Powered By Blogger

18 Ekim 2024 Cuma

*Oğlum Bak Git (2012)

 

 Yönetmen Kamil Çetin Senaryo Şeyda Delibaşı Görüntü Yönetmeni Kadir Üregil Yapım En Film/Ercan Narinç Yardımcı Yönetmen: Ali Ayyıldız, Kurgu: Hakan Akol, Müzik: Uğur Akyürek, Ersin Bişken Yapım Amiri: Selma Turan, Yapım Koordinatörü: Hidayet Çakır, Işık Şefi: Mehmet Uluyol, Ses Kayıt: Recep Çalışır, Set Amiri: Süleyman Badur, Reji Asişstanları: Alis Eser Tuğ, Kenan Öztürk, Yeşim Yavuzer, Sanat Grubu: Özlem Işıklı, Arif Seletli, Yapım Asşstanları: Elif Yıldırım, Sertaç Sustam, Burak Aslancan, Serdar Topçu, Kostüm: Kahraman Arslan, Focuspuller: Mustafa Kılınç Kuaför: Ethem Özcan, Makyaj: Sultan Özcan, Kamera Asistanları: Namık Kemal Ağakoç, Musa Akkaya, Montaj Asistanları: Şennur NBaykut, Gökhan Gürses, Işık Asistanları: Yusuf Özbilen, Kenan Açılan, Set Asistanları: İslam Baş, Mahsun Pamuk, Berke Kar, Zülküf Kan, Cast: Jale Yeşilkır (Ersn Ajans), Ses Asistanı: Ercan Cansever, Post Prodüksiyon: Şafak Film Stüdyoları, Stüdyo koortdinatörü: Müjde Taşkın, Gizem Yalçın, Stüdyo Görevlileri: Hamit Öcal, Cengizhan Özcan, Meliha Eker, Laboratuar kordinatörü: Müjde Taşkın, Özlem Yalçın, Negatif Yıkama: Özkan Sevinç, Film Baskı: Adnan Şahin, Uğur Orbay, Bülent Şahin, Rıdvan Kara, Film Yıkama: Özkan Sevinç, Kadir Burç, Arif Şengül, Özbir Pınar

Oyuncular: Yavuz Seçkin (Orhan) , Esra Sönmezer (Figen), Selahattin Taşdöğen (Rüstem), Orhan Aydın (Kırmızı Erol), Metin Yıldız (Kürşat), Hakan Gökhan Erdil, Pekcan Türkeş (Dursun amca), Veysel Diker (Teoman), Nazlıhan Yılmaz (Yasemin), Çetin Altay, Sibel Gökçe (Kamçılı kadın), Kıvanç Boran Aslan (Sabit) , Hakter Balaban , Ergun Sımsıkı , Halil İbrahim Kumral (Rüstem adamı), İlkjişn Oğuzhan Çakır (Faruk), Levent Akul (1. Köylü), Mehmet Hakder Balaban (2. köylü), Ömer Kazaklı (3. köylü),Hidayet Çakır (İmam), Sinem Özsavaş (genelevdeki kadın), Betül Mert (genelevdeki kadın), Burak Kimyager (Nuri), Ceren Hüner (Nebahat), Şeyda Delibaşı (bisikletli adam), Emrullah Baran Öztürk (CD ci nadir), Elif Nazlı (CD cideki kız), Zeki Eker (1. polis), Tolga Demircan (2.polis), Hakan Ersil (hastane poılsis), Burcu Sapmaz (Anketör), Hayrettin Özdemir (Başkomiser), Serkan Koçak (karakol polsi), Fevzi Gökçe (Tır Şoförü), Cebrail Uflaz (Erol koruma), Özkan Keskintürk(Hakim), Sertaç Sustam (simitçi polis), Alena Göktepe (selpakçı çocuk), Emre Karadaş (ganyancı adam),

 Konu: Orhan (Yavuz Seçkin) hayatı boyunca şansızlıklar ve kısmetsizlikler yaşamış bir taksicidir. Yaşamında herşey ters gidiyor, doğru gidecek gibi görünenler son anda traji komik durumlara dönüşüyordur. En yakın dostları Kürşat (Metin Yıldız) ve Teoman (Veysel Diker) , Orhan’ın bu kısmetsizliğini atması için ellerinden geleni yapsalar da sonuç sıfırdır. Kulaktan dolma kocakarı tarifleriyle şanssızlığını kırmaya çalışan Orhan, bunda başarılı olamayınca durumunu bilimin ve ilimin ışığında çözmeye karar verir. Kişisel Gelişim Uzmanı Figen (Esra Sönmezer) onun son umududur. Lakin Figen’in babası yer altı dünyasının tanınmış simalarından Kırmızı Erol (Orhan Aydın) dur. İç çamaşırına kadar kırmızı giyen biridir. Kana karşı alerjisi olduğundan öldürdüğü kişilerin kanı üstünde leke göstermesin diye kır mızı giyiyordur. Kahramanımız Orhan, gudubetsizliğini yenmek ve kendine yeni bir hayat bakışı oluşturmak için gittiği Figen’le tanıştığı ilk gün, kendini başka bir belanın içerisinde bulur. Kırmızı Erol, Figen’i yine mafya dünyasının tanınmış simalarından Rüstem’in (Selahattin Taşdöğen) oğluyla evlendirmek istiyordur. Figen babasının bu baskılarından bıkmıştır. Babasına Orhan’la sözlendiğini ve ona deliler gibi aşık olduğunu söyler. Bizim saf Orhan’da kimseye “Hayır” diyemediğinden Figen’in bu yalanına ortak olur. Ve kendini bir anda hayatının en tehlikeli ve en komik macerası içerisinde bulur. Arkasından çevrilen pis oyundan ve tuzaktan habersiz bir maceranın içerisine giren Orhan’ın, macerası boyunca karşılaştığı inanılmaz tesadüfler, kahkaha sınırlarını zorlayan sürprizler, onu daha da içinden çıkılmaz bir duruma sürükler. Belki kaderin onun için başka bir planı vardır, belki de yoktur…

 

17 Ekim 2024 Perşembe

N’APCAZ ŞİMDİ (2012)

         

Senaryo ve Yönetmen Özgür Özberk Görüntü Yönetmeni Bahadır Eren Yapımcı Özgür Yapımlar/ Özge Özberk, Özgür Özberk Genel Koordinatör: Nilay İslamoğlu Uygulayıcı Yapımcı: Burak Donay PostProdüksiyon Danışmanı: Derya Başer, Kurgu: Gürcan Cansever Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Hasan Doğan, Yardımcı Yönetmen: Selin Kılıçarslan, Yönetmen Yardımcısı : Nilüfer Erbill, Esat Ekinci , Focus Puller: Hakan Gencan, JimmyJib: İsmail Aydın, Fragman Kurgu: Gürcan Cansever, Aktarma: Turan Onur, Kurgu Asistanı: Derya Başer Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Bestboy: Ender Karakılıç , Ses Kayıt : Eren Tokluoğlu, Boom Operatörü: Şahin Atılkan, Müzik Yönetmeni: Gürcan Cansever

Oyuncular: Özge Özberk (Nalan), Ebru Kocaağa (Alev), Ufuk Özkan (Toygar), Zeynep Beşerler, (Hale) Yosi Mizrahi (Alper), Tamay Kılıç (Ebru), Gözde Okur (Hande), Didem Uzel (Özlem), Erdal Cindoruk , Cenk Torun , Emre Melemez (Ediz)

Konu: Nalan ve Toygar dillere destan bir aşkla evlenmişlerdir fakat fazla zaman geçmeden bu evlilik bir kabusa dönüşür. Toygar da kaçışı metresi Alev ile yaşadığı yasak aşkta bulur! Bir yandan hayatı kendisine dar eden karısı ve evlilik düzeni diğer yandan, Alev ile olan ilişkisinin açığa çıkma ihtimali Toygar'a sonunu kestiremediği karmaşık planlar yaptıracaktır...

