Powered By Blogger

21 Aralık 2022 Çarşamba

 

O ŞİMDİ MAHKUM (2005) 

Yönetmen: Abdullah Oğuz, Senaryo: Levent Kazak, Görüntü Yönetmeni: Soykut Turan, Müzik: Atilla Özdemiroğlu, Yapım: Primart , Green Pine Studios, Ans Production / Ansı Elagöz, Abdullah Oğuz Danışman: Turgay Tanülkü, Yardımcı Yönetmen: Gülçin Gülbahçe, 1. Yönetmen Yardımcısı: Doğan Ümit Karaca, 2. Yönetmen Yardımcısı: Toygun Başıdinç, Devamlılık: Mine Işıklar, Prodüksiyon Amiri: Ali Naci Erol, Yapım Asistanı: Göktuğ Günal, Mekan Sorumluları: A. Ariel Goldenberg, N. Burak Topuzlu, Prodüksiyon Ofis Koordinatörü: Selin Arat, Atilla Özdemiroğlu’nun Asistanları: İlker Yurtcan, Fergün Urgancıoğlu, 1. Kamera Asistanı: Ersan Çapan, 2. Kamera Asistanı: , Kadir Yalvaç, Clapper/Loader: Ethem Dağ, 4. Kamera Asistanı: Armağan Gündüz, Steadicam Operatörü: Ercan Yılmaz, 2.Unit Kamera: Ercan Özkan, Andaç Şahan, Kamera Kiralama: LOKOMOTİF, Set Fotoğrafçısı: Taner Karakoç, Kamera Arkası; Çağrı Özdal, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, 1. Işık Asistanı: Murat Aşık, Işık Asistanları: Ozan Atar, Adem Güney, Serhat Özcan, Işık Kiralama: ORION, Sanat Yönetmeni: Feyza Uluumay Gökalp, Set Tasarımcısı: Erhan Akgün, Kostüm Devamlılık: Gerçek Bitmez, Sanat Asistanı: Memduh Ogür, Dekor Uygulama: Orkan Topallı, Murat Kıraç, Cemil Güç, Ulaş Korkmaz, Neşet Akpınar, Akif Koçlu, Boom Operatörü: Onur Yavuz, Ses Asistanı: Tolga Yelekçi, Makyöz: Fatka Kardeş Şengül, Makyöz Asistanı: Arzu Yeşilyaprak, Kuaför: Ümit Talip Bulut, Set Amiri: Yusuf Boduroğlu, Set Asistanları: Sedat Yüce, Mustafa Şahin, Dolly Panther Operatörü: Ufuk Kayar, Dolly Panther Asistanı: Murat Kırbaş, Jimmy Jib Operatörü: Bedirhan Bağcı, Jimmy Jib Asistanı: İsmail Aydın, Special Effects Süpervizörü: Murat Şengül, Special Effects Koordinatörü: Ömer Boduroğlu, Post Prodüksiyo Stüdyo: 8mm, Koordinasyon/8mm: Ayla Oygur, CG Artist: Murat Eren, Nitris Artists: Murat Eren, Burak Sürücü, Hamdi Deniz, Fragman Kurgu: Lew, Kurgu Asistanları Ve Transfer: Burak Sürücü, Ekrem Ertikmen, Deniz Kayık, Dialogue Editor: Hans Schumann, Ses Asistanları: Umut Şenyol, Çiğdem Oygur, Fergün Urgancığlu, Koordinasyon: Elif Toprak, Post Ulaşım: Salih Topuz, Stüdyo&Laboratuar: FONO FİLM, Negatif Montaj: Eyüp Yıldız, Renk Düzenleme: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Laboratuar Sorumlusu: Yahya Öztürk, Laboratuar: M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Kimyager: Ferda Yılmaz, Negatif Kesim: Tuncay Koçtürk, Altyazı Eşleme: Dila Ulutaş, Lazer Altyazı: Kerem Aktaş, Mürsel Gülveren, Erkan Tekemen, Taner Alioğlu, Koordinatör: Turan Tokel, İletişim: Fatma Gülveren, Miksaj Stüdyosu: İMAJ, 5.1 Ses mix: Serdar Öngören, Premix: Bülent Taban, Dolby Ses Teknisyeni: Chris Sturmer, Clean Up Operator: Cengiz Çilek, Assistant Operators: Kenan Dereli, Burak Atalayer, Telecine: SİNEMAJ, Senior Colorist: Serdar Ercer, Colorist Assistant: Özkan Özener, Teknik Müdür Hakan Toptaş, Film Baskı: Sinefekt, Teknik Koordinatör: Kerem Kurdoğlu, İdari Koordinatör: Pelin Aksoy, Laboratuar : Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, ArriLaser Transfer: Özgür Taparlı, Casting: AJANS Abdullah Oğuz, Casting Direktörü: lkay Doğan, Casting Direktörü Asistanı: Mine Güler, FGR Casting: Cem Ajans, Halkla İlişkiler: AJANS Abdullah Oğuz, Halkla İlişkiler Direktörü: Özlem Özakova, Afiş ve Ön Jenerik Tasarım: Mehmet Pala, Grafik Tasarım: Ercan Erdoğan, Medya Planlama:Energy Media&Productions Avukat: Hacıbekiroğlu Avukatlık Bürosu, Catering: Çamlıca Gıda, Sigorta: Spa Sigorta—Axa Oyak, Kamera Minibüsü: Mehmet Temizsoy, Işık Kamyonu: Murat Acet, Jeneratör Kamyonu: Bülent Bayraktar, Set Kamyonu: Mustafa Güneş, Hasan Güneş, Sanat Kamyonu: Celal Tursun, Kostüm Kamyonu: Mehmet Gül, Ses Minibüsü: Mustafa Karlı, Panter Minibüsü: Burhanettin Kaya, Ekip Minibüsü: Yılmaz Ekici, Şeref Özkuş, Süleyman Kayar, Özel Araç: Necati Sevinç, Tugay Tırlı, Abdullah Oğuz’un Şoförü: Yılmaz Molu, Plato Güvenlik: Temel Öztürk, GPS Genel Müdür Yardımcısı: Ediz Osman Atik, Mali İşler Müdürü: Tuğrul Polat, GPS Muhasebe Sorumlusu: Dilek Ekinci, Muhasebe: Kenan Acar, Burhan Çetin, Mehmet Özsoy, Erdinç Kuzu, Şakir Ataselim, Satın Alma Müdürü: Ender Özcan,

Oyuncular: (Karlıdağ) Yavuz Bingöl, (Suzan) Ayça İnci, (Osman) Menderes Samancılar, (Yavuz Daner) Galip Erdal, (Yavuz Daner’in Şoförü).Ercan Doğan, (Sürmeli) Özbek Yıldız, (ATV Şoför) Burak Topuzlu, (Numan) Burhan Öçal, (Katerina) Fadik Sevin Atasoy, (Niyazi) Zafer Algöz, (Kazım) Erkan Can, (Yiğit Çiftgör) Ali Atay, (Spiker 1) Burcu Kara, (Lahanacı) Turgay Tanülkü, (Erketeci) Peker Açıkalın, (Baş Gardiyan) Şafak Orbay, (2. Gardiyan) Metin Yıldırım, (Levent) Levent Kazak, (Mira) Mira Kazak, (Mine) Goncagül Sunar, (ANS Danışma Kız) Selin Arat, (Asistan Selen) Selen Sevigen, (Aylin) Melisa Sözen, (Gökhan) Gökhan Özoğuz, (Hakan) Hakan Özoğuz, (Evrim) Ayça Varlıer, (3. Gardiyan) Cavit Geçer, (Sırr) Muzaffer Çetinyılmaz, (Sezai) Nazif Uslu, (Baba) Ümit Acar, (Numan Şoför) Taner Karakoç, (Baba 2) Cengiz Dalar, (Numan Hakim) Sitare Büyükkaragözoğlu, (Savcı 1) Ali Karaduman, (Katibe 1) Hande Coşkun, (Mübaşir 1) Göksel Yılmaz, (Hapishane Müdürü) Tuncay Bayezit, (Kırıkkafa) Ahmet Saraçoğlu, (Levent Arkadaş) Levent Tülek, (Güvenlik 3) Özlem Saydam, (Beyaz) Beyazıt Öztürk, (Beyaz Asistan) Seda Çetinkaya, (Polis) Cem Boy, (Yaralı Polis 1) Burhanettin Kaya, (Yaralı Polis 2) Family Hasanov, (Manav) Emrullah Şahin, (Polis 3) Çağrı Özdal, (Polis 2) Hakan Çankaya, (GökhanLevent Hakim) Salahsun Hekimoğlu, (Gökhan Anne) Ayşen İnci, (Cyrano) Turgay Yıldız, (Christian) Alpay İzer Jr., (Suzan Anne) Fatoş eylan, (Polis Komiseri) Melih Atalay, (4. Gardiyan) Recep Tekin, (Spiker 2) Tolga Üstün, (Gökhan Avukat) Nalan Şahin, (Savcı 2) Murat Arslan, (Katibe 2) Şule Aşık, (Mübaşir 2) Abdullah Sağır, (Tiyatro Yönetmeni) Abdullah Oğuz, (Kader’in Menajeri) Davut Deniz, (Kader) Nurseli İdiz, (Levent Kazak Dublör) Göktuğ Günal, Koğuş 15 Mahkumları Barış Aydın, Mehmet Aysan, Yıldırım Bayazıt, Abdülkadir Fıçıcı, Burhan Gün, Veysel Kemaloğlu, Aşkın Kenar, Mustafa Kurtuluş, Ali Özsevinç, Hasan Yılmaz,

 Konu: Askerlik bitmiş, iki yıl sonra… Oldukça başarısız bir iş kariyeri olan Levent (Levent Kazak) “O Şimdi Mahkum” adında bir sitcom senaryosu yazıp, başrolü oynamasını istediği Athena grubunun solisti Gökhan’ın peşine düşer. Büyük bir aksilik sonucu başları belaya giren iki arkadaş hiç alışık olmadıkları bir dünyanın içine, hapise düşüp, verildikleri koğuşta eski arkadaşları Karlıdağ (Yavuz Bingöl) ile karşılaşır. Ve bir anda kendilerini yeraltı dünyasının bir hesaplaşması içinde bulurlar. Kahramanlarımız, bazen soluk kesen bir maceranın, bazen gözleri dolduracak bir hüznün, bazen kahkahaların, bazen de yüreğinizi hoplatan bir hikayenin içine girerler.

& Hapishanede hayat: Mafyacılar birbirine girmiş, kan dökülmüş ve kimileri içeri girmiştir. Bu arada, askerlik arkadaşı müzisyen Gökhan için bir hapishane senaryosu yazmaya çalışan sarsak bir yazar da arkadaşıyla birlikte yanlışlıkla içeri düşer. Ve senaryosundaki azılı mahkumlarla birlikte, hayatı daha iyi tanıma fırsatı bulur... Levent Kazak'ın aslında sempatik senaryosu, bir tutukevi ve dış hayat/içerdeki hayat çelişkisinin komedisi. Çok kahramanlı film, seyircisini önce kolay içine alamıyor ama sonra şurup gibi akıyor. (27.2.2006 Sabah Gazetesi “Atilla Dorsay”)


FİLMİ İZLE 



 

MASKELİ BEŞLER İNTİKAM PEŞİNDE (2005) 

Senaryo ve Yönetmen Murat Aslan Görüntü Yönetmeni Ertunç Şenkay Müzik Cem Karaca , Tufan Kıraç Yapım Arzu Film/Ferdi Eğilmez Panther Operatörü: Hakan Duyar, Phanter Ast: Mehmet Ali Mendi, Set Fotoğrafçısı: Banu Demirci, Set Fotğraf Ast: Eda Karaaslanoğlu Kamera Arkası Belgeseli: Cengiz Karadağ, Cast Sorumlusu: Ayça Yaykın, Pazarlama Sorumlusu: Pelin Ekinci Kaya, Pzr. Ast.: Temel Minyeli, Afiş Tasarım: Başar Gökşin, Cast: Slayt Ajans, Duygu Başara Casting, Tümay Özokur Casting, Dame Ajans, Family Ajans, Prodüksiyon Ekibi: Cenk Yenici, Hasan Şahin, Murat Çakmak, Mehmet Özdemir, Seda Demir, Kostüm: Ayten Şentürk, Sonat Ortuğ, Makyaj: Celal Gonca, Nevin Kuzucu, Nadide Gonca, Kostüm Ast: Eda Bayraktar, Derya Çapacı, Kuaför: Turan Çavuş,

Oyuncular: Şafak sezer, Mehmet Ali Alabora, Peker Açıkalın, Cengiz Küçükayvaz, Melih Ekener, Dost Elver, Sümer Tilmaç, Nejat Birecik, Hamit Hasbakkal, Burak Öncü, Zeynep Karacan, Seçkin Piriler, Mehmet Ali Erbil (Hapishane Müdürü), Ceyhun Yılmaz (Taksici), Deniz Oral (Komiser), Yetiştirme Yurdu Müdürü: Güzin Çorağan, Evrim Solmaz (Küçük Tekin Cici Anne), Ali Karagöz (Küçük Tekin Cixiğ Baba), Tibet Töre (Tolga), Erdinç Yavuz (Küçük Tezcan), Berat Terzioğlu (Küçük Murat), Furkan Karabünar (Küçük Bahattin), Ahmet Çadırcıoğlu (Küçük Kamil), Ercan Kılıç (Küçük Zeki), Onur Özyavaş (Küçük Tekin), Bilal Çatalçekiç (Darbukatör Bilal), Olgan Orhan Gül (Holding Güvenlik Şefi), Katiller Koğuşu: Süheuyl Eğriboz, Mehmet T. Uğur, İhsan Gedik, Cevdet Balıkçı, Ökkeş Avgın, Funda Özkay (Banka Memuru), Ajmen Majidi (1. Japon Dövüşçü), Hariş Minikay (2. Japon Döğüşçü), Cüneyt Kalyoncu (TV Muhabiri), Tolga T. İyi (TV Kameramanı), Celal Gonca (Hapishane Gardiyanı), Cansel Kılınçcı (Murat Sevgili), Çetin Polatay (Murat Sevgilinin Kocası), Fatih Yavuz (Tellak), Cüneyt Sarıhan (1. Holding Görevlisi), Hasan Küçükçetin (2. Holding Görevlisi), Günay Öztürk (3. Holding Görevlisi), Aykut Engin (4. Holding Görevlisi), Bülent Baytar (Gösterici), Yaşar Özdemir (Hayvanat Bahçesi Anne), Burcu Barutçuoğlu (Güven Holding Danışma Sekrt), Neşe Takmaz (Güvenlik Holdin Tekin Sekreteri)

Konu: Yetimhaneden ayrıldıktan sonra başları bir türlü dertten kurtulmayan Tezcan, Bahattin, Murat, Zeki ve Kamil, hırsızlık yapmaya başlar. Bu birbirinden beceriksiz beş hırsızın komik maceraları. Birbirinden beceriksiz 5 sabıkalı Tezcan, Bahattin, Murat, Zeki, Kamil’in komik maceralarını anlatan filmin senarist ve yönetmeni MURAT ASLAN. 5 hafta süren çekimlerde yaklaşık 1.000 kişilik figürasyon kullanıldı. Filmin çekimleri sesli olarak, İstanbul’da 25 ana mekanda gerçekleştirildi. Mekanların bir kısmı Mustafa Ziya Ülkenciler’in sanat yönetmenliğinde sıfırdan inşa edildi.



