Powered By Blogger

11 Ekim 2015 Pazar

GENÇ OSMAN VE SULTAN MURAT HAN (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera:Mengü Yeğin, Gani Turanlı,Nedim Akanlar, Rafet Şiriner,
Yapım:Ar-Sev Film / Aksan Yalınkılıç


Oyuncular: Muhterem Nur, Özden Çelik, Öztürk Serengil, Turgut Özatay, Rengin Arda, Ayla Kaya


Konu: Sultan 4. Murat ile, akıncı Osman’ın öyküsü.


► Anadolu insanınca özel bir ezgiyle söylenen Genç Osman Destanı, 17. Yüzyılın âşıklarından Kayıkçı Kul Mustafa tarafından bestelenmiştir. Destan, IV. Murat’ın Bağdat Seferi’ne katılan Genç Osman adlı yiğide atfen bestelenmişse de, esasen tüm devirlerin Müslüman–Türk gençlerine seslenişi ifade eden bir manzuma özelliği taşıyor. Osmanlı padişahı II. Osman ile aynı adı taşır... Gönlü vatan aşkıyla yanan, 18 yaşında ve üç aylık evli, henüz bıyıkları dahi terlememiş bir delikanlı olan “Genç Osman”, IV. Murat zamanında katıldığı Bağdat Seferi’nde destanlar yazar. Türk Sancağı’nı Bağdat kalesine dikmeye muvaffak olur; lakin, başını ve kollarını bu uğurda feda ederek…


IV. Murat’ın Bağdat Seferine katılan Genç Osman adlı yiğit ile ilgili destan, 17. Yüzyılın âşıklarından Kayıkçı Kul Mustafa tarafından bestelenerek günümüze kadar söylenegelmiş bir manzum bir eserdir.


Kaynağını, Bağdat Seferi’ne katılan Genç Osman adlı bir askerin gösterdiği kahramanlıklardan alan “Genç Osman Destanı”, Türk milletinin nasıl bir karaktere sahip olduğunu da en çarpıcı biçimde yansıtıyor.

GEÇTİ BURANIN PAZARI (1962)

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Suavi Sualp
Operatör: Mike Rafaelyan
Yapım: Niva Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Orhan Günşıray, Leyla Sayar, Ulvi, Uraz, Ali Şen, Diclehan baban, Altan Erbulak, Hayri Caner, Senih Orkan, Afif Yesari Kadri Ögelman

FOSFORLU OYUNA GELMEZ (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Aydın G. Arakon
Görüntü Yönetmeni: Şadan Kamil,
Müzik: Rauf Tözüm
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu
Sanat Yönetmeni: Aydın Arakon,


Oyuncular : Orhan Günşıray, Neriman Köksal, Fatma Girik, Tanju Gürsu, Hüseyin Baradan, Ahmet Tarık Tekçe, Altan Erbulak, Enver Dönmez, Birol Işın


Konu: Yalçın (O.GÜnşiray) ve Hülya (F.Girik) kardeşlere ait kimya fabrikasında bir cinayet işlenir. Bu cinayetle birlikte önemli bir ilaç formülü de kaybolmuştur. Yalçın bir dedektif gibi olayın içine girer. Araştırma yaparken serseriler arasında Fosforlu (N. Köksal) adında erkek gibi bir kadınla da arkadaş olur. Fakat fazlaca bir şey bulamaz ve vazgeçer. Bir süre sonra Hülya devreye girer. Yalçın kardeşinin tehlikeli bir işe giriştiğini fark edince o da tekrar araştırmalara koyulur. Sonunda Nuri (A.T.Tekçe) adi bir serserinin bu işin arkasında olduğunu öğrenir. Hülya serseriler arasında tanıdığı Romantik (T.GÜrsu) adlı bir gence aşık olur. Yalçın'a Fosforlu'da yardım etmektedir. Çünkü fabrikada öldürülen adam onun kardeşidir. Fosforlu kısa zamanda Nuri'nin yerini bulur. Fakat çıkan çatışmada Yalçın'ın kollarında can verecektir.

FATOŞ’UN BEBEKLERİ (1962)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Diyalog: Bülent Oran
Foto Direktörü Memduh Yükman
Yapım: Melek Film / Şahan Haki, Berç Arman
Hür Film/Dr. Arşavir Alyanak, (Erman Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır).


Reji Asistanları: Mehmet Aslan, Yücel Çakmaklı, Kamera Asistanı: Mustafa Gür, Set Amiri: Adil Kıbıcı, Işıklar: Kenan Eryılmaz, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Yılmaz Erman, Erdoğan Dolapçı, Seslendiren: Yorgo İliadis, Yapım: Melek Film, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu,


Oyuncular: Fatma Girik, İzzet Günay, Sadri Alışık, Serpil Gül, Öztürk Serengil, Mine Soley, Mehmet Aslan, Necdet Tosun, Mualla Sürer, Sedat Demir, Zühal Tan, Nuray Akın, Sadi Mete, Areksi Hebo, Vahit Volkan, Şarkılar: Çalıkuşları


KONU: Haşmet (i.GÜnay) ve Suat (S.Alışık) büyük bir şirketin iki ortağıdır. Suat, Fatoş (F.Girik) ile evlidir. Haşmetse Sevim (S.GÜL) ile nişanlıdır. Karısını çok seven Suat aynı zamanda onu deliler gibi kıskanmaktadır. Bir iş gezisine çıkınca karısını Haşmet'e enanet eder. Fakat bir akşam yemeği Haşmet ile Fatoş'u sonu gelmez bir duruma düşürür. Bu yemek Suat'ın kulağına gider. Suat hemen karısından ayrılmaya karar verir. Fakat karısının aşığının kim olduğunu da merak etmektedir. Çünkü Fataş'un akşam yemeğine Haşmet ile çıktığını bilmemektedir. Ayrılmaktan vazgeçip bir dedektif tutarak araştırmaya başlar. Dedektif Sami (Ö.Serengil) araştırma yapar ama olayı açıklayabilecek bir ip ucu bulamaz. Sonunda Suat evi terkeder. Bu arada olaya Haşmet'in nişanlısı Sevim'de girmiştir. Suat'ı eve döndürmek için Fatoş'un hamile olduğunu hatta doğum yaptığını söylerler. Suat hemen eve döner ve Fatoş'u da affeder. Fakat işler iyice karışır. Dedektif Sami olayları birbirine karıştırınca komik olaylar ortaya çıkar. Bur-çak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”

ESİR KUŞ (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Ümit Utku (Kerime Nadir’in aynı isimli romanından.)
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku


Oyuncular: Göksel Arsoy, Nebahat Çehre, Aysel Tanju, Samim Meriç, Suphi Kaner, Suna Pekuysal, Ahmet Tarık Tekçe, Gülen Kıpçak, Hüseyin Baradan, Atıf Kaptan, Nec-det Tosun, Kenan Pars

Konu: Bir tekstil mühendisi ile bir desinatör kızın aşk ve macera öyküsü.

ERKEKLİK ÖLDÜ MÜ ATIF BEY “*” (1962)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Bülent Oran, Mehmet Dinler
Görüntü Yönetmeni:Kenan Kurt
Müzik:Metin Bükey
Yapım:Kemal Film / Osman F. Seden



Şarkılar: Sevim Tarıürek-Şen Kardeşler, Sanat Yönetmeni: Saim Nahit Bilge


Oyuncular: Orhan Günşlray, Fatma Girik, Ahmet Tank Tekçe, Aysel Tanju, Sadettin Erbil, Kani Kıpçak, Rengin Arda, Necdet ,Tosun, Nubar Terziyan, Mualla Sürer, Orhan Aykanat, Mustafa Dağhan, Ali Seyhan, Hakkı Haktan, Faik Coşkun. Yüksel Tanık, Hasan Nurdan, Ayşe Dolar. Nezihe GülerTaliha Saltı, Mehmet Ali Akpınar, Reşit Çıldam, Hüseyin Güler, Haydar Karaer, Niyazi Er. Gülten Ceylan, Eşref Vural, Sadi Mutlu (Çocuk Oyuncu),


