Powered By Blogger

26 Ocak 2018 Cuma

İMZAM KANLA YAZILIR (1970)

Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Yılmaz Güney
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Özleyiş Film / Nami Dilbaz

Oyuncular: Yılmaz Güney, Hayati Hamzaoğlu, Nükhet Egeli, Nil Armay, Osman Alyanak, İsmet Erten, Elif Esen, Hüseyin Zan, Hakkı Kıvanç, Sırrı Elitaş, İhsan Gedik

Konu: Ünlü bir kasa hırsızı olan Yılmaz (Yılmaz Güney), cezasını bitirdikten sonra şartlı olarak hapisten çıkar. Bundan sonraki günlerini bir sürgün olarak Kayseri yöresinde geçirecektir. Genç kasa hırsızı, Kayseri'de bağlı olduğu karakola, sürgündeki varlığını kanıtlamak için her gün imza atıp yoklamasını yaptırır. Sabıkalı genci, sürgündeki disiplinli yaşamı bir hayli değiştirip uslandırmıştır. Onu yasa gereği dikkatle izleyenlerden biri de karakoldaki komiserdir. Komiser, genç adamı Kayseri'ye ilk geldiği gün sevmiş ve suskun kişiliğinin etkisinde kalmıştır.

Sürgündeki delikanlı, o yörede gördüğü bir kıza (Nükhet Egeli) âşık olur. Kayserispor antrenörünün kızıdır bu. Aşıklar sık sık buluşup gizlice dolaşırlar. Yılmaz, kızı babasından istemeyi düşlemektedir. Böyle bir girişimde bulunması için de kızım babasının mutlu bir gününü yakalaması gerekmektedir. Aşık delikanlı, Kayserispor'un şampiyonluk maçını kazanacağı günü sabırsızlıkla bekler.

Bu sırada Kayseri'ye birtakım karanlık yüzlü adamlar gelir. Bu kişiler, onun yıllarca tanıdığı soyguncu arkadaşlarıdır. Eski kasa hırsızı her şeye bir sünger çektiğinden adamlara yüz vermez. Soyguncuların amacı, Yılmaz'ı ele geçirip Kayseri'deki büyük bir fabrikanın kasasını açtırmaktır. Yılmaz teklifi kabul etmez. Güzel bir kadını yem olarak kullanıp, yatağına gönderirlerse de sonuç değişmez. Yılmaz artık o eski günlere dönme niyetinde değildir.

Soyguncu arkadaşları bu kez de kaba kuvvete başvurup Yılmaz'ın sevdiği kızı kaçırırlar. Bir kitapçı dükkânından telefon ettiklerinde olay ortaya çıkar. Genç adam, telefonda genç kızın sesini duyunca paniğe kapılıp kararını verir. Sevdiği kızı kurtarabilmek için bu soyguna katılmaktan başka seçeneği olmadığını anlar.
Büyük soygun, Kayserispor'un maçı sırasında gerçekleştirilecektir. Yılmaz fabrikanın kasasını açtıktan sonra, soyguncular kızı sakladıkları yeri gösterirler. Delikanlı, terk edilmiş eski, yıkık bir caminin avlusuna girerken, adamlar arabalarına binip kaçarlar. Kızı avlunun ortasında perişan bir halde bulur. Sevdiği kıza vahşice tecavüz edilmiştir.


Hiç beklemediği bu olay karşısında çılgına dönen delikanlı, vakit geçirmeden soyguncuların peşine düşer. Suçluları teker teker yakalayıp öldürür. Yine de acısı dinmez. Tutuklu bulunduğu hapishanenin penceresinden, intihar eden sevgilisinin cenazesini yaşlı gözlerle izlerken, yüreğindeki acısı daha da büyür...”Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” 



İKİ CESUR ADAM (1970)

Yönetmen: Suat Yusuf
Senaryo: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Anıt Film

Oyuncular: Feri Cansel, Yılmaz Şerif, Yıldırım Gencer, Sevgi Nurdan, Danyal Topatan, Faruk Panter, Nusret Özkara, Rahmi Doğa

Konu: Sahte para basıp, köylülerin topraklarını elinden almasıyla başlayan bir mücadelenin öyküsü.



  Daniel Boulanger (1922) ve Philippe de Broca’nın (1933-2004) beraber yazdıkları senaryodan Fransız yönetmen Philippe de Broca’nın 1964 yılında çektiği “Homme de Rio, L’” (Rio Maceraları) isimli filminden uyarlama. Filmde başlıca rolleri Jean-Paul Belmondo (1933), Francoise Dorléac (1942-1967), Jean Servais (1910-1976), gibi dönemin başarılı oyuncuları üstlenmişlerdir. (kyn:imdb)


İKİ AŞK ARASINDA (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Mustafa Yılmaz
Yapım: Mete Film / Necdet Erdur

Oyuncular: Uğur Güçlü, Fatma karanfil, Cenk Er, Tolga Tigin, Sami Tunç, Ece Cansel, haydar Karaer, Aydın Tezel, Küçük


Konu: Aynı kızı seven iki kardeşle, toprak ağaları arasındaki mücadelenin öyküsü.

İÇ GÜVEYSİ/İSTANBUL’LU DAMAT (1970)

Senaryo ve Yönetmen İlhan Engin
Kamera Manasi Filmeridis
Yapım Hisar Film / Özdemir Birsel

Eser: Hüseyin Rahmi Gürpınar, Reji Asistanı: Yavuz Işıklar, Kamera Asistanı: Selahattın Hiçdurmaz, Işık Direktörü: Mazhar Eröz, Prodüksiyon Amiri: Orhan Başkan, Montaj: İsmail Kalkan, Senkron: İhsan Yanık, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Renk Uzmanı: Turgut Ören, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören stüdyosunda renklendirilmiştir. )

Oynayanlar: Sadri Alışık (Kont Osman), Piraye Uzun (Ayşe), Suna Pekuysal (Semiha), Mualla Sürer (Dadı Kalfa), Necdet Tosun (Aşçı), Mümtaz Ener (Dehri Bey), Raik Alnıaçık (Zafer), Osman Alyanak (Amca), Necdet Yakın (Mehmet), Yılmaz Gruda (Bahçevan Bayram), Selen Serper Hizmetçi), Rukiye Göreç (Seniha),


Konu: Hiçbir işi olmayan , yaşamını avarelikle geçiren Osman’ın bu hayat canına tak demiş, son çare olarak paşa dedesinin tanıdığı Dehri Bey’in dul ve 3 çocuklu kızı ile evlenir. Kısa sürede kayınpederinin gözüne giren Osman Kereste fabrikasının başına getirilir. Çocuklarla başa çıkamayan Dehri Bey çocukları dadıya emanet etmek için araştırmaya başlar ve İngiliz bir mürebbiye için gazetelere ilan verir. Bunu duyan Osman’ın arkadaşı Mehmet, Avustralya’da yaşayan kız kardeşi Ayşe’yi İngiliz mürebbiye olarak köşke getirir. Olaylar bundan sonra gelişerek devam eder. 

HOŞ MEMO (1970)

Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Burhan Bolan
Foto Direktörü: Kaya Ererez
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Reji Asistanı: Kâmil Erşahin, Kameramana: Hüseyin Ererez, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Set Amiri: Yılmaz Topuz, Set Elemanları: Necip Koçak, Şahin Gök, Yalçın Topuz, Raif Öztürk, Montaj: Turgut İnangiray, Prodüksiyon Müdürü: Semih Sezerli, (Londra’da RANK stüdyolarında hazıorlanmıştır)

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Ülkü Özen, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Adnan Mersinli, Hüseyin Zan


Konu: Altından yapılmış tarihsel bir eser olan Artemis heykelini Türkiye'den yurt dışına kaçırmak isteyenlerin öyküsü. Hoş Memo diye bilinen bir kaptan var, aynı zamanda da Deniz Kuvvetleri'yle ortak çalışan bir ajan. Biraz James Bond havasında bir film. Filmin diğer adı da "Cennet Türkiye". Milli Eğitim Bakanlığı'ndan, Turizm Bakanlığı'ndan gereken izinler alınmış. görüntüleriyle Türkiye'yi de iyi temsil eden bir film 



HİPPİ PERİHAN (1970)

 “KORKUNÇ ARZULAR” 

Senaryo ve Yönetmen: Fehmi Tengiz
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Koç Film / Fehmi Tengiz

Oyuncular: Feri Cansel, Nevin Nuray, Aliye Rona, Ayton Sert, Necati Er, Erdoğan seren, Haydar Karaer


Konu: Dramatik bir öykü. 

HERKESİN SEVGİLİSİ (1970)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen
Kamera: Tangör Toydemir
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Herkesin Sevgilisi” ve “Çoban Yıldızı” Şarkıları bestekarı: Teoman Alpay, Müzikleri İdare Eden: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Eyüp Uyanıkoğlu, Prodüksiyon Amiri: Sedat Demir, Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alanlar: Tuncer Aydınoğlu, İsmail Karakaş, Bican Afşar, Dekorlar: Bilal Uysal, Set Amiri: Ahmet Ateş, Işıklar: Cengiz Ara,

Oyuncular: Türkan Şoray, Tanju Gürsu, Nuri Altınok, Enis Fosforoğlu, Aynur Aydan, Hayal Sirer, Yılmaz Gruda, Özen Tutucu, Birtane Desanto, Ömer Harun, Muammer Gözalan, Gülden Kıvanç, Renan Fosforoğlu, Ahmet Turgutlu (Kostarika),


KONU: Yaşlı bir konservatuvar öğrencisi arasındaki aşk öyküsünü konu alan bir film 


HER GÜNAHA BİR KURŞUN (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden

Prod. Amiri: Adnan İrkut; Yön. Asist.: Arif Erkuş; Kamera Asist.: Sami Güçlü; Prod. Asist.: Cemil Paskap; Set Amiri: Hasan Nurdan; Işık Şefi: İlhan Aslım; Laboratuvar: Cemil Orhan, Erol Yıldırım. Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel; Montaj-Senkron: Cevat Sezer, Süleyman Koyuncu: Neg. Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici; Sesleri Alan: Marko Buduris; (Kemal Film Platosu'nda Çekilmiş, Yıldız Film stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir)

Oyuncular: Ahmet Mekin, Mine Mutlu, Kadir Savun, Figen Han, Önder Somer, Güzin Özipek, Cemil Paskap, Şefik Döğen, Funda Gürçen, Feridun Çölgeçen, Muazzez Doğan, Mehmet Ali Akpinar, İhsan Gedik, Asim Nipton, Osman Han, Mustafa Yavuz, Mehmet Büyükgüngör


Konu: Mert bir delikanlıyla, bir kenar mahalle dilberinin öyküsü. 

HEDEFTE İKİ KİŞİ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Özler Film / Müfit İlkiz

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Ülkü Özen, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Altan Günbay, Aydın Tezel


Konu: Arkadaş olan bir polisle, bir gangsterin öyküsü. 

HAYATIMI MAHVEDEN KADIN (1970)

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Alaattin Perveroğlu
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Uğural Film / Alaaddin Perveroğlu

Oyuncular: Tugay Toksöz, Figen say, Turgut Özatay, Necdet Tosun, Talat Gözbak


Konu: Kötü bir kadın yüzünden başı belaya giren bir gencin macerası... 

