Powered By Blogger

3 Kasım 2022 Perşembe

 

CAN MI DAYANIR (1991)

Yönetmen: Cevat Okçugil, Senaryo: Gazanfer Dirlik, Görüntü Yönetmeni: Halil Kırlangıç, Yapım: Yaşam Film/Gazanfer Dirlik

Oyuncular: Teoman Ayık, Güler Yaman, Behçet Nacar, Irmak Kıraç, Meltem Berent, Kadir Savun, Kazım Kartal, Ünsal Emre, Cem Erman, Ali Ekdal, Ömür Kılıç

 

 

BİR UMUT UĞRUNA (1991)



Yönetmen: Gökhan Güney, Senaryo: İhsan Yüce, Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi, Yapım: EmRe Film . Işıklandırma: Aslan Yıldız, Set Elemanları: Sabri Ada, İsmail Demircan, Kamera Asistanı: Barış Dikişçi, Reji Asistanı: Semih Evin, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Renk uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuar: Şems Tokgöz, Aslan Tektaş, Mustafa Yıldız, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Fatma Yılmaz, Kurgu: İsmail Kalkan, Gökhan Güney Sineray Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Gökhan Güney, Anna Marie Bubke, Selma Sonat, Oğuz Galeri, Filiz Çağlar, Oktay Gürel,

Konu: Karısını ve çocuklarını terkedip Almanya'ya işçi olarak giden bir gencin öyküsü. Genç adam yabancısı olduğu ülkede bir Alman kadınıyla evlenir. Ancak ne yeni karısıyla ne de umut bağladığı ülkeyle uyum sağlayamaz. Sonunda Türkiye'deki eşi ve çocuklarına döner.


FİLMİ İZLE 



 

BİR KADIN DÜŞMANI (1991)


Yönetmen: Hüseyin Karakaş, Senaryo: Ülkü Karaosmanoğlu (Reşat Nuri Güntekin'in aynı adlı romanından), Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek Yapım: Yağmur Ajans/ Osman Yağmurdereli, Kurgu: Nevzat Dişiaçık, Müzik: Özkan Turgay, (Kültür Bakanlığı katkılarıyla)

Oyuncular: Tarık Akan, Meltem Doğanay, Şebnem Eren, Efgan Efekan, Kâmil Sönmez, Fatma Belgen, Pelin Körmükçü

Romanın konusu:

"İstanbul'dan bir batı Anadolu ilçesine giden Sârâ'nın. burada ilgisini çeken Ziya Bey'in Sara ile alay etmesi, Sara’nın öç alma arzusu ve Ziya'yı kendine aşık etmesi ve de tam Ziya'ya kalpsiz yaşamanın imkansızlığını kanıtlama aşamasında Ziya'nın motosiklet kazasında ölmesi" şeklinde veriyor. Homongolos (kadın düşmanı) olarak tanınan Ziya, kendini çirkin sandığı ve onurlu olduğu için Sara'yı sevmekten korkar ve kendi hazırladığı kazada yaşamını yitirir. Ölmüş arkadaşı Necdet'e yazdığı mektuplar gerçekte duygulu bir kalp taşıdığını kanıtlar. 1991 yapımı film ile 1927 de yazılmış roman detayda, zamansal farklılıklar gösterse de, nefretle kamufle edilmek istenilen bir aşkın iniş çıkışları anlatılmaktadır. (Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”, syf;47

Konu: Bir işadamı, ortağı ve yakın arkadaşının ölümü üzerine, acılarını unutmak için Side'ye yerleşir. Bir kadın düşmanı olarak yaşayan işadamı, kapı komşusu üniversiteli genç kızın dikkatini çeker. Kapı komşusu bu nefretin sırrını çözmeye çalışırken Side'ye ölen işadamının karısı gelir. Side'deki işadamı, arkadaşının karısıyla geçmişte yaşadıkları duygusal ilişki nedeniyle psikolojik bir rahatsızlık içindedir. (Agah Özgüç)


FİLMİ İZLE 



 

BİR KADIN (1991)

Yönetmen: Ümit Efekan, Senaryo: Nevin İnanç, Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca, Müzik: Melih Kibar, Yapım: Gülşah Film/Selim Soydan Yardımcı Yönetmen: Mesut Taner, Yapım Sorumlusu: Enrah Şimşit, Prodüksiyon Görevlisi: Ahmet Çakarlı (Kültür Bakanlığı katkılarıyla.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Tarık Tarcan, Orçun Sonat, Meltem Savcı, Mesut Çakatlı, Özkan Yılmaz, Ferdi Akarnur, Ayşe Demirel, Yurdan Edgü, Canan Suavi, Sohban Koloğlu, İlhan Akkasaplar, Çocuk Oyuncular: Elvan Evliçoğlu, Görkem Başak, Sedat Çelenk,

Konu: Film, ilişkilerinde sorun yaşayan dul bir kadının öyküsünü konu alır. Füsun, bir gazetede köşe yazarlığı yapar. Bir yandan da üniversitede öğretim üyesi olarak çalışır. Yıllar önce kocasını kaybeden Füsun, iki çocuğuyla birlikte yaşar. Gazetedeki iş arkadaşlarından Tayfun, Füsun’la ilgilenir. İkili arasında duygusal yakınlaşma olur. Ancak ikilinin evlilikten beklentileri farklıdır. Füsun bu sırada doktor Serdar’la tanışır. Serdar genç ve yetenekli bir doktordur. Füsun, Serdar’dan etkilense de önlerine engeller çıkacaktır. (Hasan Sakın - TSA)


FİLMİ İZLE 



 

 

BİR GÜZEL BİR ADAM (1991)

Yönetmen: Avni Kütükoğlu, Senaryo: Sami Güçlü, Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca, Yapım: Burç Film/FedaiÖztürk

Oyuncular: Bülent Bilgiç, Özlem Selanik, Sinan Eralp, Gonca Uz

Konu: Yıllar sonra karşılaştığı apartman komşusu çapkın bir adamla, liseli genç kızın aşk hikayesi.

 

BENİM ZAFERİM (1991)


Yönetmen: Ünal Küpeli, Senaryo: Raşit Anaral, Kamera: Ümit Ardabak Yapım: Feza Film/Mehmet Tanrısever Yönetmen Asistanları: Cemal Kavrar, Orhan Karslıoğlu, Filiz Ekinci, Kurgu: İsmail Kalkan, Müzik: Ahmet Güven, Yardımcı Yönetmen: Raşit Anaral,

Oyuncular: Cemal Kamacı, Gülay Pınarbaşı, Orhan Ayhan, İlhan Baysal, Bahadır Tok, Yavuz Selekman, Serap Gedik, Yurdakul Güleren, Hans Wolff, Ayhan Özyılmaz, Hale Haykır, İsmail Şen, Necmi Öney, Mustafa Şimşek, Mehmet Akif Tunç, Orhan başaran, İsmet Değirmenci, Seyfettin Atakan, Çocuk Oyuncu: Müleyke Tanrısever

Konu: Filmde, Avrupa boks şampiyonu Cemal Kamacı’nın hayat hikâyesi anlatılır. Cemal Kamacı, dişli rakibi Roger Zami’yi yenerek Avrupa şampiyonu olur. Bu olay ülkede büyük bir sevinç yaratır. Cemal’in hayatında da büyük değişiklikler olur. Pek çok reklâm filminde oynayarak büyük paralar kazanır. Ancak zafer sarhoşluğuna kapılan Cemal, unvanını korumak için girdiği müsabakada mağlup olur. Dünya şampiyonu olma hayalleri suya düşen Cemal, şöhreti de çabuk kaybeder ve yalnız kalır. Yeniden Avrupa şampiyonu olmaya çalışan Cemal, bunun için Almanya’ya gidecektir. (Hasan Sakın)

Cemal Kamacı: 1943 yılında Trabzon'da doğdu. İlk öğrenimini Trabzon'da, orta öğrenimini ise İstanbul'da yaptı. Erken yaşlarda boksa ilgi duydu ve çeşitli dallarda amatör olarak Türkiye boks şampiyonluğunu kazandı.1967'de profesyonel oldu. 197680 yılları arasında 79 profesyonel maç yaptı. 27 kez milli formayı giydi. Dört kez Avrupa şampiyonu oldu. 1972 ile 1975 yıllarında yılın sporcusu seçildi. Asya, Avrupa ve Amerika'da Türkiye'yi temsil etti. Boksu bıraktıktan sonra siyasete girdi.


FİLMİ İZLE 



 

 ATEŞ ÜSTÜNDE YÜRÜMEK (1991)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Özkan, Görüntü Yönetmeni: Pierre Novion, Ertunç Şenkay YAPIM: Z. Film/Yavuz Özkan – K. Film/Fransa – Vulkan/Almanya Yönetmen Yardımcıları: Aycan Çetin, Mehmet Güleryüz, Veli Çelik, Sema Büyüksungur, Kamera Yardımcıları: Antoine Heberle, Mehmet Aksın, Ahmet Gürkonak, Işık Şefleri: Emmanuel Demorgan, Mustaf Koçyiğit, Akif Eski, Işık Teknisyenleri: İsmail Harputlu, Mustafa Avcı, Mehmet Ali Gündoğdu, Ali Koşum, Müzik: Vedat Biçkin, Tuğrul Karataş, Dekor: Gökhan Yücesal, Montaj: Mevlüt Koçak, Set Fotoğrafları: Guy Ferrandis, Dekor: Gökhan Yücesal, Set Teknisyenleri: Selahattin Geçgel, İsmail hakkı Şahin, Ahmet Kalay, Ahmet Çolakel, Sabit Keskin, Jenerik: Özkan Sevinç, Film Dizgi: Özgün/Donatım Ajans, Müzik: Oğuz Abadan, Laboratuar Sorumlusu: Yahya Öztürk, Renk Düzeltme: Adnan Şahin, Negatif Montaj: Eyüp Yıldız, Baskı: Zekeriya Şahin, SesKayıtMiksaj: Erkan Aktaş, Yapım Sorumlusu: Mehmet Beyazıt, Yardımcı Sorumlu: Mertcan Çetin, (Kültür Bakanlığı ve Eurimages'ın “Consell de Europe” katkılarıyla. (Fono Film Laboratuarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Hülya Aksular (Balerin), Kürşat Alnıaçık (Balet), Yılmaz Zafer (Yönetmen), Semiha Berksoy Korobaşı),

Koro: {Erdoğan Akduman, İlhan Kilimci, Akrep Nalan, Ertaç Özden, Burhan İlhan, Neslihan Yeldan, Fuat Onan, Hakan Sepetçi}, Danslar: {Aslı Kutluel, Kaan Yazgan, Aydın Özalpan, Mehmet Akdağ, Nilay Akdağ, Murat Ürügen, Rona Yayabakan, Ahmet Eroğlu, Ege Kalafat, Ünal Aster, İpek Esen, Ali Can, Funda Bilbaşar, Erdal Atik, Buket Işılay, Ercan Yüken, Yeşim Tezol, Hakan Üste, Alkış Peker, Tayfun Savlıoğlu,

Konu: Kurtuluş Savaşı’yla ilgili bir tiyatro oyunu hazırlayan ekip kendi arasında farklı estetik anlayışı, istikrar gibi sorunlar yaşar. Ekipte bulunan üç yıldır beraber olan çift ayrılır. Erkek kadının yönetmene aşık olduğunu düşünür. Kadın erkeğin bu düşüncesini yönetmene söyler. Yönetmen mutlu olur ve olumlu bir şekilde karşılık verir. Bunu gören erkek ekipte sorun yaratır, uyum problemi yaşar.

Oyun aksaklıklara rağmen sergilenir. Seyirciden olumlu tepki alır. Aslında seyircinin kriteri olmaksızın her şeyi beğendiği konuşulur ve seyirci nasıl olsa beğendiğinden bu tür oyunlara devam edilir.

Ödüller:

28. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde (1991)
► "En iyi Film", "En iyi Yönetmen"
► "En Iyi Stüdyo"
►"En Iyi Kurgu"
► Ayrıca "Halk Jürisi Ödülü".

6. Adana Film Şenliği'nde (1991) "

►Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Özel Ödülü".
►Kültür Bakanlığı "Sinema Başarı Ödülü" (1992).

4 Oldukça eksik ve yetersiz bir çalışma olan "Ateş Üstünde Yürümek", anlattığı (ya da anlatmaya çalıştığı) şeylerin altında eziliyor. Özellikle oyuncular, kollektif bir çalışma gerektiren filmde, neler olup bittiğini pek anlamadan ortalıkta gezinmişe benziyorlar. Bu tür bir yapıtın belki de üzerinde en çok çalışılması gereken öğesi olan müzik, bizi anlatmaktan ziyade, popüler çağrışımlara sahip bir seda olarak kulaklarda yer ediyor. (Durul Taylan, Antrakt, s:4, Ocak 1992)

& Yavuz Özkan'ın filmi, temelde o denli özgün bir film değil. Geniş ölçüde 3 yönetmenden ve filmlerinden esinlenmiş:

Ettora Scola (bizde gösterilmeyen) "BaloLe Bal", Theo Angelopoulos'un "Komedyenlerin Yolculuğu “O Thiassos" ve de Fernando Solanas'ın "Tangolar" ve "Güney" adlı filmlerinden…

Yavuz Özkan böylesine güç bir projeyi gerçekleştirmeye soyunduğu için cesaretli bir adım atmış. Ama ne var ki cesaret her zaman peşinde başarıyı sürükliyemiyor. Her şeyi, hem de tek bir filmde anlatmak, yalnızca özü değil, özel ilişkin ayrıntıları ve zeka pırıltısı taşıyan kimi sahne düzenlemelerini de bir noktadan sonra şematizmin, karikatürize edilmenin içine itiveriyor. Özkan, her dönemi ilk akla gelebilen bir basitlik içinde çözümleyivermiş. Herşey birbirinin aynı. İktidar da, ona sahip olmak isteyen güçler de basit, bildik, alıştık, sıradan bir oyun oynuyorlar dercesine. (Burçak Evren, "Biraz tarih, biraz müzik", Hürriyet g., 2 Ocak 1992) “Agah Özgüç, a.g.e.”

 Cumhuriyet Dönemi Parolası”

Ateş Üstünde Yürümek, Türk yakın tarihinin, diger bir deyişle Cumhuriyet döneminin bir panoramasını çizmeye çalışıyor. Üç temel öğeyi kullanarak: dans, pandomim ve drama. Bu üç alanın birbirine harman edilmesiyle, Kurtuluş Savaşı'ndan başlayarak toplumumuzun serüveni, kimi vurucu noktalarıyla, belli bir mekan (Feshane binası) içinde geçen, oldukça stilize bir anlatımla verilmeye çalışılıyor: Atatürk devrimleri, İsmet Paşa yılları, İkinci Dünya Savaşı, Demokrat Parti dönemi, Vatan Cephesi ve Tahkikat Komisyonu, 27 Mayıs İhtilali, 12 Mart, anarşi yılları, idamlar ve kıyımlar, 12 Eylül vs. vs...

Özkan'ın filmi, temelde o denli özgün bir fılm değil. Geniş ölçüde üç yönetmenden ve filmlerinden esinlenmiş: Ettore Scola'nın Balo  Le Bal, Theo Angelopoulos'un Komedyenlerin Yolculuğu  O Thiassosve de Fernando Solanas'ın Tangolar ve Güney adlı filmlerinden... Dolayısıyla, bir ülkenin en önemli olaylarını, tarihin dönüm ve dügüm noktalarını, aslında bu olaylara tümüyle yabancı olup müzikal bir sinemanın anlatım ögeleri arasında sayılan dans, müzilk, tiyatro, pandomim gibi araçlarla canlandırma düşüncesi o denli yeni değil.

