Senaryo Sadık Şendil
Foto Direktörü : Hüseyin
Özşahin
Yapım: Arzu Film/Nahir
Ataman
Reji Asistanları: Sami
Güçlü, Orhan Topçuoğlu, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Sesleri Alan : Necip
Sarıcıoğlu, Asistanı: Ender Teker, Laboratuar: Hasan Örnek,
Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Selâhattin Kaya, Montaj Senkron: İsmail
Kalkan, Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Set Ekibi:
Azmi Yıldız, Şeref Yılmaz, Ahmet Ballıbaba, Salim Okar, Kamera asistanı: Orhan
Oğuz, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Işık Yardımcısı: Mehmet Aydoğmuş, Şarkılar:
Emel Sayın Müzik: Rıza Silahlıpoda ve ritm 68 orkestrası, Prodüksiyon
Amiri: Yılmaz Kanat, (Yeni Stüdyo’da renklendirilmiş ve
seslendirilmiştir.)
Oyuncular:
Emel Sayın, Tarık Akan, Zeki Alasya,
Metin Akpınar, Halit Akçatepe, Münir Özkul, Kemal Sunal, Adile Naşit, Perran
Kutman, Feridun Çölgeçen,
Konu: Yeşilçam'ın eni konu bayatlamakta olan
güldürü anlayışına 1970'lerde yapımcı ve yönetmen olarak yeni bir soluk getiren
Ertem Eğilmez'den, her zaman olduğu gibi zengin bir kadroya dayanıp sıradan
insanların dostluk ve dayanışmasını anlatan; güven, sadakat, sorunlara karşı
ortak mücadele ve birlikte var olabilmek üzerine, sıcak, sevimli bir film...
Altı arkadaş gazinoda Emel Sayın'ı dinledikten sonra, 'fikis menü' meselesini
yanlış anladıkları için gelen hesabı ödeyemeyince dayak yiyip dışarı atılırlar.
İntikam almak için ünlü şarkıcıyı kaçırıp fidye istemeye ve gazinocuyu iflas
ettirmeye karar verirler. Bir diğer amaçları da alacakları parayla dağ başında
bile olsa 'garibanlar için bir gazino' açmaktır. Kaçırdıkları şarkıcıyı
evlerinin tavan arasına gizlerler. Tahmin edileceği üzere, içlerinden en
yakışıklı olanıyla güzel şarkıcı arasında aşk başlayacak, bir tür 'Stockholm
Sendromu' Yaşanacaktır.Gösterime girdiğinde sinema gişelerinin önünde uzun
kuyruklara ve karaborsacıların "Haydi! 7 filmlik kadro! 7 filmlik
kadro!" bağırışlarına yol açan Mavi Boncuk", zengin kız/fakir
delikanlı temasını tekrarlayan tipik bir 'şarkıcı filmi' olmakla birlikte
özellikle unutulmaz diyalogları ve oyuncuların müthiş bir sempati yaymaları
nedeniyle dört beş sinemasever kuşağının yakın ilgisine ve sevgisine mazhar
olmuş durumda. Kendisini oynayan Emel Sayın, güzelliğinin zirvesinde...
'Yakışıklı' rolündeki Tarık Akan da aynen öyle... Ama aslında filmin lokomotifi
bu ikili olmakla birlikte, başta Kemal Sunal olmak üzere yan kadronun hakkı
kesinlikle teslim edilmeli. .
Bu açıdan tam anlamıyla
kolektif çalışmaya dayanan, Ertem Eğilmez-Arzu Film ekolünün tüm unsurlarının
tekrarlandığı bir filmdir "Mavi Boncuk". Öyle ki yıldız oyuncu Tarık
Akan ön plana kendisinin değil öykünün geçmesini ister gibidir.
Ekibin en
aptalı, ikide bir bozulan külüstür bir arabası olan Kaymakam Cafer rolündeki
Kemal Sunal da boynundan sarı-lacivertli kaşkolü eksik etmeyen Baba Yaşar
rolündeki Münir Özkul da gerçekten harika bir iş çıkartmışlardır. Hu arada
Cafer'e neden 'Kaymakam' dendiğini soracak olursanız, Yalovalı olduğunu
söylemekle yetinelim! Emel Sayın'ın kaçırıldığı evin duvarlarındaki
"Avare", "Kiev'deki Adam", "Rüzgar Gibi Geçti",
"General Palton", "Yedi Kardeşe Yedi Gelin", "Vahşi
Kahraman" gibi filmlerin afişleri de sinema tarihine küçük bir saygı
gösterisi niteliğindedir ki film bileti karaborsacılığı yapmış olan Baba
Yaşar'a göre onlar "Hayatımızın filmlerinin afişleri"diı\ (TA.)
Sinema En İyi 100 Film
FİLMİ İZLE