Powered By Blogger

25 Ekim 2024 Cuma

TARLA (2017)

 

*Senaryo ve yönetmen: Cemil Ağacıkoğlu, Görüntü Yönetmeni: Cemil Ağacıkoğlu, Yapım:  Sezgi Üstün, Taha Altaylı


Oyuncular: Serkan Ercan, Ilgaz Kocatürk, Kenan Bal, Hale Akınlı, İlyas Özçakır

Konu: Hırslı ve biraz da hayalperest bir adam olan Tarık'ın işleri planladığı gibi gitmez. Borç batağına girmiştir üstüne üstlük eve ve işyerine haciz gelmiştir. Bu durum evliliğini de sarsmaktadır. Borçlarını kapatmak için son çare olarak aklına memleketindeki tarlanın satılması gelir. Ama ailesinin olurunu almalıdır. Babaocağına gittiğinde babası biraz çekimser k davransa da annesi onu da ikna eder; böylece ellerindeki yegâne tarlayı tarık'a vermeyi kabul ederler. Fakat küçük kardeşi Emre, abisine yardımcı olmak için onunla beraber İstanbul´a gidecektir. Tarık istemeye istemeye kardeşiyle İstanbul´a doğru yola çıkar. Fakat bu yolculuk ikisini de hiç tahmin etmedikleri yeni kapılar açacaktır.


& Bu bir yol filmi...Bencil, bazen kabalaşan ve giderek yalnızlaşan Tarık'ın (Serkan Ercan) yaşamından bir kesit. Onu izlerken bir söz geliyor aklıma; "Kim o kadar yakından bakıldığında masum olabilir ki?". "Devlet Düşmanı" filmiydi sanırım; suçsuz birini suçlamak için yakın ve detaylı takibe alan gizli servis ajanı söylüyordu. Film Tarık'ın yüzünde yol alan bir film, Tarık'a yakın, burnunun dibinde geçiyor. Ve Tarık bu yüzden tüm hisleri, tepkileri ve mimikleri ile ruh dünyasını size açık ederek adeta bir psikanalizin eşliğinde tüm benliğiyle ortalığa saçılıyor.


Bazen donuk, hırslı, telaşlı ve kaygılı yüzünde... Oyuncuya hatta yüzüne bu kadar yakın durabilme tercihi sanırım zor bir tercih yönetmen için. Filmini oyuncuya ve oyuncunun yeteneklerine bırakmak...Ama Serkan Ercan yönetmenin bu zor tercihinin hakkını veriyor ve layıkıyla işin üstesinden geliyor. 23. Uluslararası Adana Film Festivali (Altın Koza) uzun metraj yarışma filmleri kapsamında gösterilen ve galasında izlediğim filmin sonunda sorularımızı yanıtlayan Cemil Ağacıkoğlu'na da sordum bu zor tercihini. Bilerek isteyerek yapılmış bu tercihin sonuçlarından da memnun olduğunu söyledi. Serkan Ercan'la beraber ortaya çıkan ve tasarlanan filmin oyuncuya bu kadar yakın seyretmesi de yetenekli oyuncu sayesinde sorun olmamış film de.


Minimalist görüntileri, çok dar bir sosyolojik aralıktan iddiasız söylemleri ve konusundaki hatasız realitesi ile izlenmeye değer bir film. Bir festival filmi Tarla. Ilgaz Kocatürk' ün arada tekleyen ve zorlama mimikleri dışında sizi filmden koparan hiçbirşey yok. Ama yeni başlayan oyunculuğu adına bence iyi bir başlangıç yapmış oda. Kenan Bal epeyce yaşlanmış baba rolünde çok iyi.


Filmin müzik kullanımında göze çarpan cimriliği tersine gerçek seslerde abartılı bonkör. Defalarca gümleyen araba kapıları ve asfaltta seyrederken yolun sesi filmde kulak tırmalamıyor ve hatta filmin dramasına katkıda bulunuyor. Seyir halindeyiz ve Tarık'ın inişli çıkışlı psikolojisi eşliğinde yol alıyoruz.Yaşamının en kötü ticari batağından çıkmak için önüne çıkan herkesin üstüne basan ve giderek
 yalnızlaşan, çaresiz Tarık'ı izlerken hep aklımda "Kim o kadar yakından bakıldığında masum olabilir ki?" geçiyordu. Tarık bir suçlu değildi ya da kaçak ama çaresizliği ve bundan çıkış için denediği yollar ile masumda değildi... Bunu görmek için de evet, ona bu kadar yakından bakmak gerekliydi. (Mustafa Irmak)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder