Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

2011 YILI FİLMLERİ

 

VEDA (2010)

         Senaryo ve Yönetmen Zülfü Livaneli Görüntü Yönetmeni: Peter Steuger Yapım Kamera film/Tibet Kaan Demirtaş Orhan İpek, Sevda Kaygısız Sanat Yönetmeni: Hakan Varkın Müzik : Zülfü Livaneli, Editör: Ulaş Cihan Şimşek, Kostüm Tasarım: Baran Uğurlu, Yapım Koordinatörü Korhan Uğur, Yardımcı Yönetmen: Yağız Alp Akaydın, Ses Levent İntepe, Yapım Sorumlusu: Mustafa Saygın, Makyaj: Vittoria Soand, Saç: Aldo Signoretti, Işık Şefi: Engin Altıntaş, Set A
miri:
Nail Aydın, Reji Ekibi: Sara Merih Ertaş, Ahmet Yılmaz, Hüseyin Sezgin, Alp Giray Tabakoğlu,İpek Çiftçi, Murat Sağlam, Oğuz Kocatepe, Alper Eraydın, Kamera: Oliver Lechner, Kamera Asistanları: Micheal Stebert, Ali Cihan Şimşek, Melih Uslu, Vefik Karaege, Melih Uslu, Vefa Karagöz, Işık Ekibi: Bülent Sancaklı, Atilla Erdem Ermiş, Burak Parlak, Ali Er, Set Ekibi: Caner Aksoy, Mustafa Pehlivan, Murat Kara, Hüseyin Yalçın, Emre Selçuk

Oyuncular: Sinan Tuzcu (M. Kemal Atatürk), Serhat Mustafa Kılıç (Salih Bozok), Dolunay Soysert (Zübeyde Hanım), Ezgi Mola (Latife Hanım), Özge Özpirinçi Fikriye Hanım), Burhan Güven Atatürk 57 yaş), Fikret Kağan Olcay (Atatürk 67 yaş), Sertunç Akbaba (Atatürk (1317 yaş), Kenan Bal (Lise müdürü), Sunay Akın (Kazım , Karabekir), (Melahat Abbasova (Makbule Hanım), Kaya Akkaya (Nuri Conger), Ayhan Aktaş (Muzaffer Bozok), Prof Demir Budak (1. doktor), Necati Utkan (2. doktor), Altuğ Dilmaç (3. doktor), Erk Bilgiç (Cevvat Abbas, Bahtiyar Engin (Ali Fuat Cebesoy), Efe Deprem (Ali Metin Çavuş), Özer Tunca (Cemal Efendi), Alican Kılıç (Salih Bozok 13 yaş), Burç Zenbil (Salih Bozok 67 yaş), Yaşar Üzer (Hasan Rıza), Aydan Çakır (Hoca efendi), Atilla Karagöz (Hüseyin Ağa), Kemal Pala (Ali Fehmi Oktar), Elçin Bulut (gazino solist), Şenay Aydın Falcı), Pınar Dikmen (düğün solist),

Konu: Selânik’te çocukluktan başlayan arkadaşlık önce silâh arkadaşlığına sonrasında cumhuriyetle birlikte aynı ideallerin peşinde yürüyen yarım asırlık dostluğa ve ölene kadar süren kardeşliğe dönüştü… Atatürk ve Salih Bozok…

Veda” Salih Bozok’un anlatımıyla, bu dostluğun, Atatürk’ün hayatının dönüm noktalarının, vatanı kurtarmak için ölüme meydan okuyan bir kuşağın komutanının hikâyesi…

VAY ARKADAŞ (2010)

 

 Yönetmen Kemal Uzun Senaryo Cüneyt İnay, Caner Güler, Görüntü Yönetmeni Serdar Armutlu, Eser Caner Güler Yapım Barakuda Film Production / Mahmut Kayımtu, Ahmet Kayımtu PostProdüksiyon Danışmanı : Ercümend Koçana, Kurgu: Levent Çelebi, Uygulayıcı Yapımcı: Ümit Özer, Yapım Sorumlusu: Cenk Şentürk, Reji Ekibi: Görkem Erdem, Diyaloglar: Cüneyt İnay, 1. Kamera Asistanı: Ercüment Yüceyurt, JimmyJib: Cengiz Karakaya, İsmail Aydın, Bestboy: Serkan Yılmaz, Sinan Sainkaplan, Sanat Asistanı: Racia Kaya, Kuaför: Gürhan Kalay, Saç Tasarım: Gürhan Kalay, Cast Sorumlusu: Başar Dengiz, Türkiye Casting: Berna Türkkan, Prodüksiyon Asistanı: Ali Kılıç, Asistan: Onur Şengül, Casting Production: Nesrin Ünlü

Oyuncular : Mete Horozoğlu (Dildo), Ali Atay (Manik), Fırat Tanış (Tik), Demet Evgar (Nil), Pamela Spence (Sevtap), Mustafa Üstündağ (Sadık), Fırat Doğruloğlu (Soner), Bihter Dinçel (Narin), Rasim Öztekin (Efendi Baba), Erdal Tosun), Halit), Ali Tutal (Yedek Parçacı), Bülent Çolak (Sezai), Onur Özcan (Bamya), Barış Başar (Naci), Metin Coşkun (Vahit), Umut Orkun Eskibatman (Barmen), Özbek Yıldız (Mahmut), Aylin Kontente (Manik Anne), Teoman Kumbaracıbaşı (Manik Baba),Fırat Doğruloğlu (Soner), Gülden Avşaroğlu (Tik Anne), Ececan Gümeci (Narin Arkadaş), Gülden Güney (Narin Arkadaş), Gökçe Özyol (Muhbir Polis), Kamil Güler (Narkotik Komiser), Serhan Ernak (Kaza Yapan Adam), Cihan Özdeniz

Konu: Her ortamda her durumdan kendisine potansiyel belalar çıkaran, etliye sütlüye pek dokunmayan, içine kapanık Manik’in (Ali Atay), imam hatip lisesi mezunu Tik’in (Fırat Tanış), yüksek egosuyla cezbeden Kazanova karakterli Dildo’nun (Mete Horozoğlu), erkek gibi yetiştirilmiş komiser kızı Nil (Demet Evgar) ve arkadaşı Sevtap (Pamela Spence) ile kesişen yüksek tempolu hikayelerini anlatan “Vay Arkadaş – Manik, Tik, Dildo”; kış sezonunda sinemaseverlerle buluşacak

ÜÇ HARFLİLER MARİD (2010)

 

Yönetmen Arkın Aktaç Senaryo Murat Toktamışoğlu Görüntü Yönetmeni Muharrem Dokur Müzik Reşid Gözdamla Yapım Dada Film/Alper Mestçi, Murat Toktamışoğlu, Serkan Balbal Cast: Tümay Özokur, Kurgu Yönetmeni: Gonca Gül Cin Aköz,

Oyuncular: Gülseven Yılmaz, Özgür Özberk, Serap Üstün, Taner Ertürkler, Ufuk Aşar, Kayra Simur

Konu: Ayla (Gülseven Yılmaz) kocası Serkan (Özgür Özberk) ile mutlu bir çifttir. Ayla 11 yaşında (Kayra Simur) öteki alemden gelen bir varlığın musallat olması ile kabus dolu bir 3 gün yaşamıştır. O günlerden bu günlere en önemli koruyucusu olan muskasını önceki gün kaybettiği için kendini korumasız ve çaresiz hissetmektedir. Serkan yeni bir muska yazması ve Ayla’yı rahatlatması için bu konularda ismi bilinen İzzet Hoca’yı (Ufuk Aşar) o akşam eve davet eder. Akşam yakın arkadaşları Meltem (Serap Üstün) ve Cem de (Taner Ertürkler) geleceklerdir. Ayla’nın yeniden başlayan kabusları ile herkesin aynı gece Ayla ve Serkan’ın evinde yaşayacağı kabus dolu dakikalar öteki alemden gelen varlığın gücünü ve zalimliğini herkese gösterecektir.

Not: İmamı Şibli’nin ünlü eseri “Cinlerin Esrarı” 880 yılınjda yazıldı. Kitabın Türkçe ilk baskısı 1979 yılında yayımlandığında büyük tartışmalara neden oldu. Kitapta yer alan cin çağırma metotları bölümü insanların çağırma öabaları nedeniyle 1980 yılında kitaptan çıkartıldı.

UÇAN MELEKLER (2010)

 

Senaryo Ve Yönetmen Fırat Gürsoy Müzik Orkun Tunç Yapımcı Hacı Yılmaz Görüntü Yönetmeni Ferit Çetinkaya Yapım Hacı Yılmaz Sanat Yönetmeni: Erinç Gürses, Yönetmen Yardımcısı: Arzu Arda, Focus Puller: Galip Yakınay, JimmyJib: Murat Karakaya, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Kostüm Sorumlusu: Yeliz Buyruk, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen, Dublaj Kayıt: Meriç Erseçgen, DS Nitris Asistanı: Burak Can, Basın ve Halkla İlişkiler: Tuba Kalaycı, Set Asistanı: Fatih Canıbeyaz,

Oyuncular: Aydan Uysal (Melek), Serdar Güder (Mert), Okan Aydoğan (Koray), Melis Evirgen (Ahu), Süleyman Bölek (Cenk), Mihriban Taşdöğen (Nilüfer), Serap Çetintürk (Sinem), Aytaç Arman (Selçuk), İpek Tenolcay (Heida), Taylan Güner (Oğuz), Çelik Bilge (Oktay), Mine Bıçakçı, Asuman Şener (Nurcan), Ali Yaylı (İrfan), Aydın Budak, Sinem Öztürk (Eda), İdil Çeliker, Alvin Hasan Özdemir (Alvin), Zeynep Vargil, Ekin Bernay, Yavuz Topuz, Yekta Elvin Öncel, Ege Çubukçu, Kürşat Şahin, Fırat Gürsoy,

Konu: Çocukluğunda ailesini kaza sonucu kaybedip yalnız başına sokaklarda yaşam mücadelesi veren Melek’in öyküsüdür. Me
lek (Aydan Uysal) bebek yaşta ailesi ile Antalya’ya tatile giderken büyük bir kaza geçirir ve tek kurtulan olur. Hayatında sürekli inişler ve çıkışlar yaşayan Melek’in tek destekçisi dostu Koray’dır.. Koray (Okan Aydoğan) da durumu iyi olmayan bir sokak çocuğudur. Tek ortak noktaları çok iyi dans etmeleri ve bunu profesyonelce her geçen gün geliştirmeleridir.

Melek genç ve güzel bir kız olmuştur. Dostu Koray ile çok mutlu bir hayat geçirirken aldığı bir haber onu İstanbul’a doğru yola çıkarır. Babası tarafından bir daire bırakılmıştır. Bir çok geceler İstanbul’u hayalinde gören ve düşleyen Melek şimdi bu karmaşık iç içe geçmiş şehrin tam ortasındadır. Burada yeni dansçı arkadaşlarla tanışır.

Uçan Melekler adında çok güzel bir dans grubu kurarlar. Büyük bir dans yarışması organizasyonunun finaline kalırlar. Şimdi tek düşündükleri ve çabaları bu yarışmayı kazanabilmektir. Çünkü rakipleri çok ama çok kuvvetlidir. Bir genç kızın dansı ile varolma çabasını dile getirmeye çalışan R & B Hip Hop ve Break Dance üzerine müzikal bir dramadır.

 

TAKİYE ALLAH YOLUNDA (2010)

          Yönetmen Ben Verbong Senaryo Kadir Sözen Görüntü Yönetmeni: Axel Block Yapım Film Fabrik / Kadir Sözen Ortak yapımcı/F. Serkan Acar Yapımcı Ortaklar: WDR, ARD Degeto, BR, Teşvik: Filmstiftung NRW, FFFBayern, Media Desk, Sanat Yönetmeni: Alexander Scherer, Tolunay Türköz, Makyaj: Christina Paul, Canel Karadağ, Kostüm: Bea Gossmann, Ardemis Sahman, Ses Wolfrang Writz, Müzik: Oliver Kranz, Kurgu: Ulrike Leipold, Yapım Sorumlusu: Gabriele Goiczyk, M. Serkan Turhan, Gordan Gorec, Reji Asistanı: Till Bosse, Ronn Hardi, Aslı Sag, Devamlılık: Danicla Lapp, Claudia Udena, Senaryo Danışmanı: Tevfik Başer, Gordan Godee, 2. Görüntü Yönetmeni: Robert Patzch, Focus Puller : Astrid Micgel, Gökhan Balseven, Işık Şefi: Ali Salim Yaşar, Işıkçılar: Hakan Altunkök, Kayhan Şen,, Erdal Soylu, Set: Bernd Mayer, Adnan Aydın, Set Asistanı: Altan Çakmak, Ülgen Bağlar, Sanat Yönetmeni: Alexandr Scherer, Tolunay Türköz, San Yön. Ast.: Serkan Döğücü, Markus Wolldersheim,

Oyuncular: Erhan Emre
(Metin), Stipe Ereeg (Numan), Özay Fecht (Anne) Fahriye Evcen (Sevde), Rutkay Aziz (Hüseyin), Ali Sürmeli (Hodescha), Suzan Anbeh (Sabine), Michael Mendl (Karl Höffgen), Aykut Kayacık (ofis yöneticisi), Vedat Eribncin (Zeynel), Frits Ali Hansen (Bilal), Thomas Reisinger (Stefan), Steffen Graber: (Polis), Numan Acar (Mesut), Sekan Keskin (Kenan), Mahir Günşıray (Ali Asker), Yalçın Güzelce (Tevfik), Justin Marsigla (Genç Adam), Ferhat Kaleli (mağdur), Gandi Mukli (mağdur), Jenny Winkler (TV Spikeri), Sedat Kement (resepsiyonist), Can Kolukısa (MP görevlisi), Ferhat Keskin (Hasan), Chjarlotte Sieglin (Andrea), Katharina Weithaler (Molly), Berrin Alganer Lenz (Hüseyin’in eşi),

Konu: Filmde gerçekte Avrupa’da çok yaygın bulunan İslami yatırım şirketlerinden birine tüm parasını kaptıran bir ailenin dağılması konu ediliyor. Filmin senaryosunu gerçek olaylardan yola çıkarak yazan Kadir Sözen, yapımcı kimliğiyle de yaklaşık beş yıldır bu projenin hayata geçmesi için çaba harcadı.

 Metin, bu şirketlerden biri olan JİMPA’ya tüm parasını yatırmış ve hatta yakın çevresini de ikna etmiştir. Büyük vaatlerde bulunmuş olan JİMPA isimli bu şirket, paraları topladıktan sonra iflâs eder, yöneticileri ortadan yok olur. Para yatıran birçok kişi Metin’den hesap sorar. Bu tip islami yatırım şirketlerine inanıp paralarını yatıran yüzbinlerce aile gibi kendi ailesinin de tüm birikimi bir anda yok olmuştur. Kendini suçlu hisseden Metin, aynı zamanda karanlık işlere alet edildiğini de düşünür. Kimse ona gerçekten neler olduğunu ve onca paranın nereye gittiğini söylememektedir. Metin’in olayları çözmek için başladığı yolculuğu onu hiç tahmin etmediği gerçeklerle yüzleştirecektir. Öte yandan Metin’in ağabeyi Numan bu İslami girişimler hakkında pek olumlu düşünmemektedir. Metin’in kayınpederi olan Hoca da Metin’i uyarır. Aslında Hoca söylediğinden daha fazlasını biliyor gibi görünmektedir

 

*ŞENLİKNAME; BİR İSTANBUL MASALI (2010)

       

         Yönetmen İsmail Eren Senaryo Nevzat Sarıhan, İsmail Eren, Ferhat Özgür Kale Görüntü Yönetmeni Hayal Aslanzade Müzik Özhan Eren , Ferhat Özgür Kale Nevzat Sarıhan Yapım ATM Film/ Mine Vargı, Genel Koordinatör: Hatice Dere, Yapımcı Yönetmen: İsmail Eren, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, 1. Yönetmen Yardımcısı: Vural Uzundağ, 2. Yönetmen Yardımcısı: Tuba Karaçorlu, PostProdüksiyon Sorumlusu: Murat İzzet Arslan, Kuaför: İbrahim Karakız

Oyuncular: İlker Yiğen (Selim), Ayfer Dönmez (Gülbahar), Naci Taşdöğen (Zurnacı), Ahmet Mekin (Mahir Usta), Sümer Tilmaç (Maytapcı), Tevfik İnceoğlu (Köscü), Alper Türedi (Sarı Vezir), Şahin Çelik (Komutan), Nuri Gökaşan (Giovanni), İsmet Üstekin (Baş Vezir), Oktay Dener (Marcus), Erden Alkan (Teşrifatçıbaşı), Oğuz Oktay (Sultan), Ahmet Dizdaroğlu (Birlik Komutanı), Emre Melemez (Sinan Çavuş), Cihat Mağara (Kimyacı), Selçuk Gürmeriç (Mimarbaşı), Sinan Hızalan (Arşivci), Işıl Dayıoğlu (Lala), Gözde Türkpençe (Dilbaz), Mustafa Turan (Saffet Efendi), Naşit Özcan (Hazerfan), İhsan Ustaoğlu (Kurabiyeci), Tolga Öz (Dönerci), Şekip Taşpınar (Tulumbacı Reisi), Aziz İzzet Biçici (Başvezir Yardımcısı), Hakan Atalay (Meraklı), Zeki Bıçakçı (İdris Efendi), Cüneyt Aydınoğlu (Pervaneci), Bahar Özyörük (Cariye)

Konu: Sultan’ın biricik kızının saraydan kaçırılması ile başlayan inanılmaz macera, İstanbul’un 3000 yıllık efsanevi mekanlarında amansız bir mücadeleye dönüşüyor. Saf mehtercilerin, eski korsanların, Saray muhafızlarının, masum mekanikcilerin karıştığı macerayı anlatan bir Şenlikname albümünün sayfaları içinde sıcak bir aşk öyküsü doğuyor.

SULTANIN SIRRI (2010)

 

Yönetmen Hakan Şahin Senaryo Ömer Erbil Görüntü Yönetmeni Tolga Kutlar Müzik Murat Başaran Yapımcı Ömer Erbil Kurgu: Ahmetcan Çakırca, Sanat Yönetmeni: Erhan Akgün, Kostüm Tasarım: Fatoş Suda, Genel Koordinatör: Evin Kalkancı, Uygulayıcı Yapımcı: Güven Kaprol, Hakan Yıldız, Yapım Sorumlusu: Osman Kazancıgil, Yönetmen Yardımcısı: Gökçen Usta, Sanat Asistanı: Cemil Güç, Neşet Akpınar, Makyaj Tasarım : Sibel Polat, Ses Kayıt: Okan Selçuk , Boom Operatörü: Zafer Dikmen, Erkan Ateş, Özel Efekt Asistanı: Burak Tuncel, Sponsor Sorumlusu: Özgür Tepetaş, Set Teknisyeni: Burak Tuncel

Oyuncular Mark Dacascos (John), Emanuel Bettencourt (Ciano Depp), Sinan Albayrak (Hakan), Zeynep Beşerler (Yeliz), Burak Sergen (Derviş), Şerif Sezer(Nazmiye), Semih Sergen (Garbis), Tayfun Sav (Müze Müdürü), Altan Akışık (İstihbarat), Muhammed Cangören (Esnaf), Elif Duru , Seymen Aydın (Serhat), Banu Öztürk (Konuk Oyuncu), Sertaç Ekici (II. Abdülhamid), Alper Kadayıfçı , Recep Çavdar

Konu: Bu sırrı sadece yaverler fısıldadı. O yaver sürgün edildi. Sürgünde 2 kızı 1 oğlu oldu. Kızları Cihan harbinde biri veremden biri sıtmadan öldü. Oğlunun 2 kızı 3 erkek evladı oldu. Kızlardan biri kimyasal Alinin Halepçe katliamında öldü bir diğer kızının izine rastlanamadı. Erkeklerden biri İran  Irak savaşında cephede öldü, bir diğer oğlan nedeni hâlâ bilinmeyen suikaste kurban gitti. O sırrı bilen tek bir kişi kaldı. Saddamın idamından son anda kurtuldu. Birinci Körfez savaşında Kuveyt’e giden askerler arasında yer aldı. Daha sonra vatan hainliği suçuyla hapse girdi. İkinci körfez savaşından önce bu sırrı kulağımıza fısıldadı ve kendisi de sırra kadem bastı.

Son İstasyon (2010)

         


Son İstasyon (2010) Senaryo Ve Yönetmen Oğulcan Kırca Görüntü Yönetmeni: Tolga Çetin Yapım Kırca Yapım/Levent Kırca Teknik Danışman: Volkan Günsur, Sanat Yönetmeni: Fulya Cerit, Yapım Koordinatörü: Selim Kayı, Yapım Amiri: Güçlü Demir Toprak, Yönetmen Yardımcısı: Karin Mecelyan, Kamera Asistanı: Özgür Erol, JimmyJib: Cengiz Karakaya, Işık Şefi: Ali Sandıkçı, Ses Tasarım: Volkan Özger

Oyuncular: Levent Kırca (Ruhi), Suna Selen (Hacer), Meral Küçükerol (Nilgün), Hikmet Karagöz (Şevjki), Başak Daşman (Esra), Özgün Aydın (Özgür), Aybars Irmak (Cemil), Korel Cezayirli (Önder), Gökçer Genç (Turgay), Arda Öziri (Burak), Taner Rumeli (Arda), Damla Cercisoğlu, Ziver Armağan Açıl (Fikri), Ahmet Somers, Aybars Düzey, Ahmet Taşdemir n(Komser), Yaşar Karakulak (Özgür), Murat Gönen

 Konu: Taşrada küçük bir istasyonda emekliliğine gün sayan memur Ruhi’nin en büyük hayali, emekli ikramiyesiyle çatısı akmayan bir ev alıp, hayatının son demlerini huzurlu bir şekilde geçirmektir. Fakat kızı Esra ve küçük oğlu Önder’in, daha iyi yaşamak için masum bir dilekleri vardır. Onların bu masum hayalleri, bütün aileyi bir anda İstanbul’a sürükler.

 

SİYAH BEYAZ (2010)

 

Yönetmen ve Senaryo: Ahmet Boyacıoğlu, Görüntü Yönetmeni: Özgür Eken Yapım Gezici Film/Başak Emre, Ahmet Boyacıoğlu Akman Film/Başak Emre Fono Film Laboratuarlarında hazırlanmıştır. Yürütücü Yapımcı: Özkan Yılmaz, Yardımcı Yönetmen: Özcan Alper, Kurgu: Selda Taşkın, Ses Tasarım: Onan Karagözoğlu, Sanat Yönetmeni: Güneş Çoban, Elif Boyacıoğlu, Ses Mühendisi: Mehmet Kılıçel, Boom Operatörü: Bülent Bengü, Prodüksiyon Amiri: Benan Bal, Kostüm Tasarım: Deniz Güray, Müzik: Cem Anıl, 1. Yönetmen Asistanı: Hülya Yavuz, 2. Yönetmen Asistanı: Pelin Aytemiz, Prodüksiyon Asistanı: Hasan Cemal Sargın, Makyöz: Ayten Çolak, 1. kamera Asistanı: Orçun Özkılıç, 2. Kamera Asistanı: Dmitry Mikhaylov, 3. Kamera Asistanı: Tufan Şimşekcan, Işık Şefi: Yusuf Demir, Işık Asistanı: Sezgin Kaba, Halil Oğuz Özcan, Set Fotoğrafçısı: Can Özgün, Hasan Cemal Sargın, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Renk: Tolga Girici, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafab Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı

Oyuncular: Tuncel Kutrtiz, Erkan Can, Şevval Sam, Nejat İşler, Taner Barlas, Derya Alabora, Rıza Sönmez, Muzaffer Özdemir, Serhat Tutumluer, Almila Uluer, Dilara Yalçın, Ateş Barut, Hüseyin Ülker, Bakır Haydar, Cırık, Efe Çetinel, Arzu Gündüz Balcı, Özdemir Group, köprü, baraj, demiryolu, karayolu yapımının da aralarında bulunduğu birçok projeye imza attı. 21 kasım 2006 tarihinde geçirdiği kalp krizi sonucu 52 yaşında vefat etmiştir

Konu: Fırtınalı bir hayat yaşamış ama 70 yaşına gelmesine karşın hala durulmamış, ideallerine bağlı bir ressam (Tuncel Kurtiz); kalp krizi geçirdikten sonra işini bırakan, sümüklü böcek besleyip sakin bir yaşam sürmeye çalışan bir avukat (Erkan Can); mesleğini yapmaktan sıkılmış, üstüne bir de karısı tarafından terk edilmiş bir doktor (Nejat İşler); hayata karşı tek başına direnen, yalnızlığı bir yaşam tarzı haline getirmiş bir iş kadını (Şevval Sam); SİYAH BEYAZ da onların sığınabilecekleri son liman… Barın sahibiyse kimseye taviz vermeyen, sinirli, alıngan ama dünya tatlısı bir insan olan Faruk (Taner Birsel).

 ÖDÜL

 59. Mannheim Uluslararası Film Festivali
        
► Jüri Özel Ödülü Ahmet Boyacıoğlu

27. Uluslararası Festroia Film Festivali
        ► Özel Mansiyon Ahmet Boyacıoğlu

& Ahmet Boyacıoğlu’nun filmi “Siyah Beyaz”, filme adını veren barın müdavimleri üzerinden bir hikâye anlatıyor. Hayatın detaylarına önem veren, bir mekâna ve arkadaşlığa bağlı olma duygusu üzerinden ilerleyen film ünlü oyuncuların performanslarından güç alıyor. İzleyici, onların hikâyelerine kendini kaptırdığı takdirde bu sıcak ve mütevazı filmi izlerken iyi vakit geçirmek işten bile değil.

 Ömür Gedik: Ahmet Boyacıoğlu sinema camiasından tanıdığımız bir isim. Oyuncular da evlerindeymiş hissiyle oynamış. Bu da filme sıcaklık katmış. Oyuncuların hepsi çok etkileyiciydi. Samimi bir hikâye olması ve Türk sinemasında pek görülmeyen yalnız, kendi ayakları üzerinde durabilen şehirli bir kadın olması hoşuma gitti. Gişede çok önemli rakamlara ulaşamasa da festivallerde karşılaşacağımıza eminim.

Alper Turgut: Yıllarca süren ‘Cheers’ dizisinin film versiyonu olmuş. Televizyon i. dizisi olabilirdi ama sinema olmazmış gibi. Diyaloglar ve oyunculuklarda bir sorun yok ama bana verdiği bir şey de yok. Dostluk ve paylaşmayı daha farklı şekillerde gösterebilirlerdi. Erkan Can süperdi. Filmi sevdim ama çok değil.

Serdar Akbıyık: Siyah Beyaz Bar Ankaralılar için çok önemli bir mekân. Ahmet Koyuncuoğlu’nun oradaki deneyimleri ve yaşanmışlıklarına bakıldığı zaman film çok kişisel. O kadar kişisel ki, filme ortak olamıyorsunuz. Filmde bir sürü karakter var ve hangisi ana tema, hangisi yan konular anlayamıyorsunuz. Bu yüzden bana Güney Amerika filmleri gibi bir tat verdi. Çok yetkin değil, ama göz ardı edilebilecek bir yapım da değil…

Cüneyt Cebenoyan: Yitirmişlik duygusunu ama yine de hayata bağlanma çabasını anlatan, iyi işlenmiş bir film olduğunu düşünüyorum. Nejat İşler’i ben tanımadım bile; filmin sonunda adını görünce anlayacağım kadar çok değiştirmiş kendini… Tuncel Kurtiz her zaman iyi bir oyuncu. Nil Kural, (www.sinemaloji.com)

İNYORA ENRİCA İLE İTALYAN OLMAK (2010)

        

         Senaryo ve Yönetmen Ali İlhan Görüntü Yönetmeni Soykut Turan Özgün Müzik Orhan Şallıel Yapım Elvan Albayrak, Can Arca Süpervizör: Irmak Çağ, Editör: Arzu Volkan, Uygulayıcı Yapımcı: Gökhan Tuncel, Prodksiyon Tasarım: Günhan Emrah Sönmez, Prodüksiyon Danışmanı: Zeynep Arca Şallıel, Koordinatör: Deniz Oktar Musluoğlu 1. Reji: Deniz Koloş, 2. Reji,: Daniela Campo, Sanat Yönetmeni: Erhan Albayrak, San. Yön. Yrd.: Ender Sihirlikanat, Sanat Ekibi: Deniz Oktar Musluoğlu, Cenk Kayaoğlu, Yusuf Emrah Baysal, Emre Ertürk, Caner Tetik, Şafaktan Bayraktar, Bayram Yüce, İrem Şahinkanat, Kostüm: Eda Ulusoğlu, Cem Darn, Story Board: Günhan Emrah Sönmez, Cast Direktörü: Nilüfer Bıyıklı, Asistanı: Emel Buldak, Nilüfer Sübütay, Makyaj: Gila Benezra, Asistan: Yahya Gushul, Özel Efekt Makjaj: Ahsen Gülkaya, Saç tasarım: Burcu Senem Alkış, Prodüksiyon Amiri ve Lokasyon: Tuncay Öter, Prodüksiyon Asistanları: Mehmet Özdemir, Şafaktan Bayraktar, Ekin Yıldırım, Sadık Öter, Steadicam: Ercan Yılmaz, Kamera: Ersan Çapan, Focus Puller: Kadir Yalvaç, D21 operatörü: Gökhan Balseven, Asistanı: Özge Öztürk, Video Asist: Ersan Eray, Kamera Asist.: Özlem Hande Cicibaşoğlu, Panter Operatörü: Ufuk kayar, Jimmy Jip Operatörü: Bedirhan Bağcı, Işık Şefi: Serdar Ünlütürk, Asistanları: Sedat Şahin, Erol Öztürk, Serkan Ünlütürk, Tekin Güven, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Asistanları: Tolga Yarım, Reşat Başer, Nihat Yazıcı, Ses Operatörü: Onur Yavuz, Boom Operatörü: Tolga Yekeci, Kabib Asisit.: Emin Yıldırımer, Montaj: Ares Media, (Gökhan Emrah Sönmez), Offline Kurgu Yönetmeni: Arzu Volkan, Asistan: Serkan Büyükoğlu, Dublaj Yönetmeni: Arzu Volkan (Studio Ares), Grafik Afiş Tasarım: Günhan Emrah Sönmez, Set Fotoğrafları: Burcu Tokcan Tenal,

Oyuncular: Cladia Cardinale (Sinyora Enrica), İsmail Hacıoğlu (Ekin), Lavinia Longhi (Valantina), Nilay Cennetkuşu (Maria), Teoman Kumbaracıbaşı Ciovanni), Fahriye Evcen (Genç Enrica), Bedia Ener (Meraklı Komşu), Levent Can ( Franceska), Sema Çeyrekbaşı (Barbara), Murat Karasu (Baba), Birol Engeler (Amca), Francesko Airaudo (Donatella), Kemal Başar (Postacı), Acun Ilıcalı (Rehber), Ziya Durukan (Köydeki çocuk), Alessandro Grieco (Av. Alessandro Neri), Barış Kraloğlu (Av. Qoudo Mansini), Orhan Şallıel (Giovanini Patron), Şafaktan Bayraktar (Valentina’nın sevgilisi), Kerem Gökçer (Valentina’nın sevgilisi), Mehmet Orhan Saydinç (taksici), Deniz Musluoğlu (Komşunun kızı), Agnesa Brici (Rahibe Pia), Marianna Forlivesi (rahibe Giovanni), Mara Di Malo (Genç çift), Verenico Mininno (Veronica), Maurizia Argin (dondurmacı), Günhan Emrah Sönmez (1. Müzisyen), Ahmet Musluoğlu (2. müzisyen), Gökhan Tuncel (3. müzisyen), Can Arca (4. müzisyen), Esin Yıldırım (5. müzisyen), Tiziana Troia (pandomimci), Hayri Erdoğdu (Emiliano), Osman Alever (Federico Fellini), İrem Kahyaoğlu (Illiana), Aziz İzzet Biçici ( Esnaf), Orçun Çanpınar (garson), Durul Alkaya (Barmen), Eda Ulusoğlu (Francesko’nun sevgilisi), Ufuk Kayar (taksici), Serdar Ünlütürk (Giovanni’nin arkadaşı), Melih Sezgin (komşunun kardeşi), Bernardo Angelini (sokak gitaristi),

Konu: Yıllar önce, oğlunu da arkasında bırakarak kendisini terk eden kocasından sonra hiçbir erkeği kapısından bile içeri sokmayan Sinyora Enrica (Claudia Cardinale Fahriye Evcen), bu özelliğiyle ün salmıştır. Enrica, evindeki boş odaları kız öğrencilere kiralamakta, ek iş olarak da terzilik yapmakta ve bir pazarda çalışmaktadır.

Yıllarca bozmadığı bu kuralı, yağmurlu bir gecede, bir yanlış anlama sonucunda evine gelen Türk öğrenci Ekin (İsmail Hacıoğlu) için bozacaktır. Önceleri evinin kapılarını bu yabancıya açmak istemeyen Sinyora Enrica, daha sonra sadece evini açmakla kalmayıp, yıllarca kilitli tuttuğu kalbini de bu Türk gencine açacaktır. Filmin oyuncularından Giovanni rolündeki Teoman Kumbaracıbaşı da Sinyora Enrica’nın tek oğlu ve babası henüz çok küçük yaşlarda terk ettiği için sorunları olan bir kişiliktir. Giovanni’nin annesine karşı haksız davranışları Ekin’de Sinyora Enrica’ya karşı bir koruma duygusuna dönüşecek ve böylece aralarında bir gönül bağı oluşacaktır. Bir dil okulu için İtalya’ya giden Ekin için artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak ve hayatı tümden bir değişime uğrayacaktır.

ÖDÜL

47. Antalya Altın Portakal Film Şenliği
        ► Dr. Avni Tolunay Jüri Özel Ödülü Ali İlhan
        ► En İyi Kadın Oyuncu Claudia Cardinale

SAÇ (2010)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Tayfun Pirselimoğlu, Görüntü Yönetmeni: Ercan Özkan Yapım: Zuzi Film/ Veysel İpek , Rena Vou gioukalou, Tayfun Pirselimoğlu Sanat Yönetmeni: Natali Yeres, Yapım Sorumlusu : Emre Oskay, 1. Işık Asistanı: İbrahim Demir, Ses Operatörü: Fatih Aydoğdu,

Oyuncular: Ayberk Pekcan (Hamdi), Nazan Kesal, Rıza Akın, Asiye Dinçsoy, Nazan Kırılmış,


Konu: Tarlabaşı’nda perukçuluk yapan Hamdi, yalnız yaşayan bir adamdır. Eski bir arabadan başka hiçbir şeyi yoktur. Günlerini ve gecelerini, aynı zamanda evi olan dükkânından sokağa bakarak, gelip geçen arabaları ve karşı kaldırımda bekleyen fahişeyi izleyerek geçirir. Yakında kanserden öleceğini bilen Hamdi’nin tek isteği, ölmeden önce uzaklara gidebilmektir. Aradığı ülkenin Brezilya olduğuna karar verir ancak Brezilya müzikleri dinlemekten öteye gidemez.

Bir gün dükkânına saçlarını satmak isteyen Meryem gelir ve Hamdi’nin dünyası değişir. Bastıramadığı bir güdüyle Meryem’i takip etmeye başlar. Bir süre sonra Meryem de takip edildiğini fark eder ve olaylar karmaşık bir hal alır...

1990’ların ilk yarısında, bir avuç gazeteci Diyarbakır’da yaşanan insan hakları ihlallerini dünyaya duyurmaya çalışmaktadır. 18 yaşındaki Nazım her gün gazete bürosunu açar, ortalığı temizler, gazete dağıtımıyla uğraşır. Hafız, beş köylünün kaybolması olayını araştırırken bir çetenin izlerine rastlar. Gazete bir yandan teknik olanaksızlarla uğraşmakta, bir yandan da yaptığı cesur haberler yüzünden çeşitli engelleme girişimleriyle karşılaşmaktadır.

Tehditlerin ve saldırıların artmasının ardından geceleri büroda kalıp nöbet tutmaya gönüllü olan Nazım, gündüzleri de gazeteciliği öğrenmeye çalışmaktadır. Gazetenin Diyarbakır’da bayilere dağıtılmasının da engellenmesi üzerine, gazete ekibinin okurlara ulaşmak işin yepyeni yöntemler bulması gerekecektir.

 47. Antalya Film Şenliği (914 Ekim 2010)

► “Rıza Akın”  En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu


PRENSESİN UYKUSU (2010)

         

         Senaryo Ve Yönetmen Çağan Irmak, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki, Müzik: Redd, Yapım Most Prodüksiyon /Orhan Oğuz Uygulayıcı Yapımcı: Esi Gülce, Yardımcı Yönetmen: Gülçin Gülbahçe Sanat Yönetmeni: Barış Dinçel, Kurgu: Bora Gökbingöl, Ses Dizayn: Ulaş Ağce, Ses: Levent Intepe, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı, Yapım Koordinatörü: Oğuzhan Sakaoğlu, Kameraman: Mustafa Babural, Kostüm Tasarım: Umay Korgül, Şenay Korgül, Reji Asistanları: Cenk Karacalar, Türkan Yurdam, Burcu Dabak, Mehmet Irmak, Prodüksiyon Amiri: Sertaç Büyükpamukçu, Yapım Ekibi: Oktay Sezen, Ismail Çıvgın, Murat Karausta, Murat Şen, Focus Puller: Serkan Gülgüler, Kamera Asistanları: Ahmet Uygun, Cem Hasköylü, Sanat Grubu: Taha Ketenci, Erhan Usta, Buket Yılmaz, Kostüm Grubu: Özge Küner, Ferda Sandıkcı, Hanife Özerli, Makyaj: Sevil Küner, Melis Gülenç, Kuaför; Hakan Berber, Ercan Gerçek, Işık Asistanları; Atilla Erdem Ermiş, Fatih Öztürk, Burak Parlar, Yunus Emre Sevinç, Boom Operatörleri: Sertaç Müldür, Cansın Ruta, Set Amiri: Hüseyin Omay, Set Ekibi: Recai Özek, İrfan Toprak, Taner Birdal, Dursun Kaplan, Grippal Effec: Murat Şengül, Ömer Boduroğlu, Bülent Kocataş, Stunt Coordinator: Frantisek Deak, Stunt: Jıry Horky, Cast Sorumlusu: Gülden Avşaroğlu, Finans: Rena Delgi, Buket Auf, Muhasebe: Fuat Uysal, Hukuk Danışmanı: Av. Burcu Can, İletişim Danışmanı: Neylan Acar, Danışman Hekimler: Uzm. Dr. Kadir Doğruer, Op.Dr. Cengiz Kara, Danışman Hemşireler: Özlem Şişer, Şerife Ekici, Özlem Balıkçıoğlu, Sevda Kaya, Nur Melektaş, Sağlık Görevlisi: İrfan Uzunhasanoğlu, Ofis Koordinasyon: Özlem Ege, Ofis Ekibi: Mustafa Mercan, Okan Bayar, Tuncay Karabulut, Müzik Edisyon: Taksim Edisyon, Web Dizayn: Afiş Tasarım: Murat Arlı, Çevirmenlik Hizmetleri: Entra Dil Hizmetleri, Kamera Arkası Fotoğraf: Hakan Bulut, Post Prodüksiyon: İmaj, Görsel Efekt Ve Animasyon: İmaj Animasyon, Görsel Efekt Süpervizörü, Erkan Özgür Yılmaz, Animasyon Yönetmeni: Tuncer Şentürk, Resimli Hikaye Sanatçısı: Murat Çelik, Hareketlendirilmiş Resimli Hikaye: Murat Çelik, Karakter Tasarımları; Murat Çelik, Atılgan Aşıkuzun, Konsept Tasarım: Atılgan Aşıkuzun, Animasyon Taslağı: Tuncer Şentürk, Sahne Taslağı Sanatçısı: Tuncer Şentürk, Karakter Animatörleri: Hüseyin Gülgen, Emre Çamcı, Kubilay Kocaoğlu, Gökçen Cengizer Gökçe, Asistan Animatör: Çağatay Özkan, Mat Boyama Sanatçısı: Atılgan Aşıkuzun, Arkaplan Sanatçısı: Atılgan Aşıkuzun, Lider Modelci: Göktuğ Gürellier, Modelciler: Fikret Cihan Çiçekel, Beril Bıyık Öztürk, Jenerik İllüstrasyon Ve Tasarım: Ali Can Meydan, Jenerik Animasyon: Gökçen Cengiz Gökçe, Dikey Kurgu Sanatçısı: Berat Türkbıkmaz, Lider Teknik Yönetmen: Erkan Özgür Yılmaz, Teknik Yönetmenler: Soner Ünlü, JeanMıchael Bıhorel, Murat Kayran, Karakter Teknik Yönetmeni: Ceyhan Kapusuz, Efekt Teknik Yönetmenleri: Soner Ünlü, JeanMıchael Bıhorel, Ceyhan Kapusuz, Kurgu Asistanları: Murat Bozkurt, Naim Kanat, Bora Süel, Emre Kara, Renk Derecelendirme: Bora Gökşingöl, Final Miksaj: Ulaş Ağce Ses Kurgu: Yaşar Özdemir, Foley Sanatçısı: Tzvetan Kadyıskı, Optik Ses Aktarımı: Erkan Duraklar, Laboratuvar: Sinefekt, Laboratuar Teknik Yöneticisi: Yusuf Özbek, Film Transfer: Ahmet Saraçoğlu, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç, Cast Ajansları: Renda Güner, Best Casting, Vıdeostatıon, Oyuncu Dükkanı, Tumay Ozokur, Best Model Castıng, Slayt Ajans, My Way Castıng Catering: Kalkavan Caterıng, Ulaşım: Uğur Tezol, Recep Yanak, Kaplan, Ayhan Duman, Özkan Çakır, Hakan Kayaoğlu, İlhan Arar, Ahmet Uğuş

