Powered By Blogger

10 Aralık 2022 Cumartesi

 

YALNIZ KURT (1994)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Samsa, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Demir, Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ünsal Emre, Merih Fırat, Kâzım Eryüksel, Kudret Karadağ,

Konu: Bir çete hapisten kaçan bir mahkumla, bir polisi öldürme kararı alır. Çetenin asıl amacı polisi mahkuma karşı kullanmaktır. Asıl suçluların peşindeki çete olduğunu öğrenen mahkum, polise tüm gerçeği anlatır. Sonunda polis ve mahkum işbirliği yaparak çeteyi ortadan kaldırır.

 

 

TOMURCUK (1994) 

Yönetmen: Gökhan Güney, Senaryo: Yücel Uçanoğlu, Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal, Yapım: Beyoğlu Film

Oyuncular: Gökhan Güney, Şehnaz Dilan, Begüm Belen, Hayati Hamzağlu, Mustafa Erçel, Aydın Haberdar, Fatih Aslan, Mustafa Türkmen, Ayşe Deniz, Çetin Dağdelen,

Konu: Nilşanlısıyla evlenme hazırlıkları içinde olan fakülte talebesi bir gençi siyasi suç nedeniyle tutuklanır ve hapisten çıktıktan sonra da sürgüne gönderilir. Olaylar burada gelişmeye başlar, Burada çiftlik sahibi kadınla tanışır ancak kadının kızı da terk ettiği nişanlısıdır.

 

 

TELE ANAHTAR (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Artun Yeres, Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez, Yapım: Sezer Film/Sezer İnanoğlu Oyuncular: Demet Akalın, Yalçın Özden,

Konu: Çalıştığı iş yerinde bir kızla tanışır. Kızdan hoşlanır. Ancak çok utangaçtır. Bir türlü derdini anlatamaz. Oysa iş yerinin kurnaz patronu da kızın peşindedir.

  

TEHLİKELİ KADIN (1994) 


Yönetmen: Tevfik Polam, Senaryo: Refik Güley, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Demir, Halil Kırlangıç, Yapım: Metro Film/Zeki Kafalı


Oyuncular: Meral Zeren, Salih Kırmızı, Ünsal Emre, Meriç Erkan, Sibel Gökçe, Cem Erman


Konu: Mafya çetesinin kurye olarak kullandığı kadın, kendi adamlarını aldatıp, eroini başkalarına satmak ister. Bu nedenle de başka bir kimlik altında çalışmalarına devam eder ancak durumu fark eden çete kadını öldürmek üzereyken devreye polis girer

 

TALİHSİZ BİLO (1994) 

Yönetmen: Sırrı Gültekin, Senaryo: Sungur Esen Foto Direktörü Dinçer Önal, Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk, Beyoğlu Film Ltd. Şti Prodüksiyon Amiri: Bilal Gülcan  

Oyuncular: İyas Salman (İlys/Talat), Nazan Ayas, Merih Fırat (Tülay), Mehmet Özden (Halim), Sırrı Elitaş (Tahir), Tuncay Akça (Hıdır), Seval Uğur (Fatma), Bilâl Gülcan (Musa emmi), Yasemin Dağdelen (Halim’in sevgilisi), Çetin Dağdelen (Ahmet), Bilal Gülcan, Ceyar, Şişko Nuri, Çetin Dağdelen,

Konu: Bilo sevdiği kızla evlenme hazırlıkları yaparken bir yanda da Almanya’ya gitmek için çareler aramaktadır. Ancak bu arada adı bir dolandırıcılık olayına karışır. Kendisini temize çıkarmak için mücadeleye girişir.

 

ŞÖHRETİN BEDELİ (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Samsa, Görüntü Yönetmeni: Serdar Servidal, Yapım: Mersinli, Film/Adnan Mersinli

Oyuncular: Salih Kırmızı, Esra Seymen, Murat Soydan, Kâzım Kartal, Kemal İnci, Adnan Mersinli, Kadir Kök

Konu: Ünlü bir sinema oyuncusu yapımcısıyla evlenir. Ancak mutlu olamaz. Ve doktorun tavsiyesi üzerine seyahate bir tatile çıkar. Doktoru da tesadüfen aynı yörede tatile gelmiştir. Aralarında bir yakınlaşma başlar ve aşka dönüşür.

 

ŞENLİK VAR (1994)

Yönetmen: Adem Ayral, Senaryo: Kâzım Eryüksel, Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi, Yapım: Gözde Film/Zikri Köksoy

Oyuncular: Cihat Tamer, Ayşen Gruda, Sezai Altekin, Fulya Kumcu, Ayben Erman

Konu: Üçüzler balaylarını geçirmek üzere bir otele yerleşirler. Otelde meydana gelen bazı olaylar karşısında polis işe karışır. Ve otel görevlileri ile üçüzler arasında bir curcuna başlar gider.  

 

 

SU GİBİ BERRAK (1994) 

Yönetmen: Yıldırım Yanılmaz, Senaryo: Ayla Bakanay, Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal, Yapım: Sine Film/Tayfun Oğuz

Oyuncular: Orçun Sonat, Gamze Tunar, Canan Suavi, Yıldırım Babakoğlu, Metin Akdağ, Kıymet Bakanav

Konu: Bir Ramazan Bayramında dede ve ninenin İzmir'den bekledikleri oğlu,gelini ve torunu gelir. Ertesi gün çocuğun dede ile kalmak istemesine aldırmayan anne ve baba zorla alıp götürürler. Çocuk ellerinden kurtulur, bir arabanın altında kalır. Hastaneye götürürler. Çocuk komadadır. Baba yaptıklarına pişman, dua eder. İçten yapılan bu duanın, etkisini görür.

 

SON GÜN SON GECE (1994)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Elmas, Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez, Yapım Sezer Film/Sezer İnanoğlu

Oyuncular: Mahmut Hekimoğlu, Pınar Eliçe

Konu: Bir idam mahkûmu gençle, zengin bir kadının arasında geçen dramatik olayların öyküsü.

 

SOĞUK GECELER (1994)


Senaryo ve Yönetmen: Kadir Sözen, Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay, Müzik: Mazlum Çimen, Kurgu: Mevlût Koçak, yapım: Par Film/ Zafer Par

Oyuncular: Menderes Samancılar, Rahim Çakmak, Volkan Pınardağ, Levent Elmas, Ferdi Çetinkaya, Engin İnal, Yüksel Arıcı

Konu: Büyük kentte yaşayan dört küçük

çocuğun öyküsü. Milyonlarca insanın yaşadığı kentte, onurlu bir yaşam Vermek için direnecekler ve küçücük yürekleriyle kendilerini zorlu bir kavganın ortasında bulacaklardır.

 ÖDÜLLER

32. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde (1995)

►Mazlum Çimen "En İyi Özgün Müzik"

9. Adana Altın Koza Film Festivali'nde (1995)

► "En İyi Film",

► En İyi Yönetmen",

► Mazlum Çimen ""En İyi Özgün Müzik"

► Çocuk oyunculara "Halk Jürisi Özel

Kültür Bakanlığı özel ödülü (Kadir Sözen ve "Soğuk Geceler"),

8. Ankara Uluslararası Film Festivali'nde (1996)

► Kadir Sözen "Umut Veren Yönetmen"

"Umut Veren Senaryo",

15. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde (1996)

►"Onat Kutlar Ödülü",

7. Arıburnu ödülleri seçiminde "En İyi Film",

Köln 6. Türkiye Film Festivali'nde ( 1996 ) "

►En İyi 3. Film"

►çocuk oyunculara topluca "En İyi Erkek Oyuncu ". .

 

 

SEVMEK SENİNLE GÜZEL (1994) 


Yönetmen: Tevfik Polam, Senaryo: Nejat Saydam, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Demir, Yapım: Sine Film/Tayfun Oğuz


 Oyuncular: Meral Zeren, Teoman Ayık, Sami Hazinses, Tuncer Sevi


Konu: Bir pavyon kadınının evli bir adamla olan aşk macerası. Balıkçılıkla geçimini temin eden genç, pavyonda çalışan konsomatris kıza aşık olur. Uzun süre gönlünü eğlendiren genç adam sonunda karısına döner ve yaşantısına devam eder.

 

SEVGİ KUŞLARI (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak, Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu, Yapım: AnKa Prodüksiyon 2000


Oyuncular: Akın Tunç, Ayşin Akman, Kazım Karta!, Oktar Durukan, Fehmi Tengiz


Konu: Töre ve geleneklerine bağlı bir ailenin kızı, çalıştığı iş yerinde genç bir pazarlamacıya aşık olur. Birlikte kaçarlar. Ne var ki kadının çocuğu olmaz. Törelere göre gelinin döl vermesi gerekmektedir. Aksi halde eve bir kuma getirilecektir. Sonunda gelin hamile kalır. Ama erkek yerine bir kız çocuğu dünyaya getirmeleri yine işleri karıştırır.

 

SESSİZLİK (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Samim Utku, Görüntü Yönetmeni: Ali Engin, Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk Yapım Sorumlusu: Oğuz Turan Can, Yapım Koordinatörü: Erhan Erzurumlu, Kurgu Mustafa Kul, Müzik: Ahmet Emre, Ayhan Yavaş,

Oyuncular: Faruk Peker, Açelya Akkoyunlu, Neslihan Aka, Hasan Karcı Osman Çağlar , Canan Ertdem, Ahmet Cinaz, Alper Dinç,

Konu: İki çocuklu evli bir senaryo yazarı rahat çalışmak için yapımcının yazlık evine gider. Burada senaryosunu yazmaya başlarken, Tavanarasında garip sesler çıkaran bir kızla tanışır. Bu kez de senaryoyu bırakıp, kızın hayatını yazmaya başlar. Artık kız ile adam arasında bir yakınlık başlamıştır Yazar evine dönmeye niyetli değildir. Çünkü kıza aşık olmuştur.

 

 

SESSİZ ÇIĞLIK (1994) 


Yönetmen: Şahin Gök, Senaryo: Zeynep Avcı, Meltem Savcı, Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı, Müzik: Oğuz Abadan, Yapım: Erler Film//Türker İnanoğlu


Oyuncular: Meral Oğuz, İsmet Özhan, Duygu Ankara, Kazım Kartal, Cengiz Sezici


Konu: Yılbaşı tatiline çıkan genç kadın (Meral Oğuz), sevgilisiyle tartışması sırasında arabası yoldan çıkıp kaza yapar. Sevgilisi ölür. kadın ise bir dağ kulübesine sığınır. Evdeki yaralı mahkûmla (ismet Özhan) ilişkiye girer. Birlikte kaçmayı düşünen kadın bir plan hazırlar.

 

 

SEKİZİNCİ SAAT  (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Cemal Gözütok, Görüntü Yönetmeni: Erhan Canan, Sanat Yönetmeni: Funda Arkut, Kurgu: Yusuf Aldırmaz, Yapım: Belge Film/Sabahattin Çetin York Film / İngiltere Set Amiri: Basri Büyükçam, Set Teknisyenleri: Ali Yılmaz, Aygün Kahraman, Işık Şefi: Akif Eski, Işık Teknisyenleri: Murat Omay, Nihat Yıldız, Ferhat Şirin, Ulaşım: Ali Yılmaz, Koordinatör: Müfit Çetin, Yapım Sorumlusu: Şerif Ablak, Yapım Görevlileri: Yunus Yakışıklı, Murat Güven, Halkla İlişkiler: Handan Erat, Kuaför: Kerem Kenenci, Kamera Asistanı: Hakan Canan, Set Fotoğrafları: Funda Arkut, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Kurgu, Senkron: Yusuf Aldırmaz, Jenerik: Özkan Sevinç, Semihan Sevinç, Seslendirme Yönetmeni: Musttafa Aslan, Efekt: Ayhan Arlı Ses Kayıt, Mixaj: Tuncer Aydınoğlu, İhsan Küçüktepe, Teknik Danışman: Necip Sarıcı, Stüdyo Yönetim: Ender Teker, Telesine: Ertan Küçükoktay, Laboratuar: Sinefekt, Kontrol: Yusuf Özbek, Film Yıkama: Orhan Turgut, Film Baskı: Mustafa Koç, Feridun Koç, Sanat Yönetmeni: Funda Arkut, Müzik Oğuz Abadan, (Lale Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Zuhal Gencer (Esra), Osman Wober (Sinan), Özlem Savaş (Elif), Mahya Taşdöğen (Yula). Saim Yavuz (Nihat), Parkan Özturan, Ajlan Akktuğ, Devrim Atmaca, Nuray Uzunöz, Yunus Yakışıklı, Özgün Özgülgün, Gül Maadenci (Sekreter), Şebnem Dinçgör, David Grabias. Demet Genç, Dolunay Soysert (Hemşire), Konuk: Kutay Köktürk (Dr. Ünal) Doğan Aybay (Amerikalı), Zeynep Funda Ecen (Sibel), Yavuz Gencer (Cihan), Özgür Özgülgün (Garson),Parkan Özturan (Metin), Rıza Sönmez (Komiser), Nuray Uzungöl: Kadıon), Tarkans Yavuz (Mimar), Hamza Zeytinoğlu (Mithat), Berk Okumuş (Adam), Murat Güven (Bakkal), Yunus Yakışıklı (sarhoş), Ajlan Aktuığ (sarhoş), Süeda Çil (kadın), Erdoğan Üçkaya (papaz), Feridun Koç (gazete satıcısı), Rudi (kont),

Konu: Ünlü ve zengin bir mimar olan Sinan (Osman Wöber), bir gün eski sevgilisi Esra'dan (Zühal Gencer) bir telefon alır. Kendisine marazi bir tutkuyla bağlı olan kız kapatıldığı akıl hastanesinden çıkınca ona her saat başı telefon edeceğini ve tanıştıkları günden başlayarak mutluluklar yaşadıkları sekiz mekandan kendisini arayacağını ve her arayışta bir uyku hapı alacağını söyler. Sinan akıl hastası da olsa, eski sevgilisinin bu tarzda intiharına tepkisiz kalamaz. Sinan ile ·ilişkileri başta çok iyi giderken Esra'nın moda fotoğrafçısı arkadaşı Elif (Özlem Savaş) ile kurduğu ilişki yüzünden zihinsel dengesi bozulmuş olan Esra'nın, yerini her telefondan sonra saptamaya çalışır. Sonunda Sinan, sekizinci saatte Esra’yı bulmayı başarır ve evine getirir. "Daha kapıdan girer girmez birbirlerine vurmaya başlarlar. Az sonra şiddet, yerini sekse bırakır. Sinan eski sevgilisinin çekiciliğine kapılmış giderken, Esra Sinan'ın penisini keser" (TÜRSAK Sinema Yıllığı 95/96, 1995:26).

ÖDÜL;

32. Antalya Altın Portakal Film Festivati'nde (1995)

► Zuhal Gencer "En İyi Kadın Oyuncu"

► Sekizinci Saat "Sadri Alışık Özel Ödülü".

&  "Baskı, şiddet ve sömürüyle süregelen erkek egemenliğine karşı feminist söylemle savunula gelen kadın haklarından yana olanların bile sonuna dek zor tahammül edebildiği 'Sekizinci Saat', ihanet ve tutkudan kafayı yemiş Esra'nın aldatılma ve kötü muameleye aynı şiddet ve çılgınlıkla cevap verişini, anılarla geçmişin, şimdiki zamanla iç içe geçtiği, geriye dönüşlere başvuran karışık bir tarzda ve özenli, temiz bir müsamere düzeyinde anlatılıyor. 'Başlangıçta utangaç giderek tehlikeli, sonunda da saldırgan bir hal alan tutku'ya ilişkin, ihanetin, ruhsal dengesini bozduğu kadının, öcünü alırken öcüye dönüştüğünün filmi olarak özetlenebilecek Sekizinci Saat'te, ünlü yıldızlarımızın reddettiği bir rolü üstlenmiş Zühal Gencer, bir nutku tutulmuş, tek laf edemez, sorunlu bir kadın oluyor, bir salvo halinde, kitap gibi konuşmaya başlayan, derin, psikoloji uzmanı kesiliyor. Okullu senaristyönetmen Cemal Gözütok'un bu ikinci filmi, sevimsiz, yapay ve donuk bir çalışma olmaktan öteye gidemiyor sonuçta" (Çapan, Cumhuriyet, 26.05.1995). Prof.Dr. Alim Şerif Onaran “Doç.Dr.Bülent Vardar, “20 Yüzyılın Türk Sineması””

& İş güç sahibi, kültürlü, annesinin Katolik oluşu nedeniyle iki dinin gölgesinde büyümüş, tutkulu ve sevdi mi tam sevenlerden, kendi halinde bir genç kadın Esra (Zuhal Gencer). İstanbul barlarında lüks burjuva yaşamını sürdürüp beyaz atlı prensine bakınırken varlıklı Mimar Sinanla tanışıp evleniyor. Ama Sinan'ın (Osman Wöber) onu hem de en yakın arkadaşıyla (Özlem Savaş) aldatmasıyla, zaten mazohist belirtiler gösteren Esracık, keçileri kaçırıyor ve tehlikeli bir kadına dönüşüyor!

Orta derecede melankoli teşhisiyle kocası tarafından kapatılan kadın, doktorundan izin alarak bir günlüğüne özgürlüğüne kavuşunca, telefona sarılıp saat başı aradığı Sinan'a, intihar etmekte olduğu tehdit şantajıyla, hayatı cehenneme çeviriyor. Ve marazi tutkusunu saat başı yuttuğu uyku haplarıyla besleyen üşütük Esra'yla, panik içinde bütün bar köşelerinde karısını ararken arabasıyla birine çarpıp karakolluk olan (bürokrasi eleştirisi), denizi kirletenlerin de cezasını veren çevreci Mimar Sinan'ın hastalıklı ilişkisi, yerli Lorena Bobit'vari bir penis kesme sahnesiyle noktalanıyor. Baskı, şiddet ve sömürüyle süregelen erkek egemenliğine karşı feminist söylemle savunula gelen kadın haklarından yana olanların bile sonuna dek zor tahammül edebildiği "Sekizinci Saat", ihanet ve tutkudan kafayı yemiş Esra'nın aldatılma ve kötü muameleye, aynı şiddet ve çılgınlıkla cevap verişini, anılarla geçmişin, şimdiki zamanla iç içe geçtiği, geriye dönüşlere başvuran karışık bir tarzda ve özenli, temiz bir müsamere düzeyinde anlatıyor. "Başlangıçta utangaç, giderek tehlikeli, sonunda da saldırgan bir hal alan tutku"ya ilişkin, ihanetin ruhsal dengesini bozduğu kadının, öcünü alırken öcüye dönüştüğünün filmi olarak özetlenebilecek "Sekizinci Saat"te, ünlü yıldızlarımızın reddettiği bir rolü üstlenmiş Zuhal Gencer, bir nutku tutulmuş, tek laf edemez, sorunlu bir kadın oluyor, bir salvo halinde, kitap gibi konuşmaya başlayan, derin, psikoloji uzmanı kesiliyor. Okullu senaristyönetmen Cemal Gözütok'un bu ikinci filmi, sevimsiz, yapay ve donuk bir çalışma olmaktan öteye gidemiyor sonuçta. (Sungu Çapan Cumhuriyet, 26 Mayıs 1995 )