Powered By Blogger

27 Ağustos 2016 Cumartesi

ALEVLİ YILLAR (1968)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Ali Yaver
Yapım: Metin Film / Işık Toraman


Oyuncular: Ekrem Bora (Metin), Sema Özcan (Leyla), Erol Taş (komiser), Ay-demir Akbaş, (Osman), Semra Yıldız (Dansöz Sema), Hüseyin Zan (fedai), Cahit Irgat (Altan), Behçet Nacar (fedai), Ali Demir (Polis), Küçük Yıldız: Tunç Aydınoğlu


Konu: Ev sahibi olmak isterken, tekrar kötü geçmişine dönmesine zorlanan bir genç adamın aşk ve macera öyküsü.

AĞLAYAN BİR ÖMÜR (1968)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Rafet Gülerman, Namık karakılıç, Kamera Asistanı: Tosun Bayrı, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Ahmet Ateş, Hikmet Tülek, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Baykal Kent, Kurgu: Özdemir Arıtan, Yapım Sorumlusu¨Melih Üstüngör,


Oyuncular: Ekrem Bora (Vedat), Sema Özcan (Şermin), Esen Püsküllü (Hülya), Salih Güney (Metin), Sevgi Can, Muammer Gözalan (Dr. Semih), Renan Fosforoğlu (Metin babası), Ayla Çapın, Berna Işıl, Sevgi Can, Müşerref Çapın (Okul Müdürü), Güler Alış, Sedat Demir (Sedat), Zeki Dinçoy, Ufuk Enünlü (Oya), Necabettin Yal (Doktor), Leman Akçatepe (Hülya annesi), Sadi Şener (Hülya babası), Zeki Dinçsoy (Bale hocası), Berna Işıl


Konu: “Önce evlenelim, sonra düşünürüz.” Metin, ‘evliliği henüz düşünmeyen’ Hülya’ya bunları söylüyor. Benzer yaklaşımı ‘Zehirli Hayat’ (1967) ve ‘Korkunç Arzu’ (1966) filmlerinden anımsıyoruz. Delikanlının, tiyatro kursu için düşünceleri; “Burda öğrendiklerinin evlendikten sonra ne faydası olacak? Seni sahneye çıkaracağımı zannediyorsan aldanıyorsun.”… Vedat Termen, ‘Bay Granit’ genç edebiyatçılarımızdanmış. Neredeyse ‘Vivre Pour Vivre’deki (1967) Robert gibi iki aşk arasında kalıyordu. TBMY’de edebiyat öğretmeni hastalanınca orada çalışmaya başlıyor. ‘Özel ve sınıf geçme mecburiyeti olmayan bir okul’. Kendisini sınıfa tanıtan Müdire Hanım’ın göz selamını (zamanlamayı ayarlayamadığı için) karşılıksız bırakır. Anlattıklarından asıl biz yararlanıyoruz. İlk derste “İnsanlar, belki konuşmaya başladıkları gün müziğe de başlamışlardır” demişti. Bir başka gün, ‘i’ sesini çıkarırken ağız, dil, diş ve dudakların durumunu anlatır. Örnek olarak ‘için’ sözcüğünü verince Hülya fırsatı kaçırmaz; “İçin için yanıyor yanıyor bu gönlüm” (1965) (Şekip Ayhan Özışık). Öğrencilerin sorularına verdiği yanıtlar bazen samimi bazen ‘politik’. Çiçeklerden karanfili, mevsim-lerden ilkbaharı seviyor. ‘Milli takımı tutuyor ve öğrencilerin beğendikleri artistleri seviyor’. Söyledikleri bazen farklı yorum-lanabilir. Karısına okuldaki kız öğrencileri anlatırken “Hepsi de güzel şeyler” demişti. Benzer şekilde Hayat Çay Bahçesinde Hülya’ya “Gençsiniz, güzelsiniz. Ya ben de size tutulacak olursam” diyor. Gazinodaki konuşmanın başında ve sonunda duyguları bambaşka; “Keşke genç olsaydım. Bekâr olsaydım. Sana daha önce rastlamış olsaydım… Gene de mesut olamazdık.” Abdurrahman Palay’ın sesiyle Charles Baudelaire’in ‘Elem Çiçekleri’nden ‘Balkon’u okuyor. Hoş bir benzerlik; Baudelaire bu eseri yazdığında Vedat gibi 35 yaşında. Claude Debussy, ‘Le Balcon’u piyano ve solist için bestelemiş (1888); Bu şiir sayesinde seyircilerin bir kısmı ‘Les Fleurs du Mal’i anımsıyor bir kısmı da onunla tanışıyor. Bir başka derste Faruk Nafiz Çamlıbel’in ‘Firari’ şiiri vardı… Adı hiç söylenmiyor ama Cahit Sıtkı Tarancı iki yerde kendini anımsatır. ‘Balkon’un çevi-risiyle ve Vedat’ın yaşı ile… Hülya onu kendisine âşık edeceğini söylediğinde Sevgi Can “İsmin Hülya değil ‘Hayal’ olmalıymış senin” demişti. Gerçekten de Bay Granit, onun ders saatleri dışında sorduklarını “Sınıfta sorun. Arkadaşlarınız da faydalansınlar” diye karşılıksız bırakır. Sırf Vedat’ın ilgilenmesi için kopya bile çekiyor. Nedeni ‘öğretmenine mahcup olmamak(!) içinmiş’. Şoförleri Sedat’ın Karadeniz dansı çok güzeldi. Vedat’la buluştuğu çay bahçesindeki ağaçta bir kalp içinde N ve Ö harfleri var. Bu aşk, hiç olmazsa siyah beyaz bir filmde yaşamaya devam ediyor… Şermin 27 yaşında. Bir kez ‘o menhus’ hastalığın pençesinden ve 3 kez arabalardan canını kurtarır. İlk doktoru Necabettin Yal’ın ‘sükûtunda yaklaşan ölümün sesini duyuyor’. İkinci doktoru Semih Sezgin, sağaltımı için “..Haftada iki gün de elektriğe geleceksiniz” demişti,




 

AĞLA GÖZLERiM (1968)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Melek Film/Şahan Haki


Reji Asistanı: Yücel Çakmaklı, Seslendiren: Yorgo İliadis, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuar: Gani Maraşlıoğlu, Hayati, Akbulut, Ziya ve Metin, Montaj-Senkron: Ali, Rıza Yılmaz, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Kamera Asistanı: İzzet Akay, Set Ekibi: Kadir Çaklar, Cumali ve Yusuf, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Şarkılar: Suat Sayın, Belkıs Özener, (Erman Film Stüdyosunda Hazır-lanmıştır).


Oyuncular: Türkan Şoray (Leyla/Hicran), Murat Soydan (Murat), Tanju Gürsu (Necmi Tekin), Tunç Oral (Ferit Caner), Hüseyin Baradan (Yusuf Caner), Leman Akçatepe (Necmi’nin annesi), Osman Alyanak (Savcı), Sedat Demir (Uşak Kazım), Necip Tekçe (Nuri), Muammer Gözalan (Necmi’nin Babası), Asım Nipton (Salih Efendi), Mualla Sürer (Hacer), Selahattin İçsel (Hakim), Ali Demir (Hakim), Nermin Özses, Oktay Yavuz, Muzaffer Yenen (Hakim), Sohban Koloğlu (Doktor)


Konu: Üvey babası tarafından yankesici bir kız olarak büyüyen kızın genç bir avukatla olan bir aşk öyküsü.

 

AGORA MEYHANESİ (1968)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Sadri Alışık, Zeynep Aksu, Ülkü Akbaba, Atilla Ergün 


Agora Meyhanesi: Türk müziği'nin en harika şarkılarından biri. Fecri Ebcioglu ve Nilufer'in söylediği versiyonları ünlüdür. Şair Onur Şenli’nin bu güzel şiirinin tam metni aşağıdadır.


Sana bu satırları /Bir sonbahar gecesinin /Felç olmuş köşesinden yazıyorum. Beşyüz mumluk ampullerin karanlığında /Saatlerdir, boşalan kadehlere Şarkılarını dolduruyorum, /Tabağımdaki her zeytin tanesine Simsiyah bakışlarını koyuyorum /Ve, kaldırıp kadehimi Bu rezilcesine yaşamların şerefine içiyorum: /Burası Agora Meyhanesi Burda yaşar aşkların en madarası /Ve en şahanesi Burda saçların her teline /Bir galon içilir Sen, bu sekiz köşeli meyhaneyi bilmezsin Bu sekiz köşeli meyhane seni bilir./Burası Agora Meyhanesi Burası arzularını yitirmiş insanların dünyası. /Şimdi içimde sokak fenerlerinin yalnızlığı Boşalan ellerimde /Kahreden bir hafiflik. Bu akşam /Umutlarımı meze yapıp içiyorsam Elimde değil. /Bu da bir nevi namuslu serserilik. Dışarıda hafiften bir yağmur var /Bu gece benim gecem Kadehlerde alaim-i semaların raksettiği, /Gönlümde bütün dertlerin Hora teptiği gece bu /Camlara vuran her damlada Seni hatırlıyorum /Ve sana susuzluğumu...


Birazdan plaklarda şarkılar susar, / Kadehler boşalır, /Umutlar tükenir Mezeler biter /Biraz sonra Bir mavi ay doğar tepelerden /Bu sarhoş şehrin üstüne, Birazdan bu yağmur da diner. /Sen bak-ma benim böyle delice efkarlandığıma, Mendilimdeki o kızıl lekeye de boşver /Yarın gelir çamaşırcı kadın Herşeyden habersiz onu da yıkar; /Sen mes'ut ol yeter ki Ben olmasam ne çıkar. /Dedim ya: Burası Agora Meyhanesi /Bir tek iyiliğin tüm kötülüklere Meydan okuduğu yer /Burası Agora Meyhanesi, Burası kan tüküren /Mes'ut insanların dünyası…
(Kyn: www.antoloji.com/siir/siir/siir)


FİLMİ TAM İZLE


AGORA MEYHANESİ MÜZİK

AFFET BENİ ALLAHIM (1968)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Tunç Film / Sami Tunç


Oyuncular: Zeynep Aksu, Tanju Korel, Erol Taş, Sami Tunç, Aliye Rona, Hakkı Kıvanç, Adnan Mersinli, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Hakkı Haktan, Hale Kıvançer, Zuhal Yıldız, İhsan Bayraktar


Konu: Bir aşk öyküsü. Yaptıklarından pişmanlık duyan bir adamın aşkı.

AFFET ALLAHIM (1968)

Senaryo ve Yönetmen Ferdi Tayfur
Görüntü Yönetmeni, Serdar Servidal
Yapım Gülgen Film / Melih Gülgen


Jenerik: Oktay Şener, Set: Ahmet Bekir Aslan, Prodüksiyon: Sabri Aslankara, Hüseyin Zan, LaboratuVar: Selahattin Kaya, Hikmet Kuyucu, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Asistan: Gültekin Çavuş, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Senkron Revizyon: Süleyman Karakaya, Yardımcı Yönetmen: Arif Erkuş, Yardımcı Kameraman: Ahmet Servidal, Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz,
Lale Film Stüdyosunda yıkanmış Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir


Oyuncular: Ferdi Tayfur, Necla Nazır, Nebahat Sayın, İhsan Baysal, Cem Erman, Diler Saraç, İ. Hakkı Şen, Nevin Aypar, Yetim Ali, Yılmaz Kurt, İbrahim Kurt, Yaşar Kutbay, Aslı Arda, Filiz Ateş, Oya Işıl, Bekir Aslan, Mümtaz Alpaslan, Hakkı Kıvanç, Cemal Gonca, Küçük Oyuncular: Funda Tayfur, Erkan Sımsıkı,


Konu: Uyuşturucu batağına saplanan ve sevgilisini kurtarmak isteyen bir adamın hikayesi.


ACI YILLAR (1068)

Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Sarıkaya Film/Aziz Sarıkaya


Oyuncular: Uğur Güçlü, Zeynep Aksu, Sezer Güvenirgil, Aliye Rona, Ömercik (Ömer Dönmez), Süha Doğan, Faik Coşkun, Ergin Rona, Zühal Üstüntaş


Konu: Yaşamın birbirinden ayırdığı iki gençle, bu beraberlikten doğan küçük bir çocuğun öyküsü
.


ACI İNTİKAM (1968)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Çetin İnanç
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Yapım: Şahinler Film / Nami Dilbaz


Yönetmen Asistanı: Çetin İnanç,

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Orhan Şahin), Birsen Menekşeli, Reha Yurdakul (Mafya Şefi), Sevinç Pekin (Lili), Enver Dönmez (Kılkuyruk), Asım Niptıon (Emniyet müdürü), Suzan Avcı, Muammer Gözalan (Muammer Selen), Hüseyin Zan (Ömer), Enver Dönmez, Ali Demir (Komiser) Ahmet Koç (Gemi mürettebatı), Mete Mert, Selahattin İçsel, Mehmet Büyükgüngör, Orhan Çoban, Çetin Başaran, Abdullah Ataç



ACI İNANÇ (1968)

Yönetmen: Ümit Utku
Senaryo: İlhan Aşkın
Görüntü Yönetmeni: Enver Burçkin, Ali Uğur
Yapım: Demir Film / Demir Öztürk


Oyuncular: Sema Özcan, Kuzey Vargın, Muzaffer Tema, Turgut Özatay, Feridun Çölgeçen, Necip Tekçe, Pamir Pınar, Sadettin Düzgün, Süheyl Eğriboz, Faik Coşkun, Deniz Targan

ABBASE SULTAN (1968)

Senaryo ve Yönetmen: Turgut N. Demirağ
Eser:Sevda Sezer (“Abbase” isimli romanından)
Kamera: Orhan Oğuz, Cahit Engin
Müzik: Metin Bükey
Yapım: And Film / Turgut N. Demirağ


Ar Direktör: Doğan Aksel, Kostüm: Doğan Aksel, Aydoğmuş Plativ, Muzaffer Doğan, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Makyaj: Niyazi Er, Ayfoğmuş Platin, Muazzez Doğan, Set Amiri: Sezai Kırımanoğlu, Set İşçileri: Mustafa Korkunç, Eşref Yenipazar, Giray Kosova, Dublaj Rejisörü: Nejat Candaner, Ses Mühendisi: Rauf Tüzün, Renkli laboratuar İşleri: G.İ Dasson, (Süperfon Düblâj stüdyosunda seslendrirlmiştir.)


Oyuncular: Türkan Şoray (Abbase), Murat Soydan (Cafer Bermeki), Turgut Özatay (Harun Reşit), Ayfer Feray (Zübeyde), Serpil Gül (Cariye Atiye), Mahir Özerdem (Ebu Fadıl), Mümtaz Ener (Yahya Bermaki), Güzin Özipek (Falcı), Danyal Topatan (Mesrur), Haydar Karaer (Abdulmelik), Feridun Çölgeçen (Nevvas), Aynur Akarsu (Ümmü Gülsüm), Necip Tekçe (Hasama Bin Ayan), Mürvet Sim (Hayruzan Sultan), Faik Coşkun, Nermin Özses, Arap Celal, Doğan Dalay, Yavuz Karakaş, Gülten Ceylân, Necip Ertunç, Necip Tekçe, Selahi (Selahattin) İçsel, Celal Ersöz, Küçük Yıldız: Nilgün Koç


Konu: Abbasi İmparatorluğu döneminde hükümdar olan Harun Reşit’in kız kardeşi Abbase; Filmde ağabeyi Harun’un önerisi ile göstermelik bir evlilik yapar, işi ciddiye bindirince ağabeyi ile çatışır ve aralarında bir iktidar kavgası çıkar. Gizli olarak sürdürdüğü evliliğinin ortaya çıkması, kocası ve çocuğunun yaşamlarına mal olması bu çatışmanın başka boyutudur. (Orhan Ünser “Kelimelerden Görüntüye” )



 

26 Ağustos 2016 Cuma

ZİLLİ NAZİFE/ BALIKÇI GÜZELİ (1967)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Bülent Oran, Memduh Ün
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Müzik: Tuncer Aydınoğlu
Yapımcı: Uğur Film/Memduh Ün - Kadri Film/Kadri Yurdatap


Oyuncular: Fatma Girik, Kuzey Vargın, Ayla Algan, Semih Sezerli, Müjdat Gezen, Esmeray Saltık, Güzin Özipek, Eşref Vural, Diclehan Baban, Feridun Çölgeçen, Handan Adalı, Osman Türkoğlu, Taliha Saltı, Metin Pişkin, Enver Dönmez, Araksi Hebo, Nermin Özses, Enver Dönmez, Zeki Sezer, Toygan Sezerli

Konu: Anadoluhisarı semtinde Nazife adında erkek gibi yetişmiş bir kız yaşamaktadır. Erkek tavırları nedeniyle adı "zilli"ye çıkmıştır. Zengin evlerine temizliğe giden annesi Zehra (G. Özipek) ve çalış-mayan alkolik babası Hüseyin'e (E. Vural) muhtaç olmadan balıkçılık yaparak geçimini sağlayan Nazife en yakın arkadaşları Artist (A. Algan) ile Boncuk (E. Saltık) ve aşık olduğu genç Bahriyeli Ahmet (K. Vargın) ile mutludur. Fakat bir gün annesinin bacağını kırarak yatağa düşmesi Nazife'nin hayatını değiştirir. Zehra hanım artık çalışamadığı için milyoner Feridun beyin (F. Çölgeçen) köşküne kızını gönderir bir süre. Feridun beyin karısı Nazan hanım (D. Baban) kendini beğenmiş bir kadın olduğu için daha ilk günden Nazife'yi aşağılamaya başlar. Bu arada köşkte ailenin efemine oğlu Alpaslan da (M. Gezen) yaşamaktadır ve daha ilk görüşte Nazife'ye aşık olmuştur. Alpaslan onunla evlenmek istemek-tedir. Fakat buna karşılık göremeyince intihara kalkışacaktır. Bahriyeli Ahmet ise Nazife'nin kendisini aldattığını düşünerek onu terk eder. Nazife, bir inat uğruna Alpaslan'la evlenir. Nazife çok mutsuzdur. Çünkü asalet düşkünü Nazan hanım Nazife'yi kendi kalıplarına sokmaya çalışmaktadır. Oysa Nazife Ahmet'i unuta-mamıştır. Kısa zamanda resti çekip kendi dünyasına dönecektir. “Burçak Evren, “Fatma Girik, İki Ünlü Kadın”


Memduh Ün Anlatıyor:


Fatma Girik'le bir film yapmak istiyor, güzel bir hikaye arıyorduk. Bülent'le bir gün konuşurken aklımıza geldi. Orhan Kmal'in Devlet Kuşu romanını tersine çevirelim. kahramanı kız yapalım dedik. Pendik'te bir otele kapandık. 10-15 gün beraber çalıştık ve senaryoyu oluşurduk.