FİLMİ İZLE 




 

 

KURTLAR VADİSİ IRAK (2005) 

Yönetmen: Serdar Akar, Senaryo: Raci Şaşmaz, Bahadır Özdener, Müzik: Gökhan Kırdar, Görüntü Yönetmeni: Selahattin Sancaklı Yapım: Pana Film, İmaj TV/ Raci Şaşmaz Yardımcı Yönetmen: Sadullah Şentürk, Raci Adar, A. Taner Elhan, Kenan Erbaş, Ahmet Yılmaz, Burcu Ay, Erhan Tursun, Bahar Aycibin, Koordinasyon: Özgür Özbalık, Stajyer: Emel Bulut, Gönül Kanat, Senaryo Asst.: Ahmet Turgut, Ali Demirel, Kamera Ekibi: Kameraman: Aydoğan Yıldız, Focus: Puller: Emrah Gürsu, Ali Cihan Yılmaz, Video Asst.: Özgür Erol, Argu Sağtürk, Panther Operatörü: İhsan Polat, Cams Operatörü: Polat Bikel, Steadycam Operatörü: Ercan Yılmaz, Foxy Operatörü: Kadir Özcan, Set Fotoğrafları: Özer Ölçer, Kamera Arkası: Simin Girişmen, Hüseyin Çağlayan, Pnther Asst.: Gökhan Ünal, Foxy Asst.: Ersin Kahraman, Clapper Loader: Birol Başar, Yalçın Avcı, Cenk Tatarer, Kurgu: Kemalettin Osmanlı,

Sanat Yönetmeni: Yavuz Fazlıoğlu, Sanat Ekibi: Yardımcı Sanat Yön: Özgür Kemertaş, Kostüm Sorumlusu: Ebru Kayahan, Sanat Asst.: Cem Sesar, Yener Altıpatmakoğulları, Sertaç Akar, Mustafa Turgut, Sertaç Şenbehçe, Özgür Özcan, Cenk karaağaç, Mustafa Ergöçlü, Tan Taşpolatoğlu, Dekor Uygulama: Tekin Kama, Kostüm Asst.: Gözde Kasaplar, Pınar Yavuzcan, Gülname Akdağ, Dilek İnce, Tülay Atıcı, Fulya İçtürk, Özlem Demirbilek, Deniz Aybar, Zuhal Kozak, Sanat Ekibi Stajyer: Şaki Kavak, Işık Ekibi: Işık Şefi: Hakkı yazıcı, Kadir Yazıcı, Abdullah Yazıcı, Işık Asst.: Okan Temur, Osman Timuçin, Fırat Atlı, Murat Aşık, Rauf Ayar, Adem Güney, Fatih Öztürk, Volkan Aslan, Bülent Yavuz, Adnan Demir, Serhat Özcan, PostProdüksiyon: Fregman Kurgu: Deniz Kayık, Kurgu Asst.: Aziz İmamoğlu, PostProdüksiyon Sorumlusu: Elif Toprak, Sinem Oygur, Negatif Kayıt: Yılmaz Uğurlu Çağrı Özdal, Makyaj Ekibi. Makyaj: Asiye Öngü, Özel makyaj: Amy Brynes, Lynda Armstrong, ProstheticsSfx: Steve Bonnywell, Kuaför: İsmail Acar, Sami Aşçı, Makyaj asst.: Cemile Odabaş, Ömür Ak, Ses Ekibi: Ses Tasarım: Hans Schumman, Kai Schoorman, Robert Jager, Ses Kayıt: Alan O Duffy, Ses KayıtKurgu: Umut Şenyol, Ses Kurgu: Çiğdem Oygur, Arnew Wallbercher, Foley Artist: Johannes Warns, ReRecording Mikser: Robert Jager, Boom Operatörü: Suat Alhan, Barry Doyle, Enis Danabaş, Efektler: Efekt: Özcan Yıldız, Görsel Efektler: Temel Akyol, Ömer Boduroğlu, Murat Şengül, Görsel Efekt Süpervizörü: Mark Meddings, DS Nitris: Burak Sürücü, Efekt Ekibi: Stefan Zabielski, Mervin Pearson, Pascal Declercq, Janek Zabielski, Compositing: Duygu Gün, Tijan Pal, Görsel Efekt asst.: Ömer Bilsel , Danışman, Sinan Vural, Askeri Danışman: Yusuf Baysal, Coğrafi Danışman: Behjat K. Moosa, PostProdüksiyon Danısşmanı: Ziynet Sali, Şener Onar, Senaryo Danışmanı: Ömer Lütfü Mete, Silah Danışmanı: Muzaffer Teke, Seslendirme: Yönetmen: Burhan Şahin, Asst.: Sertaç Usta, Müjgan Altınbilek, Sebahat Demirhas Tasarım: Afiş: Emrah Yücel, Web tasarım: Alper Ocak, Gökçer Güngören Cast Sorumlusu: Erdem Ergüney, Figürasyon Casting: Hacı Yılmaz, Uluslar arası Casting: Björn Rabney, Mehjmet Çelebi, Huma Gruaz, Cast Asst.: Bertan Dobaba, Kerem Fırtına, Stajyer: Suat Ergin, Serkan Öztekin, Dublörler: Hana Dvorska, Dimo Lipitovsky, Klara Slavikova, Merek Jelinek, Jan Petrina, Jiri Horky Gary Palumbo, Dublör Süper vizörü: Dusan Hyska, Oyuncu Eğitmeni: , Yunus Emre Gümüş, Teknik Destek: Barboros Türkyılmaz İdari İşler: Prodüksiyon Amiri: İhsan Karademir, Mehmet Baş, Sadettin Namoğlu, Basın ve Halkla İlişkiler: Tuğba Mutaf, Prodüksiyon asst.: Kutsi kayaoğlu, M. Cemal Şişman, Hasan Soylu, Hüseyin Soylu, Fahrettin Kayaoğlu, Erman Tektaş, Sait Keser, Mevlana Yördem, Niyazi Elma, Set Amiri: Mustafa Boduroğlu, Adem Akar, Mustafa Şahin, Ali Kumcu, Sabri kork, Mehmet Bozkurt, Muhip Kayaoğlu, Cavit Kayar, İbrahim Ünan, Avni Erdoğan, Serdar Morkoç, Burak Arkış, Yavuz Erdoğan, Stajyer: Evrim Alpan, Yapım Şefi: Mahmut Yılmaz, Genel koordinatör: Zübeyr Şaşmaz, Hasan Kaçan,