 


MOSKOVA’NIN ŞİFRESİ: TEMEL (2012)

 

Yönetmen: Adem Kılıç Senaryo Yılmaz Okumuş, Görüntü Yönetmeni Ercan Özkan Müzik Kemal Sahir Gürel Yapımcı Üçgen Yapımevi/Adem Kılıç, Burhan Asaf Şafak Yapım Koordinatörü: Serdar Çağlar Yürütücü Yapımcı: Emin Albayrak Danışman: Turgut Yasalar Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Sanat Yönetmeni: Erhan Usta, Kostüm Tasarım: Tuba Ataç, Yapım Amiri: Necat Akdoğan, Set Amiri: Ozan Çapa, Yardımcı Yönetmen: Serkan Karaarslan, Reji Koordinasyon: Gamze Karasu, 1. Yönetmen Yardımcısı: Duygu Karanlık, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Kayhan Yılmaz, Makyaj : Naime Gürseler Kuaför: Yaşar Ertem Ses Kayıt: Fatih Aydoğdu

Oyuncular: Alper Kul , Aslıhan Güner , Ruhi Sarı , Salih Kalyon, İsrafil Köse , Çetin Altay, Ayşegül Günay, Necip Memili, Emin Albayrak , Anastasiya Pavelyeva , Duygu Şen , Seymen Aydın , Gülden Güney , Barış Sezer , Sinan Bengier , Erdem Baş

Konu: Temel, Sümela Manastırı’ndaki şifreyi çözüp, hazineyi bulmuş ve sevdiği kadına kavuşmuştur. Tabii, Temel böyle zannetmektedir. Gerçekte, belalı Rus mafyası Korkunç İvan’ın adamları bir değiş tokuş sırasında, Temel’in yol açtığı bir yanlış anlama sonucu Türk mafyasıyla çatışmış, birbirlerini öldürmüş ve o sırada Temel kazdığı çukurdan çıkan Rus mafyasına ait altınları, Sümela’nın hazinesi zannederek almıştır. Altınlarına el konulan ve adamları öldürülen Rus mafyasının lideri Korkunç İvan çıldırmıştır. “Moskova’nın Şifresi – Temel” filmi, Korkunç İvan’ın en acımasız adamı Abromoviç’i, Temel’i öldürmesi için Trabzon’a yollamasıyla başlar.

Temel bütün bu silahlı saldırılardan bazen saflığı ve şansının, bazen arkadaşlarının yardımları sayesinde kurtulur; bir süre sonra peşinde birilerinin do landığını hisseder ve Abromoviç’i yakalayıp hesap sormak için arkadaşı Turgay’la birlikte Moskova’ya gider. Fakat yakalanırlar. Temel’in Moskova’da olduğunu öğrenen karısı Zuhal, onun bir kadın için orada olduğunu düşünerek Rusya’ya gider. Temel’i öldürmeyi düşünen Zuhal, onu Rus mafyasının elinden kurtarır. Yolları Trabzon havaalanında ayrılır. Zuhal, annesinin evine giderken Temel boynu bükük kalakalır. Temel, sevdiği kadına tam ulaşmışken yine kaybetmek üzeredir. Peki “Moskova’nın Şifresi” iki aşığın kavuşmasına yardımcı olacak mıdır?

Not 16 Aralık 2011 de gösterime giren “Sümela!nın Şifresi” filminin devamı niteliğinde bir filmdir.

MEVSİM ÇİÇEK AÇTI (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Levent Üngör Görüntü Yönetmeni Sinan Güngör Müzik Fırat Yükselir Yapım Yalınayak Film Kurgu: Hüseyin Biçe, Sanat Yönetmeni: Kerem Ardahan, Yönetmen Yardımcısı: Sedat Kahraman, Focus Puller: Doruk Can, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Aytekin Birkon, Fragman Kurgu: Gürcan Cansever, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Film Baskı: Yusuf Aksoy, Renk DÜzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Makyaj: Mehtap Saltık

Oyuncular: Turgay Tanülkü (Musa), Mehtap Bayrı (Esra), Onur Şan (Asaf), Feriha Ecem Çalık (Çiçek), Ertuğrul Karakaya, Deniz Oral, Hüseyin İlker, Sude Yeşil, Şule Cengiz, Hanni Ekincioğlu, Murat Ovant, Kerem Alışık, Yavuz Bingöl, Mehmet Ali Kula, Mehmet Özgür,

Konu: Nazmi, karısı Çiçek ve kızları Mevsim ile Almanya’da yaşamaktadır. Nazmi, karısını sürekli dövmektedir. Devlet, Çiçek ve Mevsim’i himayesi altına alır ve bir kuruma yerleştirir. Çiçek burada tanışıp yakın arkadaş olduğu Esra ile aynı eve taşınmaya karar verirler. Bir gün Asaf’ın taksisine binmeleriyle hayatları farklı bir boyut kazanacak.

 

*LAZ VAMPİR TİRAKULA (2012)

Yönetmen Metin Koç, Ulaş Zeybek Senaryo Metin Koç Görüntü Yönetmeni Ulaş Zeybek Müzik: Özgür Akgül Yapım Macahel Prodüksiyon/ Emine Gülbin, Ercan Söylemez Uygulayıcı yapımcı: Neslihan Yıldız, Kurgu: Aytekin Birkon, Sanat Yönetmeni: Duygu Kabaçam, Yapım Ekibi: Volkan Kaya, Yardımcı Yönetmen: Çiğdem Girgin, Steadicam Operatörü: Eyüp Tozlu, Kurgu Asistanı: Derya Başer, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Ses Tasarım: Orçin İnceoğlu, Görsel Efektler: Ulvi Yetişkin, Ahmet Akyürek

Oyuncular: Wilma Elles (Elisabet), Meral Kaplan (Myra), Levent Sülün (Dursun), Alp Korkmaz (Yeniçeri Koç Oğlu), Ebru Kaymakçı (Emine), Tuğba Melis Türk (Mine), Veysel Diker (Ferdinand), Serkan Genç (Ramar), Alay Cihan (Dursunun babası İdris), Seymen Aydın (Vlad Tepeş Drakula), Emin Gümüşkaya (Cinli Cemal), Alparslan Özmol, Süleyman Yağcı (Antikacı)

Konu: Laz vampir, Drakulanın (Seymen Aydın) Laz Taksi şoförü Dursun'u (Levent Sülün) kurban olarak seçip bedenine girerek Dursun'un bedeninde Laza dönüşmesinin komedisini yaparken klişe bir vampir anlayışından sıyrılıp daha yerli ve oriJinnal bir vampir karakteri sinema dünyasının huzurlarına sunuyor.