Konu: Kumar yüzünden hapse giren Orhan (O.Günşiray) çıktıktan sonra küçük bir semtte kahvehane açar, O tövbekar olmuştur ama eski arkadaşları Feyyaz (S,Erbil) ve Jale (A.Tanju) onu yeniden kumara döndürmeye çalışırlar. Aynı semtte Lüpçü Atıf (A.T.Tekçe) adında bir kabadayı vardır, Atıf, semtteki bütün eğlence yerlerin ve kahvehanelerin sahibidir. Kendisine rakip istemez. Orhan ise Atıf'ın hemşire kız kardeşi Fatma (F.Girik) ile ilgilenmektedir. Atıf bunu duyunca kavgalar başlar, Orhan'ı yıldırmak için her şeyi yapar ama bütün semtli onu korur

__________________________________________

“*” 1961 de Atıf Yılmaz “Allah Cezanı Versin Osman Bey” filmini çekince, Osman F. Seden de 1962 yılında yapımcılığını üstlenerek, Mehmet Dinler’e Bu filmi çektirdi. Bir kabadayının öyküsünün anlatıldığı filmin yönetmeni Dinler, olayı gülerek şöyle anlatıyor. Atıf Yılmaz, “Allah Cezanı Versin Osman Bey” diye bir film yapınca, biz de yeni filmin adını “Erkeklik Öldü mü Atıf Bey” koyduk. Hatta biz daha ağır isimler filan düşündük. Daha sert karşı isimler istedik ama  /Osman izin vermedi, hafifletti Atıf Yılmaz bu filmi yaparken direk Osman'ı hedef almamıştı, tesa-düfen olmuştu. Senaryonun ismi öyleydi. Biz-de de zaten prodüksiyon olarak yeni bir şey yapılıyordu, gırgır olsun diye filmin ismini öyle koyduk. Herhangi bir kırgınlık, ciddi bir atış-ma olmadı aramızda." (kyn: Gülşah Nezaket Maraşlı, “Türk Sinemasında Düet” syf: 165)

ELALEM NE DER (1962)

Yönetmen: Orhon Murat Arıburnu
Senaryo: Hidayet Pelit
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Orhon Film / Orhan Murat Aıburnu


Oyuncular: Yıldırım Gencer, Muzaffer Nebioğlu, Hayri Caner, Senih Orkan, Ayfer Koray, Nuray Uslu, Talat Gözbak, Orhan M. Arıburnu, Osman Türkoğlu


Konu: Uzun bir ayrılıktan sonra birbirlerine kavuşan aşıkların öyküsü

EKMEK PARASI (1962)


Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Erdoğan Tokatlı, Safa Önal
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım: Melek Film / Şahan Haki


Oyuncular: Suphi kaner, Parla Şenol, Serpil Gül, Hulusi Kentmen, Osman Alyanak, Nubar Terziyan, Mualla Sürer, İsmail Dümbüllü


Konu: Hiçbir baltaya sap olamayan serseri ruhlu bir adamın kanatları altında büyüyen çocuğun dramı.

DİLBERLER YUVASI (1962)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo: Afif Yesari “*”
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Müzik: Yılmaz Duru
Yapımcı:Melek Film / Şahan Haki


Oyuncular: Kenan Pars, Leyla Sayar, Yılmaz Duru, Serpil Gül, Suphi Kaner, Ulvi Uraz, Ayfer Koray, Sevim Emre, Necdet Tosun, Ece Han, Handan Adalı, Ersun Kazançel, Tamara Şen,


Konu: Zengin bir adamın gizlice köşküne giren kızların, köşkün sahibi ile olan öyküsü.

_________________________________

“*”Aldo De Benedetti (1892-1970) ile Jean Boyer’in (1901-1956) 1954’de ortaklaşa yazdıkları ve Jean Boyer’in yönetmenliğini yaptığı “J’avais Sept Filles”, isimli fimden uyarlama. Başlıca rolleri; Maurice Chevalier (1888-1972), Delia Scala 1929-2004) , Colette Ripert (1930)

10 Ekim 2015 Cumartesi

DİKMEN YILDIZI (1962)

Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz (Aka Gündüz’ün aynı isimli romanndan)
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Nil Film / Seyit Borteçin


Oyuncular: Türkan Şoray, Önder Somer, Salih Tozan, Mümtaz Ener, Ömer San


 Bir karış karı, keskin ayazı tenha sokaklar ile berrak bir kış sabahı. Böyle günlerde Ankara, dünyanın en güzel şehri olur en meşhur şehri olduğu gibi. Girintili, çıkıntılı mesafelerde tek tük, varlıklar kıpırdıyor. Eşeğine o bitmez tükenmez lahanalardan iki küfe yükletmiş ve sağrısına bir hindi sarkıt-mış bahçeci, pazara geliyor. Burnu, kulakları kıpkırmızı bir polis, "Karaoğlan" köşesinde, eldivensiz ellerini hohluyor. (Kitabın İçinden)


" Romanda; gizli görev verilen Tayyareci Yüzbaşı Murat'ın ölüm haberi yayınlanır. Nişanlısı 'Yıldız, akli dengesini kaybeder. Nişanlısını ve iki çocuklarından birini kayın-pederinin öldürttüğünü sanmaktadır. Kucaağında canının kurtarmaya çalıştığı ikizlerinden diğeri dediği bir taş bebekle dolaşır. Bir süre hava değişimi için Anadolu'ya giden, bunun sonucu olarak saplantısından kurtulan Yıldız artık nişanlısının şehit olduğunu düşünmektedir; Anadolu kadınının çileli yaşamını görmesi tamamen iyileşmesini sağlar. Bu arada Kurtuluş Savaşı sonuçlanmıştır. İzmir'de Başkumandan tarafından kabul edilirler. Mustafa Kemal'in onlara bir sürprizi vardır: şehit olduğu sanılan artık binbaşı olmuş Murat'tır bu sürpriz.


Tengiz'in filmi de aynı yolu izler, görevi gizlenen nişanlıının ölüm haberi, geçirilen şok sonucu yitirilen akli denge, evlenmeden edinildiği ileri sürülen bebek, mutlu sona ulaşırken, romanda ki Başkomutan motififilmde yer almaz. Kurrtuluş Savaşı fonunda geçen fakat savaşın yer almadığı roman/film, cephe gerisinde yaşanan, öldüğü sanılarak şoka girilen sonra şehit olduğu kabul edilen nişanlıya duyulan aşk, meşak-katli Anadolu kadınının yaşamın gerçekleri karşısında ki dayanıklılığı, uzakta sürüp gi-den savaşın gerisindeki olaylardır. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”

DERDİMDEN ANLAYAN YOK (1962)

Yönetmen : Kenan Pars
Senaryo: Afif Yesari
Kamera: Ali Uğur
Yapım : Mask Film / Kenan Pars
Şarkıları Okuyan: Sevim Şengül, Abdullah Yüce,


Oyuncular: Muhterem Nur, Kenan Pars, Ahmet Tarık Tekçe, Afif Yesari, Senih Okran, Necdet Tosun, Aysel Tanju, Küçük Yıldız: Esin Nur

DAMAT BEYEFENDİ (1962)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil

Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Şan Film / Baki Üsküdarlı


Oyuncular: Salih Tozan, Oya Tarı, Meral Sayın, Gazanfer Özcan, Suna Pekuysal, Birsen Kaplangı, Funda Gelişen, Ersun Kazançel


Konu: Mirasını kardeşine bırakmamak için genç bir kızla evlenen yaşlı adamın öyküsü.

