Powered By Blogger

22 Mart 2018 Perşembe

KÖYDEN İNDiM ŞEHiRE (1974)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Zeki Alasya, Sadık Şendil
Kamera: Hüseyin Özşahin, Erdoğan Engin
Kurgu: İsmail Kalkan
Yapım : Arzu Film/Ertem Eğilmez

Sanat Yönetmeni: Hasan Nurdan, Yapım Yönetmeni: Erdoğan Kar, Yapı Sorumlusu: Nezih Tunar, 1. Yönetmen Yrd.: Sami Güçlü, 2. Yönetmen Yrd.: Orhan Topçuoğlu, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Hasan Örnek, Laboratuar: İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Renk Düzenleme: Türker Vatan, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Ses Kayıt: Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mevlüt Koçak, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Set Amiri: Necip Koçak, Set Ekibi: Ekrem Ülgey, Rauf Öztürk, Hüseyin Bulut, Seslendirme Yönetmeni: Yılmaz Sengelkli,

Oyuncular: Kemal Sunal Saffet), Zeki Alasya (Himmet), Metin Akpınar (Hayret), Halit Akçatepe (Gayret), Meral Zeren (Emine), Mine Mutlu (Ali Rıza’nın baldızı), Leman Çıdamlı (Ali Rıza’nın karısı), Oya Alasya (Himmetin karısı), Perran Kutman (Gülsüm), Tekin Akmansoy (Ali Rıza), Mete İnselel (Resepsiyonist), Cengiz Nezir, Abdi Algül, Günay Güner, Hüseyin Alp, Ekrem Ülgey, Necip Sarıcıoğlu, Necip Koçak, Rauf Öztürk, Hüseyin Bulut

KONU: Kayserili dört kardeşten olan kahramanlarımız, paralarını sırtlarına vurdukları gibi Ankara'nın yolunu tutarlar. Ancak burada onları türlü maceralar beklemektedir. “Salak Milyoner’in devamı niteliğinde bir film.

* Ertem Eğilmez'in Devekuşu Kabare Tiyatrosu oyuncularından yararlanması devam ediyor. Geçen yılın iyi iş yapan "Salak Milyoner" filminin bittiği yerden başlıyor "Köyden İndim Şehire“.. Kayserili dört kardeşten oluşan kahramanlarımız, paralarını (yani altınlarını) sırtlarına vurdukları gibi Ankara'ya koşuyorlar. Ancak burada onları türlü serüvenler bekliyor... Eğilmez'in bütün yaptığı, Devekuşu’cuların, yıllarını verdiği alışkanlık ve ortak bir çalışma ürünü olan senaryonun getirdiği buluşları birbiri ardına dizişini ve seyirciyi zaten görünmeleriyle güldürmeye yeten sempatik kişiliklerini, perdeye aktarmak... Gülünüyor gerçi. Ama bu kadarı ne sinema açısından başarılı bir filmden söz etmemize, ne de Ertem Eğilmez’in geçen yılki filmleri için vardığımız olumlu yargılarımızı tekrarlatmamıza yeterli değil. Üstelik filmin, her halde aceleyle vizyona çıkma zorunluluğundan olacak, son derece bozuk bir seslendirme ile programa konmuş olmasını da, seyirciye, hele böyle bunalımlı bir dönemde duyulması gerekli saygıyla bağdaştıramadığımızı belirtelim... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 110”




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder