Powered By Blogger

13 Mart 2018 Salı

RABİA (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Filmi Çeken: Cahit Engin
Yapım: Umut Film / Fatma Girik
Abdurrahman Keskiner,

Müzik: Metin Bükey, Sanat Yönetmeni: Güven Öktem, Hasan Nurdan, Sesleri Alan: Necip Sarıca, Ar Direktör, Güven Öktem, Hasan Nurdan, Kostüm: Niyazi Er, Rejisör Asistan: Şerif Gören, Zafer Par, Prodüksiyon Asistanı: Adnan Uygur, Işık Direktörü: Erol Batıbeki, (Ören Film Renkli stüdyosunda hazırlanmış ve Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fatma Girik, Tugay Toksöz, Bilal Inci, Müfit Kiper, Hikmet Taşdemir, Ekrem Gökkaya, Renan Fosforoğlu, Aynur Aydan, Güzin Özipek, Yeşim Yükselen, Müşerref Çapın, Faik Coşkun, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan, Tahsin Koray, Mehmet Yağmur, Zeki Sezer, Tevfik Şen, Niyazi Er, Mustafa Yavuz, Ahmet Koç, ıhsan Gedik, Sönmez Yıkılmaz

Konu: Basra kentinde doğan Rabia (F.Girik) adlı bir kız zaman içinde ailesini kaybedince esir tüccarlarının eline düşer. Esir pazarına satılırken Hasan adlı zengin bir tüccar onu satın alır ve aşık olur. Hasan'ın ortağı Halil de göz koyar Rabia'ya. Bu arada Rabia dini etkiler altında kalır. Halil kurduğu bir tuzakla Hasan, Basra'dan uzaklaştırır. Hasan'ın yokluğunda Rabia'ya sahip olmak ister. Ama başaramaz. Rabia'ya türlü işkenceler yapar; aç ve susuz bırakır hapse atar. Ama Rabia yine de ona evet demez. Bir süre sonra gökten Rabia'ya nur iner. Rabia kısa zamanda islam aleminin önemli kadın evliyalarından biri oluverir. Halil de o zamana kadar putperestken Müslüman olur.

► Filmin içeriği ve oyuncuların Hz. Rabia'yı canlandırmaktan fersah fersah uzakta olmaları kimsenin umurunda değildi. Seks ağırlıklı filmler sebebiyle sinemadan uzak kalan aile seyircisini kapmayı amaçlayan ticari akım, İslami konularda pek çok hatalarına rağmen, halk tarafından belli bir ilgi görmüştü. Dini filmler modası"na uyarak Usta'nın çekmiş olduğu bu "Rabia" filmi, müstehcen filmlerden dolayı sinemadan uzaklaşmış seyirci için ilgi çeken bir film olmuştu. Küçük yata annesini ve babasını kaybeden Rabia, içinde bulunduğu ortamın bütün olumsuzluklarına rağmen büyük bir mücadele vererek islamiyeti yaşar. Fakat Ammar isminde bir sahtekarın eline düşerek işkence ve baskılara maruz kalır, zindanlara atılır. Ancak Rabia'yı hiç kimse ” dininden vazgeçiremez. Kurtuluşa erince de tüm mal varlığını fakirlere dağıtarak kendini dinine ve insanların yararına adar, böylece binlerce insanın gönlünü kazanır. “Gülşah Nezaket Maraşlı, “Osman Fahir Seden’le Türk Sinemasında Düet”, syf: 199)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder