Powered By Blogger

10 Aralık 2022 Cumartesi

 

SEVMEK SENİNLE GÜZEL (1994) 


Yönetmen: Tevfik Polam, Senaryo: Nejat Saydam, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Demir, Yapım: Sine Film/Tayfun Oğuz


 Oyuncular: Meral Zeren, Teoman Ayık, Sami Hazinses, Tuncer Sevi


Konu: Bir pavyon kadınının evli bir adamla olan aşk macerası. Balıkçılıkla geçimini temin eden genç, pavyonda çalışan konsomatris kıza aşık olur. Uzun süre gönlünü eğlendiren genç adam sonunda karısına döner ve yaşantısına devam eder.

 

SEVGİ KUŞLARI (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak, Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu, Yapım: AnKa Prodüksiyon 2000


Oyuncular: Akın Tunç, Ayşin Akman, Kazım Karta!, Oktar Durukan, Fehmi Tengiz


Konu: Töre ve geleneklerine bağlı bir ailenin kızı, çalıştığı iş yerinde genç bir pazarlamacıya aşık olur. Birlikte kaçarlar. Ne var ki kadının çocuğu olmaz. Törelere göre gelinin döl vermesi gerekmektedir. Aksi halde eve bir kuma getirilecektir. Sonunda gelin hamile kalır. Ama erkek yerine bir kız çocuğu dünyaya getirmeleri yine işleri karıştırır.

 

SESSİZLİK (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Samim Utku, Görüntü Yönetmeni: Ali Engin, Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk Yapım Sorumlusu: Oğuz Turan Can, Yapım Koordinatörü: Erhan Erzurumlu, Kurgu Mustafa Kul, Müzik: Ahmet Emre, Ayhan Yavaş,

Oyuncular: Faruk Peker, Açelya Akkoyunlu, Neslihan Aka, Hasan Karcı Osman Çağlar , Canan Ertdem, Ahmet Cinaz, Alper Dinç,

Konu: İki çocuklu evli bir senaryo yazarı rahat çalışmak için yapımcının yazlık evine gider. Burada senaryosunu yazmaya başlarken, Tavanarasında garip sesler çıkaran bir kızla tanışır. Bu kez de senaryoyu bırakıp, kızın hayatını yazmaya başlar. Artık kız ile adam arasında bir yakınlık başlamıştır Yazar evine dönmeye niyetli değildir. Çünkü kıza aşık olmuştur.

 

 

SESSİZ ÇIĞLIK (1994) 


Yönetmen: Şahin Gök, Senaryo: Zeynep Avcı, Meltem Savcı, Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı, Müzik: Oğuz Abadan, Yapım: Erler Film//Türker İnanoğlu


Oyuncular: Meral Oğuz, İsmet Özhan, Duygu Ankara, Kazım Kartal, Cengiz Sezici


Konu: Yılbaşı tatiline çıkan genç kadın (Meral Oğuz), sevgilisiyle tartışması sırasında arabası yoldan çıkıp kaza yapar. Sevgilisi ölür. kadın ise bir dağ kulübesine sığınır. Evdeki yaralı mahkûmla (ismet Özhan) ilişkiye girer. Birlikte kaçmayı düşünen kadın bir plan hazırlar.

 

 

SEKİZİNCİ SAAT  (1994) 