Çekimleri Anadoluhisarı ve çevresinde gerçekleştirdim. Filmin mekanları Anadolu Hisar vapur iskelesi, meşhur Göksu deresi, Anadoluhisarı Kalesi'ydi. Hisarın hemen altındaki evde hem harici, hem dahili çalıştık. Semtin kahvelerinden birinin sahibi, Fenerbahçe'de ellili yıllarda top oynamış olan Nedim arkadaşımdı. Çok sayılan ve sevilen biriydi. Anadoluhisan'nda top oynamaya devam ediyordu. Çekim sürecinde Nedim çok yardımcı oldu bize. Semtin yerlileri de seve seve rol aldı. Filmdeki sinema sahnesinde Metin Pişkin adlı delikanlı, Nazife'ye sarkıntılık edip, gözüne yumruk yerken rolünü iyi oynamıştı.


Zilli Nazife, çok sevdiğim yapıtlarıman, ama izlediğimde Fatma'nın final öncesi parti sahnesinde soyunup sütyen ve külotla kalmasından çok rahatsız oldum. Hiç estetik değildi En azından bir kombinezonla kalsaymış, daha uygun olacakmış. “Memduh Ün Filmlerini An-latıyor”,Kabalcı yayınları, Ağustos 2009-İstanbul ”


 

ZENGİN VE SERSERİ (1967)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Ahmet Üstel
Foto Direktörü: Cengiz Tacer
Yapım: Duru Film/Süreyya Duru


Reji Asistanı: Gültekin Karakaya, Nurettin İrişen, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Set Amiri: Erdoğan Sözer, Set Asistanları: Baki Soğukpınar, Günay Gün, Mustafa Erol, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Asistanı: Kâmil Uysal, Dekor: Reşit Çıldam, Prodüksiyon Amiri: Çetin Dağdelen, Prod. Ast.: Mustafa Doğan, Montaj-Senkron: Adrine Muradyan, Laboratuvar: Semih Peköz, Sesleri Alan: Lâmi Kâmil, (Ses Film Stüdyosu’nda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ekrem), Tülay Erdeniz (Necla), Kenan Pars (Melik Ateş), Bilal İnci, Selahattin İçsel, Süheyl Eğriboz (Amele), Talia Saltı (Dudu), Zeki Sezer, Leman Öztürk, Ayton Sert, Beh-çet Nacar (Fedai), Faruk Panter, Lütfü Engin, Oktay Yavuz, Adnan Mersinli, Meral Kurtuluş, Hikmet Olgun, Hikmet Gül, Nemin Özses, Kamer Baba, Günay Güner, Reşit Çıldam, Hüsamettin Sey-han, Selahattin İçsel, Tacettin Açıkyürek, Hikmet Olgun, Bahri Özkan, Zeki sezer, İhsan Genç, Nezihe Güler, Nusret Açıkyürek, Ahmet Sert


Konu: Yaşadığı tekdüze hayattan sıkılarak serseri olan ve güçsüzlere ve fakirlere yardım elini uzatan bir gencin öyküsü…



 

ZEHİRLİ HAYAT (1967)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Fuat Özlüer
Operatör Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu


Reji Asistanı Hüseyin Karaoğlu, Operatör Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Fotoğraf: Metin Över, Jenerik: Refik Onubil, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Ender Işık Servisi: Mehmet Çakar, Teknik Direktör: Mehmet Bozkuş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Prodüksiyon Asistanları: Selâhattin Bozkurt, Yılmaz Çiçek, Ahmet Güney yaylı, Yurdaer Büksel (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Doğan), Semiramis Pekkan (İnci), Önder Somer (Turan), Çolpan İlhan (Meral), Süleyman Turan (Nuri), Bedia Muvahhit (Saadet), Şaziye Moral, Mümtaz Ener (Hayri), Nevzat Okçugil (Fazilet), Ali Seyhan (Memo), Zeki Sezer (Şamsi) Ömercik (Ömer Dönmez), Arap Celal (kahvreci), Giray Alpan (Giray), Oktay Yavuz (mübaşir), Nermin Özses (davetli)