Oyuncular: Necati Şaşmaz (Polat Alemdar), Billy Zane (Sam William Marshall), Ghassan Masoud (Abdurrahman Halis Kerkuki), Bergüzar Gökçe Korel (Leyla), Gürkan Uygun (Memati), Diego Serrano (Dante), Kenan Çoban (Abdülhey), Erhan Ufak (Erhan), Spencer Garrett (George Baltimore), Gary Busey (Doktor), Tito Ortiz (ABD li binbaşı, Umut Uğur (Amerikalı Subay), Nusret Şenay, Türk komutan), Tayfun eraslan (Süleyman Arslan), İsmet Hürmüzlü (Abu Tarık), Jihad Abdou (Kürt lider), Yavuz İmsel (Türkmen lider Hasan), Mauro Martino (Otel Md. Fender), Egemen Yavuz (Ali), Ziver Çiftçi (Damat), Caner Kurtaran (Sağdıç Ebu Ali), Turgut Bağır (Berber), Haluk Cömert (Peşmerge Komiseri), Muhammed Ali Tuncer (El kaide), Mehmet Çelebi (şef garson), Hüseyin Akşen (damadın babası), Gökhan Şimşek (Iraklı tercüman), Burhan Duran (peşmerge), Tolga Tuncer (ABD’li teğmen), Ferdi Alver, Osman Sonant (ABD’li çavuş), Murat Özben (genç Türkmen), Serhan Ernak (bomba imhacı), Atwani Larbi (ABD li teğmen), Aslı Fırtına (Ali’nin annesi), Esra Özpınar (1. Nedime), Mine Erkmen (2. Nedime), Serdar Aydın (peşmerge kom. Yrd.)Muhittin kayaoğlu (kürt amca), Pınar Akın (3.nedime), Ziya Humar (Türkmen lider yrd.), Funda Mete, Buğra Koçtepe, (işkenceci Amerikan askeri), (Sam Adam) Fırat Cem Kantarcı, Serdar Bilal, Turgut Keleş, Kartal karakuş, Burak kalkavan, Barış Sarıuçak, Erkan Özağı, Abdurrahman Öztürk, Ersan Özden, Coşkun Meriç, Türk Karargah Askeri: Yıldırım Göcük, Güray Görkem, Ercüment Yezgi, Abdurrahman Dursun, Önder Yılmaz, Fırat Kaan Yurdakul, Önder Özcan, Saliha Kara (Kürt Nine), Ebru Başman (Hemşire), Serkan Çetinkaya (peşmerge), Burak Zereyalp (peşmerge), Ferit Ulaş (peşmerge), Bertan Dobaba (haham), Mustafa Kirik (kürt lider yrd), Kemal Özdemir (Arap lider yrd), Suat Ergin (yaralı adam), Gözde Özküçük (öğretmen), Attila Özat (kahya), Perihan Özat (Damat anne), Attila Mahmut Oyucu (Ebu Garip ceazaevi), Ömer Oyucu (tutuklu), Seyit Kızıltaş (tutuklu), Gökhan Doğan,(tutuklu), Tufan Karaman, (tutuklu), Sercan Semen (tutuklu), Ayhan Karakuş (tutuklu), Nezih Bal (tutuklu),Serhan Semen (tutuklu), Volkan Güneri (tutuklu), Umut Demirtaş (tutuklu), Zeynel Coşkun, (tutuklu), Mehmet Koca (tutuklu), Adil Demirok (tutuklu), Ahmet Siyah, (tutuklu), Soner Demirci (tutuklu), Ümit Deveci (tutuklu), Mehmet Kayacı (tutuklu), Sinan karakuş, (tutuklu), Mustafa Çavuş, (tutuklu), Umut Alagül (tutuklu),Mevlüt Kavukçu, (tutuklu), Eren Demirel (tutuklu), Oğuz Onur Caner (tutuklu), Avaş Uzun (Dergah Köydeki Yaşlı Kadın), Koray Özkardeş (Ebu Garip Gardiyan), Arap Lider Korumalar: Cuma Kılıç, Servet Naycı, Mehmet Kılıçkıran, Murat Yaşarer, Cevdet Naycı, Kürt Lider Korumalar : Ömer Kocaoğlu, Recep Aslan, Ahmet Özer, Nusret Zurnac, Türkmen Lider Korumalar: Mehmet Mülhim, M. Ali Çoban, Mustafa Boynukısa, Bilal Koç , Bomba İmha: Erdem Uzun, Engin Esendemir, Mehmet Emin Erdem, Mehmet Serkan Can, Mustafa Tarhan, Döndü Özaslan (Yardım Paketini Açan Kadın), Sedat Köse (Amerikan Tır Şoförü), Osman Doğan (Peşmerge Komiser Adam), Mehmet Akdağ, Volkan Veysel Dağlı, Suat Tecirlioğlu (Piyanist), Anthony Mılls (Amerikalı Çavuş), Önder Ölmez (Davulcu), Yakup Davulcu, Nedimeler Gürşen Eren, Evrim Alphan, Fatma Alkan (Göçmen Anne), Mustafa Akar (Göçmen Çocuk), Türkmen Lider Hizmetliler: Mındık Dinleyici, Ülkü Aydoğdu, Otel Güvenlik : Hüseyin Polat, Mustafa Bozgeyik, Murat Köse), Nurullah Atakan (Kebapçı Garson), Mehmet Ağabalık (Türkmen Evi İşaretleyen), Kadir Dogan Görevliler: Türkmen Aile 1, (Baba) Mithat Tokuşoğlu, (Anne) Gülşen Korkmaz, Türkmen Aile 2: (Büyükbaba) Hüseyin Ateş, (Baba) Halil Kara, (Anne) Nuray Gökkır , (Erkek Çocuk 1) Volkan Cihan, (Erkek Çocuk 2) Kubilay Cihan, (Kız Çocuk 1) Dilan Yıldıztekin, (Kız Çocuk 2) Deniz Yetkin, Türkmen Aile 3: (Baba) Fuat Polat, (Anne) Halime Yıldıztekin, (Erkek Çocuk 1) İsmail Karaca, (Erkek Çocuk 2) Ali Canpolat, (Kız Çocuk 1) Gamze Cihan, (Kız Çocuk 2) Fazilet Şaha, Türkmen Aile 4: (Baba) Ahmet Kızılca, (Erkek Çocuk) Adnan Şimşek, (Kız Çocuk) Tuğçe Gül Ekmekçi, El Kaide Militanları: Halil İbrahim Avşaroğlu, Özgür Kemera, Gazeteciler Didem Onurer, Ayşe Banu Akın, Ayşe Sarıyıldız, Ahmet Deniz Altınbaş, Halil Çeto, Atilla Akkurt, Kameramanlar Nusret Cansu, Sedat Torun, Halil İbrahim Şimşek, Ahmet Ateş, Dergah Hizmetliler Mehmet Reşitkaya, Ali Taşkese, Arap Aile 1: (Baba) Salih Yaşar, (Erkek Çocuklar) Şerif Arif Özdemir, Süleyman Demir, Arap Aile 2 : (Baba) Abdullah Kanar, (Dipçik Yiyen Kadın) Sabahat Kızılkaya, (Kız Çocuklar) Fatma Nur Kanar, Lorin Yıldıztekin, (Erkek Çocuk

Furkan Kanar, Arap Aile 3 (Baba), Mehmet Şükrü Uçar, (Erkek) Ramazan Akar, (Anne) Hatice Uçar, (Genç Kız) Hatice Uçar, (Erkek Çocuk) Mehmet Ali Kızılırmak, (Iraklı Tercüman) Bahjat K. Moosa, (Pratisyen Doktorlar) Halil Öztürk, Ahmet Ateş, (Hemşireler) Yasemin Gedikoğlu, Başak Gizem Özat, Songül Topal, Merve Türkoğlu, (Hastabakıcılar) Mehmet Karaçalı, Celal Karaçalı, (Gardiyanlar) Alpay Darılmaz, Mustafa Tarhan, Murat Erik, (Çikolata Yiyen Çocuk) Halil Özdemir, (Çocuğun Annesi) Güley Atasoy,

Konu: 4 Temmuz 2003'te Irak'ın kuzeyinde bulunan 11 Türk askerinin başlarına çuval geçirilerek ABD ordusu tarafından tutsak alınması, toplumumuzda derin aşağılanma duygusuna ve travmaya yol açmıştı. Popüler televizyon dizisi "Kurtlar Vadisi"nin ilk sinema uyarlaması, işte bu olayı anımsatarak açılıyor ve en azından beyazperdede bir 'hesaplaşmaya' gidileceğinin sinyallerini daha ilk anlarda veriyor. Özel yetiştirilmiş istihbarat elemanı Polat Alemdar, başına çuval geçirilen askerlerden biri olan yakın arkadaşının bu onursuzluğa son verip intihar etmesi üzerine harekete geçer. Arkadaşı Polat'a bir mektup bırakmış, vasiyette bulunmuştur ve Polat Alemdar bu vasiyete kayıtsız kalacak biri değildir.

"Kurtlar Vadisi: Irak", Can Dündar'a göre "Türkiye sağının ABD'den kopuşunun müjdecisi"dir (Milliyet, 5 Şubat 2006). Dündar, Polat Alemdar'm "Kahrolsun Amerika!" pankartının altına geçtiği düşüncesindedir ve "Saflara hoş geldin Polat" der. Asu Maro da "Sanal alemde ABD'nin en büyük belalısı olarak Üçüncü Dünya'da yükselen Amerikan aleyhtarlığının anıtlaşan sembolü" (Milliyet, 3 Mart 2006) olarak değerlendirir Polat Alemdar'ı. Gerçekten de deyim yerindeyse ABD'ye 'posta koyan' ilk filmdir "Kurtlar Vadisi: Irak". ABD'ye karşı bağımsızlık savaşı vermiş olanlar dahil, hiçbir ülke sinemasının yapmadığıyapamadığı kadar sert bir teşhir söz konusudur filmde. Serüven boyunca bol miktarda 'Çirkin Amerikalı' tanır, kötülüklerini görür, nefret ederiz. Bu da popüler sinemanın tüm kalıpları ve Hollyvvood'un 'operasyonel macera filmlerinin klişeleri kullanılarak gerçekleştirilir. ABD, karikatürize edilir ve Hollywood'un silahlarıyla vurulur.

Almanya'da yasaklanan ve boykot çağrıları yapılan, ABD Kongresi'nde tartışmalara neden olan ama kısa süre içinde Arap ülkelerinden Rusya'ya, Kamboçya'dan Filipinler'e uzanan geniş bir coğrafyada seyirci bulup sempati toplayan film, Türkiye'de de gişe rekoru kırmıştı.

 

Hollyvvood üretimi pek çok 'savaş karşıtı' filmde karşılaştığımız üzere 'ABD ancak iyi Amerikalılar tarafından eleştirilebilir' söyleminin dışına çıkan, özel efektleriyle, zorlu sahnelerinde yakalanan teknik başarısıyla dahil olduğu türün gereklerini yerine getiren, 'Amerikan karşıtlığı' hedefine ulaşan, seyir zevki yüksek bir politik aksiyon örneği denilebilir "Kurtlar Vadisi: Irak" için. Serinin sonraki filmleri içinse benzer şeyleri söylemek hayli zor. (TA.) Sinema En İyi 100 Film   


FİLMİ İZLE 




 

  

 GÖNÜL YARASI (2005) 


Senaryo ve Yönetmen Yavuz Turgul Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Yapım Filma—Cass ve Most Peoduction Mine Vargı, Ömer Vargı, Mustafa Oğuz Kurgu: Bülent Taşar, Sanat Yönetmeni: Sırma Bradley, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Cast: Best Casting, Ses Mühendisi: Jani Csaki, Işıkı Şefi: Kadir Yazıcı, Yardımcı Yönetmen: Leyla Özalp, Müzik: Tamer Çıray, 1. Yönetmen Asistanları: Ahmet Uygun, Ayhan Özen, 2. Yön. Ast.: Deniz Yılmaz, 3. Yön. Ast.: Eytan İpeker, 4. Yön. Ast.: Nisan Turgul, 5. Yön. Ast.: Emir Khailzadem, 6. Yön. Ast.: Ali Selim Ağalar, Sanat Yön. Yrd.: Marina Crespin, Bülent İşcan, Çağdaş Malay, Dekor Uygulama: Şükrü Güneş, Fikri Güneş, Yapım Sorumlusu: Cenk Varcan, Yardımcıları: Sertan Özcan, Vahit Yazıcı, Oğuz Ongun, Senem Aykanat, Gülşah Batıbeki, Selin Yıldırım, Özkan Koşar, Kostüm Sorumlusu: Neşe Terzioğlu, Kamera Asistanları: Ersan Çapan, Kadir Yalvaç, Yalçın Avcı, Işık Asistanları: Gökhan Özgül, Bülent Yavuz, Bülent Sancaklı, Adem Güney, Serkan Çevik, Set Amirleri: Sadun Demirkapu, Nail Aydın, Set Asistanları: Emrah Kara, Akın Dağaşan,

Oyuncular :Şener Şen (Nazım), Meltem Cumbu (Dünya)l, Timuçin Esen (Halil), Sümer Tilmaç (Takoz), Güven Kıraç, (Memet), Erdal Tosun (Haşmet), Devin Özgür Çınar (Piraye), Ece Naz Kızıltan (Melek), Mübeccel Vardar (Berrin), İhsan Bilsev (Veysel), Hikmet Karagöz (Balıkçı), Mehmet Güreli (Manav), Atilla Pekdemir (Komiser, Berat Yenilmez (Tolga), Elif Mutlu (Nilgün), Fikret Turgul, Misafirler: Neşet Ertaş, Aynur, Mine Tugay: pazarlık yapan kız), Tansu Biçer (Kuaför), Sarp Aydınoğlu (1i. Taksıcı), Serkan Keskin (2. taksici), Engin Yüksel (3. taksici),Fatih Dönmez (Doktor), İnci Şen (hemşire), Ali Savaşçı (hastane görevlisi), Süleyman Karaahmet (has. Görevlisi), Tarık Çiçek (resepsiyonist), Kayacan Akarsu (Kaan), Engin Aşpateş (Ali), Şahin Irmak (barmen), 

Konu: Bütün hayatını Anadolu’nun ücra köşelerinde öğrencilerine adamış, bunun uğruna karısı ve çocuklarından bile vazgeçmiş bir öğretmen Nazım (Şener Şen). Psikopat kocasından kaçıp, kızıyla birlikte İstanbul’a yerleşen ve bir pavyonda çalışan türkücü Dünya (M. Cumbul). Eski karısı Dünya’ya takıntılı bir aşkla bağlı, gözü kara, sevdası için dünyayı yakacak kadar çılgın bir adam: Halil (T. Esen). Nazım Bey, Anadolu’da öğretmenlik yapmaktadır. Emekli olduktan sonra İstanbul’a yerleşir ve emekli maaşının bağlanmasını beklerken arkadaşı Takoz’un taksisinde çalışmaya başlar. Dünya ise pavyonda çalışan ve eski kocası Halil ile başı belada olan zor durumda bir kadındır. Bir gün, Nazım’ın taksisine bindiğinde her ikisinin de hayatı değişir. Nazım, Dünya’yı her gün işe götürüp getirmeye başlar. Bir gün Dünya’nın eski kocası pavyonu basınca, Nazım, Dünya ve küçük kızına sahip çıkar.

 Ödüller:

 42. Antalya Film Şenliği

En İyi Müzik Tamer Çıray

En İyi Erkek Oyuncu Şener Şen

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Timuçin Esen


 27. Siyad Türk Sineması Ödülleri

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Timuçin Esen


Uluslararası Queens Film Festivali

En İyi Film Yavuz Turgul



 

20 Aralık 2022 Salı

 

HABABAM SINIFI 3.5  (2005) 


Yönetmen Ferdi Eğilmez Senaryo Kemal Kenan Ergen Görüntü Yönetmeni Ertunç Şenkay Müzik Cem Erman Yapım Arzu Film / Ferdi Eğilmez Kurgu: Erkan Özekan, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Kostüm Tasarım: Sonay Ortuğ, Ayten Şentürk, Yapım Koordinatörü: Turgay Aksoy, Yürütücü Yapımcı: Abdullah Baykal, Yapım Asistanı: Önder Önsal, Taner Yozgatlı, Tolga Afşin Kaya, Yardımcı Yönetmen: Hatice Yakar, Filiz Özkan, Senaryo Asistanı: Gamze Çopur, Kamera Asistanı: Batuhan Arite,  4. Kamera Asistanı: Bilger Duygu Fırat, Dolly Operatörü: Hakan Duyar, Panther Operatörü: Aris Aslanoğlu, Kurgu Asistanı: Erkan Erdem, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Fırat Yünlüel, Sanat Asistanı: Emine Sarıçoban, Sanat Asistanı: İbrahim İldem, Sanat Ekibi: Metin Örs, Makyaj: Nadide Gonca, Oyuncu Seçimi: Türkan Sinanoğlu/ Türkiye Casting, Prodüksiyon Amiri: Batuhan Murat Çakmak,

Oyuncular: Örs (Öğrenci), Ercüment Serpil (Kete), Mehmet Ali Erbil (Deli Bedri),Seda Sayan (Süheyla  Bedriye), Halit Akçatepe (Güdük Necmi), Memet Ali Alabora (Matkap Emre), Şafak Sezer (Ercüment), Peker Açıkalın (Psiko), Cengiz Küçükayvaz (Kötü Kenan), Melih Ekener (Bebe Ruhi), Kibariye (Sütlü Nuriye), Hakan Yılmaz (Feza), Dost Elver (Peltek Dinçöz), Sümer Tilmaç (Sazan Kamil), Zihni Göktay (Yusuf Yusuf), Hamit Haskabal,Niyazi Bayır, Tuncay Akça (Bacaksız), Deniz Oral (Sumo), Seçkin Piriler (Alara), Arif Burak Öncü (Hilkat), Duran Uruç (Arda), Mercan Dede, Hasancan Şeremet (Sebastian), Tuğçe Koçak (Dilara), Ogün Kaptanoğlu (Tipsiz), Martin Lois (Japon Aşçı); Çağhan Ergün, Erhan Akçal (Öğrenci), Zeynep Karacan (Itır), Mert Saka, Aysu Yorulmaz, Ece Özgenel, Metin

Konu: Okul müdürü Deli Bedri süpriz bir evlilik kararı alır ve yeni eşi Deli Bedriye ve üvey oğluyla birlikte okula taşınır. Hababam Sınıfı önceleri kendi taraflarında zannettiği Deli Bedriye’nin aslında dişli bir düşman olduğunu kısa zamanda anlayacaktır. Hababam Sınıfı’ndan kurtulmaya ant içen Deli Bedri, karısı ve üvey oğlunun yardımıyla Hababam Sınıfı’na yeni bir savaş açar.


 

DÜNYA KADINLA GÜZEL (2005) 


Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Duru, Görüntü Yönetmeni: Şener Işık, Müzik: Yılmaz Duru, Yapım: Tuğra Film/Yılmaz Duru


Oyuncular : Gabi Osmanoğlu ,Yılmaz Duru, Hülya Avcı, Tamer Yiğit, Sevgi Kaya, Alp Doğan


Konu: Sahneye çıkıp ünlü bir şarkıcı olan polisin öyküsü. Karısı öldürülünce tekrar eski mesleğine dönüp katillerin peşine düşer ve intikamını alır.

 

 

DÖNGEL KÂRHANESİ (2005)


Yönetmen: Hakan Algül, Öykü ve Senaryo: Necef Uğurlu, Müzik: Cem Erman (Müzik), Görüntü Yönetmeni: Mustafa Kuşçu, Yapım: Replik TV Film Yapım Medyavizyon/Hüseyin Apaydın Işık Şefi: İbrahim Özkarpat, Işık Asistanları: Murat Ayyıldız, Ayhan Avşan, İbrahim Topuz, Coşkun Arı, Dobi, Kostüm Asistanı: Alis Dumani, Kostüm Sorumlusu: Baran Uğurlu, Kostüm Asistanları: Aylin Altınelli, Alis Dumani, Fatma Bozatlı, Montaj: Rıfkı İlyasoğlu, Sanat Yönetmeni: Sırma Bradley, Sanat Asistanları: Nergis Çalışkan, Bülent İşcan, Çağdaş Malay, İsfan Toprak, Tijen Çelik, Set Teknisyeni: Murat Şenürkmez, Boom Operatörleri: Çağdaş Karagöz, Furkan Atlı, Set Amiri: Cenap Kuşçu, Set Asistanları: İbrahim Çelik, İbrahim Çakır, Akın Büyükbıyıklı, Sedat Çakmak, Makyaj: İlknur Ballı, Asistanı: Feride Gökcan, Kuaför: Kemal Çetin, Asistanları: Ramazan Üregil, Serdar Ertem, Süper Panther: Ahmet Karaköse, Asistanı: Murat İnci, Dijital Video Asst.: Volkan Yavaş, Kamera Arkası: Kemal İleri, İkinci Kamera Ekibi: Andaç Şahan, Özgür Eken, Gökhan Atılmış, Ayhan Şen, Sreaycam: Ercan Yılmaz, Su Altı kamerası: Engin Aygün, Yapım Koordinatörü: Erkan Akın, Yardımcı Sana Yönetmeni: Nergis Çalışkan, Yardımcı Yönetmen: Jale Atabey Özberk, Yönetmen Asistanları: Ayça Aklamuz, Meltem Bozoflu, Aslı Gözütok, Aslı Dayıoğlu, Focus Puller: Bülent Özer, Kamera Asitanları: Erdem Yılmaz, Tarıkhan Koç, Mustafa Doğan, İstanbul Set Ekibi: Kemal Albal, Abbas Albal, Mali koordinatör: Okan Tutay, Replik Yapım Ekibi: Mahperi Uçar, Erdoğan Elçi, Ali Gürsoy, İlkay Emir, Avukat: Ahmet Sezai Ersoy, Ön Hazırlık Yapım Ekibi: Neslihan Yıldız, Kaan Acemi, Hamdi Keskin, Ön Hazırlık Kostüm Ekibi: Burçak Aykut, Deniz Tamer, Emre Çetin Köprülü Teknik Malzeme: Tem Stüdyoları, İmaj, Filyap, Özel Efekt: Emre Şan, Müzik Asistanı: Altuğ Öncü, Stüdyo: Melki Stüdyoları, Sound Engineer: Serdar Ağırlı, Post Prodüksiyon: Serhat Çakılcıoğlu, Miksaj: Erkan Aktaş, Negatif Montaj: Eyüp Yıldız, Digital Negatif Yıkama: Şafak Mihlaç, Aytekin Birkon, Renk Düzeltme: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Çağlar Öztek, Laboratuar: Yahya Öztürk, Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Kimyager: Ferda Yılmaz, Negatif Kesim: Tuncay Koçtürk, Fonıo Film Koordinatör: Turan Tokel, Fono Film İletişim: Fatma Gülveren, Yapım Koordinatörü: Erkan Akın, Yapım yardımcısı: Özlem Apaydın, Yapım Sorumlusu: Ercan Elçi, Mustafa Saygı, Yapım Asistanları: Korhan Uğur, Şeyda Delibaşı, Orhan Baloğlu, Taner Yozgatlı, Emin tatu, Ortak Yapımcılar: Fatih Oflaz, Ahmet Öncan, Müzisyenler: Eylem Pelit (Bass), Ant Şimşek (Gitar), Cem Erman, Cengiz Ercümer, Mehmet Akatay, (Percuuion), Kirpi Bülent (Klarinet), Altuğ Öncü (UdCümbüş), Aydın Borucu (Solo Trompet), Göksun Çavdar, Erkut Gökgöz, Hasan Gözetlik (Brass), (Fono Film Stüdyolarında Hazırlanmıştır)

 Oyuncular: Ahmet Uğurlu (Keskin), Metin Akpınar (Bertan), Şenay Gürler (Sabahat), Şebnem Sönmez (Neriman), Fadik Sevin Atasoy (Müstesna), Goncagül Sunar (Gülsüm), Nezih Tuncay (Doktor), Erkan Taşdöğen (Kör Hicri), Rahmi Dilligil (Beyefendi), Zihni Göktay (Sabri), Ahmet Saraçoğlu (Rüknettin), Tuvana Coşkun (Şaheser), Celal Belgil (Herkül), Sennur Kaya (Cemile), Yaşar Üzer (Ertuğrul), Doğan Tank (Lütfü), Fatoş Tez (Kevser Nine), Nilgün Karababa (Semiha), Semra Dinçer (Didar), Hakan Gerçek (Semai), İpek Düzgünkaya (Hatice), Meriç Acemi (Melike), Ahmet Şahin (Fatih), Aylin Asım, Faruk Karaçay (Banka müdürü Necdet), Sinan Albayrak (Rus Mafya Şefi), Koray Mincinözlü (Komutan), Yeni Sermayeler: Elen Dali, İpek Halozer, Hale Tulgar, Vefa Ayar, Eda Işık, Canan Tuğaner, Tuğba Gülşen, Arzu Belkıs, Başak Can, Galina Yazıcı, Olga Romanaova, Pınar Karakuş, AB Heyeti: Sırma Bradley, Altay Yaşar, Nedim İzmirli, Mafya Adamları: Korhan Korhan, Esin Çetintaş, Tarık Tangören, Metin Ertop, Ayhan Yurdakul (Dede), Berke Bayramoğlu (Orçun), Çetin Altay (Kebapçı), Ekrem Pehlivanoğlu (Avukat), Baykut Badem (Gardaki Adam), Ajanlar: Cacharel Luaba, Francis Boynel, Cenk Hital, Coşkun Meriç, Gülseven Yılmaz (Muhabir), Cemal Karaağaç (Mehteran Sunucu), Kudret Sarılıoğlu (Yılanlı Dansçı), Kadir Ceyhan (Dansçı), Sema Çakılcıoğlu (Tatiyana) Konuk Oyuncular: Aylin Aslım ve Tayfası, Kadir Çelik, Zekeriya Beyaz, Zafer Ergin (Başkan)

 Konu: Film, bir genelev sahibinin bankadan aldığı krediyi geri ödeyememesi nedeniyle, bankanın geneleve el koymasıyla başlar. Daha sonra bankaya fon tarafından el konulmasıyla birlikte, genelev de fona geçer. Ankara, işletmelerden herhangi birinden kar etmenin peşine düşer ve en uygununun “Döngel Eğlence Tesisleri” olduğuna karar vererek, işletmeyi kara geçirmesi için bir memurunu görevlendirir. Batık işletmeleri kara geçirme konusunda deneyimli olan memurun, “Döngel Eğlence Tesisleri”nin bir genelev olduğunu öğrenmesi ve burayı “karhane”ye dönüştürme çalışmaları sürecinde yaşananları, kara mizah tarzıyla anlatılıyor.


FİLMİ İZLE 



  

D@BBE (2005) 


Senaryo ve Yönetmen: Hasan Karacadağ, Görüntü Yönetmeni: Seyhan Bilir, Müzik: Türkay Türkmen, Olay Andaç Yapım: 24 Kare Prodüksiyon/ Kaan Girgin, Hasan Karacadağ, Ali Kaygısız Sanat Yönetmeni: Kyoko K. Uomı, Sanat Ast.: Pınar Özdeniz, Makyöz: Hatice Bayar, Ses Tasarımı: Aytekin Birkon, Özel Efektler: :Cihat Parlak, Jimmy Jip: Yusuf Atmaca, Genel Prodüksiyon Sorumlusu Yasemin Özdamar, Süha Tok, Poster Tasarım: İsmail Albay, Teknik yapım: Vipsaş, Kurgu: Atakan Avcı, Hasan Karacadağ, Cem Karapestil, Müzik: Türkay Türkmen, Olay Andaç, Cast Direktör: Mustafa Ertunç, Görsel Efekt: Cihat Parlak, Mincho Marinov, Ortak Yapımcılar: Abdullah Yeşil, Davut Ayvaz, Yönetmen Yardımcısı: Hüseyin Aydın, Kyoko K. Uomi, Işık Şefi: Murat Şimşek, Kameraman: Murat Has, Işık Asistanı: Bülent Çimen, Jimy Jip Asistanı: Cenk Çakar, Editör: Atakan Avcı, Cem Karapestil Görsel Efekt: Cihat Parlak, Minço Marinov, Ses Kayıt: Eyüp Yıldız, Dublaj Yömnetmeni: A. Acar, Dub. Yön. Yrd.: S. Yaltır, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Çağlar Özlek, Pozitif Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Negatif Yıkama: Sinefekt, Laboratuar Sorumlusu: Yusuf Özbek, Negatif Yıkama: Orhan Turgut, Ayhan Kısa, İlhan Özhan,

 Oyuncular: Ümit Acar, Kaan Girgin, Serdar Özer, Ebru Aykaç, Süha Tok, Serhat Yiğit, Zeynep Hasdal Çolakoğlu, Fulya Candemir, Sabri Tekinalp, Murat Seviş,

 KONU: 2005 yılının sonlarına doğru Süper güç Amerika’yı bir intihar salgını sarar... Ülkenin her tarafında birbirinden bağımsız insanlar çok farklı ve tüyler ürpertecek yöntemlerle kendini öldürmektedir... Çok kısa bir süre sonra bu intihar vakalarının benzeri Türkiye’de de yaşanmaya başlar... Türkiye’deki ilk tuhaf intihar olayı İzmir’in Selçuk ilçesinde yaşanır...

Tarık isimli kendi halinde bir genç internete girdiği uzun gecelerin ardından birden dünyayla ilişkisini keser ve kısa bir süre sonra korkunç bir yöntemle kendini öldürür.. Selçuk emniyet amirliği Tarık’ın intiharını özel incelemeye alır ve bu bağlamda en yakın arkadaşları olan Hande, Cem ve Sema’yı sorgular…

Bu arada Tarık’ın bu üç arkadaşına internet aracılığıyla tuhaf görüntüler eşliğinde mailler gelmeye başlar...Mailleri gönderen kişi ise kısa bir süre önceden intihar edip ölen Tarık’tır... Bir ölüden mail gelmenin mantıksız olduğunu düşünen arkadaşlar zaman içerisinde çevrelerinde zuhur eden garip varlıklar görmeye başlarlar...Bu varlıklar kim ve nereden kontrol edildiklerini hissettirmeden göründükleri insanlara korkunç anlar yaşatmaktadırlar.Kişilerin bilinçlerini ele geçirerek onların gerçek ve rüya arasındaki ayırımı yapmalarını engellemekte ve kısa süre içerisinde onların kendisini öldürmelerini sağlamaktadır...

Tarık’ın arkadaşlarından Hande yaptığı araştırmaları komiser Süleyman’la gittiğini göreceksiniz.Paylaşır... Ona göre Dünyadaki bütün ölümleri Dabbe’tül arz isimli bir varlık gerçekleştirmektedir..

Dabbe bunun için iki şeyi kullanmaktadır... Dünyaya bir örümcek ağı gibi yayılan İNTERNET ve de aynı mekanda fakat farklı boyutta yaşayan CİNLER Dabbe perdeyi aralamış ve Gerçekler tersyüz olmaya başlamıştır...Kıyametin son alameti artık heryerdedir....Hareket noktası olarak da Türkiye’yi seçmiştir....

Dabbe, Kuranı Kerimde Neml suresi 82.ayette geçen ve 1300 yıldan fazladır İslam alimlerinin ne olduğu hakkında ortak bir zeminde buluşmadıkları bir varlıktır... Kıyamete çok yakın çıkacağına inanılan bu varlık, topraktan çıkacak, herkese aynı anda etki edecek, onlarla konuşacak ve şimdiye kadar yeryüzünde eşi benzeri görülmemiş bir şiddet uygulayacak. D@bbe isimli Türk korku filmi bu varlığın interneti ele geçirerek sanal gibi görünen, sinsi ve insana hızla bulaşan bir virüs olabileceği iddiasında... Bunun için filmde bir çok kanıt öne sürülmüş... Bunlardan biri D@bbe kelimesinin köken olarak örümcek ağı gibi yayılan şey anlamına gelmesi ... topraktan çıkması.bilgisayar ve internet teknolojisinin yüzde yüz toprak mamülü silisyumsilikonla olan ilişkisi... Dabbe’nin herkese aynı anda etki edebilmesi... internette aynı anda binlerce kişinin aynı adreste buluşması... .insanlarla konuşabilmesi... yeryüzü ve gökyüzü arsasını doldurabilmesi vs... filmi izlediğiniz zaman internet kavramının nasıl korkunç ve kontrol edilemez bir varlığa doğru Filmin senarist ve yönetmeni HASAN KARACADAĞ’ın Genetik uzmanı ve eski fizik olimpiyatları şampiyonu olduğunu düşünürseniz ve de Japon korku sinemasında çok önemli başarılar yakalamış olduğunu da hesaba katarsanız D@bbe’nin korkunçluk derecesini tahmin edebilirsiniz...

 

Türk korku sinemasında gerek konu gerekse anlatım biçimi olarak devrim yapacak olan D@bbe’yi kaçırmamanızı öneririz... Uyarıyoruz, bundan sonra

D@bbe filminin nasıl ve ne zaman bir film fikri olarak kafamda var olduğunu enteresan bir şekilde hatırlamıyorum... Ama bu filmin benim için iki önemli noktası var... birincisi insanlığın kıyameti kendi elinden üreteceğini iddia etmesi ikincisi de internet kavramının giderek nasıl bir yaratığa dönüştüğünü göstermeye çalışması...

