Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
21 Şubat 2018 Çarşamba
20 Şubat 2018 Salı
TAHİR İLE ZÜHRE (1972)
Yönetmen: Mehmet
Bozkuş
Senaryo: Nuri Kırgeç
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Osmanlı Film Mehmet
Karahafız, Hasan Çakır
Oyuncular:
Yıldıray Çınar, Fatma Belgen, Erol Taş,
Muazzez Kurtoğlu, Atıf Kaptan, Atilla Ergün, Türker Tekin, Mennan Hümaşa,
Mehmet Büyükgüngör, Salih vatansever, Zeki Alpan, Nuri Kırgeç, Gülten
CeylanYeşim Yükselen
Konu: Birbirlerini çok seven iki genç
ve onları ayırmaya çalışan zalim bir hükümdarın hikayesi.
ŞEYTAN KAN KUSTURACAK (1972)
Senaryo ve Yönetmen: T.
Fikret Uçak
Kamera: Dinçer Önal
Yapım : Gaye Film/Erdoğan
Tilav
Oyuncular:
Cihangir Gaffari, Tijen Doray, Oktar
Durukan, Hale Ünsal, Tahsin Koray, Şale Çakın, Hüseyin Zan, Danslar: Sedef İnci
Konu: Cinayete adı karışan delikanlının
kendisini temize çıkarmak için verdiği mücadele.
ŞEHVET KURBANI (1972)
Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Foto Direktörü: Melih Sertesen
Müzik: Selman
Köseoğlu
Yapım:
Acar
Film / Murat Köseoğlu
Kurgu: Özdemir Arıtan,
Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli, Reji Yardımcıları: Tonguç Sendur,
Güngör Ergül, Kameraman: Tangör Toydemir, Laboratuar: Recai
Karataş, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Dekor: Bilal Uysal, Mustafa
Acar, Hasan Arslan, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, İsmail Karataş, Bican
Avşar, Prodüksiyon Amiri; Rafet Gülerman, Set Amiri: Ahmet Ateş, Şarkılar:
Belkıs Özener,
(Acar Film Stüdyolarında hazırlanmış ve
seslendirilmiştir.)
Oyuncular:
Yıldırım Önal (Cahit), Sevda Ferdağ ,
Turgut Özatay (Sait), Muhterem Nur (Nermin), Tülin Örsek, Perran Kutman,
Hüseyin Kutman, Ekrem Dümer, Rafet Gülerman, Muammer Gözalan (başhekim), Şemsi
İnkaya, Abdullah Şahin, Muzaffer Cıvan, Muzaffer Yenen, İsmail Varol, Müjgan
Gözalan, Zülfikar Öner, Çocuk Oyuncu: Ömercik “d:1959” (Ömer Dönmez)
Konu: Bir şirkette veznedar olar görev yapan
Cahit (Yıldırım Önal) son derece namuslu ve disiplinli bir kişidir. İki çocuklu
ailesinden başka düşündüğü hiçbir şey yoktur. Çocukları ve eşi onun işten saat
kaçta çıkıp ne zaman vapura bineceğini, eve neler getireceğini bilir. Çünkü
evle iş arasında hiçbir yaşamı yoktur. Her zaman zamanında eve gitmeyi bir
alışkanlık haline getirmiştir. İş arkadaşlarının hafta sonları felekten gün
çalma önerilerini ise ailesine olan düşkünlüğünden her seferinde kibarca
reddeder. Cahit'in çalıştığı şirket Antalya'da bir arazi satın alır. Arazinin
sahibi ise paranın elden nakit olarak ödenmesini ister. Şirkette en güvendiği
adamı olan Cahit'e paraları vererek gemi ile Antalya götürmesini ister. Cahit
paralarla yola çıkar. Ama Çanakkale'de iki odalı lüks kamerasını genç ve güzel
bir kadınla paylaşmak zorunda kalır. Yolculuğu sırasında Cahit adının Ayla
(Sevda Ferdağ) olduğunu öğrendiği kadınla arkadaşlık kurar. Daha doğrusu kadın
kendisini mutsuz olarak tanıtarak Cahit'e yanaşır. Cahit önceleri babacan
tavırla mutsuz kadınla ilişki kurar ve ona yaşama küsmeyip umutlu olmasını
tavsiye eder ve kendisine de bu yolda gereken yardımı yapacağına söz verir.
Gemi Marmaris'e geldiğinde kadın ve Cahit kıyıya inerek gezerler. Bir süre
sonra kadın Cahit'i baştan çıkarmayı başarır. Cahit uyandığında hemen yanında
taşıdığı oldukça yüklü para dolu çantaya bakar. Paralar yerindedir ve
kuşkulanmasına hiç gerek yoktur. Kadın gemide tek başına değildir. Sait (Turgut
Özatay) adlı menajeri ile seyahat eder ve menajeri onu uyuşturucu bağımlısı
yaparak kendine bağlamıştır. Cahit'in yolculuğu Antalya'da sona erer. Ayla ise
İskenderun'a gidecek oradan da Adana'ya geçecektir. Cahit gemiden kadınla
vedalaşarak ayrılır ve Antalya'da parayı teslim edeceği çiftliğe gider. Ama
çantayı açtığı zaman paraların yerinde kağıt parçalarının olduğunu görerek
dolandırıldığını anlar. Beş parasız bir halde otostop yaparak kadının peşine düşer. Mersin'e oradan da
Adana'ya gider. Sokaklara yapıştırılmış afişlerden gemide çalıştığı kadının
gerçek adının Ayla Erdağ olduğunu ve Gül Pavyon'da çalıştığını görür. Peşine
takılır ama kadın onu tanımaz. Cahit'in artık yapacağı hiçbir şey yoktur. Bir
süre perişan halde çaresiz ve parasız dolaşır. Sonunda pavyon sahibi ortalık
işleri yapmak için işe alır ama sonra da para çaldığı iddiasıyla polise ihbar
eder. Cahit için tüm felaketler ard arda gelir. Bir rastlantı sonucu bir adamın
öldürülüşünü görür ve kimliğini adamın cebine koyarak kendi ölü gibi gözükür.
Cahit'in geride bıraktığı ailesi de perişan olmuştur. Eşi çaresizlikten bir
fabrikaya girerek çalışmaya başlar. Cahit ise paraların peşine düşer. Ama
birbiri ardınca gelen felaketler sonucu önce bir kaza geçirip sakat kalır
ardından da düşkünler evine sığınır. Ne gariptir ki aynı düşkünler evine
uyuşturucu nedeniyle erken yaşlanma hastalığına tutulan Ayla da yatırılır. Ayla
hiç konuşamaz ve çevresindekileri tanıyamaz. Kendi dünyası içinde artık
yapayalnızdır. Bir süre düşkünler evinde kalan Cahit'in adı Garip Ahmet olur.
Garip Ahmet düşkünler evinden çıktıktan sonra işportacılık yaparak çocukları ve
eşinin peşine takılır. Amacı onları yakından görmektir. Bir yılbaşı gecesi ise
ailesine tekrar kavuşur. Ama ailesi kendisini tanıyamaz. Tanıdığı zaman ise
artık çok geçtir.
Perley
Poore Sheehan’ın (1875-1943) hikayesinden Lajos Biro’nun (1880-1948)
adaptasyonuyla 1 Ekim 1927’de Victor Fleming’in (1889-1949) rejisiyle filme
aktarılan “The Way of all Flesh” isimli filmden uyarlama. Filmde rol alan
başlıca oyuncular: Emil Jannings (1884-1950), Belle Bennett (1891-1932)
ŞEHVET (1972)
Senaryo ve Yönetmen: Tunç Başaran
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Hayat Film / Şevki Tosunoğlu
Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Işık Şefi. Halit
Aysan, Jenerik: Refik Onubil, Laboratuar: Hasan Örnek, Abdullah
Deniz, Selâhattin Kaya, Şükrü Güzel, Prodüksiyon Amiri: Yavuz Işıklar,
Oynayanlar: Tamer Yiğit, Figen Han,
Fatma Belgen, Reha Yurdakul, Kudret Karadağ, Adnan Mersinli, Osman Han, Ufuk
Sönmez, Giray Alpan, Erol Yeşilyaprak, Niyazi Gökdere, Kadir Kök, Kâzım Kartal
Konu: Evden kaçan iki kızkardeşle,
çöllerde yaşadıkları çeşitli maceralardan sonra aşık oldukları bir kovboyun
öyküsü.
ŞEHMUZ/ÖLÜM YOLU (1972)
Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: İrfan Atasoy
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Hülya Film / Naki
Yurter
Oyuncular:
İrfan Atasoy, Deniz Erkanat, Turgut
Özatay, Süleyman Turan, Seyhan Gümüş, Tanju Şarman, Oktar Durukan, Mehmet
Yağmur, Handan Adalı, İhsan Bayraktar, Ahmet Karatop, seyhan Gümüş
Konu: Babası ölen zengin ve genç bir iş adamı
işlerin başına geçince, kendisine tuzak kurulur. Amaç ondan yüklü bir miktar
para kopartmaktır. Kadınlar sayesinde tuzak başarıya ulaşır. Durumu öğrenen ve
zamanında bu aileden çok iyilik gören Şehmuz, iş adamının Yardımına koşar.
ŞAHMARAN (1972)
Yönetmen: Rahmi Kafadar
Senaryo: Ümit Karataş
Operatör: Paşa Gündoğdu, Yılmaz Ceylan
Yapım: Tanrıdağ Film / Melâhat Gürses
Efsaneye
göre Şahmaran yüzlerce yıl önce Tarsus'ta yaşayan yılan vücutlu kadın başlı bir
kahraman. Bahçesinde insanoğlunu cezbedecek her türlü yiyecek ve ziynet eşyası
bulunan Şahmaran kimsenin bilmediği bir yerde insanoğlundan uzakta yerin
altında yaşamış, ta ki insanoğlu Camsab tarafından bulunana kadar. Yoksul bir
ailenin oğlu olan Camsab bir gün ormanda bir kuyu dolusu bal bulmuş. Balı
çıkarmak üzere kuyuya inen Camsab'ı, bütün balı yukarı çeken arkadaşları aç
gözlülükleri yüzünden kuyuda bırakmış. Yalnız başına feryat eden Camsab tam da
ümidini kesmişken topraktan iğne deliği büyüklüğünde ışık sızdığını fark etmiş.
Cebindeki bıçak ile ışığın geldiği deliği büyüten Camsab, ömründe görmediği
kadar güzel bir bahçeye girmiş. Bu bahçede dünyada eşi benzeri olmayan
çiçekler, ortasında bir havuz ve çevresinde oturaklar ile bir yığın yılan
bulunuyormuş. Havuzun başındaki taht üzerinde insan başlı, süt beyaz vücutlu
bir yılan Camsab'a kendi diliyle hitap etmiş; 'Hoşgeldin insanoğlu,
çevrendekilerden korkma sen bizim misafirimizsin' Şahmaran Camsab'a türlü türlü
yiyecekler ikram edip kendi ülkesine nasıl ve neden geldiğini sormuş. Camsab
hikayesini uzun uzun anlatmış... Camsab'ı dinleyen Şahmaran başını sallayıp
'İnsanoğlu nankördür, hilekardır. Küçücük menfaatleri karşısında muazzam
zararlarına razı olur' demiş.
Şahmaran'ın
güvenini kazanan Camsab uzun yıllar bu bahçede yaşamış. Yıllar sonra bir gün
Şahmaran'a yaklaşan Camsab, ailesini çok özlediğini söyleyip 'Nolur beni aileme
kavuştur' diye yalvarmış.
Bunun
üzerine Şahmaran kendisini salıvereceğini, ancak yerini kimseye söylemeyeceğine
ve asla hamama girmeyeceğine dair söz vermesini istemiş. Çünkü Şahmaran'la
karşılaşan her kim olursa hamama gittiğinde vücudu pullarla kaplanırmış.
Şahmaran'a söz verip ailesine kavuşan Camsab uzun yıllar verdiği sözde durarak
Şahmaran'ın yerini kimseye söylememiş ve hiç hamama gitmemiş.
Derken
bir gün Camsab'ın yaşadığı ülkenin hükümdarı Keyhüsrev hastalanmış. Vezir,
hastalığın çaresinin Şahmaran'ın etini yemek olduğunu söylemiş ve herkesin
hamama getirilmesini istemiş. Önceleri direnen sonra zorla hamama götürülen
Camsab'ın vücudu hamama girince pullarla kaplanmış. Sonunda da yapılan
işkenceye dayanamayarak canını kurtarmak için kuyuyu göstermiş. Hemen kuyunun
başına gidilmiş ve Şahmaran dışarı çıkarılmış. Camsab'ı gören Şahmaran 'İşte
Camsab nihayet kanıma girdin. Ben insanoğluna itimat edilmeyeceğini biliyordum.
Fakat ne çare ki yine aldandım' demiş. Ölüme giderken de Camsab'a 'Beni toprak
çanakta kaynatıp ilk suyumu sana içirecekler sakın içme zehirlidir. İkinci
suyumu iç gövdemi de hükümdara yedir'
demiş Şahmaran'ın söylediklerini harfiyen yerine getiren Camsab ilk suyu vezire
içirip ikincisini kendisi içmiş. Etini de hükümdara yedirmiş. Vezir ölmüş
hükümdar da kısa sürede iyileşip Camsab'ı veziri yapmış. Efsaneye göre
Şahmaran'ın öldürüldüğünü yılanlar bilmemekte. Tarsus'un Şahmaran'ın
öldürüldüğünü öğrenen yılanlar tarafından basılacağı rivayet edilir.
ŞAFAKTA VURUŞANLAR (1972)
Senaryo ve Yönetmen: A. Asaf Tengiz
Kamera: Suat Kapkı
Teknik Direktör: Tuna Polat
Yapım: Şahin Film / Şahin Koçak
Oyuncular: Cihangir Gaffari, Safiye
Yankı, Erol Taş, Semra Yıldız, Orhan Şensoy, Nazmi Kas, Tayfun Kurt, Leyla
Başar, Kadri Ögelman,
Konu: Beş yıl hapiste yattıktan
sonra tövbekâr olan bir soyguncunun öyküsü.
SÜREYYA (1972)
Senaryo ve Yönetmen: Metin Erksan
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Saner Film / Hulki Saner
Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Mengü
Yeğin, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Kamera Asistanı: Necdet
Taşcıoğlu, Laboratuar: Saner Film,
Oyuncular: Emel Sayın, Cüneyt Gökçer,
Engin Çağlar, Ergun Rona, Handan Adalı, Muazzez Kurtoğlu, Osman Han, Haluk
Orçun, İlknur Taçbaş, Oktay Yavuz, Recep Filiz, Cango Kemal, Sönmez Yıkılmaz,
Erol Yeşilyaprak, Muzaffer Yenen, Yusuf Sezer, Arap Celâl, Nazan Adalı
KONU: Bu filmde zengin yaşam süren bir
gangsterle, Milli Piyango bileti satan kör bir kızın öyküsü anlatılır. Kör
piyango biletçisi Süreyya, üç adam tarafından kaçırılıp, tecavüze uğramak
üzereyken ormanda ava çıkan Hakkı ve adamları tarafından kurtarılır. Hakkı
Süreyya'yı alıp evine götürür. Kisa bir süre sonra bu genç kıza aşık olduğunu,
annesine itiraf eder. Hakkı'nın annesi tıpkı Süreyya gibi kördür ve oğlu
Hakkı'yı sokaklarda şarkı söyleyerek büyütmüştür. Hakkı, gözlerinin açılması
için genç kızı İsviçre'ye gönderir. Havaalanında Hakkı Süreyya'yı bekler ve
kalabalık arasında Süreyya'nın kendisini tanımasını ister. Süreyya
havaalanındaki kalabalık grup içinde Hakkı'yı bulmaya çalışır ve genç bir adam
olan Kemal'in boynuna "Sensin" diye sarıılır. Hakkı bozulur ve
"Ben buradayım" diyerek genç kadını yanına çağırır.
Hakkı bir iş gezisindeyken
Süreyya müzeleri gezmeye karar verir. Müzelerden birinde turistlere rehberlik
yapan Kemal'le karşılaşır. Kemal, Süreyya'ya rehberlik yapar ve tüm gezilerinde
yanında olur. Kısa bir süre sonra birbirlerine aşık olurlar. Keemal, annesinin
evleneceği, uğrunda ölümü göze alacağı kıza vermek üzere kendisine bıraktığı
kolyeyi Süreyya'nın boynuna takar.
Hakkı, müzik dersleri
aldırttığı Süreyya'nın sahnedeki ilk gecesinde nişan yüzüğü takıp aralarındaki
bağı evliliğe dönüştüreceği üzereyken Kemal gelir ve Süreyya, "Kalbim
başkasına ait ama, varlığım elbette ki sizindir" diyerek Hakkı'nın evlenme
teklifini kabul edeceğini söyler. Hakkı, Süreyya'nın sadece varlığını değil,
kalbini, canını, ruhunu da istediğini söyler. Hakkı'ya ödenmez borçları olan
Süreyya tam bir çıkmaz içindedir. Süreyya'yı bu çıkmazdan Kemal kurtarmak ister
ve aralarındaki ilişkiyi Hakkı'ya anlatarak, evlenmelerine izin vermesini
söyler.
Hakkı,
adamlarına Kemal'i öldürme emri verir. Kemal yaralanır ve Süreyya'ya kaçar.
Süreyya, Kemal'i yalnız bırakmamaya kararlıdır, bu yüzden birlikte kaçarlar.
Sığındıkları bir evde Hakkı ve adamları tarafından bulunurlar. Hakkı, Kemal'e
atış edecekken, gözü açılan madalyona takılır ve dona kalır. Madalyonun içinde
Hakkı'nın karısının resmi vardır.
Bir sonraki sahnede Hakkı,
annesine az daha oğlunu öldüreceğini anlatır. Hakkı ve annesi arasındaki bu
konuşmaları Süreyya duyar ve Hakkı'yı öldürmeye gelen Kemal'i "O senin
baban" diyerek engeller. Hakkı, yıllar önce fakirliğe daha fazla
dayanamayıp giden karısı ve oğlunun izini bulamamıştır. Hakkı oğluna, Kemal,
babasına kavuştuğu için çok mutludurlar. Süreyya, baba ve oğulun arasından
çekilir ve ortadan kaybolur. Hakkı, Kemal'e Süreyya'yı bulmasını ve
evlenmelerini söyler. Kemal ve Süreyya kendi aralarında ancak Hakkı Bey'in
ölümünden sonra evlenebileceklerini konuşurlar. Hakkı, bu konuşmayı duyar.
Hakkı'yı hayata bağlayan annesi de ölünce, intihar etmeyi düşünür. Bir gece
tren yolunda yürürken, iki kişinin kavga ettiğini görür. Bu kavgada adamlardan
biri yaralanır, raylara düşer. Diğer adam kaçmıştır, yere düşen adamı kaldırmak
isterken tren gelir ve adam ezilir. Tanınmayacak hale gelen adamın kimliğiyle
kendi kimliğini değiştirir. Ertesi gün gazeteler Hakkı'nın ölüm haberini
yazarlar. Hakkı, kendi cenazesini uzaktan izler. Aradan uzun yıllar geçer.
Hakkı, Anadolu'da şehirden şehre keman çalarak sürüklenip durur. Bir gün
İstanbul'a gelir ve annesinin ve kendi mezarını ziyaret eder. Daha sonra
Süreyya ve Kemal'e de uğrar. Genç çift yoldan geçen bu garip kemancıyı evlerine
davet ederler. Genç çiftin bir kız çocukları olmuştur. Duvarda Hakkı'nın büyük
boy fotoğrafı vardır. Ev halkı, Hakkı'yı saygı ve sevgiyle anmaktadır. Süreyya,
bu garip kemancıyı o gece konserine davet eder. O gece, Hakkı Bey'in en çok
sevdiiği "Yalan Dünya" adlı şarkıyı seslendirir. Hakkı, geldiği gibi
sessizce gider. “Birsen Altıner, Metin Erksan Sineması”
SÜPÜRGESİ
YONCADAN (1972)
Yönetmen: Yunus Yılmaz
Senaryo: Ali Avaz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Erkan Film / Erkan Abacı
Oyuncular: Ali Avaz, Ülkü Özen, Sami
Tunç, Ülkü Ülker, Şale Çakın, Atıf Kaptan, Danyal Topatan, Kâzım Kartal, Enver
Dönmez, Yaşar Güçlü, İbrahim Uğurlu,
Konu: Ağa kızına aşık olan Ali'nin
güldürüsü
SÜPER ADAM İSTANBULDA (1972)
Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Tual Film / Hasan Tual, Rıdvan Tual
Oyuncular:
Erdo Vatan, Safiye Yankı, Hayati
Hamzaoğlu, Metin Yankı, Deniz Çimenli, Danyal Topatan, İhsan Gedik, Nur-Ay,
Hasan Ceylan, Yeşim Yükselen, Ekrem Gökkaya, Oktay Yavuz, Osman Han, Reşit
Çıldam, Mehmet Ali Güngör, Kadir Kök, Mustafa Doğan, Hasan Demir, Kubilay
Hakan, Ali Aldıç, Bayram Ürün, Şule Tınaz
Konu: Dünyanın çeşitli ülkelerinde
bazı kadın ajanlar öldürülmektedir. Bu ölümlerin birbirleriyle bağlantıları
vardır. Emniyet Müdürü adamlarından Ahmet'i (Metin Yankı) Amerika'dan gelecek
bir ajanla irtibat kurup bu esrarengiz cinayetlerin sırrını çözmek üzere
görevlendirir.
ABD'den Kent Clark (Erdo
Vatan) adında, kovboy kılıklı biri gelir. Beklenen ajan budur. Clark
Sultanahmet'de Danyal Topatan'ın işlettiği bir otellerden birine gelir
yerleşir. Otel esrar alemleri yapan hipilerle doludur. Bu arada şebekenin
adamları bir FBI ajanı olan Diana'nın (Safiye Yankı) peşine düşerler. Diana
şebekenin reisini tanımaktadır.
Uyuşturucu
şebekesinin reisi Tilki Jack (Hayati Hamzaoğlu) Süper Adam olan Clark'ın
İstanbul'da olduğunu öğrenince tuzaklar kurar ve onun peşine düşer...
SÜPER KADIN DEHŞET SAÇIYOR (1972)
Senaryo ve Yönetmen : Feridun Kete
Görüntü Yönetmeni: Selahattin Hiçdurmaz
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete
Oyuncular: Gülgün Erdem, Okan Demir,
Yaşar Güçlü, Mehmet Tozkaldıran, Nurettin Kaygısız, Yılmaz Kurt, Zeki Sezer,
Yunus Yılmaz, Leman Kara, Mustafa Özkaya, Tevfik Şen, Ahmet Uyanık
Konu: Süper adam dan esinlenerek
karşı cinsin sinemaya uyaralanan bu filmde süper kadınının maceraları konu
edilmekte.
SÜPER ADAM KADINLAR ARASINDA (1972)
Yönetmen: Cavit Yürüklü
Senaryo: Volkan Kayhan (Jerry
Siegel ve Joe Shuster'in Superman adlı çizgi romanından)
Kamera Salih Dikişçi
Yapım : Özler Film / Müfit
İlkiz,
Oyuncular: Okan Demir, Piraye Uzun, Gabriella Merlin, Atıf Kaptan, Süha
Doğan, Mümtaz Ener, Funda Ege, Nigün Eser, Kayhan Yıldızoğlu, Ersun Kazançel,
Ekrem Gökkaya, Nur Erkut, Orçun Sonat
Konu: Süperman'ın intikam öyküsü.
SUYA DÜŞEN HAYAL (1972)
Senaryo: Ahmet Üstel
Eser: Kerime Nadir
Operatör: Kenan Kurt
Yapım: Barlık Film / Necdet
Barlık Seslendiren ve müziklendiren: Necip Sarıcıoğlu, Rejisör Asistanı:
Mezih Tunar, Işık Şefi: Mehmet Alışkan, Operatör Asistanı: Özer
Korkmaz, Jenerik: Sinevizyon, Animatör: Yıldız, Kopist: Birsen,
Set Elemanları: Fevzi Barlas, Sonay Kanat, Ercan Duman, Halil Dede, Azmi
Yıldız, (İpek Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve Lâle
Film stüdyosunda seslendirilmiştir)
Oyuncular:
İzzet Günay, Zuhal Aktan, Seyyal Taner,
Salih Güney, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Yılmaz Gruda, Nevin Nuray, Sedef
Ecer, Selahattin Güçlü, Erol Yeşilyaprak, Doğan Argun,
Konu: Seyyal kız kardeşini ziyarete
gelmektedir. Trende sivil komiser İzzet’le tanışır Seyyal’in kız kardeşine
büyük bir miras kalmıştır . Turgut ve sevgilisi Nevin Seyyal’in kız kardeşini
miras yüzünden öldürürler , Seyyal trende tanığı komiser İzettten yardım ister
bu arada Turgut ve Nevin paniğe kapılırlar Turgut paranın hepsine sahip olmak
için sevgilisi Nevin’i de öldürür.
Not Film, Seyyal Taner’in erotik sahneleri
olan filmlerden biridir.
SUÇLU (1972)
Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Burhan Bolan
Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku
Ar Direktör: Stavro
Yuanidis, Asistanı: Alp Günay, Müzik: Metin Bükey, Şarkılar:
Belkıs Özener, Montaj, Senkron: Arif Özalp, Laboratuar Şefi: Recai
Karataş, Seslendiren: Tuncer Aydınooğlu, Prodüksiyon Amiri: Semih
Sarıoğlu, Yardımcısı: Erol . Deniz, Dublaj Rejisörü: Zafer
Önen
(Acar Film laboratuarlarında hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Tarık Akan, Bahar Erdeniz, Fatma Belgen,
Yalçın Gülhan, Atıf Kaptan, Ekrem Gökkaya, Renan Fosforoğlu, İsmail Hakkı Şen,
Mehmet Büyükgüngör, Mümtaz Alpaslan, Ahmet Kostarika, Muzaffer Yenen, Niyazi
Vanlı, Ali Demir, Aykut Alp, Hasan Demir, Meziyet Nakkaş
Konu: Bilmeyerek arkadaşının karısını seven
bir gencin öyküsünü anlatan bir film...
ÖDÜL
► 10.
Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1973)
► En iyi
üçüncü Film
► Tarık
Akan “En İyi Erkek Oyuncu”
Jüri
Üyeleri: Mahmut
Baler, Nihat Akçan, Melih Başar, Oğuz Özdeş, Ahmet Üstel, Cahit Gürbüzer, Vasil
Anas, Metin Çakalıklı, Zeki Özer, Kenan Değer, Atıf Başkan, Tuncer Özal
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)