Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
5 Şubat 2018 Pazartesi
ZARK HAN DAĞLARIN OĞLU (1971)
Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Yıldırım Film / Ali Ekdal
Oyuncular: Okan Demir, Ayda Can, Ali
Ekdal, Aynur Akarsu, Talât Gözbak, Doğan Akgün, Yaşar Şener, Hakkı Kurt, M. Ali
Kocatürk
ZAPATA (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Şahin Film / Şahin Koçak
Oyuncular: Cihangir Gaffari, Arzu Okay,
Hayati Hamzaoğlu, Behçet Nacar, Yaşar Şener, İhsan Gedik, Tijen Doray, Enver
Dönmez, Süheyl Eğriboz, İhsan Alemdar
Konu: Zapata'yla soyguncu Jak ve
Alvarez'in Meksika'da geçen macerası.
ZAGOR KARA KORSANIN HAZİNELERİ (1971)
Senaryo : M. Nuri Seybi
(Bonelli ve Galliona'nın Zagor adlı
çizgi romanından),
Foto Direktörü Paşa Gündoğdu
Yapım : Yerli Film / Rıdvan Tual
Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuar: Cemil
Orhon, Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Muharrem Gündüz, Montaj
Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Işıklar: Naim
Bahadır, Kamera Asistanları: Güngör Toydemir, Kadir Yaman, Asistan
Rejisör: Erkan Işıklar, Prodüksiyon Amiri: Şahin Kızıltaş, (Yıldız
Film Stüdyosunda hazurlanmıştır
Oyuncular: Levent Çakır, Kazım Kartal, Ece Cansel,
Muzaffer Tema, Nuri Kırgeç, Kadir Savun, Hasan Ceylan, Nevzat Açıkgöz, Sırrı
Elitaş, Haydar Karaer, Süheyl Eğriboz, İhsan Bayraktar, Faik Coşkun, Tuncer
Yenice, Cevdet Balıkçı, Cango Kemal, Niyazi Gökdere, Kubilay Hakan,Yılmaz
Türkoğlu, Ahmet Sert,
ZAGOR KARA BELA (1971)
Yönetmen : Nişan Hançer
Senaryo M. Nur Şeybi,
Foto Direktörü: Paşa
Gündoğdu
Yapım : Yerli Film / Rıdvan
Tual
Sesleri Alan: Marko
Buduris, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu,
Bayram Güzel, Muharrem Gündüz, Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Mahmut
Eskici, Işıklar: Naim Bahadır, Kamera Asistanları: Güngör
Toydemir, Kadir Yaman, Asistan Rejisör: Erkan Işıklar, Prodüksiyon
Amiri: Şahin Kızıltaş, (Ayyıldız film stüdyosunda hazırlanmıştır )
Oyuncular: Levent Çakır, Yavuz
Selekman,Ece Cansel, Ergun Köknar, Muzaffer Tema, Turgut Özatay, Sırrı Elitaş,
Ahmet Kostarika, Nuri Kırgeç, Nevzat Açıkgöz, Tuncer Yenice, Yılmaz Türkoğlu,
Ahmet Sert, Cevdet Balıkçı, Cango Kemal, Niyazi Gökdere, Kubilay Yenice, Faik
Coşkun,
YUMRUK YUMRUĞA (1971)
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Şahin Film / Şahin
Koçak
Oyuncular:
Tanju Korel, Hülya Darcan, Reha
Yurdakul, Behçet Nacar, Aynur Akarsu, Tonny Key, Kâzım Kartal, Nazan Gürsoy,
Hasan Ceylan, Kadri Ögelman, Muammer Gözalan, Süheyl Eğriboz, İhsan Alemdar
Konu: Kaçırılan bir kızla, bir kabadayının
öyküsü.
YUMURCAĞIN TATLI RÜYALARI (1971)
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım : Erler Film / Türker İnanoğlu
Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Kamera Asistanı: Hüseyin
Karındoyuran, Müzik: Metin Bükey, şık Şefi: Şevket Yılmaz, Dublaj
Yönetmeni: Abdurrahman Palay, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu (Yıldız
Film), Film Hazırlık Std. : Barış Ören, Hüsamettin Eren, Montaj: Metin
Miroğlu, Renk Uzman: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu
Oyuncular:
Filiz Akın (Selma), Ediz Hun (Nihat),
Turgut Özatay (Feleksiz Rıza), Mürüvvet Sim (Dadı), Önder Somer (Orhan), Kadir
Savun (Kemikkıran Lütfü), Hulusi Kentmen (Selma’nın babası), Ergun Köknar
(Eskici Osman), Necdet Tosun (Karpuzcu Ali), Kayhan Yıldızoğlu (Uşak), Cevat
Kurtuluş (Aşçıbaşı), Nubar Terziyan nlamına gelmektedir (Ramazan), Feridun
Çölgeçen, Çocuk Yıldız: İlker İnanoğlu (Yumurcak) “D. 1965”
Konu: Annesinin ölümünden sonra babası da
işlemediği bir suç yüzünden hapse düşünce, Yumurcak (İlker İnanoğlu) kendine
bakmak ve hayatını kazanmak zorunda kalır. Tek can yoldaşı köpeği Kahraman’dır.
Bir gün mahallenin karpuzcusu Ali Dayı’ya yardım ederken, zengin bir kadın olan
Selma’nın (Filiz Akın) çalınan cüzdanını köpeği ile hırsızı yakalayıp evinde
geri verir. Orada kendisine çok benzeyen bir resim görüp şaşırır. Selma da bu
benzerliğe çok şaşırmıştır. Resimdeki çocuğun oğlu olduğunu, ama öldüğünü
söyler. Yumurcak’tan yanında kalıp oğlu olmasını ister. Böylece sevimli ve
akıllı Yumurcak’ın yaşamında yeni bir dönem başlar. Cezası bitip tahliye olunca
ilk işi Yumurcak’ı bulmak olan Nihat, (Ediz Hun) oğlunun zengin ve mutlu
hayatını bozmak istemez. Gerçek kimliğini saklar ve Yumurcak’ın özel şoförü ve
en iyi dostu olur. Ama çevrede kötü adamlarda vardır. Babasının bir düşmanı ve
annesinin kıskanç eski nişanlısı birlik olup Yumurcak’ı kaçırırlar. Nihat’tan
da Selma’nın kasasını soymasını isterler. Aksi halde her şeyi anlatacaklarını
söylerler. Yumurcak “en iyi dostu”nun çete reisi olduğunu sanır. Nihat,
Selma’ya gerçeği itiraf eder. Birlikte fidyecilerin peşine düşerler. Ve sonunda
Yumurcak, kendisini koruyup yaşamını kurtarmaya çalışan Nihat’ın aslında babası
olduğunu öğrenir
YOSMALAR TUZAĞI (1971)
Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker
İnanoğlu
Oyuncular: Tugay Toksöz, Fatma Karanfil, Okan
Demir, Turgut Özatay, Necip Tekçe, Nevin Nuray, Ali Ekdal, Benan Öz, Aynur
Aydan, Feridun Çölgeçen, Asım Nipton, Leman Akçatepe, Kudret Karadağ, Necip
Tekçe, Ali Ekdal, Selda Samuray, Yaşar Küçük
Konu: Beyaz kadın ticareti yapan
bir çeteyle, bir polisin öyküsü
YIRTIK NİYAZİ (1971)
Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Saltuk Film / Kadir Kesemen
Oyuncular: Feri Cansel, Reha Yurdakul,
Sadri Alışık, Tanju Okan, Sırrı Elitaş
Konu: İşsiz güçsüz bir gençle,
serseri ruhlu bir kızın aşk öyküsü.
YEDİ KOCALI HÜRMÜZ (1971)
Senaryo: Ayşe Yılmaz (Şasa)
Eser: Sadık Şendil
Fotoğraf Direktörü: Çetin Tunca
Müzik Direktörü: Nevzat Sümer
Yapım: Birsel Film/ Özdemir
Birsel
Asistan
Rejisör: Zeki Ökten, Asistan: Erol Amaç, Ar
Direktör: Secat Kırmacı, Dekoür: Erbil Demirtaş, Kostüm: Niyazi
Er, Makyaj: Zeki Alpan, Terzi: Muazzez Enbikyan, Işık Şefi: Mazhar
Eröz, Set Amiri: Baki Soğukpınar, Işık Asistanı: Mustafa Kargın, Orijinal
Direktör: Ferit Öngözkaş, Yazılar: Onu Bil, Prodüksiyon Asistanı:
Yüksel Lavuk, Asistanı: Nihat Cerit, Seslendirme: Yotgo
İlyadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: Sezai Elmaskaya,
Senkron: İhsan Yamak, Negatif Montaj: Muaharrem Uzun, Laboratuar
Şefi: Hikmet, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir).
Oyuncular:
Türkan Şoray (Hürmüz), Tanju Gürsu
(Katil Fişek Ömer), Salih Güney (Doktor), Süleyman Turan (Hızır Reis), Münür
Özkul (Hasan Efendi), Suna Selen (Havva), Mualla Sürer (Doktorun annesi), Ali
Şen (Kadı Efendi), Rukiye Göreç (Kılavıuz Safinaz), Güzin Özipek, Necdet Yakın
(Hallaç Rüstem), Kudret Karadağ, Cevat Kurtuluş, Ahmet Turgutlu (Bekçi Memo),
Necip Tekçe, Reşit Çıldam, Kemal Çelme,
KONU: İmam nikâhlı kocalarıyla alay edip
onları birbirine düşüren bir kadının öyküsü komedi olarak anlatılmakta.
► Yedi
Kocalı Hürmüz'ün hikâyesi, 8 yıl sonra, Atıf Yılmaz'ın ilgisini çekecekti
Kostümler, teknik olanaklar ve renkli sinemanın avantajlarını da birleştirip
bir tiyatro sahnesini sinemada canlandırmanın hayalini kuran Atıf Yılmaz,
filmin ortasına koyduğu, dönemin yıldız oyuncusu güzeller güzeli Türkan
Şoray'la büyük bir gişe başarısı hayal etmişti belki de. Ancak film ne yazık ki
ilkinin başarısını yakalayamayacaktı. Filmin müziklerini Nevzat Sümer yapmıştı.
Tabii o zamanlar sözleri Sevgi Sanlı'ya, bestesi Atilla Özdemiroğlu'na ait olan
Yalnız Kullar (Tanrım) ortalarda yoktu henüz, şarkı için 10 yıl daha beklemek
gerekiyordu. Ancak Türkan Şoray tüm güzelliğiyle ve işvesiyle, üstelik bir
kadının nasıl hem böyle masum ve hem de böyle fettan olabileceğini bizlere
göstermeye çalışırken devamlı kırpıştırdığı kocaman gözleriyle büyüleyiciydi.
Ve tabii filmde de vurgulandığı üzere, onu son derece sadık ve saf bir eşken bu
hale getiren sadakatsiz kocası Katil Fişek Ömer'den başkası değildi.
YAVRU İLE KATİP (1971)
Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Mike Rafaelyan
Yapım: Erman Film/Hürrem
Erman
Oyuncular:
Müjdat Gezen, İsmail Hakkı Şen, Nergis
Cansevdi (Ayşen Cansev), Kayhan Yıldızoğlu, Turgut Boralı, Seden Kızıltunç,
Suzan Ustan
Konu: Bir miras nedeniyle taşradan kente
gelip, başından çeşitli olaylar geçen bir salağın öyküsü.
YARIN SON GÜNDÜR (1971)
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan
Atasoy
Oyuncular:
Yılmaz Güney, Fatma Girik, Süleyman
Turan, Nihat Ziyalan, Erol Taş, Nüket Egeli, Bilal İnci, Feridun Çölgeçen,
Gökben, Yavuz Selekman, Oktay yavuz, Doğan Argun, Muammer Gözalan, Meral
Kurtuluş, Nizam Ergüden, Mustafa Yavuz
Konu: Polis Müdürü, emniyet mensuplarıyla projeksiyonlu
bir toplantı yapmaktadır. Bazı gangsterleri fotoğrafları ekrana yansımakta,
müdür de bunlarla ilgili bilgiler vermektedir. Polis memurlarının dikkatli
olmaları konusunda uyarır. İçlerinde en tehlikeli olanları Pehlivan Rıza (Bilal
İnci), Aslan Avcısı adıyla da anılan Yakup (Feridun Çölgeçen) ve Kara Çocuk'tur
(Yılmaz Güney). Komiser Süleyman (Süleyman Turan), Kara Çocuk isimli bu
gangsteri gayet iyi tanımaktadır. Çocukluk arkadaşıdır, birlikte bahçelerden
erik çalmışlardır. Komiser Süleyman eski arkadaşı Kara Çocuk'u ziyaret eder.