       Oyuncular: Çağlar Çorumlu, (Aziz), Sevinç Erbulak (Seçil),Genco Erkal (Kahraman), Alican Yücesoy (Neşet, Şevval Başpınar (Gizem), Ayşe Nil Şamlıoğlu (Hacer), Funda Şirinkal (Ayşegül), Işıl Yücesoy, Baran Ayhan

Konuı: Bir Kütüphanede Memur Olarak Çalışan Aziz, Kendi Küçük Dünyasında Sakin Ve Huzurlu Bir Hayat Sürdürmektedir. Bir Gün, Mahalleye Yeni Açılan Kuaförün Sahibi Seçil Ve 10 Yaşındaki Kızı Gizem, Aziz’in Oturduğu Apartmana Taşınır. Aziz’in Yeni Komşularıyla Renklenen Hayatı, Küçük Kızın Daldığı Uzun Uykuyla Gölgelenir. Gizem’in Daldığı Uykunun Tetiklediği Bambaşka Olaylarla, Sıradan Görünen Ama Aslında Rengarenk Karakterlere Sahip Bu İnsanlar Birlik Olup, Kaderi Değiştirmeye Çalışırlar. Aziz’in günlüğünden:Kader değiştirilemez, değiştirilirse kader olmaz diyenler var. Olmasın varsın. Hiçbir şeyin değiştirilmeyeceği bir dünyada yaşamak ne umutsuzca olurdu öyle değil mi? Başına gelmiş kötü bir olay, öyle bir gün gelir ki olması gerektiği için olmuş ve daha iyi bir şeye neden yaratmıştır. Bilemezsin.

 

PARAMPARÇA (2010)

 

Yönetmen: Naci Çelik Berksoy Senaryo: Ozan Çobanoğlu, Görüntü Yönetmeni: Eyüp Kılıç Yapımcı : Arım Film/Nalan Erkovan Müzik: Gürkan Çakıcı, Yapım Tasarım: Gökhan Özdoğan, Yapım Koordinatörü: Veysel Alıcı, Kurgu Yönetmeni: Musenna Kızıltepe, Yardımcı Yönetmen: Engin Koç, Sanat Yönetmeni: Gökhan Özdoğan, 1. Yönetmen Yardımcısı: Kerem Sak, Renk Düzenleme: Esra Çora, Işık Şefi : Osman Küçükşahin, Makyaj: Perihan Sarak, Ses Kurgu: Mevlüt Ünal, Prodüksiyon Amiri : Barış Beceren,, Ses Miksaj: Nurkut Özdemir, Ses Kurgu: Mevlut Ünal, Boom Operatörü: Ömer Koç, Prodüksiyon Amiri: Barış Beceren, Yönetmen Yardımcıları: Kerem Saka, Anıl Kuru, Kameraman: Devran Findık, Set Amiri: Kadir Akyol, Işık Teknisyenleri: Ali Özel, Ayvaz Tayfyur, Bilal Büyükbardakçı, Kamera Asistanları: Utku Çandır, Abdullah Çam, Sanat Yön. Yrd.: Fatih Akmeşe, Sanat Asistanı: Mehmet Kavuncu, Makyöz: Perihan Sarak, Kostüm Sorumlusu: Aysu Z. Şahin, Set Teknisyenleri: Turan Altaş, İlker Kılıç, Ali Gönen, Mehmet Emin Evgin, Laboratuar Sorumlusu: Erkan AktaşNegatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı Renk Lontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Ozman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafab Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı

Oyuncular: Ozan Çobanoğlu (Kemal Tekcan), Kadim Yaşar (Ömer Süren), Ezgi Sertel (Nazlı Tekcan), Fatih Yurdakul (Kadir Tekcan), Cengiz Uzun (Uğur Bozgun), Mustafa Uzman (Güven Kurtuluş), Deniz Evrenol (Duru), Alpay Aksum (Cemil) , Sabri Özmener (Kaan Polis), İsmet Hürmüzlü (Baba), Ergün Kuyucu (İmam), Ufuk şen (Ali Süren), Zeynep Mataracı (Ebru), Raşit Saraç (Ali Süren’in çocukluğu), Sezai Paracıkoğlu (bardaki erkek), Özge Mirzalı (bardaki kadın), Bilal Bütyükbardajkçı (barmen)

Konu Hapisten yeni çıkan ve geçmişin tüm karanlığını unutmak isteyen eski kiralık katil Kemal, dış dünyadan kaçsa da, kendi içinde vicdan hesabı onu rahat bırakmaz.

Yeni bir hayata başlayabilmenin yolunu, eşi ve kızında bulmaya çalışır.. Fakat kötü kaderi hep ensesindedir.Ömer’den intikam almayı kafasına takmış olan Uğur, aradığı adamı bulmuştur.

Ve Kemal tekrar karanlık dehlizlere dalar…Yeni bir hayat için başka birinin hayatını alır. O andan itibaren Kemal, ailesi, Uğur ve gözü yaşlı abi Ömer için parçalanma süreci başlar.Artık hiç kimsenin yapabilecek bir şeyi kalmamıştır. Şimdi herkes en diptedir.

PAK PANTER (2010)

 

 Yönetmen : Murat Aslan, Senaryo : Murat Aslan, Görüntü Yönetmeni : Eyüp Boz, Yapım: Fida Film / Murat Akdilek, Kamil Çevikalp Müzik: İskender Paydaş, Kostüm Tasarım: Özge Öztürk, Yapım Sorumlusu: Murat Çakmak. Adnan Eren, Çiğdem Demirayak, Hakkı Kürkçü, Hüdai Yıldız. Yardımcı Yönetmen: Serhat Çakılcıoğlu, Yönetmen Yardımcıları: Serkan Karaaslan, Canan Yılmaz, Duygu Karanlık, Yeliz Yıldız, Online Kurgu: Hakan Akol, DS Nitris Asistanı: Burak Can, Sanat Yönetmeni: Çağrı Aydın, Editör: Hakan Akol, Uygulayıcı Yapımcı: Hakan Yıldız, Sanat Grubu: Osman Çankırılı, Hülya Karakaş, Tolga Dündar, Nihal Türk, Can Demir, Tuğçe Soyak, Kostüm Sorumlusu: Özge Öztürk, Kostüm asistanları: Özden Özdemir, Melis Ekin Varol, Bengisu Gürsoy, Sümeyra Aybar, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Işık Asistanları: Arif Kanber, Levent Efe Bekar, Kayhan Şen, Murat Yeşil, Volkan Gökçek, Mehmet Ali Habip, Set Amiri: Sadun Demirkapu, Set Asistanları: Mustafa Pehlivan, Aytek Saraç, Bayram Bal, Kameraman: Muammer Ulakçı, Kamera Asistanı: Uğur Kul, Makyöz: Elvan Aksakal, Makyaj Asistanı: Hediye Orhan, Kuaför: Hakan Tınmaz, Laboratuar Müdürü: Cenk Yenici, Aktarma: Hakan Toptaş, Serdar Danışmendd, Film Yıkama: Carl Beddoe, Kevin Carruyhers, Barboros Bıçakçı, Renk Düzenleme: Peter Sant, Kopya Baskı: Birol özer, Soner Kılkıç, Caner Ünal,

Oyuncular: Ufuk Özkan (PP7), Metin Zakoğlu (SPP), Sümer Tilmaç (Fahrettin Bey), Erdal Tosun (Ahmedov), Doğa Rutkay (Gülinaz ), Şenay Akay (Nadya ), Zeynep Aydemir (Selma), Mehmet Ali Erbil, Şafak Sezer, Tuğrul Temurloğa (Mossat Ajanı), Ümit Okur (Ajan Kartal ), Deniz Özerman, Yuri Ryadchenko, Levent İntepe, Uğur Taşdemir, Mehmet Koralp (devlet bakanı), Ahmet Bozalı (özel kalem), İlhan Akerman (vilademir),

& Filmde özel olarak kurulmuş PAK PANTER teşkilatı ve istihbarat elemanlarının başından geçen son derece aksiyonel ve bir o kadarda komik maceraların anlatılıyor.

Film, Özellikle son yıllarda gittikçe gücünü hissettiren ve içine düştüğü durumlarla kendi halklarının gözünde komik durumlara düşen paranoyak yönetim anlayışının geleneklerini hicvedecek. PAK PANTER teşkilatının görev alanı Edirne’den Ardahan’a, Paris’ten Moskova’ya kadar her yer olabilir. Filmde özel olarak kurulmuş PAK PANTER teşkilatı ve istihbarat elemanlarının başından geçen son derece aksiyonel ve bir o kadarda komik maceraların anlatılıyor.

& Çağan Irmak, sadece içinden gelen filmleri çekmesine rağmen geniş kitleye ulaşmakta zorluk çekmeyen nadir yönetmenlerden biri. Başarısının sırrı, samimiyetinde... Birbirine pek benzemeyen filmlerinin sayısı arttıkça, sineması bir kanala oturacağına, daha çok parçaya ayrılmaya, farklı yüzlerini göstermeye başlıyor. Kural tanımayan, denemekten yılmayan, saçmalamış olmaktan korkmayan, kendine çok güvenli bir sinema bu ... "Prensesin Uykusu" da, bütün o "seyirciye daha yakın, sıcak film" görüntüsüne rağmen, Çağan Irmak'ın bence en çok uçtuğu ve ayaklarını yerden kestiği film. Kütüphane memuru Aziz'in kuaför Seçil ve onun küçük kızı Gizem'e gösterdiği özveri dolu sevgi ve yakınlık, filmin omurgasını tutan ana öykü. Aziz, sadece komaya giren Gizem'in üç dileğini yerine getirmek için çaba göstermiyor, Seçil'in
kalbini de kazanmaya çabalıyor. Filmin temel duygusu ise, Aziz'in hayatın kuru gerçekliğini kendi hayal dünyasında yeniden kurması, fantastik alemler yaratması.

Çağan ırmak filmin ilk bölümünde, varoşlardan kalkan otobüslerdeki o uykulu, hayat yorgunu insanlar arasında, Aziz'in gülümseyen yüzüne çekiyor dikkatimizi. Aziz, ağaçları dinleyen, Zümrüdüanka kuşunu ya da kitap sayfalarından fırlayan deniz canavarlarını gören iyimser ve hayalperest bir adam. Geçmişinde ise baş edilmesi çok zor, büyük acılar ve mutsuzluklar var. Aziz'in çocukluğunun anlatıldığı animasyon bölümde bazı seyircilerin gözyaşlarını tutması kolay olmayabilir. Filmin kalbi ve "erken patlayan sürpriz finali" olarak gördüğüm bu başarılı bölümde Çağan Irmak sanki seyirciye bir ayna tutuyor, "kendine ve hayatına bir de buradan bak" demeye getiriyor.

Ama Çağan Irmak sadece Aziz'in öyküsüyle yetinmiyor. Aziz'in ev arkadaşı Neşet, eski avantür filmlerin yönetmeni Kahraman Bey ve başka karakterlerin dahil olduğu komedi ağırlıklı yan öykülere sapıyor, filmin dokusunu sürekli değiştiriyor. Aziz'i fantastik karanlık güçlerle çarpıştırıyor, bir hastane hayaletiyle (ışıl Yücesoy) "postmodernist" konuşmalar yaptırıyor, arada Yeşilçam'a saygı duruşu mahiyetinde Kahraman Bey'e uzun teatral tiratlar attırıyor ve müzik grubu Redd'in üyelerini filme dahil ediyor ... Ben kendi adıma bir noktadan sonra filmin bu uyumsuz, eklektik yapısından yorulduğumu söyleyebilirim. Hoşuma giden birçok bölüme rağmen "Prensesin Uykusu" bence fazla dağılan, hatta bazen,ipin ucunu kaçıran bir film. Ama "Şurası şöyle, burası böyle olsa" diyebileceğim bir film de değil. çünkü Çağan Irmak, bilinçli olarak tam da böyle serbestçe akan, oradan oraya atlayan kendine özgü bir anlatı oluşturmak, filme kişisel bir damga vurmak istemiş. Neden masallara ihtiyacımız olduğunu iyi anlatmış ama varoşların gerçekliğine galiba biraz dışarıdan, masalsı bakmış. Dolayısıyla, birçok seyircinin çok sevebileceği o tozpembe, yumuşak yaklaşımı bana pek ikna edici gelmedi . (Mehmet Açar, Habertürk Sinema, 19.11.2010)