Powered By Blogger

20 Ekim 2024 Pazar

BANA ADINI SOR (2015)

 

Yönetmen: M. Taner Gündöner, Görüntü Yönetmeni: Aydın Sarıoğlu, Senaryo:  Oben Aras, Yapım:  Hakan Yıldız, Merve Harzadın, Jim Cochrane, Sanat Yönetmeni:  Ümit Cihan Canpolat, Işık: Sezen Yıldız Yılmaz, Kurgu: Ahmet Can Çakırca, Müzik / Besteci: Cem Erman, Yardımcı Yönetmen (Hülya Gezer), Süpervizör: Özer Kızıltan, Kostüm TasarıMüzik: Sinem Bilsel, Ses Operatörü: Serhat Seyis, Set Amiri: Tarık Akgül


Oyuncular: Engin Hepileri (Hakan), Özge Borak (Yasemin), Başak Parlak (Merve), Cihat Tamer (Osman Baba), İpek Tenolcay (Dila),  Barış Hayta (Tarık), Bahar Akça (Serap), Yeliz Tozan (Hakan'ın Annesi), Levent Sülün (Hakan'ın Babası), Ata Berk Mutlu (Hakan'ın Çocukluğu), Yaprak Bahar (Yasemin'in Çocukluğu)


Konu: Yetiştirme yurdunda birlikte büyüyen Yasemin (Özge Borak) ve Hakan (Engin Hepileri) hayatları boyunca hiç ayrılmamıştır. Aralarındaki bağı bu kadar kuvvetli yapansa dostluğun yanı sıra Yasemin ‘in Hakan ‘a tek taraflı hissettiği duygulardır.. Hiç beklemedikleri bir anda Merve ‘nin ( Başak Parlak) hayatlarına girmesiyle Hakan ‘ın da Yasemin in de hayati değişir.. Fakat Hakan’ı bekleyen ve hepsinin hayatını sonsuza kadar değiştirecek kötü bir sürpriz vardır. Bir yanda çocukluğundan beri kalbi aynı adam için atan aşkı için her şeyi göze almaya hazır sabırlı bir aşık; diğer yanda karşısına çıkan adam için sahip olduğu her şeyden, ailesinden, zenginliğin ihtişamından vazgeçmeyi göze almış bir kadın.. Bana Adını Sor tutkunun dostluğun hüznün ve çaresizliğin sesleri arasında; iki kadın bir adam ve koşulsuz sevginin hikayesini anlatacaktır.

 

AZEM 2: CİN GAREZİ (2015)

 

      Yönetmen: Erdinç Kazımoğlu, Senaryo:  Özgür Akbaş, Volkan Akbaş, Görüntü Yönetmeni: Hürcan Emre Yılmazer, Yapım:  Retro Prodüksiyon/Özgür Akbaş, Volkan Akbaş, Sanat Yönetmeni: Gökhan Ay, Işık: Aydın Terzi, Kurgu : Hürcan Emre Yılmazer, Müzik / Besteci: Demir Baran Kutlu, Yapım Koordinatörü: Gökhan Gök, Hikaye: Erdinç Kazımoğlu, Ses Kayıt: Oğuzhan Ataman, Final  Miks: Demir Baran Kutlu, Afiş Tasarı. Müzik: Ali Aydın 

   

Oyuncular: Murat Bülent Atacan, Ceren Gündoğdu, İzzet Lüleci, Seracettin Gözüküçük, Şefik Öncü Yılmaz, Eda Göksun,


Konu: Serinin 2. filmi olan Cin Garezi, yine bu topraklarda yaşanan ve yüzleşmekten korktuğumuz korku dolu olayların peşine düşüyor. Azem bu sefer Sakarya’da, olayların yaşandığı köyde, olayların yaşandığı evde! Bir baba ve kızın tüyler ürperten hikayesine tanık olacağız.

AZAZİL 2: BÜYÜ (2015)

 

 Yönetmen: Mustafa Özen, Senaryo:  Murat Gürvardar, Görüntü Yönetmeni: Haluk Erkan Yapım:  Burak Film/ Burak Memişoğlu, Salih Memişoğlu, Sanat Yönetmeni: Bekir İldem, Ses: Umut Özçelik Kurgu: Aytekin Birkon, Müzik / Besteci: Serkan Ayman,  Uygulayıcı Yapımcı: Engin Acuner  , Yürütücü Yapımcı: Ömer Kalli, Yapım Koordinatörü: Sezgin Acuner, Yapım Amiri: Mustafa Türker, KostüMüzik: Taleh Aliyev, Makyaj: Duygu Han Tanış, Kast Direktörü: Fulya Filazi, Yapım Sonrası Sorumlusu: İlyas Uygur, Görsel Efekt: Abdullah Ercan


 Oyuncular: Tuğçe Kurşunoğlu (Aylin), Sertan Erkaçan (Sedat), Ayça Kuru (Esma), Bedia Ener (Vahide), Murat Ercanlı (Rahman Hoca), Zülal Memişoğlu (İlayda), Misafir Oyuncular:  Alişan, Mehmet Aslan, Sefa Saygılı, Ali Akben, Mesut Kalalı, Berrak Güvem, Zümre Yalçınkaya