YIL 1476: Fatih Sultan Mehmet'in kan kardeşi Vlad Tepeş Dracul müslüman Türkleri kazığa geçirip uyguladığı vahşetle Kazıklı Voyv
oda olarak nam salar. Halk ona Dracula lakabını takar. Dracul eski Romence de şeytan ve şeytanın oğlu manasına gelir ama o şeytandan daha zalim ve daha acımasızdır. Fatih Sultan Mehmet kan kardeşi Dracula'nın kellesini kesmeleri için Yeniçerilerden oluşan özel eğitimli bir vampir avcısı timini Transilvanyaya gönderir. Yeniçeri timi Draculayla amansız bir çatışmaya gire r. Kahraman vampir avcısı yeniçeri Koçoğlu çatışma esnasında Draculanın dişlerinin hedefi olur. Drakula Koçoğlu'nu da vampire çevirmiştir. Dracula yaşarsa Koçoğlu da yaşayacak Drakula ölürse ölecektir. buna rağmen padişahına bağlılık yemini etmiş yiğit yeniçeri Koçoğlu Draculanın kellesini gövdesinden ayırır ama Draculanın ölümüyle kendiside ölür. Dracula'nın gövdesi Transilvanya da bırakılır, kellesi ise ibreti alem olsun diye halk arasında gezdirilir . ve İstanbul'da kimsenin bilmediği bir yere gömülür.

YIL 2012: Dracula'nın karısı Elizabeth (Wilma Elles) kocasının başını bulmak için yıllarca farklı kimliklere bürünüp İstanbulda yaşar. Günümüze gelindiğinde Elizabeth kocası Dracula'nın İstanbul da gömülü başını bulur. Dracula'nın Transilvanyada ki gövdesi 2 vampir (Meral Kaplan, Serkan Genç) tarafından İstanbul'a getirilir. Gövde kelle ile birleştirilir ve Dracula 536 yıl sonra İstanbul da hayata döner. Dünyaya hakim olmak ve vampir krallığını kurmak için ulaşması gereken sır Fatih Sultan Mehmet'in hançerinde gizlidir. Draculanın amacı Fatih Sultan Mehmet'in hançerini ele geçirmektir ama vampire dönüştürdüğü Yeniçeri Koçoğlu da (Alp Korkmaz) aynı anda hayata dönmüştür. Peşinde ki güçlü celladından korkan Dracula hançere ulaşana kadar geçici olarak bir bedene girme kararı alır. Taksi şoförü Laz Dursun'un (Levent Sülün) bedenine girer. Bu seçim hayatında yaptığı en yanlış seçim olmuştur. Dursun'un bedenine sahip olur ama ruhuna sahip olamaz. Bir türlü bedenin kontrolünü ele geçiremez. Şivesi bile değişmiştir. Dursun'u vampire dönüştürmek isterken Dusun'un bedeninde kendisi lazlaşır. Kendi adını bile doğru söyleyemez. Kendine Tirakula demektedir. Dursun'un bedenindeyken başına gelmedik  olaylar kalmaz.


LÂL GECE (2012)

 

 Senaryo ve Yönetmen Reis Çelik, Görünü Yönetmeni Gökhan Tiryaki Yapım Kaza Film/Anıl Çelik, Reis Çelik Uygulayıcı Yapımcı: İsrafil Parlak, Ekrem Çelik, Kurgu: Reis Çelik, Renk Düzenleme: Bora Gökşingöl, Ses: Kayıt: Ekrem Çelik, Ses Düzenleme: Nurkut Özdemir, Sanat Yönetmeni: Burcu Karakaş, Fcus Puller: Serkan Gülgüler


Oyuncular: İlyas Salman, Dilan Aksüt, MayşekerYücel, Sabri Tutal, Sercan Demirkaya, Ahmet Aydın



Konu: Gerçek bir hikayeden yola çıkarak "çocuk gelin" dramını oldukça farklı bakış açısıyla perdeye aktarıyor ALMANYA’NIN başkenti Berlin’de düzenlenen 62. Berlin Film Festivali’nde (Berlinale) “Generation 14plus” bölümünde gösterilen ve yönetmenliğini Reis Çelik’in yaptığı “Lal Gece” filmi, “Kristal Ayı” ödülünü aldı. Berlinale yönetiminden yapılan basın açıklamasında, “Generation 14plus” jürisinin “Lal Gece” filmini “en iyi film” dalında “Kristal Ayı” ödülüne layık gördüğü bildirildi. Çelik, filmin prömiyer gösteriminin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, “Lal Gece” filminin, aslında dünyanın yarası olan genç yaşta evliliklerle ilgili bir film olduğunu belirtmişti. Çelik, “Ama filminin asıl konusu bu durumda olan bir erkeğin kendisini sorgulamasıyla ilgilidir. Bütün dünyayı, erkek yapısını ilgilendiren bir filmdir. Sonunda bir erkeğin sorgulamasına dönen bir filmdir” şeklinde konuşmuştu

 

KURTULUŞ SON DURAK (2012)

 

        Yönetmen Yusuf Pirhasan Senaryo Barış Pirhasan Görüntü Yönetmeni Carlos Ritter Müzik Fırat Yükselir Yapım BKM Film/Ayşen Sever Eser: Senem Aykanat, Nükhet Bıçakçı, Kurgu: Aylin Zoitiner, Sanat Yönetmeni: Gülay Doğan, Kostüm Tasarım: Aslı Tümen, Yapım Ekibi: Yunus Dalga, Gökhan Beycan, Sinan Doğan, Uygulayıcı Yapımcı: Serpil Güler, Yapım Sorumlusu: Ömür Güner, Yapım Asistanı: İsmail Güneş, Elif Erkaya, Stajyer: Nesrin Özaydın, Yardımcı Yönetmen: Barış Pirhasan, 1. Yönetmen Yardımcısı: Müge Beceren, 3. Yönetmen Yardımcısı: Dilara Özbirsöz, Devamlılık: Meriç Taşdemir, Koordinasyon: Şükran Tuna, Kamera Asistanı: Emre Pekçakır, Emrah Karakum, 2. Kamera Asistanı: Halil Ercüment Çayır, Namık Dönmez, Eyüp Erdoğan, Focus Puller: Cengizhan Cebeci, Armağan Gündüz, Luis R.lattanzi, Batuhan Arite, Panther Operatörü: Bülent Kılıç, Steadicam Operatörü: İsmail Kara, Set Fotoğrafları: Samet Celepoğlu, Bayram Eker, Ceyda Celepoğlu, Kamera Arkası: Raif Bayraktar, Kurgu Asistanı: Naim Kanat, Time Code: Dilara Özbirsöz, PostProdüksiyon Asistanı: Özhan İlhan, Video Assistanı: Savaş Bayrıdost, Işık Şefi: Hakkı Yazıcı, Eser Turan, Atilla Erdem Ermiş, Evren Özfırat, Emrah Keleş, Sanat Yönetmeni yrd.: Ersin Alacan, Kostüm Sorumlusu: Nehir İnce, Sanat Asistanı: Kadir Rengel, Sanat Ekibi: Hale Bulut Bozkurt, Levent Mengilli, Cansu Şahin, Kostüm Asistanı: Maria Arabacı, Serde Erdoğan, Makyaj: Neriman Kardeş, Suzan Kardeş, Fatka Kardeş, Kuaför: Murtaza Kaya, Şahin Tuna, Makyaj Asistanı: Çiğdem Uzundağ, Aylin Tulunçe, Saç Tasarım: Suzan Kardeş, Yüksel Altun, Neriman Kardeş, Ses Kayıt: Özgür Özden, Boom Operatörü: Hasan Ertugay, Cast Direktörü: Rezzan Çakır, Cast Sorumlusu: Feyza Ay, Cast Asistanı: Gamze Güler, İsmail Gemici, Aysun Çakır, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Omay, Barış Oğuz, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Ekibi: Reşat Başer, Tolga Yarım, Ercan Yıldız,

Oyuncular: Belçim Erdoğan (Eylem), Demet Akbağ (Vartanuş), Nihal Yalçın (Goncagül), Ayten Soykök (Gülnur), Damla Sönmez (Tülay), Asuman Dabak (Füsun), Mete Horozoğlu (Nejat), Ahmet Mümtaz Taylan (Macit), Yavuz Bingöl (Hüseyin), Tuncer Salman (Adnan), Hüseyin Soysalan (Recep), Olgun Toker (Hırsız), Tolga Karaçelik (Okan), Güneş Sayın (Seher), Mehmet Ali Birand (32.Gün), Diren Polatoğulları (Arabulucu), Ahmet Yüksel Or Vartanuş'un Babası), Aylin Kılınçaslan (Kuafördeki Kadın), Filiz Coşkuner (Kuafördeki Kadın), Şükran Tuna (Da yanışma Merkezi Çalışanı), İsmail Güneş (Parti Arkadaşlar), Merve Pınar Akmaz (Parti Arkadaşlar), Dilek Aba (Selin), Selin Ongun (Muhabir), Saba Tümer (Tv Sunucusu), Hande Fırat (Haber Sunucusu), Vedat Güney (Emniyet Müdürü), Çiğdem Anad (Haber Sunucusu), Emir Fındık (Volkan), Erencan Vurucu (Hüseyin'in Yardımcısı), Ahmet Tiryaki (Parti  Arkadaşlar), Natalia Perederia (Parti Arkadaşlar), Songül Orsavaş (Parti Arkadaşlar), Samet Balakçı (Parti Arkadaşlar), Derya Atik (Dayanışma Merkezi Çalışanı),

Kurtuluş Son Durak: Şiddet, Bağımlılık Yapar!

(Kaan Karsan 25 Temmuz 2012)

‘Aaahhh Belinda, ‘Adı Vasviye’, ‘Usta Beni Öldürsene’ ve hatta ‘Badi’gibi ülkemiz sinemasının kültleşmiş filmlerinde imzası bulunan, bu toprakların en iyi senaryo yazarlarından Barış Pirhasan, “Adem’in Trenleri”nden beş yıl sonra geri dönüyor; yönetmen koltuğunu ise oğlu Yusuf Pirhasan’a bırakıyor. Yusuf Pirhasan’ın ilk uzun metraj çalışması “Kurtuluş Son Durak”, sadece afişine bakıldığında da anlaşıldığı gibi, bir ‘kadın filmi’. Hem de neredeyse bir sosyal sorumluluk projesi olarak kayda geçebilecek, feminist bir bakış açısıyla yoğrulmuş ve mesaJinnı gizlemeyen türden bir kadın filmi.

Kara mizah unsurlarına bezenmiş film, çok tipik bir ‘kaybeden’ öyküsü olarak başlıyor aslında. Belçim Bilgin tarafından canlandırılan ve yaşanacak ilginç olayların fitilini ateşleyen Eylem, nikahına kısa bir vakit kala sevgilisi tarafından en yakın arkadaşıyla aldatılarak terk ediliyor. Sinemada defalarca gördüğümüz türden bir karakter geçmişine sahip olan Eylem karakteri, doğal olarak yaşadığı bu şokun etkisini üzerinden kolayca atamıyor. İntihar teşebbüsüne kadar sürüklenen Eylem’e ise apartmandaki diğer “kaybeden kadın” profilleri yardım etmeye, onu yeniden hayata döndürmeye çalışıyorlar. İşler ise tam bu noktadan sonra sarpa sarmaya başlıyor. Zira şaşırtıcı olaylar yüzünden kadınların oluşturdukları bu dayanışma öyküyü bambaşka olaylara gebe hale getiriyor.

Uzaktan bakılınca tanıdık ve virajsız bir “birlikten güç doğar” öyküsü olmaya mahkum bir film gibi görünen Kurtuluş Son Durak, ilk aşamada yarattığı beklentileri kara mizahın devreye girmesiyle kısa süre sonra tersyüz ediyor. Zira şiddete uğrayan kadınlar ile şiddeti uygulayan, istismarcı erkeklerin en azından bu filmde uzlaşmacı bir tabanda buluşamayacakları su yüzüne çıkıyor. Şiddetten korunmak için savunmacı bir şiddete başvuran kadınlar, birlikten doğan kuvvetin bazen amaca orantısız olabileceğini bize gösteriyorlar. Kısacası farklı bir başkaldırı filmi var karşımızda. İsyanın nedeni kadınlara uygulanan şiddetken; isyancılar elbette ki bu güne kadar maalesef susmayı tercih etmiş, sindirilmiş olan kadınlar… “Şiddetin her türlüsüne karşıyız” sloganını bir an bile ağzından düşürmeyen filmdeki isyanın temel metodu ise, ilginçtir ki, yine şiddet. Uzun bir süre dozajı çok iyi ayarlanmış bir mizahla güldürmeyi başaran Kurtuluş Son Durak, filmin ne kadar ciddi olması gerektiği konusunda tam bir karara varamamış. Film, kara mizahın tüm patavatsızlığını kullanmak varken, filmin şiddetle ilgili öğretici söylemleri nedeniyle işin kara komedilere özgü muzipliğini bir adım geriye çekiyor. Bu esnada da Barış Pirhasan, “kadına şiddet” hususunda vermek istediği tüm mesajları repliklerin içerisinde direkt olarak vermeyi seçiyor. Bu da filmin bir yerden sonra zaten ayarı kaçan iletilerini iyice yüzeysel hale getiriyor. Filmin meselesi konusundaki ciddiyeti de biraz gelgitli olunca, seyirci filmi nasıl algılaması gerektiğini şaşırabiliyor. Filmde kara mizahı sağlayan ve filme ruhunu veren şiddet, varlığından şikayet edilen şiddetten pek de farklı değil. Kısacası karşımızda daha az ciddiye alınarak izlenirse keyfi artacak olan bir film var.

Bazı sıkıntılarına rağmen Kurtuluş Son Durak’ın tutarlı bir yönetmenliğe, güldüren bir mizaha ve çok başarılı oyunculuk performanslarına sahip olduğu da bir gerçek. Bazı karakterlerin fazla karikatürize olmaları nedeniyle ortaya çıkan sorunlar bile doğru oyuncu seçimleri ile bertaraf ediliyor. Yüzü sinemaya çok ama çok yakışan Belçim Bilgin’in başı çektiği oyuncu kadrosunda, Damla Sönmez, Asuman Dabak, Ayten Soykök, Demet Akbağ, Nihal Yalçın, Ahmet Mümtaz Taylan ve Yavuz Bingöl gibi isimler kalburüstü performanslarıyla dikkat çekiyorlar. Yönetmen Yusuf Pirhasan ise hem oyuncuları yönetmek hem de filmin temposunu ayarlamak konusunda oldukça başarılı. Henüz ilk filminde geniş ve markalaşmış isimlerden oluşan bir oyuncu kadrosunu, dengeleri kurmayı başararak yönetebilmesi, karşımızda yetenekli bir yönetmenin durduğuna işaret ediyor.

Günden geçtikçe daha da olağan hale gelmeye başlayan ve bu nedenle gitgide daha da korkunçlaşan “şiddet ve “kadına şiddet” konularının tutarlı bir biçimde olmasa da gündeme gelmesi, şu günlerde oldukça önemli. Bu nedenle babaoğul film çeken Barış ve Yusuf Pirhasan’ın içine eğlenceli bir hava katarak ve sinemanın temel gerekliliklerini yerine getirerek kotardıkları Kurtuluş Son Durak, gözden kaçmaması gereken bir kara komedi filmi. (www.eksisinema.com)

 

KOD ADI VENÜS (2012)

         

Yönetmen Tamer Garip Senaryo Tamer Garip, Emre Karahasa Benedigt Schillemans Yapım Yakın Doğu Üniversirtesi (K.K.T.C)/ Tamer Garip

Oyuncular: Cengiz Bozkurt, Serhat Harman, Jonny Lee Kemp, Jolie Myatt Yasemin, annesi ve babasının çok gizli bir arkeolojik araştırma için İngiltere’den Kıbrıs’a geldiği 1930 yılında doğar ve 1937’ye kadar Kıbrıs’ta yaşar. 1937’de bir gün ailesinin aniden ortadan kaybolmasının ardından, İngiltere’de yatılı okulda okumaya gider. Cambridge Üniversitesi’nde Charles’a aşık olur ancak ilişkileri uzun sürmez. (İngiliz İstihbarat servisi) MI5’de gizli ajan olan Charles, Yasemin’e ailesini bulması için yardım edeceğine söz verir. Karşılığında da Yasemin’in EOKA Rum teşkilatından bilgi getirmesini ister. Yasemin’in kod adı Venüs’tür.

Yasemin, Charles ile birlikte aldığı görev için ve ailesini araştırmak amacıyla, 1956’da Kıbrıs’a geri döner. Görevi; Kıbrıslı Rumlar tarafından kurulan silahlı örgüt olan EOKA’ya sızmaktır. Tecrübesiz olmasına rağmen, Yasemin’in geçmişi ve yetenekleri bu görevi almasını sağlar.


EOKA’da aktif bir kişi olan Adamos’u kendine aşık etmeyi başaran Yasemin; bir yandan çocukluğunu geçirdiği bu adada, kaybettiği ailesini arar, bir yandan da Adamos’la başardıkları eylemler, EOKA içerisinde önemli bir yer edinmesini sağlar.


1963’de adada çıkan iç savaş, dökülen kanlar ve gözyaşları, Yasemin’in ruhunda dayanılmaz bir ıstırap oluşturur. Yasemin bu arada, çocukluk arkadaşı Kemal’e aşık olur. 



KIRIK MİDYELER (2012)

         

 Yönetmen Seyfettin Tokmak Senaryo Kenan Kavut Görüntü Yönetmeni Mehmet Zengin Yapım 90 Film Yapım/Kenan Kavut Migma Film AB Ortaklığıyla Kurgu: Cem Yıldırım, Yapım Ekibi: Ufuk Gülşan, Yönetmen Yardımcısı: Cengiz Toprak, Focus Puller: Ethem Dağ, Işık Şefi: Engin Altıntaş, Işık Asistanı: Erol Öztürk, Kostüm: Özlem Batur

Oyuncular: Uğur Barış Mehmetoğlu (Hakim), Seydo Çelik (Faysal), Selma Alispahic (Medina), Engin Benli (Cevat), Ipek Kizilörs (Elma), Enzo Ikah (Babatunde), Cumhur Sari (Topal Asım), Maria Akgüllü (Oksana), Volga Sorgu (Musa), Feridun Koç (Restoran sahibi), Ahmet Bayaslan (sokak çocuğu),

Konu Film Mardin’den İstanbul’a gelip midyecilik yaparak Almanya’ya kapağı atmaya çalışan, onlu yaşlardaki iki çocuğun hikâyesini anlatıyor. Aynı işi yapan hemşerileri aracılığıyla midyeciliğe başlayan Hâkim ve Faysal, Kumkapı’da kaldıkları pansiyonda organ mafyasıyla karşılaşır ve bilmeden onlar hesabına kuryelik yapmaya başlarlar. Bir gün aniden annesi ortadan kaybolan kalp hastası Bosnalı küçük Elma ile de yolları bu pansiyonda kesişir. Zorunlulukların bir araya getirdiği üç çocuk kendilerini çözümsüz bir arayışın içinde bulur.

KAOS /ÖRÜMCEK AĞI (2012)

 

Yönetmen Cem Gül Senaryo Tolga Küçük Görüntü Yönetmeni Murat Karabina,Bünyamin Yar Yapım Banu Toktamışoğlu. Murat Toktamışoğlu Yardımcı Yönetmen: Gül İrem Kula, Reji Asistanları: Sevtap Solbacak, İlker Çonga, Dilem Foçalgil, Post Prodüksiyon ve Görsel Efektler: Mafeinbrıain, Aksiyon Yönetimi: Yunus Emre Soğukkanlı, Fatih Uğurlu, Ses Tasarım: Onan Karagözoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Arkın Aktaç, Cast Direktörü: Pınar Kaya (Tümay Özokur Ajans), Şenay Çolpan (Çolpan Ajans), Kurgu: Özge Sağsöz, Görsel Efekt Süpervizörü: Cem Gül, Yapım Koordinatörü: Hakan Gümüşdal, Yapım Asistanı: Baran Buluş, Velittin Öztürk, Cihan Şahin, Sanat Asistanı: Cihan Şahin, Talha Almaz, Kamera: Murat Karabina, Focus Puller: Deniz Pişkin, 1. Kamera Ast.: Zeynep Seçil, 2. Kamera Ast.: İsmail Ay, Umut Özbal, Ses: Arif Ceylan, Boom Operatörü: Çağrı Fırat, Recep Çalışır, Işık Şefi: Turgut Pelit, Işık Asistanı: Yılmaz Güzey, Nevzat Kaplıbal, Bülent Davulcu, Ahmet Kerememre, Fly Cam Gör. Yön: Ömer Gulas, Ses Tasarım: Orhan Karagözoğlu, Ses Kurgu: Onan Karagözoğlu, Umut Şenyol, Set Amiri: Bilal Tarakçı, Set Asistanları: Muhittin Kara, Ahmet Yorul, Murat Çarkacı, Kostüm Şefi: Ebru Öztürk, Makyöz: Neslihan Aydın, Hakan Galani, Asistan: Çisil Çalı, Kuaför: Arakon Gül, Barboros Çelik, Asistan: Cafer Parlak,

Oyuncular: Gökhan Mumcu, Rojda Demirer, Leven Can, Selçuk Özer, Bora Akkaş, Kazım Akşar, Orhan Aydın, Ayça İnci, Demir Karahan

Yardımcı Oyuncular: Alpay Özdoğan, Ahmet Avkıran, lper Tuncalı, Emel Yılmaz, Mesut Kaya, Aslı Yıldız, Okan İlhan, Vahdet Çakır, Ahmet Ali Micanoğlu, Ali Kemal Birinci, Aran Bunuci, Özge Dörter, Hande Yücel, Uğur Gürcan, Fatih Poyat, Bahadır Demir, Serdar Çakmak, Levent Gezer, Zeki Eker, Erdoğan Bilen, Ahmet Bedi Gündüz, Ömer Sertaç, Hamza Karabudak, Celal Atan, Arif Serbest,Andrea Ajadov, Serhan Küçük, Ali Ökçü, Serkan Zerenay, Oktay Üçdirhem, Savaş Kabak, Cenk Ataş, İlkay Çelik, Mehmet Ersavaş, Seyit Akbel, Ayşe Erman, Gökhan Yıldırım, Nora Jorten, Ergun Aydın,

Konu: Ulusal Güvenlik Teşkilatı (Ugt) Türkiye Cumhuriyeti'nin iç ve dış tehditlerden korunması için kurulmuş gizli bir teşkilattır. Ülkeyi 48 saat içinde büyük bir tehlike bekliyor. Karşı taraf çok güçlü ve her kademeye sızmış durumda. UGT ajanları ve SAT Komandosu Yzb. Mete Öztürk tehlikeyi önleyebilecekler mi?

Hatta, kendi hakkında bile… Hayatta kalmak onun laneti..

İKİZLER FİRARDA (2012)

      Yönetmen Yusuf Güven, Necmi Yıldırım Senaryo Aydoğan Temel, Necmi Yıldırım Öykü Necmi Yıldırım Yapım Dev Yapım/Necmi Yıldırım Casting: Caner Gülajans, Reji: Zafer Selçuk, Kemal İleri, Neslihan Aydın, Erhan Albayrak, Sanat: Dilek Çolak, Pınar Cankul, Kostüm: Canel Güney, Gülay Akbaşlı, Kamera: Batuhan Arite, Emre Pekçakır, Deniz Taşkın, Prodüksiyon: Tolga Yıldırım, Mustafa Eroğlu, Veysel Yutaz, Tarık Karyağdı, Ses: Nurettin Kılıç, Erhan Atadan, Bülent Pektaş, Işık: Ali Yutaz, Hamdi İntaş, Mehmet Kök, Nurettin Keleş, Suat Üçtaş, Set: Nazif Kündem, Oktay Yılmaz Mutlu, Doğan Akbaş, Engin Küçüktopuz, Jimmy Jib: Fatih Akyürek, Gökberk Özcan, Emre Bekar, Jenaratör: İhsan Eravcı, Ulaşım: Veysel Yutaz, Ayhan Pamukkale, Saç Makyaj: Görkem Ölek, Aslıhan Bilge, Kurgu: Aytekin Birkon, Gürcan Cansever, Genel Koordinatör: İlhan Yeşil,

Oyuncular: Necmi Yıldırım, Ferga Nur, İkra Nur , Nagehan Ba
şer, Cengiz Küçükayvaz, Oya Aydoğan, Hamıt Altın, Sümer Tilmaç, Selahattin Taşdöğen, Seda Sayan , Zülfü Hamit Altın, Tarık Mengüç, Nevin Yılmaz Taşdöğen, Haldun Boysan, Necmi Yıldırım, Sinan Bengier, Ortas Kıvanç,

 Konu: Sihirbazlık yaparak hayatını geçindiren Necmi’nin ikiz kızları vardır. İkizler annelerini kaybettikten sonra babalarına çok bağlanmışlardır ve bir gün babalarından duydukları bir konuşmayı yanlış anlayarak annelerinin hayatta olduklarını zannetmeleriyle onu bulmaya Bursa’ya gitmeye karar verirler. Bu noktadan itibaren bol bol illüzyon göreceğimiz komik ve maceralı bir hikaye başlar...

 

HİCAZ (2012)

 

Senaryo ve Yönetmen Erdal Rahmi Hanay Görüntü Yönetmeni Erdal Rahmi Hanay Müzik Erkan Oğur Yapımcı Nilüfer Saltık Genel Koordinatör: Ömer Çalıkoğlu, Kurgu: Erdal Rahmi Hanay, Sanat Yönetmeni: Ayşe Sultan Babayiğit, Ses Tasarım: Murat Başaran, Kerem Aktaş

Oyuncular: Nilüfer Saltık, Memet Işık, Tuncay Gençkalan, Hakan Bozkan, Clarisse Gorokhoff, Erol Özdek, Yıldız Bektaş, İdil Durugök, Ali Obalı, Aylin Yardımcı, Aydın Genç, Ayhan Civan

Konu: Hicaz, Saba ve Nihavend adları ile hazırlanan makam üçlemesinin ilk filmi olan Hicaz; ruhu yada bedenleri bazı hastalıklara yakalanmış bir çok karakter üzerine kuruldu. Bu hastalıklar modern çağın hastalıkları kadar yeni ve insanlık tarihi kadar eskidir. Yalnızlık, .

Ezgi Küçüktuğsuz 13 Ekim 2011

Bugün uyandığımda kafamda Hicaz’ın müziği dolanıyordu. “Hicaz; engel, bariyer anlamına gelmektedir.” diyor filmin tanıtımlarında, söyleşisinde de yönetmeni dedi. Bizim bildiğimiz, makam olana ek olarak yani.

Birbirimize dair en büyük engelimiz nedir?

İzlenmesi kolay bir film değil Hicaz.

Söyleyeceklerini açıkça söylemiyor, fısıldıyor tekrar tekrar. Burada tekrar tekrar kısmına dikkat çekmek istiyorum zira o tekrarlar beni bıktırdı açıkçası. Fazla konuşkan değil, kimi zaman fısıldamanın yanında şarkı da söylese genelde durgun. Sabâ, Nihavend adları ile hazırlanan makam üçlemesinin ilk filmiymiş. Müzikleri Erkan Oğur tarafından yapılmış, çok da şahane olmuş filme dair en sevdiğim şey müziklerdi.

Yıllarca görüşmemiş bir baba kız, köyden bir umut istanbula göçmüş, hayata tutunmaya çalışan öksüz ve yetim bir genç, yoldaşlar ekibi, acılı bir baba, açgözlü patron, hasta mahkum gibi bir sürü farklı farklı karakterler ve küçük hikayelerini görüyoruz. Aslında bundan çok daha fazla insanını kesit kesit görüyoruz denebilir. Bir film konusu da ancak bu kadar kötü özetlenebilirdi sanırım!

Neyse sözün özü, insana dair en önemli kavramlarla boğuşup duran insanları görüyoruz, basit, sıradanlar her biri. Bizim gibi. Yaşamla ölüm arasındaki boşluğu dolduruşumuzla ilintili tümü. Yaşam ve ölüm…

Kendine ait bir atmosferi olan bir film oluşu açısından takdir etmekle beraber çok da ısınamadığımı belirtmeliyim. Yalnız çok sevenler olacağından eminim. Ara ara çok tekrarıyla sıksa da, farklı bir tat.

Son olarak da söylemeden  geçemeyeceğim yönetmen Erdal Rahmi Hanay‘ı biraz atarlı ama müziğe aşık ve hassas, komi rolündeki arkadaşı ise gerçekten çok çok başarılı buldum, Hakan Bozkan‘mış adı, tebrikler, umarım tekrar görebiliriz onu başka yerlerde de. (www.eksisinema.com)

 

HANGİ FİLM (2012)

  Senaryo ve Yönetmen Egemen Sancak Senaryo Egemen Sancak Görüntü Yönetmeni Emre Pekçakır Müzik Tolga Tokoğlu Yapımcı Minusgreen Productions/ Bora Tamusta, Serhan Nasırlı Kurgu: Bekir Eke, Sanat Yönetmeni: Enver Adıgözel, 2. Kamera Asisi.: Halil Ercüment Çayır, Focus Puller : Emrullah Altuntaş, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Ses tasarım: Güçlü Başak, Ses Kayıt: Timur Serengil, Ses Tasarım ve Final Miks: Meriç Erseçgen

Oyuncular: Yusuf Ömer Sınav (Ömer), Hamdi Alp (Engin), Ercan Tulunay(Apo), Egemen Sancak (Efe), Hakan Duran (Onur), Tuğçe Tanıl , (Eva) Emre Ozan (Cem), Ceylan Dizdar (Ceren)

Konu: Efe, Ömer, Engin ve Apo konservatuar tiyatro bölümü 3. sınıfta okuyan, gelecekte ne yapacakları nasıl para kazanacakları ile ilgili kaygıları olan gençlerdir. Hayatlarını film karakterleri gibi yaşmakta, onlara özenmektedirler. Bu yüzden günlük dertlerinden uzaklaştıkları tek an,”Hangi Film?”oynadıkları zamandır.


Efe eski bir holigandır. Babası polistir ve ailesiyle hiç anlaşamaz. Aynı okuldan Ceren’le birliktedir. Nişanlılardır. Ama Efe’nin korkuları vardır. Ceren’in ailesi daha varlıklı ve entelektüel bir ailedir. Efe için evlenmek yepyeni bir hayata başlamak gibidir. 



Ömer, herkese ağabeyinin Amerika’da olduğu yalanını söylemektedir. Aslında ağabeyi eşcinsel olduğu için evi terk etmiştir. Ömer, bu durumdan sonra homofobik bir adam olmuştur. Oldukça tutucu bir ailesi vardır. Ömer ailesi ve yaşadığı hayat arasında sıkışıp kalmış biridir.

Engin, kadınlarla hiç konuşamayan ama onları yatağa atmaya çalışan biridir. Ailesi Engin’in üzerinde çok baskı kurmaktadır. Bu yüzden hayatı boyunca başka hiçbir kadınla ilişkiye giremez. Güç, zenginlik ve şöhretten hoşlanan biridir.

Apo, bir depremzededir. Göçük altında 27 saat kalmış, babasını ve dedesini orada kaybetmiştir. Sadece, aylık aldığı depremzede bursuyla yaşmaktadır. Okulun finallerden önce partisine giderler. Alt sınıflarından olan, tuhaf bir çocuk diye nitelendirdikleri Onur’la karşılaşırlar ve beraber ot içerler. Daha sonra Onur onları evine davet eder ve gitmeye karar verirler. Eğlenmek için gittikleri o evde, her şey geri dönülmez bir yol alacaktır,

GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ (2012)

 

 Yönetmen Hasan Tolga Pulat Senaryo Emre Kavuk Görüntü Yönetmeni Önder Şengül Müzik Toygar Işıklı Yapım Onaltıdokuz film/ Hasan Tolga Pulat, Emre Kavuk Proje Danışmanı: Cemal Şan, Kurgu: Hasan Kalender, Sanat Yönetmeni: İsmet Bosna, Yürütücü Yapımcı: Uğur Şahin, Yardımcı Yönetmen: Koralp Gümüş, Yönetmen Yardımcısı: Murat Öztürk, Sunay Terzioğlu, Hüseyin Küpeli, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, Işık Şefi: Onur Özşeker, Kostüm Sorumlusu, Görsel Efekt Süpervizörü: Abdullah Ercan, Cast: People Cast, Genel Koordinatör: Aslı Aksu, Proje Dabışmanı: Cemal Şan, Senaryo Danışmanı: Cem Başeskioğlu, Reklam: Pazarlama: Şükrü Apaydın, Festival Koordinatörü: Tuna Yılmaz, Makyaj: Hikmet Karaman, Kuaför: Aydın Sağlam, Işık Şefi: Onur Özşeker, Set Amiri: Fikret Kumru, Yardımcı Yönetmen: Koralp Gümüş, Reji Asistanı: Hüseyin Küpeli, Prodüksüyon Amiri: Cengiz Satır, Prod. Asistanı: Barbaros Hayrettin İmamoğlu, Totyti Hakan, Mekan Araştırma: Celal Sevimlikurt, Focus Puller: Engin Hayıroğlu, 1. kamera Ast: Burak Emanet, 2. Kamera Ast.: Zeynep Seçil, Malzeme: Ali Yaşar Yağcı, Ses Kayıt: Ömür Yılmaz Müldür, Boom operatörü: Uğur Müldür, Sanat Asistanları: Ercan Rodop, Özlem Batur, Volkan Özşeker, Kostüm Şefi: Server Cengiz, Yardımcı kostüm şefi: Feraye Elif Elifi, Dövüş kareograf: Mehmet Ünal, Görsel Efekt: Abdullah Ercan, Mustafa Ercan, Alpay Serbez, Özel Efekt Uzmanı: Murat Şengül, Renk Düzeltme: Cenk Erol, Çağrı Özdal, Fragman: Aylin Zoi Tinel, Kurgu Asistanı: Mustafa Yasan, Ali Öztürk, Işık Asistanı: Erkan Murat, Gökhan Yılmaz, Polat Coşkun, Set Asistanları: Nahir Sevimli, Orhan Kumru, Murat Kaya, Stedycam Operatörü: Burak Ballı, Jimmy Jib operatörü: Ersin Unul, Asistanı: Okan Çayırcı, Hakan Çakar, Şaryo Operatörü: Fikret Kumru, Cast Ajansı: People Casting, Yasemin Özbudun, Başar Dengiz, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Süpervizör: Aytekin Birkon, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Alp Çağlar Özlek, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahye Öztürk, M. Mustfa Oruç, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Suna Kaymakçı, Ses Tasarım: Fergün Urgancıoğlu, Kerem Aktaş, Alper Özşen,

Oyuncular: Uğur Polat (İzzet), FeriFırat), de Çetin (Figen), Buğra Gülsoy (Cumali), Nesrin Cavadzade (Anna), Barış Atay Mengüllüoğlu (Ali), Uğurtan Denizaltı (Azraf), Vahdet Çakar (Ali'nin Babası), Zeynep Kaçar (İzzet'in Eşi), Elif Sude Dorukoğlu (İzzet'in Kızı), Bedia Ener (Figen'in Annesi), Meltem Miraloğlu (Figen'in Kızkardeşi), Cengiz Sezici (Abda), Luran Ahmeti (Zoran), Nazlı Ergör (Hande), Emre Melemez (Tarık), Aysel Parlak (Turist), Kahraman Sivri (Bekir)Yağızhan Dikmen (Yılmaz), Can Akkuş (İzzet’in Oğlu) Elif Sude Dorukoğlu (İzzet’in Kızı), Yurdaer Tosun (Recep Usta), Koralp Gümüş (Bilal), Serhat Kaplan (Fırat), Ayşe Özer (Otobüsteki Kadın), Ergun taş (Anna’nın müşterisi), Sabahat Adalar (Çiçekçi Kadın), Mehmet Ünal (dövüşçü genç), Polisler: , Hüseyin Çelik , Serkan Güder , Yalçın Bulut, Yusuf Arat,Mehmet Cengiz, Uğur Bewcetren, Yaşar Merih Eyüpoğlu (Ustabaşı), Mehmet Ufuk Karakavak (Otobüsteki genç), Totti Hakan (otel görevlisi), Sudenaz Bezgin, Emrah Kış, (sahildeki kardeşler), Engin Çelik (Ambulans doktoru), Aslı Aksu (hemşire)

Konu: “Güzel Günler Göreceğiz” bir gün içerisinde İstanbul’da geçer. Beş farklı karakterin günlük hayatta kesişen yolları ve farkında olmadan birbirlerinin hayatına müdahalelerini anlatır. Film, doğrusal olmayan kurgusu ile bütün hikayeleri iç içe geçirerek anlatır. Bir günlük zaman dilimi; geriye, şimdiye ve ileriye atlanarak ilerler.

ÖDÜL

48. Antalya Altın Portakal Film Festivali
        ►Hasan Kalender “En iyi Kurgu”
        ►Emre Kavuk “En iyi senaryo”
        ►Nesrin Cevadzade “En iyi yardımcı kadıın oyuncu”
        ►Hasan Tolga Pulat “En İyi Film”

23. Uluslar arası Ankara Film Festivali
        ►En iyi kadın oyuncu Feride Çetin

31. İstanbul Film Festivali
        ►Resmi Seçki

15. Uluslararsı Shanghai Film Festivali
        


►Panorama

Filmdeki Karekterler

CUMALİ Cumali henüz 18 yaşındayken kız kardeşini, kaçtığı İstanbul’da namus ve töre gereği öldürür. İşlediği cinayet yüzünden 14 yıl hapis cezasına çarptırılır. İstanbul’da bir cezaevine konur. Yattığı cezaevinden 12 yıl sonra iyi halden 2 yıl erken tahliye edilir. Devletin kendisini affetmesine rağmen Cumali içindeki pişmanlıktan kurtulamamıştır Kendisini töre denen şeyin bir parçası olduğu için affedememektedir. Tek isteği kardeşinin İstanbul’da gömüldüğü yeri öğrenip ondan af dilemektir. Gün içinde hapisteyken sürekli mektuplaştığı, çocukluk aşkı Mediha ile buluşacaktır. Bu aşk gelecekle ilgili planlarını değiştirecektir.

ALİ Ali lisanslı, profesyonel bir boksörken; katıldığı yasa dışı sokak dövüşlerinden dolayı lisansını kaybetmiştir. Bu yüzden antrenörü olan babası ile de arası açılmıştır. Sanayide bir araba tamircisi olarak Recep ustanın yanında çalışmaktadır. Recep ustanın yardımı ile bir dikim evinde çalışan sevdiği kadın Figen ile yurt dışına kaçacaklardır. Yeni bir hayat ve yeni bir başlangıç için planlar yapmaktadır. Ama onları kaçıracak kaçakçılar bu son günde fiyatı arttırırlar. Ali bunu Figen’e söyleyemez. Günün sonuna kadar yeterli parayı bulmak zorundadır.

FİGEN Asıl adı Mediha’dır. İstanbul’un varoş mahallelerinden birinde bir dikim evinde çalışmaktadır. İstanbul’da ki adı Figen’dir. Köyündeyken tecavüze uğramış ve bu yüzden yine kendisi suçlanmıştır. Figen, öldürüleceğini anlayınca kaçarak İstanbul’a yerleşmiştir. Kendisini seven Ali ile günün sonunda yurt dışına kaçacaklardır. Ama o çocukluk aşkı Cumali’yi sevmektedir. Cumali’nin erken tahliye edildiğini öğrenmesi ve gün içinde onunla buluşması kararlarını etkileyecektir. Kendisine saplantılı bir şekilde aşık olan İzzet de Figen’in yanına gelince Figen kendisini içinden çıkılmaz bir üçgen’in ortasında bulur…

İZZET Göçmen bürosu baş komiseridir. Sürekli kavga ettiği karısından, çocuklarına babalık yapma sorumluluğundan bıkmıştır... Karakolda tanıştığı ve sonrasında yardım ettiği Figen’e aşıktır. Onunla her şeyi geride bırakarak kaçma planları yapmaktadır. Ama aşkına karşılık bulamaz.

ANNA Ülkesinden kilometrelerce uzakta bir iş hayali ve huzur için geldiği Türkiye’de kendini bir anda fuhuş sektörü içinde bulmuştur. Bozukta olsa Türkçe konuşabilmektedir. İstanbul’un arka sokaklarında kendisine tutulan eski bir evde yaşamaktadır. Patronundan gizlice biriktirdiği paralarıyla yurtdışına, sevgilisine kaçmayı planlamaktadır. Gün içinde patronunun orta doğudan getirdiği on yaşındaki Azraf isimli çocuğa bakıcılık yapmak zorunda kalır. Kaçacağı bu son gün Azraf’ın hayatına girmesiyle Anna zor bir karar vermek zorunda kalır…

 

GÖZETLEME KULESİ (2012)

  Senaryo ve Yönetmen Pelin Esmer Görüntü Yönetmeni Özgür Eken Yapım Sine Film (TR) Bredok Film Production (DE)Nida Karabol Akdeniz, Tolga Esmer Kurgu: Pelin Esmer, Ayhan Ergürsel Sanat Yönetmen: Osman Özcan, Yapım Sorumlusu: Mustafa Dok, L. Rezan Yeşilbaş Yapım Amiri: Hüseyin Çaksın ()Set Amiri: Mustafa Şahin Set Asistanı: Akın Dağaşan Yardımcı Yönetmen: Armağan Lale Yönetmen Yardımcısı : Mutlu Karadoğan Kamera Asistanı Levent Durur Focus Puller: Alex Hergeleci Işık Şefi: Ersin Aldemir Bestboy: Ceyhun Parlak Kostüm Sorumlusu: Asu Kızılırmak Cast Direktörü Ezgi Baltaş Afiş : Bala Kavlakoğlu

Oyuncular: Olgun Şimşek (Nihat), Nilay Erdönmez (Seher), Menderes Samancılar (Patron), Rıza Akın (Baba), Laçin Ceylan (Anne), Kadir Çermik (şoför), Yavuz Pekman , Mehmet Bozdoğan (Şef), Mehmet Mola (Aşçı), Nurettin İpek (Kamyon şoförü), İzzet Aytaç (Tuhafiyeci), Serdar Orçin

 Konu: Filmde yangın gözetleme kulesine bekçi olarak sığınan Nihat’la, otobüslerde hostes olarak çalışıp, Tosya’da küçük bir otogara sığınan Seher’in suçluluk duygularına karşı kendi kendilerine verdikleri savaşı artık birbirlerinin şahitliği altında yapmak zorunda kalışları konu ediliyor.

ÖDÜL

19. Adana Altın Koza Film Şenliği2012

►En İyi Yönetmen; Pelin Esmer
        ►En İyi Görüntü Yönetmeni ; Özgür Eken
        ►En İyi Kadın Oyuncu; Nilay Erdönmez
        ►En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ; Laçin Ceyla        
        ►En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ; Menderes Samancı