Powered By Blogger

17 Ekim 2024 Perşembe

KOD ADI VENÜS (2012)

         

Yönetmen Tamer Garip Senaryo Tamer Garip, Emre Karahasa Benedigt Schillemans Yapım Yakın Doğu Üniversirtesi (K.K.T.C)/ Tamer Garip

Oyuncular: Cengiz Bozkurt, Serhat Harman, Jonny Lee Kemp, Jolie Myatt Yasemin, annesi ve babasının çok gizli bir arkeolojik araştırma için İngiltere’den Kıbrıs’a geldiği 1930 yılında doğar ve 1937’ye kadar Kıbrıs’ta yaşar. 1937’de bir gün ailesinin aniden ortadan kaybolmasının ardından, İngiltere’de yatılı okulda okumaya gider. Cambridge Üniversitesi’nde Charles’a aşık olur ancak ilişkileri uzun sürmez. (İngiliz İstihbarat servisi) MI5’de gizli ajan olan Charles, Yasemin’e ailesini bulması için yardım edeceğine söz verir. Karşılığında da Yasemin’in EOKA Rum teşkilatından bilgi getirmesini ister. Yasemin’in kod adı Venüs’tür.

Yasemin, Charles ile birlikte aldığı görev için ve ailesini araştırmak amacıyla, 1956’da Kıbrıs’a geri döner. Görevi; Kıbrıslı Rumlar tarafından kurulan silahlı örgüt olan EOKA’ya sızmaktır. Tecrübesiz olmasına rağmen, Yasemin’in geçmişi ve yetenekleri bu görevi almasını sağlar.


EOKA’da aktif bir kişi olan Adamos’u kendine aşık etmeyi başaran Yasemin; bir yandan çocukluğunu geçirdiği bu adada, kaybettiği ailesini arar, bir yandan da Adamos’la başardıkları eylemler, EOKA içerisinde önemli bir yer edinmesini sağlar.


1963’de adada çıkan iç savaş, dökülen kanlar ve gözyaşları, Yasemin’in ruhunda dayanılmaz bir ıstırap oluşturur. Yasemin bu arada, çocukluk arkadaşı Kemal’e aşık olur. 



KIRIK MİDYELER (2012)

         

 Yönetmen Seyfettin Tokmak Senaryo Kenan Kavut Görüntü Yönetmeni Mehmet Zengin Yapım 90 Film Yapım/Kenan Kavut Migma Film AB Ortaklığıyla Kurgu: Cem Yıldırım, Yapım Ekibi: Ufuk Gülşan, Yönetmen Yardımcısı: Cengiz Toprak, Focus Puller: Ethem Dağ, Işık Şefi: Engin Altıntaş, Işık Asistanı: Erol Öztürk, Kostüm: Özlem Batur

Oyuncular: Uğur Barış Mehmetoğlu (Hakim), Seydo Çelik (Faysal), Selma Alispahic (Medina), Engin Benli (Cevat), Ipek Kizilörs (Elma), Enzo Ikah (Babatunde), Cumhur Sari (Topal Asım), Maria Akgüllü (Oksana), Volga Sorgu (Musa), Feridun Koç (Restoran sahibi), Ahmet Bayaslan (sokak çocuğu),

Konu Film Mardin’den İstanbul’a gelip midyecilik yaparak Almanya’ya kapağı atmaya çalışan, onlu yaşlardaki iki çocuğun hikâyesini anlatıyor. Aynı işi yapan hemşerileri aracılığıyla midyeciliğe başlayan Hâkim ve Faysal, Kumkapı’da kaldıkları pansiyonda organ mafyasıyla karşılaşır ve bilmeden onlar hesabına kuryelik yapmaya başlarlar. Bir gün aniden annesi ortadan kaybolan kalp hastası Bosnalı küçük Elma ile de yolları bu pansiyonda kesişir. Zorunlulukların bir araya getirdiği üç çocuk kendilerini çözümsüz bir arayışın içinde bulur.

KAOS /ÖRÜMCEK AĞI (2012)

 

Yönetmen Cem Gül Senaryo Tolga Küçük Görüntü Yönetmeni Murat Karabina,Bünyamin Yar Yapım Banu Toktamışoğlu. Murat Toktamışoğlu Yardımcı Yönetmen: Gül İrem Kula, Reji Asistanları: Sevtap Solbacak, İlker Çonga, Dilem Foçalgil, Post Prodüksiyon ve Görsel Efektler: Mafeinbrıain, Aksiyon Yönetimi: Yunus Emre Soğukkanlı, Fatih Uğurlu, Ses Tasarım: Onan Karagözoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Arkın Aktaç, Cast Direktörü: Pınar Kaya (Tümay Özokur Ajans), Şenay Çolpan (Çolpan Ajans), Kurgu: Özge Sağsöz, Görsel Efekt Süpervizörü: Cem Gül, Yapım Koordinatörü: Hakan Gümüşdal, Yapım Asistanı: Baran Buluş, Velittin Öztürk, Cihan Şahin, Sanat Asistanı: Cihan Şahin, Talha Almaz, Kamera: Murat Karabina, Focus Puller: Deniz Pişkin, 1. Kamera Ast.: Zeynep Seçil, 2. Kamera Ast.: İsmail Ay, Umut Özbal, Ses: Arif Ceylan, Boom Operatörü: Çağrı Fırat, Recep Çalışır, Işık Şefi: Turgut Pelit, Işık Asistanı: Yılmaz Güzey, Nevzat Kaplıbal, Bülent Davulcu, Ahmet Kerememre, Fly Cam Gör. Yön: Ömer Gulas, Ses Tasarım: Orhan Karagözoğlu, Ses Kurgu: Onan Karagözoğlu, Umut Şenyol, Set Amiri: Bilal Tarakçı, Set Asistanları: Muhittin Kara, Ahmet Yorul, Murat Çarkacı, Kostüm Şefi: Ebru Öztürk, Makyöz: Neslihan Aydın, Hakan Galani, Asistan: Çisil Çalı, Kuaför: Arakon Gül, Barboros Çelik, Asistan: Cafer Parlak,

Oyuncular: Gökhan Mumcu, Rojda Demirer, Leven Can, Selçuk Özer, Bora Akkaş, Kazım Akşar, Orhan Aydın, Ayça İnci, Demir Karahan

Yardımcı Oyuncular: Alpay Özdoğan, Ahmet Avkıran, lper Tuncalı, Emel Yılmaz, Mesut Kaya, Aslı Yıldız, Okan İlhan, Vahdet Çakır, Ahmet Ali Micanoğlu, Ali Kemal Birinci, Aran Bunuci, Özge Dörter, Hande Yücel, Uğur Gürcan, Fatih Poyat, Bahadır Demir, Serdar Çakmak, Levent Gezer, Zeki Eker, Erdoğan Bilen, Ahmet Bedi Gündüz, Ömer Sertaç, Hamza Karabudak, Celal Atan, Arif Serbest,Andrea Ajadov, Serhan Küçük, Ali Ökçü, Serkan Zerenay, Oktay Üçdirhem, Savaş Kabak, Cenk Ataş, İlkay Çelik, Mehmet Ersavaş, Seyit Akbel, Ayşe Erman, Gökhan Yıldırım, Nora Jorten, Ergun Aydın,

Konu: Ulusal Güvenlik Teşkilatı (Ugt) Türkiye Cumhuriyeti'nin iç ve dış tehditlerden korunması için kurulmuş gizli bir teşkilattır. Ülkeyi 48 saat içinde büyük bir tehlike bekliyor. Karşı taraf çok güçlü ve her kademeye sızmış durumda. UGT ajanları ve SAT Komandosu Yzb. Mete Öztürk tehlikeyi önleyebilecekler mi?

