Powered By Blogger

25 Ekim 2024 Cuma

ACEMİ HIRSIZ (2018)

 



 Senaryo ve Yönetmen:  Esat Şekeroğlu, Görüntü Yönetmeni: Vedat Karadeniz, Yapım: Hezer Film/Kerem Hezer

     Oyuncular: Fuat Balyemez, Ayşegül Kaygusuz, Nihat Demirel, Burcu Eliz Ünür, Kerem Hezer

     Konu: Milyonlar değerindeki kırmızı taşlı bir kolyenin peşine düşen hırsızlar, peşlerindeki mafya babasına 10 gün içinde kolyeyi teslim etmek zorundadır. Bunun için de yapmaları gereken şey, kolyenin sahibinin olduğu otelde kalmaktır. Kolyeyi sahibinden alabilmek için hırsızlar, turist kılığına girerler.

 

2018 YILI FİLMLERİ


 2018 YILI FİLMLERİ



SADRİ ALIŞIK 
"Mehmet Sadrettin Alışık"
5 Nisan 1925 - 18 Mart 1995


ZOR BİR KARAR (2017)

 

*Yönetmen: Ender Özkahraman, Göksel Tuzun, Senaryo: Ender Özkahraman, Müzik: Ruşen Alkar, Görüntü Yönetmeni: Ercan Yılmaz, Osman Özcan (Sanat Yönetmeni),  Seda Yılmaz (Kostüm Tasarım), Alper Eraydın (Sanat Yönetmeni yrd.), Göksel Tuzun (Kurgu), Yapımcı Abus Film


Oyuncular: Şükran Akti (Eylem), Feyyaz Duman (Nezir), Kemal Seven (Seyit), Ozan Çelik (Kadir Abe), Engin Emre Değer (Ferhat), Aram Dildar, Engin Emre Değer, Ruges Kırıcı, Berivan Biral, Şule Demirel


Konu: Eylem, babası ve büyük kardeşiyle birlikte Hakkâri'de yaşamakta ve bir kilim atölyesinde çalışmaktadır... Hayat dolu bir kızdır ama gözüne büyük görünen burnunu kendisine takıntı edinmiştir. Biriktirdiği parayla estetik ameliyat olma hayalleri kurmaktadır. Eylem'in küçük kardeşi onlarla değildir. Dağdaki örgüte katılmıştır. Evin mali yükü büyük kardeşin üzerindedir. Çayocağı işleten büyük kardeş, işyerindeki araziye istinat duvarı yapmak istemekte, bir-iki masa daha koyarak müşteri sayısını artırmayı düşünmektedir. Bu düşüncesi babasından destek göremeyince öfkelenecek ve para bulmak için tefecilere başvuracaktır. Bir yanda babasıyla anlaşamayan büyük kardeş, bir yanda ailesi tarafından zorla evlendirilmek istenen yakın bir arkadaş... Eylem burun ameliyatı için biriktirdiği parayı gözden çıkararak onlara yardım etmeyi düşünmekte ama bu kararından emin olamamaktadır. Çatışmalar yeniden başladığı için bölgede herkes kaygı içindedir. Eylem yakınlarının sorunlarıyla ilgilenerek burnuyla ilgili takıntısını unutmayı başarabilecek midir

ZER (2017)

 

 Senaryo ve yönetmen: Kazım Öz, Görüntü Yönetmeni: Feza Çaldıran, Eyüp Boz, Orçun Özkılınç, Müzik: Mustafa Biber, Babak Tahmili (Sanat Yönetmeni), Mustafa Özdağ (Bestboy), Murat Akkaya (1. Işık Asistanı), Sariyeh Shamsizadeh (Sanat Yönetmeni yrd.), Yasemin Çağan Boğalıoğlu (Yardımcı Yönetmen), Yapım:  Turhan Tokel, Kazım Öz, Meral Balık


Oyuncular: Nik Xhelilaj (Jan), Güler Ökten (Zarife), Haleigh Ciel (Barbara), Ahmet Aslan, Bülent Çolak (Deli), Füsun Demirel (Havva), Levent Özdilek, Tomris İncer, José Ramón Rosario (Retim Grevlisi)


