Powered By Blogger

5 Şubat 2018 Pazartesi

YUMURCAĞIN TATLI RÜYALARI (1971)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım : Erler Film / Türker İnanoğlu

Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Müzik: Metin Bükey, şık Şefi: Şevket Yılmaz, Dublaj Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu (Yıldız Film), Film Hazırlık Std. : Barış Ören, Hüsamettin Eren, Montaj: Metin Miroğlu, Renk Uzman: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu

Oyuncular: Filiz Akın (Selma), Ediz Hun (Nihat), Turgut Özatay (Feleksiz Rıza), Mürüvvet Sim (Dadı), Önder Somer (Orhan), Kadir Savun (Kemikkıran Lütfü), Hulusi Kentmen (Selma’nın babası), Ergun Köknar (Eskici Osman), Necdet Tosun (Karpuzcu Ali), Kayhan Yıldızoğlu (Uşak), Cevat Kurtuluş (Aşçıbaşı), Nubar Terziyan nlamına gelmektedir (Ramazan), Feridun Çölgeçen, Çocuk Yıldız: İlker İnanoğlu (Yumurcak) “D. 1965”


Konu: Annesinin ölümünden sonra babası da işlemediği bir suç yüzünden hapse düşünce, Yumurcak (İlker İnanoğlu) kendine bakmak ve hayatını kazanmak zorunda kalır. Tek can yoldaşı köpeği Kahraman’dır. Bir gün mahallenin karpuzcusu Ali Dayı’ya yardım ederken, zengin bir kadın olan Selma’nın (Filiz Akın) çalınan cüzdanını köpeği ile hırsızı yakalayıp evinde geri verir. Orada kendisine çok benzeyen bir resim görüp şaşırır. Selma da bu benzerliğe çok şaşırmıştır. Resimdeki çocuğun oğlu olduğunu, ama öldüğünü söyler. Yumurcak’tan yanında kalıp oğlu olmasını ister. Böylece sevimli ve akıllı Yumurcak’ın yaşamında yeni bir dönem başlar. Cezası bitip tahliye olunca ilk işi Yumurcak’ı bulmak olan Nihat, (Ediz Hun) oğlunun zengin ve mutlu hayatını bozmak istemez. Gerçek kimliğini saklar ve Yumurcak’ın özel şoförü ve en iyi dostu olur. Ama çevrede kötü adamlarda vardır. Babasının bir düşmanı ve annesinin kıskanç eski nişanlısı birlik olup Yumurcak’ı kaçırırlar. Nihat’tan da Selma’nın kasasını soymasını isterler. Aksi halde her şeyi anlatacaklarını söylerler. Yumurcak “en iyi dostu”nun çete reisi olduğunu sanır. Nihat, Selma’ya gerçeği itiraf eder. Birlikte fidyecilerin peşine düşerler. Ve sonunda Yumurcak, kendisini koruyup yaşamını kurtarmaya çalışan Nihat’ın aslında babası olduğunu öğrenir

YOSMALAR TUZAĞI (1971)

Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Tugay Toksöz, Fatma Karanfil, Okan Demir, Turgut Özatay, Necip Tekçe, Nevin Nuray, Ali Ekdal, Benan Öz, Aynur Aydan, Feridun Çölgeçen, Asım Nipton, Leman Akçatepe, Kudret Karadağ, Necip Tekçe, Ali Ekdal, Selda Samuray, Yaşar Küçük

Konu: Beyaz kadın ticareti yapan bir çeteyle, bir polisin öyküsü


YIRTIK NİYAZİ (1971)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Saltuk Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Feri Cansel, Reha Yurdakul, Sadri Alışık, Tanju Okan, Sırrı Elitaş


Konu: İşsiz güçsüz bir gençle, serseri ruhlu bir kızın aşk öyküsü. 