Konu: Filmde, evliliklerinde sorunlar yaşayan bir çiftin başına gelenler anlatılır. İş adamı Sedat, eşi Aylin ile sorunlar yaşamaktadır. Özellikle kızları İlayda doğduktan sonra sorunları çözülemez noktaya gelir. Sedat, şirketin bir kutlama yemeğinde Esma isimli genç ve güzel bir kadınla tanışır ve birbirlerinden ilk bakışta etkilenirler. Kaçamaklar halinde başlayan görüşmeler bir süre sonra yasak bir aşka dönüşür. Esma ile aralarında başlayan aşk, Sedat’ın evliliğini yerle bir eder. Bu sırada İlayda’nın hasta olduğu ortaya çıkar. İlayda’nın hastalığı ile Aylin’in son günlerdeki tuhaf davranışları arasında çözülmesi gereken bir bağlantı vardır. (Aslan Erdem)

*AŞK SANA BENZER (2015)

 

  Yönetmen: A. Taner Elhan, Senaryo:  Bedia Ceylan Güzelce, Görüntü Yönetmeni: Veysel Tekşahin, Yapım:  Timur Savcı / BRK's Taff Pictures, Sanat Yönetmeni: Ajda Öksüm,  Kurgu: Emrullah Hekim, Müzik / Besteci: Fahir Atakoğlu, Yardımcı Yönetmen: Yaşam Akşit, Kostüm TasarıMüzik: Elif Erbil,  Ses Kayıt: H. Can Erol


Oyuncular: Burak Özçivit (Ali), Fahriye Evcen (Deniz/Defne), Birsen Dürülü (Nebahat), Selim Bayraktar (Aykut), Yavuz Bingöl, Kaya Akkaya (Yaşar), Burçin Işık (Saadet), Şamil Kafkas


Konu: Ali, Ege'de bir balıkçı kasabasında aile yadigarı restoranı kaybetmemek için büyük bir mücadele vermektedir. Bir gün nereden geldiği, nereye gideceği belli olmayan bir kız gelir kasabaya: Deniz. Geçmişinden kaçan Deniz ve Ali arasında büyük bir aşk başlar. Kasabanın sakinleri dondurmacı Nebahat, manav Ayhan, balıkçı Yaşar, Saadet ve Yusuf Baba bu büyük aşkın şahididir. Egenin sıcak türküleri tadında bir aşk yaşanırken, Deniz'in geçmişi onların mutluluğunu gölgelemek üzere hazırda beklemektedir

AŞK OLSUN (2015)

 

 


Yönetmen: Neslihan Yıldız Alak, Murat Serezli Senaryo:  Eşref Dinçer, Görüntü Yönetmeni:  Ömer Faruk Karacan, Yapım:  Film Bahçesi /Cüneyt Ceylan, Sanat Yönetmeni: Cansu Türkeli,  Ses: Samet Yılmaz, Kurgu: Taner Sarf, Müzik / Besteci: Onur Cumaoğlu, Genel Koordinatör: Lale Ceylan, Yardımcı Yönetmen: Gül İrem Kula, Kostüm TasarıMüzik: Feride Aydın 

        

Oyuncular: İlker Aksum (Ozan), Sedef Avcı (Pınar), Kenan Ece (Caner), Selen Seyven (Ceyda), Betül Arım  (Selma), Gizem Denizci (Dilek)


Konu: Film, ilişkilerinde sorun yaşayan çiftlere yardımcı olan iki danışmanın yolunun kesişmesini anlatır. Ozan, ilişkilerinde problem yaşayan kadınlara danışmanlık yapan biridir. Bu konuda Aşk Olsun adında bir kitap yazmıştır. Müşterilerinden Ceyda, eski sevgilisi Caner’i kendisine döndürmek ister. Bunun için Ozan’dan destek almaktadır. Bu sırada Ozan tesadüfen Pınar ile tanışır. Pınar ise ilişkileri yolunda gitmeyen erkeklere danışmanlık yapmaktadır. İki danışman Ceyda ve Caner çiftinin ilişkileri konusunda bir çekişmeye girer. (Aslan Erdem)

AŞK NEREDE? (2015)

 

     Senaryo ve Yönetmen: Semra Dündar, Görüntü Yönetmeni: Cengiz Uzun Yapım : Kült Film/ Kemal Öğün Sanat Yönetmeni: Aziz Uludağ, Kurgu: İlyas Uğur, Müzik / Besteci: Erdinç Şenyaylar, Özcan Şenyaylar, Kemal Öğün, Uygulayıcı Yapımcı: Mehmet Urba, Yardımcı Yönetmen: Özlem Dündar, Kostüm Müzik: Ezgi Çamur, Kast Sorumlusu: Fatoş Sivri Koçak 


Oyuncular: Ayça Erturan (Biricik), Faik Ergin (Ahmet), Oya Aydoğan (Aslı), Eylül Öztürk (Neslihan), Kadir Çöpdemir, Doğancan Özadlı,  Mustafa Şen, Selahattin Taşdöğen, Leyla Üner, Kemal Öğün, Yaşar Üzer, Derya Şen, Dostu Gönül,  Dostu Şener, Kemal Erek,



Konu: Filmde, birbirinden farklı sınıflara sahip iki kişinin aşk hikâyesi anlatılır. Biricik, otuz yaşında kariyer sahibi genç bir kadındır. Bir televizyon kanalındaki haber merkezinde çalışmaktadır. Kızının evlilik yaşının geçtiğini düşünen Neslihan, Biricik’e evlenmesi konusunda sürekli baskı yapar. Biricik de evlenmek istemektedir ama evleneceği kişinin sahip olması gerektiğini düşündüğü bazı kriterleri vardır. Bir sabah işe giderken Ahmet’in kullandığı taksiye biner. İkisi de ilk görüşte birbirlerinden etkilenirler fakat Ahmet görünürde Biricik’in kriterlerine sahip değildir. Kısa sürede ikisi de birbirini daha yakından tanıyacaktır. (Aslan Erdem)

ANA YURDU (2015)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Senem Tüzün, Görüntü Yönetmeni: Vedat Özdemir, Yapım:  Olena Yershova, Adam Isenberg, Senem Tüzen, Metin Çelik   (Sanat Yönetmeni), Gökhan Özgül (Işık Şefi), Valia Tserou (Ses Tasarımı), Senem Tüzen   Adam İsenberg, Yorgos Mavropsaridis (Kurgu), Nikos Moutselos, (Ortak Yapımcı) Barış Yıldırım (Uygulayıcı Yapımcı), Abraham Pirchi, Sevil Demirci, (Yardımcı Yapımcı), Ahmet Şahin, Mertcan Uysal (Yapım Asistanı),  Akın Güngör, Özgür Sevimli (Yardımcı Yönetmen), Mecnun Çinkaya, Vural Uzundağ (Yönetmen Asistanı), Tunç Eser. Kamera Asistanı), Gürkan Özkan, Tufan Kılınç (Focus Puller), Esra Bahat (Kostüm) , Dilber Maltaş (Kostüm Asistanı), Can Çelik(Sanat Yönetmeni Ass.), Tunç Ergüden (Prop Tasarımcısı), Gürkan Özkaya (Ses Operatörü), Leandros Ntounis (Miksaj), Usal Onan Karagözoğlu (Ses Kayıt), Sedat Polat (Dublaj Kayıt), Onur Erdoğan (Işık Asistanı), Ramazan Kayar Zafer Obanekkpınar, Set Amiri), Emin Akpınar (Ön Hazırlık Mekan Araştırmacısı), Ezgi Baltaş, Nuray Saygınöz (Kast Direktörü), Süleyman Gökmen (Senkron), Manos Chamilakis (Renk Düzeltme), Çağrı Özbal (Ön Gösterim Renk Düzeltme),  Jean Michel Boublil, Jack Dunn (Görsel Efekt


 Oyuncular: Esra Bezen Bilgin (Nesrin), Nihal Koldaş (Halise), Fatma Kısa (Emine), Semih Aydın (Halil), Habibe Doygun (Habibe Abla), Sıdıka Çınar (Komşu), Nuriye Durkan (Komşu), Selvet Uysal   (Komşu)


Konu: Film, genç bir yazar ile annesi arasındaki ilişkiyi anlatır. Nesrin, eşinden boşanmıştır. Romanını yazmak üzere vefat etmiş olan anneannesinin İç Anadolu’daki evine taşınır. Annesi Halise de Nesrin’in peşinden bu köy evine yerleşir. Halise ile köy ahalisi Nesrin’in yaşama biçimine müdahale eder. Nesrin’in yazma sürecini sekteye uğratan bu süreç, Nesrin’i çıkışsız bir duruma sürükleyecektir. (Tuba Deniz - TSA)


& Bu yıl büyük kısmının iptali ile düzenlenen 22. Adana Altın Koza Film Festivali'nde ödüllere boğuldu. SİYAD en iyi film ödülü, film yönetmenleri en iyi yönetmen ödülü ve Nihal Koldaş'a en iyi kadın oyuncu ödülü ile dikkatleri ziyadesiyle üzerine çekti Ana Yurdu.... Tüm bu filmlerin içinde bir adım öne çıkan Ana Yurdu çiçeği burnunda yönetmenimiz Senem Tüzen'in ilk uzun metraj filmi...


Eşinden ayrılmış ve kafasını toplamak, yazabilmek için anneannesinin köyüne kaçmış yazar Nesrin ile peşinden gelen annesi Halise'nin giderek gerilen ve kopma noktasına gelen ilişkilerinin hikayesi.


Başlarda Nesrin annesine tatlı dille ve imalarla o evdeyken kitabını yazamayacağını anlatmaya çalışır. Ancak annesi kendince ona yardım etmek hatta onu arındırmak ve kurtarmak için onunla kalması gerektiğine inanmaktadır. Günahkar olarak gördüğü kızı Nesrin'in yaşamına kontrolsüzce mudahale eden annesi, kendi geleneklerine ve köylü çevresinin batıl yaklaşımına direnemez, yenik düşer. Kızına baskıyı arttırır...


Yönetmen filmde annenin kızı üzerindeki baskı hissini batıl inançlar ve dini öğelerle nasıl ustaca kurduğunu anlatıyor. Anne filmde içine girdiği dinsel ve "çevre ne der" odaklı paranoyası ve kurnazlıkları ile kızının yaşamına saldırır ve onu sindirmek ister. Nesrin entellektüel bir yazardır ve aslına bakarsanız olan her şeyin farkındadır. Ama savaşmaz, savaşamaz ve annesinin kendisine yaklaşımını ve patolojik kişiliğini anlamaya çalışır. Nesrin'in annesini anlama çabası anne kız ilişkisini giderek içinden çıkılmaz gerilimlere çeker. Anne her seferinde bu anlama çabasını ustalıkla Nesrin'e karşı kullanacaktır.


Dinsel saplantılar, anne üzerinden ailenin ve çevrenin boşanmış bir kadına bakışına ve onunla tehlikeli sulara sürüklenen ilişkisine bakıyor film... Ama bunu uzun süren diyaloglarla yapmıyor, etkileyici mekan ve ışık kullanımları ve çok başarılı oyunculuklarla bu etkiyi bir sine-masal yaratarak oluşturuyor.


Ve çarpıcı bir o kadar da sürpriz sonu ile sizi ters köşe yapıyor. 




Hem yöneten hemde senaryosunu yazan Senem Tüzen, oyuncuları ve etkisini yüzlere yakın çalışıp odaklanarak oluşturan kamerasını başarıyla kullanıyor. Başından sonuna her karesiyle festivalin kesinlikle en iyilerinden...Ana Yurdu...Sakın kaçırmayın...Vizyona girerse hemen, olmadı DVD'siyle sakın kaçırmayın derim... (Mustafa IRMAK)

 

61. BÖLGE “İNTİKAM” (2015)-

 

Senaryo ve Yönetmen: Cuma Uğurlu,  Yapım: Cuma Uğurlu, Zafer Kaya, Işık, Ses, Kurgu: Cuma Uğurlu, Müzik / Besteci: Murat Dereli      

     

 Oyuncular: Mahmut Kaldırım, Ömer Özdoğan, Mehmet Hacıahmetoğlu, Kader Cerrah, Adnan Varol, İsa Olgun, Reşat Hacıahmetoğlu, Merve Duman, Zeki Çatalbaş, Oğuz Akyüzlü, Ali Öztel, Reşat Tellioğlu, Mehmet Emin İşçi, Tuncay Olgun, Murat Berber, Cuma Uğurlu  


Konu: Özel olarak yetiştirilen Adnan, Trabzon’da görevini tamamlayınca Of'a tayini çıkmıştır. Yeni görevi için acımasızca yol alacaktır. Mahmut, Of ve çevresindeki ihaleleri kazanarak bölgede daha güçlü konuma gelecektir. Trabzon’dan tanıdığı Ömer'in oğluna öylesine bir vaadte bulunur ve sorgusuzca hayalleri için Of’a doğru yola çıkar, Adnan yeni görevi için sinsice ağlarını örmeye başlar.

ALİ KUNDİLLİ (2015)

 

 Yönetmen: Bülent İşbilen, Senaryo: Cem Gelinoğlu Görüntü Yönetmeni: Bülent Özer, Yankı Topçu  Yapım:  Aksoy Film/Faruk Aksoy , Ebru Aksoy Sanat Yönetmeni: Selami Taşbaşı, Kurgu: Erkan Özekan, Müzik / Besteci: Sunay Akın, Ender Kınay, Kostüm TasarıMüzik: Tülin Beceren, Görsel Efekt: Cihan Karademir          

 

Oyuncular: Cem Gelinoğlu (Ali Kundilli), Sami Aksu (Vedat), Zeynep Aktuğ (İlknur), Ezgi Tombul (Vedat'ın Sevgilisi), Emre Mutlu (Ce
ngo), Bilal Kaya


Konu: Filmde, kendisini çevresine karşı kanıtlamaya çalışan Ali’nin yaşadıkları anlatılır. Ali, yaptığı icatların bir gün fark edileceğini ve çok zengin olacağını düşünmektedir. En yakın arkadaşı Vedat ile birlikte aynı gün çifte düğün yaparak evlenme planları yapmaktadırlar. Ancak Vedat bir işe girmiş, çoktan evlilik hazırlıkları yapmaktadır. Ali, ailesinin ve sevgilisi İlknur’un iş ve evlilik hakkındaki baskılarını icatlarının yakında fark edileceğini söyleyerek sürekli erteler. Vedat’ın kına gecesinde verilen eğlencede Ali’nin yanlışlıkla sebep olduğu bir kaza sorunları daha da arttırır. Bu süreçte Ali değer verdiği herkesi yeniden kazanmak zorunda kalacaktır. (Aslan Erdem)

 

ALİ BABA VE 7 CÜCELER (2015)

 

 Senaryo Yönetmen: Cem Yılmaz, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Atılmış, Yapım:  CMYLM/Öner Işık, Cem Yılmaz, Muzaffer Yıldırım, Vural Turunç, Can Yılmaz, Görüntü Yönetmeni: Özkan Çimenli, Sanat Yönetmeni: Emil Gigov, Işık Şefi: Konstantin Vladimirov, Kadir Yazıcı, Ses: Levent İntepe, Ses Tasarı Müzik: Mustafa Durma, Erkan Altınok, Kurgu: Erhan Acar, İlker Özcan, Uygulayıcı Yapımcı: Vural Turunç, Silvestar Lolov, Nikolay Dimitrov, Öner Işık, Yapım Tasarımı: Kess Bonnet, Hakan Yarkın, Yapım koordinatörü: Levend Çağıl, Velaria Marinova, Beste Hasançelebi, Yapım Ekibi: Denitza Daverova, Mustafa Hazan, Engin Palabıyık, Ayşe Mesta, Özge Şenocak, Kamil Özkavcı, Suzan Bozoğlu, Aziz Çıkıkçı, Yapımcı Asistanı; İvaylo Genov, Denis Raddev, Spas Temelkov, İvan Bragnev, Dimitar Stareyshinski, Kaan Deringöl, Caner Azak, Kristian Georgiev, Velichko İvanov, Yardımcı Yönetmen: Murat Dündar,      


Oyuncular: Cem Yılmaz (Şener/Boris), Çetin Altay (İlber), Irina Ivkina (Veronika), Zafer Algöz, Fevzi Gökçe, Duygu Bal,Maria Anastasiyeva, Fahradin Fahradinov, Bahtiyar Engin, Can Yılmaz, Yosi Mizrahi, Ali Murat Altınmeşe, Ventsislav Yankov, Kalın Yavorov (İnterpol Ajanı), Krasimir Kutsuparov (İnterpol Ajanı), Kristian Georgiev (Boris Kurye), Stefan Shterev (Boris Kurye), Ovanes Torosian (Pepsici Kız), Merve Şişman (Pepsici Çocuk), Deniz Cıvgın (Boris Av Arkadaşı), Danail Obretenov (Boris Av Arkadaşı), Yavor Baharov (Boris Av Arkadaşı), Valeri Markov (Bulgar Mahkum), İlia Yösev (Bulgar Mahkum), Yavor Gigov (Karakol Polis Şefi), Aleksandar Boynov (Polis Memuru), Ilian Petrov (Wilidorff Kurye), İvan Penev (Boris Pilot), Cvetomir Ganev (Helikopter Pilotu), Vasil Valkov (Helikopter Pilotu), Vasko Barisov (Barmen), Elian Aroyo (Boris Ev Çalışanlar), Nikolay Chobanski (Boris Ev Çalışanı), Tsvetenka Asenova (Boris Ev Çalışanı), Julia Prandjeva, (Hayriye Hanım Teyze), Asuman Özdemir (Metro Ces), Kubilay Özerkan (Metro Yönetici), Onur Gökşen (Metro Yönetici), Damla Benek Çığlın (Metro Yönetici), Fuat Yılmaz (Bahriyeli Kantinci), Aydın Demirci (Klüp Bodyguard 1). İvo Kirov (Klüp Bodyguard 2), Rumen Vangelov (Ambulans Doktor), İvan Kostov (Ambulans Hemşire), Katia Todorova (Fuar Karı-Koca), Naiden Naidenov (Fuar Karı-Koca), Gergana Stoilova (Onkel Atte), Özkan Çimenli (Labby Boy), Aziz Çıkıkçı (Klüp Genç), Anton Uzunov (Swat Polis Şefi), Levent İntepe (Swat), Borislav Kristov, Dean Kolev, Rumen İvanov, Bobi Planov, Radoslav Metobiev, Nikolai İliev,  İvo Krastev, Ozan Güven (Kızılordu Tenoriar), Murat Dündar, Halil Çalık, Gökhan Atılmış, Romen Petrov, Vasil Simeonov, Vasil Yordanov, Stoian Stoyanov, Georgi Stanislavov, Atanas Panaiotov, Aleksander Nikolov


Konu: Filmde, iş için yurt dışına giden iki adamın başından geçenler konu edilir. Süs eşyası satan Şener ve İlber, Sofya’ya fuara giderler. Fuarın ilk kazancı ile akşam bir mekânda eğlenirler. Ancak hesabı ödeyemeyince nezarethaneye düşerler. İnterpol tarafından sorguya çekilince mafyaya bulaştıkları anlaşılır. Şener ve İlber mafyadan kurtulmaya çalışırken bir dizi olayla mücadele etmek zorunda kalacaktır. (Meltem İşler Sevindi - TSA)

& Beklentinin sebebi tabi ki Cem Yılmaz isminin Türk komedisindeki yeri. 1995'te sahneye adımını attığından beri ürettiği her işte bir öncekini gölgede bırakan komedi ustası, son filmi "Ali Baba ve Yedi Cüceler" ile de bunu başarmış gibi görünüyor.

İsimle başlayalım, Ali Baba ve Yedi Cüceler...  İsmin batı ve doğu kültürlerinin iki meşhur hikâyesinden devşirilmesi elbette filmin tamamındaki unsurlar gibi birçok anlam taşıyor. Fakat en basit manada farklı bir "masal" izleyeceğimizi isme bakarak anlayabiliriz.


Filmin başrolünde, tipiyle konuşma tarzıyla ses tonuyla bir Cem Yılmaz klasiği olan "esnaf" tiplemesi Şenay var.  Cem Yılmaz'ın müthiş gözlem yeteneği ile yarattığı bu tiplemenin hammaddesi sokaktaki adam, yani bizleriz. Bu nedenle bu kadar gülüyoruz, kendini bir büyük kimlikle tanımlamaktan kaçınmayan, kendi insanını her seferinde eleştiren, yabancı hayranı olmasına karşın nerede yabancı görse kazıklamaya çalışan, sevdiği kızın yanında gösterişten aslan kesilen, yurtdışına çıktığı anda yüz metre öteden tanınan, yabancı dilde yerlerde sürünen,  ama kalbi son derece temiz olan kısacası bizlere pardon bize değil "bir arkadaşımıza" ayna tutan Şenay'a. Zayıflıklarımıza zaaflarımıza katlanmanın en kolay yönü bu işte; başka birinde gördüğümüz kendi zayıflıklarımıza gülmek.


Şenay'ın kayınbiraderi İlber ise Çetin Altay'ın muhteşem oyunculuğu sayesinde Şenay ile birlikte filmin anlamını sırtlanıyor. Modern bir Karagöz Hacivat yorumlaması olan bu ikilinin Karagöz'ü İlber. Eniştesi Şenay'ın peşinde başına gelmeyen kalmayan, ölüp ölüp dirilen! fakat ne olursa olsun kendisini satmaya meyilli eniştesinin yanından bir an olsun ayrılmayan İlber de biziz Şenay da. İlber olmaktan utandığımız için Şenaylaşıyoruz fakat İlber olmadan hiçbir şeyi çözemiyoruz.


Filmde uzun uzun üstüne konuşulması gereken birçok konu ve gönderme var ancak benim özellikle dikkatimi çeken, filmin komedi yönü ağır basan diğer Cem Yılmaz filmlerine kıyasla siyasal gönderme ve kodlamalarının bir hayli fazla olması. Bazı kesimler tarafından yapımlarında "suya sabuna dokunmamakla" eleştirilen Cem Yılmaz bu filmde suya da sabuna da bir hayli dokunuyor. Filmi, İsmail, Tayanç Pakça ve hatta Kenan Memedov ile Boris Mançov karakterlerinin Türkiye'nin son dönem siyasi figürlerini İlber ve Şenay'ın da halkı sembolize ettiği,  bir alt metin olarak okumak kesinlikle mümkün.


Filmin bir diğer önemli özelliği ise yine Cem Yılmaz'ın canlandırdığı Boris Mançov karakteri üzerinden yapılan kapitalizm eleştirisi. Ele geçirdiği "gamsızlık" iksirini ülkelere satarak servetine servet katıyor Kızıl Ordu müzisyenliğinden baronluğa evrilen Boris Mançov. 


Ali Baba ve Yedi Cüceler, oyuncu kadrosu ile de diğer Cem Yılmaz filmlerinden farklılık gösteriyor. Uzun bir süre sonra ilk kez Ozan Güven ve Özkan Uğur'un olmadığı bir Cem Yılmaz filmi izliyoruz. Usta oyuncu Zafer Algöz ise kusursuz performansı ile Ali Baba ve Yedi Cüceler'de de Cem Yılmaz'a eşlik ediyor. Filmin sürprizi ise Cem Yılmaz'ın stand up şovlarından! tanıdığımız abisi Can Yılmaz. İlk kez kamera karşısına geçen Abi Yılmaz İsmail karakteriyle son derece başarılı bir performans sergiliyor.


Filmin en başarılı kısımlarından biri müzikleri. Film boyunca Barış Manço ve İzzet Altınmeşe'ye gönderilen selamlardan film sonundaki harika Barış Manço Kızıl Ordu uyarlamasına kadar muhteşem bir performans sergileyen Jungle Box büyük bir alkışı hak ediyor.


Filmin gereksizce uzun süresi ve sonlarına doğru temposunu kaybetmesi bence göze çarpan en önemli eksisi. Bunun dışında hapishanede ve diğer ortamlarda karşılaşılan diğer Türk karakterlerin hikâyeye herhangi bir anlam katmaması, Veronica karakterinin yeterince işlenmemiş olması, filme sadece görüntüsü ile katkıda bulunan Irina Ivkina'nın vasat oyunculuğu ve lüzumsuz "yellenme" esprileri ise filmin diğer eksileri. Tabi ki bu eksilerin biraz da Cem Yılmaz kalitesinin yüksekliğinden göze batıyor olması işin başka kısmı. ( Emre Seven)

 

ADANA İŞİ (2015)

 

Yönetmen: Ali Adnan Özgür, Senaryo: Ayşe Bengi Çelik, Murat Taş, Görüntü Yönetmeni: Yusuf Aslanyürek, Yapım:  Caption / Emin Demirel, Bilal Kalyoncu, Sanat Yönetmeni. Atilla Çelik, Ses: Fatih Aydoğdu, Kurgu Deniz Kurtul, Müzik/Besteci: Serhat Ersöz, Uygulayıcı Yapımcı: Şükrü Üçpınar, Hikâye: Kenan Öğüten, Ayşe Bengü Çelik, Kostüm Tasarı Müzik: İnci Kangal


Oyuncular:  Melih
Selçuk (Şimşek), Murat Akkoyunlu (Maksut), Ceyda Ateş  (Zeynep), Hilal Uysun, Erkan Can, Aylin Aslım, Yeliz Yeşilmen, Serdal Genç, Volkan Başaran, Melisa Toros, İsmail Dikilitaş, Ahmet Fuat Onan, Eda Tansever,Ömer Güney, Elisa Filizer,Baran Seyhan, Kaan Demirel, Füsun Demirel, Bahtiyar Engin, Bedia Ener, Güray Kip,Ezel Akay, Yılmaz Gruda, Adil Çelebi, Kutay Kalabalık, Ufuk Bayraktar


Konu: Maksut ve Şimşek, Adana’da yaşayan iki arkadaştır. Yılbaşı gecesi bir bankanın tesisatını tamir etmekle görevlendirilirler. Çalışırken yanlışlıkla kırdıkları duvarın arkası bankanın kasası çıkar. İki arkadaş bankadaki tüm parayı alıp kaçarlar. Zengin olduklarını düşünürlerken para onlara aradıkları mutluluğu getirmeyecektir. (Aslan Erdem)

 

ADAM MISIN? (2015)

 Yönetmen: Emir Khalilzadeh, Senaryo:  Olkan Serdar, Yıldız, Cihat Zembat, Yapım:  Filmhane/Cihat Zembat, Suat Küçükaydın, Kurgu. Erkan Erdem, Oyuncu Seçimi: Gökhan Barış, Cast Direktörü; Hasan Uyar,  Steadicam Operatörü: Deniz Arslan, 2. Kamera Asistanı: Yasin Akın, Focus Puller: Eyüp Erdoğan, Yardımcı Yönetmen: Yıldıray Yıldırım, Müzik: Tamer Süerdem, İlker Yurtcan

Oyuncular: Kadir Çöpdemir (Delibela), Sinan Engin, Ahmet Çakar, Serdar Ortaç, Ceyhun Yılmaz (Taylan), Burçin Abdullah (Nazlı), Ertem Şener, Özgür Elmas, Duygu Şen (Gizem), Rasim Ozan Kütahyalı, Abdülkerim Durmaz, Ebru Ünlü


Konu: Ahmet Çakar, Sinan Engin, Rasim Ozan Kütahyalı, Abdülkerim Durmaz ve Ertem Şener'den oluşan Beyaz Futbol ekibi sevenleri ile buluşmak üzere bir sponsorun organize ettiği tatile çıkar. Tatil için gittikleri otelde kendilerini karşılayacak olan bu sponsora bir türlü ulaşamazlar ve hiç kimse onlarla ilgilenmez.

 

& Beylerrrr... Olmamış...


‘Beyaz Futbol’ ekibinin sinema macerası ‘Adam mısın!’, görüp görebileceğiniz en kötü filmlerden biri olmuş. Biz de ‘gerçeküstücü’ çalışmaya ilişkin eleştiri yazımızı ‘Ahmet Çakar üslubu’yla kaleme alalım dedik...


Birrr: Ortada doğru dürüst bir senaryo yok. Bu kadar kötü yazılmış bir olay örgüsü, bu kadar kötü yazılmış replikler... “TV’deki popülerlikle biz bu işi götürürüz” mantığı sinemada pek işlemez... Nitekim ‘Adam mısın!’ bu gerçeğin altını bizatihi çiziyor.


İkiii: Tamam, siz profesyonel oyuncu değilsiniz ama yine de bu kadar kötü performansları, bu kadar vasat oyuncuları uzun süredir izlememiştik. ‘Beyaz Futbol’da (ya da ‘Derin Futbol’da) diyaloglar spontane gelişiyor, birçok hamleniz (sözleriniz, mimikleriniz, vücut dilleriniz) en azından samimiyet içeriyordu. Bu kez elinize son derece kötü bir senaryo tutuşturulmuş ve her anında dökülen oyunculuklarınızla, kendi içinde bile inandırıcı olmayan bir filme imza atmışsınız.


Üççç: Evet, programlarınıza da yer yer aynı dil ve
ruh hâkim ama insan bazı şeyleri bu denli arka arkaya izleyince “Bu kadarı da yeter” diyor. Sürekli cinsiyetçi espriler (birlikte uyuyup kalktıktan sonra “Beyler, birbirimize bir şey yapmadık değil mi” türü cümleler mesela), keza Ahmet Çakar’ın ayıyla güreştiği sahnelerde aynı türden cinsiyetçi göndermeler vs. Hele o otelde önüne geleni tokatlama sahneleri. Pardon da ‘Recep İvedik’ aynı sularda defalarca yüzdü, sizin bu çabalarınıza gerek var mıydı?


Dörtttt: Yaa bir film hiçbir sahnesinde mi güldürmez (sadece Abdülkerim Durmaz’ın opera sahnesine dalıp arabesk söylemeye başlamasıyla biraz tebessüm ettim). Sorun bende diyecektim ama basın gösteriminde pek gülene rastlamadım.


Beşşş: Operacı dövmek iş mi? Ya da komik mi? Filme böyle bir sahne koymanın gerçekten ne manası vardı? Zaten bu ülkede sanat yeterince ‘tu kaka’, bir de siz hizmet edin bu tür anlayışa. Sözüm sana Ahmet Çakar Hocam; ‘Tıp doktoru’ diplomalı biri olarak tebrik ederim, böyle bir zihniyete yaptığın katkı için.


Altıııı: Ezkaza bu filmi, sinemayı icat edenler seyretse, mezarlarında ters döner. Ya da meseleyi güncel okuyalım; “Adam mısın!’ filmse, diğer zamanlarda ışıklar söndükten sonra salonlarda izlediğimiz şeyler var ya, onlar ne? Hani Ahmet Çakar “Raul futbolcu falan değil” der ya, maalesef seyrettiğimiz şey de film değildi.


Yediii: Neyse, bir tane de iyi şeyden bahsedelim. Ekip içinde yine de Abdülkerim Durmaz’ın performansı diğerlerinin bir adım önünde. Filmin oyunculuk adına tek hamlesi de kimi sahneler itibariyle Nazlı’yı canlandıran Burçin Abdullah’tan geliyor. (Uğur Vardan Hürriyet 18. 11.2016)

2015 YILI FİLMLERİ


 2015 YILI FİLMLERİ 



Halit Refiğ

YUNUS EMRE: AŞKIN SESİ (2014)

Yönetmen Kürşat Kızbaz Senaryo Kürşat Kızbaz  Görüntü Yönetmeni Levent Vural Yapımcı Kürşat Kızbaz Sanat Danışmanı: Türkan Kafadar, Kurgu :Vedat Vural, Sanat Yönetmeni : Tunç Bilge, Yapım Ekibi: Bülent Vural, Steadicam Operatörü: Cem Algür , Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi: Yılmaz Paksoy, Animasyon: Deniz Ağca, Oyuncu Seçimi : Ayşegül Bafralı, Müzik: Engin Arslan


Oyuncular: Devrim Evin, Yunus Emre, Bülent Emin Yarar, Tapduk Emre, Ahmet Mekin, Hacı Bektaşı Veli, Altan Erkekli, Mevlana Celaleddini Rumi, Burak Sergen,Barak Baba, Altan Gördüm, Sarı Saltuk, Sinan Albayrak , Sultan Veled, Tamer Levent, Hallacı Mansur Suna Selen, Yaşlı Ana, Nesimi Kaygusuz, Derviş Kasım, Nilay Cafer, Balım Kız


Konu: 'Aşkı arayan bir dervişin şair olma öyküsüdür, 'Yunus Emre Aşkın Sesi'. Anadolu'nun derinliklerinden yayılan ışığın; sevgiyi ve aşkı harmanlama öyküsüdür.

Kan ve savaşın ortasında kalan Anadolu köylüsü Yunus, Hacı Bektaşı Veli'nin verdiği nefesi kabul etmez, buğday ile avunur. Kısa sürede yaşadığı pişmanlık Yunus'u zamansız bir ilahi aşk arayışına sürükler. Artık ne buğday vardır ne de Yunus.

Aşkı arama yolunuda Yunus tüm sevdiklerini feda ederken dünyevi aşkla bağlandığı Balım Kızı da görmezden gelir. Yunus Anadolu'nun tüm erenlerini ilahi aşkı arama yolunda ziyaret edecek, gerçek sevgiyi ve aşkı bulmaya çalışacaktır. Aradığının kendi içinde saklı olduğunu bilemeden...'

 



ÜÇ, İKİ, BİR KESTİK (2014)

 

 Senaryo ve Yönetmen Kerem Sarı Görüntü Yönetmeni  Kerem Sarı Müzik Vehbi Can Uyaroğlu Yapımcı Hamit Şahin , Zafer Kaya Kurgu Kerem Sarı  Sanat Yönetmeni Ömer Faruk Yıldırım Yönetmen Yardımcısı Cihan Ertal Işık Şefi  Cihan Ertal


Oyuncular: Mustafa Kılınç, Evren Maral,Nuri Yiğit , Recep Yener, Yakup Yavru, Fevzi Altunbulak, Selami Taner,  Mustafa Kılınç


Küçük bir Ege köyünde yaşayan köylü genci Süleyman Oturak sinemaya delicesine tutkundur. Süleyman katıldığı çekilişten çıkan kamera ile ekibini oluşturup bir film yaparak dünyaya derdini anlatmanın peşindedir.


Filmin çekimleri Milas Kazıklı Köyü veDidim'in Akbük beldesi başta olmak üzere Aydın ve Muğla'nın çeşitli bölgelerinde gerçekleştirildi.