Hatta, kendi hakkında bile… Hayatta kalmak onun laneti..

İKİZLER FİRARDA (2012)

      Yönetmen Yusuf Güven, Necmi Yıldırım Senaryo Aydoğan Temel, Necmi Yıldırım Öykü Necmi Yıldırım Yapım Dev Yapım/Necmi Yıldırım Casting: Caner Gülajans, Reji: Zafer Selçuk, Kemal İleri, Neslihan Aydın, Erhan Albayrak, Sanat: Dilek Çolak, Pınar Cankul, Kostüm: Canel Güney, Gülay Akbaşlı, Kamera: Batuhan Arite, Emre Pekçakır, Deniz Taşkın, Prodüksiyon: Tolga Yıldırım, Mustafa Eroğlu, Veysel Yutaz, Tarık Karyağdı, Ses: Nurettin Kılıç, Erhan Atadan, Bülent Pektaş, Işık: Ali Yutaz, Hamdi İntaş, Mehmet Kök, Nurettin Keleş, Suat Üçtaş, Set: Nazif Kündem, Oktay Yılmaz Mutlu, Doğan Akbaş, Engin Küçüktopuz, Jimmy Jib: Fatih Akyürek, Gökberk Özcan, Emre Bekar, Jenaratör: İhsan Eravcı, Ulaşım: Veysel Yutaz, Ayhan Pamukkale, Saç Makyaj: Görkem Ölek, Aslıhan Bilge, Kurgu: Aytekin Birkon, Gürcan Cansever, Genel Koordinatör: İlhan Yeşil,

Oyuncular: Necmi Yıldırım, Ferga Nur, İkra Nur , Nagehan Ba
şer, Cengiz Küçükayvaz, Oya Aydoğan, Hamıt Altın, Sümer Tilmaç, Selahattin Taşdöğen, Seda Sayan , Zülfü Hamit Altın, Tarık Mengüç, Nevin Yılmaz Taşdöğen, Haldun Boysan, Necmi Yıldırım, Sinan Bengier, Ortas Kıvanç,

 Konu: Sihirbazlık yaparak hayatını geçindiren Necmi’nin ikiz kızları vardır. İkizler annelerini kaybettikten sonra babalarına çok bağlanmışlardır ve bir gün babalarından duydukları bir konuşmayı yanlış anlayarak annelerinin hayatta olduklarını zannetmeleriyle onu bulmaya Bursa’ya gitmeye karar verirler. Bu noktadan itibaren bol bol illüzyon göreceğimiz komik ve maceralı bir hikaye başlar...

 

HİCAZ (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Erdal Rahmi Hanay Görüntü Yönetmeni Erdal Rahmi Hanay Müzik Erkan Oğur Yapımcı Nilüfer Saltık Genel Koordinatör: Ömer Çalıkoğlu, Kurgu: Erdal Rahmi Hanay, Sanat Yönetmeni: Ayşe Sultan Babayiğit, Ses Tasarım: Murat Başaran, Kerem Aktaş

Oyuncular: Nilüfer Saltık, Memet Işık, Tuncay Gençkalan, Hakan Bozkan, Clarisse Gorokhoff, Erol Özdek, Yıldız Bektaş, İdil Durugök, Ali Obalı, Aylin Yardımcı, Aydın Genç, Ayhan Civan

Konu: Hicaz, Saba ve Nihavend adları ile hazırlanan makam üçlemesinin ilk filmi olan Hicaz; ruhu yada bedenleri bazı hastalıklara yakalanmış bir çok karakter üzerine kuruldu. Bu hastalıklar modern çağın hastalıkları kadar yeni ve insanlık tarihi kadar eskidir. Yalnızlık, .

Ezgi Küçüktuğsuz 13 Ekim 2011

Bugün uyandığımda kafamda Hicaz’ın müziği dolanıyordu. “Hicaz; engel, bariyer anlamına gelmektedir.” diyor filmin tanıtımlarında, söyleşisinde de yönetmeni dedi. Bizim bildiğimiz, makam olana ek olarak yani.

Birbirimize dair en büyük engelimiz nedir?

İzlenmesi kolay bir film değil Hicaz.

Söyleyeceklerini açıkça söylemiyor, fısıldıyor tekrar tekrar. Burada tekrar tekrar kısmına dikkat çekmek istiyorum zira o tekrarlar beni bıktırdı açıkçası. Fazla konuşkan değil, kimi zaman fısıldamanın yanında şarkı da söylese genelde durgun. Sabâ, Nihavend adları ile hazırlanan makam üçlemesinin ilk filmiymiş. Müzikleri Erkan Oğur tarafından yapılmış, çok da şahane olmuş filme dair en sevdiğim şey müziklerdi.

Yıllarca görüşmemiş bir baba kız, köyden bir umut istanbula göçmüş, hayata tutunmaya çalışan öksüz ve yetim bir genç, yoldaşlar ekibi, acılı bir baba, açgözlü patron, hasta mahkum gibi bir sürü farklı farklı karakterler ve küçük hikayelerini görüyoruz. Aslında bundan çok daha fazla insanını kesit kesit görüyoruz denebilir. Bir film konusu da ancak bu kadar kötü özetlenebilirdi sanırım!

Neyse sözün özü, insana dair en önemli kavramlarla boğuşup duran insanları görüyoruz, basit, sıradanlar her biri. Bizim gibi. Yaşamla ölüm arasındaki boşluğu dolduruşumuzla ilintili tümü. Yaşam ve ölüm…

Kendine ait bir atmosferi olan bir film oluşu açısından takdir etmekle beraber çok da ısınamadığımı belirtmeliyim. Yalnız çok sevenler olacağından eminim. Ara ara çok tekrarıyla sıksa da, farklı bir tat.

Son olarak da söylemeden  geçemeyeceğim yönetmen Erdal Rahmi Hanay‘ı biraz atarlı ama müziğe aşık ve hassas, komi rolündeki arkadaşı ise gerçekten çok çok başarılı buldum, Hakan Bozkan‘mış adı, tebrikler, umarım tekrar görebiliriz onu başka yerlerde de. (www.eksisinema.com)

 

HANGİ FİLM (2012)

  Senaryo ve Yönetmen Egemen Sancak Senaryo Egemen Sancak Görüntü Yönetmeni Emre Pekçakır Müzik Tolga Tokoğlu Yapımcı Minusgreen Productions/ Bora Tamusta, Serhan Nasırlı Kurgu: Bekir Eke, Sanat Yönetmeni: Enver Adıgözel, 2. Kamera Asisi.: Halil Ercüment Çayır, Focus Puller : Emrullah Altuntaş, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Ses tasarım: Güçlü Başak, Ses Kayıt: Timur Serengil, Ses Tasarım ve Final Miks: Meriç Erseçgen

Oyuncular: Yusuf Ömer Sınav (Ömer), Hamdi Alp (Engin), Ercan Tulunay(Apo), Egemen Sancak (Efe), Hakan Duran (Onur), Tuğçe Tanıl , (Eva) Emre Ozan (Cem), Ceylan Dizdar (Ceren)

Konu: Efe, Ömer, Engin ve Apo konservatuar tiyatro bölümü 3. sınıfta okuyan, gelecekte ne yapacakları nasıl para kazanacakları ile ilgili kaygıları olan gençlerdir. Hayatlarını film karakterleri gibi yaşmakta, onlara özenmektedirler. Bu yüzden günlük dertlerinden uzaklaştıkları tek an,”Hangi Film?”oynadıkları zamandır.


Efe eski bir holigandır. Babası polistir ve ailesiyle hiç anlaşamaz. Aynı okuldan Ceren’le birliktedir. Nişanlılardır. Ama Efe’nin korkuları vardır. Ceren’in ailesi daha varlıklı ve entelektüel bir ailedir. Efe için evlenmek yepyeni bir hayata başlamak gibidir. 



Ömer, herkese ağabeyinin Amerika’da olduğu yalanını söylemektedir. Aslında ağabeyi eşcinsel olduğu için evi terk etmiştir. Ömer, bu durumdan sonra homofobik bir adam olmuştur. Oldukça tutucu bir ailesi vardır. Ömer ailesi ve yaşadığı hayat arasında sıkışıp kalmış biridir.

Engin, kadınlarla hiç konuşamayan ama onları yatağa atmaya çalışan biridir. Ailesi Engin’in üzerinde çok baskı kurmaktadır. Bu yüzden hayatı boyunca başka hiçbir kadınla ilişkiye giremez. Güç, zenginlik ve şöhretten hoşlanan biridir.

Apo, bir depremzededir. Göçük altında 27 saat kalmış, babasını ve dedesini orada kaybetmiştir. Sadece, aylık aldığı depremzede bursuyla yaşmaktadır. Okulun finallerden önce partisine giderler. Alt sınıflarından olan, tuhaf bir çocuk diye nitelendirdikleri Onur’la karşılaşırlar ve beraber ot içerler. Daha sonra Onur onları evine davet eder ve gitmeye karar verirler. Eğlenmek için gittikleri o evde, her şey geri dönülmez bir yol alacaktır,

GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ (2012)

 

 Yönetmen Hasan Tolga Pulat Senaryo Emre Kavuk Görüntü Yönetmeni Önder Şengül Müzik Toygar Işıklı Yapım Onaltıdokuz film/ Hasan Tolga Pulat, Emre Kavuk Proje Danışmanı: Cemal Şan, Kurgu: Hasan Kalender, Sanat Yönetmeni: İsmet Bosna, Yürütücü Yapımcı: Uğur Şahin, Yardımcı Yönetmen: Koralp Gümüş, Yönetmen Yardımcısı: Murat Öztürk, Sunay Terzioğlu, Hüseyin Küpeli, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, Işık Şefi: Onur Özşeker, Kostüm Sorumlusu, Görsel Efekt Süpervizörü: Abdullah Ercan, Cast: People Cast, Genel Koordinatör: Aslı Aksu, Proje Dabışmanı: Cemal Şan, Senaryo Danışmanı: Cem Başeskioğlu, Reklam: Pazarlama: Şükrü Apaydın, Festival Koordinatörü: Tuna Yılmaz, Makyaj: Hikmet Karaman, Kuaför: Aydın Sağlam, Işık Şefi: Onur Özşeker, Set Amiri: Fikret Kumru, Yardımcı Yönetmen: Koralp Gümüş, Reji Asistanı: Hüseyin Küpeli, Prodüksüyon Amiri: Cengiz Satır, Prod. Asistanı: Barbaros Hayrettin İmamoğlu, Totyti Hakan, Mekan Araştırma: Celal Sevimlikurt, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, 1. kamera Ast: Burak Emanet, 2. Kamera Ast.: Zeynep Seçil, Malzeme: Ali Yaşar Yağcı, Ses Kayıt: Ömür Yılmaz Müldür, Boom operatörü: Uğur Müldür, Sanat Asistanları: Ercan Rodop, Özlem Batur, Volkan Özşeker, Kostüm Şefi: Server Cengiz, Yardımcı kostüm şefi: Feraye Elif Elifi, Dövüş kareograf: Mehmet Ünal, Görsel Efekt: Abdullah Ercan, Mustafa Ercan, Alpay Serbez, Özel Efekt Uzmanı: Murat Şengül, Renk Düzeltme: Cenk Erol, Çağrı Özdal, Fragman: Aylin Zoi Tinel, Kurgu Asistanı: Mustafa Yasan, Ali Öztürk, Işık Asistanı: Erkan Murat, Gökhan Yılmaz, Polat Coşkun, Set Asistanları: Nahir Sevimli, Orhan Kumru, Murat Kaya, Stedycam Operatörü: Burak Ballı, Jimmy Jib operatörü: Ersin Unul, Asistanı: Okan Çayırcı, Hakan Çakar, Şaryo Operatörü: Fikret Kumru, Cast Ajansı: People Casting, Yasemin Özbudun, Başar Dengiz, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Süpervizör: Aytekin Birkon, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Alp Çağlar Özlek, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahye Öztürk, M. Mustfa Oruç, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Suna Kaymakçı, Ses Tasarım: Fergün Urgancıoğlu, Kerem Aktaş, Alper Özşen,

Oyuncular: Uğur Polat (İzzet), FeriFırat), de Çetin (Figen), Buğra Gülsoy (Cumali), Nesrin Cavadzade (Anna), Barış Atay Mengüllüoğlu (Ali), Uğurtan Denizaltı (Azraf), Vahdet Çakar (Ali'nin Babası), Zeynep Kaçar (İzzet'in Eşi), Elif Sude Dorukoğlu (İzzet'in Kızı), Bedia Ener (Figen'in Annesi), Meltem Miraloğlu (Figen'in Kızkardeşi), Cengiz Sezici (Abda), Luran Ahmeti (Zoran), Nazlı Ergör (Hande), Emre Melemez (Tarık), Aysel Parlak (Turist), Kahraman Sivri (Bekir)Yağızhan Dikmen (Yılmaz), Can Akkuş (İzzet’in Oğlu) Elif Sude Dorukoğlu (İzzet’in Kızı), Yurdaer Tosun (Recep Usta), Koralp Gümüş (Bilal), Serhat Kaplan (Fırat), Ayşe Özer (Otobüsteki Kadın), Ergun taş (Anna’nın müşterisi), Sabahat Adalar (Çiçekçi Kadın), Mehmet Ünal (dövüşçü genç), Polisler: , Hüseyin Çelik , Serkan Güder , Yalçın Bulut, Yusuf Arat,Mehmet Cengiz, Uğur Bewcetren, Yaşar Merih Eyüpoğlu (Ustabaşı), Mehmet Ufuk Karakavak (Otobüsteki genç), Totti Hakan (otel görevlisi), Sudenaz Bezgin, Emrah Kış, (sahildeki kardeşler), Engin Çelik (Ambulans doktoru), Aslı Aksu (hemşire)

Konu: “Güzel Günler Göreceğiz” bir gün içerisinde İstanbul’da geçer. Beş farklı karakterin günlük hayatta kesişen yolları ve farkında olmadan birbirlerinin hayatına müdahalelerini anlatır. Film, doğrusal olmayan kurgusu ile bütün hikayeleri iç içe geçirerek anlatır. Bir günlük zaman dilimi; geriye, şimdiye ve ileriye atlanarak ilerler.

ÖDÜL

48. Antalya Altın Portakal Film Festivali
        ►Hasan Kalender “En iyi Kurgu”
        ►Emre Kavuk “En iyi senaryo”
        ►Nesrin Cevadzade “En iyi yardımcı kadıın oyuncu”
        ►Hasan Tolga Pulat “En İyi Film”

23. Uluslar arası Ankara Film Festivali
        ►En iyi kadın oyuncu Feride Çetin

31. İstanbul Film Festivali
        ►Resmi Seçki

15. Uluslararsı Shanghai Film Festivali
        


►Panorama

Filmdeki Karekterler

CUMALİ Cumali henüz 18 yaşındayken kız kardeşini, kaçtığı İstanbul’da namus ve töre gereği öldürür. İşlediği cinayet yüzünden 14 yıl hapis cezasına çarptırılır. İstanbul’da bir cezaevine konur. Yattığı cezaevinden 12 yıl sonra iyi halden 2 yıl erken tahliye edilir. Devletin kendisini affetmesine rağmen Cumali içindeki pişmanlıktan kurtulamamıştır Kendisini töre denen şeyin bir parçası olduğu için affedememektedir. Tek isteği kardeşinin İstanbul’da gömüldüğü yeri öğrenip ondan af dilemektir. Gün içinde hapisteyken sürekli mektuplaştığı, çocukluk aşkı Mediha ile buluşacaktır. Bu aşk gelecekle ilgili planlarını değiştirecektir.

ALİ Ali lisanslı, profesyonel bir boksörken; katıldığı yasa dışı sokak dövüşlerinden dolayı lisansını kaybetmiştir. Bu yüzden antrenörü olan babası ile de arası açılmıştır. Sanayide bir araba tamircisi olarak Recep ustanın yanında çalışmaktadır. Recep ustanın yardımı ile bir dikim evinde çalışan sevdiği kadın Figen ile yurt dışına kaçacaklardır. Yeni bir hayat ve yeni bir başlangıç için planlar yapmaktadır. Ama onları kaçıracak kaçakçılar bu son günde fiyatı arttırırlar. Ali bunu Figen’e söyleyemez. Günün sonuna kadar yeterli parayı bulmak zorundadır.

FİGEN Asıl adı Mediha’dır. İstanbul’un varoş mahallelerinden birinde bir dikim evinde çalışmaktadır. İstanbul’da ki adı Figen’dir. Köyündeyken tecavüze uğramış ve bu yüzden yine kendisi suçlanmıştır. Figen, öldürüleceğini anlayınca kaçarak İstanbul’a yerleşmiştir. Kendisini seven Ali ile günün sonunda yurt dışına kaçacaklardır. Ama o çocukluk aşkı Cumali’yi sevmektedir. Cumali’nin erken tahliye edildiğini öğrenmesi ve gün içinde onunla buluşması kararlarını etkileyecektir. Kendisine saplantılı bir şekilde aşık olan İzzet de Figen’in yanına gelince Figen kendisini içinden çıkılmaz bir üçgen’in ortasında bulur…

İZZET Göçmen bürosu baş komiseridir. Sürekli kavga ettiği karısından, çocuklarına babalık yapma sorumluluğundan bıkmıştır... Karakolda tanıştığı ve sonrasında yardım ettiği Figen’e aşıktır. Onunla her şeyi geride bırakarak kaçma planları yapmaktadır. Ama aşkına karşılık bulamaz.

ANNA Ülkesinden kilometrelerce uzakta bir iş hayali ve huzur için geldiği Türkiye’de kendini bir anda fuhuş sektörü içinde bulmuştur. Bozukta olsa Türkçe konuşabilmektedir. İstanbul’un arka sokaklarında kendisine tutulan eski bir evde yaşamaktadır. Patronundan gizlice biriktirdiği paralarıyla yurtdışına, sevgilisine kaçmayı planlamaktadır. Gün içinde patronunun orta doğudan getirdiği on yaşındaki Azraf isimli çocuğa bakıcılık yapmak zorunda kalır. Kaçacağı bu son gün Azraf’ın hayatına girmesiyle Anna zor bir karar vermek zorunda kalır…

 

GÖZETLEME KULESİ (2012)

  Senaryo ve Yönetmen Pelin Esmer Görüntü Yönetmeni Özgür Eken Yapım Sine Film (TR) Bredok Film Production (DE)Nida Karabol Akdeniz, Tolga Esmer Kurgu: Pelin Esmer, Ayhan Ergürsel Sanat Yönetmen: Osman Özcan, Yapım Sorumlusu: Mustafa Dok, L. Rezan Yeşilbaş Yapım Amiri: Hüseyin Çaksın ()Set Amiri: Mustafa Şahin Set Asistanı: Akın Dağaşan Yardımcı Yönetmen: Armağan Lale Yönetmen Yardımcısı : Mutlu Karadoğan Kamera Asistanı Levent Durur Focus Puller: Alex Hergeleci Işık Şefi: Ersin Aldemir Bestboy: Ceyhun Parlak Kostüm Sorumlusu: Asu Kızılırmak Cast Direktörü Ezgi Baltaş Afiş : Bala Kavlakoğlu

Oyuncular: Olgun Şimşek (Nihat), Nilay Erdönmez (Seher), Menderes Samancılar (Patron), Rıza Akın (Baba), Laçin Ceylan (Anne), Kadir Çermik (şoför), Yavuz Pekman , Mehmet Bozdoğan (Şef), Mehmet Mola (Aşçı), Nurettin İpek (Kamyon şoförü), İzzet Aytaç (Tuhafiyeci), Serdar Orçin

 Konu: Filmde yangın gözetleme kulesine bekçi olarak sığınan Nihat’la, otobüslerde hostes olarak çalışıp, Tosya’da küçük bir otogara sığınan Seher’in suçluluk duygularına karşı kendi kendilerine verdikleri savaşı artık birbirlerinin şahitliği altında yapmak zorunda kalışları konu ediliyor.

ÖDÜL

19. Adana Altın Koza Film Şenliği2012

►En İyi Yönetmen; Pelin Esmer
        ►En İyi Görüntü Yönetmeni ; Özgür Eken
        ►En İyi Kadın Oyuncu; Nilay Erdönmez
        ►En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ; Laçin Ceyla        
        ►En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ; Menderes Samancı

GÖRÜNMEYENLER (2012)

         

 Yönetmen: Melikşah Altuntaş Senaryo: Serhat Hasanoğlu, Caner Özyurtlu Görüntü Yönetmeni: Alper Özyurtlu Yapım: AC Film/Pamir Demirtaş, Seda Demirtaş, Caner Özyurtlu, Alper Özyurtlu Genel Koordinatör: Caner Özyurtlu, Sanat Yönetmeni: Müge Özen, Yardımcı Yönetmen: Zeynep Ocak, Ses Kayıt: Usal Onan Karagözoğlu

Oyuncular: Nihan Okutucu (Selin), Duru Ok (Merve) , Deniz Özmen (Onur) , Enes Atış , Güliz Oktar

Konu: Selin Onur ve altı yaşındaki kızları Merve yeni taşındıkları evde başta çok mutludur. Fakat bir süre sonra bir dizi garip olaylar yaşamaya başlarlar. Küçük kızları Merve’nin vücudunda gördükleri morluklar onların iyiden iyiye telaşlanmalarına neden olur. Evdeki bakıcıdan şüphelenen Selin ve Onur, önlem olarak eve güvenlik kameraları kurmaya karar verirler. Güvenlik sistemleri belki onları dışarıdaki tehlikelerden koruyacaktır ama asıl korkutucu olan, evin içindedir. Onur’un iş seyahatine çıkmasıyla birlikte “Görünmeyenler”le evde baş başa kalan Selin ve Merve tüyler ürperten olaylarla karşı karşıya kalacaktır.

GERİYE KALAN (2012)

 Yönetmen Çiğdem Vitrinel Senaryo Çiğdem Vitrinel,Şebnem Vitrinel Görüntü Yönetmeni İlker Berke Yapım Firuz Film/Şebnem Vitrinel Ortak Yapımcı: Muharrem Gülmez, Taha Altaylı. Genel Koordinatör: Barış Yılkan, Kurgu: Arzu Volkan, Sanat Yönetmeni: Osman Özcan, Kostüm Tasarım: Yeşim Özcan, Yapım Amiri: Rodi Yalçınkaya, Yapım Asistanı: Uğur Geldi ,Set Amiri : Hasan Avcı, Set: Devran Ortaç Reji Ekibi: Eren Vurmaz, Betül Baygör, 1. Kamera Asistanı: İbrahim Demi, 2. Kamera Asistanı: Enver Ferihat, Kameraman: Semih Yıldız, Set Fotoğrafları: Yunus Keleş, Kurgu Asistanı Mesut Ulutaş, Renk Düzenleme: Yücel Kurtu, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Sanat Yönetmeni yrd.: Fatih Özçalık Kostüm Asistanı: İzgi Süngü, Makyaj : Murat Akbulut . Kuaför: Ramazan Üregil, Ses Kayıt: Muhammed Mokhtary, Ses Miks : Onur Yılmaz, Boom Operatörü: Ali Reza Karim, Oyuncu Seçimi: Arzu Gamze Kılınç, Storyboard: Gökçe Tunaboylu Özay, Çeviri : Emrecan Özen

Oyuncular :Devin Özgür Çınar (Zuhal), Erkan Bektaş (Cezmi), Şebnem Hassanisoughi (Sevda), Burak Tamdoğan (Mustafa), Birsen Dürülü, Ulaş Kurt , Nisan Özcan, Ahmet Bilgin

Konu: 7 yıldır evli olan Sevda'nın güzel ve düzenli dünyası kocası Cezmi'nin kendisini aynı hastanede çalışan Zühal'le aldattığını fark etmesiyle sarsılır. Cezmi'yle olan evliliği Sevda'nın hayattaki en büyük başarısıdır. Cezmi onun koruyucusu, güvencesi, sosyal ve duygusal sığınağıdır. Yalnız kalmaktan, küçük kızını babasız büyütmekten, evini ve gelecek hayallerini kaybetmekten korkar. "Öteki kadın" Zuhal ise birkaç yıl önce kocasından ayrılmış, 10 yaşında hasta bir oğlan çocuğuyla yalnız kalmıştır. Bütün yalnız kadınlar gibi yetersiz bir zaman ve enerjiyi çok fazla şey arasında paylaştırmaya, ayakta durmaya çalışır. Cezmi, Zühal'in endişeli ve yorgun hayatına beklenmedik bir heyecan, özlediği bir cinsellik ve erkeklerin sağlayabildiği türden bir güvenlik duygusu getirir. Sevda annesinin de öğüdüyle, Cezmi'ye hiçbir şey sezdirmeden evindeki saat gibi düzeni sürdürmeye devam ederken, aynı ev kadını titizliğiyle Zühal'in peşine takılır. Evine bile girmeyi başararak onun günlük alışkanlıklarını, düzenini, saatlerini öğrenir. Her geçen gün Cezmi'nin kendisini bu ilişkiye biraz daha kaptırışını izler. Zuhal'in eski kocası Mustafa'nın, karısını yeniden kazanmak için geri dönüşüyle üçlü arasındaki nazik denge tamamen alt üst olacak ve şiddet yüklü bir sona sürükleneceklerdir.

ÖDÜL

12.Uluslararası İzmir Film Festivali2012
        ► En İyi Kadın Oyuncu Devin Özgür Çınar
        ► En İyi Senaryo (12. Uluslararası İzmir Film Festivali2012)

48.Antalya Film Şenliği2011)
        ► En İyi Yönetmen Çiğdem Vitrinel    
        ► †En İyi Kadın Oyuncu Devin Özgür Çınar

 Geriye Kalan :Düzen, Heyecan, Devrim…(Kaan Karsan 06 Eylül 2012)

Kadın öyküleri, kadın karakterler… Filmleri değiştiren, hayatları değiştiren kadınlar… Aşk, tutku, aldatma, yalan gibi mevzular sinemamızda elbette ki her daim işlendi ve işlenecek. Ancak Geriye Kalan ile birlikte bir bakıma ‘daha heyecan verici’ bir olaya şahit oluyoruz. Zira bu kez karşımızda olaya kendi bakış açısından bakan, kadın bir yönetmen var. Çiğdem Vitrinel’in özellikle işleniş bakımından ‘anaakım’ sinemaya da göz kırptığını inkâr edemeyeceğimiz filmi, ününü geçen sene Altın Portakal’dan başlayarak yaymaya başlamıştı. Vitrinel’e getirdiği En İyi Yönetmen Altın Portakal’ı ile birlikte her birimizi heyecanlandıran Geriye Kalan, en nihayetinde bu hafta vizyona giriyor.

Eğer biraz sığ yaklaşmamız gerekirse karşımızda bir aşk üçgeni var. Evli ve hayatını düzene koymuş bir adam, o adamın düzenini kendi hayatına yansıtan ve o düzenin rol çalışlarına mahkûm yaşayan karısı ve bu ikilinin hayatını sonsuza dek değiştirecek olan ve ‘tutku’nun gerçek hayattaki rolünü üstlenen bir ikinci kadın… Kısacası, filmdeki her karakterin kavramsal bir karşılığı var Geriye Kalan’da. Evine ve yaşam tarzına aşık olan ismiyle müsemma Sevda, ‘düzen’i temsil ediyor. Onun kocası olan, bu düzenden sıkılan ve başka bir ‘şey’ arayan Cezmi ‘heyecan’ kavramının rolünü üstleniyor. Bu evrimsel sayılabilecek sürecin tetikleyicisi olan, güçlü görünmesine rağmen biraz kazıyınca kırılganlığı ortaya çıkan ‘öteki kadın’ Zuhal ise tutku duyulan ‘devrim’ olarak beliriyor. Kısacası düzen ve devrim arasındaki çatışma, bir amaç arayan bir araçtan hallice tezahür eden ‘heyecan’ üzerinden gerçekleştiriliyor.

Geriye Kalan, sizi ikna edebildiği kadar iyi; ikna edemediği kadar kötü bir film… Bir yandan kadınların erkekler üzerindeki ‘dönüştürücü’ otoritesine vurgu yaparken, diğer yandan onların ataerkil düzene muhtaç olduklarının altını çizebiliyor. Aslında işin bu tarafının Vitrinel’in tartıştırıcı bir taban arayan yönetmen tercihleri sonucunda ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Zira filmin ana rollerini üstlenen iki kadın karakter, birbirlerine ak ve kara kadar zıtlar. Oysaki filmi ‘aldatanı’ rolünde olmasına rağmen hem pişmanlık duyan hem de duymayan karakteri Cezmi, fazlasıyla gri. Kısacası belli bir açıdan bakıldığında aktan karaya giden yoldaki renk tonlarının neredeyse hepsini ve yaşadıkları dönüşümleri ihtiva eden bir film Geriye Kalan.

Sosyolojik ve psikolojik okumalara her yönüyle açık olan Geriye Kalan’ın bu okumalar sonucunda bizlere sunduğu sonuç ise pek bilmediğimiz türden değil. Filmin iki kadın arasındaki ‘farklı’ beklentilere yönelik rekabeti ele alış biçimi, filmin finaline egemen ‘cinnet’ yönelimini en başından belli ediyor. Zira bu temelde bu kadar duygusal bir hesaplaşmanın, kadınların konuya yaklaşımı ekseninde biraz ‘matematiksel’ hesaplar içeren bir rekabete yönelmesi bunu gerektiriyor.

‘Kadının toplumdaki yeri’ ya da ‘toplumun kadındaki yeri’ gibi içinden çıkılmaz konuları ‘para’, ‘aşk’, ‘tutku’ ve ‘sosyal sınıf’ dörtgeninden analiz eden film, ne yazık ki bütün bunların neticesinde çok da tatmin edici bir sonuca varamıyor. Daha doğrusu, bir sonuca varmak için üzerinden geçtiği yollar yeterince özgün ya da dikkat çekici değil. Filmin dönüm noktaları olarak gösterebileceğimiz kısımlar, zaten bir ‘aldatma filmi’nin tercih edeceği ilk öyküsel sapmalardan ibaret. Filmin bir televizyon dizisinin estetiğini özümseyen teknik altyapısı ve yine bir televizyon dizisinin işlenişini benimseyen metinsel sapmaları, içerdiği sosyal saptamaları daha değersiz gösteriyor.

Kanıyı biraz daha genişletip tekrarlamamız gerekirse, ‘Geriye Kalan’ güçlü ifadeleri olan, lakin ifade metotları güçlü olmayan bir film. Az önce de dile getirdiğimiz gibi; bu film, sizi ikna edebildiği kadar iyi, ikna edemediği kadar kötü… Yine de ilk filmini çeken bir kadın yönetmenin ‘cesur’ bir tavırla tartışmalı ve tartışılması gereken bir eser sunması önemli… Bu bakımdan Çiğdem Vitrinel’in bundan sonra sunacağı işlerin de sinemamız için mühim addedileceğinden en ufak bir şüphemiz yok. İyi olmayan bir filmin içerisinden çıkarılan gelecek vaatleri ve umutları, dikkate değer. (www.eksisinema.com)

FİLM (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Kerem Topuz Yapım: BSK Yapım /Çağrı Bingüller, Başak Bingüller Şahin Erkan Şahin Sanat Yönetmeni: Gökhan Arınel, Makyaj: Eren Kanat, Ses Tasarım: Güçlü Başak, Meriç Erseçgen

Oyuncular: Öznur Kula (Öznur Kula), Emre Yıldırım (İzzet), İlker Savaşkurt (Kemal Mutlu), Cumali Karakaya (Nuri),

Konu: Film çekme hevesiyle amatör bir kamera alan Kemal Mutlu, durmadan çekimler yapmaktadır. Bir gün aynı evi paylaştıkları Nuri’nin yetimhaneden arkadaşı olan İzzet çat kapı geliverir. Hapisten yeni çıkmış olan bu adam, film çekmeye çalışan Kemal’in ilgisini çeker ve İzzet’in hayatını filme almaya karar verir. Hiç tanımadığı bu adam sempatik görüntüsünün altında tam bir psikopattır aslında. Alınmadıkları bir barda olay çıkartır ve bara arkadaşlarıyla eğlenmeye gelen oyuncu Öznur Kula’yı rehin alır. Kemal için şimdilik her şey yolunda gitmektedir. Çünkü aradığı kadın oyuncuyu da bulmuştur ama film Kemal’in hiç beklemediği yönde ilerler. İzzet tamamen kontrolden çıkar ve film tamamen İzzet’in güç gösterisine döner .

FETİH 1453 (2012)

 

Yönetmen Faruk Aksoy Senaryo Atilla Engin Görüntü Yönetmeni Mirsat Herovic, Hasan Gergin Müzik Benjamin Wallfiisch Yapım Aksoy Film/Servet Aksoy , Faruk Aksoy, Ayşe German Kurgu: Erkan Özekan, Sanat Yönetmeni: Servet Aksoy, Dekor: Oğuz Kocaoğlu, Kostüm Tasarım: Canan Göknil, Kostüm Tasarım Asistanı: Gülden Sezer, Ahmet Selecik, Ortak Yapımcı: Hamit Keleş, Yapım Koordinatörü: Özlem Tunç, Yapım Yönetmeni: Faruk Metin, Mekan Sorumlusu: Osman Kazancıgil, Yapım Asistanı: Ozan Demirtaş, Gökhan Taş, Erdal Yavan, Egemen Gönül, Levent Aras, Eren Şahinduran, Ekrem Arpak, Arif Şahin, Yardımcı Yönetmen: Gülçin Önel, Yönetmen Yardımcısı: Selin Delioğlu, Burcu Dabak, Ömer Sinir, Ercan Cof, 1. Yönetmen Yardımcısı: Silva Delioğlu, Serdar Aşkın, Senaryo Ekibi: İrfan Saruhan, Kamera Asistanı: Mustafa Rüstem, 2. Kamera Asistanı: Alex Hergeleci, 3. Kamera Asistanı: Sercan Sert, Kameraman: Aydoğan Yıldız, Ercan Özkan, Ahmet Bayer, Focus Puller: Yalçın Avcı, Olcay Oğuz, Erdem Yılmaz, Cenk Tatarer, Ali Cihan Yılmaz, Selami Şimşek, Eren Yıldız, Deniz Eyüboğlu, Andaç Şahan, Steadicam Operatörü: Tuncay Başpınar, İsmail Kara, PostProdüksiyon Asistanı: Eren Şahinduran, Velittin Öztürk, Işık Şefi; Hakkı Yazıcı, Ahmet Akça, Kostüm Sorumlusu: Sonay Ortuğ, Sanat Asistanı: Halil İbrahim Ünal, Behsat Veyseloğlu, Sezen Kayhan, Çağdaş Yüksel, Kostüm Asistanı: Tuğçe Gümrükçü, Nalan Pişirici, Fırat Çete, Ahmet Selecik, Sevil Uyar, Gülden Sezer, Canel Güney, Makyaj: Ahsen Gülkaya, Kuaför: Ethem Özcan, Ses Kayıt: Recep Demir, Hasan Baran, Okan Selçuk, Boom Operatörü: Furkan Atlı, Erkan Ateş, Cast Direktörü: Besim Kaan Aldinç, Selçuk Gün, Hakan Güdücü, Prodüksiyon Amiri: Hidayet Çakır, Hakan Danış, Basın Danışmanı: Filiz Öcal, Set Amiri: Nail Aydın, Sadun Demirkapı, Sponsor Sorumlusu; Özgür Tepetaş, Seslendirme Yönetmeni: Diğba Ener,

Oyuncular: Devrim Evin (Sultan Mehmet Han),İbrahim Çelikkol (Ulubatlı Hasan), Ozan Çobanoğlu (Taci), Halis Bayraktaroğlu (Kurtçu Doğan), İlker Kurt (2.Murat), Sedat Mert (Zağanos Paşa), Volkan Keskin (Balaban), Dilek Serbest (Era), Zafer İşlek (Lala), Mehmet Yüksel (Sahabe), Neslihan Maltepe (Bizanslı Cariye), Özkan Güngör (Solak), Ali Rıza Soydan (Papa),Aron Buniel (Kaptan), Emre Gönüllü (Şovalye), Ela Rümeysa Cebeci (Ceneviz Dükünün Eşi), Recep Aktuğ (İmparator Konstantin), Cengiz Coşkun (Şövalye Guistiniani), Erden Alkan (Çandarlı Halil Paşa), Erdoğan Aydemir (Urban Usta), Şahika Koldemir (Gülbahar Hatun), İzzet Çivril (Kardinal İsodor), Adnan Kürkçü (Papaz Genadius), Raif Hikmet Çam (Akşamseddin), Atilla Kunt (Şahabettin Paşa), Özcan Alişer (Sarucu Paşa), Murat Sezal (İsa Paşa), Hüseyin Santur (Baltaoğlu Süleyman Paşa), Namık Kemal Yiğittürk (Molla Hüsrev), Öner As (Molla Gürani), Songül Kaya (Emine Hatun), Tuncay Gençkalan (Hz. Eyüp), Oğuz Oktay (Osman Bey), Hüseyin Özay (Demirci Ali), Adnan Zaman (Menteşoğlu İlyas Bey), Emrah Özdemir (Lağımcı Kalfası Selim), Ömer Gecü (Yeniçeri Salih), Ege Uslu (Çocuk Sultan Mehmet), Toygun Ateş (Soylu), Faruk Metin (Soylu), Alp Derilgen (Soylu), Cenap Küçüksu (Soylu), Ali Ersin Yenar (Ceneviz Dükü), Emrah Bozkurt (Notras Subayı), Fatih Zenginoğlu (Rum Haberci), İbrahim Ergül (İbrahim Paşa), Ayaz Ayazoğlu (Ayas Paşa), Ahmet Sığırcı (Solak askeri), Yiğit Yarar (Hüseyin),

Konu: Sultan Mehmet, Babası 2. Murat’ın ölüm haberini Saruhan Sancağı’ndayken aldı. Bu durum O’nu hem büyük bir keder içerisinde bırakmış, hem de tahtına tekrar oturmasının yolunu açmış olacaktı. Sultan Mehmet ilk tahtta çıktığında henüz 12 yaşındaydı. Uçbeyleri ile vezirleri arasındaki siyasi husumetten bunalan 2. Murat, çok sevdiği oğlu Alaaddin’in ölmesinin kendisinde yarattığı derin üzüntü sebebiyle tahttan feragat ederek Mehmet’i devletin başına geçirdi.Yeniçeri ve devlet üzerinde çok etkili biri olan Başvezir Halil Paşa, bu durumdan hiç memnun değildi. Özellikle, Sultan Mehmet’in İstanbul’un mutlak suretle alınması gerektiğini söylemesinden büyük rahatsızlık duyuyordu. Mehmet’in toyluğunu fırsat bilen Haçlıların Osmanlı topraklarını işgale başlaması ihtimali üzerine Sultan Murat’ın tahta dönmesini sağladı. Mehmet de tahttan uzaklaştırılarak Saruhan Sancağına gönderildi. Şimdi yeniden ve daha güçlü bir şekilde tahtına dönmüştü. Yine öncelikli hedefi İstanbul’un fethedilmesiydi. O peygamber Efendimiz’in ( s.a.v) sözünden ilham alıyordu;

“Konstantiniyye elbet bir gün feth olunacaktır. Onu fetheden kumandan ne güzel kumandan, O’nun askeri ne güzel askerdir!”

Bu hedefe onu götürecek her şeyi bir bir
hesaplamıştı. Öncelikle gerekli hazırlıkları yapana kadar, tüm komşu ülkelerle barış içerisinde yaşamalıydı. Papalık dahil, Macarlara, Sırplara, Lehlere, Ceneviz ve Venediklilere elçiler göndererek barış içerisinde yaşama isteği içerisinde bulunduğunu bildirdi. Gelibolu tersanesini restore ettirerek, senede 100 kadırga yapılabilir hale getirdi.

Bu sırada D. Roma İmparatoru Konstantin, genç yaşından dolayı toy ve basiretsiz olduğunu düşündüğü Sultan Mehmet’e karşı, elinde tutsak olan Şehzade Orhan’ı kullanmaya çalışarak, ağır tahsisatlar talebinde bulunmaktaydı. Bütün amacı, Sultan Mehmet’in tavizler vererek iyice itibarsızlaşmasını sağlamaktı.Üstelik Sultan Mehmet bu tavizleri de veriyor, Konstantin’in bütün isteklerini kabul ediyordu. Ancak bu durum bile, sadece Sultan Mehmet’in stratejisinden ibaretti.

Karamanoğulları’nın bir isyan çıkarmaya başladığının haberi alınır alınmaz, Osmanlı Ordusu, Akşehir’e doğru yola koyuldu. Karamanoğlu İbrahim hiç beklemediği kadar kalabalık bir ordu gördü karşısında. Barış talebinde bulunmak zorunda kaldı. Ordusunun yara almaması için Sultan Mehmet barış talebini kabul etti. Sefer dönüşünde, savaşmadıkları halde bahşiş isteyen bir kısım yeniçeri Sultan’ın otağının önünü kesince; Sultan Mehmet hem cülusları dağıttı, hem de firar eden askerleri bahane ederek, Başvezir Halil Paşa’nın adamı olan Yeniçeri Ağası Kurtçu Doğan’ı dayak cezasına çarptırarak sürgüne yolladı. Bu hadiseyle ordusunun üzerindeki hakimiyetini tamamen sağlamış oldu.

Edirne’ye döndükten sonra İmparator Konstantin’e bir elçi göndererek, Orhan için ödediği tahsisatı artık yollamayacağını bildirdi. Ardından, Anadolu Hisarının karşısında Boğazkesen ( Rumeli ) Hisarının yapımına başladı. Bu fiili olarak D. Roma İmparatorluğuna savaş açmak demekti. Bu durum Avrupa devletlerince de fark edilmişti. Ancak Fransız ve İngilizlerin birbiriyle savaşıyor olması, Alman Kralının da taht kavgalarıyla uğraşması gibi gerekçeler yüzünden D.Roma İmparatorluğu’na yardım etmek neredeyse imkansızdı. Papanın bir takım girişimleri de sonuçsuz kalmıştı.

Tarih 2 Nisan 1453’ü gösterdiğinde, surlarının üzerindeki Rum askerleri, karşılarında, Sultan Mehmet ve binlerce Türk askerini buldular...

FERAHFEZA (2012)

 

 Senryo ve  Yönetmen Elif Refiğ  Görüntü Yönetmeni Türksoy Gölebeyi Müzik Ahmet Kenan Bilgiç YapımcıMehmet Betil , Elif Refiğ Kurgu: Evren Luş Sanat Yönetmeni Çağrı Aydın Yapım Ekibi Hacı Emrah Gönay Set Amiri Tamer Gende , Tamer Gende Kamera Asistanı: Sercan Sert , Gül Bursa Focus Puller Yalçın Avcı Panther Operatörü Erdoğan Gündoğdu Işık Şefi Ceyhun Parlak  Boom Operatörü  Haldun Babadoğan

Oyuncular : Uğur Uzunel (Ali), Sitare Akbaş (Eda), Mert Asutay  (Raif), Hüseyin Sevimli (Kısmet), Serkan Altıntaş (Hakan), Pınar Gök (Pınar), Engin Hepileri  SexShop Sahibi), Rıza Akın(Haluk), Sırrı Süreyya Önder  (Mahnut), Özer Arslan  (Gemi Sahibi), Şebnem Köstem (Eda'nın Annesi)  A. Yavuz Sepetçi (Eda'nın Babası), Evren Duyal (Çaycı), Yiğit Geridönmez (Tayfa) Başak Özel     (Sex Shop Kadın).  Makbule Akbaş 
Eda

Konu: Baskıcı babası Raif ve acar arkadaşı Kısmet'le Tuzla tersane bölgesinde tedarikçi olarak çalışan Ali, 20 yaşında hayalci bir gençtir. Denize açılan gemileri imrenerek seyrederken uzakta bir yerlerde kendisi için daha güzel bir hayat olduğuna inanır. Ali, babasının isteklerini gönülsüzce yerine getirirken tesadüflere anlam yüklemeyi ve onu daha mutlu edecek bir hayata dair işaretler toplamayı alışkanlık haline getirmiştir. Bir gece Kısmet'le sıklıkla zaman geçirdikleri tepelik alanda şehri başka bir açıdan görmek için bir kulenin tepesine tırmanır. Çevreye bakınırken karşıdaki yıkık duvarda yarım yapılmış bir gemi grafitisi gören Ali bunun çok öneml bir işaret olduğuna inanır. Bu grafitiyi yapan kişiyi bulmalıdır. Bu kişi ona bu diyarlardan gideceği yolculukta eşlik edecektir.

ÖDÜLLER Jüri Özel Ödülü (3. Malatya Uluslararası Film Festivali-2012)
        Jüri özel ödülü (13. Avrupa Film Festivali-2013)

FIPRESCI ödülü

F TİPİ FİLM (2012)

      Yönetmenler Aydın Bulut, Ezel Akay, Barış Pirhasan, Hüseyin Karabey, Mehmet İlker Altınay, Reis Çelik, Sırrı Süreyya Önder, Vedat Özdemir Görüntü Yönetmeni Serkan Gülgüler

Oyuncular: Arda Tekin, Behiç Aşçı, Bülent Emrah Parlak, Civan Canova, Elif Pirhasan , Erkan Can, Ercan Bahadır, Esra Açık, Ezel Akay, Fırat Tanış , Gizem Soysaldı, Gökşin Sanlav, Serkan Keskin, Tansu Biçer

# F Tipi Hapishaneler, önceki hapishanelere göre ciddi mimari farklılıklar içeriyordu. Daha önce koğuşlarda birarada kalan tutsaklar, burada hücrelerde kalacaktı. Yani 'F tipi hapishane'nin diğer adı 'hücre tipi hapishane' idi. Hücreler tek kişilik ve üç kişilik olmak üzere iki 'seçenekten' oluşuyordu. Tutsaklar sadece hücrelerde değil, havalandırmalarda da hücre tipi yaşamaya devam etmek zorundaydı. Çünkü ortak bir havalandırma yoktu, her hücre sadece kendi havalandırmasına çıkabiliyordu. Havalandırmanın dışında, görüş yerleri de yine hücrelere özel oluşturulmuştu ve tutsaklara hiçbir hal ve şartta kendi hücresi dışındaki birisi ile temas etme şansı bırakılmamıştı Özetle; F tipi hapishaneler yaşamın bütününü hücreye, yani yalnızlığa, yani izolasyona, yani tecrite hapseden hapishanelerdi.

Ya düşünce değişikliği ya ölüm... Devrimci tutsaklar ölümler pahasına direndiler ve büyük bir yaratıcılıkla tecrit gerçeğine rağmen teslim alınamadılar. F TİPİ FİLM, bu büyük irade savaşını konu almaktadır…

Filmlerin tamamında Grup Yorum’un eski ve yeni müzikleri kullanıldı. Her filmde başka bir müzisyen Grup Yorum’un şarkılarını düzenledi.. Yönetmenlerin, öğrencilerin ve oyuncuların yanı sıra birçok müzisyen bu büyük kolektifin bir parçası oldu.

Yaklaşık 2 yıldır adım adım oluşturulan film projesi için Kocaeli’de Herşey Yapım’a ait film platosunda F tipi hapishane dekoru oluşturuldu. Birebir boyutlarda hücreler, havalandırmalar ve koridorlardan oluşan dekordaki çekimler tamamlandı. Filmde yönetmenler ve oyuncuların dışında, kamera, ses, set, ışık gibi teknik alanlarda profesyonel ekiplerin yanı sıra, reji ve prodüksiyonda sinema
televizyon öğrencilerinden oluşturulan bir ekip de büyük özveriyle çalıştı. (kynk: sinematurk.com)

EVİM SENSİN (2012)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Özcan Deniz Görüntü Yönetmeni Olcay Oğuz Müzik Yıldıray Gürgen Yapımcı Avşar Film/Şükrü Avşar

Oyuncular: Özcan Deniz , Fahriye Evcen , Sait Genay , Özay Fecht , Levent Öktem, Güneş Hayat , Teoman Kumbaracıbaşı , Kayhan Yıldızoğlu , Barış Yalçın , Volga Sorgu , Pelin Dinçer , Rafi Emeksiz , Gizem Denizci , Ayşe Melike Çerçi , Zeynep Ender İge , Efe Deprem , Engin Bilgiç

Konu: Kırılmış kalbinin yaralarını üzerinde taşıyan Leyla başından geçen bir ayrılığın sonunda baba evine döner ve bir yanda kırılan kalbini bir yanda otoriter babası Selim’le olan bağını onarmaya başlar. Çocukluk evinin kapısından adımını attığında hayatının en zor 4yilina girdiğinden habersizdir .    Leyla ile yolu kesişinceye kadar yalnızca kendisi için yaşamış olan İskender, yetimhanede büyümüş ve hayatı boyunca hiç evi olmamış bir adamdır. Belki de meslek olarak başkalarına ev yapmayı seçmesi bundandır.

Kazara yaşanan ilk bakışmanın üzerinden uzun bir zaman geçse de filizlenen aşk hızla ilerler. Biri aşktan, biri yalnızlıktan nasibini almış, dünyaları taban tabana zıt çiftimiz herşeye rağmen aradıklarını birbirinde bulur. İskender, birine ait olma, yarını planlama, bir kadının kocası olma duygularından oldukça uzak ve bu kavramlara yabancıdır. Ama Leyla, kalbini iyileştiren adama bütün bu karanlık noktalarından çıkacağı yeni bir dünya armağan eder. İkisinin ozene bezene kurduğu dünyanın üstüne bir kabus çökene kadar.Onun evi artık Leyla’dır.

Not . Film özgün bir senaryodan aktarılmış değildir. 2004 yılında çekimi yapılan ve yönetmeni Çinli John H. Lee'ye ait olan "A Moment To Remember” filminden uyarlamadır.