Powered By Blogger

22 Ocak 2016 Cuma

ÖLMEK Mİ YAŞAMAK MI (1966)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu


Yapım Sorumlusu: Memduh Karakaş, Yönetmen Yardımcısı: Hüseyin karaoğlu, Müzik Necip Sarıcıoğlu, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Mehmet Çakar, Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Hülya), Yusuf Sezgin (Yusuf), Önder Somer (Ekrem), Meral Sayın (Cemil), Necdet Tosun (Arif), Ersun Kazançel (Kavruk), Mine Soley (Mine), Faik Coşkun (Faik), Hüseyin Salıcı (Rıza), Nusret Camgöz (İsmail), Mustafa Dağhan (Emniyet Müdürü), Mehmet Büyükgüngör (Bekçi), Mahmuer Handan (Hülya’nın annesi), Nermin Özses (Hizmetçi), Nusret Ersöz (Serdar Gökhan)

Konu: Hülya Açıkalın.. İzmirli. Ekrem’in söyle-miyle ‘kötülüğü, aklının ve kalbinin almadığı tertemiz bir dünyası var’. 1982’de ‘Güzel Sanatlar Fakültesi’ adını alacak olan ‘Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu’nu (hangi bölümde olduğunu öğrenemiyoruz) gelecek yıl bitiri-yor. ‘Çemberlitaş Kız Talebe Yurdu’nun en güzel kızı. Bir süredir, ‘sevimli ve tembel bir ağustos böceğisin’ dediği Yusuf’la duygu-sal ilişki içinde. Delikanlı, deniz kıyısındaki o güzel lokantada bira içerlerken “Aşkımızın şerefine.


Yusuf Berkan.. ‘Polisin tahkikatına göre anasız, babasız, fakir ve işsizin biri.’ Ama, başlangıçta, onu hep varsıl izlenimi uyandıran davranışlar içinde görüyoruz. Hilton Oteli gibi yerlerden ‘izinsiz’ aldığı arabaları (“Bu tip arabaların yedek parçası zor bulunuyor.. Bir de hırsızlama mal, derdini çekmeye değmez” diye nazlanarak fiyat düşüren) Rıza’ya satıyor. Bir başka ‘gelir kaynağı’ da genellikle ‘yatak odasında konuk olduğu’ sarışın bomba Mine’nin cüzdanı. Hülya’ya “Seninle bütün bir ömür yalansız, kötülüksüz yaşamak istiyorum” demişti. Bunu sağlamak için de, kendisi gibi para sıkıntısı içindeki arkadaşları Cemil ve Ferit’le (ilerde bin pişman olacağı) ‘son bir iş’ çeviriyor. Oysa, bunlara hiç gerek yoktu. Filmin ikinci yarısın-da, onu, çok başarılı bir oto tamircisi ve daha mutlu olarak göreceğiz.


Hülya’nın İzmir’e gittiği gün soygunda Cemil ağır yaralanır. ‘Cezam hafifler’ umudu ile Komiser Ekrem’e arkadaşları hakkında bilgi veriyor ama 3-5 dakika ömrünün kaldığını ne bilsin ; “Birinin adı Yusuf öbürünün Ferit.. Ferit Zengin. Yusuf’un kimsesi yoktu.. Şey.. vardı.. Üniversiteli bir kız vardı.

Çemberlitaş Talebe.. Yusuf araba.. araba çalardı. Soygundan sonra oto tamircisi olacaktı..”

Ekrem, Emniyet Müdürü’ne şunları söylüyor ; “..O talebe yurdunda İzmirli tek bir kız varmış efendim. Adı da Hülya. Adresini aldım.” Cemil, Yusuf’un kız arkadaşının İzmirli olduğundan hiç söz etmemişti ama olsun.
Yusuf ile Ferit, bir ay sonra gece yarısı Kasımpaşa İskelesi’nde buluşmak üzere ayrılırlar. Kahramanımız bu sürede adını Ali olarak değiştirip Arif Usta’nın tamirhanesinde çalışmaya başlar. O kadar çok sevilir ki mahalleli ona Ak Ali diyor.


Ekrem, İzmir’de Hülya’yı bulur. İstanbul’a gelip, Yusuf’u bulana dek tüm tamircileri dolaşırlar. (Murat Çelenligil – sinematürk veri tabanı)

 

ÖLÜM YOLCULARI (1966)

Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Nedim Akanlar
Yapım: Sarıkaya Film / Aziz Sarıkaya


Oyuncular: Tunç Okan, Figen Say, Yılmaz Köksal, Engin İnal, Kuzey Vargın, Nuran Aksoy, Necdet Çağlar


Konu: Birbirleriyle çatışan pavyoncuların öyküsü

ÖLÜM YAKLAŞIYOR (1966)

Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Senaryo: Veli Akbaşlı
Kamera: Mengü Yeğin
Yapım: Altın Film/Uğur Terzioğlu


Oyuncular: Fikret Hakan, Sibel Göksel, Suzan Avcı, Süleyman Turan


Konu: Sevmediği bir erkekle evlenmek istemediği için evden kaçan bir genç kızın öyküsü.

ÖLÜM TARLASI “ÖLÜM KORKUSU” (1966)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Yaşar Kemal
Kamera: Gani Turanlı
Yapım: Ran Film


Oyuncular: Fikret Hakan, Suna Keskin, Erol Günaydın, Lale Belkıs, Pekcan Koşar, İhsan Yüce, Şükran Güngör, Kamuran Yüce, Baki Tamer, Gülen Kıpçak, Hakkı Haktan, Muadelet Tibet, Yusuf Çağatay


Konu: Güneydoğu illerindeki sınır kaçakçılığını konu alan bir film. Kaçakçılık yapan iki aile arasındaki çıkar çatışmaları konu edilmekte.


Ödüller:


 5. Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (25 Mayıs – 5 Haziran 1968)


► En Başarılı 3. Film 

► Gani Turanlı “ En başarılı kameraman” 
► Fikret Hakan “ En başarılı Erkek oyuncu

Jüri Üyeleri: Nevzat Pesen, Tarık Buğra, Mahir Canova, Julien Jenger, Muhtar Körükçü, Kaya Çakmakçı, Tahir Kutsi Makal, Ayşe Kervancıoğlu, Selçuk Altan, Kamuran Kıratlı, Alaeddin Perveroğlu, Nüzhet Birsel, Muzaffer Tema, Natuk Baytan, Suna Kan, Orhan Erinç

 

ÖLÜM BUSESİ (1966)

Senaryo ve Yönetmen:Semih Evin
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Eşref Kolçak, Tijen Par, Neriman Köksal,

ODUNCUNUN ÇOCUKLARI (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Nuran Şener
Kamera:Orhan Kapkı
Yapım: Kürşad Film / Burhan Şener


Oyuncular: Üstün Asutay, Kadir Taymaz, Sadi Mutlu, Şule Erhal, Tamer Erhal, Ülkü Akbaba, Oya Başar 


Konu: Bir krallıkta geçen, çocuk güldürüsü

O KADIN (1966)

Yönetmen: Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F. Seden, (Alexandre Bisson’un “La Femmex” isimli oyunundan)
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Ses: Tuncer Aydınoğlu; Montaj-Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz; Negatif Montaj: Ali Berkan; Müzik: Fecri Ebcioğlu, Işık Şefi: İlhan Aslım; Dekor: Saim N. Bilge; Set Amiri: Hasan Nurdan; Reji Asist.: Gültekin Karakaya; Kamera Asist.: Özer Korkmazlar; Ar Direktör: Yüksel Tanık; Prod. Amiri: Adnan İrkut; (Kemal Film Platosu'nda Çekilmiş, Acar Film Stüdyosu'nda Hazırlanmıştır).


Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Ayşe), Müşfik Kenter (Kemal), Salih Güney (Salih), Muzaffer Tema (Muzaffer), Gülsün Kamu, Bedia Muvahhit, Saadettin Erbil, Nubar Terziyan, Hüseyin Peyda, Mümtaz Ener, Mürüvvet Sim, Faik Coşkun, Kaya Volkan, Nezihe Güler, Muammer Gözalan, Zeki Tüney


Konu: Avukat Kemal (Müşfik Kenter) cinyet işler. Cinayetin Fotoğraflarını çekmiş olan akrabaları Muzaffer (Muzaffer Tema). İse Ayşe’yi (H. Koçyiğit) çon sevdiğini, kocasını terk ederek kendisine gelmesini, yoksa fotoğrafları polise vereceğini söyler. Çaresiz kalan Ayşe bunu kabul eder. Yıllar sonra oğlu Salih büyür, o da babası gibi avukat olmuş, babasının öldürdüğü adamın kızı olan Filiz ile nişanlanmıştır. Bunu bilen Kemal, karşı karşı çıkar oğlunu piyasada iş vermemekle Filiz gibi fakir bırakmakla tehdit eder. Bu arada Muzaffer, yaşlanmış olan ve pavyonlarda yaşayan Ayşe'yi cinayetin fotoğraflarıyla tekrar tehdit eder. Onu alıp İstanbul'a götürür. Hem Kemal’den hem de Salih'ten para ister. Buna dayanamayan Ayşe, Muzaffer’i öldürür. Müdafasını Salih üstlenir. Kemal buna da engel olmak ister, oğlunu nişanlısından ayırır. Sonunda Salih, Ayşe’nin annesi olduğunu öğrenir. Müdafadan vazgeçmez. Kemal mahkemede her şeyi itiraf eder. Filiz ile Salih evlenir, Ayşe ile Kemal yenien birbirlerine kavuşurlar.

 

NUH’UN GEMİSİ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Kamera: Cengiz Tacer
Yapım: Efes Film / Mualla Özbek


Oyuncular: Fikret Hakan, Nilüfer Aydan, Erol Taş, Semiramis Pekkan, Aydemir Akbaş, Tuncer Necmioğlu, Erol Keskin, Erol Günaydın, Buket Sokul


Konu: Şımarık ve zengin bir kızla fakir bir kız arasında bocalayan bir gencin öyküsü.

NiKAHSIZLAR (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Nedim Akanlar, Cahit Engin
Yapım: Sarıkaya Film / Aziz Sarıkaya


Oyuncular: Yusuf Sezgin, Selma Güneri, Aliye Rona, Tuncel Kurtiz, İlhan Hemşeri, Handan Adalı, Faik Coşkun, Haydar Karaer, Sabahat Işık, Yaşar Şener, Faruk Panter


Konu: Randevu evine düşen sevgilisinin alnındaki kötü lekeyi silmek için savaş veren bir gencin öyküsü

NEFESİNİ KESECEĞİM (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Cahit Günal
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Günal Film / Cahit Günal - Uzun Film / Ümse Uzun


Oyuncular: Ahmet Mekin, Gülbin Eray, Sa-mim Meriç, Zennube, Kemal Ayda, Aysel Tanju, Ümit Can, Diclehan baban, Sedat Demir, Enver Dönmez, Faik Coşkun, Gülcan Sevim (halk türküleri okuyucusu)


Konu: Bir dansöz yüzünden başı derde giren bir gencin öyküsü.


Not: Skandallar kraliçesi olarak ün yapan dansöz Zennube’nin bu film ilk filmidir.

NAMUS KANLA YAZILIR (1966)

Yönetmen: Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Yönetmen Asst.: Gültekin Karakaya, Kamera Asst.: Özer Korkmazlar, Müzik: Fecri Ebcioğlu, Ses: Tuncer Aydınoğlu, Montaj-Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Şarkılar: Selçuk Alagöz Orkestrası eşliğinde Gönül Yazar, Işık: İlhan Aslım, Dekor: Saim N. Bilge, Prodüksiyon Asst.: Cemil Paskap, Prodüksiyon Amiri: Hasan Nurdan, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, (Kemal Film platosunda çekilmiş, Acar Film stüdyosunda hazırlanmıştır),


Oyuncular: İzzet Günay (Kemal), Selma Güneri (Filiz), Gönül Yazar (Tülin), Çolpan İlhan (Nevin), Kuzey Vargın (Ekrem), Kadir Savun (Kadir Usta), Senih Orkan, Nedret Güvenç (Nedret), Sadettin Erbil, Mürüvvet Sim (Anne), Necdet Çağlar, Turgut Özatay (Kara Hüseyin), Muammer Gözalan (baba), Çetin Başaran (fedai), Hüseyin Zan (fedai), Ali Seyhan (fedai), Burçin Oraloğlu, Selâhattin İçsel, Nermin Özses, Hakkı Kıvanç, Celâl Ersöz, Semih Sezerli,


Konu: Kardeşini öldüren eroin kaçakçılarından intikamını alan bir gencin maceralı öyküsü

NAMUS BORCU (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Foto Direktörü: Fethi Mürenler
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Eşref Kolçak, Gülgün Ok, Erol Taş, Neriman Köksal, Ayşegül Devrim, Sohban Koloğlu


Konu: Birbirlerini seven iki gençle, aralarına girip onları birbirinden ayırmak isteyen şarkıcı kadının hikayesi

MİLYONERİN KIZI “İntikam Hırsı” (1966)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Bülent Oran
Operatör: Çetin Gürtop
Müzik: Rauf Tözüm
Yapım:Erler Film / Türker İnanoğlu


Operatör Asistanı:
Hüseyin Karındoyuran, Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Işık: Mehmet Çakar, (Ender Işık Servisi), Sesleri Çeken: Marko Buduris, Montaj: Mehmet Bozkuş, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Laboratuvar: Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Erol Yıldırım, Muharrem Gündüz, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Set Amiri: Çetin Dağkıran, Jenerik: Refik Onubil, (Yıldız Film Sytüdyosunda hazırlanmıştır)


Oyuncular: Leyla Tunca, Tamer Yiğit, Muzaffer Tema, Öztürk Serengil, Vahi Öz, Suzan Avcı, Ayfer Feray, Necdet Tosun, Mine Soley


Konu: Yakışıklı ve çapkın bir genç olan Ali (Tamer Yiğit) ve Leyla (Leyla Tunca) havaalanına ayrı ayrı giderlerken yolda pek de hoş olmayan bir biçimde tanışırlar. Tartıştıktan sonra yollarına devam eden ikili, havaalanında aynı kişiyi beklediklerini anlayınca şaşkınlıkları daha da büyür. Çünkü karşıladıkları işadamı Vahi Bey (Vahi Öz) Leyla’nın babası ve Ali’nin de patronudur. Leyla hoşlandığı Ali’ye yakın olmak için babasının işyerinde çalışmak ister ve Ali’nin sekreteri olarak işe başlar. Çapkın Ali’nin sevgilileri ile konuşmasını engelleyerek genç adamı canından bezdirir. Vahi Bey işlerini geliştirmek için bir av partisi düzenleme işini Ali’ye verir. Ali partiye gelmemek içinizin isterse de Leyla buna da engel olur. Gece odasına girdiği Ali ile Vahi Bey’e yakalanınca soluğu nikah masasında alırlar. Evlilikleri iyi gitmektedir. Ama eski sevgilileri Ali’yi bir türlü rahat bırakmaz. Leyla kıskanır ve aynı silahla karşılık vermeye karar verir. Yeni komşuları petrol kralı Abdül Osman (Muzaffer Tema) bu iş için biçilmiş kaftandır. Vahi Bey’le de iş yapmaktadır. Vahi Bey onun onuruna bir parti verir. Fakat Abdül Osman bir hastalık bahanesi ile partiye gitmez ve gününü Leyla ile geçirir. Leyla petrol kralına gerçek niyetini anlatır. Tüm isteğinin çok sevdiği eşini kıskandırmak olduğunu söyler. Abdül Osman evine döner. Ali’nin evine geldiğini öğrenince gizlice eve girip genç adamla konuşur ve eşi Leyla’nın kendisi ile olmadığını, evlerinde bulunduğunu söyler. Leyla ise bunun tam tersi petrol kralı ile birlikte olduklarını anlatıp Ali’yi çileden çıkartır. Ali yüzleştirmekiçin kolundan tuttuğu gibi Abdül Osman’ın evine Leyla’yı götürür.. Tüm bunların gerçek olmadığı, düzmece olduğu ortaya çıkar. Ali, bundan böyle Leyla’dan başkasıyla ilgilenmeyeceğine söz verir, her şey yoluna girer.


MEZARINI HAZIRLA (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Vedat Akdikmen, Kenan Davutoğlu
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Tanju Gürsu, Gönül Yazar, Ha-yati Hamzaoğlu, Necdet Çağlar, Attila Ergün, Sami Tunç


Konu: Arkadaşlarının suçunu üzerine alıp, hapse giren bir adamın öyküsü.

MEYHANENİN GÜLÜ (1966)

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo: Suavi Sualp
Operatör: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen


Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Reji Asistanı: Uğur Duru, Kamera Asistanı: Taner Öz, Seslendiren: Nevzat Pesen,


Oyuncular: Türkan Şoray (Gül), Engin İnal (İrfan), Ali Şen (Meyhaneci Kemal baba), Devlet Devrim (Feriha), Mürvet Sim (Dürüne), Faik Coşkun (Şipşakçı Kâzım), Meral Küçükerol (Hizmetçi Canan), İclal Genç (Büyükanne), Hüseyin Güler (Kadri), Ahmret Turgutlu (Mahmut), Mehmet Büyükgüngör (Şıkşık Necmi), Selahattin İçsel (Ferhat Ağa), Talia Saltı (Yolcu), Zeki Sezer (Mühendis), Faik Coşkun (Kazım), Gessi Suat,


Konu: Gül kenar bir kasabada meyhane çalıştıran babasıyla yaşamaktadır. Delidir, doludur ve harbidir. Şarkılarıyla ve şirinliğiyle etrafına neşe saçmakta, tüm kasaba tarafından sevilmektedir. Meyhanenin de vazgeçilmez bir parçasıdır. Bir gece İstanbullu iş adamı İrfan’ın meyhaneye gelmesi, mecburi misafirleri olması akışı değişecek hayatının ilk anları olur. Bu akışın baş sebebi de peşinde olduğu ağa oğlu Kadri’yle söz kesilmesidir. Çareyi kaçmakta bulur. Ördeği Gamsızla soluğu aldığı İstanbul’da dosdoğru İrfanın yanına gider, evinde kalır. Evin hizmetçisi dahil hiç kimse onu istemez, görgüsüz, kasabalı diye de hor görürler. Bir tek İrfanın büyükannesi sever, korur. Bir süre böyle devam eder hayatı, mutludur, İrfan’la gezer tozar, sevmektedir onu. Üstelik karşılıksız da değildir bu sevgi. Suskunluk, yerini bildirdikleri babasının gelip onu götürmesiyle biter. Gül tekrar kaçmış İrfan’da aşkını itiraf etmiştir. Başlarlar onu hep beraber aramaya.