DAİMA KALBİMDESİN (1962)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo : Özdemir Birsel, İlhan Engin Nejat Saydam
Kamera: Turgut Ören
Müzik Metin Bükey
Yapım: Birsel Film / Nüzhet ve Özdemir Birsel


Yönetmen yardımcısı: Oksal Pekmezoğlu, Kameraman: Mustafa Yılmaz, Negatif Kurgu: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Cemil Orhon, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Dekor: Sohban Koloğlu, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Metin Miroğlu, Prodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Set: Aydın Çarkın, Satı Tutar, Atalay Saraç, (Ses Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve Ören film stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Tamer Yiğit (Cevat), Belgin Doruk (Handan), Sadri Alışık (Tahir), Reha Yurdakul (Orhan), Rıza Tüzün (baba), Nuray Uslu (Ayşe), Ahmet Tarık Tekçe (kahya), Avni Dilligil (Hasan), Vahi Öz (Hüsmen Ağa), Dursune Şirin (Dadı), İbrahim Delideniz (Avukat, Rıza Tözüm, Fıuat İmer, Sadi Mutlu (Cevat’ın çocukluğu), Nigün Kasapbaşoğlu (Handan’ın çocukluğu), Atilla Engin, Rıza Tüzün (Handan’ın babası)


Konu: Handan sevgilisi kimsesiz bir çocuk olan Cevat'ı babasının eve kabul ettiği, gözlerinin onun gözleri ile birleşerek ömür boyu sürecek bir dostluk ve sevginin başlangıcı olarak defterine not düşmüş. Handan'ın ağabeyi Orhan ise Cevat'ı bir türlüsevmemiş, çocuk aklı ile hep ondan kurtulma çareleri aramış, onun evden ve çiftlikten gitmesi için iftira dahil her şeyi denemiş. Yağmurlu bir gece'de bir kaza sonucu baba ölünce Orhan çiftliğin idaresini eline alıp, kendi gibi merhametsiz bir kahya bulur. İlk iş olarak Cevat'ı okuldan alıp çiftliğe yanaşma yaparlar. Handan'ı da Cevat ile konuşmaktan men eder, buna rağmen iki çocuk çiftliğe yakın bir nehir boyunda sık sık buluşurlar. Yıllar geçer büyürler. Bütün yasak şeylere duyulan arzu gibi Cevat'a olan sevgini engelleyemez. Handan'ı Paris'e yatılı okula gönderir. Dört yıl kalır. Dönüşte tren yolculuğunda çiftliklerinin hudud komşusu Tarık ile tanışırlar. Onları Orhan karşılar beraberce çiftliğe dönerler. Tarık av sporuna meraklı bir gençtir. Orhan ile beraber ava çıkmaktadırlar. Bunu bahane ederek Handan ile arkadaşilıklarının devam etmesi için sık sık çiftliğe gelmektedir. Nihayet Handan'ı Orhan'dan ister. Kadın ve kumar düşkünü Orhan borç içindedir. Çiftliğe icra gelmiştir. Bir kurtarıcı gibi Tarık'a sarılır, ne olursa olsun onları evlendirecektir. Tarık ile konuşur, borcu ödemese Handan'ı rüyasında bile göremeyeceğini söyer. Tarık kabul eder, iş Handan'ı razı etmeğe kalmıştır.


Diğer taraftan Cevat ile Handan'da çocukluklarındaki gibi gene nehir boyunda buluşup aşklarını ve bağlılıklarını devam ettirmekte, birbirlerini delice sevmektedirler. Bu arada Orhan Kahyanının şehirde olduğu bir gece kızı Ayşe'ye tecavüz eder ve hamile bırakır. Ayşe ise Cevat'ı karşılıksız bir aşkla sevmektedir. Cevat'tan karşılık göremeyen Ayşe Orhan'ın kuracağı tuzağa istemeye istemeye razı olur. Kendisinin Cevat'tan hamile kaldığını söyler. Handan ise bunalımlar ve çaresizlikler içindedir. Tarık ile evlenmeye razı olur evlenirler...

DAĞLAR BULUTLU EFEM

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin “*”
Operatör: Orhan Çağman
Yapım: Aktunç Film / Şevket Aktunç


Oyuncular: Eşref Kolçak, Evrim Fer, Hüseyin baradan, Saime Bekbay, Atıf Kaptan, Hulusi Kentmen, Avni Dilligil, Mehmet Özekit


►Yöresel bir olay yaratan efelik üzerine yapılan filmler, ya gerçekte yaşanmışbir efenin yaşamöyküsünü ya da bir yaşantıya dayanmamakla beraber tarihsel birfona oturtulan veya oturtulamayan öyküleri anlatırlar. Bir kısım efe filmiise yabancı kökenli serüven filmlerinden uyarlanmıştır. Tıpkı bu filmde olduğu gibi.

_____________________________


“*” John Taintor Foote’nin (1881-1950) yazdığı ve Garret Fort’un (1900-1945) sinemaya uyarladığı, 8 Kasım 1940 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde vizyona giren ve Rouben Mamoulian’ ın (1897-1987) rejisiyle sinemaya aktarılan; başlıca rolleri Tyrone Power (1914-1958), Linda Darnell (1923-1965) ve Basil Rathbone’nin (1892-1967)paylaştığı “The Mark of Zorro” (Zoro’nun İşareti) isimli filmden uyarlama)

ÇÖPÇATAN (1962)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Yılmaz Gürbüz
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu
Şarkılar: Sinan Subaşı,


Oyuncular: Eşref Kolçak, Fatma Girik, Öztürk Serengil, Kadir Savun, Suphi Kaner, Necdet Tosun, Mualla Sürer, Mahmure Handan, Nuri Genç, hakkı Haktan, Özdemir Akın, Asım Nipton, Hüseyin Zan, Refik Üfler, Taliha Saltı, Enver Dönmez, Zeki Sezer,Merih Meral, Çocuk Yıldız: Parla Şenol,


KONU: Ayla (Parla Şenol) babası Osman (Kadir Savun) ile birlikte yaşayan, yaramazlıklarıyla yakın çevresini canından bezdirmiş sevimli bir yumurcaktır. Bir gün babasının arkadaşı Orhan’ın (Eşref Kolçak) sevgilisi Leyla (Fatma Girik) ziyarete geldiğinde Ayla Osman’ın bütün çapkınlıklarını anlatarak iki sevgilinin ayrılmalarına neden olur. Ama, Orhan’ın gerçekten çok sevdiği Leyla’dan ayrıldığı için çektiği acıları görünce onları barıştırmaya karar verir. Babası ile bir sürü plan yaparlar, ama hiçbirisi işe yaramaz. İnatçı Leyla, zengin bir işadamı sandığı Turgut (Öztürk Serengil) ile evlenmeye karar verir. Turgut aslında parasız bir esrar kaçakçısıdır. Leyla ile de parası için evlenecektir. Bu arada küçük Ayla’nın babası aniden ölür. Orhan ve arkadaşları Ayla’ya sahip çıkarlar, onu mutlu edebilmek için her yolu denerler. Bir gün Leyla sokakta Ayla’yı görür, babasının öldüğünü öğrenir ve onu yanına alır. Birlikte yaşamaya başlarlar. Ayla Turgut’u hiç sevmemiştir. Leyla’nın da gönü hala Orhan’dadır. Ama nişanlandığı için geri adım atamamaktadır. Turgut ve arkadaşlarının geleceğe yönelik olarak Leyla’nın paraları konusundaki planlarını duyan Ayla, Turgut’u tüm bildiklerini herkese söylemekle tehdit eder. Turgut nikah günü bir sorun yaşamamak için Ayla’yı kaçırtır. Leyla’ya da küçük kızın Orhan’a gittiğini söyler. Bu sırada ele avuca sığmaz küçük yaramaz, bir yolunu bulup Orhan’a haber gönderir. Orhan ve arkadaşları Ayla’yı kurtarırlar. Hep birlikte hızla evlendirme memurluğunun yolunu tutan kafadarlar son dakikada nikaha yetişirler. Gerçek kimliğinin ortaya çıkmasıyla telaşa kapılan Turgut kaçmaya çalışır. Fakat kendi adamlarının içine sızmış olan gizli narkotik polisi Turgut’u tutuklar ve hapse gönderir. Leyla ile Orhan birbirlerinden kopamayacaklarını anlamıştır. Barışır ve nişanlanırlarken sevimli yaramaz Ayla de bir kenarda mutlu ve muzip bir ifadeyle gülümsemektedir…”Burçak Evren, “Fatma Girik, İki Ünlü Kadın”