Powered By Blogger

30 Ocak 2018 Salı

BÜYÜK ACI (1971)

Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Senaryo: Orhan Elmas
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Kamera: Çetin Gürtop, Yönetmen Yardımcısı: Erkan Işıklar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Ender Film, Şevket Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduris, Film Hazırlık Std.: Yıldız Film, Montaj : Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türkan, Laboratuar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş,

Oyuncular: Murat Soydan, Arzu Okay, Turgut Özatay, Mine Sun, Şaziye Moral, Necdet Tosun, Türker Tekin, Muzaffer Yenen, Mahmure Handan, Muzaffer Yenen, Cengiz Han, Tayfun Eray


Konu: Fatma (Arzu Okay) geçimini bir fabrikada çalışarak sağlayan güzel bir genç kızdır. Fabrikada en iyi arkadaşı birlikte çalıştıkları Selma’dır. Selma’nın arkadaşı olan Bekir (Turgut Özatay) birlikte rastladığı ve tanıştığı Fatma’nın güzelliğinden oldukça etkilenmiştir. Fatma ile olmak ister ama genç kız buna karşı çıkar. Bekir ise üsteler ve kaba güçle ona sahip olmak ister. Fatma elinden güçlükle kurtulduğu Bekir’den kaçarken bir trafik kazası geçirir. Hastaneye kaldırılır. Ameliyat edilebilmesi için kana ihtiyaç vardır. Radyodan anonsları duyan Yusuf (Murat Soydan) kan vermek için patronundan izin ister. bu fikre karşı çıkan patronu ile tartışan Yusuf arkadaşı Osman ile birlikte işten ayrılır. Hastanede gerekli kanı veren Yusuf ve Osman yeni bir iş aramaya başlar. Bir süre sonra Yusuf minibüs şoförü, Osman ise biletçi olarak çalışmaya başlarlar. Bu arada verilen kanla yaşam tehlikesini atlatan Fatma iyileşip hastaneden taburcu olur. Kendisine kan veren Yusuf’u bulur ve onunla tanışır. İki genç arasında başlayan sıcak ilişki kısa sürede aşka dönüşür. Bekir tüm çabasına karşın ayırmak istediği sevgililerin evlenmesine engel olamaz. Bu arada bir çocukları olan evli çift, Yusuf’un Almanya’ya çalışmaya gitmesiyle ayrı düşerler. Gözü hala Fatma’da olan Bekir fırsattan istifade genç kadına tuzak kurar. Bekir ve arkadaşları ıssız bir yere kaçırdıkları Fatma’ya tecavüz ederler. Fatma utancından eve dönemez. Ortadan kaybolur. Almanya’ya dönen Yusuf’u istasyonda görürse de ona görünmez. Yusuf sürekli Fatma’yı aramaktadır. Yine de ondan en küçük bir haber alamaz. Artık umudu kesen ve üzüntüden kahrolan Yusuf kendini verdiği içkili gecelerden birinde, salaş bir gazinoda Fatma’ya rastlar. Onca olan bitenin hesabını sorup gerçekleri öğrenir. Büyük bir kinle arayıp bulduğu Bekir ve arkadaşlarını öldürür. Sonuç; talihsiz Fatma ile Yusuf’un büyük bir umutla sıcak bir yuvanın çatısı altında büyüttükleri sevginin, onca çabaya karşın büyük bir acıya dönüşmesinden başka bir şey değildir… 

BÜTÜN ANNELER MELEKTİR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Foto Direktörü: İlhan Arakon
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Prodüksiyon Amiri: Avni Turan, Prodüksiyon Müdürü: Semih Sezerli, Sresleri Alan: Yorgo İlyadis, The Rank (Londra) stüdyolarında hazırlanmış, ve Pesen Film Stüdyolarında seslendirilmiştir.

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Selma), Ediz Hun (Fikret), Metin Serezli (Kenan), Gülistan Güzey (Dadı), Nergis Cansevdi (Zeynep), Ayşen Cansev Turgut Boralı (Selim), Doğan Tamer, Tarık Şimşek, Mehmet Büyükgüngör (Uşak), Erol Şen, İhsan Bayraktar, Şarkılar: Belkıs Özener, Sabahat Işık, Erdoğan Avcı, Cengiz Turalı, Mustafa Buvan, Şahin Gök, Tevfik Şen, Ercan Akyıldırım, Hüseyin Marangoz, Raif Öztürk, Ekrem Çınaroğlu, Şarkılar: Belkıs Özener,


Konu: Mutluluğunu yitiren bir genç kadınla, kıskançlık sonucu çocuğunu annesinden ayıran bir kocanın öyküsü. 



BUGÜN BENDE YARIN SENDE (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Natuk Baytan
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Saba Film / Necil Ozon

Oyuncular: Tanju Korel, Ülkü Özen, Sevgi can, Melek Görgün, Baki Tamer, Attila Ergün, İhsan Gedik, Oktay Yavuz


Konu: Bir kaçakçılık olayı ile bir polisin öyküsü 

BİZİMKİLER (1971)

“Hüdaverdi Pırtık” 

Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Eser: Sezgin Burak
Foto Direktörü: Mass Difala
Yapım: Kıvanç ve Oraloğlu Film

Reji asistanı: Erdal Boratap, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Laboratuar: Metin Eren, Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Senkron-Montaj: Turgut İnangiray, Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Ses Mühendisi: Nevzat Pesen, Prodüksiyon Amiri: N. Güleçöz, Ar Direktör: Ehat Alinçe, Set Amiri: K. Kongur, Işık Direktörü: Halit Aysan, Prodüktör: Gürdal Onur, Bülent Engin, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon’da seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Sezgin Burak (Hüdaverdi), Haldun Dormen, Önder Tekin, Ercan Yazgan (Pırtık), İhsan Yüce, Can Dirim, Pekcan Koşar, Öcal San, Suna Pekuysal, Yüksel Gözen, Mehmet Yıldırım, Benan Öz, Teoman Aksoy, Süreyya Gür,


Konu: " Çağımız kültürünü, "resimli roman kültürü" ismini verdirecek kadar simgeleyen, gazetelerin en çok okunan köşelerinden birini meydana getiren, Amerikalıların "comics" dediği resimli romanları küçümsememek gerekir... Zira bu romanlar, özellikle tutulanları, o toplumun çeşitli özelliklerinin aynası olarak alınabilir. Öylesine çeşitli ki bunlar: bir aile mizahını sürdürenler, İngiliz mizahına uygun (ve genellikle yazısız) olanlar, "entelektüel" olmayı amaçlayanlar (Hoş Memo gibi) hayal-bilimsel özellikleriyle çağımızın teknolojik gelişmesini yansıtanlar (Dişi Bond, Garth, Johnny Hazard), vs. vs... Sezgin Burak'ın "Bizimkiler"i, tamamen yerli malı malzemesi, tipleri bizden ve genellikle Türkçe’nin kıvraklığına, iki anlamlılığına dayanan esprileri ile olsun, aktüaliteyi izlemesi, günlük sorunlara değinmesi ve örneğin bütün bir mahalle halkının birbirini tanıması, yardımlaşması gibi Türk toplumuna özgü, Batı'da artık pek kalmamış özellikleri yansıtması ile olsun, başarılı bir resimli roman... Böylesine popüler olmuş bir seriyi sinemaya getirmenin kolaylığı da var, güçlükleri de. Lale hanım, kolaylıklardan gereğince yararlanmış: başarılı bir "tipleme" ile filmin zaten hazır olan ticari başarısını herhalde pekiştirecek... Ama güçlüklerin hiç birinin hakkından gelememiş. Bir espriler zinciri olan filme, sinemasal anlamda hiçbir hareket ve canlılık kazandıramamış. Ayrıca teknik bakımdan hoş görülmesi zor hatalarla dolu laboratuar işlemleri aceleye gelmiş bir film: kamera çalışması, fotoğrafları böylesine kötü, seslendirmesi, dublajı böylesine bozuk, montajı böylesine dikkatsiz yapılmış bir filme Türk sinemasında son yıllarda rastlamamıştık. Tutulmuş bir seriyi perdeye aktarırken seyircilerin hepsinin çocuk olmayacağını da herhalde düşünmek gerekirdi...(Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf 90) 

BİR TESELLİ VER (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Lütfi Ö. Akad
Fotoğraf Direktörü: Ali Uğur, Mike Rafaelyan
Yapım: Saltuk Film / Kadir Kesemen,

Müzik-Beste-Şarkılar: Orhan Gencebay, Orodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Asistan: Yaşar Koçer, Işık: İsmet Yurtcu, Set Amiri: Baki Soğukpınar, Montaj- Senkron: Cevat Szer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Reji Asistanı: Erol Keskin, Ömür Mete, Kamera Asistanı: Güngör Tetiker, Sesleri Alan: Necip Sarıcaoğlu; Kostümler: Firdevs Moda Evi, Renk uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, (Lale Film Stüdyosu’nda seslendirilmiş ve Ören Film Stüdyosu’nda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Orhan Gencebay, Tülin Örsek, Kadir Savun, Osman Alyanak, Güzin Özipek, Turgut Boralı, Danyal Topatan, Feridun Çölgeçen, Aydın Tazel, Aydın Tezel, Ekrem Dümer,


Konu: Bir fabrikada usta başı olarak çalışan, müziğe düşkün erdemli bir genç olan Orhan, aralarındaki sınıfsal, farklılıklarına karşın fabrika sahibinin kızı Nermi'ni etkiler ve birbirlerine büyük bir aşkla bağlanırlar. Filmin dönüm noktası Orhan Ustanın çalıştığı fabrikanın sahibinin kızıyla iş gereği karşılaşması ve gözlerinin kamaşması. Daha da güzel ve hoş olansa zengin kızı Nermin'in de kamaşması. Zengin kızı Nermin'in gözleri kamaşıyor, çünkü Kilyos yolunda arabası bozulup yolda kaldığında ve çaresizce fabrikaya yardım istemeye koştuğunda elinde gösterişsiz takım çantasıyla arıza yerine kadar birlikte geldiği usta hiç konuşmayan, cıvımayan bir emekçidir. Olanca özgüveniyle arabanın altına uzandığında hiç acele etmeden sıkışmış marş dinamosunu çalıştırdığında aynı tavrını, ağırlığını, edebini korumaktadır. Usta, şanlı Hafikoğulları'nın evinde araba tamiri sırasında kirlenen üstünü temizlerken de, sade bir teşekkür edip giderken de suskun ve onurludur. "Nereden buldun bu ne idüğü belirsiz adamı" diyen amca ya başını bile çevirip bakmamış, cevap vermeye bile gönül indirmemiştir. Zengin kızı Nermin, Orhan Ustanın marş dinamosunu çalıştırdığı arabada unuttuğu notalardan yalnızca iyi bir usta değil, aynı zamanda müzikle iç içe bir besteci olduğunu da anlar. Bu sihirli notaları Hafikoğulları'nın görkemli evini süsleyen piyanoda seslendirdiğinde büyülenir, çok sevmiştir bu Doğu kokan ezgileri çarpılmıştır hatta. Ayrıca Orhan Ustanın dünya nimetlerinden uzak görünmesine, arabada baş başa kaldıklarında ustaca şarkı söylemesine, direksiyon hakimiyetine, Kilyos sahillerinde hayattan kısacık alınan bir mala süresinde bile dalgalardan farklı ezgiler, farklı tınılar duyabilmesine, bunları imgeleminde bambaşka ışıltılı ezgilere dönüştürebilme yetisine, soğukkanlılığını her koşulda koruyabilmesine, sayısız gürültücü zengin fırlamadan oluşan sevimsiz gençler çetesinin, yani kendi yakın arkadaşlarının, can dostlarının olanca sululuklarına karşın soğukkanlılığını kaybetmemesine, onlara tükürmemesine, kafa atmamasına, tekme savurmamasına, dahası o kalabalığın içinde elinde purosu yüzünü buruşturup, "Gene getirmiş bu adamı" diye hayıflanan sevimsiz amcaya aldırmamasına daha da çok büyülenmiştir Nermin. (Vadullah Taş) 



BİR AVUÇ KAN (1971)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Osman F.Seden
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Kemal Film / Osman F.Seden

Oyuncular: Ahmet Mekin, Sezer Güvenirgil, Bilal İnci, Erol Taş, Kazım Kartal, Nubar Terziyan, M. Ali Akpınar, Doğu Kan, Süheyl Eğriboz

Konu: Tefeciye toprağını kaptıran köy delikanlısının, toprağını geri almak için yaptığı mücadele konu ediliyor.


BİR KADIN UĞRUNA (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Yapım: Kıvanç Film / Gürdal Onur

Oyuncular: Fikret Hakan, Lale Oraloğlu, Alev Oraloğlu, Avni Dilligil, Orçun Sonat, Güzin Özipek


Konu: Aynı erkeği seven bir ana-kızın yasak aşk öyküsü. 

BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ (1971)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Çetin Tunca,
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Zümrüt Film / Oksal Altınel


Oyuncular: Birtane Güngör, Atlan Bozkurt, Önder Somer, Nur Azak, Halit Akçatepe, Güzin Özipek, Tomris Önder, Cihat Tamer, Asım Nipton, Suna Pekuysal, Küçük Yıldızlar: Üç kara Boncuk 

BİR KADIN TUZAĞI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Foto Direktörü: Ali Uğur
Yapım: Kıvanç Film/ Gürdal Onur, Bülent Engin

Teknisyenler: Kahraman Copur, Ahmet Torbalı, İbrahim Erol, Işık Şefi: Mehmet Alışkan, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Turgut İnangiray, Aykut Oray, O Parlakkaya, S. Asyalı, Sesler ve fon Müziği: Necip Sarıcıoğlu

Oyuncular: Fikret Hakan (Fikret), Lale Oraloğlu (suna), Alev Oraloğlu (Letla), Orçun Sonat (Orhan), Güzin Özipek (Yenge), Ergun Özcan, Tülin Oral, Avni Dilligil (Muhsin), Melih Laçinkaya, Mesude Sunay, Zeki Sezer, Minik Orsel,


Konu: Gayrı meşru çocuğunun şerefini kurtarmak için hizmetçilik, dadılık gibi çeşitli işlerde çalışan bir kadının dramatik öyküsü. 

BİR KADIN KAYBOLDU (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal
Foto Direktörü: Necat Okçugil
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Türkan Şoray, Ekrem Bora, Kayhan Yıldızoğlu, Peri Han, Aynur Aydan, İlhan Hemşeri, Yılmaz Gruda, Diclehan Baban, Necabettin Yal, Muammer Gözalan, Nubar Terziyan


Konu: Kocasının dostunu öldürüp katil olan bir kadının, bu suç nedeniyle sevdiklerinden uzak durup kendisini kaybettirmeye çalışmasının öyküsü anlatılmaktadır 

BİR GENÇ KIZIN ROMANI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal (Muazzez Tahsin Berkant’ın romanından)
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Türkan Şoray (Selma), Ediz Hun (Fuat Taşkaya/Ahmet), Salih Güney (Doktor), Gülistan Güzey (Salih Taşkaya), Nedret Güvenç (Müdire hanım), Mümtaz Ener (Ömer), Suna Selen (Gülten), Nükhet Egeli (Doktorun Kardeşi), Mahmure Handan, Nubar Terziyan (Sadettin), Müşerref Çapın, Necabettin Yal, Filiz Bozkurt (Lusi), Muammer Gözalan (Şerif), Leman Akçatepe (Ayşe), Ali Ekdal (Kenan), Necabettin Yal, Hülya Şengül (Selma), Mustafa Yavuz (Kâhya), Nezihe Güler (Doktorun annesi),


► Aynı kızı seven iki erkeğin aşk hikayesi. 



BİNBİR GECE MASALLARI (1971)

 "Şehrazat ve Alâaddin’in Lambası”

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Volkan Kayhan
Kamera: Orhan Kapkı
Müzik: Seşlmi Andak
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Mine Mutlu, Salih Güney, Suna Selen, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Diler Saraç, Ekrem Gökkaya, Mümtaz Ener, Arap Celal, Faik Coşkun,


Konu: Şehrazat ve Alaeddin’in sihirli lambasını konu alan masalsı filmde kötü ruhlu büyücünün balık kılığına soktuğu kızla onu kurtarmaya çalışan Alaeddin’in öyküsü. 

BİCİRİK İŞ PEŞiNDE (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Karadeniz Film / Müştak Karadeniz

Sesleri Çeken: Marko Buduris, Montaj, Senkron Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türkkan, Laboratuar: Cemil Orhon (şef), Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Prodüksiyon Amiri: Bekir Çetiner,
Yıldız Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Uğur Güçlü, Figen Han, Aydın Babaoğlu, Hulusi Kentmen, Kayhan Yıldızoğlu, Muammer Gözalan, Oya Demirtaş, İhsan Alemdar, Komedyen Deni Key, Cango Kemal, Mehmet Yağmur, M. Ali Güngör, Dündar Aydınlı,


Konu: Bie cinyeti gördüğü halde on inamayanların öyküsü. 

BİN BELA BİR KURŞUN (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Nişan Hançer
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Sun Film/Ömer Özçelik


Oyuncular: Yıldırım Gencer, Piraye Uzun, Feridun Çölgeçen, Kazım Kartal, Ayla Ergün, Hakkı Kıvanç, Sırrı Elitaş, 

BİLARDO KAZIM (1971)

"ÖPME ÖLDÜR" 

Senaryo ve Yönetmen: Natuk Baytan
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Sun Film/Ömer Özçelik

Oyuncular: Tamer Yiğit, Melek Görgün, Baki Tamer, İhsan Gedik, Oktay yavuz, Nevin Er, Muzaffer Yenen, Ahmet karaca, Mehmet Yağmur, Cengiz Han,
Konu: Kabadayılık ile çevresine ün salmış Kâzım’ın maceralı öyküsü.


Not: “Öpme Öldür” adıyla çekilen film, “Bilardo Kâzım “ adıyla gösterime girdikten sonra ertesi sene 1972’de “Öpme Öldür” adıyla tekrar seyirci karşısına çıkmıştır.