Geçmişten, ortak anılarından söz ederler. Süleyman komiser gibi değil, bir
arkadaşı gibi konuşmaktadır Kara Çocuk'la. Ve artık bu karanlık işleri
bırakmasını ister ondan. Ama Kara Çocuk pek ilgilenmez bu uyarıyla, dalga
geçer. Yaşlı bir gangster olan Yakup'un adamı Pehlivan Rıza peşinde olduğu
sürece uslanması mümkün değildir. Rıza belalı bir adamdır ve zaten bir adı da
'Kemik Kıran'dır.
Yakup'un birlikte çalışma
teklifini geri çeviren Kara Çocuk, bu nedenle topun ağzındadır. Yakup, adamı
Kemik Kıran Rıza'ya emir verir ye Kara Çocuk'un öldürülmesini ister.
Bir gün
Kara Çocuk, can yoldaşı, sevgilisi Mavi Çocuk'la (Fatma Girik) evlerinde
otururlarken, kapı çalınır. Kucağında ağlayan bebeğiyle bir kadın vardır kapıda
ve yardım istemektedir. Kadının evi yoktur, sokakta kalmıştır... Kadım içeri
alırlar, yemek verirler, yatağını hazırlayıp güzelce yatırırlar. Gece yarısı
evin çevresi Rıza ve adamları tarafından kuşatılır. Evde herkes uykudadır; Kara
Çocuk, Mavi Çocuk ve kimsesiz kadın. Aslında kadın uykuda değildir. Dışarıdan
gelen bir işaretle yatağından süzülür gibi kalkar ve evin kapısını açar. İçeri
giren iki silahlı adam yatak odasına doğru ilerlemektedir. Ancak Kara Çocuk
olaya uyanmıştır. Adamları elbise dolabının aynasından görür. Hemen silahlarını
ateşler ve iki adamı öldürür.
Polis Müdürü bu olayı çözmek üzere
Komiser Süleyman'ı görevlendirmiştir İki kişiyi öldüren Kara Çocuk
tutuklanacaktır. Karısının dırdırları yüzünden evde huzuru kaçan Süleyman, bu
yeni görevi nedeniyle iyice huzursuz olmuştur. Ama yapacak bir şeyi yoktur,
çaresiz çocukluk arkadaşı Kara Çocuk'un peşine düşer.
Polis iz
sürerken Kara Çocuk, sevgilisi Mavi Çocuk'la birlikte yeni bir maceranın içine
düşerler. Mavi Çocuk erkek gibi silah kullanan yürekli ve çok iyi bir
nişancıdır. Kara çocuk yine beyaz fötr şapkası, şık beyaz takım elbisesi ve
yanında sevgilisi Mavi Çocuk olduğu halde silahlarıyla, zengin işadamı Cazip
Bey'in (Nihat Ziyalan) evine girerler. Gazip Bey evlidir. Kara Çocuk,
karı-kocayla aralarında 'Bilen Kazanıyor” adlı bir bilgi yarışması düzenlerler.
Cazip Bey şaşkındır. Sorulan her sorunun farklı bir fiyatı vardır. Soruların
doğru cevabını veremeyip kaybeden, o soru için saptanan bedeli karşı tarafa
ödeyecektir. Şaşkın karı-koca yarışmayı kaybedip borçlanırlar. Kara Çocuk
kazandıkları parayı isterken evin iri yarı uşağı Zülfikar (Erol Taş) çıkagelir.
Zülfikar evdeki hizmetçinin de kocasıdır. Uşak rehin alınır, Cazip Bey borcunu
ödememek için direnir, Kara Çocuk da Zülfikar'ı bağlayıp kaçırır. Uşağın
karısı, Cazip Bey'e yalvararak kocasını kurtarmasını ister, bunun için adamın
borcunu ödemesi gerekmektedir, ama Cazip kılını kıpırdatmaz Zülfikar için. Daha
sonra Kara Çocuk Zülfikar'ı serbest bırakır. Yirmi beş yıldır yanında çalıştığı
adamın kendisini kurtarmak için gereken parayı vermemesine çok bozulan
Zülfikar, karısını da alarak köyüne döner Bu arada Mavi Çocuk hamiledir. Ve
doğal olarak düzenli bir hayat yaşamak istemektedir. Yalnızca doğacak çocuğu
için yaşayacaktır artık. Kara Çocuk'a teslim olmaları konusunda baskı yapar
Kara Çocuk karşı çıkar ve ayrılırlar. Mavi Çocuk çok üzgündür. Komiser
Süleyman'a gidip dert yanar. Süleyman bir sorun çıkmadan Kara Çocuk'u teslim
alabilmek için saklandığı yeri söylemesini ister Mavi Çocuk'tan. Mavi Çocuk
başlangıçta direnirse de sonra vazgeçer ve Kara Çocuk'un saklandığı yeri
söyler. Oraya gittiklerinde Kara Çocuk, Yakup'un adamlarıyla çatışmaya
girmiştir. Yakup'u vurup öldürür, Rıza teslim olur, Kara Çocuk kaçar.
Bir süre sonra iki sevgili
birbirlerini özlemişlerdir. Bir meydanda buluşmayı kararlaştırırlar.
Buluştuklarında ikisinin de ellerinde karanfil vardır. Birbirlerine hasretle
sarıldıklarında çevreyi saran polis Kara Çocuk'a teslim olması uyarısında
bulunur. Birden polisleri gören Kara Çocuk silahına davranır. Ancak aceleci bir
polis tarafından kurşunlanır. Kana bulanan beyaz takım elbisesiyle yere düşer
ve Mavi Çocuk hıçkırıklarla üstüne kapanır. Komiser Süleyman şaşkın, çaresiz,
arkadaşına doğru koşar. Ama artık çok geçtir. Kara Çocuk, Mavi Çocuk'un kolları
arasında can vermiştir, yerde de iki karanfil kalmıştır geriye . “ Agâh Özgüç,
“Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf, 324 ”
► Filmin jeneriğinde senaryo
yazan olarak Metin Yankı adı var. Ancak senaryo, yazılmamış haliyle Yılmaz
Güney'in kafasındadır. Temel öyküyü filmi çekerken düzenler. Film daha sonraki
vizyonlarda “Kara Çocuk Mavi Çocuk” adıyla gösterime girdi. (Agah Özgüç)
ÖDÜL:
► Adana Altın Koza Film
Festivali'nde (1971)
► Süleyman Turan “'en
başarılı yardımcı erkek oyuncu”
YARIN AĞLAYACAĞIM (1971)
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: İlhan
Arakon
Müzik Direktörü: Metin
Bükey
Yapım: Erman Film /Hürrem
Erman
Kamera Asistanı: Cengiz
Tura, Işık Şefleri: Dede Uğuır, Rıdvan Varol, Set Amiri: Mustafa
Buvan, Set Elemanları: Bedri Uğur, Halil Doğan, Mehmet Köz, Beste: Metin
Bükey, Rıza Ateş, Ziya, Şarkılar: Alaattin Şenses, Belkıs Özener, Prodüksiyon
Amiri: Avni Turan, Montaj—Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Yorgo
İlyadis, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir.)
Oyuncular:
Hülya Koçyiğit (Sevda), Ediz Hun
(Murat), İzzet Günay (Kemal), Yalçın Gülhan (Ayhan), Gülistan Güzey (Ruhsar),
Turgut Boralı (Necmi), Kayhan Yıldızoğlu, Baki Tamer (Kemal’in adamı), Hüseyin
Zan, Yonca Koray (Filiz), Mehmet Ali Akpınar (Kemal’in adamı), Süheyl Eğriboz
(İlyas), Ahmet Şenses, Ekrem Dümer, Ünal Gürel
Konu: Şarkıcı karısının sevgilisini öldürüp
arabasıyla kendini uçuruma atan bir gazinocunun öyküsü.