Ancak böyle bir yaklaşım, kuşkusuz bizim sinemamız için oldukça yenilikçi. Bizde ancak tiyatroda denenmiş bir yöntem bu: Resimli Osmanlı Tarihi, ıttihat ve Terakki gibi oyunlarda yer yer veya kısmen benzer yöntemlere başvurulmuştu. Özkan, böyle bir uygulamayı, aslında bir "kitle sanatı" olan sinemaya getirmekle, kuşkusuz ilginç ve yürekli bir girişimde bulunuyor.

Ancak film, iddiaları ölçüsünde başarılı değil. Bir kez, her ne kadar "konuşmalar" pek az da, senaryo aşamasında, yakın tarihimize bu "görsel yaklaşım" denemesi yeterince işlenmemiş, zenginleştirilip ayrıntılandırılmamış gibi. Hemen akla, İnönü, Gürsel gibi kişilerden başkaları işin içine katılabilir, daha simgesel sahneler, daha anlamlı konuşmalar filme dahil edilebilirdi gibi bir düşünce geliyor.

Ayrıca filmin az sayıdaki konuşmalarının yakın planlarla desteklenmemesi yetersiz bir seslendirmeyle birleşince, yapıtın akıcılığı belli ölçüde zedeleniyor. İnsanlar, ettikleri lafları gerçekten etmiyor, söyledikleri şarkıları gerçekten söylemiyor gibiler. Tüm Cumhuriyet tarihini temsil ettiği düşüncesiyle filme konuk edilen Semiha Berksoy'un yeterince kullanılamaması da ayrı. Bunlara karşın Ateş Üstünde Yürümek, ilginç ve sinemamız için değişik bir film. Görsel açıdan oldukça başarılı, giderek yüksek düzeyde bir başarı söz konusu. İnanılarak, üzerinde çalışılarak, özenli çekilmiş bir film. Mesajını ve anlamını temelde ileten, farklılığı göze alan ve büyük ölçüde de başaran bir film. Her ne kadar zaman zaman düzeyli bir "müsamere" havasını alsa da, özellikle ikinci yarıda bu izlenimi silip atan ve kendini kabul ettiren bir film. Bu açıdan, yönetmeni açısından ilginç puanlar içeren ve Türk sinemasına ilgi duyanların izleyip değerlendirmeleri gereken bir Yapım Ateş Üstünde Yürümek... (Atilla Dorsay, Sinemamızda Çöküş ve Rönesans Yılları” syf, 3940) “Atilla Dorsay’ın bu yazısı; 3 Ocak 1992 tarihinde Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanmıştır)

 

ARAYIŞ (1991)

Senaryo ve Yönetmen: Avni Kütükoğlu, Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca, Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Oyuncular: Meral Konrat, Tuğrul Meteer, Mustafa Suphi, Ferda Ferdağ

Konu: Annesini öldüren bir tiyatro yönetmeninden intikamını alan akıl hastası kızın öyküsü.

 ALDATACAĞIM / KADERİMSİN (1991)

Yönetmen: Orhan Elmas, Senaryo: Safa Önal (Esat Mahmut Karakurt'un romanından) Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker, Yapım: Sezer Film/Sezer İnanoğlu Işık Şefi: Gürcan Küçüker, Yardımcıları: Ali Demirel, Haluk Erkan, Set Şefi: Mustafa Albayrak, Yardımcıları: Ahmet Mersinli, Mehmet Kınık, Kamera Yardımcısı: Ali Nuri Uyku, Yönetmen Yardımcısı: Nezih Tunar, Laboratuar: Şems Tokgöz, Aslan Tektaş , Mustafa Yıldız, Negatif Kurgu: Ömer Aksu, Fatma Yılmaz, Senkron: Metin Çeşmebaşı, Renk Uzmanı: Tümay Rızai, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Kurgu: Sedat Karadeniz, (Sineray Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

 Oyuncular: Kadir İnanır, Ahu Tuğba, Çiğdem Tunç, Efgan Efekan, İhsan Baysal, Nevzat Okçugil, Turgut Özatay, Ünsal Emre, Nevzat Okçugil, Gülten Ceylan, Ahmet Can Sever, Nuri Tuğ, Mehmet Samsa, Çeytin Başaran, Ayhan Aras,

Konu: Bekar ve çapkın bir işadamına kurulan aşk tuzağının öyküsü. Kadının kocası ünlü işadamını zina halinde polise bastırmak üzere harekete geçer. Ancak işadamı basında ve iş çevrelerinde rezil olmamak için, şantajcı kocanın istediği parayı verir. Gerçekte kadın evli değildir ve kirli bir oyunun kurbanı olmuştur. Bu çirkin olaydan pişmanlık duyan kadın, işadamına aşık olacak ve kendisini bu düzmece oyuna alet eden adamı öldürecektir

 

AH GARDAŞIM (1991)


Yönetmen: Kadir İnanır, Senaryo: Ahmet Soner, Kadir İnanır Görüntü Yönetmeni: Ümit Ardabak, Müzik: Selmi Andak Yapım: Par Prodüksiyon/Zafer Par – Özka Film/Fuat Özkaya Kurgu: Mevlüt Koçak, Süpervizör: Zafer Par,

Oyuncular: Kadir İnanır, Levent İnanır, Yıldırım Gencer, Ece Uslu, Baki Tamer, Ayla Aslancan, Yaman Tarcan, Ümit Yesin, Birsen Soylu, Teoman Ayık, Gıyas İnanç, Giro Binali, Nilgün Ersoy, Gyas İnanç, Baki Tamer, Fuat Özkaya

 Konu: Vahşi doğanın ilkel koşullarında yaşam savaşı veren Sarıkamış’taki orman köylülerinin öyküsü.

Ödül:
    ► 5 Ankara Uluslar arası Film Festivali’nde (1993)
    ►Levent İnanır “en iyi yardımcı oyuncu”

 

FİLMİ İZLE 




 

ACILAR VE ARZULAR (1991) 

Yönetmen: Ahmet Hoşsöyler, Senaryo: Kamil Öztürk, Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi, Müzik: Menzo (Murat Öztürk) Yapım: Dunia Production / Maria Öztürk  Kamil Öztürk

Film tümüyle Fransa’da sesli olarak çekildi ve teknik işlemleri Paris stüdyolaraında yapıldı

Oyuncular: Perihan Savaş, Kamil Öztürk, Nazan Saatçi, Nuriye Yıldırım, Catherine Bidaut, Güler Ökten, Michel Lamprecht, Hülya Erten, Rafet Kalkan, Severine Ktonza, Gerard Carmant, Jacques Sandras, Richard Boulet,

KONU: Yıllar önce Fransa’ya yerleşen genç Türk adamıyla, genç karısının geçirdikleri bir trafik kazası sonucu acılara dönüşen yaşamlarının öyküsü. Kız çocuklarıyla beraber mutlu bir uyaşam süren aile Paris yakınlarındaki Metz’de trafik kazası geçiriler. Ağır yaralı olarak hastaneye kaldırılan genç kadına kan verilir. Ne var ki kanda AIDS mikrobu vardır.


FİLMİ İZLE 



2 Kasım 2022 Çarşamba

 

1991 YILINDA GÖSTERİME GİREN FİLMLER



 

ZAVALLI (1990)


Senaryo ve Yönetmen: İlyas Salman Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek Özgün Müzik: Cahit Berkay Yapım: Gözde Film / Zikri Göksoy Ses Mühendisi: Gültekin Çavuş, Senkron: Yusuf Aldırmaz, Negatif Montaj: Çetin Yaman, Prodüksiyon: Sadık Tan, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Laboratuar: Fehmi Acar, Set: Ekrem Çınar, Engin Camn, Kadir Sezer, Reji Asistanı: Neşe Pınarbaşı, Kamera Asistanı: Mesut Çağdaş, Işık Şefi: Ergun Şimşek, Yardımcıları: Selahattin İlhan, Ali Koşum, Hikaye : İlyas Salman, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: İlyas Salman (Ali), Şehnaz Dilan (Gülperi), Cengiz Sezici (Osman), Osman Cavcı (Hüseyin), Zühal Üstüntaş (Emine), Arap Celal (Satıcı), Ali Ceylan, Ali Ateş, Mehmet Uğur, Mustafa Özkaya, Akif Kilman, Ali Rıza Cevizli, Hale Haykır

