Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
16 Ekim 2024 Çarşamba
VEDA (2010)
miri: Nail Aydın, Reji Ekibi: Sara Merih Ertaş, Ahmet Yılmaz, Hüseyin Sezgin, Alp Giray Tabakoğlu,İpek Çiftçi, Murat Sağlam, Oğuz Kocatepe, Alper Eraydın, Kamera: Oliver Lechner, Kamera Asistanları: Micheal Stebert, Ali Cihan Şimşek, Melih Uslu, Vefik Karaege, Melih Uslu, Vefa Karagöz, Işık Ekibi: Bülent Sancaklı, Atilla Erdem Ermiş, Burak Parlak, Ali Er, Set Ekibi: Caner Aksoy, Mustafa Pehlivan, Murat Kara, Hüseyin Yalçın, Emre Selçuk
Oyuncular:
Sinan Tuzcu (M. Kemal Atatürk), Serhat Mustafa Kılıç (Salih Bozok), Dolunay
Soysert (Zübeyde Hanım), Ezgi Mola (Latife Hanım), Özge Özpirinçi Fikriye
Hanım), Burhan Güven Atatürk 57 yaş), Fikret Kağan Olcay (Atatürk 67 yaş),
Sertunç Akbaba (Atatürk (1317 yaş), Kenan Bal (Lise müdürü), Sunay Akın (Kazım
, Karabekir), (Melahat Abbasova (Makbule Hanım), Kaya Akkaya (Nuri Conger),
Ayhan Aktaş (Muzaffer Bozok), Prof Demir Budak (1. doktor), Necati Utkan (2.
doktor), Altuğ Dilmaç (3. doktor), Erk Bilgiç (Cevvat Abbas, Bahtiyar Engin
(Ali Fuat Cebesoy), Efe Deprem (Ali Metin Çavuş), Özer Tunca (Cemal Efendi),
Alican Kılıç (Salih Bozok 13 yaş), Burç Zenbil (Salih Bozok 67 yaş), Yaşar Üzer
(Hasan Rıza), Aydan Çakır (Hoca efendi), Atilla Karagöz (Hüseyin Ağa), Kemal
Pala (Ali Fehmi Oktar), Elçin Bulut (gazino solist), Şenay Aydın Falcı), Pınar
Dikmen (düğün solist),
Konu: Selânik’te
çocukluktan başlayan arkadaşlık önce silâh arkadaşlığına sonrasında
cumhuriyetle birlikte aynı ideallerin peşinde yürüyen yarım asırlık dostluğa ve
ölene kadar süren kardeşliğe dönüştü… Atatürk ve Salih Bozok…
Veda” Salih Bozok’un anlatımıyla, bu
dostluğun, Atatürk’ün hayatının dönüm noktalarının, vatanı kurtarmak için ölüme
meydan okuyan bir kuşağın komutanının hikâyesi…
VAY ARKADAŞ (2010)
Yönetmen Kemal
Uzun Senaryo Cüneyt İnay, Caner Güler, Görüntü Yönetmeni Serdar
Armutlu, Eser Caner Güler Yapım Barakuda Film Production / Mahmut
Kayımtu, Ahmet Kayımtu PostProdüksiyon Danışmanı : Ercümend Koçana, Kurgu:
Levent Çelebi, Uygulayıcı Yapımcı: Ümit Özer, Yapım Sorumlusu: Cenk
Şentürk, Reji Ekibi: Görkem Erdem, Diyaloglar: Cüneyt İnay, 1.
Kamera Asistanı: Ercüment Yüceyurt, JimmyJib: Cengiz Karakaya,
İsmail Aydın, Bestboy: Serkan Yılmaz, Sinan Sainkaplan, Sanat
Asistanı: Racia Kaya, Kuaför: Gürhan Kalay, Saç Tasarım: Gürhan
Kalay, Cast Sorumlusu: Başar Dengiz, Türkiye Casting: Berna
Türkkan, Prodüksiyon Asistanı: Ali Kılıç, Asistan: Onur Şengül, Casting
Production: Nesrin Ünlü
Oyuncular :
Mete Horozoğlu (Dildo), Ali Atay (Manik), Fırat Tanış (Tik), Demet Evgar (Nil),
Pamela Spence (Sevtap), Mustafa Üstündağ (Sadık), Fırat Doğruloğlu (Soner),
Bihter Dinçel (Narin), Rasim Öztekin (Efendi Baba), Erdal Tosun), Halit), Ali
Tutal (Yedek Parçacı), Bülent Çolak (Sezai), Onur Özcan (Bamya), Barış Başar
(Naci), Metin Coşkun (Vahit), Umut Orkun Eskibatman (Barmen), Özbek Yıldız
(Mahmut), Aylin Kontente (Manik Anne), Teoman Kumbaracıbaşı (Manik Baba),Fırat
Doğruloğlu (Soner), Gülden Avşaroğlu (Tik Anne), Ececan Gümeci (Narin Arkadaş),
Gülden Güney (Narin Arkadaş), Gökçe Özyol (Muhbir Polis), Kamil Güler (Narkotik
Komiser), Serhan Ernak (Kaza Yapan Adam), Cihan Özdeniz
Konu: Her ortamda her
durumdan kendisine potansiyel belalar çıkaran, etliye sütlüye pek dokunmayan,
içine kapanık Manik’in (Ali Atay), imam hatip lisesi mezunu Tik’in (Fırat
Tanış), yüksek egosuyla cezbeden Kazanova karakterli Dildo’nun (Mete
Horozoğlu), erkek gibi yetiştirilmiş komiser kızı Nil (Demet Evgar) ve arkadaşı
Sevtap (Pamela Spence) ile kesişen yüksek tempolu hikayelerini anlatan “Vay
Arkadaş – Manik, Tik, Dildo”; kış sezonunda sinemaseverlerle buluşacak
ÜÇ HARFLİLER MARİD (2010)
Yönetmen Arkın Aktaç Senaryo Murat Toktamışoğlu Görüntü Yönetmeni Muharrem Dokur Müzik Reşid Gözdamla Yapım Dada Film/Alper Mestçi, Murat Toktamışoğlu, Serkan Balbal Cast: Tümay Özokur, Kurgu Yönetmeni: Gonca Gül Cin Aköz,
Oyuncular: Gülseven Yılmaz,
Özgür Özberk, Serap Üstün, Taner Ertürkler, Ufuk Aşar, Kayra Simur
Konu: Ayla (Gülseven
Yılmaz) kocası Serkan (Özgür Özberk) ile mutlu bir çifttir. Ayla 11 yaşında
(Kayra Simur) öteki alemden gelen bir varlığın musallat olması ile kabus dolu
bir 3 gün yaşamıştır. O günlerden bu günlere en önemli koruyucusu olan
muskasını önceki gün kaybettiği için kendini korumasız ve çaresiz
hissetmektedir. Serkan yeni bir muska yazması ve Ayla’yı rahatlatması için bu
konularda ismi bilinen İzzet Hoca’yı (Ufuk Aşar) o akşam eve davet eder. Akşam
yakın arkadaşları Meltem (Serap Üstün) ve Cem de (Taner Ertürkler)
geleceklerdir. Ayla’nın yeniden başlayan kabusları ile herkesin aynı gece Ayla
ve Serkan’ın evinde yaşayacağı kabus dolu dakikalar öteki alemden gelen
varlığın gücünü ve zalimliğini herkese gösterecektir.
Not: İmamı Şibli’nin ünlü
eseri “Cinlerin Esrarı” 880 yılınjda yazıldı. Kitabın Türkçe ilk baskısı 1979
yılında yayımlandığında büyük tartışmalara neden oldu. Kitapta yer alan cin
çağırma metotları bölümü insanların çağırma öabaları nedeniyle 1980 yılında kitaptan
çıkartıldı.
UÇAN MELEKLER (2010)
Senaryo Ve Yönetmen Fırat Gürsoy Müzik Orkun Tunç Yapımcı Hacı Yılmaz Görüntü Yönetmeni Ferit Çetinkaya Yapım Hacı Yılmaz Sanat Yönetmeni: Erinç Gürses, Yönetmen Yardımcısı: Arzu Arda, Focus Puller: Galip Yakınay, JimmyJib: Murat Karakaya, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Kostüm Sorumlusu: Yeliz Buyruk, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen, Dublaj Kayıt: Meriç Erseçgen, DS Nitris Asistanı: Burak Can, Basın ve Halkla İlişkiler: Tuba Kalaycı, Set Asistanı: Fatih Canıbeyaz,
Oyuncular: Aydan Uysal (Melek),
Serdar Güder (Mert), Okan Aydoğan (Koray), Melis Evirgen (Ahu), Süleyman Bölek
(Cenk), Mihriban Taşdöğen (Nilüfer), Serap Çetintürk (Sinem), Aytaç Arman
(Selçuk), İpek Tenolcay (Heida), Taylan Güner (Oğuz), Çelik Bilge (Oktay), Mine
Bıçakçı, Asuman Şener (Nurcan), Ali Yaylı (İrfan), Aydın Budak, Sinem Öztürk
(Eda), İdil Çeliker, Alvin Hasan Özdemir (Alvin), Zeynep Vargil, Ekin Bernay,
Yavuz Topuz, Yekta Elvin Öncel, Ege Çubukçu, Kürşat Şahin, Fırat Gürsoy,
Konu: Çocukluğunda
ailesini kaza sonucu kaybedip yalnız başına sokaklarda yaşam mücadelesi veren
Melek’in öyküsüdür. Me
lek (Aydan Uysal) bebek yaşta ailesi ile Antalya’ya
tatile giderken büyük bir kaza geçirir ve tek kurtulan olur. Hayatında sürekli
inişler ve çıkışlar yaşayan Melek’in tek destekçisi dostu Koray’dır.. Koray
(Okan Aydoğan) da durumu iyi olmayan bir sokak çocuğudur. Tek ortak noktaları
çok iyi dans etmeleri ve bunu profesyonelce her geçen gün geliştirmeleridir.
Melek genç ve güzel bir kız olmuştur.
Dostu Koray ile çok mutlu bir hayat geçirirken aldığı bir haber onu İstanbul’a
doğru yola çıkarır. Babası tarafından bir daire bırakılmıştır. Bir çok geceler
İstanbul’u hayalinde gören ve düşleyen Melek şimdi bu karmaşık iç içe geçmiş
şehrin tam ortasındadır. Burada yeni dansçı arkadaşlarla tanışır.
Uçan Melekler adında çok güzel bir dans
grubu kurarlar. Büyük bir dans yarışması organizasyonunun finaline kalırlar.
Şimdi tek düşündükleri ve çabaları bu yarışmayı kazanabilmektir. Çünkü
rakipleri çok ama çok kuvvetlidir. Bir genç kızın dansı ile varolma çabasını
dile getirmeye çalışan R & B Hip Hop ve Break Dance üzerine müzikal bir
dramadır.
TAKİYE ALLAH YOLUNDA (2010)
Oyuncular:
Erhan Emre
(Metin), Stipe Ereeg (Numan), Özay Fecht (Anne) Fahriye Evcen
(Sevde), Rutkay Aziz (Hüseyin), Ali Sürmeli (Hodescha), Suzan Anbeh (Sabine),
Michael Mendl (Karl Höffgen), Aykut Kayacık (ofis yöneticisi), Vedat Eribncin
(Zeynel), Frits Ali Hansen (Bilal), Thomas Reisinger (Stefan), Steffen Graber:
(Polis), Numan Acar (Mesut), Sekan Keskin (Kenan), Mahir Günşıray (Ali Asker),
Yalçın Güzelce (Tevfik), Justin Marsigla (Genç Adam), Ferhat Kaleli (mağdur),
Gandi Mukli (mağdur), Jenny Winkler (TV Spikeri), Sedat Kement (resepsiyonist),
Can Kolukısa (MP görevlisi), Ferhat Keskin (Hasan), Chjarlotte Sieglin
(Andrea), Katharina Weithaler (Molly), Berrin Alganer Lenz (Hüseyin’in eşi),
Konu: Filmde gerçekte
Avrupa’da çok yaygın bulunan İslami yatırım şirketlerinden birine tüm parasını
kaptıran bir ailenin dağılması konu ediliyor. Filmin senaryosunu gerçek
olaylardan yola çıkarak yazan Kadir Sözen, yapımcı kimliğiyle de yaklaşık beş
yıldır bu projenin hayata geçmesi için çaba harcadı.
Metin, bu şirketlerden biri olan JİMPA’ya tüm
parasını yatırmış ve hatta yakın çevresini de ikna etmiştir. Büyük vaatlerde
bulunmuş olan JİMPA isimli bu şirket, paraları topladıktan sonra iflâs eder,
yöneticileri ortadan yok olur. Para yatıran birçok kişi Metin’den hesap sorar.
Bu tip islami yatırım şirketlerine inanıp paralarını yatıran yüzbinlerce aile
gibi kendi ailesinin de tüm birikimi bir anda yok olmuştur. Kendini suçlu
hisseden Metin, aynı zamanda karanlık işlere alet edildiğini de düşünür. Kimse
ona gerçekten neler olduğunu ve onca paranın nereye gittiğini söylememektedir.
Metin’in olayları çözmek için başladığı yolculuğu onu hiç tahmin etmediği
gerçeklerle yüzleştirecektir. Öte yandan Metin’in ağabeyi Numan bu İslami
girişimler hakkında pek olumlu düşünmemektedir. Metin’in kayınpederi olan Hoca
da Metin’i uyarır. Aslında Hoca söylediğinden daha fazlasını biliyor gibi
görünmektedir
*ŞENLİKNAME; BİR İSTANBUL MASALI (2010)
Yönetmen İsmail Eren Senaryo Nevzat Sarıhan, İsmail Eren, Ferhat Özgür Kale Görüntü Yönetmeni Hayal Aslanzade Müzik Özhan Eren , Ferhat Özgür Kale Nevzat Sarıhan Yapım ATM Film/ Mine Vargı, Genel Koordinatör: Hatice Dere, Yapımcı Yönetmen: İsmail Eren, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, 1. Yönetmen Yardımcısı: Vural Uzundağ, 2. Yönetmen Yardımcısı: Tuba Karaçorlu, PostProdüksiyon Sorumlusu: Murat İzzet Arslan, Kuaför: İbrahim Karakız
Oyuncular:
İlker Yiğen (Selim), Ayfer Dönmez (Gülbahar), Naci Taşdöğen (Zurnacı), Ahmet
Mekin (Mahir Usta), Sümer Tilmaç (Maytapcı), Tevfik İnceoğlu (Köscü), Alper
Türedi (Sarı Vezir), Şahin Çelik (Komutan), Nuri Gökaşan (Giovanni), İsmet
Üstekin (Baş Vezir), Oktay Dener (Marcus), Erden Alkan (Teşrifatçıbaşı), Oğuz
Oktay (Sultan), Ahmet Dizdaroğlu (Birlik Komutanı), Emre Melemez (Sinan Çavuş),
Cihat Mağara (Kimyacı), Selçuk Gürmeriç (Mimarbaşı), Sinan Hızalan (Arşivci),
Işıl Dayıoğlu (Lala), Gözde Türkpençe (Dilbaz), Mustafa Turan (Saffet Efendi),
Naşit Özcan (Hazerfan), İhsan Ustaoğlu (Kurabiyeci), Tolga Öz (Dönerci), Şekip
Taşpınar (Tulumbacı Reisi), Aziz İzzet Biçici (Başvezir Yardımcısı), Hakan
Atalay (Meraklı), Zeki Bıçakçı (İdris Efendi), Cüneyt Aydınoğlu (Pervaneci),
Bahar Özyörük (Cariye)
Konu: Sultan’ın
biricik kızının saraydan kaçırılması ile başlayan inanılmaz macera, İstanbul’un
3000 yıllık efsanevi mekanlarında amansız bir mücadeleye dönüşüyor. Saf
mehtercilerin, eski korsanların, Saray muhafızlarının, masum mekanikcilerin
karıştığı macerayı anlatan bir Şenlikname albümünün sayfaları içinde sıcak bir
aşk öyküsü doğuyor.
SULTANIN SIRRI (2010)
Yönetmen Hakan Şahin Senaryo Ömer Erbil Görüntü Yönetmeni Tolga Kutlar Müzik Murat Başaran Yapımcı Ömer Erbil Kurgu: Ahmetcan Çakırca, Sanat Yönetmeni: Erhan Akgün, Kostüm Tasarım: Fatoş Suda, Genel Koordinatör: Evin Kalkancı, Uygulayıcı Yapımcı: Güven Kaprol, Hakan Yıldız, Yapım Sorumlusu: Osman Kazancıgil, Yönetmen Yardımcısı: Gökçen Usta, Sanat Asistanı: Cemil Güç, Neşet Akpınar, Makyaj Tasarım : Sibel Polat, Ses Kayıt: Okan Selçuk , Boom Operatörü: Zafer Dikmen, Erkan Ateş, Özel Efekt Asistanı: Burak Tuncel, Sponsor Sorumlusu: Özgür Tepetaş, Set Teknisyeni: Burak Tuncel
Oyuncular Mark
Dacascos (John), Emanuel Bettencourt (Ciano Depp), Sinan Albayrak (Hakan),
Zeynep Beşerler (Yeliz), Burak Sergen (Derviş), Şerif Sezer(Nazmiye), Semih
Sergen (Garbis), Tayfun Sav (Müze Müdürü), Altan Akışık (İstihbarat), Muhammed
Cangören (Esnaf), Elif Duru , Seymen Aydın (Serhat), Banu Öztürk (Konuk
Oyuncu), Sertaç Ekici (II. Abdülhamid), Alper Kadayıfçı , Recep Çavdar
Konu: Bu sırrı sadece
yaverler fısıldadı. O yaver sürgün edildi. Sürgünde 2 kızı 1 oğlu oldu. Kızları
Cihan harbinde biri veremden biri sıtmadan öldü. Oğlunun 2 kızı 3 erkek evladı
oldu. Kızlardan biri kimyasal Alinin Halepçe katliamında öldü bir diğer kızının
izine rastlanamadı. Erkeklerden biri İran
Irak savaşında cephede öldü, bir diğer oğlan nedeni hâlâ bilinmeyen
suikaste kurban gitti. O sırrı bilen tek bir kişi kaldı. Saddamın idamından son
anda kurtuldu. Birinci Körfez savaşında Kuveyt’e giden askerler arasında yer
aldı. Daha sonra vatan hainliği suçuyla hapse girdi. İkinci körfez savaşından
önce bu sırrı kulağımıza fısıldadı ve kendisi de sırra kadem bastı.
