyuncular: Harika Avcı, Bülent Bilgiç, Selma Sonat, Kutay Köktürk, Kemal İnci, Mustafa Subhi

Konu: Filmde, kocasını kaybeden bir kadının hayata tutunma çabası konu edilir. Seks işçisi olarak çalışan Keriman, evlenince mesleğini bırakır. Ne var ki evliliği kısa sürer. Kocası altı ay sonra bir iş kazasında ölür. Yalnız kalan Keriman eski işini yapmak istemez. Kendine yeni bir hayat kurmaya çalışır ancak eski iş arkadaşları peşini bırakmayacaktır. (Meltem İşler Sevindi)