Powered By Blogger

31 Ocak 2018 Çarşamba

FATOŞ SOKAKLARIN MELEĞİ (1971)

Yönetmen: Nejat Okçugil
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Okçugil Film/Nejat Okçugil

Oyuncular: Ayhan Işık, Esen Püsküllü, Turgut Özatay, Suna Selen, Nubar Terziyan, Sami Hazinses, Feridun Çölgeçen, Nevzat Okçugil, Yeşim Okçugil (Çocuk Yıldız), Mualla Sürer, Necdet Tosun, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Müşerref Çapın, Benan Öz, Muammer Gözalan, Kudret Karadağ, Tarık Şimşek, Reşit Çıldam, Özcan Yiğitmen


Konu: Fatoş zengin bir ailenin tek çocuğudur. Ayşe ise babası hapiste, annesi hasta, iki kardeşi ve kötü halası ile yaşayan fakir bir kızdır. İki küçük kızın tek ortak noktaları ise birbirlerine çok benzemeleridir. Ayşe'nin babası hapisten çıkmış ve onu istemediği için çok kötü davranıp, ona dilendiricilik yaptırmaktadır. Fatoş ise evden çok sıkılmıştır ve artık dışarları görmek için evden ayrılır. Fakat bir karışıklık olur ve iki kız birbirlerinin yerine geçer. Bunu kimse anlamaz ve kızlara aileleri inanmadığı için bu durum bir süre devam eder. Ayşe'nin zengin evinden ayrılıp hasta annesine gitmesi Fatoş'un ise bu aileden kaçarken bir cinayete tanık olması ve cinayeti işleyen Murat'ın iyi bir insan olduğunu anlayıp ona yardım etmek istemesi işleri daha da karıştırır. 

FAKİR AŞIKLARIN ROMANI (1971)

"Bela Adamı" 

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film /Osman F. Seden

Set Ekibi: Sonay Kanat, Ömer Bubu, Hakan Akyol, Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist.: Celal Şahin, Yaşar Şatıroğlu; Yön. Asist.: Arif Erkuş, Ali Kıvırcık; Kamera Asist.: Sedat Ülker; Dekorlar: Hasan Nurdan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prod. Asist.: Cemil Paskap; Renk Uzmanı: Mengü Yeğin; Montaj: Turgut İnangiray; Senkron: Mehmet Özdemir; Sesleri Alan: Nevzat Pesen; (Saner Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış, Süperfon Stüdyosu'nda Seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Kemal), Nur Alpan (Nur), Gülistan Güzey, Atıf Kaptan, Ali Şen, Feridun Çölgeçen, Aynur Aydan, Sami Ayanoğlu, Türker Tekin, Mustafa Dağhan, Necdet Mahfi Ayral, Mehmet Ali Akpınar, Ali Seyhan, Ahmet Kostarika, Cavİdan Dora


Konu: Babasının, zengin bir aile dostunun kızıyla evlendirmek istediği Kemal, yoksul ancak namuslu insanların sıcacık dünyasına adım atar ve Nur’u tanır. Bu fakir mahalle Kemal’in babası tarafından yıktırılıp, yerine fabrika yapılacaktır. Kemal’in bütün çabası boşa gider ve bir sonuç alamaz. İki genç, paraya karşı sevgiyi tercih ederler. Genç adam sevmediği biriyle çıkar evliliği yapmak yerine, sevdiği kızla evlenip babasının servetini reddeder. Fakir insanlarla dostluğu, dürüstlüğü, gerçek ve içten sevgiyi yaşamaya başlar. Ancak, taş kalpli işadamı, onların sevgisini de mahalleyi de yerle bir etmeye kararlıdır 

FAKİR KIZIN KISMETİ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Sultan Film/Ünsal Aybek


Oyuncular: Hülya Darcan, Ünsal Aybek, Melek Görgün, Attila Ergün, Necdet Tosun, Renan Fosforoğlu, Necdet Yakın, Ayten Aycan, Yusuf Sezer, Jale Öz 

EN KRALINA TEK KURŞUN (1971)

Yönetmen:Tavuz Figenli
Senaryo: Suha Doğan
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Süper Film/Halil Dilmen

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Sami Tunç, Behçet Nacar, Serap Olguner, Nejat Özbek, Süha Doğan, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Erdoğan Seren, Zeki Alpan, Yaşar Şener


Konu: İki soyguncunun öyküsü. 

EMİNE (1971)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Sadık Şendil
Kameraman Cahit Engin
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Arzu Film, Nahit Ataman

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Negatif Montaj: Hüsdam Üren, Mustafa Karataş, Montaj– Senkron: Osman Koşkan, Stüdyo Elemanları: Hikmet Kuyucu (Şef), Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Kuğu, Veli Özşahin, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Set Elemanları: Ahmet Aktüre, Sadi Kanat, Reji Asistanı: Muzaffer  Hiçdurmaz, Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Kameraman: Erdoğan Engin (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Lale Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Filiz Akın, Tarık Akan, Ekrem Bora, Şükriye Atav, Osman Alyanak, Süha Doğan, Serpil Seren, Yusuf Sezer, Zeki Alasya, Çocuk Yıldız: Hayrettin Aslan,Şarkılar: Belkıs Özener,


Konu: Bir gazino patronunun zorla sahip olmak istediği bir kızın aşk hikayesi 

ELMACI KADIN (1971)

Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo: Burhan Bolan 
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Oyuncular: Tugay Toksöz, Nebahat Çehre, Yıldız Kenter, Ergun Köknar, Erol Keskin, Nergis Cansevdi, Kayhan Yıldızoğlu, Turgut Boralı, Refik Kemal Arduman, Kerem Yılmazer, Hulusi Kentmen, Ayşen Cansev

Konu: Annesini zengin bir kadın zanneden ve uzun süre görmediği annesini görmek üzere yurt dışından gelen kızının düş kırıklığı.


Hal Kanter (1918-?) ve Harry Tugend’in (1897-1989) senaryosunu yazdığı Frank Capra’nın (1897-1991) yönetmenliğini yaptığı ve 19 Aralık 1961 de gösterime giren, “Pocketful of Miracles” isimli filmden uyarlama. Başlıca rolleri, Glenn Ford (1916-2006), Bette Davis (1908-1989), Peter Falk (1927) ve Hope Lange (1931-2003) oynamıştır.

ELVAN (1971)

Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Türkan Duru
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Ender Film

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Uğur Güçlü, Sezer Güvenirgil, Kadir Savun, Tufan Giray, Hasan Ceylan, Süheyl Eğriboz, Zeyno Zeren, Giray Alpan


Konu: İki düşman ailenin çocukları arasındaki gizli sevdanın öyküsü. 

DUDAKTAN SİLAHA (1971)

Senaryo ve Reji : Mehmet Aslan,
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Prodüktör: Işık Toraman

Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kameraman: Taci Saraç, Prodüksiyon Amirleri: Mustafa Oğuz, Şükrü Kirişçi, Teknik Direktörü: Taner Oğuz, Sesleri alan: Makro Buduris, Montaj-Senkron: Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türkan, Osman Atahan, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, İsmet Harslı, Muharrem Gündüz, Ertunç Şenkay, Süleyman Güzel, Süleyman Hoy, Abdullah Harslı, Teknik Ekip: Necati Buvan, Ercan Duman, Yılmaz Sergenli, (YILDIZ Film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Mine Soley, Aydın Tezel, Şefik Döğen, İstemi Betil, Deniz Çimenli, Sırrı Elitaş, Ekrem Gökkaya, Memduh Ünsal, Necati Tuna, Cevdet Balıkçı, Hüseyin Güler, Giray Alpan, Mustafa Özkaya, İbrahim Kurt

Konu: Avrupa’da müzik eğitimi alan Kenan mühendistir. Misafir olarak bulunduğu Bozyaka bağlarında 'kınalı yapıncak' adını taktığı Lamia'yı göıür, birbirlerini severler, aşklarını birleşmeleri ile sonuçlandırırlar. Kenan, Lamia'yı amcasından isteyeceğini söyler oysa bir prenses ile evlenmek üzeredir. Lamia evlenme teklifini reddeder.. Kenan evlenir, Lamia uzak bir akraba yanına gönderilir, burada kızını doğurur, doğumdan önce intihar etmek istemiş ama kurtarılmıştır. Doğumdan sonra yaşlı bir binbaşı ile evlenir; binbaşının yeğeni Vedat'ta yanlarına gelir, bir odada bulundukları bir sırada duman zehirlenmesi tehlikesi atlatmaları dedikodulara neden olur. Binbaşı, Lamia'yı boşar, Vedat Lamia’ya Kenan'ın evlendiğini daha önce söylemiştir. Boşanmadan sonra; Kenan, Lamia ve kızı ile birlikte arkadaşı Vedat'ın muayenehanesinde karşılaşırlar. Vedat nişanlı olduklarını söyler. Daha sonra Vedat ile evlenen Lamia'dan olan kızı Mebruke'yi son defa gören Kenan İzmir'e kız kardeşinin yanına gider. Altı ay sonra intihar haberi gazetelerde yer alır.


Durgun fakat duygulu bir şekilde sinemalaştırılan roman, kötü dekorlar yüzünden İnandırıcılığından çok şey kaybederken iyi niyeti asıl bozan, yakıştırma mutlu son: Kenan'ın intiharı yerine iki çileli aşığın birleşmesi oluyordu. Senaryoyu da yazan Kamil'in mutlu sona ulaşma gerekçesi; çekilen bütün acıları, ağlamaklı ve tipik anlatımdan sonra; filmin diğer filmlerinin yanında (İki Süngü Arasında ile birlikte) öne çıkmasına neden olmasından çok gişede sağlanacak tecimsel başarıya yöneliktir. Önceden denenmiş yapımcı (ve belki de sansür) istemlerini göz ardı edemeyiz. Onun için Dudaktan Kalbe sinemalaşırken 'Kınalı Yapıncak” Lamia'nın bestekar Kenan'la yıllarca süren acı ve tatlı aşklarının öyküsü olur. Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” 



DON KİŞOT SAHTE ŞOVALYE (1971)

Yönetmen: Semih Evin
Senaryo : Artun Yeres
Görüntü Yönetmeni : Muzaffer Turan
Prodüktör : Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Münir Özkul (Donkişot), Sami Hazinses (Şanso Panço), Hayati Hamzaoğlu, Ceyda Karahan (Rozinante), Kadri Ögelman, Mürüvvet Sim, İ. Hakkı Şen, Türkan Sülünay, Ahmet Turgutlu


►Roman’da dönemi biten bir toplum düzenini yeniden yaşatmanın olanaksızlığını anlatılmaktadır. Romanın mizah, ve yergili bir anlatımı vardır. Roman kahramanlarından Don Kişot hayalci, Sencho Panza İse gerçekçi bir tipi anlatmaktadır. Cervantes‘in, Don Kişot romanını yazma amacı, o dönemde çok yaygın olan şövalye romanlarını yermektir. Don Kişot, soylu bir insandır. şövalye romanlarının etkisiyle aklını kaçırır. O romanlardaki gibi gezici şövalye olmaya karar verir. Amacı kötülükleri bitirmek ve suçluları cezalandırmaktır. Dulsina adını verdiği kaba, cahil köylü kızını asilzade biri olarak kabul edip kendine sevgili seçer. Cahil köylü Sancho Panza’y1 uşak edinir. Sıska atı Rossinante’e binerek maceralara atılır Okuduğu İnsanlara kötülük ettiğine inandığı yel değirmenlerine saldırır. 

DİŞİ TARZAN (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Kayahan Arıkan
Görüntü Yönetmeni: Fevzi Eryılmaz
Yapım : Caka Film /  Kayahan Arıkan

Oyuncular : Müfit Noyan, Gülgün Erdem, Yaşar Güçlü, Faruk Panter, Ali Şen, Yılmaz Uzakdoğu, Turgut Kocadağ, Necip Tekçe, Tarzan Hasan, Arap Celal, Sevil Ceylan, Alp Sungur, Suzi


Konu: Batık bir geminin kaptanıyla, ıssız bir adada yaşayan yabani kızın öyküsü 

DİŞİ HEDEF (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden 
Kamera: Necati İltaç,
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden

Oyuncular: Orhan Günşıray, Ülkü özen, Behçet Nacar, Atilla Ergün, Nesrin Kaptan, Adnan Mersinli, Kadir Savun, Melek Görgün, Cemil Paskap, Feridun Çölgeçen, M. Ali Akpınar, Özcan Tekgül, Gülgün Erdem, Nubar Terziyan



Türker İnanoğlu’nun 5555. Afişle Türk Sineması” kitabında yer alan film afişinde (syf: 465) Senaryonun ve rejinin Osman F. Seden olduğu belirtilmektedir. Ancak Agah Özgüç’ün “Türk Filmleri Sözlüğü” 1. Cilt syf: 429 ve Gülşah Nezaket Maraşlı’nın “Osman Fahir Seden’le Türk Sinemasında Düet” isimli kitabının 386. Sayfasında, Senaryonun Semih Evin, Zafer Davutoğlu, Mehmet Dinler, Yönetmenin ise Osman F. Seden olduğu yazılmaktadır.

DADALOĞLU (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Sesleri Alan: Marko Buduris, Labnoratuar Şefi: Cemil Orhon, Lab.Yard.: Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Muharrem Gündüz, Bayram Güzel, İbrahim Eken, Montaj Senkron: Cevat Sezer, Negaif Montaj: Mamut Eskici, Prodüksiyon Amiri: Cavit Karakaya, (Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Feri Cansel, Behçet Nacar, Yeşim Yükselen, Ayton Sert, Süheyl Eğriboz, Nilgün Atılgan, Kadir Kök, Ali Şerif, Arap Celal, Küçük Yıldız: Sedef Ecer


Konu: Karısına tecavüz edilen çiftlik yanaşmasının intikamını konu alan macera filmi. 

ÇİRKİN VE CESUR (1971)

Yönetmen: Nazmi özer
Senaryo: Aydın Engin
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Star Film /Aziz Sarıkaya

Set Amiri: Nizam Ergüden, Set Elemanları: Kadir Kök, Ercan Akyıldırım, Hikmet Tüler, Reji Asistanı: Kâmil Erşahin, Kamera Asistanı: Erdoğan Engin, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sadettin Üren, Prodüksiyon Amiri: Cevat Alkan, Laboratuar Şefi: Turgut Ören, Yardımcılar: Necmiye Ören, Hikmet Koyuncu, Ses Direktörü; Yorgo İliadis,
Süperfon Film stüdyosunda seslewndirilmiş, Öten stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Yılmaz Güney, Sevgi Can, Piraye Uzun, Birtane Güngör, Nevin Nuray, Hayal Sirer, Hayati Hamzaoğlu, Danyal Topatan, Altan Bozkurt, Baki Tamer, Nizam Ergüden, Aliye Rona, Sami Tunç, Sevgi Can, Sami Tunç, Atlan Bozkurt, Oktay Yavuz, Osman Han, Nazım İnanlı, Nejat Özbek, Kâmil Erşahin, Küçük Oyuncular: Özdemir Avcı, Garip Ayık, K.Karaağaç,

Konu: Tüm köy halkı Güneşin Oğlu (Hayati Hamzaoğlu) ve adamlarından yaka silker. Kızlara tecavüz edilir, ağaya karşı çıkanlar öldürülür. Muhtar da salimlerden yanadır.
Köylüler kendi topraklarında korkuyla yaşarlar. Kadınları, kızları ellerinden alınır, köyün delikanlıları hem korkak, hem de çaresizdirler.

Yine bir gün, Güneşin Oğlu'nun baş adamı Karabıçak (Danyal Topatan) ve Kâhya (Baki Tamer), köylüleri meydanda toplar. Güneşin Oğlu'nun haremi için iki gelinin seçileceğini haber verirler. Kâhya köylüye hazırlıklı olmalarını söyler. Köyün delikanlıları yine ürkek ve sessizdir. Bu zalimlere karşı çıkan yalnızca köyün dul kadınıdır (Aliye Rona). Kadınlarına sahip çıkamayan köyün erkeklerini ağır bir dille suçlar. Rir yandan da onları uyarmaya çalışır. Bu işten hoşlanmayan kâhya, kadını yaka paça aldırıp bir odaya kapattırır.

Dağların tepesinde siyah şapkalı, beli tabancalı, siyah giysili ve atlı bir yabancı (Yılmaz Güney) görünür. Dağ eteklerinden dolanarak köye doğru inmekledir. Yabancı köy meydanında kulübeye hapsedilmiş dul kadını görür. Kadın, kafesli pencereden seslenir Yabancı'ya ve su ister. Yabancı yandaki çeşmeden bir tas su getirir, sonra da köylülere kulübenin kapısını açtırır. Dul kadın köyde kalması İçin yabancıya yalvarır. Köylüleri Güneşin Oğlu'nun zulmünden kurtaracak bir kahramana ihtiyaçları vardır.

Yirmi yıldır zalimlerle savaşan, haklıları koruyan Yabancı, düzeni sağlamak üzere köyde kalmaya karar verir. Zalim ağaya karşı köylüleri ayaklandıracaktır. Onlara nasıl karşı koyacaklarını anlatır. Tek çare silahlanmaktır. "Şerefiyle ölmek şerefsizce yaşamaktan iyidir, diyerek köy delikanlılarım yüreklendirir.

Güneşin Oğlu, yabancıdan rahatsızdır elbette. Köye Karabıçak ile adamlarını yollar. Ama bu defa köy delikanlıları hazırlıklıdır, iki grup köy meydanında karşı karşıya gelirler. Yabancı silahını ateşler. Ağanın adanılan bu beklemedikleri direniş karşısında bozguna uğramışlardır. Ama kaçmaya fırsat bulamazlar. Yabancının emriyle yakalanan saldırganlar, bir ahıra kapatılırlar. Çiftliğinde, köyden kaldırılan masum ve savunmasız kızlarla âlem yapan Güneşin Oğlu, bu haberi alınca çılgına döner.

Ağa, adamlarım bırakması için elçiler yollasa da Yabancı buna yanaşmaz. Köyde küçük çocuklar ve genç kızlar da dahil herkes silahlanmıştır. Güneşin Oğlu sabaha karşı adamlarıyla köyü kuşatır. Yabancı, çiftliğine zorla kapattığı kızları serbest bırakmasını ister Günesin Oğlu'ndan. Kanlı bir çatışma başlamıştır Dul Kadın ve Karabıçak ölür. Güneşin Oğlu adamlarıyla kaçarken köy delikanlılarından birini (Allan Boskurl) de yanlarında götürürler. Çiftlikte boynuna ip geçirip asacaklardır. Tam asacakları sıra, Yabancı gizlendiği yerden ateş ederek ipi kopartır, Güneş'in Oğlu'nu da acımasızca öldürür. Bu çatışmada köylüler de büyük kayıplar vermişlerdir. Ama sonuçta köy zalim ağanın şerrinden kurtulmuştur. Ve Yabancı büyük bir gönül rahatlığı içinde atıyla vadilerden tepelerden geçerek yeni bir hayata doğru yol alır. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” ”


► Almanya'da Kalkavan Video tarafından “Cesur” adıyla kaseti çıkarıldı. Filmin gerçek adı Çirkin ve Cesur'dur. Bir Anadolu westerni olan filmin senaryosu bazı düzenlemeler dışında Yılmaz Güneyin değil, Aydın Engin'indir. (Agah Özgüç) 

ÇIPLAKLAR (1971)

Senaryo Ve Yönetmen: Ahmet Salih Sencer
Kamera Operatörleri: Mustafa Yılmaz, Ali Uğur
Müzik: Mithat Akaltan
Yapım: Kur Film/Ahmet Salih Sencer

Set Amiri: Kahraman Kongur, Set: Altan Gökfiliz, Fuat Hıncal, Sami Özdemir, Necdet Cengiz, Makyöz: Nur Yazgan, Kostüm: Nail Yurdakul, Reji Asistanı: Emel Işık, KIamera Asistanları: Hüseyin Karındoyuran, Bedii Ener, Prodüksiyıon Amiri: Fatin Ergen, Laboratuar: Selahaddin Erbil, Dabahattin Hoşsöz, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Senkron: Zeki Sivas, Dublaj ve Sesleri alan: Ferudun Kınay, İpek Fillm Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Estella Blain, Demir Karahan, Yıldırım Önal


Konu: Issız bir adada geçen bir kadınla, iki erkeğin öyküsü. 

ÇINGAR BAŞLIYOR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tugay Toksöz, Sevgi Can, Süleyman Turan, Aytekin Akkaya, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, Belkıs Altınel, Nesrin Nuh


Konu: Hasta sevgilisini ameliyat ettirebilmek için soygun yapan gencin hikayesi.