Powered By Blogger

13 Mart 2018 Salı

SOĞUKKANLILAR (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Gülgen Film / Melih Gülgen

Oyuncular: Perihan Savaş, Serdar Gökhan, Ahmet Mekin, Eşref Kolçak, Danyal Topatan, Kâzım Kartal, Nihat Ziyalan, Süheyl Eğriboz, Sami Tunç, Ayşin Atav, İhsan Gedik, Hüseyin Zan, Oktay Yavuz

Konu: Kemal Fakir mahallede büyümüş bir gençtir. Babası hala eski mahallede eski arkadaşları ile yaşamaktadır. Kemal, arada bir elinde hediyelerle babasını ziyarete gelir, herkese büyük bir şirkette çalıştığını söyler, mahalle halkı onu çok sever ama bir gün polis baskını ile yakalanan uyuşturucu şebekesinde Kemal de vardır. Hapse girer, babası üzüntüsünden kahrolur. Olayı ortaya çıkaran babasının en yakın arkadaşı Komiser Ahmet’tir. Kemal cezasını bitirir. Çete tekrar birlikte çalışmalarını istemekte, fakat Kemal reddetmektedir. Çete bunun üzerine babasını ve sevdiği kızı ona karşı kullanmaya çalışınca Kemal polisle işbirliği yapar.


SiYAH GELiNLiK (1973)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Vural Pakel
Kamera: Erdoğan Engin
Yapım: Özer Film/Vural Pakel, Enver Özer

Reji Asistanı: Selma Sonat, Kamera Asistanı: Selçuk Topçuğlu, Şarkılar: Esin Engin, Özdemir Erdoğan, Prodüktör Amiri: Kadir Akgün, Set Ekibi: Selim Acar, Nihat Şimşek, Özcan Tuman, Işık Şefi: Mehmet Alışkan (Murat Işık Servisi), Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Murat Soydan, Süleyman Turan, Gülüstan Güzey, Orhan Elmas, Mürüvvet Sim, İhsan Yüce, Merih Deniz, Seima Sonat, İlknur Taçbaş, Arife Okan Yaprak, Ferudun Çölgeçen, Muzaffer Yenen, Kubilay Hakan, Küçük Yıldız: Fatih Deveci,

Konu: Macera adamı olan ve sonunda bundan bıkarak mutluluğu kendisini seven bir kadında arayan bir denizcinin aşkı.




SİYAH ELDİVENLİ ADAM (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Kartal Tibet, Deniz Erkanat, Gönül Hancı, Hayati Hamzaoğlu, Kâzım kartal, Hüseyin Zan, Haydar Karaer, İlknur Taçbaş, Faik Coşkun, Ramazan Akboğa, Giray Alpan, Karate Hocası: Hakkı Koşar ve talebeleri, Misafir oyuncu: Gönül hancı

Konu: Düşmanları tarafından kolu kırılan bir adamın intikam yemini.

SEVDA YOLU (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen

Prodüksiyon amiri ve Ar Direktör: Haluk Tülümen, Renk Uzman: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Kameraman: Erhan Canan, (Yeni Film Stüdyosunda renklendirilmiştir )

Oyuncular: Neşe Karaböcek, Orçun Sonat, Ahmet Arkan, Semra Yıldız, Erkan Yolaç, Yılmaz Gruda, Nazan Berk, Gönül Tansel, Nubar Terziyan, Renan Fosforoğlu,

Konu: Askere gönderdiği eşinden bir daha haber alamayan genç bir kadın tesadüfler sonucu şarkıcı olur. Yeni biriyle tanışıp onunla evleneceği anda kendisini büyük bir süpriz beklemektedir.


SEVİLMEK İSTİYORUM (1973)



Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Garanti Ticaret / Talip İncetahtacı

Sesleri Alan: Faruk Özar, Montaj Senkron: Aleko Alexandakis, (Ören Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Ekrem Bora, Hale Soygazi, Osman Alyanak, Halit Akçatepe, Elif Ozangil, Renan Fosforoğlu, Süheyl Eğriboz, Yusuf Çağatay, Muammer Gözalan, Leman Akçatepe, Gülten Ceylan, Haydar Karaer,

Konu: Evleneceği sırada ölümcül bir hastalığa yakalandığını öğrenen bir iş adamı ve bu nedenle öldürülmek için kiraladığı kiralık katilin öyküsü.

SAVULUN BATTAL GAZİ GELİYOR (1973)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Duygu Sağıroğlu, Natuk Baytan
Fotoğraf Direktörü: Cahit Engin,
Montaj-Senkron: Mehmet Özdemir
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Efektler: İlhan Aslım, Ömer Ekmekçi, Laboratuar: Ahmet Sert, Set Ekibi: Erdil Demirağ, İlyas Kürtüm, Mehmet Aslan, Yönetmen Ast: Namık Karakılıç, Zafer Par, Kamera Asistanı: Ali Güven, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur, Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ar Direktör: Güven Öktem, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, (Ören Film stüdyosunda hazırlanmış, Uğur Film seslendirme stüdyosunda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Battal gazi), Zuhal Aktan (İzabella), Kazım Kartal (Kara Şovalye İgor Yanoş), Reha Yurdakul (Battal’ın adamı), Atıf Kaptan (Oba Beyi), Oktay Yavuz (Marcos), Tarık Şimşek (Ayı Tara), Yaşar Güçlü (Chen Yu), Süheyl Eğriboz (Petrov), Sönmez Yıkılmaz, Ramazan Selen, İbrahim Kurt (Dimitros), Kayhan Yıldızoğlu (Prens Alfons), Eşref Vural, Mehmet Ali Güngör (Vunnar), Erol Alkaya, Aydın Haberdar, Doğan Tamer (Battal’ın adamı), Hulki Özeren, Altınsel, Ceyhan Cem, Gülten Ceylan (Anjela), Birsen Ayda (Rahibe Maria), Kadir Kök (Asker), Masist Gül (Cellat), Sabahat İzgü, Bahri Ateş, Eşref Vural (Battal’ın adamı)

Konu: Malatya serdarı Battal Gazi yaşlılığında, kılıcını yiğit oğlu Seyyid Battal’a devreder. Ancak yaşlı kurdun köşeye çekilmesini fırsat bilen Bizanslılar Türkleri Anadolu’dan atmaya yönelik planlarını tekrar uygulamaya koyarlar. Kara Şövalye ve çok saygı duyduğu Rahibe Maria en usta Hristiyan savaşçıları bir araya toplayarak Battal Gazi’nin üzerine yollar. Kardeşinin öldürüldüğünü, babasının kaçırıldığını öğrenen Seyyid Battal, intikam için Bizans’a yürür. Bizans şövalyeleri genç ve tecrübesiz olduğu için hafife aldıkları Battal’ın hiç de kolay pes etmeyeceğini öğrenecektir.


SARI KIZ (KIZ EVLİYA) (1973)


Yönetmen: Nuri Akıncı
Eser: Hüsamettin Erol
Kamera: Mükremin Şumlu,
Yapım: Tuba Film / Nuri Akıncı

Müzik: Hasan İpçi, Reji Asistanları: Fikret Tınaz, Feryal Koçyiğit, Set Ekibi: Sami Meriç, Dursun Sağlam, Ahmet Mavigöz, Sesleri Alan: Faruk Özar, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Akdoğan, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Negatif Montaj: Bayram Türkmen, Osman Koşkan, Montaj ve Senkron: Süleyman Karakaya, (Ömer Film Stüdyosunda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Nilüfer Koçyiğit, Yaşar Yağmur, Uğur Salman, Kadri Ögelman, Talat Gözbak, Nuri Sencer, Lami Ateş, Ömer Özgül, Remzi İrez, Hamdi Öznehir, Mahmure Handan, Sabahat Işık, Emel Işık, Remziye Fırtına, Nilgün Ceylan, Fatma Ceylan, Değişleri Okuyanlar: Şehriban İpçi, Feyzullah Çınar

Konu: Ünlü Kazdağı Efsanesi….Edremit köylülerinden olan “Cılbak baba” ve “Sarı Kız” namıyla anılan ermiş kızın öyküsü. Cılbak Baba hacca gidince yalnız kalan sarı kız iftiraya uğrar. Cılbak Baba hacdan dönünce kızı yüzünden köylüler tarafından dışlanır. Kızını öldürmeye karar verir. Baba ve kızı şimdiki Sarı Kız tepesine çıkarlar. Cılbak Baba abdest almak için kızından su ister. Suyun tuzlu olduğunu görürü ve nedenini sorar. Sarı Kız acele ettiğin için denizden aldım der. Bu durum karşısında kızının ermiş olduğunu anlayan baba pişman olur. O sırada dağda fırtına çıkmıştır. Baba kız fırtınada ölür. Ölüleri bulan çobanlar onları aynı tepeye gömerler.



RABİA (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Filmi Çeken: Cahit Engin
Yapım: Umut Film / Fatma Girik
Abdurrahman Keskiner,

Müzik: Metin Bükey, Sanat Yönetmeni: Güven Öktem, Hasan Nurdan, Sesleri Alan: Necip Sarıca, Ar Direktör, Güven Öktem, Hasan Nurdan, Kostüm: Niyazi Er, Rejisör Asistan: Şerif Gören, Zafer Par, Prodüksiyon Asistanı: Adnan Uygur, Işık Direktörü: Erol Batıbeki, (Ören Film Renkli stüdyosunda hazırlanmış ve Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fatma Girik, Tugay Toksöz, Bilal Inci, Müfit Kiper, Hikmet Taşdemir, Ekrem Gökkaya, Renan Fosforoğlu, Aynur Aydan, Güzin Özipek, Yeşim Yükselen, Müşerref Çapın, Faik Coşkun, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan, Tahsin Koray, Mehmet Yağmur, Zeki Sezer, Tevfik Şen, Niyazi Er, Mustafa Yavuz, Ahmet Koç, ıhsan Gedik, Sönmez Yıkılmaz

Konu: Basra kentinde doğan Rabia (F.Girik) adlı bir kız zaman içinde ailesini kaybedince esir tüccarlarının eline düşer. Esir pazarına satılırken Hasan adlı zengin bir tüccar onu satın alır ve aşık olur. Hasan'ın ortağı Halil de göz koyar Rabia'ya. Bu arada Rabia dini etkiler altında kalır. Halil kurduğu bir tuzakla Hasan, Basra'dan uzaklaştırır. Hasan'ın yokluğunda Rabia'ya sahip olmak ister. Ama başaramaz. Rabia'ya türlü işkenceler yapar; aç ve susuz bırakır hapse atar. Ama Rabia yine de ona evet demez. Bir süre sonra gökten Rabia'ya nur iner. Rabia kısa zamanda islam aleminin önemli kadın evliyalarından biri oluverir. Halil de o zamana kadar putperestken Müslüman olur.

► Filmin içeriği ve oyuncuların Hz. Rabia'yı canlandırmaktan fersah fersah uzakta olmaları kimsenin umurunda değildi. Seks ağırlıklı filmler sebebiyle sinemadan uzak kalan aile seyircisini kapmayı amaçlayan ticari akım, İslami konularda pek çok hatalarına rağmen, halk tarafından belli bir ilgi görmüştü. Dini filmler modası"na uyarak Usta'nın çekmiş olduğu bu "Rabia" filmi, müstehcen filmlerden dolayı sinemadan uzaklaşmış seyirci için ilgi çeken bir film olmuştu. Küçük yata annesini ve babasını kaybeden Rabia, içinde bulunduğu ortamın bütün olumsuzluklarına rağmen büyük bir mücadele vererek islamiyeti yaşar. Fakat Ammar isminde bir sahtekarın eline düşerek işkence ve baskılara maruz kalır, zindanlara atılır. Ancak Rabia'yı hiç kimse ” dininden vazgeçiremez. Kurtuluşa erince de tüm mal varlığını fakirlere dağıtarak kendini dinine ve insanların yararına adar, böylece binlerce insanın gönlünü kazanır. “Gülşah Nezaket Maraşlı, “Osman Fahir Seden’le Türk Sinemasında Düet”, syf: 199)

RABİA (1973)


“İLK KADIN EVLİYA”

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Yahya Benekay, Erdoğan Tünaş
Foto Direktörü: Özdemir Öğüt
Müzik: İsmet Nedim
Yapım: Murat Film / Süreyya Duru

Asistan Rejisör: Tolgay Ziyal, Ar Direktör: Saim Nahit Bilge, Yardımcıları: Yılmaz Şekernbay, Ahmet Yeşilbay, Set Amiri: Sonay Kanat, Yardımcıları: Sami Meriç, Ahmet Avcı, Selçuk Öktem, Selahattin Canpolat, Kostümler: Niyazi Er, Yardımcısı: Talip Okçu, Işıklar: Uğur Şimşek, Yardımcısdı: Akif Eski, Prodüksiyon Müdürü: Stepan Melikyan, Prodüksiyon Asistanları: Reşit Çıldam, Yusuf Özel, Kamera Asistanı: Hüseyin, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, (Acar Film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Orçun Sonat, Nuri Altınok, Hüseyin Peyda, Suzan Avcı, Kayhan Yıldızoğlu, Reşit Çıldam, Nedret Güvenç, Mehdi Yeşildeniz, Oktay Yavuz, Nurtekin Odabaşı, İhsan Yüce, Muazzez Arçay, Zülfikâr Divani, Esin Karakaya, Saim Bilge, Hamit Has, Esin Karakaya, Hamit Has, Reşit Çıldam, Saim Bilge, Zülfikar Divani, Ahmet Açan,

► Rābiʿatü-l-ʿAdeviyyetü-l-aysiyye (752-801) Basralı ünlü kadın sufi. İlk dönem sufi şairleri arasından en önemli isimlerden biridir. İlahi aşk öğretisi kendisinden sonraki sufileri de önemli ölçüde etkilemiştir. Yirminci yüzyılda Rabia hakkında kaleme alınmış en kapsamlı eser, Margaret Smith'in master tezi olarak kaleme aldığı ve daha sonra kitaplaştırılan ve Türkçe'ye de çevirilen Rabia the Mystic adlı eserdir. Basra'lı ünlü kadın sufi Rabia, kesin olmamakla birlikte 752 tarihlerinde fakir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Ailesinin dördüncü kızı olduğu için kendisine Rabia ismi verildi. Anne ve babasını kaybeden Rabia, henüz çocukken köle olarak satıldı. Elini sakatlamak pahasına kaçmaya çalıştı ancak yeniden yakalandı. Efendisi, Rabia'nın halini görüp onu serbest bıraktı. Önemli sufilerden kendisine yapılan evlenme tekliflerini geri çevirip, 801'de ölünceye kadar bekar yaşadı. Hikayesi ve sözleri 13. yüzyıl sufilerinden Feriüddin Attar'ın, kimi evliyaların hayatları ve sözlerini derlediği ünlü eseri "Tezkiret'ül Evliya"da yer almaktadır. Attar; kendisine, neden kitabına Rabia'yı aldığını soracak olanları, Peygamberin, "Tanrı sizin suretlerinize değil niyetlerinizle bakar." sözünü delil göstererek yanıtlamaktadır. (Kyn:.wikipedia.org/wiki/Rabia)





PİR SULTAN ABDAL (1973)


Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın
Kamera: Enver Burçkin
Müzik: Ali Ekber Çiçek
Yapım : Kervan Film / Ümit Utku

Oyuncular: Fikret Hakan (Pir Sultan Abdal), Nilgün Atılgan (Sanem), Samim Meriç, Oktay Yavuz, Tuncer Necmioğlu (Hızır Paşa), Mine Sun, Aşık İhsani, Ali Ekdal, Muharrem Gürses, Hasan Yıldız, Kenan Karagöz, Mehmet Aydın, Reşit Çıldam, Turgut Savaş

Konu: 16. yüzyılın mutasavvıf ve halk ozanı Pir Sultan Abdal'ın yaşamı, yıllardır perdeye aktarılmak isteniyor, ancak senaryo bir türlü sansürden geçirilemediği için film çevrilemiyordu. Sansürümüzden dört yüzyıl önce yaşamış ve zamanında zulme, haksızlığa, halkın zalim yöneticilerce sömürülmesine karşı durmuş bir ozanın ve halk kahramanının öyküsünü perdede görmeye nedense tahammül edilemiyordu. (Genellikle okul müsamerelerini aşmayan bir mizansen, tutuk oyuncular, inanılmaz derecede kötü renkler, baştan savma giysiler, her şey filmin aceleye getirildiğini veya Abdal'ın ünüyle, halk şiirimizde ve tarihimizdeki yeriyle orantılı bir ciddi çalışmaya gerek görülmeden çekildiğini ortaya koyuyor. (Atilla Dorsay, 1973)

ÖDÜL:
11. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Eylül 1974)

► Enver Burçkin “en iyi kameraman”

Jüri Üyeleri: Dr. Alyanak, Recai Akçaoğlu, Melih Başar, Atilla Dorsay, Berker İnanoğlu, Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, M. Tali Öngören, Sami Şekeroğlu, Semih Tuğrul.

** 16. yüzyılın ünlü Bektaşi mutasavvıfı ve halk ozanı pir Sultan Abdal'ın yaşamı, yıllardır perdeye aktarılmak isteniyor, ancak senaryo bir türlü sansürden geçirilemediği için film çevrilemiyordu. Evet, sansürümüz dört yüzyıl önce yaşamış ve zamanında zulme, haksızlığa, halkın zalim yöneticilerce sömürülmesine karşı durmuş bir ozanın ve halk kahramanımızın öyküsünü perdede görmeye nedense tahammül edemiyordu? Sonunda çevrilmesine izin verilen filmi, sinemalarda görüyoruz. "Pir Sultan Abdal"da, ozanın en güzel deyişlerini, tanınmış radyo.sanatçısı Ali Ekber Çiçek'in sesinden ve sazından bulmak mümkün. Ama filmde bir şeyi bulmak mümkün değil. O da sinema ... Genellikle okul müsamerelerini aşmayan bir mizansen, tutuk oyuncular, inanılmaz derecede. kötü renkler, baştan savma giysiler, her şey filmin aceleye getirildiğini veya Abdal'ın ünüyle, halk şiirimizde ve tarihimizdeki yeriyle orantılı bir ciddi çalışmaya gerek görülmeden çekildiğini ortaya koyuyor. Yazık!. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf. f96)”

DÜNYA (1973)



Yönetmen: Zafer Davutoğlu
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Zafer Film/Zafer Davutoğlu

Oyuncular: Murat Soydan, Zaliha, Ahmet Mekin, Nilgün Atılgan, Ali Şen, Nubar Terziyan, Misafir Oyuncular: Sevgi Can, Aliye Rona, Serpil Gül

Konu: Köyde geçen bir kan davası öyküsü. 

PATRON (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Gülgen Film / Melih Gülgen

Oyuncular: Tamer Yiğit, Bahar Erdeniz, Kamuran Usluer, Leman Akçatepe, Hüseyin Zan, Reha Yurdakul, Talât Gözbak, Turgut Boralı, Yılmaz Kurt, Adnan Mersinli

Konu: Kiralık bir katille, yer altı dünyası patronunun öyküsü.

PAPAZLAR ŞEBEKESİ (1973)



Yönetmen: Mümtaz Alpaslan
Senaryo: Murat Akovalıgil
Kamera: Mustafa Kuzu, / Yılmaz Ceylan,
Tankut Arıca
Yapım: Akel Film / Murat Akovalıgil

Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selâhattin Kaya, Montaj Senkron: Mevlut Koçak, İsmail kalkan, Negatif Montaj, Sezai Elmaskaya, Sesleri Alan: Necip Sarıcaoğlu, Ender Teker,

Oyuncular: Erdo Vatan, Tansu Sayın, Nazan Berk, Altan Bozkurt, Özkan Yılmaz, İzzet Aldemir, Danyal Topatan, Nesrin Kaptan, Mümtaz Alpaslan, Sadettin Düzgün, Necip Tekçe, Talât Gözbak, Atmaca Şenbay, Alaattin Seyhan, Necla Soylu, Mesut Eray, Cavit Karakaya, Yaşar Koçak, Tamer Yavaşoğlu, Yaşar Koçer, Şule Tınaz, Yaşar Hoşel, Şaban Demirsl, İrfan Taviloğlu, Ümit Doğan, Necmi Demir, Zeki Güzel, Metin Akgün,

Konu: Papaz kılığına girip, yurt dışına tarihi eser kaçıran bir şebekenin öyküsü

ÖZLEYİŞ (1973)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Foto Direktörü: Hüseyin Özşahin
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Kamera Asistanı: Ergun Özdemir, Işıklar: Veli Özşahin, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Reji Asistanları: Arif Erkuş, Engin Asyalı, ((Acar Film Renkli LaboratuVarında yıkanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşe), Mesut Engin “1973 yılı “Ses Mecmuası Birincisi” (Ali), Bahar Erdeniz (Bahar), Hulusi Kentmen (Murat), Cem Erman “1973 yılı “Ses Mecmuası Üçüncüsü” (Tarık), Sami Hazinses (İbiş), Mürevvet Sim (Babaanne), Belkıs Dilligil, Cevat Kurtuluş (Aşçı), Ahmet Turgutlu (Bahçevan), Zafer Önen (Uşak), Gülten Ceylan, Ahmet Kostarika, Mahmure Handan, Timuçin Caymaz, Çiğdem Turan, Remziye Fırtına, Sera Kayalı, Alev Demir. Remziye Fırtına, Nermin Özses, Ayten Kayalı, Vahit Volkan, Bedri Aydın, Uğur Salman, Çocuk Yıldız: Ömercik (Ömer),

Konu: Bir kasabada fahişe damgası yedikten sonra kente yerleşip manken olan bir kadınla, aynı yolda yürüyen kızının öyküsü

ÖMER HAYYAM (1973)



Yönetmen: Tunç Başaran
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Emek Film / Nazmi özer

Işık şefi: Mehmet Alişkan, Işık Ekibi: Kahraman Kongur, İsmet Sap, Ahmet Torbalı, İsmail Kündem, Nazmi Arıkan, Yunus Ekici, Yaşar Alışkan, Prodüksiyon Amiri: İsmail Çankaya, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selâhattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaç, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Reji Asistanı: Rıfat Yağızata, Kamera Asistanı: Ertunç Şenkay, Prodüksiyon Amiri: Yavuz Işıklar, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve Ar Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Orçun Sonat, Bahar Erdeniz, Seyyal Taner, Sami Tunç, Gönül Tansel, Halit Akçatepe, Niyazi Er, Sönmez Yıkılmaz. Haydar Karaer, Handan Korkmaz, Sıtkı Sezgin, Drerhan Şirin, Alaaddin Seyhan, Ahmet Karatop, Halim Yılmaz, Ufuk Sönmez, Cihan Alp, Sabit Fidangül,

Konu: Kadınlarla şarap alemleri düzenleyen maskeli Hayyam'la prenses Yasemin'in öyküsü