Japonya’da bulunduğum süre içerisinde inanların kendi kültürleriyle olan organik ilişkisini ve bu ilişkinin sinemayı ilgilendiren tarafını inceleme fırsatı buldum.. Bu konuda henüz net bir sonuca ulaşamamakla beraber yapacağım bir korku filmi olsa bile kendi kültürümden malzemeleri kullandığım zaman nasıl veriler elde ettiğimi gördüm ve sinemaya bir daha aşık oldum... D@bbe filminin korku sinemasına yeni bir takım varyasyonlar getirebileceği inancımı hala taşımaktayım…

 

Basında Dabbe Hakkında Yazılanlar

Japonya'da ''Yılın Sanatçısı Ödülü'' alan genç yönetmen Hasan Karacadağ, senaryosunu da yazdığı ''D@bbe'' adlı korku filmiyle, ''kıyametin son alametinin internetten yayılacağını'' savunuyor. Hasan Karacadağ, filmi hakkında bilgi verirken, çekimleri İzmir Selçuk'ta gerçekleştirilen ''D@bbe''de, ''nedensiz ölümlerin'' ve ''kıyametin son alametinin internetten yayılacağını'' anlattığını dile getirdi.

Bir korku filminde ''nedeni bilinmeyen mistik korku'' ve ''ölüm korkusunun'' işlenmesi gerektiğine işaret eden Karacadağ, filminde de ''dünyaya aniden yayılan nedensiz intihar vakalarının ABD'den başlayarak Türkiye'ye sıçramasının nedeninin çözüleceğini'' ifade etti.

''Türkiye'nin gerçek anlamda ilk korku filmi'' olarak nitelendirdiği ''D@bbe''nin, korku sinemasının bütün unsurlarını içerdiğini anlatan Karacadağ, ''D@bbe'de 'Halka' (Ring) filminden daha etkili sahneler var. Ben gerçek anlamda bir korku filmi yaptım'' diye konuştu. Filmin son dönemde dünyada büyük ilgili gören Japon korku sinemasından esinlendiğini ancak bir Japon filmi olmadığını da vurgulayan Karacadağ, ''Filmde, Türk ve Müslüman ülke değerlerini birleştirerek yeni bir dil ortaya çıkardım. Bu film Türk korku sinemasına örnek teşkil edecek'' dedi.

Karacadağ, ''Kur'anı Kerim'de 'Dabbetül Arz' olarak geçen kıyamet alameti hakkında bir süprizi de bünyesinde barındıran filmde, kıyametin ortaya çıkışını yorumladığını dile getirerek, ''Ben bir rüya gördüm. Bu film benim hayalimin ürünü. Ben sadece bir film yaptım'' şeklinde konuştu.


Çekimler Hakkında

Çekimleri İzmir Selçuk'ta gerçekleştirilen filmin ön hazırlıkları 3 ay sürdü. Çekimler ise 21 günde Selçuk ve civar bölgede tamamlandı. Teknik açıdan, Hollywood filmleriyle yarışan yapımda, bugüne kadar Türkiye'de hiç kullanılmayan, son teknoloji ürünü, dünyanın en iyi high definition kameralarından biri kullanıldı.


Filmde yakalanan özel renk dokusu ise izleyenin gerçeklik duygusunu yakalamasını sağlıyor. Mekanların kullanılış biçiminde izleyiciyi hipnotize edecek bir yalınlık sözkonusu…


Filmin genelinde hakim olan üst açılı çekimler,izleyiciye yukarıdan birisi tarafından gözetleniyormuş duygusu vermeyi amaçlıyor.Filmin her karesi yönetmen ve senarist Hasan Karacadağ tarafından storyboard üzerine işlendi.

Dabbe filminin en önemli özelliği farklı boyuttaki başka canlılarla bir arada yaşadığımızı hissettirmesi ve şimdiye kadar hiç karşılaşmadığınız bir gerilim ve korku sineması örneği olması..(Kültür Sanat, 20.10.2005 Radikal)

&  Dünyanın her ülkesinde korkugerilm meraklısı genç yönetmenler çıkıyor.Ve bunlar, özellikle Japonya, Kore gibi Dülkelerde filmlerini internet ya da TV/telefon gibi teknolojik araçlara dayandırıyorlar. Türkiye’den de sonunda bu tarz bir film çıkması memnuniyet verici. Biz niye geri kalalım ki?

Kur’andan gelen bir isim olan ‘dabbe’, kıyametin hemen öncesinde cinlerin yeryüzüne inip insanları yok etmesi anlamına geliyormuş. Film, Ege’nin güzelim Selçuk kasabası dekoru içinde bu macerayı yaşayan bir avuç insanın öyküsü.

Hasan Karacadağ, keşke özel efektlere harcadığı çabayı öncelikle daha iyi bir senaryoya harcasaydı...Bu haliyle film, amatör işi bir müsamereye ya da bir okul bitirme filmine benziyor. Hele o “ölmüş birinden böyle bir mail gelmesi hiç de hoş birşey değil” ya da “bana böyle şeyler olacağını söyleselerdi gülerdim” tarzı konuşmalar...Ama en ilginci, filmin kahramanı Hande’nin şu lafı: “Cinlerde de teknoloji varsa, internet’i ele geçirmiş olamazlar mı?”. Sahi olamazlar mı, ne dersiniz, internet kuşları? (Atilla Dorsay)

Dabbe “Dabbetül Arz Nedir? "O söz, başlarına geldiği zaman, onlara yerden bir dabbe çıkarırız; ve o dabbe onlara şiddetle, gerçeklere inanmadıklarını söyler." (Neml Suresi, Ayet 82) "Kıyametin alametlerinden birincisi güneşin batından doğuşu ve kuşluk vaktinde Dabbetul Arz'ın çıkışıdır." Hz.Muhammed Dabbe yaşıyor, hiç kimse tarafından tanınmıyor, insan türünden değildir ve korkunç bir şekli vardır. Saçı ve kılları her tarafa yayılmıştır. Bütün renklerden oluşmuştur. Yere ve bulutlara aynı anda ulaşan uzunca bir boynu var. Doğuda olan batıda olan gibi onu görür, Ona ulaşmak isteyen ulaşamaz, kaçan ondan kurtulamaz’’"Dabbe" tabiri, "yerden bir dabbe..." ayetinde belirsiz olarak kullanılmıştır. Kur'anı Kerim "Dabbe"nin insanlarla konuştuğunu belirtmiştir. Fakat onun diğer sıfat ve özellikleri, davranış biçimi ve çıkış yeri ile ilgili bilgileri meçhul bırakmıştır ve bunlar ancak gelecekte bilinecektir.’’

İslam tarihinde Dabbe hakkında çok tartışmalar yaşanmış ve hiçbir zaman kesin bir hükme varılamamıştır.Fakat inanılan gerçek, Kıyamete yakın bütün dünyayı saracak dehşetengiz bir varlığın yani Dabbe’nin mutlaka çıkacağıdır. Sinemalarda izleyeceğiniz D@bbe filminde yönetmenin kendi kişisel yorumu bulunmaktadır. Bu yorum yapılırken gerek bilimsel gerekse dilbilimin reel ifadelerinden yararlanılmıştır. Bu yorumun özü ise D@bbet’ül Arz’ın interneti ele geçirmiş veya internet yoluyla bütün dünyaya yayılan elektromanyetik bir virüs benzeri varlık olabileceğidir. Sürreel veya metafizik gibi görünen bu yaklaşım nasıl olurda bir korku filminde işlenebilir diye düşünüyorsanız D@bbe filmini mutlaka izlemelisiniz. "Dabbe yaşıyor, hiç kimse tarafından tanınmıyor, insan türünden değildir ve korkunç bir şekli vardır. Saçı ve kılları her tarafa yayılmıştır.Bütün renklerden oluşmuştur. Yere ve bulutlara aynı anda ulaşan uzunca bir boynu var. Doğuda olan batıda olan gibi onu görür, Ona ulaşmak isteyen ulaşamaz, kaçan ondan kurtulamaz’’ yukardaki yorumu dikkatle okuyun. Arapçaya sanskrit dilinden geçen D@bbe’nin sanskrit dilinde örümcek ağı gibi yayılan şey olduğunu hatırlayın. İnternetin world wide web(www) olduğunu düşünün. Yeri ve göğü aynı anda doldurabilen D@bbe’nin ve internetin çalışma mekanizması arasındaki ilişkiyi kurun...vs...vs…


FİLMİ İZLE