Son İstasyon (2010)
Son İstasyon (2010) Senaryo Ve Yönetmen Oğulcan Kırca Görüntü Yönetmeni: Tolga Çetin Yapım Kırca Yapım/Levent Kırca Teknik Danışman: Volkan Günsur, Sanat Yönetmeni: Fulya Cerit, Yapım Koordinatörü: Selim Kayı, Yapım Amiri: Güçlü Demir Toprak, Yönetmen Yardımcısı: Karin Mecelyan, Kamera Asistanı: Özgür Erol, JimmyJib: Cengiz Karakaya, Işık Şefi: Ali Sandıkçı, Ses Tasarım: Volkan Özger
Oyuncular: Levent Kırca (Ruhi),
Suna Selen (Hacer), Meral Küçükerol (Nilgün), Hikmet Karagöz (Şevjki), Başak
Daşman (Esra), Özgün Aydın (Özgür), Aybars Irmak (Cemil), Korel Cezayirli
(Önder), Gökçer Genç (Turgay), Arda Öziri (Burak), Taner Rumeli (Arda), Damla
Cercisoğlu, Ziver Armağan Açıl (Fikri), Ahmet Somers, Aybars Düzey, Ahmet
Taşdemir n(Komser), Yaşar Karakulak (Özgür), Murat Gönen
SİYAH BEYAZ (2010)
“
Yönetmen
ve Senaryo: Ahmet Boyacıoğlu, Görüntü Yönetmeni: Özgür Eken Yapım
Gezici Film/Başak Emre, Ahmet Boyacıoğlu Akman Film/Başak Emre Fono Film
Laboratuarlarında hazırlanmıştır. Yürütücü Yapımcı: Özkan Yılmaz,
Yardımcı Yönetmen: Özcan Alper, Kurgu: Selda Taşkın, Ses Tasarım:
Onan Karagözoğlu, Sanat Yönetmeni: Güneş Çoban, Elif Boyacıoğlu,
Ses Mühendisi: Mehmet Kılıçel, Boom Operatörü: Bülent Bengü,
Prodüksiyon Amiri: Benan Bal, Kostüm Tasarım: Deniz Güray, Müzik:
Cem Anıl, 1. Yönetmen Asistanı: Hülya Yavuz, 2. Yönetmen
Asistanı: Pelin Aytemiz, Prodüksiyon Asistanı: Hasan Cemal Sargın, Makyöz:
Ayten Çolak, 1. kamera Asistanı: Orçun Özkılıç, 2. Kamera
Asistanı: Dmitry Mikhaylov, 3. Kamera Asistanı: Tufan Şimşekcan, Işık
Şefi: Yusuf Demir, Işık Asistanı: Sezgin Kaba, Halil Oğuz Özcan,
Set Fotoğrafçısı: Can Özgün, Hasan Cemal Sargın, Laboratuar Sorumlusu: Erkan
Aktaş, Renk: Tolga Girici, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı
Renk Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız,
Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafab Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz,
Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı
Oyuncular:
Tuncel Kutrtiz, Erkan Can, Şevval Sam, Nejat İşler, Taner Barlas, Derya
Alabora, Rıza Sönmez, Muzaffer Özdemir, Serhat Tutumluer, Almila Uluer, Dilara
Yalçın, Ateş Barut, Hüseyin Ülker, Bakır Haydar, Cırık, Efe Çetinel, Arzu
Gündüz Balcı, Özdemir Group, köprü, baraj, demiryolu, karayolu yapımının da
aralarında bulunduğu birçok projeye imza attı. 21 kasım 2006 tarihinde
geçirdiği kalp krizi sonucu 52 yaşında vefat etmiştir
Konu: Fırtınalı bir hayat yaşamış ama
70 yaşına gelmesine karşın hala durulmamış, ideallerine bağlı bir ressam
(Tuncel Kurtiz); kalp krizi geçirdikten sonra işini bırakan, sümüklü böcek
besleyip sakin bir yaşam sürmeye çalışan bir avukat (Erkan Can); mesleğini
yapmaktan sıkılmış, üstüne bir de karısı tarafından terk edilmiş bir doktor
(Nejat İşler); hayata karşı tek başına direnen, yalnızlığı bir yaşam tarzı
haline getirmiş bir iş kadını (Şevval Sam); SİYAH BEYAZ da onların
sığınabilecekleri son liman… Barın sahibiyse kimseye taviz vermeyen, sinirli,
alıngan ama dünya tatlısı bir insan olan Faruk (Taner Birsel).
ÖDÜL
59.
Mannheim Uluslararası Film Festivali
► Jüri Özel Ödülü Ahmet Boyacıoğlu
27. Uluslararası Festroia Film Festivali
► Özel Mansiyon Ahmet Boyacıoğlu
& Ahmet Boyacıoğlu’nun filmi “Siyah Beyaz”,
filme adını veren barın müdavimleri üzerinden bir hikâye anlatıyor. Hayatın
detaylarına önem veren, bir mekâna ve arkadaşlığa bağlı olma duygusu üzerinden
ilerleyen film ünlü oyuncuların performanslarından güç alıyor. İzleyici,
onların hikâyelerine kendini kaptırdığı takdirde bu sıcak ve mütevazı filmi
izlerken iyi vakit geçirmek işten bile değil.
Ömür Gedik: Ahmet Boyacıoğlu sinema
camiasından tanıdığımız bir isim. Oyuncular da evlerindeymiş hissiyle oynamış.
Bu da filme sıcaklık katmış. Oyuncuların hepsi çok etkileyiciydi. Samimi bir
hikâye olması ve Türk sinemasında pek görülmeyen yalnız, kendi ayakları
üzerinde durabilen şehirli bir kadın olması hoşuma gitti. Gişede çok önemli
rakamlara ulaşamasa da festivallerde karşılaşacağımıza eminim.
Alper Turgut: Yıllarca süren ‘Cheers’
dizisinin film versiyonu olmuş. Televizyon i. dizisi olabilirdi ama sinema
olmazmış gibi. Diyaloglar ve oyunculuklarda bir sorun yok ama bana verdiği bir
şey de yok. Dostluk ve paylaşmayı daha farklı şekillerde gösterebilirlerdi.
Erkan Can süperdi. Filmi sevdim ama çok değil.
Serdar Akbıyık: Siyah Beyaz Bar
Ankaralılar için çok önemli bir mekân. Ahmet Koyuncuoğlu’nun oradaki
deneyimleri ve yaşanmışlıklarına bakıldığı zaman film çok kişisel. O kadar
kişisel ki, filme ortak olamıyorsunuz. Filmde bir sürü karakter var ve hangisi
ana tema, hangisi yan konular anlayamıyorsunuz. Bu yüzden bana Güney Amerika
filmleri gibi bir tat verdi. Çok yetkin değil, ama göz ardı edilebilecek bir
yapım da değil…
Cüneyt Cebenoyan: Yitirmişlik duygusunu
ama yine de hayata bağlanma çabasını anlatan, iyi işlenmiş bir film olduğunu
düşünüyorum. Nejat İşler’i ben tanımadım bile; filmin sonunda adını görünce
anlayacağım kadar çok değiştirmiş kendini… Tuncel Kurtiz her zaman iyi bir
oyuncu. Nil Kural, (www.sinemaloji.com)
İNYORA ENRİCA İLE İTALYAN OLMAK (2010)
Senaryo ve Yönetmen Ali İlhan Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Özgün Müzik Orhan Şallıel Yapım Elvan Albayrak, Can Arca Süpervizör: Irmak Çağ, Editör: Arzu Volkan, Uygulayıcı Yapımcı: Gökhan Tuncel, Prodksiyon Tasarım: Günhan Emrah Sönmez, Prodüksiyon Danışmanı: Zeynep Arca Şallıel, Koordinatör: Deniz Oktar Musluoğlu 1. Reji: Deniz Koloş, 2. Reji,: Daniela Campo, Sanat Yönetmeni: Erhan Albayrak, San. Yön. Yrd.: Ender Sihirlikanat, Sanat Ekibi: Deniz Oktar Musluoğlu, Cenk Kayaoğlu, Yusuf Emrah Baysal, Emre Ertürk, Caner Tetik, Şafaktan Bayraktar, Bayram Yüce, İrem Şahinkanat, Kostüm: Eda Ulusoğlu, Cem Darn, Story Board: Günhan Emrah Sönmez, Cast Direktörü: Nilüfer Bıyıklı, Asistanı: Emel Buldak, Nilüfer Sübütay, Makyaj: Gila Benezra, Asistan: Yahya Gushul, Özel Efekt Makjaj: Ahsen Gülkaya, Saç tasarım: Burcu Senem Alkış, Prodüksiyon Amiri ve Lokasyon: Tuncay Öter, Prodüksiyon Asistanları: Mehmet Özdemir, Şafaktan Bayraktar, Ekin Yıldırım, Sadık Öter, Steadicam: Ercan Yılmaz, Kamera: Ersan Çapan, Focus Puller: Kadir Yalvaç, D21 operatörü: Gökhan Balseven, Asistanı: Özge Öztürk, Video Asist: Ersan Eray, Kamera Asist.: Özlem Hande Cicibaşoğlu, Panter Operatörü: Ufuk kayar, Jimmy Jip Operatörü: Bedirhan Bağcı, Işık Şefi: Serdar Ünlütürk, Asistanları: Sedat Şahin, Erol Öztürk, Serkan Ünlütürk, Tekin Güven, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Asistanları: Tolga Yarım, Reşat Başer, Nihat Yazıcı, Ses Operatörü: Onur Yavuz, Boom Operatörü: Tolga Yekeci, Kabib Asisit.: Emin Yıldırımer, Montaj: Ares Media, (Gökhan Emrah Sönmez), Offline Kurgu Yönetmeni: Arzu Volkan, Asistan: Serkan Büyükoğlu, Dublaj Yönetmeni: Arzu Volkan (Studio Ares), Grafik Afiş Tasarım: Günhan Emrah Sönmez, Set Fotoğrafları: Burcu Tokcan Tenal,
Oyuncular:
Cladia Cardinale (Sinyora Enrica), İsmail Hacıoğlu (Ekin), Lavinia Longhi
(Valantina), Nilay Cennetkuşu (Maria), Teoman Kumbaracıbaşı Ciovanni), Fahriye
Evcen (Genç Enrica), Bedia Ener (Meraklı Komşu), Levent Can ( Franceska), Sema
Çeyrekbaşı (Barbara), Murat Karasu (Baba), Birol Engeler (Amca), Francesko
Airaudo (Donatella), Kemal Başar (Postacı), Acun Ilıcalı (Rehber), Ziya Durukan
(Köydeki çocuk), Alessandro Grieco (Av. Alessandro Neri), Barış Kraloğlu (Av.
Qoudo Mansini), Orhan Şallıel (Giovanini Patron), Şafaktan Bayraktar
(Valentina’nın sevgilisi), Kerem Gökçer (Valentina’nın sevgilisi), Mehmet Orhan
Saydinç (taksici), Deniz Musluoğlu (Komşunun kızı), Agnesa Brici (Rahibe Pia),
Marianna Forlivesi (rahibe Giovanni), Mara Di Malo (Genç çift), Verenico
Mininno (Veronica), Maurizia Argin (dondurmacı), Günhan Emrah Sönmez (1.
Müzisyen), Ahmet Musluoğlu (2. müzisyen), Gökhan Tuncel (3. müzisyen), Can Arca
(4. müzisyen), Esin Yıldırım (5. müzisyen), Tiziana Troia (pandomimci), Hayri
Erdoğdu (Emiliano), Osman Alever (Federico Fellini), İrem Kahyaoğlu (Illiana),
Aziz İzzet Biçici ( Esnaf), Orçun Çanpınar (garson), Durul Alkaya (Barmen), Eda
Ulusoğlu (Francesko’nun sevgilisi), Ufuk Kayar (taksici), Serdar Ünlütürk
(Giovanni’nin arkadaşı), Melih Sezgin (komşunun kardeşi), Bernardo Angelini
(sokak gitaristi),
Konu: Yıllar önce,
oğlunu da arkasında bırakarak kendisini terk eden kocasından sonra hiçbir
erkeği kapısından bile içeri sokmayan Sinyora Enrica (Claudia Cardinale Fahriye
Evcen), bu özelliğiyle ün salmıştır. Enrica, evindeki boş odaları kız
öğrencilere kiralamakta, ek iş olarak da terzilik yapmakta ve bir pazarda
çalışmaktadır.
Yıllarca bozmadığı bu kuralı, yağmurlu bir
gecede, bir yanlış anlama sonucunda evine gelen Türk öğrenci Ekin (İsmail
Hacıoğlu) için bozacaktır. Önceleri evinin kapılarını bu yabancıya açmak
istemeyen Sinyora Enrica, daha sonra sadece evini açmakla kalmayıp, yıllarca
kilitli tuttuğu kalbini de bu Türk gencine açacaktır. Filmin oyuncularından
Giovanni rolündeki Teoman Kumbaracıbaşı da Sinyora Enrica’nın tek oğlu ve
babası henüz çok küçük yaşlarda terk ettiği için sorunları olan bir kişiliktir.
Giovanni’nin annesine karşı haksız davranışları Ekin’de Sinyora Enrica’ya karşı
bir koruma duygusuna dönüşecek ve böylece aralarında bir gönül bağı
oluşacaktır. Bir dil okulu için İtalya’ya giden Ekin için artık hiçbir şey
eskisi gibi olmayacak ve hayatı tümden bir değişime uğrayacaktır.
ÖDÜL
47. Antalya Altın Portakal Film Şenliği
► Dr. Avni Tolunay Jüri Özel Ödülü Ali
İlhan
► En İyi Kadın Oyuncu Claudia Cardinale
SAÇ (2010)
Senaryo ve Yönetmen: Tayfun Pirselimoğlu, Görüntü Yönetmeni: Ercan Özkan Yapım: Zuzi Film/ Veysel İpek , Rena Vou gioukalou, Tayfun Pirselimoğlu Sanat Yönetmeni: Natali Yeres, Yapım Sorumlusu : Emre Oskay, 1. Işık Asistanı: İbrahim Demir, Ses Operatörü: Fatih Aydoğdu,
Oyuncular: Ayberk Pekcan (Hamdi), Nazan Kesal, Rıza Akın, Asiye Dinçsoy,
Nazan Kırılmış,
Konu: Tarlabaşı’nda perukçuluk yapan Hamdi, yalnız yaşayan bir adamdır. Eski bir arabadan başka hiçbir şeyi yoktur. Günlerini ve gecelerini, aynı zamanda evi olan dükkânından sokağa bakarak, gelip geçen arabaları ve karşı kaldırımda bekleyen fahişeyi izleyerek geçirir. Yakında kanserden öleceğini bilen Hamdi’nin tek isteği, ölmeden önce uzaklara gidebilmektir. Aradığı ülkenin Brezilya olduğuna karar verir ancak Brezilya müzikleri dinlemekten öteye gidemez.
Bir gün dükkânına saçlarını satmak isteyen
Meryem gelir ve Hamdi’nin dünyası değişir. Bastıramadığı bir güdüyle Meryem’i
takip etmeye başlar. Bir süre sonra Meryem de takip edildiğini fark eder ve
olaylar karmaşık bir hal alır...
1990’ların ilk yarısında, bir avuç
gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakları ihlallerini dünyaya duyurmaya
çalışmaktadır. 18 yaşındaki Nazım her gün gazete bürosunu açar, ortalığı
temizler, gazete dağıtımıyla uğraşır. Hafız, beş köylünün kaybolması olayını
araştırırken bir çetenin izlerine rastlar. Gazete bir yandan teknik
olanaksızlarla uğraşmakta, bir yandan da yaptığı cesur haberler yüzünden
çeşitli engelleme girişimleriyle karşılaşmaktadır.
Tehditlerin ve saldırıların artmasının
ardından geceleri büroda kalıp nöbet tutmaya gönüllü olan Nazım, gündüzleri de
gazeteciliği öğrenmeye çalışmaktadır. Gazetenin Diyarbakır’da bayilere
dağıtılmasının da engellenmesi üzerine, gazete ekibinin okurlara ulaşmak işin
yepyeni yöntemler bulması gerekecektir.
► “Rıza Akın” En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
PRENSESİN UYKUSU (2010)
Senaryo Ve Yönetmen Çağan Irmak, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki, Müzik: Redd, Yapım Most Prodüksiyon /Orhan Oğuz Uygulayıcı Yapımcı: Esi Gülce, Yardımcı Yönetmen: Gülçin Gülbahçe Sanat Yönetmeni: Barış Dinçel, Kurgu: Bora Gökbingöl, Ses Dizayn: Ulaş Ağce, Ses: Levent Intepe, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Yapım Koordinatörü: Oğuzhan Sakaoğlu, Kameraman: Mustafa Babural, Kostüm Tasarım: Umay Korgül, Şenay Korgül, Reji Asistanları: Cenk Karacalar, Türkan Yurdam, Burcu Dabak, Mehmet Irmak, Prodüksiyon Amiri: Sertaç Büyükpamukçu, Yapım Ekibi: Oktay Sezen, Ismail Çıvgın, Murat Karausta, Murat Şen, Focus Puller: Serkan Gülgüler, Kamera Asistanları: Ahmet Uygun, Cem Hasköylü, Sanat Grubu: Taha Ketenci, Erhan Usta, Buket Yılmaz, Kostüm Grubu: Özge Küner, Ferda Sandıkcı, Hanife Özerli, Makyaj: Sevil Küner, Melis Gülenç, Kuaför; Hakan Berber, Ercan Gerçek, Işık Asistanları; Atilla Erdem Ermiş, Fatih Öztürk, Burak Parlar, Yunus Emre Sevinç, Boom Operatörleri: Sertaç Müldür, Cansın Ruta, Set Amiri: Hüseyin Omay, Set Ekibi: Recai Özek, İrfan Toprak, Taner Birdal, Dursun Kaplan, Grippal Effec: Murat Şengül, Ömer Boduroğlu, Bülent Kocataş, Stunt Coordinator: Frantisek Deak, Stunt: Jıry Horky, Cast Sorumlusu: Gülden Avşaroğlu, Finans: Rena Delgi, Buket Auf, Muhasebe: Fuat Uysal, Hukuk Danışmanı: Av. Burcu Can, İletişim Danışmanı: Neylan Acar, Danışman Hekimler: Uzm. Dr. Kadir Doğruer, Op.Dr. Cengiz Kara, Danışman Hemşireler: Özlem Şişer, Şerife Ekici, Özlem Balıkçıoğlu, Sevda Kaya, Nur Melektaş, Sağlık Görevlisi: İrfan Uzunhasanoğlu, Ofis Koordinasyon: Özlem Ege, Ofis Ekibi: Mustafa Mercan, Okan Bayar, Tuncay Karabulut, Müzik Edisyon: Taksim Edisyon, Web Dizayn: Afiş Tasarım: Murat Arlı, Çevirmenlik Hizmetleri: Entra Dil Hizmetleri, Kamera Arkası Fotoğraf: Hakan Bulut, Post Prodüksiyon: İmaj, Görsel Efekt Ve Animasyon: İmaj Animasyon, Görsel Efekt Süpervizörü, Erkan Özgür Yılmaz, Animasyon Yönetmeni: Tuncer Şentürk, Resimli Hikaye Sanatçısı: Murat Çelik, Hareketlendirilmiş Resimli Hikaye: Murat Çelik, Karakter Tasarımları; Murat Çelik, Atılgan Aşıkuzun, Konsept Tasarım: Atılgan Aşıkuzun, Animasyon Taslağı: Tuncer Şentürk, Sahne Taslağı Sanatçısı: Tuncer Şentürk, Karakter Animatörleri: Hüseyin Gülgen, Emre Çamcı, Kubilay Kocaoğlu, Gökçen Cengizer Gökçe, Asistan Animatör: Çağatay Özkan, Mat Boyama Sanatçısı: Atılgan Aşıkuzun, Arkaplan Sanatçısı: Atılgan Aşıkuzun, Lider Modelci: Göktuğ Gürellier, Modelciler: Fikret Cihan Çiçekel, Beril Bıyık Öztürk, Jenerik İllüstrasyon Ve Tasarım: Ali Can Meydan, Jenerik Animasyon: Gökçen Cengiz Gökçe, Dikey Kurgu Sanatçısı: Berat Türkbıkmaz, Lider Teknik Yönetmen: Erkan Özgür Yılmaz, Teknik Yönetmenler: Soner Ünlü, JeanMıchael Bıhorel, Murat Kayran, Karakter Teknik Yönetmeni: Ceyhan Kapusuz, Efekt Teknik Yönetmenleri: Soner Ünlü, JeanMıchael Bıhorel, Ceyhan Kapusuz, Kurgu Asistanları: Murat Bozkurt, Naim Kanat, Bora Süel, Emre Kara, Renk Derecelendirme: Bora Gökşingöl, Final Miksaj: Ulaş Ağce Ses Kurgu: Yaşar Özdemir, Foley Sanatçısı: Tzvetan Kadyıskı, Optik Ses Aktarımı: Erkan Duraklar, Laboratuvar: Sinefekt, Laboratuar Teknik Yöneticisi: Yusuf Özbek, Film Transfer: Ahmet Saraçoğlu, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cast Ajansları: Renda Güner, Best Casting, Vıdeostatıon, Oyuncu Dükkanı, Tumay Ozokur, Best Model Castıng, Slayt Ajans, My Way Castıng Catering: Kalkavan Caterıng, Ulaşım: Uğur Tezol, Recep Yanak, Kaplan, Ayhan Duman, Özkan Çakır, Hakan Kayaoğlu, İlhan Arar, Ahmet Uğuş
Oyuncular:
Çağlar Çorumlu, (Aziz), Sevinç Erbulak (Seçil),Genco Erkal (Kahraman), Alican
Yücesoy (Neşet, Şevval Başpınar (Gizem), Ayşe Nil Şamlıoğlu (Hacer), Funda
Şirinkal (Ayşegül), Işıl Yücesoy, Baran Ayhan
Konuı: Bir Kütüphanede
Memur Olarak Çalışan Aziz, Kendi Küçük Dünyasında Sakin Ve Huzurlu Bir Hayat
Sürdürmektedir. Bir Gün, Mahalleye Yeni Açılan Kuaförün Sahibi Seçil Ve 10
Yaşındaki Kızı Gizem, Aziz’in Oturduğu Apartmana Taşınır. Aziz’in Yeni
Komşularıyla Renklenen Hayatı, Küçük Kızın Daldığı Uzun Uykuyla Gölgelenir.
Gizem’in Daldığı Uykunun Tetiklediği Bambaşka Olaylarla, Sıradan Görünen Ama
Aslında Rengarenk Karakterlere Sahip Bu İnsanlar Birlik Olup, Kaderi
Değiştirmeye Çalışırlar. Aziz’in günlüğünden:Kader değiştirilemez,
değiştirilirse kader olmaz diyenler var. Olmasın varsın. Hiçbir şeyin
değiştirilmeyeceği bir dünyada yaşamak ne umutsuzca olurdu öyle değil mi?
Başına gelmiş kötü bir olay, öyle bir gün gelir ki olması gerektiği için olmuş
ve daha iyi bir şeye neden yaratmıştır. Bilemezsin.
PARAMPARÇA (2010)
Yönetmen: Naci Çelik Berksoy Senaryo: Ozan Çobanoğlu, Görüntü Yönetmeni: Eyüp Kılıç Yapımcı : Arım Film/Nalan Erkovan Müzik: Gürkan Çakıcı, Yapım Tasarım: Gökhan Özdoğan, Yapım Koordinatörü: Veysel Alıcı, Kurgu Yönetmeni: Musenna Kızıltepe, Yardımcı Yönetmen: Engin Koç, Sanat Yönetmeni: Gökhan Özdoğan, 1. Yönetmen Yardımcısı: Kerem Sak, Renk Düzenleme: Esra Çora, Işık Şefi : Osman Küçükşahin, Makyaj: Perihan Sarak, Ses Kurgu: Mevlüt Ünal, Prodüksiyon Amiri : Barış Beceren,, Ses Miksaj: Nurkut Özdemir, Ses Kurgu: Mevlut Ünal, Boom Operatörü: Ömer Koç, Prodüksiyon Amiri: Barış Beceren, Yönetmen Yardımcıları: Kerem Saka, Anıl Kuru, Kameraman: Devran Findık, Set Amiri: Kadir Akyol, Işık Teknisyenleri: Ali Özel, Ayvaz Tayfyur, Bilal Büyükbardakçı, Kamera Asistanları: Utku Çandır, Abdullah Çam, Sanat Yön. Yrd.: Fatih Akmeşe, Sanat Asistanı: Mehmet Kavuncu, Makyöz: Perihan Sarak, Kostüm Sorumlusu: Aysu Z. Şahin, Set Teknisyenleri: Turan Altaş, İlker Kılıç, Ali Gönen, Mehmet Emin Evgin, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk Lontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Ozman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafab Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı
Oyuncular:
Ozan Çobanoğlu (Kemal Tekcan), Kadim Yaşar (Ömer Süren), Ezgi Sertel (Nazlı
Tekcan), Fatih Yurdakul (Kadir Tekcan), Cengiz Uzun (Uğur Bozgun), Mustafa
Uzman (Güven Kurtuluş), Deniz Evrenol (Duru), Alpay Aksum (Cemil) , Sabri
Özmener (Kaan Polis), İsmet Hürmüzlü (Baba), Ergün Kuyucu (İmam), Ufuk şen (Ali
Süren), Zeynep Mataracı (Ebru), Raşit Saraç (Ali Süren’in çocukluğu), Sezai
Paracıkoğlu (bardaki erkek), Özge Mirzalı (bardaki kadın), Bilal
Bütyükbardajkçı (barmen)
Konu Hapisten yeni
çıkan ve geçmişin tüm karanlığını unutmak isteyen eski kiralık katil Kemal, dış
dünyadan kaçsa da, kendi içinde vicdan hesabı onu rahat bırakmaz.
Yeni bir hayata başlayabilmenin yolunu,
eşi ve kızında bulmaya çalışır.. Fakat kötü kaderi hep ensesindedir.Ömer’den
intikam almayı kafasına takmış olan Uğur, aradığı adamı bulmuştur.
Ve Kemal tekrar karanlık dehlizlere
dalar…Yeni bir hayat için başka birinin hayatını alır. O andan itibaren Kemal,
ailesi, Uğur ve gözü yaşlı abi Ömer için parçalanma süreci başlar.Artık hiç
kimsenin yapabilecek bir şeyi kalmamıştır. Şimdi herkes en diptedir.
PAK PANTER (2010)
Yönetmen : Murat Aslan, Senaryo : Murat Aslan, Görüntü Yönetmeni : Eyüp Boz, Yapım: Fida Film / Murat Akdilek, Kamil Çevikalp Müzik: İskender Paydaş, Kostüm Tasarım: Özge Öztürk, Yapım Sorumlusu: Murat Çakmak. Adnan Eren, Çiğdem Demirayak, Hakkı Kürkçü, Hüdai Yıldız. Yardımcı Yönetmen: Serhat Çakılcıoğlu, Yönetmen Yardımcıları: Serkan Karaaslan, Canan Yılmaz, Duygu Karanlık, Yeliz Yıldız, Online Kurgu: Hakan Akol, DS Nitris Asistanı: Burak Can, Sanat Yönetmeni: Çağrı Aydın, Editör: Hakan Akol, Uygulayıcı Yapımcı: Hakan Yıldız, Sanat Grubu: Osman Çankırılı, Hülya Karakaş, Tolga Dündar, Nihal Türk, Can Demir, Tuğçe Soyak, Kostüm Sorumlusu: Özge Öztürk, Kostüm asistanları: Özden Özdemir, Melis Ekin Varol, Bengisu Gürsoy, Sümeyra Aybar, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Işık Asistanları: Arif Kanber, Levent Efe Bekar, Kayhan Şen, Murat Yeşil, Volkan Gökçek, Mehmet Ali Habip, Set Amiri: Sadun Demirkapu, Set Asistanları: Mustafa Pehlivan, Aytek Saraç, Bayram Bal, Kameraman: Muammer Ulakçı, Kamera Asistanı: Uğur Kul, Makyöz: Elvan Aksakal, Makyaj Asistanı: Hediye Orhan, Kuaför: Hakan Tınmaz, Laboratuar Müdürü: Cenk Yenici, Aktarma: Hakan Toptaş, Serdar Danışmendd, Film Yıkama: Carl Beddoe, Kevin Carruyhers, Barboros Bıçakçı, Renk Düzenleme: Peter Sant, Kopya Baskı: Birol özer, Soner Kılkıç, Caner Ünal,
Oyuncular:
Ufuk Özkan (PP7), Metin Zakoğlu (SPP), Sümer Tilmaç (Fahrettin Bey), Erdal
Tosun (Ahmedov), Doğa Rutkay (Gülinaz ), Şenay Akay (Nadya ), Zeynep Aydemir
(Selma), Mehmet Ali Erbil, Şafak Sezer, Tuğrul Temurloğa (Mossat Ajanı), Ümit
Okur (Ajan Kartal ), Deniz Özerman, Yuri Ryadchenko, Levent İntepe, Uğur
Taşdemir, Mehmet Koralp (devlet bakanı), Ahmet Bozalı (özel kalem), İlhan
Akerman (vilademir),
& Filmde özel olarak
kurulmuş PAK PANTER teşkilatı ve istihbarat elemanlarının başından geçen son
derece aksiyonel ve bir o kadarda komik maceraların anlatılıyor.
Film, Özellikle son yıllarda gittikçe
gücünü hissettiren ve içine düştüğü durumlarla kendi halklarının gözünde komik
durumlara düşen paranoyak yönetim anlayışının geleneklerini hicvedecek. PAK
PANTER teşkilatının görev alanı Edirne’den Ardahan’a, Paris’ten Moskova’ya
kadar her yer olabilir. Filmde özel olarak kurulmuş PAK PANTER teşkilatı ve
istihbarat elemanlarının başından geçen son derece aksiyonel ve bir o kadarda
komik maceraların anlatılıyor.
& Çağan Irmak, sadece içinden gelen
filmleri çekmesine rağmen geniş kitleye ulaşmakta zorluk çekmeyen nadir
yönetmenlerden biri. Başarısının sırrı, samimiyetinde... Birbirine pek
benzemeyen filmlerinin sayısı arttıkça, sineması bir kanala oturacağına, daha
çok parçaya ayrılmaya, farklı yüzlerini göstermeye başlıyor. Kural tanımayan,
denemekten yılmayan, saçmalamış olmaktan korkmayan, kendine çok güvenli bir
sinema bu ... "Prensesin Uykusu" da, bütün o "seyirciye daha
yakın, sıcak film" görüntüsüne rağmen, Çağan Irmak'ın bence en çok uçtuğu
ve ayaklarını yerden kestiği film. Kütüphane memuru Aziz'in kuaför Seçil ve
onun küçük kızı Gizem'e gösterdiği özveri dolu sevgi ve yakınlık, filmin
omurgasını tutan ana öykü. Aziz, sadece komaya giren Gizem'in üç dileğini
yerine getirmek için çaba göstermiyor, Seçil'in
kalbini de kazanmaya çabalıyor.
Filmin temel duygusu ise, Aziz'in hayatın kuru gerçekliğini kendi hayal
dünyasında yeniden kurması, fantastik alemler yaratması.
Çağan ırmak filmin ilk bölümünde,
varoşlardan kalkan otobüslerdeki o uykulu, hayat yorgunu insanlar arasında,
Aziz'in gülümseyen yüzüne çekiyor dikkatimizi. Aziz, ağaçları dinleyen,
Zümrüdüanka kuşunu ya da kitap sayfalarından fırlayan deniz canavarlarını gören
iyimser ve hayalperest bir adam. Geçmişinde ise baş edilmesi çok zor, büyük
acılar ve mutsuzluklar var. Aziz'in çocukluğunun anlatıldığı animasyon bölümde
bazı seyircilerin gözyaşlarını tutması kolay olmayabilir. Filmin kalbi ve
"erken patlayan sürpriz finali" olarak gördüğüm bu başarılı bölümde
Çağan Irmak sanki seyirciye bir ayna tutuyor, "kendine ve hayatına bir de
buradan bak" demeye getiriyor.
Ama Çağan Irmak sadece Aziz'in öyküsüyle
yetinmiyor. Aziz'in ev arkadaşı Neşet, eski avantür filmlerin yönetmeni
Kahraman Bey ve başka karakterlerin dahil olduğu komedi ağırlıklı yan öykülere
sapıyor, filmin dokusunu sürekli değiştiriyor. Aziz'i fantastik karanlık
güçlerle çarpıştırıyor, bir hastane hayaletiyle (ışıl Yücesoy)
"postmodernist" konuşmalar yaptırıyor, arada Yeşilçam'a saygı duruşu
mahiyetinde Kahraman Bey'e uzun teatral tiratlar attırıyor ve müzik grubu
Redd'in üyelerini filme dahil ediyor ... Ben kendi adıma bir noktadan sonra
filmin bu uyumsuz, eklektik yapısından yorulduğumu söyleyebilirim. Hoşuma giden
birçok bölüme rağmen "Prensesin Uykusu" bence fazla dağılan, hatta
bazen,ipin ucunu kaçıran bir film. Ama "Şurası şöyle, burası böyle
olsa" diyebileceğim bir film de değil. çünkü Çağan Irmak, bilinçli olarak
tam da böyle serbestçe akan, oradan oraya atlayan kendine özgü bir anlatı
oluşturmak, filme kişisel bir damga vurmak istemiş. Neden masallara ihtiyacımız
olduğunu iyi anlatmış ama varoşların gerçekliğine galiba biraz dışarıdan,
masalsı bakmış. Dolayısıyla, birçok seyircinin çok sevebileceği o tozpembe,
yumuşak yaklaşımı bana pek ikna edici gelmedi . (Mehmet Açar, Habertürk Sinema,
19.11.2010)