YALNIZ DEĞİLİZ (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Yücel
Uçanoğlu
Foto Direktörü: Rafet
Şiriner
Yapım: Horon Film/Tanju
Gürsu
Burhan Tekinliğ
Ar Direktör: Basri
Büyükcan, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Sesleri Alan: Tuncer
Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi:
Recai Karataş, Müzik: Metin Bükey, Acar Film Stüdyosunda
hazırlanmıştır
Oyuncular:
Fikret Hakan, Hülya Darcan, Tanju Gürsu,
Yusuf Zezgin, Esen Püsküllü, Kuzey Vargın, Müjdat Gezen, Suna Pekuysal, Ergun
Köknar, Zeki Tüney, Muammer Gözalan, Kamer Sadık, Şeref Çokşeker,
Konu: Bir pansiyonda yaşayan küçük insanların
öyküsü.
YAĞMUR (1971)
Eser: Erdoğan Tünaş
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker
İnanoğlu
Oyuncular:
Hülya Koçyiğit, Ediz Hun , Önder Somer,
Gülistan Güzey, Deniz Erkanat, Şaziye Moral, Necdet Tosun
KONU : Ses sanatçısı Gülse (Hülya Koçyiğit)
konser vermek için, Ressam Fikret (Ediz Hun) sergi açmak için aynı uçakla
İzmir’e gidip tesadüfen aynı otelde yan yana odalarda kalırlar. Valizleri
karışır, Fikret onu otelde sahnede görür ve tüm bu rastlantısal nedenlerle
tanışıp yakınlaşırlar. Fikret zengin bir iş adamının kızı Jale (Deniz Erkanat)
ile nişanlıdır. Gülse’nin nişanlısı Refik de (Önder Somer) varlıklı bir
insandır. Fikret Gülse’yi büyükannesini ziyarete götürür. Ve ilişkileri giderek
aşka dönüşür. Dönüşte nişanlılarından ayrılıp evlenmeye söz verirler.
Söz verdikleri gibi de yaparlar. Buluşacakları gün geciken Gülse’ye bir araba
çarpar ve genç kız kötürüm olur. Fikret merak içindedir. Gülse ona telefon
ederek kendisini sevmediğini ve Refik’le evleneceğini söyler. Fikret ona
ulaşmaya çalışır. Adresini bulup gittiğinde Refik’ke Gülse’yi mutlu bir
yakınlık içinde görünce kırılır ve içi nefretle dolar. Gülse onu nikaha davet
eder, Jale’yi de arayıp Fikret’in onun sevgisine ihtiyacı olduğunu söyler. Jale
Fikret'le yaşamaya başlarsa da, genç adamın gönlü hala Gülse’dedir. Jale
gerçeği bildiği halde Gülse’ye söz verdiğinden açıklamaz ve anlayış gösterip
Fikret’ten ayrılır. Bu arada ölen büyükannesinin bıraktığı mektupta şalını
Gülse’ye vermesini vasiyet etmiştir. Fikret yeni açtığı sergide, Gülse’nin
portresini de satışa çıkarır. Sergiye gelen Gülse, kendi tablosunu alır.
Satıştan vazgeçen Fikret galeriye geç kalında resmin sakat bir bayan tarafından
alındığını duyar. Şalı vermek üzere Gülse’nin konserine gider. Gülse, Fikret’in
fark etmemesi için koltuk değneklerini saklar. Fikret Gülse’ye şalı verir. Bir
gün sonra buluşacakları günün yıldönümüdür. Fikret Gülse’ye ne kadar üzgün ve
kızgın olduğunu anlatır. Tam çıkıp giderken yaptığı tabloyu ve koltuk
değneklerini görünce, resmi satan alan kadının Gülse olduğunu anlar. Yine de
genç kadına hiçbir şeyi belli etmez. Buluşacakları günün yıldönümünde Gülse,
anılarını ve o günü yaşamak için otele geldiğinde Fikret’le karşılaşır. Fikret
her şeyi bildiğini söyleyerek ona evlenme teklifini yineler. Gülse de olanları
anlatır ve iki sevgili kavuşurlar...
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)