YEDİ KOCALI HÜRMÜZ (1971)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Ayşe Yılmaz (Şasa)
Eser: Sadık Şendil
Fotoğraf Direktörü: Çetin Tunca
Müzik Direktörü: Nevzat Sümer
Yapım: Birsel Film/ Özdemir Birsel

Asistan Rejisör: Zeki Ökten, Asistan: Erol Amaç, Ar Direktör: Secat Kırmacı, Dekoür: Erbil Demirtaş, Kostüm: Niyazi Er, Makyaj: Zeki Alpan, Terzi: Muazzez Enbikyan, Işık Şefi: Mazhar Eröz, Set Amiri: Baki Soğukpınar, Işık Asistanı: Mustafa Kargın, Orijinal Direktör: Ferit Öngözkaş, Yazılar: Onu Bil, Prodüksiyon Asistanı: Yüksel Lavuk, Asistanı: Nihat Cerit, Seslendirme: Yotgo İlyadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: Sezai Elmaskaya, Senkron: İhsan Yamak, Negatif Montaj: Muaharrem Uzun, Laboratuar Şefi: Hikmet, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Türkan Şoray (Hürmüz), Tanju Gürsu (Katil Fişek Ömer), Salih Güney (Doktor), Süleyman Turan (Hızır Reis), Münür Özkul (Hasan Efendi), Suna Selen (Havva), Mualla Sürer (Doktorun annesi), Ali Şen (Kadı Efendi), Rukiye Göreç (Kılavıuz Safinaz), Güzin Özipek, Necdet Yakın (Hallaç Rüstem), Kudret Karadağ, Cevat Kurtuluş, Ahmet Turgutlu (Bekçi Memo), Necip Tekçe, Reşit Çıldam, Kemal Çelme,

KONU: İmam nikâhlı kocalarıyla alay edip onları birbirine düşüren bir kadının öyküsü komedi olarak anlatılmakta.


► Yedi Kocalı Hürmüz'ün hikâyesi, 8 yıl sonra, Atıf Yılmaz'ın ilgisini çekecekti Kostümler, teknik olanaklar ve renkli sinemanın avantajlarını da birleştirip bir tiyatro sahnesini sinemada canlandırmanın hayalini kuran Atıf Yılmaz, filmin ortasına koyduğu, dönemin yıldız oyuncusu güzeller güzeli Türkan Şoray'la büyük bir gişe başarısı hayal etmişti belki de. Ancak film ne yazık ki ilkinin başarısını yakalayamayacaktı. Filmin müziklerini Nevzat Sümer yapmıştı. Tabii o zamanlar sözleri Sevgi Sanlı'ya, bestesi Atilla Özdemiroğlu'na ait olan Yalnız Kullar (Tanrım) ortalarda yoktu henüz, şarkı için 10 yıl daha beklemek gerekiyordu. Ancak Türkan Şoray tüm güzelliğiyle ve işvesiyle, üstelik bir kadının nasıl hem böyle masum ve hem de böyle fettan olabileceğini bizlere göstermeye çalışırken devamlı kırpıştırdığı kocaman gözleriyle büyüleyiciydi. Ve tabii filmde de vurgulandığı üzere, onu son derece sadık ve saf bir eşken bu hale getiren sadakatsiz kocası Katil Fişek Ömer'den başkası değildi. 



YAVRU İLE KATİP (1971)

Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Mike Rafaelyan
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Oyuncular: Müjdat Gezen, İsmail Hakkı Şen, Nergis Cansevdi (Ayşen Cansev), Kayhan Yıldızoğlu, Turgut Boralı, Seden Kızıltunç, Suzan Ustan


Konu: Bir miras nedeniyle taşradan kente gelip, başından çeşitli olaylar geçen bir salağın öyküsü. 

YARIN SON GÜNDÜR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Güney
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan Atasoy

Oyuncular: Yılmaz Güney, Fatma Girik, Süleyman Turan, Nihat Ziyalan, Erol Taş, Nüket Egeli, Bilal İnci, Feridun Çölgeçen, Gökben, Yavuz Selekman, Oktay yavuz, Doğan Argun, Muammer Gözalan, Meral Kurtuluş, Nizam Ergüden, Mustafa Yavuz

Konu: Polis Müdürü, emniyet mensuplarıyla projeksiyonlu bir toplantı yapmaktadır. Bazı gangsterleri fotoğrafları ekrana yansımakta, müdür de bunlarla ilgili bilgiler vermektedir. Polis memurlarının dikkatli olmaları konusunda uyarır. İçlerinde en tehlikeli olanları Pehlivan Rıza (Bilal İnci), Aslan Avcısı adıyla da anılan Yakup (Feridun Çölgeçen) ve Kara Çocuk'tur (Yılmaz Güney). Komiser Süleyman (Süleyman Turan), Kara Çocuk isimli bu gangsteri gayet iyi tanımaktadır. Çocukluk arkadaşıdır, birlikte bahçelerden erik çalmışlardır. Komiser Süleyman eski arkadaşı Kara Çocuk'u ziyaret eder. Geçmişten, ortak anılarından söz ederler. Süleyman komiser gibi değil, bir arkadaşı gibi konuşmaktadır Kara Çocuk'la. Ve artık bu karanlık işleri bırakmasını ister ondan. Ama Kara Çocuk pek ilgilenmez bu uyarıyla, dalga geçer. Yaşlı bir gangster olan Yakup'un adamı Pehlivan Rıza peşinde olduğu sürece uslanması mümkün değildir. Rıza belalı bir adamdır ve zaten bir adı da 'Kemik Kıran'dır.

Yakup'un birlikte çalışma teklifini geri çeviren Kara Çocuk, bu nedenle topun ağzındadır. Yakup, adamı Kemik Kıran Rıza'ya emir verir ye Kara Çocuk'un öldürülmesini ister.

Bir gün Kara Çocuk, can yoldaşı, sevgilisi Mavi Çocuk'la (Fatma Girik) evlerinde otururlarken, kapı çalınır. Kucağında ağlayan bebeğiyle bir kadın vardır kapıda ve yardım istemektedir. Kadının evi yoktur, sokakta kalmıştır... Kadım içeri alırlar, yemek verirler, yatağını hazırlayıp güzelce yatırırlar. Gece yarısı evin çevresi Rıza ve adamları tarafından kuşatılır. Evde herkes uykudadır; Kara Çocuk, Mavi Çocuk ve kimsesiz kadın. Aslında kadın uykuda değildir. Dışarıdan gelen bir işaretle yatağından süzülür gibi kalkar ve evin kapısını açar. İçeri giren iki silahlı adam yatak odasına doğru ilerlemektedir. Ancak Kara Çocuk olaya uyanmıştır. Adamları elbise dolabının aynasından görür. Hemen silahlarını ateşler ve iki adamı öldürür. Polis Müdürü bu olayı çözmek üzere Komiser Süleyman'ı görevlendirmiştir İki kişiyi öldüren Kara Çocuk tutuklanacaktır. Karısının dırdırları yüzünden evde huzuru kaçan Süleyman, bu yeni görevi nedeniyle iyice huzursuz olmuştur. Ama yapacak bir şeyi yoktur, çaresiz çocukluk arkadaşı Kara Çocuk'un peşine düşer.

Polis iz sürerken Kara Çocuk, sevgilisi Mavi Çocuk'la birlikte yeni bir maceranın içine düşerler. Mavi Çocuk erkek gibi silah kullanan yürekli ve çok iyi bir nişancıdır. Kara çocuk yine beyaz fötr şapkası, şık beyaz takım elbisesi ve yanında sevgilisi Mavi Çocuk olduğu halde silahlarıyla, zengin işadamı Cazip Bey'in (Nihat Ziyalan) evine girerler. Gazip Bey evlidir. Kara Çocuk, karı-kocayla aralarında 'Bilen Kazanıyor” adlı bir bilgi yarışması düzenlerler. Cazip Bey şaşkındır. Sorulan her sorunun farklı bir fiyatı vardır. Soruların doğru cevabını veremeyip kaybeden, o soru için saptanan bedeli karşı tarafa ödeyecektir. Şaşkın karı-koca yarışmayı kaybedip borçlanırlar. Kara Çocuk kazandıkları parayı isterken evin iri yarı uşağı Zülfikar (Erol Taş) çıkagelir. Zülfikar evdeki hizmetçinin de kocasıdır. Uşak rehin alınır, Cazip Bey borcunu ödememek için direnir, Kara Çocuk da Zülfikar'ı bağlayıp kaçırır. Uşağın karısı, Cazip Bey'e yalvararak kocasını kurtarmasını ister, bunun için adamın borcunu ödemesi gerekmektedir, ama Cazip kılını kıpırdatmaz Zülfikar için. Daha sonra Kara Çocuk Zülfikar'ı serbest bırakır. Yirmi beş yıldır yanında çalıştığı adamın kendisini kurtarmak için gereken parayı vermemesine çok bozulan Zülfikar, karısını da alarak köyüne döner Bu arada Mavi Çocuk hamiledir. Ve doğal olarak düzenli bir hayat yaşamak istemektedir. Yalnızca doğacak çocuğu için yaşayacaktır artık. Kara Çocuk'a teslim olmaları konusunda baskı yapar Kara Çocuk karşı çıkar ve ayrılırlar. Mavi Çocuk çok üzgündür. Komiser Süleyman'a gidip dert yanar. Süleyman bir sorun çıkmadan Kara Çocuk'u teslim alabilmek için saklandığı yeri söylemesini ister Mavi Çocuk'tan. Mavi Çocuk başlangıçta direnirse de sonra vazgeçer ve Kara Çocuk'un saklandığı yeri söyler. Oraya gittiklerinde Kara Çocuk, Yakup'un adamlarıyla çatışmaya girmiştir. Yakup'u vurup öldürür, Rıza teslim olur, Kara Çocuk kaçar.

Bir süre sonra iki sevgili birbirlerini özlemişlerdir. Bir meydanda buluşmayı kararlaştırırlar. Buluştuklarında ikisinin de ellerinde karanfil vardır. Birbirlerine hasretle sarıldıklarında çevreyi saran polis Kara Çocuk'a teslim olması uyarısında bulunur. Birden polisleri gören Kara Çocuk silahına davranır. Ancak aceleci bir polis tarafından kurşunlanır. Kana bulanan beyaz takım elbisesiyle yere düşer ve Mavi Çocuk hıçkırıklarla üstüne kapanır. Komiser Süleyman şaşkın, çaresiz, arkadaşına doğru koşar. Ama artık çok geçtir. Kara Çocuk, Mavi Çocuk'un kolları arasında can vermiştir, yerde de iki karanfil kalmıştır geriye . “ Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf, 324 ”

► Filmin jeneriğinde senaryo yazan olarak Metin Yankı adı var. Ancak senaryo, yazılmamış haliyle Yılmaz Güney'in kafasındadır. Temel öyküyü filmi çekerken düzenler. Film daha sonraki vizyonlarda “Kara Çocuk Mavi Çocuk” adıyla gösterime girdi. (Agah Özgüç)

ÖDÜL:
► Adana Altın Koza Film Festivali'nde (1971)
► Süleyman Turan “'en başarılı yardımcı erkek oyuncu”


YARIN AĞLAYACAĞIM (1971)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: İlhan Arakon
Müzik Direktörü: Metin Bükey
Yapım: Erman Film /Hürrem Erman

Kamera Asistanı: Cengiz Tura, Işık Şefleri: Dede Uğuır, Rıdvan Varol, Set Amiri: Mustafa Buvan, Set Elemanları: Bedri Uğur, Halil Doğan, Mehmet Köz, Beste: Metin Bükey, Rıza Ateş, Ziya, Şarkılar: Alaattin Şenses, Belkıs Özener, Prodüksiyon Amiri: Avni Turan, Montaj—Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Sevda), Ediz Hun (Murat), İzzet Günay (Kemal), Yalçın Gülhan (Ayhan), Gülistan Güzey (Ruhsar), Turgut Boralı (Necmi), Kayhan Yıldızoğlu, Baki Tamer (Kemal’in adamı), Hüseyin Zan, Yonca Koray (Filiz), Mehmet Ali Akpınar (Kemal’in adamı), Süheyl Eğriboz (İlyas), Ahmet Şenses, Ekrem Dümer, Ünal Gürel


Konu: Şarkıcı karısının sevgilisini öldürüp arabasıyla kendini uçuruma atan bir gazinocunun öyküsü. 



YALNIZ DEĞİLİZ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Horon Film/Tanju Gürsu
Burhan Tekinliğ

Ar Direktör: Basri Büyükcan, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Müzik: Metin Bükey, Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Fikret Hakan, Hülya Darcan, Tanju Gürsu, Yusuf Zezgin, Esen Püsküllü, Kuzey Vargın, Müjdat Gezen, Suna Pekuysal, Ergun Köknar, Zeki Tüney, Muammer Gözalan, Kamer Sadık, Şeref Çokşeker,

Konu: Bir pansiyonda yaşayan küçük insanların öyküsü.


YAĞMUR (1971)

Yönetmen: Orhan Elmas
Eser: Erdoğan Tünaş
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun , Önder Somer, Gülistan Güzey, Deniz Erkanat, Şaziye Moral, Necdet Tosun

KONU : Ses sanatçısı Gülse (Hülya Koçyiğit) konser vermek için, Ressam Fikret (Ediz Hun) sergi açmak için aynı uçakla İzmir’e gidip tesadüfen aynı otelde yan yana odalarda kalırlar. Valizleri karışır, Fikret onu otelde sahnede görür ve tüm bu rastlantısal nedenlerle tanışıp yakınlaşırlar. Fikret zengin bir iş adamının kızı Jale (Deniz Erkanat) ile nişanlıdır. Gülse’nin nişanlısı Refik de (Önder Somer) varlıklı bir insandır. Fikret Gülse’yi büyükannesini ziyarete götürür. Ve ilişkileri giderek aşka dönüşür. Dönüşte nişanlılarından ayrılıp evlenmeye söz verirler. Söz verdikleri gibi de yaparlar. Buluşacakları gün geciken Gülse’ye bir araba çarpar ve genç kız kötürüm olur. Fikret merak içindedir. Gülse ona telefon ederek kendisini sevmediğini ve Refik’le evleneceğini söyler. Fikret ona ulaşmaya çalışır. Adresini bulup gittiğinde Refik’ke Gülse’yi mutlu bir yakınlık içinde görünce kırılır ve içi nefretle dolar. Gülse onu nikaha davet eder, Jale’yi de arayıp Fikret’in onun sevgisine ihtiyacı olduğunu söyler. Jale Fikret'le yaşamaya başlarsa da, genç adamın gönlü hala Gülse’dedir. Jale gerçeği bildiği halde Gülse’ye söz verdiğinden açıklamaz ve anlayış gösterip Fikret’ten ayrılır. Bu arada ölen büyükannesinin bıraktığı mektupta şalını Gülse’ye vermesini vasiyet etmiştir. Fikret yeni açtığı sergide, Gülse’nin portresini de satışa çıkarır. Sergiye gelen Gülse, kendi tablosunu alır. Satıştan vazgeçen Fikret galeriye geç kalında resmin sakat bir bayan tarafından alındığını duyar. Şalı vermek üzere Gülse’nin konserine gider. Gülse, Fikret’in fark etmemesi için koltuk değneklerini saklar. Fikret Gülse’ye şalı verir. Bir gün sonra buluşacakları günün yıldönümüdür. Fikret Gülse’ye ne kadar üzgün ve kızgın olduğunu anlatır. Tam çıkıp giderken yaptığı tabloyu ve koltuk değneklerini görünce, resmi satan alan kadının Gülse olduğunu anlar. Yine de genç kadına hiçbir şeyi belli etmez. Buluşacakları günün yıldönümünde Gülse, anılarını ve o günü yaşamak için otele geldiğinde Fikret’le karşılaşır. Fikret her şeyi bildiğini söyleyerek ona evlenme teklifini yineler. Gülse de olanları anlatır ve iki sevgili kavuşurlar... 

YABAN ALİ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Bozkurt Film/İsmail Gonca

Oyuncular: Murat Soydan, Piraye uzun, Ülkü Özen, Özdemir han, Nedret Güvenç, Altan karındaş, Mümtaz Ener, Feridun Çölgeçen, Erden Alkan, Güzin Özipek, Altan Karındaş

Konu: İki arkadaşın gangster çeteleri arasında geçen macerası



 James Leo Herlihy’nin (1927-1993), romanından, Waldo Salt’ın (1914-1987) senaryolaştırdığı ve John Schlesinger’in (1926-2003) yönetmenliğinde 1969 yılında çekilen “Midnight Cowboy” (Geceyarısı Kovboyu), isimli filmden uyarlama. Bu filmin başlıca rollerini: Dustin Hoffman (1937), Jon Voight (1938) ve Sylvia Miles (1923eçirdikleri maceranın öyküsü.


VURGUNCULAR (1971)

Yönetmen: Şerif Gören, Yılmaz Güney
Senaryo: Yılmaz Güney
Görüntü Yönetmeni: Gani Turanlı
Yapım: Güney Film / Yılmaz Güney

Oyuncular: Yılmaz Güney, Fikret Hakan, Orhan Günşiray, Nazan Şoray, Hayati Hamzaoğlu, Erol Taş, Muzaffer Tema, Bilallnci, Feridun Çölgeçen, Hüseyin Zan, Danyal Topatan, Tank Şimşek, Melek Görgün, Figen Han, Osman Alyanak, lhsan Gedik, Yılmaz Türköğlu, Kudret Karadağ, Erdoğan Seren, Oktay Yavuz, Yaşar Şener, Hakkı Haktan, Şerif Gören

Konu: İki kader arkadaşı Cesi Cemal (Yılmaz Güney) ile Kont (Fikret Hakan), İstanbul'u paylaşmak isteyen gangster çetelerine karşı amansız bir savaş vermektedirler. Çocuklukları birlikte geçmiştir. İlk soygunlarını öğrencilik yıllarında okulun kantinini soyarak gerçekleştirmişler ve bunun sonucunda da üçer ay subyan koğuşunda yatmışlardır. O yıllardan sonra da hiç ayrılamamışlar ve ünlü iki kabadayı olmuşlardır. Onları yetiştirip işin inceliklerini öğrenen ve ünlenmelerini sağlayan da, yıllar önce emekliye ayrılıp kendi kabuğuna çekilen eski gangster Alkapon Osman'dır (Osman Alyanak)

Birbirlerinin benzeri olarak, aynı fötr şapka, takım elbise, topuklarına dek uzanan maksi pato ve beyaz yün atkılarıyla dikkati çeken ünlü ikili, vurgundan ve soygundan elde etlikleri paralan fakir halka dağıtırlar. Gecekondu mahallesinde yaşayan Çocuklara da şeker, defter Ve kalem gibi araç gereçler alırlar.

Cesi ile Kont yine bir soygun sırasında Zengin bir kadından değeri yüksek bir gerdanlık almışlardır. Bu tür malların alıcısı da Bay Leoni'dir (Feridun Çölgeçen). Mücevherleri Leoni'ye satmaya geldiklerinde, Leoni'nin evinde gangster Mardö'nün (Bilal Inci) adam. ları da vardır. Onlara haberi veren elbetle Leoni'dir. Bir tuzağın ortasına düştüklerini anlayan Cesi ve Kont silahlarını çekip hepsini temizlerler. Tam 7 ölü vardır. Olaydan sonra polis şefi Komiser Alpaslan (Muzaffer Tema) ünlü gangsterlerin işlettikleri kumarhaneleri basar. Kentin her bölgesinde aramalar yapılır. Cesi ve Kont bulunamaz. Cesi bu kez mücevherleri kumarhane sahibi Çorbacı'ya (Eral Taş) Satar. Ancak müxcevherler sahtedir. Çorbacı aldatıldığını anlayınca Bulut'a (Orhan Günşıray) hediye eder bunları. Bulut bölgenin uyanık ve sayılı kabadayılarından biridir. Bulut da bu sahte mücevherleri kulupcü Mazhar'a (Hayati Hamzaoğlu) satar. Cesi'nin oyununa geldiklerini düşünen gangsterler intikam peşine düşmüşlerdir.

Cesi ve Kont vurgunculardan aldıkları paranın bir kısmını Özürlü bir kızın gözlerini açtımak için kullanacaklardır. Gözleri görmeyen Nazan (Nazan Şoray), Alkapon Osman'ın kızıdır. Cesi ve Kont. Osman'a yıllar önceki borçlarını da böylece ödemiş olacaklardır kendilerince. Adamlarını kaybeden ve büyük bir bozguna uğrayan Çorbacı, Kulüpçü Mazhar ve Mardö aralarında kura çekerler. Bulut'u Mazhar, Kont'u Çorbacı, Cesi'yi de Mardö öldürecektir. Böylece kanlı bir av başlamıştır. Bulut bir evde sevgilisiyle (Egen Han) birlikte öldürülür. Kont'u bir sokakta pusuya düşürürler. İki arkadaşını yitiren Cesi tek başınadır artık. Ve arkadaşlarının intikamını alacaktır. Önce Mardö'yü vurur. Sonra bir tepede adamlarıyla üzerine gelen Çorbacı'yla Mazhar'ı makineli tüfekle tarayarak öldürür. Sevgili arkadaşı Kont'la yıllardır bir çiftlik kurma hayalleriyle yaşayan Cesi de yaralanmıştır bu çatışma esnasında. Olay yerine gelen Polis Şefi Alpaslan, ona teslim ol çağrısında bulunur. “ Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf, 324 ”

Notlar: Filmin jeneriğinde yönetmen olarak Şerif Gören adı geçer. Gören, Güney'in asistanıdır. Ama Yılmaz Güney'in açıklamasına göre, filmi Gören'le ortaklaşa yönetmişlerdir. Bu nedenle Vurguncular, yönetmen olarak bütünüyle Yılmaz Güney'in filmi sayılmaz. Vurguncular, 1971 yılında Tercüman gazetesinin eki "ınci"de foto-roman olarak yayınlanmıştır. (Agâh Özgüç) 



VEFASIZ (1971)

Yönetmen Orhan Aksoy
Senaryo Safa Önal
Görüntü Yönetmeni Cengiz Turalı
Yapım Erman Film / Hürrem Erman

Kurgu: İsmail Kalkan, Reji Ekibi: Erdoğan Avcı, Sami Güçlü, Kameraman: Fikret Temizer, Renk Düzenleme Asistanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Hanefi Akdağ, Hüseyin Gönül, Ekrem Çınaroğlu, Ses Kayıt: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Ali Avni Şen, Prodüksiyon: Avni Turan , Set: Yılmaz Topuz, Ruyan Çatal, Halil Doğan, İlhami Moloz,
(Ören Film stüdyosunda renklendirilmiş, Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir.

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Zeynep), Tarık Akan (Halil), Ülkü Özen (Aynur), Altan Karındaş (Randevucu Nigar), Ali Şen (Rıfat), Şükriye Atav (Halil'in Annesi Sabahat), Atilla Ergün (Gazino Patronu), Süha Doğan (İşadamı), Şaziye Moral (Zeynep'in Annesi), Hakkı Kıvanç (Davetli), Orhan Çoban (Damat), Meral Kurtuluş, Mustafa Yavuz (Kahya), Hülya Şen (Sedef İnci), İsmail Hakkı Şen (Şirket Elemanı), Muzaffer Yenen (Müşteri), Niyazi Başak, Cevat Kurtuluş (Emlakçı), Nermin Özses (Ayşe), Mehmet Büyükgüngör (Ev Sahibi), Uğur ülkem, Erdoğan Nural,





VAHŞİ ÇİÇEK (1971)

Yönetmen: Lütfi Ö. Akad
Senaryo: Safa Önal, Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: İlhan Arakon
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Rejisör Asistanları: Erdoğan Avcı, Mesut Taner, Işık Direktörü: Rıdvan Varol, Kameraman: Fikret Temizer, Prodüksiyon Asistanı: Ali Avni Şen, Set Amiri: Yılmaz Topuz, Set Asistanları: Halil Doğan, İlhami Moloz, İbrahim Aydın, Işık Asistanları: Hüseyin Gönül, Hanifi Akdağ, Set Amiri: Yılmaz Topuz, Montaj ve Senkron: İsmail kalkan, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan, Süperrfon stüdyosunda seslendirilmiş ,Ören Film stüdyosunda renklendirilmiştir

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Leyla Kenter, Kuzey Vargın, Ceyda Karahan, Yıldırım Önal, Hüseyin Kutman, Muammer Gözalan, Meral Kurtuluş, Hakkı Kıvanç, Süheyl Eğriboz, Cevat Kurtuluş, Ekrem Dümer, Aynur Yetkin, Mehmet Büyük, Küçük Yıldız: Akın Turan,

KONU: Sema, Enver bey`in biricik güzel kızıdır. Hem Sema`ya aşık hem de son derece usta bir kumarbaz olan Fikret bir gün Enver bey ile girdiği kumar düellosunu kazanır. Enver bey`in kumarda ortaya sürecek neredeyse hiç bir şeyi kalmamıştır. Bu kötü durum Fikret`in temiz aşkına gölge düşürecektir.





ÜVEY ANA (1971)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Şarkılar: Sadri Alışık, Belkıs Özener, Reji Asistanı: Handan Adalı, Kamera Asistanı: Hasan Uçar, Set Amiri: Kahraman Kongür, Yardımcıları: Ali Demiralp, Sabri Kara, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Montaj: Turgut İnangiray, Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Seslendiren: Yorgo İliadis, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuğ,Eser: Aka Gündüz, Müzik Direktörü:Metin Bükey (Saner Film stüdyosunda renklendirilmiş ve hazırlanmış, Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Sadri Alışık (Emin), Fikret Hakan, (Dr. Ergun), Zeynep Aksu (Lale), Fatma Karanfil (Gül), Cavidan Dora, Erol Taş (Osman), Kayhan Yıldızoğlu, Handan Adalı, Mürüvvet Sim, Aliye Rona (Aliye), Şaziye Moral, Nubar Terziyan (Uşak), Aysel Gürel (Aysel), Sümer Tilmaç, Nuri Tuğ, Faik Coşkun, Merih Deniz, Suna Gülendam, Muazzez Arçay, Erdinç Akbaş, Merih Deniz, Cengiz Güçlü,

Konu: Bir aşk yüzünden mürebbiyelik yaptığı zengin evinden kovulup pavyonlara düşen bir genç kızın öyküsü.

ÖDÜL:
 9. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1972)
► Zeynep Aksu “En İyi Kadın Oyuncu”
► En İyi 3. Film


Jüri Üyeleri: Sadık Şendil, Esat Özveren, Enver İçli, Nahit Dinç, Erhan İmset, Trt’den Bir Temsilci, Antalya’dan Bir Temsilci, Fatin Erişilgil. 



ÜÇÜNÜZE BİR MEZAR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Şahin Film/Şahin Koçak

Oyuncular: Ahmet Mekin, Sezer Güvenirgil, rol Taş, Atilla Ergün, Hüseyin Çakmak, Türkan Sülünay, Erden Alkan

Konu: Bir James Bond macerası.