Konu: Filmde, zihinsel engelli bir adamın hayatı konu edilir. Anne ve babası akraba evliliği yaptığı için Ali, zihinsel engelli olarak dünyaya gelir. Bir daha çocuk yapmak istemeyen babası Osman adında kimsesiz bir çocuğu evlat edinir. Yıllar sonra babaları ölünce evin geçimini Osman sağlar. Osman, kardeşi Ali’nin de çalışıp para kazanmasını ister. Ali, ağabeyini mutlu edebilmek için iş bulmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi - TSA)


FİLMİ İZLE 




 

YORUM YOK (1990)


Yönetmen: Eser Zorlu Senaryo: Yasemen Zorlu Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker Özgün Müzik: Cahit Berkay Yapım: Sun Film/Erol Şenbecerir


Oyuncular: Kâmil Öztürk, Adem Kurt, Sumru Yavrucuk, Bülent Bilgiç, Zerrin Doğan, Nejat Özbek, Erhan Keçeci ve Adem Kurt


Konu Film, engelli bir gençle ailesinin yaşadığı sorunları konu alır. Adem, akraba evliliği sonucu doğmuş engelli bir gençtir. Özel bir bakıma ihtiyaç duyan Adem’in durumu aile içinde sorun olur. Adem’in bakımını ablası Sevim üstlenmiştir. Ancak Sevim, kardeşi yüzünden kendi hayatını kuramamıştır. Bir gün ağabeyi Kamil’e artık evlenmek istediğini, bu nedenle Adem’e bakamayacağını söyler. Ailenin diğer ferdi Ayhan ise, çıktığı deniz yolculuklarından aylarca dönmez. Bu nedenle Adem’e bakma işini Kamil üstlenir. Ancak Kamil, kardeşi yüzünden karısıyla sorunlar yaşayacaktır. (Hasan Sakın)


ÖDÜL:

27. Antalya Film Festivali büyük jürisi tarafından “Spastik İnsanlarla dayanışma içinde bir sinema filminde rol alma medeni cesaretini göstermesi nedeniyle, Adem Kurt’a onur plaketi” (1990)

 

YEŞİL BİR DÜNYA (1990) 


Yönetmen: Faruk Turgut Senaryo: Gülin Tokat Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi Yapım: Uzman Film/Kadir Turgut, Ferit Turgut Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Kurgu Eşleme: Yusuf Aldırmaz, Negatif Montaj: Mustafan Kul, Renk Uzmanı: Selahattin Kaya, Laboratuar: Fehmi Acar, Işık Ekibi: Bayram İlvur, Yaşar İlvur, Barış Dikişçi, Set Ekibi: İsmail Kündem, Ali Koşum, Kamera Asistanı: Metin Erdoğdu, Yapım Yönetmeni: Günay Güner, Yardımcı Yönetmen: Gülin Tokat, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

 

Oyuncular: Tolga Savacı, Ayşegül Aldinç, Kemal İnci, Gül Vergon, Fuat İşhan, Renan Bilek, Hüsnü Çetin, Ferda Tuncay, Mehmet Tekirdağ,Osman Tufan Ginyol, Güngör Erbıyık,


Konu: Filmde, aynı dönemde ailelerini terk edip yolculuğa çıkan bir adam ve bir kadının yaşadığı aşk hikâyesi anlatılır. Zengin bir ailenin çocuğu ola Tolga, ailesinin baskısından kurtulmak ister. Evi terk eder ve nereye gideceğini bilmeden bir gemi yolculuğuna çıkar. Aynı gemide kendisi gibi ailesinin rızası olmadan bir yolculuğa çıkan Meral’le tanışır. Yolculuk boyunca birbirlerini yakından tanıyan Tolga ve Meral arasında bir aşk yaşanacaktır. (Meltem İşler Sevindi - TSA)


FİLMİ İZLE