Powered By Blogger

20 Ekim 2024 Pazar

AZAZİL DÜĞÜM (1914)

 

 Senaryo ve Yönetmen Özgür Bakar, Görüntü Yönetmeni Uğur Kaplan, Yapım Burak Film/Salih Memişoğlu, Yapım Koordinatörü: Ogan Şemnyolcu, Müzik: Ercümant Vural, Eser: Alper Kıvılcım, Pro-je: Özgür Bakar, Yönetmen Yardımcısı: Dudu Elif Konuk, Ayşe Terzioğlu, 1. Yönetmen Yardımcısı: Dinç Koşvar, Kamera Asistanı: Uğur Bedir, Renk Düzenleme: Barış Hoşabcıoğlu, Post Prod: Selim Çetinbaş, Post Prod. Ast: Can Pektaş, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Mehmet İşçi, Ses Tasarım: Soner Koç


Oyuncular: Tamay Kılıç (Anne),Zafer Altun (Metin), Burak Sarımola (psikolog), Duygu Paracıkoğlu (Hasibe), Muırat Ercanlı (Rahman Hoca), Tolgqa Akman (Akın), Yunus Emre Kılınç (doktor), Alper Kıvılcım (öğretmen) Cansu Dikltaş (Sinem)


Konu: Sinem, anne ve babası vefat ettikten sonra ailesinden kalan evde Teyzesi ve eniştesi ile yaşamaktadır. Üniversiteden sevgilisi Akın ile mutlu bir ilişkisi vardır. Bir gün Akın’la arabada giderlerken bir köpeğe çarpar ve ölü-müne yol açarlar. O günden itibaren Sinem için kabus dolu anlar arka arkaya yaşanır.

AŞK OYUNU (2014)

 

 Yönetmen Umut Yüksel Senaryo Umut Yüksel, Ezgi Yüksel Görüntü Yönetmeni Demian Barba Yapımcı Ezgi Yüksel , Umut Yüksel Kurgu: Erdinç Çözen, Sanat Yönetmeni: Yunus Harani, Kostüm: Beril Sinan, Yardımcı Yönetmen : Mert Yılmaz, Işık Şefi: Adil Gökçe, Oyuncu Seçimi:  Nimet Atasoy, Müzik: Mert Oktan

Oyuncular: Kemal Uçar (Cevat), Pınar Göktaş (Eda), Ebru Öztürk (Serpil), Lemi Filozof (Hakkı), Dilşah (Demir Merve), Nezahat), İhsan Ceylan (Yılmaz), Banu Şahin (Ezgi), Ahmet Somers (Ekrem), Faruk Akgören (Muhsin), Sevda Aktolga (Münire), Hakan Akın (Selim), Efe Deprem (Komutan), Burak Yüzüak (Er Mehmet Ali), Şenol Önder (Rıfat), Ali İhsan Varol

Konu: Cevat, 28 yaşlarında Mengenli profesyonel bir aşçıdır. İstanbul’da ünlü bir İtalyan restoranında şef olarak çalışmaktadır. Cevat, bir gece rüyasında vefat etmiş babası Ekrem’i görür. Babası vefat ettiğinden beri onu ilk defa rüyasında görmüştür. Ekrem, Cevat’a Galatasaray’ın şampiyon olması için Cevat’ın en yakın iki arkadaşı, Hakkı ve Yılmaz’ı da alarak Bolu’ya mangal yapmaya gelmesini söyler. Ayrıca maç boyunca orada durmalarını, kimseye haber vermemelerini, telefon ve radyonun da çekmemesi gerektiğini söyler. Bütün bunları yaparlarsa Galatasaray şampiyon olacaktır. Ekrem, bir de Cevat’a Cevat Prekazi’nin oyuncu kartını da yanında getirmesini söyler. Ertesi gün Cevat, babasının bütün dediklerini yapar. Hakkı ve Yılmaz ile birlikte maç sırasında mangal yapmak için Bolu’ya giderler. Fakat o gece bekledikleri gibi gitmeyecektir, üç arkadaş beklemediği bir şeyle karşılaşacaktırlar.

ASASIZ MUSA (2014)

 

 

Senaryo ve Yönetmen Aydın Orak Görüntü Yönetmeni Umut Öztorun  Müzik Murat Hasarı Yapım Red Film/ Aydın Orak Kurgu Emrah Dönmez Ses Tasarım & Final Miks, Demir Baran Kutlu

Oynayanlar : Aydın Orak,  Turgay Tanülkü, Şenay Aydın, Dicle Anter, Anter Anter,  Rahşan Anter   

KONU: Yazar, aydın, demokrasi sözcüsü ve aktivist Musa Anter'in yaşamı metafor ve imgelerle sinemada. Mücadelesiyle insanlığa ışık tutan bütünleştirici, uzağı yakın, düşmanı dost kılan Kürtlerin Musa Amca'sı. Asasız Musa, Anter'in yaşam öyküsünden yola çıkıp, onu, yaşam biçimini, evrensel barışcıl yaklaşımını Aydın Orak'ın özgün yorumuyla beyaz perdeye taşıyor. Faili meçhul bir düşünce adamın bitmeyen, yaşayan mücadelesi Asasız Musa.

AMMAR: CİN TARİKATI (2014)

 

Yönetmen Özgür Bakar Senaryo Alper Kıvılcım, Özgür Bakar Görüntü Yönetmeni Uğur Kaplan Müzik Ercüment Vural Yapımcı 5. Boyut Stüdyoları/Sami Dündar Eser: Alper Kıvılcım, Alper Kıvılcım, Kurgu: Mustafa Preşeva, Yardımcı Yönetmen: Çiğdem Girgin, Yönetmen Yardımcısı: Uğur Atılgan, Memduh Halefoğlu, Cüneyt Karakuş, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Selim Çetintaş, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen, Boom Operatörü: Kaan Demirsoy, Ekipman Hizmetleri: Minus Green

Oyuncular: Duygu Paracıkoğlu, Eylül Su Sapan, Eylül Su Sapan, Dilşah Demir, Ozan Akbaba, Burak Sarımola, Ufuk Şen, Nezahat Oynar, Selim Erdoğan, Berke Hürcan, Halil Sezai , Turan Özdemir

Konu: Feride, sevgilisi, ev arkadaşı ve arasını yapmayı düşündüğü Barkın ile haftasonu bir dağ evine gitmeye karar verirler. Fakat istenmeyen sürpriz misafir Canan'ın gelmesiyle yolculuk gergin başlar. Bu klasik başlangıç daha önce şahit olmadığımız türden bir bulmacaya Feride’nin gözünden bizi davet eder. Birbiri ardına gelişen korkunç olaylar başta Feride olmak üzere herkesi içinden çıkması imkansız olan, adeta bir labirentin içine hapseder. Ruhsal bir işkenceye dönüşen iki günlük gezinin sonunda kim hayatta kalabilecek? “Bu yaşananların sebebi ne?” Gibi soruları sorarken, korku dolu bir serüven sizi film boyunca sürükleyecek.

2014 YILI FİLMLERİ

 

2014 YILI FİLMLERİ




ZERRE (2013)

 

    Senaryo ve Yönetmen Erdem Tepegöz Müzik Emrah Ağdan Görüntü Yönetmeni Marton Miklauzic Yapım Kule Film /Kağan Daldal Kurgu: Mesut Ulutaş, Sanat Yönetmeni: Tora Aghabayova, Seda Demir, Genel Koordinatör: Yusuf Kaya, Yapım Koordinatörü: Orkun Koray, Uygulayıcı Yapımcı: Adil Daldal, Yapım Asistanı: Hilal Üstündağ, Yardımcı Yönetmen: Ayşegül Daldal,Yönetmen Yardımcısı : Murat Çetinkaya , Esra Çepnili , Taha Ertek , Focus Puller: Serdar Güz, Kamera Arkası: Okan Candemir, Kurgu: Mesut Ulutaş, Kurgu Asistanı: Emre Kaya, Feyza Yıldırımcı, PostProdüksiyon Sorumlusu: Arda Yıldıran , Işık Şefi: Emin Baş, Işık Asistanı: Müjdat Yücel, Sezer Şirin, Seyfettin Öztürk, 2. Sanat Yönetmeni: Seda Demir, Kostüm Sorumlusu: Buket Cıdalcıoğlu, Sinem Tepegöz , Dekor: Göksel Demir , Sanat Asistanı: Alper Altuğ, Makyaj: Dilek Peker , Kuaför: Nihat Bozkurt, Ses Tasarım: Murat Şenürkmez, Boom Operatörü: Görkem Barçın, Cast Direktörü: Renda Güner, Prodüksiyon Amiri: Bekir Akkuş, Set Amiri: İbrahim Emin, Çocuk Oyuncu Koçu: Olcay Sayar, Onur Kırtepe , Laboratuar: Sinefekt

Oyuncular: Jale Arıkan (Zeynep), Rüçhan Çalışkur (Anne), Özay (Fecht Seniha), Dilay Demirok (Gülçin), Remzi Pamukçu (Remzi), Ergün Kuyucu (Kudret), Mesude Türkmen (Ayşe), Sencar Sağdıç (Amir), Cemal Baykal (Mümtaz), Erman Kutlu (İşçibaşı), Suat Oktay Şenocak (Doktor), Ergün Kuyucu , Mesude Türkmen, Sencar Sağdıç, Cemal Baykal , Erman Kutlu , Suat Oktay Şenocak , Ali Beyat (Hasan), İlyas Sarı

Konu: Küçük kızı ve annesi ile hayata tutunan Zeynep; bu büyük Evren’de ne kadar yer kaplar? İşsizlikle dolu bir şehirdeki insanlar, yaşadıkları sorunlar ve hayatları; uçuşan sayısız parçacıklar gibi küçücük müdür?

Ödüller

49. Antalya Film Şenliği2012

►En İyi İlk Film “Zerre”

►En İyi Yönetmen “Erdem Tepegöz”

►En İyi Sanat Yönetmeni “Tora Aghabayova”

SİYAD en iyi film “Erdem Tepegöz”

3. Malatya Uluslararası Film Festivali2012)

►En iyi Kurgu”Mesut Ulutaş”

2. New York Eurasian Film Festivali2013

►En İyi Senaryo “Erdem Tepegöz”

35.Uluslararası Moskova Film Festivali2013)

►En iyi film “Zerre”

►En iyi kadın oyuncu “Jale Arıkan”

46. Siyad Türk Sineması Ödülleri2014) En film “Zerre”

►En iyi kadın oyuncu “Jale Arıkan”

 

 

 

YÜK (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Erden Kıral Eser Engin Çetinbağ Görüntü Yönetmeni Feza Çaldıran Yapım TFT Yapım / Ayfer Özgürel, Avni Özgürel Kurgu: Mustafa Preşeva, Sanat Yönetmeni: Adalı Aksoy, Uygulayıcı Yapımcı: Belgin Baştürk, Yapım Sorumlusu; Leyla İbiş, Yardımcı Yönetmen: Aslı Kızıltuğ, Kamera Asistanı: Ali Acar, Focus Puller: Serdar Güz, Online Kurgu: Çağlar Özlek, Film Baskı: Yusuf Aksoy, Renk Düzenleme: Tolga Girici Renk Düzenleme Asistanı: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Ümit Durmuş, Kostüm Sorumlusu: Nurol Akbal, Kostüm Asistanı: Ceyda Koçlar, Ses Tasarım: Mustafa Preşeva, Ses Miks: Nurkut Özdemir

Oyuncular: Tülin Özen (Zeynep Nadir Sarıbacak), Tansu Biçer, Tülin Özen, Murat Kılıç, Sinan Demirer, Suzan Genç, Burhan Gün,


Konu: Gerçek bir öyküden yola çıkılarak senaryolaştırılan ‘Yük’ filmi bir cinayet sebebiyle hasmından kaçmak için madende saklanan bir adamın hikayesi.. Hikayenin ortak paydasında Zeynep isimli bir kadın yeralıyor. Yönetmen kaçan ve kovulan iki adamın psikolojisini ve gelgitlerini bu kadın üzerinden aktarıyor: Cemal arkadaşının ölümüne sebep olup ; onun kardeşinin hışmından kaçarken; ölen adamın kardeşi Cumali intikam almak için onun peşine düşmüştür.. Zeynep şu anda Cemal ile evlidir ancak birkaç sene öncesi evli ve çocuklu olan Cumali ile tutkulu bir ilişki yaşamıştır..

Cemal Cumali’nin abisini öldürür. Fakat bunun bir kaza olduğuna inanmaktadır. Suçu 16 yaşındaki küçük kardeşinin üstüne yıkar. Ailesinin de isteğiyle uzaklarda bir yerde çalışmak için şehri terk eder. Cumali onun peşine düşe r. Ve sonunda onu saklandığı madende çalışırken bulur…Flashback ve halüsinasyonlar iki adamın psikolojilerinin gelgitlerini yansıtır.. Geçmiş ve şu an içiçedir; gerçek ve illüzyon da…

Madende Cemal’in ölüm korkuları ve halisünasyonları giderek artar. Sonunda ise tüm bu korkular ve belirsizlik yerini cesarete bırakır.. Artık yüzleşmeye hazırdır ; hatta daha ötesi ölüme razıdır! Peki ya celladı bu yüzleşmeye hazır mıdır? Tüm bu paradoksal gelgitlerin ötesinde Zeynep’in seçimi ne olacaktır?

ÖDÜL

19. Adana Altın Koza Film Şenliği2012)

Film Yönetmenleri En İyi Yönetmen



24. Ankara Film Festivali2013)

En iyi görüntü yönetmeni

 

YABANCI (2013)

 

Senaryo ve Yönetmen Filiz Alpgezmen Müzik Barış Dokuzer Görüntü Yönetmeni Özgür Polat Yapım Ali Alpgezmen, Eylem Akın PostProdüksiyon Danışmanı: Murat Can Tura, Kurgu: Natalin Solakoğlu, Çiçek Kahraman, Ortak Yapımcı: Kaan Nazlı, Uygulayıcı Yapımcı: Salih Karaman, Ali Alpgezmen, Yönetmen Yardımcısı: Osman Taşçı, Başak Danalı, Ekin Pandir, Beril Potok, 1. Kamera Asistanı: Gürkan Özkan, 2. Kamera Asistanı: Kenan Çalışkan, Focus Puller: Sertaç Özkan, Işık Şefi: Osman Sandıkçı, Servet Tanrıverdi, Fatih Yıldırım, Mutlu Yaşar Aşkın, Sanat Ekibi: Şafak Güler, Gülçin İçöz Özmenci , Sevil Soysaldı, Bestboy: Talip Sefi, Makyaj: Gülçin Bayar, Kuaför: Şahin Gül, Ses Tasarım: Umut Şenyol, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, Boom Operatörü: Enes Sırdaş, Prodüksiyon Amiri: Tansu Şahin, Sercan Tevs, Set Amiri: İbrahim Çelik, Asistan: Natalin Solakoğlu, Ses Stüdyosu: Fono Film

Oyuncular: Sezin Akbaşoğulları (Özgür), Caner Cindoruk (Ferhat), Güzide Balcı (Semra), Hüseyin Özay (Nurettin), Selen Uçer (Nazmiye), Ozan Uygun (Yiğit), Enginay Gültekin (Kübra), Ülkü Duru, Nermin Uğur (Yenge), Serkan Keskin (Ali), Özlem Tokaslan (Memure), Nedim Salman (Görevli), Selda Özler Taşdemir (Gülsen), Memet Işık (Doktor), Kaan Öztop (Kokoreççi), Sabahat Ürgen (Babaanne), Tolga Baş (Resepsiyonist), Mehmet Dostay (Birinci Adam), Rafi Emeksiz (Bakkal), Birsen Dürülü (Birinci Kadın), Şener Sırbudak (Mehmet Dostay), Gökhan Tunç (Üçüncü Adam), Çağatay Çatal (Küçük Amcaoğlu), Deniz Keyf (İkinci Kadın), Çınar Dostay (Sünnet Çocuğu), Derin Sude Günay (Kız), Pınar Uysal (İkinci Memure), Gürcan Eken (Memur), Ata Gür (Bardaki Adam),

Konu: Özgür, 80 darbesiyle Fransa’ya iltica etmiş bir anne babanın kızıdır. Paris’te doğup büyümüş, Türkiye’yi hiç görmemiştir. Annesini küçükken kaybetmiş; Özgür'ü babası büyütmüştür. Özgür hayatla bağları kopuk, her şeye ama en çok kendine ‘yabancı’ genç bir kadındır. Özgür, babası Hüseyin’in ölüm haberiyle babasını İstanbul’a gömmeye karar verir.Fakat Hüseyin’in 12 Eylül sürecinde vatandaşlıktan atılmış olması Özgür’ün önüne büyük bir engel olarak çıkar. Bu engel, Özgür’ü Türkiye bürokrasisi, İstanbul ve kendi içinde bir yolculuğa zorlar.

 

YOL AYRIMI: HADİ BABA GENE YAP (2013)

 

- Yönetmen Emre Yalgın Senaryo Emre Yalgın , Zeynep Yalgın Müzik Can Erzincan Görüntü Yönetmeni Mustafa Yapım Logos Filmmaking/ Mehmet Ali Arslan Kurgu: Sercan Güdücü, Ahmet Alan Emre Yalgın, Sanat Yönetmeni: Tennur Baş, Uygulayıcı Yapımcı: Özcan Asıltürk, Renk Düzenleme: Yücel Kurtul, Işık Şefi: Zeki Alemdar (Ses Kayıt: Yener Yalçın, Ses Tasarım & Final Miks: İlter Kalkancı, Set Amiri: Metin Ilgar,

Oyuncular: Müfit Aytekin , Özay Fecht, Volga Sorgu, Emre Budak,


Konu: Silahın ne olduğunu idrak edemeyecek bir yaşta iken, ağabeyini babasının tabancası ile vurarak ölümüne sebep olan ve hemen ardından aileden uzaklaştırılan Murat, yıllar sonra eve döner. Çünkü babası ile bir yolculuğa çıkmak zorundadır. Hiçbir zaman gerçek bir baba oğul olamamışlık aralarında görünmez bir duvar gibi dururken her ikisinin de birbirinden farklı beklentileri vardır. Davut, Murat’ı affetmek ve geçmişi unutmak ister. Murat ise harcanmış hayatının hesabını sorma peşindedir. Bu zorlu yolculuk, Murat’ın aklındaki gerçek planın ortaya çıkmasıyla içinden çıkılması daha da güç bir hal alır.


YARIM KALAN MUCİZE (2013)

 

    Yönetmen: Biket İlhan, Senaryo: Nihan Belgin, Piraye Şengel, Görüntü Yönetmeni: Claudio Bolivar, Yapım: Kinema Film/ Nihan Belgin, Uygulayıcı Yapımcı; Umut Beşkırma, Kurgu: Nihan Belgin, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Yapım Amiri: Celil Aslan, Yapım Asistanı: Arda Semetli, Yardımcı Yönetmen: Umut Beşkırma, Cem Terbiyeli, Renk Düzenleme: Tolga Girici, Sanat Asistanı: Çağlar Yıkılmaz, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen


Oyuncular: Nihan Belgin (Nahide), Umut Beşkırma (Mehmet), Ayten Uncuoğlu (Kezban), Yetkin Dikinciler (İsmail Hakkı Tonguç), Dolunay Soysert (Mualla Eyüpoğlu), Sinan Tuzcu (Şefik), Necmettin Çobanoğlu (Hasan - Nahide'nin Babası), Aslı İçözü (Fatma -Nahide'nin Annesi), Şencan Güleryüz (Rıza(, Ergun Taş (Reşat Ağa), Kemal Pekser (Remzi), Ayhan Anıl (Niyazi), Üveys Akıncı (Sadık), Ozan Akbaba (Ruhi Su), Vahit Atan (Komutan), Sefa Zengin ( Recep), Tekin Alkan (İbrahim), Anıl Ayvalıoğlu (Ali), Erhan Gültekin (Hüseyin), Metehan Özcan (Ziya), Burcu Arslan   (Elif), Uğur Akdemir (Mahmut), Melis Özdemir (Sıdıka), Elif Nur Doruk (Emine), Havin Saç (Hatice), Onur Ulutaş (Osman), Erdi Işık (Arif), Efe Karaman (Ömer), Gizem Parçalı (Reyhan), Kubilay Can Tuncer (Talip), Mustafa Çirkin (Süleyman), Gökhan Gece (Rüstem), Utku Çatalbaş (Şemsi), Mustafa Burak Aydın (Ahmet), Burak Er (Seyhan), Onur Akgülgil (Nazi Subayı), Can Peter Kutluçınar (Nazi Askeri), Emre Çakman (İzzet), Ayşe Özköylü (Hafize), Buse Karaman (Güler), Berkay Ateş (İsyancı), Emir Çubukçu (İsyancı), Can Kulan (İsyancı)


Konu: 1940’lı yıllar… 2. Dünya Savaşı atmosferinde, Anadolu’da açlık ve sefaletin doruğa çıktığı zamanlar… Nahide, acımasız koşulları yaşayan fakat yaşadıklarının bilincinde olmayan zavallı kızlardan biridir. Kendinden yaşça bir hayli büyük toprak ağasıyla evlendirilmek istenen en yakın arkadaşının intihar etmesi Nahide’nin zihninde onarılmaz yaralar açar. Bu olay üzerine ilkokul öğretmeni onun bu yazgıyı değiştirmesini ister. Bunun en iyi yolu Nahide’nin Köy Enstitüsü’ne gitmesidir. İşler düşünüldüğü gibi kolay olmayacaktır. Babasının yaklaşımı ve feodalitenin baskısı Nahide’yi bir uçurumun kenarına sürükler. Nahide kararlıdır; okula gidecektir. Erkek kılığında köyünden kaçıp, okula gitme çabası aslında Anadolu’da yeni bir eğitim seferberliğinin habercisidir.

VAY BAŞIMA GELENLER (2013)

 Senaryo ve Yönetmen Semra Dündar Müzik Hüsnü Şenlendirici Görüntü Yönetmeni Tayfun Çetindağ Yapım Kült Film/Kemal Öğün Cast Danışmanı: Latif Akgedik, Kurgu: İlyas Uygur, Kostüm Tasarım: Esengül Sezgin, Yardımcı Yönetmen: Burak Yırtar, Renk Düzenleme: Çağlar Özlek, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek Makyaj: Filiz Özgül,

Oyuncular: Hüsnü Şenlendirici (Murat) , Metin Keçeci (Meto), Merve Altınkaya (Zeynep), Sinan Bengier (Efe Dede), Levent İnanır (Organik Rıfat), Hüseyin Elmalıpınar (Kazım Amca), Müge Oruçkaptan (Ayşe), Abidin Yerebakan (
Canavar), Melek Yargıcı (Tülin), Mustafa Şen, Volkan Baş, Ali Bulut, Derya Şen, Metin Şentürk (Sorgu Memuru), Burak Yırtar (Ganyancı),

Konu: Her genç gibi zengin olup yaşadıkları zorlu İstanbul hayatından “yırtma” hayalleri kuran Murat (Hüsnü Şenlendirici) ve Meto (Metin Keçeci) adlı iki canciğer arkadaş, paraya en çok sıkıştıkları anda para kokusu aldıkları Bergama’ya giderler ve orada hiç de hesaba katmadıkları maceralara atılırlar. İkisi de hayta, bir baltaya sap olamamış tipler olmasına rağmen, Murat, arkadaşından daha öte, bir de kötü alışkanlığa sahiptir. Birkaç yıl önce babasını kaybeden Murat, bu kaybının acısıyla isyankâr bir genç olmuş, kumar gibi kirli bir işe bulaşıp, borç batağına saplanmıştır. Metin ise sevdiği kızla evlenmek üzeredir; ancak parasızlıktan ötürü nasıl düğün yapacağını Murat’la birlikte kara kara düşünmektedir. İki genç, bir taraftan çakma işporta malı satmaktan, şans oyunları oynamaya, at yarışları nda tüyo verip kupon doldurmaya kadar birçok sözüm ona “iş” dalında para kazanıp borçlarını ödemeye ve para biriktirmeye çalışırlarken, diğer taraftan Murat, kumar borcu yüzünden sürekli peşinde olan kumarhaneci Organik Rıfat’a (Levent İnanır), elinde avucunda ne varsa kaptırmıştır. Hiç hesapta olmayan dedesi (Sinan Bengier) ile ansızın tanışan Murat,zengin olma hayaliyle Bergama’ya sürüklenir; fakat hayatının tamamen değişeceğinin henüz farkında değildir.


19 Ekim 2024 Cumartesi

ÜÇ YOL (2013) -

 

- Senaryo Ve Yönetmen Faysal Soysal Müzik Kayhan Kalhor Görüntü Yönetmeni Şahin Sisic Yapım Balkon Film/Faysal Soysal Uygulayıcı Yapımcı: Barış Yıldırım, Kurgu: Farshad Nekoomanesh, Faysal Soysal, Dekor: Baran Uğurlu, Kostüm: Baran Uğurlu, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Efektler: Cody Biles, Cast Direktörü: Harika Uygur

Oyuncular: Nik Xhelilaj (Bünyamin), Kristina Krepela (Zrinka), Turgay Aydın (Yusuf), Rıza Akın, Faketa Salihbegovic, Alma Terzic ,

Konu: Babasının ve sevdiği kız Zeliha’nın Yusuf’a olan ilgilerinden dolayı Bünyamin’in çocukluğu hep kıskançlık duygularıyla geçmiştir. Hep birlikte oyun oynarken, Bünyamin Zeliha’nın Malabadi Köprüsü’nden düşüp boğulmasına sebep olur. Vicdan azabı yıllarca Bünyamin’in peşini bırakmaz. Ağabeyi ile hiçbir şekilde yüzleşemeyen Bünyamin çareyi uzak yerlere kaçmakta ve başkalarına iyilik yapmakta arar. Uzun süredir Bosna’da toplu mezarlardan kayıpların cesetlerini çıkarmakla meşguldür. Kayıplar Komisyonu’nda çalıştığı süreçte kendine ve her şeye yabancılaşır. Rüyalarında kendisini ağabeyi olarak görmeye başlar. Rüyalarında Yusuf olup yüzü peçeli mavi elbiseli bir kadının peşinde kuyusunu aramaktadır.

Bünyamin, Türkiye’ye dönmesine günler kala, Mostar Köprüsü’nden kendini atmaya çalışan Zrinka ile tanışır. Zrinka savaş sonrası travmalar ve intihar eğilimleri üzerine çalışan, yarı Sırp yarı Boşnak bir psikologtur. Ailesini ve en yakın arkadaşlarını avaşta kaybetmiştir. Bünyamin’in gizemli ve günahkar şair dünyası ilgisini çeker. Zrinka aşık olur. Bünyamin gördüğü karmaşık rüyalar ve toplu mezarlar sonucu hastalanır. Zrinka ona psikolojik destek vermeye çalışır. Bünyamin iyileştiğinde Zrinka’nın aşkını hak etmek ve Yusuf’la ve babasıyla yüzleşmek için memleketi Hasankeyf’e döner. Zrinka , uzun süre Bünyamin’den haber alamaz. Bir gün rüyasında Bünyamin’in başına kötü bir şey geldiğini görür. Bünyamin’e yardım etmek ve aşkına cevap bulmak için Hasankeyf’e gider. Zrinka’yı orada Bünyamin’in rüyalarındaki gibi kendisini hakiki aşka kavuşturacak başka süprizler beklemektedi



3 KADIN 3 KADER (2013)

-     Senaryo ve Yönetmen Faik Ahmet Akıncı Müzik Mustafa Yazıcıoğlu Görüntü Yönetmeni Levent Pelit Yapımcı Faikcan Akıncı Kurgu: Oktay Arabacı, Ferhat Yükse, Uygulayıcı Yapımcı: Ayaz Ayazoğlu, 2. Yönetmen: Onur Kulakoğlu, Yardımcı Yönetmen: Nuray Aydın, Ses: Atilla Dankı,

Oyuncular: Aleyna Eroğlu, Meltem Telli, Esma Ünal, Öznur Kula (Öznur Kula), Açelya Elmas, Nursel Köse, Turgay Tanülkü, Ali Yaylı, Arzu Oş, Uğur Altın, Onur Özkan, Uğur Altın, Umut Özkan, Emrullah Biltaş (Selahattin), Ahmet Sığırcı (Hasan), Cumhur Sari (Mahmut Ağa), Umut Özkan, Halis Bayraktaroğlu, Tevfik İnceoğlu, Nil Yurtoğlu, Burhan Zorlu, Sanem Hakkı, Koray Küçükali, Sevgi Son, Arzu Ulutunçok, Melisa Nalçak, Aziz Özu
ysal, Tolga Öz, Hatice Demir, Özay Yiğen, Süreyya Küçük, Hasan Yıldız, Onur Çelik, Yiğit Kaan Göçer, Yasemin Hadim, Şeyma Şen Selçuk, Rüştü Arsal, Natali Arsal, Zeki Akıncı, Mehtap Çelik, Duygu Dursun, Serkan Üşenti,

Konu: 13, 15 ve 17 yaşlarında üç genç kızın, başkaları tarafından yazılan kaderlerine nasıl mahkum bırakıldığı, hayatlarının baharında yaşadıkları dramın anlatıldığı "Üç kadın, Üç kader"'de ülkemizde hiç de yabancı olmadığımız, gazetelerde ve televizyonlarda sık sık karşılaştığımız olaylar anlatılmakta.



