Powered By Blogger

16 Kasım 2015 Pazartesi

EL KIZI (1966)

Senaryo ve Yönetmen : Nejat Saydam (Orhan Kemal’in bir eserinden)
Kamera: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Dekorlar: Fethi İnan, Bilal Uysal, Reji Asistanları: Zeki Dinçoy, Operatör Asistanı: Tosun Bayrı, Prodüksiyon Asistanı: İbrahim Sevin, Aksesuar: Nazım Akbulut, Işıklar: Fehmi Eryılmaz, Ahmet Ateş, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp, Laboratuvar: Recai Karataş, Tanas Petridis, Besteler ve Müzikleri İdare eden: İbrahim Özaral, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör, Sesleri Alan ve Müzik Aranjmanı: Tuncer Aydınoğlu, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir. )


Oyuncular: Türkan Şoray (Nazan), Ekrem Bora Mazhar), Cahide Sonku (Saime), Çolpan İlhan (Nesrin), Suzan Avcı (Neriman), Tunç Oral (Haldun), Handan Adalı (Naciye), Taner Erhal, Hüseyin Zan (Sami), Feridun Çölgeçen, Erol Solak, İsmail Varol, Vahit Volkan, Nezihe Güler, Nevin Nuray, Küçük Yıldız: Taner Erhal, Misafir Aktör: Sadettin Erbil,


Konu: Kocasından ayrıldıktan sonra kötü yollara düşen bir kadınla yıllardan beri ayrı kaldığı oğlunun dramatik öyküsü.

14 Kasım 2015 Cumartesi

EFKARLIYIM ABİLER (1966)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Kamera Asistanı:
Hüseyin Karındoyuran, Müzik: Metin Bükey, Işık Şefi: Mehmet Çakar, Şevket Yılmaz, Ses Kayıt: Marko Buduris, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Laboratuvar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan


Oyuncular: Sadri Alışık (Gönlübol Arif), Filiz Akın (Fatoş), Hulusi Kentmen, Senih Orkan, Nubar Terziyan, Hakkı Haktan, Faik Coşkun, Bedri Çavuşoğlu, Ahmet Turgutlu


Konu: Gönlübol Arif (Sadri Alışık) adlı bir gariban sokaklarda arkadaşlarıyla birlikte sürdürdükleri nerede akşam orda sabah yaşantısıyla çok mutludur. Bir gün fabrika sahibi zengin bir işadamı olan amcası onu bu yaşamdan çekerek yanında bir işe başlatır. Arif bu yaşamı sevmez, sıkılır. Kısa süre sonra da arkadaşlarının yanına döner. Bir gece sokakta ağlayan bir genç kız görür. Adı Fatoş (Filiz Akın) olan ve gidecek yeri bulunmayan kıza sahiçıkar. Kendi evine götürür. Fatoş Arif’in evinin işlerine yardımcı olur. Giderek birbirlerine aşık olduklarını anlarlar. Evleneceklerdir. Bu nedenle Arif Fatoş için amcasının dediklerini yerine getirip fabrikasında çalışmaya razı olur. Amcası Fatoş’u yoksul olduğu için gelin olarak kabul etmez. Ertesi gün Arif eve döndüğünde Fatoş’u bulamaz. Çok aradığı halde ondan bir haber alamamıştır. Meral adında bir kadının kendisi hakkında bir kitap yazdığını duyar.


Kitabı alır, şaşırır. Çünkü içinde Fatoş ile aralarında geçen herşey yazılıdır. Fatoş’a ulaşmak amacıyla Meral’e gittiğinde ikisinin de aynı kişi olduğunu görür. Kitap yazmak için kılık ve isim değiştirerek aralarına girdiğini anlar ve kırılır. Meral (ya da Fatoş) pişmandır ve Arif’i gerçekten sevdiğini anlamıştır. Ama karşısına çıkma cesareti olmadığı için Arif’in amcasına açılır. Arif’in onu affetmesi için yardımını rica eder. Arif kendi sevgilisiymiş gibi kadın kılığına bürünür ve amcasıyla konuşup Meral’in pişman olduğunu öğrenir. İnanmaz ve kimliğini açıklayarak ikisini de kovar. Çünkü o Meral’i değil, Fatoş’u sevmiştir. Meral bunu anlar ve bir gece Fatoş gibi giyinip ona gider. Buzlar çözülür. İki sevgili hasretle kucaklaşırlar. Amcası da oradadır. Onları köşke götü-rür. Arif’i fabrikanın yöneticiliğine getirir ve arkadaşlarına da birer iş bulur. Gönlübol Arif ve Fatoş (Meral)’i uzun, mutlu, güzel bir yaşam beklemektedir

DÜĞÜN GECESİ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Necati İlktaç
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Reji Asistanı: Erden Kıral, Kamera Asistanı: Salih Dikişçi, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Işık Şefi: İlhan Aslım, Yardımcıları: Celal Şahin, Saim Dede, Bedri Uğur, Nedim Karabulut, Hasan Özdoğan, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Arif Özalp, Montaj: Kenan Davutoğlu, Ar Direktöri: Yüksel Tanık, Dekoratör: Saim Bilge, Prodüksiyon Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Asistanı: Cemil Paskap, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Set Amiri: Rıza Şenışık, Yardımcıları: Fikret Güryalçın, Ercüment Saraç, Avni Keser, Erkan Tümer, Kemal Özel, Müzik Direktörü: Zeki Müren, (Acar Film Stüdyosunda Seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Zeki Müren (Zeki), Türkan Şoray (Zeynep), Ajda Pekkan (Güler), Kadir Savun (Kadir), Nubar Terziyan (Nurettin), Ali Şen (Ali Şen), Feridun Çölgeçen (Hulusi), Feridun Karakaya (İbo), Hüseyin Zan (Fedai), Renan Fosforoğlu , Ergül Buharalı, Erdoğan Seren, İlhan Hemşeri, Tuncel Necmioğlu, Faruk Panter, Ahmet Turgutlu, Selahattin İçsel, Cemil Paskap, Aynur Aydan,


Konu: Kendisini hor gören sevgilsinden intikam almak için sınıf atlayan bir köylü kızının, mutlu sonla biten öyküsü.


Filmi tam izle

DÖRT KURŞUN (1966)

Yönetmen: Yılmaz Duru
Eser ve Senaryo:Türkan Duru
Kameraman Rafet Şiriner
Yapım: Şafak Film /Alaettin Perveroğlu


Sesleri Alan: Marko Buduris, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Montaj: Süleyman Karakaya, Laboratuvar Şefi: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Erol Yıldırım, Matipo: Süleyman Koyuncu, Reji Asistanı: Birsen Kaya, Set Amiri: Mehmet Kurgun, Prodüksiyon Amiri: Sadık Topaloğlu,


Oyuncular : Yılmaz Duru, Birsen Menekşeli, Salih Güney, Tuncel Kurtiz, Kadir Savun, Suzan Avcı, Cihat Arkın, Devlet Devrim, Feridun Çölgeçen, Aynur Aydan, Sami Tunç, Zeki Tüney, Abdullah Ferah, Mahmut Cem, Gül Yakın,


Konu: Kötü hayata düşen karısını büyük şehirde arkadaşlarıyla arayan bir kocanın macera öyküsü…

DİŞİ KARTAL (1966)

Senaryo ve Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Kamera:Cahit Engin
Yapım: Gürsu Film / Tanju Gürsu


Oyuncular: Selda Alkor, Engin İnal, Turgut Özatay, Hüseyin Baradan
Konu: Kocasının katilini arayan bir kadının intikam öyküsü.

DİŞİ DÜŞMAN (1966)

Senaryo ve Yönetmen:Nejat Saydam
Kameraman: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Kamera Asistanı: Tosun Bayrı, İsmail Varol, Negatif Kurgu: Ali Berkan, Laboratuvar: Sedat Tuncel,  Recai Karataş, Tanas Petriyadis, Işık Şefi: Cengiz Aral, Ahmet Ateş, Aksesuar: Nazım Akbulut, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Arif Özalap, Taner Oğuz, Kurgu: Özdemir Arıtan, Dekor Uygulama: Bilal Uysal, Fethi İnan, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör, Set: Musa Uyguner, Hikmet Tülek, Mustafa Arda,


Oyuncular: Cüneyt Arkın (Cengiz), Hülya Koçyiğit (Asuman), Ajda Pekkan (İren), Tanju Şarman, Reha Yurdakul, Sadettin Erbil, Hüseyin Baradn, Baki Tamer, Atıf Kaptan, Mümtaz Alpaslan, Hakkı Haktan, İsmail Varol, Adnan Mersinli, Vahit Volkan, Doğu Erkan, Kaya Volkan, Necabettin Yal, Osman Türkoğlu, Memduh Alpar, Hüseyin Salıcı, Recai Aktü.

Konu: Asu amcası ile birlikte kalan bir genç kızdır. bir gece evdeki kadın çığlıklarından korktuğu için sevgilisini çağırır. Asu`nun sevgilisi amcasının bazı gizli işler çevirdiğini anlar. Büyük bir balo verilecektir ve bu baloda da bazı gizli işler olacağını anlayan Asu sevgilisine söyler.


DERTLİ GÖNÜLLER (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Kamera: Orhan Kapkı
Müzik ve Şarkılar: Münir Nurettin Selçuk
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman


Çalanlar: Emin Ongan, Cahit Peksayar, Hilmi Rit, Necdet Yaşar, Mübeccel Işınbak, Yorgo Bacanos, Hüsnü Özenen, Koro: İnci Çayırlı, Selma Ersöz, Nebahat Yadikaz, Tülin Yakarçelik, İpek Birgül,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Yusuf Sezgin, Semih Sezerli, Cahit Irgat, Nevin Aypar


Konu: Bir ailenin üvey evladı olduğunu yıllar sonra öğrenen delikanlının öyküsü.

DENİZCİLER GELİYOR (1966)

Yönetmen:Feyzi Tuna
Senaryo:Sadık Şendil
Kameraman Mike Rafelyan
Yapım: Arzu Film / Ertem Eğilmez, Nahit Ataman


Reji Asistanları: Cevat Şahiner, Müjdat Gezen, Kamera Asistanı: Yaşar Memişoğlu, Set Amiri: Yılmaz Kanat, Set Yardımcıları: Halis Özeri Tezcan Has, Işıklar: Hüseyin Özşahin, Laboratuvar: Gani Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Laboratuvar Şefi: Hilmi Başcan, Montaj ve Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Prodüksiyon Amiri: Vecdi Bendertli,


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ekrem Bıra, Tugay Toksöz, Süleyman Turan, Şeref Gedik, Meral Sayın, Önder Somer, Hulusi Kentmen, Münir Özkul, Erol Tezeren, Sevinç Pekin, Nezihe Güler, Feryal Koçyiğit, Mahmure Handan, Müjdat Gezen, Emel Turgut, Me-ral Aşkın, Münir Özkul,


Konu: Deniz Harp Okulu’nu bitirmiş dört subay ve bir binbaşı rütbesindeki kızın öyküsü.

DEHŞET YARATAN ADAM (1966)

Yönetmen:Nejat Okçugil
Senaryo:Tuncay Ural
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Yıldız Film / Cevat Okçugil


Oyuncular: Yılmaz Gündüz (Türk James Bond’u), Nurlan San, Orhan Aklan, Sadettin Erbil, Gülbin Eray, Talat Gözbak, Nevzat Bilsel, Nevzat Okçugil, Ali Ekdal, Kudret Karadağ, Zuhal Tan


Konu: Bir polis hafiyesiyle, bir cinayet şebekesinin öyküsü.

DAMGALI KADIN (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman


Oyuncular : Hülya Koçyiğit, Kartal Tibet, Tülin Elgin, Metin Serezli,

Konu: Mücevher hırsızlığı yapan bir adamla ortak çalışan bir kadın gerçek sevgiyle karşılaştığında yeni bir hayata başlamak ister. Ancak kötü yürekli bir adam sevgilisine zarar vermek isteyince aşkı için fedakarlık yapmak zorunda kalacaktır .

DAMGALI ADAM (1966)

Yönetmen:Süreyya Duru
Senaryo:Remzi Cöntürk
Kamera: Mahmut Demir
Yapım: Duru Film  / Naci Duru


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Esen Püsküllü, Gülsüm Kamu, Ayfer Feray, Abdurrahman Palay, Necdet Çağlar, Leman Öztürk, Mürüvvet Sim, Reşit Çıdam, Çocuk Artistler: Ömer Dönmez (Ömercik), Turgut Baydar, Necip Tekçe


Konu: Karısını ihmal ederek onun kötü yollara düşmesine sebep olan bir baba ile yıllar sonra hesaplaşmasını konu alan dramatik bir film.


Not : Agah Özgüç’ün “Türk Filmleri Sözlüğü’nde” ve diğer bazı kaynaklarda senaryocu olarak Suavi Sualp’in adı geçmekte ise de, “5555 Afişle Türk Sineması” (Türker İnanoğlu) kitabında yer alan afişte senaryocu olarak "Remzi Contürk” (Jöntürk) adının yer aldığı görülmektedir. (y.ö)

DAĞDA SİLAH KONUŞUR (1966)

Yönetmen:Orhan Elmas
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Orhan Çağman
Yapım: Birsel Film / Özdemir Birsel


Oyuncular: Tunç Okan, Ajda Pekkan, Hüseyin Baradan, Mahir Özerdem, Atıf Kaptan, Yıldırım Yıldıran, Hasan Ceylan


Konu: Köyünden ayrılıp gurbete giden bir adamla köylü karısının yalnızlığı.

ÇİRKİN KRAL (1966)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Metin Film/M. Işık Toroman


Seslendiren: Necip Sarıcı, Dublajı İdare Eden: Sacide Keskin, Negatif Montaj: Ender Tekin, Kenan Hacaman, Senkron: Mustafa Kent, İsmail Kalkan, Operatör Asistanı: Tangör Toydemir, Reji Asistanı: Savaş Eşici, (Lale Film Stüdyosunda hazırlanmıştır),

Oyuncular: Yılmaz Güney, Nurlan San, Aydemir Aydın, Mehmet Karademiz, Muzaffer Yenen, Tuncel Kurtiz, Enver Dönmez, Toto, İsmet Ertan, Kenan Jolga, Reha Yurdakul, Ergun Köknar, Ayfer Feray, Hüseyin Zan, Gülgün Erdem, Suzan Avcı, Mine Soley, Şarkılar: Sevim Şengül,


Konu: Bir gece sabaha karşı dört kabadayı, Gülbahar adlı pavyona girip olay çıkarırlar. Pavyonun allını üstüne getirip bar sahibinin karısı Ayfer'i (Ayfer Feray) döverler. Ayfer'in, çevresinde Kara Nara adıyla tanınan kabadayılardan kotası Cahit (Tuncel Kurtiz) bir süreden beri hapiste yatmaktadır. Başlarındaki Oski (Hüseyin Zan) adlı kabadayı ile üç serseri bu kez, Kara Nara'nın kızı Nurlan'ı (Nurlan San) kaçırmak isterler. Bu sırada karşılarına beyaz ceketli, papyonlu genç bir adam çıkar, arabasıyla saldırganların önünü keser. Önce serseriler, bu salon adamı görünüşündeki delikanlıyla alay ederlerse de sonuç (ersine gelişir. Bıçkın delikanlı (Yılmaz Güney), saldırganlara dayak atıp kızı ellerinden kurtarır.
Genç adam olaydan sonra adının Nurlan olduğunu öğrendiği kızı evine götürür. Olayla ilgili bilgi alır, onu sorgular. Üski ve adanılan yine rahat durmazlar. Tek gözü siyah bantla kapalı patronları Ahmet'ten (Reha Yurdakul) aldıkları emirle bu kez de kızın annesi Ayfer'i kaçırıp bir evde bağlı tutarlar. Çeşitli takma adlarla olayın içine giren delikanlı, arkadaşı gazeteci Virgül'den (Aydemir Akbaş) peşine düştüğü kişilerle ilgili bilgi alır. Bir sûre sonra Kara Nara hapisten çıkar. Karısını ve kızını kaçıranın Çirkin Kral olduğunu zanneden bar sahibi, onunla karşılaşınca aralarında kavga çıkar, kapışırlar. Gerçekler ortaya çıkınca da dost olurlar.

Birlikte tek gözlü patronun peşindedirler, Kaçırılan Ayfer'le Nurlan'ın nerede olduklarını araştırırlarken, yerlerini bilenlerden Tekgöz'ün uyuşturucu bağımlısı metresi Suzan (Suzan Avcı) öldürülür. Önce Ayfer'in hapsedildiği Güneş Plajı'ndaki ev saplanır. Ayfer kurtarılır. Nurlan da şebekenin asıl büyük patronu olan Vampir Reha'nın (Ergun Köknar) randevu evindedir. Reha, Nurlan'ı alıp bir gemiyle kaçmaya hazırlanırken Kara Nara ve Yılmaz evi basarlar. Nurlan kurtulur. Yılmaz'la düello eden Vampir Reha, aldığı bir kılıç darbesiyle çatıdan aşağı düşer. (“Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney)

ÇİNGENE (1966)

Yönetmen: Nuri Akıncı 
Eser ve Senaryo:Zafer Sülek (*)
Kamera:Cezmi Ar
Yapım:Dadaş Film / Kadir Kesemen
.
Foto: Mustafa Akergül, Işık Direktörü: Ekrem Köksalan, Reji Asistanı: Ferhan Üçoklar, Operatör Asistanı: Necdet Kığı, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Asistanlar: Erol Yıldırım, Muharrem Gündüz, Ertunç Şenkay, İbrahim Eken, Matipo: Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Montaj Senkron: Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Ali Ün, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Kığı, (Yıldız Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve hazırlanmıştır)


Oyuncular: Ahmet Mekin, Sevda Ferdağ, Ayfer Feray, Tuncer Necmioğlu, Tuncel Kurtiz, Hüseyin Peyda, Devlet Devrim, Sunay Sun, Selçuk Demircioğlu, Fahri Adalı, Mustafa Alev, Halim Özbek, Sabahaddin Öge, Muharrem Gürses, Danyal Topatan, Seyfi Havaeri, Melek Ayseven,Vural Akbabagil, Taner Bayyurt, Rauf Altıntak, Hüseyin Güler, Muzaffer Mozaik, Abidin Taşdelen, Sait Korur, Mahmut Tarakçı, Zeki Alpan, Danslar: Sedef İnci, Müzik Direktörü; Kudret Şandra, Şarkılar: Mine Şen, Sevim Özses,


Konu: Pilot olan Cem (Ahmet Mekin), eşiyle tartıştıktan sonra, pek elverişli olmayan hava koşullarında, sorumlu kişinin ikazına ve karşı koymasına rağmen uçağa binerek bilinmeyen bir yöne doğru uçar, Fırtınalı bir havada biraz uçtuktan sonra düşer ve uçaktan yaralı olarak kurtulur, Uçağın düştüğünü duyan çingene kızı Cemile (Sevda Ferdağ) hemen oraya gider ve baygın bir şekilde yatan Cem'i çadırına kadar götürerek onu tedavi eder, Cem gözlerini açtığında belleğini yitirmiştir. Nerede olduğunu bilmez, Cem'i çadırına alarak yaralarını saran Cemile ilk görüşte ona aşık olmuştur. Gerçi yıldız falına göre kendisi de bir fırtınalı gecede doğmuş, yine bir fırtınalı bir gecede tanımadığı bir erkeğin kanı avucuna bulaşmıştır. Çingenelerin inanışlarına göre bu durum bir felaketin habercisidir, Ama Cemile ne inanışlarına ne de annesinin ikazlarına aldırış etmez, bu yabancıya gönül verir. Ama çeribaşı Kör Memo'nun (Hüseyin Peyda) oğlu Davut'un da (Tuncel Kurtiz) gönlü çingene güzeli Cemlle'dlr. O da Cemile için , onun istediği kırmızı elbise ve ayakkabıları satın almak için başını belaya sokup yaralanır. Ama tüm obanın yetişkin erkeklerinin gözdesidir Cemile. Dansıma kim dayanırsa onunla evlenirim derse de gönlü hep yabancıda, kurtardığı pilot Cem'dedir. Sonunda ondan hamile kalır. Ama Cem çingenelerin arasından tekrar yaşadığı çevreye döner. Cemil'e bir süre onu bekler ve geleceğinden emindir. Sonunda Cem sevdiği kadına kavuşur. Obanın falcısı ise, önceleri yabancının gelişini bir felaketle yorumlarken, onların birleşmesinden sonra "bazen yıldızlar da yalan söyler" diyerek mutluluklarına ortak olur.

________________________________
 (*) 27 Ağustos 1947 yılnda gösterime giren ve Amerikalı yönetmen Mitchell Leisen’in yönettiği, Frank Butler ve Helen Deutsch’in senaryosunu yazdığı, Baş Rollerini Ray Milland, Marlene Dietrich, Bruce Lester’in paylaştıkları “Golden Earrings” (Altın Küpeler) filminden uyarlama. Ayrıca “Altın Küpeler” adıyla 1966 yılında Orhan Aksoy’un yönettiği film, adı geçen bu filmden esinlenerek mi çekilmiş olduğu bilinmemektedir.

ÇITKIRILDIM (1966)

Yönetmen: O. Nuri Ergün
Senaryo: Beyza Salman
Kamera: Orhan Kapkı
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Ak-Ün Film / İrfan Ünal—Recai Akçaoğlu


Prodüktör Temsilcisi: İbrahim Seven, Reji Asistanı: Erdal Aksu, Kamera Asistanı: Suat Pekak, Prodüksiyon Yardımcıları: Yorgo İstaviklis, İlhan Işık Direktörü: Fehmi Eryılmaz, Set Amiri: Erol Büyükan, Yardımcıları: İsmet Demirkol, Nuri Akzambak, Hacı Fidan, Sesleri Alan: Turgut Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Şarkılar: Ajda Pekkan, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular: Filiz Akın, Cüneyt Arkın, Salih Güney, Semiramis Pekkan, Gülsüm Kamu, Sevinç Pekin, Hulusi Kentmen, Mürvet Sim, Feridun Çölgeçen, Aziz Basmacı, Cevat Kurtuluş, Mualla Sürer, Osman Alyanak, Necdet Tosun, Emire Erhan, Serpil Bilsen, Meral Özen, Gülten Ceylan, Buket Sokullu, DSabahat Akbaş, Mahmure Handan, Faik Coşkun, Zeki Alpan, Feriha Eyüpoğlu, Ayben Erman, Senay Ülkü, Tülin Oktay,


Konu: Fabrikatör Cemil Bey ve Sabiha Hanımın kızları Filiz, Özel Sahil Kız Kolejinin son sınıfında okuyan güzel, cin gibi, yaramaz, yerinde duramayan, cıvıl cıvıl bir genç kızdır. Gece herkes uykudayken, bir gölge ağır ağır kuzeni olduğunu öğreneceğimiz Ergunun odasına çıkıp siyah renkli akrebi genç adamın üstüne bırakıyor.


Uyanıp, dehşet içinde çığlıklar atan delikanlıyla bir örümcekten korktu diye alay etmesi de cabası. Sabahları okula gittiği 34 HA 224 plakalı üstü açık Ford ve emektar şoförleri şaşkınlık içindedir. Genç kızın arkadaşlarını yoldan alarak okula gittiklerinde tam 13 öğrenci arabadan iniyor. Her ders, öğretmenin müdüre Filiz için yakınması ile sona erer.


Edebiyat dersinde sınıfa kedi getirir. Aralarda da boş durmaz. Okulun yüksek duvarlarını aşıp komşu villanın bahçesinden, bahçıvanı deli ederek topladığı erikler Fizik öğretmeni sıfırcı Azizin dersinde yerlere dökülünce ortalık yine karışır. Orhan ise, Filizin aksine ciddi, sorumluluk sahibi, annesinden başka kimsesi olmayan, yeni öğretmen olmuş bir genç. Delikanlı geldikten sonra, eskiden derslerle hiç ilgisi olmayan, bir öğretmeni sorduğunda numarasını bile anımsamayan, fizik hocasının Notların spor toto kolonu gibi dediği Filizde büyük bir değişim olur. İlk günler, Orhan’ın evden getirdiği ve domates, peynir, zeytinden oluşan mütevazı öğle yemeği ile alay eden genç kız, biraz zaman geçince ona aşık olur. İkisi de Fuzuli’nin Aşk derdiyle hoşem dediği duyguları yaşarlar. Filizin uçarı hali kalmıyor. Artık çok çalışkandır. Son birkaç ayda gösterdiği üstün başarı bütün hocalarını sevindirir. Arkadaşları da onun Orhan’a olan sevgisini anlıyorlar. Okulca yapılan bir kır gezisindeki bir tatsızlık ; Nüket, salıncağın ipini incelterek Orhana bir oyun oynamak ister. Arkadaşına engel olmaya çalışan Filiz hırçınlık yapınca Orhan onu tokatlar. ‘Okul müdürünün odasında, Filizin annesi tarafından suçlanınca ; Evet, kerimenize vurdum. Aynı küstahlığı bir daha yapsa gene vururdum. Eğer daha önce siz veya sayın pederleri aynı usulü biraz deneseydiniz netice hiç de fena olmazdı. Daha sonra, Sabiha Hanımın karşısında ezilip büzülen müdüre ; Size gelince, doğrusu size acıyorum. Hiç şahsiyetiniz kalmamış. Bu basit, şımarık çocukların elinde oyuncak olmuşsunuz. Ailelerinden gördüğünüz maddi yardım sizi kıskıvrak bağlamış. 


Yalnız merak ediyorum, neden okul yerine bir bakkal dükkânı açmadınız.
Burada vicdan ve meslek haysiyeti satacağınıza soğan ve patates satardınız. Zaten okulunuzda, pardon ticarethanenizde kalacak değilim. Tayinimi istemiştim. Anadolu’da ama gerçek bir okula tayinim gelmiş. Gidiyorum. Hoşça kalın.

Filizin üzüntüsünü anlatmaya sözcükler yetmez. Bu durumu gören Ergun, amcası ile konuşur. Orhan’ın gideceği gün Cemil Bey evlerine gelir. Genç öğretmeni haklı bulup ona, kızını getirmiştir ; İster döv ister sev.. Adam edinceye kadar .Hadi bakalım, okulunu bitirmekle senin öğrenciliğin bitmiştir. Ama senin öğretmenliğin ise asıl bundan sonra başlıyor. Orhan ve Filiz birbirlerine sarılmışken, film mutlu son ile biter. (Murat Çelenligil – Sinematürk Veri Tabanı)