Senaryo ve Yönetmen: Cemal Gözütok, Görüntü Yönetmeni: Erhan Canan, Sanat Yönetmeni: Funda Arkut, Kurgu: Yusuf Aldırmaz, Yapım: Belge Film/Sabahattin Çetin York Film / İngiltere Set Amiri: Basri Büyükçam, Set Teknisyenleri: Ali Yılmaz, Aygün Kahraman, Işık Şefi: Akif Eski, Işık Teknisyenleri: Murat Omay, Nihat Yıldız, Ferhat Şirin, Ulaşım: Ali Yılmaz, Koordinatör: Müfit Çetin, Yapım Sorumlusu: Şerif Ablak, Yapım Görevlileri: Yunus Yakışıklı, Murat Güven, Halkla İlişkiler: Handan Erat, Kuaför: Kerem Kenenci, Kamera Asistanı: Hakan Canan, Set Fotoğrafları: Funda Arkut, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Kurgu, Senkron: Yusuf Aldırmaz, Jenerik: Özkan Sevinç, Semihan Sevinç, Seslendirme Yönetmeni: Musttafa Aslan, Efekt: Ayhan Arlı Ses Kayıt, Mixaj: Tuncer Aydınoğlu, İhsan Küçüktepe, Teknik Danışman: Necip Sarıcı, Stüdyo Yönetim: Ender Teker, Telesine: Ertan Küçükoktay, Laboratuar: Sinefekt, Kontrol: Yusuf Özbek, Film Yıkama: Orhan Turgut, Film Baskı: Mustafa Koç, Feridun Koç, Sanat Yönetmeni: Funda Arkut, Müzik Oğuz Abadan, (Lale Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Zuhal Gencer (Esra), Osman Wober (Sinan), Özlem Savaş (Elif), Mahya Taşdöğen (Yula). Saim Yavuz (Nihat), Parkan Özturan, Ajlan Akktuğ, Devrim Atmaca, Nuray Uzunöz, Yunus Yakışıklı, Özgün Özgülgün, Gül Maadenci (Sekreter), Şebnem Dinçgör, David Grabias. Demet Genç, Dolunay Soysert (Hemşire), Konuk: Kutay Köktürk (Dr. Ünal) Doğan Aybay (Amerikalı), Zeynep Funda Ecen (Sibel), Yavuz Gencer (Cihan), Özgür Özgülgün (Garson),Parkan Özturan (Metin), Rıza Sönmez (Komiser), Nuray Uzungöl: Kadıon), Tarkans Yavuz (Mimar), Hamza Zeytinoğlu (Mithat), Berk Okumuş (Adam), Murat Güven (Bakkal), Yunus Yakışıklı (sarhoş), Ajlan Aktuığ (sarhoş), Süeda Çil (kadın), Erdoğan Üçkaya (papaz), Feridun Koç (gazete satıcısı), Rudi (kont),

Konu: Ünlü ve zengin bir mimar olan Sinan (Osman Wöber), bir gün eski sevgilisi Esra'dan (Zühal Gencer) bir telefon alır. Kendisine marazi bir tutkuyla bağlı olan kız kapatıldığı akıl hastanesinden çıkınca ona her saat başı telefon edeceğini ve tanıştıkları günden başlayarak mutluluklar yaşadıkları sekiz mekandan kendisini arayacağını ve her arayışta bir uyku hapı alacağını söyler. Sinan akıl hastası da olsa, eski sevgilisinin bu tarzda intiharına tepkisiz kalamaz. Sinan ile ·ilişkileri başta çok iyi giderken Esra'nın moda fotoğrafçısı arkadaşı Elif (Özlem Savaş) ile kurduğu ilişki yüzünden zihinsel dengesi bozulmuş olan Esra'nın, yerini her telefondan sonra saptamaya çalışır. Sonunda Sinan, sekizinci saatte Esra’yı bulmayı başarır ve evine getirir. "Daha kapıdan girer girmez birbirlerine vurmaya başlarlar. Az sonra şiddet, yerini sekse bırakır. Sinan eski sevgilisinin çekiciliğine kapılmış giderken, Esra Sinan'ın penisini keser" (TÜRSAK Sinema Yıllığı 95/96, 1995:26).

ÖDÜL;

32. Antalya Altın Portakal Film Festivati'nde (1995)

► Zuhal Gencer "En İyi Kadın Oyuncu"

► Sekizinci Saat "Sadri Alışık Özel Ödülü".

&  "Baskı, şiddet ve sömürüyle süregelen erkek egemenliğine karşı feminist söylemle savunula gelen kadın haklarından yana olanların bile sonuna dek zor tahammül edebildiği 'Sekizinci Saat', ihanet ve tutkudan kafayı yemiş Esra'nın aldatılma ve kötü muameleye aynı şiddet ve çılgınlıkla cevap verişini, anılarla geçmişin, şimdiki zamanla iç içe geçtiği, geriye dönüşlere başvuran karışık bir tarzda ve özenli, temiz bir müsamere düzeyinde anlatılıyor. 'Başlangıçta utangaç giderek tehlikeli, sonunda da saldırgan bir hal alan tutku'ya ilişkin, ihanetin, ruhsal dengesini bozduğu kadının, öcünü alırken öcüye dönüştüğünün filmi olarak özetlenebilecek Sekizinci Saat'te, ünlü yıldızlarımızın reddettiği bir rolü üstlenmiş Zühal Gencer, bir nutku tutulmuş, tek laf edemez, sorunlu bir kadın oluyor, bir salvo halinde, kitap gibi konuşmaya başlayan, derin, psikoloji uzmanı kesiliyor. Okullu senaristyönetmen Cemal Gözütok'un bu ikinci filmi, sevimsiz, yapay ve donuk bir çalışma olmaktan öteye gidemiyor sonuçta" (Çapan, Cumhuriyet, 26.05.1995). Prof.Dr. Alim Şerif Onaran “Doç.Dr.Bülent Vardar, “20 Yüzyılın Türk Sineması””

& İş güç sahibi, kültürlü, annesinin Katolik oluşu nedeniyle iki dinin gölgesinde büyümüş, tutkulu ve sevdi mi tam sevenlerden, kendi halinde bir genç kadın Esra (Zuhal Gencer). İstanbul barlarında lüks burjuva yaşamını sürdürüp beyaz atlı prensine bakınırken varlıklı Mimar Sinanla tanışıp evleniyor. Ama Sinan'ın (Osman Wöber) onu hem de en yakın arkadaşıyla (Özlem Savaş) aldatmasıyla, zaten mazohist belirtiler gösteren Esracık, keçileri kaçırıyor ve tehlikeli bir kadına dönüşüyor!

Orta derecede melankoli teşhisiyle kocası tarafından kapatılan kadın, doktorundan izin alarak bir günlüğüne özgürlüğüne kavuşunca, telefona sarılıp saat başı aradığı Sinan'a, intihar etmekte olduğu tehdit şantajıyla, hayatı cehenneme çeviriyor. Ve marazi tutkusunu saat başı yuttuğu uyku haplarıyla besleyen üşütük Esra'yla, panik içinde bütün bar köşelerinde karısını ararken arabasıyla birine çarpıp karakolluk olan (bürokrasi eleştirisi), denizi kirletenlerin de cezasını veren çevreci Mimar Sinan'ın hastalıklı ilişkisi, yerli Lorena Bobit'vari bir penis kesme sahnesiyle noktalanıyor. Baskı, şiddet ve sömürüyle süregelen erkek egemenliğine karşı feminist söylemle savunula gelen kadın haklarından yana olanların bile sonuna dek zor tahammül edebildiği "Sekizinci Saat", ihanet ve tutkudan kafayı yemiş Esra'nın aldatılma ve kötü muameleye, aynı şiddet ve çılgınlıkla cevap verişini, anılarla geçmişin, şimdiki zamanla iç içe geçtiği, geriye dönüşlere başvuran karışık bir tarzda ve özenli, temiz bir müsamere düzeyinde anlatıyor. "Başlangıçta utangaç, giderek tehlikeli, sonunda da saldırgan bir hal alan tutku"ya ilişkin, ihanetin ruhsal dengesini bozduğu kadının, öcünü alırken öcüye dönüştüğünün filmi olarak özetlenebilecek "Sekizinci Saat"te, ünlü yıldızlarımızın reddettiği bir rolü üstlenmiş Zuhal Gencer, bir nutku tutulmuş, tek laf edemez, sorunlu bir kadın oluyor, bir salvo halinde, kitap gibi konuşmaya başlayan, derin, psikoloji uzmanı kesiliyor. Okullu senaristyönetmen Cemal Gözütok'un bu ikinci filmi, sevimsiz, yapay ve donuk bir çalışma olmaktan öteye gidemiyor sonuçta. (Sungu Çapan Cumhuriyet, 26 Mayıs 1995 )

 

 

 SARHOŞ (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: Sırrı Gültekin, Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal Yapım: Burç Film/ Fedai Öztürk

Oyuncular: İlyas Salman, Yıldırım Gencer, Merih Fırat, Sami Hazinses, Mümtaz Alpaslan, İbrahim Kurt, Benan Öz

Konu: Mutlu bir yaşam sürdürdüğü bir sırada evlenme yıldönümünü kutlarken, karısını kaybeder. Bu beklenmeyen durum karşısında bunalıma giren adam, bir zaman sonra babasıyla beraber köfte ekmek satan bir dükkân açar. Burada bir kızla tanışır ve ona aşık olur.

 

 

SAKLAMBAÇ (1994) 


Yönetmen: Avni Kütükoğlu, Senaryo: Nedim Doğan, Görüntü Yönetmeni: Mustafa Kuzu, Yapım: Ölçmen Film/Şermin Ölçmen


Oyuncular: İsmet Özhan, Neşe Aksoy


Konu: Zengin bir iş kadını intihar etmeye teşebbüs eder, Olayı yakından izleyen gazeteciler kadını takibe alır. İşin içinde bir de adam vardır. Büyük bir kovalamaca başlar ve sonunda kadın kurtulur.

 

 

ÖLÜMÜNE SEVDA (1994) 


Yönetmen: Faruk Turgut, Senaryo: Hüseyin Kuzu , Kubilay Ünal, Görüntü Yönetmeni: Metin Erdoğdu, Yapım: Uzman Film/Ferit Turgut

Oyuncular: Sevtap Parman, Hazım Körmükçü, Yalçın Gülhan, GTuncer Sevi, Tuncay Akça, Enver Dönmez

Konu: Mafya çetesinden bir sabıkalı, evli bir kadına göz koyup ilişkiye girer Bir süre sonra da kadının kocasını öldürür. Kadının ihbarı sayesinde katil yakalanır. Kadın bu arada kendisine yeni bir sevgili bulur. Mafya üyesi olan katil hapisten çıkınca, kadının yeni sevgilisini de öldürür. Kadının artık yapacak bir şeyi kalmamıştır ve katili öldürerek intikamını alır.

 

ÖLÜMDEN ACI (1994)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Samsa, Görüntü Yönetmeni: Serdar Servidal, Yapım: Mersinli Yapım/Adnan Mersinli


Oyuncular: Salih Kırmızı, Şehnaz Dilan, Kâzım Kartal, Tahsin Koray, Adnan Mersinli, Kadir Kök, Merih Palabıyık, Aydın haberdar


Konu: Uyuşturucu kaçakçılığı yapan bir şebeke, yaşlı babasıyla yalnız yaşayan kızı kaçırıp hayat kadını olarak çalıştırmaya başlar. Baba kızını ararken kaçakçılar tarafından öldürülür. Almanya’da işçi olarak çalışmakta olan adamın oğlu yurda döner ve kardeşinin izini bulur. Sonra da çeteden intikamını alır.

 

 

ÖLÜM PEŞİMİZDE (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Samsa, Görüntü Yönetmeni: Ahmet Demir, Yapım: Umut Film/ Abdurrahman Keskiner


Oyuncular: Salih Kırmızı, Neslihan Sezer, Kadir Savun, Atilla Ergün, Kâzım Kartal, Sami Hazinses, Jale Öz


Konu: Birbirine düşman iki arkadaşın öyküsü. Gençlerden biri barış taraftarıdır. Bunun için de sevdiği kıza söz vermiştir. Ancak iki arkadaş birbirleriyla çatışırlar. Biri ölür diğeri de hapse girer.

 

ÖFKELİ GENÇ (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Samsa, Görüntü Yönetmeni: Mustafa Kuzu, Yapım: Yaşam Film/Gazanfer Dirlik


Oyuncular: Sevim Egesoy, Meriç Erkan, Melek Aydoğdu, Attila Ergün, Cemal Gencer, Tahsin Koray, İsmet Erten, Jale Öz


Konu: Cezasını çekip tahliye olunca acı bir gerçekle karşılaşır. Sevdiği kadın yakın arkadaşıyla beraber olmuştur. Ve intikam almak için peşlerine takılır.

 

 

ÖFKE (1994) 

Yönetmen Avni Kütükoğlu, Görüntü Yönetmeni: Mustafa Kuzu Yapım: Ölçman Film Şermin Ölçman, Kamera Asistanı: İlkay Şener, Sesleri alan: Tuncer Aydınoğlu, İhsan Küçüktepe, Telesine: Ertan Küçükoktay, Laboratuar Şefi: A. Tümay Rızai, Laboratuar: Şems Tokgöz, Turan Geren, Kurgu: Mustafa Kul, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken, İzzet Tatlıcı, (Yeni lale Film Stüdyosunda seslendirilmiştir, Dirlik Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

 Oyuncular: Neşe Aksoy, Murat Soydan, Engin Koç, İnci Devrim,

Konu: Naci bir bürokrattır. Neşe isimli bir kadınla ilişkisi vardır. Neşe’nin de Naci’den gizli biçimde Engin Acun’la ilişkisi vardır. Naci devlet i dolandırarak usulsüz kredi alır ve krediyi Neşe’nin Engin Acun’la ortak kurulmuş şirketine aktarmıştır. Parayı nakit olarak almışlardır. Neşe’yle birlikte bir ev tutarlar. Neşe ev sahibinden kontratı almak için evden kısa bir süre ayrılır. Boş evde bir cinayet işlenir ve Naci alnından vurularak ölür.

Neşe çok iyi bir avukat olan ve Naci’nin de yakın dostu olan avukat Murat’a (Murat Soydan) gider. Antalya’da tatil yaparken Murat’ı bulur ve kimliğini ondan saklayarak yavaş yavaş Murat’ı etkilemeye çalışır. Böylece onun güvenini kazanacak ve kendisinin savunmasını üstlenmesini sağlayacaktır. Engin de Neşe’nin peşinden Antalya’ya gider. Otelde Neşe durumunu Murat’a anlatır. Ancak Engin işkillenmektedir. Murat Engin tarafından sürekli izlendiklerini anlamış ve Engin’in odasına girmiş,cinayette kullanılan silahın susturucusunu bulmuştur. Otelde Kültür Bakanlığı’nın düzenlediği bir toplantı gerçekleşecektir. Toplantıda güvenliği sağlama işi de Murat’ın eski bir arkadaşına,sıkı bir polise verilmiştir. Murat olayları açığa çıkarır ve Engin’in suçlu olduğunu ispat eder. Mahkemeye gitmekten kaçan Neşe, eğer dürüst olursa adaletin onu koruyacağına ikna olur. Engin tutuklanır. Neşe’yse tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılır.

 

OYUNUN SONU (1994) 

Yönetmen: Avni Kütükoğlu, Senaryo: Suphi Tekniker,Görüntü Yönetmeni: Erkan Kaya yapım: Hakan Film/Hakan Balamir

Oyuncular: Berhan Şimşek, Meral Konrad, Murat Soydan, Hasan Demiran

Konu: Bir kabadayı ile bir gazeteci kızın ilşkileri.

 

 

OY DEPOSU (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: Hasan Karcı, Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez, Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk


Oyuncular: Meral Konrad, Savaş Yurttaş, Şehnaz Dilan, Nazan Ayas, Pervin Tekgül


Konu: TV muhabiri genç bir kız seçimleri izlemek üzere görevlendirilir. Seçim konuşmalarını , adayları ve oy veren halkı görüntüler. Bu arada belediyenin gökdelen yapmak için gecekonduları yıkma girişiminde bulunduğu halk ile konuşunca ortalık karışır.

 

 

O GÜNDEN SONRA (1994) 


Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen, Görüntü Yönetmeni: Mükremn Şumlu, Ferhat Bakır, Yapım: Arkan Film/Halit Arkan


Oyuncular: Murat Soydan, Güneş Olcay, Halit Arkan, Sami Hazinses, Fikret Çeşmeci, Hasan Yıldız, Bilal Çağlar


Konu: Bir aile dramı. İki çocuklu bir ailede karıkocanın anlaşamaması sonucu parçalanan ailenin dramatik öyküsü.