KONU: İşadamı Hayri Bey’in (Mümtaz Ener) kızı İnci (Semiramis Pekkan) şoförleri Doğan (Cüneyt Arkın) ile sevgilidir. Fabrikalarının müdürü Turan (Önder Somer) teyzesi Fazilet (Nevzat Okçugil) ile, uzun zamandır göz koyduğu İnci’yi ailesinden istemeye gider. İnci’nin annesi Saadet (Bedia Muvahhit) bu evliliği onaylar. İnci ise bu teklifi geri çevirir. Turan adamı Nuri’den (Süleyman Turan) İnci’yi izlemesini ister. Doğan ile İnci’nin birlikte gizli resimlerini annesine verir. Saadet Hanım Doğan’ı aşağılar ve işten kovar. Turan’ın asıl amacı İnci ile evlenip ailenin servetine konmaktır. Fatura yolsuzluğunu farkeden Hayri Bey üzerine gidince, Turan yaşlı adamı kiralık katil Memo’ya öldürtüp suçu Doğan’a yıkma planı yapar. Sevgilisi Meral (Çolpan İlhan), Doğan’ı arayıp İnci’nin yakın arkadaşı olduğunu, evlilik işini konuşmak üzere köşkte beklendiğini söyler. Doğan köşke gittiğinde Hayri Bey’i öldürülmüş bulur. Tam o anda polis gelir ve Doğan tutuklanır. İnci onu cezaevinde ziyaret eder, katil olduğuna inanmadığını, hamile olduğunu söyler. 


Doğan yirmidört yıla mahkum olur. İnci çocuğu babasız doğmasın diye Turan’la evlenir. Meral’se pişmandır, Doğan’ın annesine gerçeği anlatır. O da oğluna. İnci doğum yapar. Oğluna Ömercik adını verirler. Turan ise işlerin başına geçmiş, Nuri’yi de müdür yapmıştır. Meral kendini içkiye verir. Doğan bileğini kestiği için götürüldüğü hastaneden kaçar. Turan Ömercik’e de, İnci’ye de kötü davranmaktadır. Doğan Nuri’yi sıkıştırıp gerçek katilin Turan’ın kiraladığı Memo olduğunu öğrenir. Meral de bunu doğrular. Doğan Ömercik’le dost olup, Turan’ın sandığı çocuğu yanında alıkoyar. Suçsuz olduğu kanıtlanana dek Ömercik’i iade etmeyeceğini söyler. İnci ile buluştuğunda katilin Memo olduğunu anlatır. İnci Ömercik’in kendi oğlu olduğunu itiraf eder. Öldürmek için Doğan’ın peşinde olan Memo Ömercik’i kaçırır. Turan Doğan’a, teslim olursa çocuğu bırakacağı tehditinde bulunur. Ve delil kalmaması için Memo’yu vurur. Memo ölmeden önce İnci’nin haber verdiği polise herşeyi Turan’ın yaptırdığını itiraf eder. Turan ve Nuri tutuklanır. Suçsuzluğu ortaya çıkan Doğan, İnci ve oğulları Ömercik’le mutlu bir yaşama başlar…

 

ZEHİRLİ DUDAKLAR (1967)

Senaryo ve Yönetmen: Çetin Karamanbey
Kamera: Mike Rafelyan
Yapım: Uzun Film / Abduklkadir Uzun


Oyuncular: Tamer Yiğit, Zennube, Esen Püsküllü, Tunç Oral, Reha Yurdakul

ZEHİRLİ ÇİÇEK (1967)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Nedim Akanlar
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Müzik Direktörü: Yıldız Tezcan,


Oyuncular: Yıldız Tezcan, Efgan Efekan, Reha Yurdakul, Sevinç Pekin, Senih Orkan, Ayfer Feray, Nubar Terziyan, Feridun Çölgeçen, Erol Günaydın, Ferah Nur, Atıf Kaptan, Küçük Yıldız: Ömercik


Konu: Babası tarafından evden kovulup sonra da şarkıcı olan bir kızın dramı.


FİLMİ TAM İZLE