HAYATIM SANA FEDA (1970)

Yönetmen : Muzaffer Arslan
Senaryo: Muzaffer Aslan, Bülent Oran
Foto Direktörü: Necati İltaç
Yapım Muzaffer Arslan

Kamera Asistanı: Kazım Çakırnaz, Müzik: Noray Demirci, Süheyl Denizci, Asistan Direktör: Kenan Davutoğlu, Set Amiri: Avni Turan, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Prodüksiyon Yöneticisi: Semih Sezerli, Dans: Ümit İris, Prodüksiyon Amiri: Fethi Oğuz, Film Hikayesi: Muzaffer Arslan, Burhan Bolan
(ACAR Film Renkli laboratuarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Türkan Şoray, Cüneyt Arkın, Münir Özkul, Gülgün Erdem, Aynur Ayda, Semih Sezerli, Sesi ile Nesrin Sipahi,


KONU: Genç bir iş adamı arabasıyla bir kadına çarpar ve kör olmasına sebep olur. Fakat kadının gözlerini kaybettiğinin farkında değildir. Bir süre sonra rastlantı sonucu kör kadınla karşılaşan genç adam kadını kendisinin kör ettiğini anlayınca ona yardımcı olmaya ve gözlerinin açılması için onu ameliyata razı etmeye çalışır. Bu arada aralarında bir aşk başlamıştır… 



HAM MEYVA (1970)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Erciyes Film/Nami Dilbaz

Oyuncular: Nuri Sesigüzel, Fatma Girik, Yılmaz Köksal, Hayati Hamzaoğlu, Suna Pekuysal, Osman Alyanak, Hüseyin Zan, Zeki Alpan, Atıf Kaptan, Mahmut Özkara, Mürüvvet Sim, Nusret Özkaya, Asım Nipton, Ahmet Koç, Zeki Alpan, Mahmure Handan, Selahattin İçsel


Konu: Nazlı (F. Girik), Anadolu'nun bir köyünde babası Hasan çavuş (O. Alyanak), üvey annesi Zekiye (M. Sim) ve üyev ağabeyi Rıza (H. Hamzaoğlu) ile yaşamaktadır. Aile fakir olduğu için Nazlı'nın zengin biriyle evlenmesini ve onları kurtarmasını beklemektedir. Sonunda inayet ağa (Z. Alpan) adlı zengin ama oldukça yaşIı bir damat adayı bulurlar. Nazlı buna karşı çıkar ama zorba üvey ağabeyi Rıza'dan çekinmektedir. Sonunda evden kaçar. Yolda komşu köyden Ömer (N. Sesigüzel) adlı bir gençle tanışır. Garip bir tesadüf Ömer'in babası ile Nazlı'nın annesi yıllar önce büyük bir aşk yaşamışlar ve birlikte ölmüşlerdir. Ömer ve Nazlı bu aşkı kaldığı yerden yaşamaya başlarlar. Fakat Rıza buna izin vermez ve Ömer'i vurur. Nazlı'yı da zorla yaşlı ağa ile evlendirir. Fakat Nazlı düğün günü kaçar. Ömer ölmemiştir ve yakın arkadaşı Deli Rüstem (Y. Köksal) ile İstanbul'a gelmiştir. Nazlı da İstanbul'a gelmiştir ama Ömer'i bulamamıştır. iki genç bir tesadüfle karşılaşacaklar ve hemen evleneceklerdir. Fakat Rıza mutlu olmalarına izin vermeyecektir. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik“ 

GÜZEL ŞOFÖR (1970)

Yönetmen: Mehmet Kousman
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu, Dr. Koushan , “Türk-Yunan Ortak Yapımı

Yönetmen yardımcısı: Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Film Hazırlık Stüdyosu: Barış Ören, Hüsamettin Ören, Osman Koşkan, Montaj: Metin Miroğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu (Ören Film),

Oyuncular: Filiz Akın (Filiz), Alpaslan Emir, Humayun Tebrizyan, Hulusi kentmen (Kamil Koray), Atıf Kaptan, Süreyya Şirin, Necdet Tosun, Mürüvvet Sim, Divlehan baban, Zeki Alpan

Konu: Tahran da yaşayan ve ailesi kazada ölen Fatma (Filiz Akın), arkadaşı Mehmet’le birlikte, ailesinin mirasına el koyan amcası Fahri’nin (Atıf Kaptan) peşine düşer. İstanbul da buldukları amcası mirası geri vermez. Fatma’ya evde hizmetçilik yaptırırlar. Mehmet ise arkadaşı Necdet’in (Necdet Tosun) evinde kalır ve arabasında dolmuşçuluk yapar. Amcasının oğlu Ali, Fatma’ya aşık olur, evlenmeye karar verirler. Ali buna karşı çıkar. Ali’yi Tahran da yanan fabrikaları için İran’a gönderirler. O yokken hamile olduğunu öğrenen Fatma’yı evden kovarlar. Dönüşte başkaları Fatma’yı, Ali’ye kötülerler. Fatma’nın bir oğlu olur ve kaza yapıp hapse giren Mehmet’in dolmuşunda şoförlüğe başlar. Bir gün para dolu çantasını geri götürdüğü Kamil Koray (Hulusi Kentmen) onu ve oğlunu yanına alır. Kızını kaybetmiş yaşlı adam bir süre sonra mutlu ölür. Tüm servetini Fatma ve oğluna bırakır. İşlerin başına geçen Fatma, alacaklısı olduğu amcası Fahri ve ailesini evden çıkartıp müştemilata yerleştirir. Ali’yi de yanına işe alır. Hiçbiri onu tanımaz. Ali’ye Fatma adlı bir kızı iğfal edip kandırdığını ve bir oğlu olduğunu bildiğini söyler. Gittikleri evde Fatma olarak karşısına çıkar, barışırlar. Ailesi ise Ali’nin Fatma olduğunu bilmedikleri patronuyla evlenmesini isterler. Ali onlara kızar. Ve evleneceği anda patron kıyafetiyle nikah masasına oturan genç kadın aslında Fatma olduğu ortaya çıkar...


GÜLLER VE DİKENLER (1970)

Yönetmen : Nejat Saydam
Senaryo Nejat Saydam, Bülent Oran
(Kerime Nadir’in aynı isimli romanından)
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alanlar: Tuncer Aydınopğlu, Bican Afşar, İsmail Karakaş, Müzikleri İdare eden: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Eyüp Uyanıkoğlu, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Reji Ast: Namık Karakılılan, İsmail Varol, Dekor: Bilal Uysal, Mustafa Akar, Prodüksiyon Amiri: Sedat Demir, Kamera: Tangör Toydemir, (Acar Film Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyuncular : Kartal Tibet, Hülya Koçyiğit, Salih Güney, Nuri Altınok, Reha Yurdakul, Avni Dilligil, Ali Şen, Süha Doğan, Sevgi Can, Aynur Aydan, Muammer Gözalan, Müşerref Çapın, Mehmet Büyükgüngör, Reşit Çııldam, Benan Öz, Necabettin Yal, Dilek Ayazoğlu, Ali Demir,

KONU: Filmde, zorla evlendiği erkeğin zifaf odasından kaçan genç bir kızla daha sonra tanışıp aşık olduğu gencin öyküsü anlatılıyor. “Verda genç, güzel ve hassas bir kızdır. Babası onun rızasını almadan Verda'yı zengin bir işadamıyla evlendirir. Evlendiği gece babasının ölümüyle yıkılan Verda bunalıma girer. Verda’nın fırsatçı kocası Haşim kendisine ortak olmak isteyen Selim beyi dolandırır ve iflas etmesine neden olur. Buna dayanamayan Selim Bey intihar eder. Selim Beyin doktor oğlu Eşber babasının intikamını almaya yemin eder.”



“Sen gülünçle acıyı karıştırıyorsun Haşim, hileyle ticareti karıştırdığın gibi.” Verda, odasına almadığı kocasına bunları söylüyor... ‘Şarkılar Belkıs Özener-Eyüp Uyanıkoğlu’ denmiş. Genellikle Selma Ersöz ile dinlemeye alıştığımız Eyüp Uyanıkoğlu’nun sesi filmde yok. Belki ‘Ne Sensiz Olurum Ne Senden Uzak’ adlı bestesinin sözlerini biraz değiştirerek kullandıkları için gönlünü almak istediler.… Verda, düğünlerindeki dansta yorulunca Haşim dinlenmesine karşı çıkar. Nedeni dans bitmeden otururlarsa rezil olurlarmış’ (niyeyse). Bestekâr Nuri Hoca, Verda’yı güle Haşim’i dikene benzetiyor. (Aynı şeyi Eşber de söyleyecek.) Armağan ettiği çiçeklerde çok sayıda diken var. Sonraki yıllarda güller dikensiz olarak verilir oldu. Genç kızın babası Ahmet’in nezaketi bir alem. ‘Çalgıcılar’ dediği orkestradan ‘doğru dürüst bir oyun havası çalmalarını’ ister… Filmde, romanda olmayan, ‘zifaf gecesi faciası’ var. Haşim, ilk gecelerinde Verda’ya çok kötü davranır. Ne o gece nede sonra genç kıza yaklaşabiliyor. Bu belki, seyircinin beklentisine uygun olarak Verda’nın Eşper’le ‘el deymemiş olarak’ evlenmesi içindir. Romandaki Haşim’in ise ‘çocuğu olmuyor’… Dr. Osman’a göre Verda ‘asabi kalp hastalığı’ sırasında ‘koklandığında solmaya mahkûm bir çiçek gibiymiş’. Haşim’e genç kıza sokulmayı yasaklamıştı. Eşper’den ise ‘aralarında hissi bir bağ varsa insaniyet namına kesip atmasını’ rica eder… Ahmet Bey’in evindeki iç çekimler ‘Aşka Tövbe’den (1968) anımsadığımız Sokollu Köşkünde yapılmış. Ayhanların evini ‘Yumurcak Köprüaltı Çocuğu’ (1970) filminde görmüştük… Bir akşam yemeğinde (biraz sonra evdeki cam taşla kırılacak) Verda, Belkıs Özener’in sesiyle ‘Gitmek mi Zor Kalmak mı Zor’ (1969) (Yusuf Nalkesen) şarkısını okuyor. Ama “Sormamışsın hiç kimseden” şeklindeki ilk dizeyi biraz değiştiriyor; “Sormamışım hiç kimseden.”… Haşim, Eşper’in evlerine gizlice girdiği sahnede Dursun Ağa’yı çağırmak istediğinde şaşırıp ‘Davut Ağa’ diyor… Dursun’un Eşper’i vurarak bayılttığında Elmer Bernstein’ın ‘The Magnificent Seven’ (1960) için yaptığı ‘Council’ / ‘Calvera’s Return’ ; Eşper polisten kaçarken ‘Thunderball’ (1965) filmindeki ‘Street Chase’ (John Barry) melodileri var… Erkek kahramanın adı Eşper ama çoğunlukla Eşber olarak söyleniyor (romandaki soyadı ‘Erzen’)… Verda’yı Jeyan Mahfi Ayral ; Eşper’i Abdurrahman Palay ; Selim’i Avni Dilligil; Ahmet’i Rıza Tüzün ; Recep’i Zafer Önen ; Mehtap’ı Suna Pekuysal; Nesteren’i Tijen Par; Gülsüm Kalfa’yı Alev Koral seslendirmiş… Ayhan’ın annesi rolündeki Dilek Ayazoğlu’nun rol aldığı başka bir film yok galiba… (Murat Çelenligil (editör) – sinematürk Internet veri tabanı) 



GÜNAHSIZ KATİLLER (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Nazmi Özer
Operatör Erhan Canan
Yapım: Özer Film/ H. Nuri Özer

Işık Direktörü: Aslan Yıldız, Yardımcısı: Sami Boskur, Prodüksiyon Amiri: Bülent Engin, Reji Asistanı: Zuhal Üstüntaş, Kamera Asistanı: Ali Özügül, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Montaj, Senkron: İsmail Kalkan, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ses Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: İzzet Günay (Demir), Nebahat Çehre (Semra), Hayati Hamzaoğlu (Ekrem), Cenk Er (Ömer), Kamuran Ballı (Oya), Nesrin Nur, Hüseyin Zan (Selim), Tahsin Koray (Fedai), Cango Kemal(fedai)


Konu: Artist yapma vaadiyle kandırılıp iğfal edilen bir kızla, intikam alan ağabeyinin öyküsü