Konu: Zer, 1938’de Dersim acılarını yaşayanlardan olan babaannesi Zarife’nin kendisine söylediği şarkının peşinden giden Jan’ın hikâyesidir. Zarife bugüne kadar bu şarkıda kimliğini, geçmişi ve kendisini saklamamıştır. Kanser tedavisi için New York’a getirildiğinde önceden birbirlerini tanıyan Jan ve babaannesi, daha da yakınlaşırlar ve Jan’ın hayatı değişmeye başlar. Jan babaannesinin kendisine söylediği şarkının izini sürmeye karar verir. New York’tan Dersim’e bir arayış hikâyesine çıkan Jan yolunda sonunda kendisine ulaşacak mıdır?

 

YOL AYRIMI (2017)

 

Senaryo Ve Yönetmen: Yavuz Turgul, Görüntü Yönetmeni: Uğur İçbak, Yapım:   Erol Avcı


Oyuncular: Şener Şen (Mazhar), Çiğdem Selışık Onat  (Firdevs), Şerif Erol  (Besim),  Mert Fırat   (Barlas), Nihal Yalçın   (Emine) , Tilbe Saran (Nur), Rutkay Aziz  (Altan), Selim Gürata (Hidayet), Yosi Mizrahi (İhsan)


Konu: Film, bir kaza ile hayatı değişen bir adamın yaşadıklarını konu edinir. Mazhar zengin bir iş insanıdır. Hayattaki tek amacı ailesinden devraldığı tekstil şirketini büyütmektir. Mazhar bu uğurda çalışanlarına ve ailesinin diğer üyelerine karşı acımasızdır. Bir gün araba kazası geçirir. Mazhar kazadan sonra farklı bir insan olmaya karar verir. Etrafındaki insanlara duyarlı davranır. İşten çıkardığı Emine’nin oğlunun hasta olduğunu öğrenen Mazhar ona yardım etmek ister. Bütün varlığını çalışanların yararına kurulacak bir vakfa bağışlar. Bu karar Mazhar’ın ailesiyle arasının bozulmasına neden olur. Mazhar bunun üzerine eski arkadaşı Altan’ı ziyaret eder. Mazhar burada farklı bir dünya ile karşılaşır. Ancak ailesi mirastan mahrum kalmamak için önlemler alacaktır. (Celil Civan -TSA)


& Yol Ayrımı hakkında çeşitli mecralarda, sosyal medyada ve arkadaş çevremde zayıf olduğu görüşü hâkim olsa da, filmi, izleyicide sorgulama yaratması itibariyle gayet tatmin edici bulduğumu söylemeliyim. Fabrikatör Mazhar Bey’in geçirdiği bir trafik kazası sonrası hayatını sorgulamasını konu edinen film, aslında basit olan bir hikâyeyle başarılı diyaloglar ve oyunculuklarla izleyici üzerinde bir etki bırakıyor. Karakterlerin derinliğine inilmemesi ve konu işleyişinde yüzeysel kalan bazı noktaları göz ardı edersek, Yol Ayrımı’nda iki tema öne çıkıyor: Neo-liberalizm eleştirisi ve Türk burjuvazisinin birikiminin kaynağı. Bu yazıda da çok dağılmamak adına bu unsurlar üzerinde duracağım.

Mazhar Bey’in satın almak üzere olduğu “Yeni Hayat” firması, oğlu Barlas’tan duyduğumuz, iş hayatındaki kazanma hırsı ve “robotlaşmayla” başından itibaren bu temalar çok ince bir şekilde sunuluyor. Mazhar Bey’in fabrikasında işçi olarak çalışan ama işinden kovulan ve hakkını arayan Emine’nin, Ludizm’den (19. yüzyılda İngiltere’de sanayi devrimine tepki olarak makine kırıcılık hareketi) mülhem dikiş makinasını kırması, kitle hareketlerinin olduğu ve polisin sürekli müdahale ettiği bir muhitte yaşaması sınıf farkını çok net bir şekilde göstermeyi hedefliyor.  Bu yönüyle Yol Ayrımı, sendikal harekette de karşılığı olması gereken bir film. Sınıf mücadelesi, Yavuz Turgul filmlerinde görmeye alışkın olduğumuz bir konu. Zira polisiye bir hikâye olan Av Mevsimi’nde bile işlenen cinayetin arkasında yine ekonomik bir neden vardı. Burada da Mazhar Bey’in hayatındaki anlam arayışını, işveren ve sermayedar kimliğiyle, hayatını asgari düzeyde geçirebilmesi için elzem olan ihtiyaçlar üzerinden (oğlunun hastalığı ve işine geri dönmek istemesi) de işçi Emine’yi emekçi kimliğiyle görüyoruz.





Ana karakter Şener Şen’in oynadığı Mazhar Bey kadar, Rutkay Aziz’in canlandırdığı Altan, Nihal Yılmaz’ın canlandırdığı Emine ve Tilbe Saran’ın canlandırdığı sendika avukatı ve kafe sahibi Nur da hikâyeyi tamamlayan önemli karakterler. Ne var ki, onların üzerinde çok derine inilmemesi konuyu biraz havada bırakıyor. Örneğin hem işveren hem avukat olan Nur’un çalışanlarıyla ilişkisi kafe alışverişi üzerinden eşitlikçi olduğu imasıyla sunulup idealist bir tablo çizilirken, Şerif Erol’un canlandırdığı ‘gizli kahraman’ Besim Bey tarafından sunulan tirat, bununla tam tezat oluşturuyor. Enfes bir oyunculukla sergilenen bu tiratta, sistemin çarkları arasına girilmemesi gerektiği, üretime katılmaya başlayan işçinin aşama aşama daha fazlasını talep edeceği söylenirken işveren-emekçi çıkar çatışması çok net görülüyor ve bunun orta yolunun olmayacağı ifade ediliyor. Burada, Mazhar Bey’in kendi kurduğu imparatorluğun altında ezilmesi ve çıkış yolunun ‘iyilik yapmak’ üzerinden meşrulaştırılması, neden sorusunu akıllara getiriyor. Yani neden şirketiyle ilgili aile üyesi olan diğer hissedarları da ilgilendiren bu kararları daha önce almadı? Hayatındaki bu konfor olmasaydı, bu kadar rahat ‘evlerden birine gidiyorum’ deme lüksüne sahip olabilir miydi? Diğer yandan, miras hakkından mahrum kalma tehlikesiyle karşı karşıya kalan çocuklarının bu iyiliğin içinde yer almak istememesi ‘ilgisiz bir babayla büyüdük, bu bizim hakkımız’ sözüyle geçiştirilebilir mi? Hâlbuki Mazhar Bey, ‘hayatınızı sürdürecek kadar birikime sahipsiniz’ güvencesini verdikten sonra çocuklarının bunları reddetmeleri nereye oturtulabilir? Zorunluluklar ve ihtiyaçlar nerede başlar, nerede biter? İşte burada, kişinin sahip olduğu etik değerler, emeği konumlandırışı ve onu var eden değerler, yani kabaca insanın karakteri üzerinden bu cevaplar verilebilir. Ki, burada da empati yapıldığında her iki tarafta da haklılık payı olabilir. Herkesin farklı cevaplar verebileceği bu sorular filmi izledikten sonra güzel bir tartışma yaratıyor.  Tartışma götürmeyen oyunculuklarda anne Firdevs Hanım’ı oynayan değerli oyuncu Çiğdem Selışık Onat’ı ise ayrı bir yere koymalıyız. ( Pelin Helvacı)

YOL ARKADAŞIM (2017)

 

*

Yönetmen: Bedran Güzel, Senaryo:  İbrahim Büyükak, Görüntü Yönetmeni: Serkan Güler, Yaşar Aksoy (Yönetmen Yardımcısı), Serkan Tuğcu (2. Yönetmen Yardımcısı) Emrullah Hekim (Fragman Kurgu, Volkan Oruç (Ses Teknisyeni), Canan Odacıl (Cast Direktörü), Cumhur Savaş (Cast Direktörü), Burhan Can (Cast Asistanı), Kaan İçen (Cast Asistanı, Yapım:  BKM/Necati Akpınar


Oyuncular: Oğuzhan Koç (Onur), İbrahim Büyükak (Şeref), Eda Ece (Aysun), Aslı Bekiroğlu (Bahar), Emre Kınay (Fevzi), Dilber Ay (Muzaffer Usta), Eser Yenenler (Panayırdaki adam), Acun Ilıcalı (Reklamdaki Sunucu) Şinasi Yurtsever (Roman Çete lideri), Bahar Şahin (Petroldeki Kasiyer), Muharrem Bayrak (Ahmet), Toygan Avanoğlu (Dr. Kamuran), Erdem Baş (Yetkili Radyolog), Nurseli İdiz (Şükran), Tuncay Akça, Gürkan Deniz Akhanlı



Konu: Başarısız bir ilaç mümessili olan Onur'un (Oğuzhan Koç) kurban bayramına üç gün kala üç zor hedefi vardır; Ayvalık'taki kız arkadaşının ailesiyle tanışmak, kovulduğu işini geri kazanmak ve ilk iki hedefi yol arkadaşı Şeref'e (İbrahim Büyükak) rağmen başarmak. Bir telefon uygulamasıyla tanışan ve tek ortak noktaları gidecekleri istikamet olan Onur ve Şeref'in eğlence ve macera dolu yolculuğu, izleyen herkese kurduğu hayal ile yaşadığı hayat arasındaki farkı sorgulatacak

YAŞAMAK GÜZEL (2017)

 

 Senaryo Ve Yönetmen: Müfit Can Saçıntı, Görüntü Yönetmeni: Ferhat Uzundağ, Müzik: Serkan Tuğcu, Serkan Tuğcu, Fatih Yılmaz (Kurgu), Hasan Kalender (Müzik Koordinatörü), Nazan Atar (Sanat Yönetmeni), Hasan Kalender (Genel Danışman), Senem Kayhan (Kostüm Tasarım),  Önder Saral (Yapım Koordinatörü), Tuncay Öter, (İdari Yapımcı), Cengiz Çirkin (Yapım Amiri), Gizem Yaman, (Yardımcı Yönetmen), Şehmuz Gencan (Işık Şefi), Serdar Öngören (Ses Tasarım), Ferit Karabina(Ses Kayıt), Gökhan Barış (Cast Direktörü), Gizem Akar (Sanat Yönetmeni yrd.), Yapım:  Tahir Çonka


Oyuncular: Müfit Can Saçıntı (Müfit), Yasemin Çonka (Çiğdem), Zihni Göktay (Muhittin), Ayşegül Atik (Müfit’in Annesi), Seyithan Özdemir (Hacer’in Kocası), Hakan Dülger,  Mehmet Korap (Doktor), Tolga Öz, Reha Özcan (Genel Müdür), Renan Bilek,  Onur Dilber (Okul Müdürü), Cenan Çamyurdu, Nihan Taşyürek, (Hemşire), Ali Çoban (Şoför), Özgür Şahbaz (Şirket Çalışanı), Nihan Tarhan, Bahar Süer (Sekreter), Merve Hazer, Günay Karacaoğlu, Fatih Koyunoğlu (Çöpçü), Fulden Akyürek (Mina)



Konu: Mandıra Filozofu filmleri ile dikkat çeken Müfit Can Saçıntı'nın yazıp yönettiği ve başrolünde yer aldığı Yaşamak Güzel Şey, yaşam koşullarına boyun eğen pısırık bir adam olan Müfit'in, başına gelen talihsiz bir olay ile başkaldıran bir anti-kahramana dönüşmesini ve yaşamın güzelliklerini keşfetmesini konu alıyor.

 

YARININ ADI BAŞKA (2017)

 

      *

Yönetmen:Moharram Zeinal Zadeh, Mustafa Delazy, Senaryo: Moharram Zeinal Zadeh, Müzik: Mazlum Çimen, Moharram Zeinal Zadeh (Kurgu), Çetin Özdemir (Kurgu), Zeynep Aydın (Yardımcı Yönetmen), Uğur Ateş (Orkestrasyon), Soner Koç (Ses Tasarım & Final Miks), Yapım:  Delazy Film

      Oyuncular: Fırat Tanış, Selahattin Taşdöğen, Moharram Zeinalzadeh, Volkan Keskin, Zelal Dere, Metin Keçeci, Ünsal Kızılkaya, Mustafa Delazy

     Konu: Nesim Afgan ve yaşlı bir bisikletçidir. Nesim'in oğlu yıllar önce İstanbul'a yerleşmiş ve burada yaşamaktadır. Nesim, evlenmek üzere olan oğlunun, düğün öncesinde kayıp olduğu haberini alır ve oğlunu bulmak için yola koyulur. Sınırda kaçak ve tehlikeli yollardan mültecilerle beraber Türkiye'ye giriş yapar. Sınırda arkadaşlarını kaybeden Nesim Türkiye'de sınır köylerden birine sığınır ve burada çoban Mustafa ve Zelal'in aşkına şahit olur. Nesim'in Türkiye'ye geldiğini duyan mafya bunu değerlendirmek ister ve Nesim'i yarışmaya sokmak için adamlarını Nesim'in peşine salar. Çoban Mustafa bir yandan aşık olduğu Zelal'i korumaya çalışırken diğer yandan Nesim ve kötü adamlar arasında kalır.

 

YARIM KALAN (2017)

 

*

   Yönetmen : Emre Yılmaz , Senaryo: : Adnan Erdoğan, Görüntü Yönetmeni:  Kadir Yankı Topçu, Müzik:  Gürkan Çakıcı, Kurgu:  Ferhat Yüksel, Yapım: Mevv Film/ Haşim Akkaya

    Oyuncular: Iskui Baldzhian, Anıl Altan, Ali Buhara Mete, Nihan Tarhan, Mine Tüfekçioğlu,   İbrahim Gündoğan,  Melda Arat,  Adnan Erdoğan

     Konu:  İstanbul'a üniversite eğitimi için gelen bir Ermeni kız (Iskui) ile bir Türk genci (Mert) arasında büyük bir aşk filizlenir. Bu durum başta Iskui'nin Ermenistan'dan gelen abisi (Aram) ve Mert'in ailesi tarafından onaylanmayacaktır. İki milletin yüzyılı aşkın süredir devam eden sorunlarına kendi cephesinden bakanlar için böyle bir aşkın dünyada yeri yoktur. Aşkı bulan bu iki yürek, bütün karşı koymalara rağmen birbirleri için mücadele etmek zorundadırlar. Iskui'nin yaşadıklarına şahit olması, Leyla'nın geçmişindeki derin yarayı tekrar kanatacaktır. Peki bu sefer 'aşk', geçmişte yaşananların da üstesinden gelmeyi başarabilecek mi?

YANLIŞ ANLAMA (2017)

 

 Yönetmen: Ulaş Cihan Şimşek, Senaryo:  Ayberk Çınar, Ceylan Güleç, Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Devrim, Müzik: Murat Başaran, İsmail Seçkin (Kurgu),  Sumru Aytaç (Sanat Yönetmeni), Nilüfer Erbil (Yardımcı Yönetmen), Kutay Bilen (2. Yardımcı Yönetmen), Yu suf Nabi Çakar (Renk Düzenleme), Orçun Kozluca (Ses Tasarım), üseyin Devrim (Görüntü Yönetmeni), Nuriye Gündoğdu (Makyaj), Emrah Canoğlu (Stüdyo İletişim), Hasan Avcı (Set Amiri), takan Kartal (Kamera Asistanı), Kadir Saklı (Focus Puller) Hakan Kaftanoğlu (Steadicam Operatörü), Özkan Özener (Jimmy-Jib), Yapım:  Levent Cengizhan


Oyuncular: Şevket Çoruh (Müdür), İlker Ayrık (Behcet), Hakan Bilgin ( Baran), Bahadır Efe (Hünkar Dede), Pelin Sönmez (Günel), Duygu Karaca (Arzu), İlhan Daner Bahadır Efe (Hünkar Dede), Ferda Amin Kelenter), Sennur Nogaylar (Bereket), Ötkem İskenderov Özgür Bayraktar (İlker'in Sevgilisi), Aykut Taşkın (Okeyde 4.cü), Cengiz Okuyucu (Minibüsteki Yolcu), Sabri Memi (Taksici), Adem Türker (Uçakta Yolcu), Özlet Ezgi Çelebi (Uçakta Hostes), Metehan Özcan (Kahveci),



Konu: Türkiye ve Azerbaycan’da bulunan iki ailenin komik macerasını anlatıyor. Türkiye’den Azerbaycan’dan iki ailenin beraber geçirdikleri 10 günü anlatan filmde iki dilin hem yakınlığı hem farklılığı sonucu oluşan yanlış anlamaların getirdiği maceraları izleyeceğiz. Herkesin bildiği gibi, inen uçağa; uçak düşüyor diyen Azeriler’in hiç birimizin bilmediği daha nice kelime farklılıklarından meydana gelen komikler anlatılıyor

AĞMURLARDA YIKANSAM (2017)

 

    

 Yönetmen: Gülten Taranç, Senaryo: Gülten Taranç, Çağla Canbaz, Müzik: Berrak Taranç, Görüntü Yönetmeni: Cüneyt Denizer, Onur Tatar (Kurgu), Ragıp Taranç (Sanat Yönetmeni), Levent Berber (Sanat Yönetmeni), Eser Turan (Işık Şefi), Savaş Aksu (Işık Asistanı), Murat Elgün (Ses Tasarım), Abdullah Demir, (Görsel Efektler), Hüseyin Kurt, Berk Kuşbeygi (Kamera Ekibi), Adil Alpakın (Yardımcı Yönetmen) Çağla Canbaz (Yönetmen Yardımcısı), Kemal Albal (Set Ekibi), Ali Kemal Albal, (Set Asistanı), Kemal Albal (Set Amiri), Yapım: Taranç Film/Gülten Taranç, Ragıp Taran

     Oyuncular Murat Ergür (Engin), Engin Benli (Yılmaz), Yeliz Tozan (Hale), Derin İnce (Gamze), Müge Ulusoy (Fazilet,  Derin Kıvaner, Bilgin Ertok (Şenay Abla), Rabia Kaya, (Merve), Gülçin Çakır (Selin), Çiğdem Benli (Melike), Levent Berber (Antikacı), Gülten Taranç (Gitarist), Çağrı Öztürk (Baterist),

    Konu: Yağmurlarda Yıkansam" filmi bir kadın cinayetinde geride kalıp o acıyı yüklenenin gözünden bakıyor hayata. Annesi, babası tarafından öldürülen Gamze'nin hikâyesi, alışılageldiği gibi cinayetle biten bir hayatı değil; cinayetle başlayan yeni bir hayatı anlatıyor. Kadın cinayetlerinin tek mağdurunun yalnızca öldürülen kadınlar olmadığı, Gamze'nin, yani yine bir kadının hikâyesi üzerinden anlatılıyor. Hikâyede 15 yaşındaki Gamze'nin öfkesi, yalnızlığı çaresizliği ve özlemleri hiç bakılmayan bir bakış açısıyla izleyici ile buluşuyor. Otuz beş yaşlarındaki Hale sevgilisi Engin'in yaptığı sürpriz evlenme teklifiyle, sıkı sıkıya kapattığı geçmişinin kapılarını aralamaya başlar. Hale'nin sadece Engin'e karşı değil her şeye karşı bir sevme problemi vardır. Hayat onu ruhsuz ve soğuk bir kadın haline getirmiştir.İnsan kalabilmek, insan sevebilmek ve kendi gibi kalabilmek Hale için zordur. Hale yavaş yavaş geçmişiyle yüzleştikçe sıcak bir insana dönüşmeye başlar. Ne yağmurlar, ne Engin silemez geçmişi…

 

VEZİR PARMAĞI (2017)

 

*

 Senaryo Ve Yönetmen: Mahsun Kırmızıgül, Görüntü Yönetmeni: Soykut Turan, Müzik: Yıldıray Gürgen, Tevfik Akbaşlı, Mahsun Kırmızıgül, Serkan İpekören (2. Yönetmen),  Levent Öztürk (PGost-Prodüksiyon Asistanı), Zeynep Sönmez (Makyaj Ekibi), ila Benezra (Makyaj), Celal Demir (Ekipman Nakliye), Celal Demir (Ulaşım), Osman Çankırılı (Sanat Yönetmeni yrd.), Haydar Ay (3. Kamera Asistanı), Erdi Semiz (Boom Operatörü), Erdi Semiz (Boom Operatörü), Hamdi Deniz (Kurgu), Yapım: Boyut Film/ Mahsun Kırmızıgül, Murat Tokat


Oyuncular: Mahsun Kırmızıgül (Hamdullah), Selim Bayraktar (Ekmelettin), Ece Uslu (Feride), Gülben Ergen (Gülbahar), Defne Yalnız (Hatice Hatun), Yasemin Yalçın (Nurdane), Meral Çetinkaya (Safiye), Suna Selen (Ayşe Hatun), Ayşen Batıgün (Hasibe), Ayşen Batıgün (Hasibe), Talat Bulut, Gülay Baltacı (Dilbeste), Rana Cabbar (Kadı Efendi), Ali Sürmeli (Müstesna), Orçun Kaptan (Dilaver), Levent Sülün (Hızır), Bahtiyar Engin (Abdülcabbar), Cezmi Baskın Peker Açıkalın (Nazik), Cihat Tamer Derya Şensoy (Şadiye), Necmi Yapıcı (Kamil), rol Aksoy, Metin Keçeci (Köyün Delisi), Zekeriya Karakaş (İbiş), Muhammed Cangören, Ümit Okur, Şener Kökkaya,Altan Erkekli, li Güney (Sahtekar Şeyh), Bülent Çolak (2. Hırsız), Okan Topaloğlu (1.Hırsız), Gizem Özkan (Dilşah), İrem Erdöl (Habibe), Ömer Duran, (Kadının Oğlu), Gülfer Sarıgül (Lütufe), Hale Tulgar (Fehime), Erol Demiröz (Vezir)



Konu: Osmanlı döneminde beş farklı bölgeden hamalların savaşa gittiklerini zannederken bambaşka bir maceranın içine düşmelerinin hikayesi.

VER KAÇ (2017)

 

*Yönetmen: Orçun Benli, Senaryo:  Ali Ersin Kelleci, Onur Karataş, Orçun Benli, Şükrü Üçpınar, Görüntü Yönetmeni: Tufan Kılınç, Levent Çelebi (Kurgu), Serap Danış (Yardımcı Yönetmen), Zafer Yaslı (Reji Koordinasyon), Gökçe Doruk Erten (Cast Direktörü), Kubilay Ağgez (Sanat Yönetmeni), Şükrü Üçpınar (Uygulayıcı Yapımcı), Zeynep Bilgiç (Yapım Sorumlusu), Fevzi Aysu (Yapım Amiri), Kadir Fuat İnce (Set Amiri), Gürkan Özkan (Focus Puller), Necati Mayda (Panther Operatörü), Tuncay Başpınar (Steadicam Operatörü), Cengiz Karakaya (Jimmy-Jib), Özer Çalık (Işık Şefi), Seden Tunçer (Kostüm Sorumlusu), Tuğba Çolakoğlu (Makyaj), Tayfun Çolakoğlu (Ses Kayıt), Soner Koç (Ses Tasarım & Final Miks) Yapım:  Kadir Gülnahar

 

Oyuncular: Onur Karataş, Kenan Ece (Sedat), Bülent Çolak (Fikret), Aslıhan Güner (Nazlı), Fırat Tanış (Cengiz), Fatih Koyunoğlu (Reşat), Perihan Ünlücan (Mehtap), Özgün Çoban (Tarık), Mehmet Ali Kaptanlar (Metin Başkan), Cenk Ertan (Mecit Başkan), Levent Tülek(Rıza), Eray Özbal (Salih), Murat Şahan (Berber Sabri), efa Zengin (Şöför Şakir), Ercan Yazgan(Muhsin), Ahmet Fuat Onan (Bekçi Sait), Serdal Genç (Haydar), İsmail Oral (Deterjancı Tuncay), Yılmaz Gruda (Avni Amca), Kayhan Yıldızoğlu (Tevfik Amca), Max Bendo



Konu: Sedat ile Fikret yedikleri, içtikleri ayrı gitmeyen aynı mahallenin iki gencidir. Tek sevdaları Kadırga Spor Kulübü’dür. Kadırga Spor Kulübü çim sahaya geçemeyecek kadar yoksul bir kulüptür ve kurtarıcı olarak Hakan isimli bir futbolcuyu transfer etmek istemektedirler. Transfer için kulübün eskilerinden Tevfik Amca arabasını bağışlar. Transfer tarihinin yaklaşması ve arabayı satmak için zamana ihtiyaçları olduğundan Sedat parayı eski sevgilisi Nazlı’nın abisi olan Reşat’tan ister. Reşat eski bir mahallelidir. Ancak zaman içinde zenginleşmiş ve başka bir hayata geçmiştir. Sosyetik eşi Mehtap ve yaşam koçu Cengiz, Reşat’ın bütün hayatına nüfuz etmiş, onu yönlendirmektedir. Reşat, Sedat’a senet karşılığı istediği parayı verir. Ancak Sedat’ın hesap etmediği bir şey vardır, o da arabanın çalınmasıdır. Sedat bir yandan Cengiz, bir yandan Reşat, bir yandan da Tarık’la mücadele ederken öbür yandan Kadırga’nın tarihi düşmanları Sazlıkspor karşısında muvaffak olabilmesi için mücadele edecektir. 

UMUDUN KIYISINDA (2017)

 

       Yönetmen: Haydar Işık, Senaryo: Zeynep Işık, Görüntü Yönetmeni: Soner Buvan,  Yapım: 11K Film/
 Haydar Işık, İsmail Çağlar, İsmail Çağlar

       Oyuncular: Levent Sülün, Gülşah Çomoğlu, Burçin Abdullah, Ümit Acar, Fırat Can Aydın, Fırat Can Aydın, Mihriban Er, Tolga Akman, Eren Körler, Fatma Önay, Selahattin Alpay, Ömer Konakçı, Kahraman Sivri, Cem Başaran Aksan

      Konu: İstanbul'da fotoğraf sanatçısı olan Ufuk, hayatı geldiği gibi yaşayan biridir. Hayata karşı sorguladığı tek gerçeklik, fotoğraflarına da konu ettiği küresel ısınma ve yenilenebilir enerji konularıdır. Bir gün Esma adında bir kadınla tanışır. Esma tanıdığı kadınlara göre oldukça dominant ve düşündüğünü söyleyebilme cesareti gösteren biridir. Nitekim ilk tanışmaları pek hoş olmaz ve çok sert bir tartışma yaşarlar. Devam eden günlerde sık sık karşılaşmaları aralarında bir yakınlaşma sağlar. Ufuk bu dönemlerde önemsemediği baş dönmeleri ve kısa süreli hafıza kayıpları yaşamaktadır. Ufuk hastalığı sonucu hastaneye kaldırılır. Hastane odasında gözlerini açtığında yan yatağında yatan Umut ile karşılaşır. Umut hasta olmasına rağmen yüzünden gülümsemeyi eksik etmeyen bir delikanlıdır. Ufuk, Umut'un saf ve masum bir insan olduğunu anladığında hayatı hoyratça yaşadığını daha iyi anlar. Tahlil sonuçlarına göre her ikisinin de beyninde tümör vardır. Ufuk hayatla olan bu son yolculuğunda ona eşlik eden arkadaşı Umut'la güzel günler geçirmek için çalışır.

 

TOZ (2017)

 

     


 
Yönetmen:  Gözde Kural,  Müzik: Hakan Özsüt, Görüntü Yönetmeni: Ferhat Uzundağ,  Roni Ferdi Alaboğa (Yürütücü Yapımcı), Ercümend Koçana (Post-Prodüksiyon Danışmanı), Aylin Zoi Tinel (Kurgu), Erdal Sarı (1. Yönetmen Yardımcısı), Eren Tokluoğlu (Ses Kayıt), Yapım:  Galata Film/ Gözde Kural, Taha Altaylı

       Oyuncular: Öykü Karayel (Azra), Beran Soysal (Emir), Muhammed  Cangören, Haji Gül Aser

      Konu: Toz, Azra'nın (Öykü Karayel), ailesinin sır dolu geçmişinin izini sürerken, savaşın insanların kaderi üzerindeki etkilerini ve Afganistan'da yalnız bir kadın olarak çıktığı yolculuğu anlatıyor.