UMUT ÜZÜMLERİ (2013)

 

 Senaryo ve Yönetmen Tunç Okan Eser Fakir Baykurt “Kurbağalar” öyküsünden Müzik Mehmet Andiçen, Barış Aryay Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapım Rönesans Film /Tunç Okan Ses Tasarım: Stephan Dray, Kurgu: Severine Prehembaud, Muammer Koçak, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Yardımcı Yönetmen: Alican Ökmen, 3. Kamera Asistanı: Göktuğ Bakan, Işık Ekibi: Kaan Bektaş, Ses Kayıt: Timur Serengil, Boom Operatörü: Gökay İbuk, Senaryo Danışmanları: Don Schubert, Philippe Daniel Coll, Ortak yapımcılar: Filmsgeneve (Isviçre) , Bayan Film (Almanya), Nıkaıa Films ( Fransa) Artis Film (Romanya) Türkiye

Oyuncular: Yetkin Dikinciler (Öğretmen Ozan) Ahmet Mekin (Muhtar Hoca), Saadet Işıl Aksoy, Barış Koçak (Yusuf), Altan Erkekli (Ali), Norina Nobashari (Senem), Elisabeth Nıedererer ( Cennet), Berivan Dural


Konu: Fransa'dan genç bir ikinci kuşak Türk, Romanya'nın kurak, kara ikliminin sürdüğü güney doğusundaki, sert tabiat koşullarıyla boğuşan ücra ve küçük bir Kırım Tatar azınlık köyüne öğretmen(Yetkin Dikinciler) olarak gönderilir. 

    Köyün arazileri tehdit altında olup, köylülere ipotek karşılığı borç vermiş olan Rumen toptancı, köyün bulunduğu bölgeye, pay verdiği politikacıyı da kullanarak inşaat müsadesi alıp büyük bir yerleşim yeri kurmak istemektedir. Köylülerin bu planı bozmak için tek umudu, köyün toprakları üzerinde bir bağ kurmaktır. Deneyimsiz oldukları bu projenin başını çeken köyün deli dolu yaşlı muhtarına (Ahmet Mekin) öğretmen ve de onun genç gelini destek olursa da, muhtarın oğlu hem projeye şiddetle karşı çıkmakta, hem de karısını öğretmenden kıskanmaktadır.

 Öğ retmen yaşlı muhtar genç gelin iş birliği ancak köylüleri ikna edip, muhtarın şehire göç etmek isteyen kıskanç oğluna, muhtarın projeyi delilik bulan kardeşine (Altan Erkekli), hissiz doğaya, toptancı Rumene ve de anlayışsız bürokratlara karşı Türk azınlık köyü olarak verdikleri mücadeleyi kazanabilirse başarıya ulaşabilecektir.

Umut Üzümleri : Kaplumbağalar ve Yıkılan Umutlar

Gulcin Kaya (18 Mayıs 2013)

Umut Üzümleri, ilk gösterimini Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde gerçekleştirdi ve birçok izleyicinin özel bir merakla beklediği bir filmdi. On yılda bir kamera arkasına geçen Tunç Okan yıllar sonra, tamamı genç sinemacıların filmlerinden oluşan yarışma bölümünde boy gösterecekti. Haliyle meraklanmak zorunlu bir tepki gibiydi. Ne var ki Umut Üzümleri göz alıcı bir geri dönüşe değil, hüzünlü ve yetersiz bir geri dönüş çabasına ev sahipliği yaptı. Yıllar sonra sinemaya dönen her sanatçı izleyicisini biraz heyecanlandırıp biraz hayal kırıklığını uğratır elbet. Bazen sinemacılar, sinemayı ‘gerçekten’ bırakırlar. Ya da ‘gerçekten’ ara verirler. Yani sinemayı, kendi bıraktıkları yerde bırakırlar. Sonra da kaldıkları yerden devam etmeye çalışırlar. Usta yönetmen Tunç Okan’ın dönüşü bu anlamda hayal kırıklıklarıyla dolu oldu. Yirmi yıldır görmediğimiz yönetmene, zaman bu kez yaramamış gibi. Umut Üzümleri ilk bakışta zengin bir içeriğe sahip, dört bir koldan hikaye çıkarmaya çalışan bir yapıt. Merkezde göçmen bir aile var. Sahip oldukları toprakları bölgenin zenginlerinden birine kaptırmak üzere olan ve çaresizce bu durumu kabullenmek dışında bir şey yapamayan bir aile. Tam her şey bitti derken köye gelen ‘şehirli’ ve idealist öğretmen bir kurtuluş müjdecisi oluyor, esaslı bir mücadele başlıyor. Film temel olarak paranın mutlak hakimiyetine karşı verilen bireysel mücadelenin bir harekete dönüşmesi sürecine odaklanırken, yurtdışındaki bir metropolden gelen öğretmenin kendini Anadolu’nun küçük bir kasabasında bulması ya da büyük şehre kaçıp gitmenin hayalini kuran taşra insanı gibi yan hikayeleri de resmetmeye çalışmakta. Bu fikirlerini de komik durumlar ya da olaylar üzerinden verme, bilhassa da karakterlerin aykırı ve trajikomik dünyalarıyla işin komedi yanını güçlendirme gayesinde.

 Umut Üzümleri’ni değerlendirmek için filmin posterinde yazan ve filmi tanımladığına inandıkları söz grubundan başlayabiliriz. Umut Üzümleri, ‘ciddi bir komedi’ değil. Bir komedi denemesi olduğu doğru. İçerisinde çok ciddi ve mühim konulara değinildiğini de inkar edemeyiz. Zira küçük bir köyde yaşayan bir ailenin başına gelen talihsizlikleri, komedi yanı ağır bir üslupla anlatmaya çalışırken, ailenin özelinde, sistemin geneline dair bir şeyler söylemek için çabalıyor. Yani saf bir güldürü olmama; sistemin çürümüşlüğünü resmedip içerisinde güçlü taşlamalar barındırma niyetinde. Ne var ki bu iki istek de bir türlü yürümüyor; şaşılası nokta ise mizah alanındaki yeteneksizliği oluyor. Yer yer eğreti duran politik tavrını iyi niyetinden ötürü görmezden gelebiliyor olsak da komedi anlayışındaki sorunlar, gözardı edilecek cinsten değil. Sırf güldürme amaçlı tasarlanmış yavan durumlar, zorlama karakterler ya da cinsellik bazlı kaba şakalar talihsiz bir komedi anlayışına hizmet edip, filmin samimiyetini ve naifliğini de zedeliyor. Özellikle de başkarakterin giydiği ve zamanla bir karikatüre dönüşen ‘aksi ihtiyar’ tiplemesinin, filmin mizahının kaynağı seçilmesi ve sürekli buradan güldürü malzemesi çıkarılmaya çalışılması hikayeyi dar bir labirente sürüklüyor, mizahi açıdan yaratıcılık problemleri yaşanmasına neden oluyor. Hal böyle olunca izlediğimiz şey büyük ölçüde, değişen komedi türüne ayak uyduramayan ve çoğu anında elli yıl öncesinin mizah kalitesine bile yaklaşamayan zayıf bir yapıt oluyor.

Filmin tek eksisi komedi alanında bugünün sinemasını ve izleyicisini yakalayamaması değil. Ne yazık ki senaryo, yönetmenlik, kurgu ve oyunculuk alanlarında da süresi boyunca sürekli tökezlemekte. İki saati aşkın süresiyse filmi toparlamak yerine bu aksaklıkların iyice görünür kılınmasına neden oluyor. Deneyimli oyuncuların yer aldığı bir filmde bu denli kötü oyunculuk performanslarıyla karşılaşmanız da filme karşı yabancılaşmanız için başka bir iyi neden. Bu noktada bizi bekleyen ilginç bir durumu anmadan geçmemek gerekir. Önemli rollerden biri, yabancı bir oyuncu tarafından canlandırılıyor ve söyledikleri Türkçe dublaj yapılarak izleyiciye sunuluyor. İşte bu anlamsız ve nedensiz deneyim ise belki de filmin size sunduğu tek eğlenceli anekdot olmaya aday.

Fakir Baykurt’un eserinden uyarlanan Umut Üzümleri, bu haliyle ne bir Baykurt eserine ne de bir Tunç Okan filmine benziyor. Neye benzediğini anlamak içinse sloganlarından birine bakmak yeterli belki de. Umut Üzümleri: ‘klasik müzik dinlerken zil takıp oynayan insanların hikayesi’. İşte bu tanım, filmin içine düştüğü durumları özetleyen harika bir metafor. (www.eksisinema.com)

TUTTURAMAYANLAR (2013) -

 

 Yönetmen  Emir Orhan Kılıç Senaryo  Ali Onat Tamergil , Emir Orhan Kılıç , Tanla Söylemez , Görüntü Yönetmeni  Ömer Halit Halifeoğlu , Tanla Söylemez,  Devrim Doğuş Akbaş Sanat Yönetmeni Emel Özkan Ege Kurgu Asistanı Cem Dikbaş , Ozan Emen , Stüdyo Asistanı Buğra Karabıyık Renk Düzenleme Burak Kavakçı

Oyuncular  Devrim Doğuş Akbaş (Godo Lastevilla),Ali Onat Tamergil (Meşet) Göktuğ Engel (Jedi), Kutay Kunt (Moko), Ela Cebeci (Sosyolog), Uğur Şeleci (Kapsa
t), Celil Yağız(Puroviski), Cevdet Canver (1.Devrimci), Bülent Velioğlu (Komiser), Doğa Yavuz (2.Devrimci), Ahmet Samet Kütükçü 3.Devrimci), Selim Övünç Altınkök (Komiser Yardımcısı)

Konu: Tutturamayanlar, belirsiz bir zamanda, “O-Land” adlı hayali bir ülkede geçer. Aynı evde yaşayan dört yakın bahtsız arkadaşın hikâyesini anlatır. Türü kara mizahtır. İçeriği modern hayatın insanlar üzerindeki yabancılaştırma etkisi, insanların toplumdan ve dünyadan soyutlaşması ve insanların kolay yoldan paraya ulaşma çabasıdır. Tutturamayanlar, günümüzün dünya düzeninde insanların ne kadar kolay sömürüldüklerinin, hiçe sayıldıklarının ve sadece müşteri olarak görüldüklerinin öyküsüdür.