Powered By Blogger

2 Nisan 2018 Pazartesi

DOLANDIRICI AŞIKLAR (1976)


Senaryo ve Yönetmen Safa Önal
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım Emek Film/Nazmi Özer

Reji Asistanı: Yılmaz Koç, Işık Direktörü: Aslan Yıldız, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, İsmet Karslı, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, (Yeni Stüdyoda Hazırlanmıştır )

Oyuncular: Mine Mutlu, Ünsal Emre, İlhan Daner, Ceyda Karahan, Alev Altan, Tevhid Bilge, Yüksel Gözen, Sevil Üstekin, Gülten Ceylan, Tuncay Özinel, Fürüz Han, Orhan Çoban, Özcan Özgür, Orçun Sonat, Salih Kırmızı,

Konu: İnsanları dolandıran biri kadın diğeri erkek iki sevgilinin öyküsü


DEVLERİN AŞKI (1976)


Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Erdoğan Engin
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal

Şarkılar: Neşe Karaböcek, Set Amiri: Erdil Demirbağ, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Işık Düzeni: İlhan Aslım, Prodüksiyon Amiri: İsmet Demirkol, Yönetmen yardımcısı: Şahin Gök, Prodüktör: Hasan Gürkan, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Laboratuvar: Hasan Örnek, Selahattin Kaynak, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Müzik: Cahit Berkay, (Yeni Stüdyo Renkli laboratuVarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Türkan Şoray (Türkan), Kadir İnanır (Tarık), Savaş Başar (Süreyya), Elif Pektaş (Ayla), Osman F. Seden (Avni Çarmıklı), Ayfer Feray (konsomatris), Alev Altın, Atilla Ergün (Süreyya’nın adamı), Tevfik Şen, İlhan Hemşeri (komando Ziya), Muammer Gözalan, Dündar Aydınlı, Zülfikar Öner, Feridun Çölgeçen, Halil Dede, Hayrettin Akar, Turan Alok,

Konu: İş adamı Süreyya yapılan suikast sonucu arabasıyla denize düşer, o sıra-da olay yerinde bulunan Tarık Süreyya’yı boğulmaktan kurtarır. Süreyya hayatı-nı kurtaran Tarık’a yanında çalışmasını teklif eder. Tarık bu teklifi kabul eder. Çalışkanlığı ve dehasıyla Süreyya’yı etkileyen Tarık önemli iş görüşmelerinden döner, Süreyya Tarık’a Türkan’ı takdim eder. Tarık ekonomik zorluklar yü-zünden kendini terk eden eski sevgilisi Türkan’la karşılaşınca şaşırır. Üzüntü ve sinire kapılır. Türkan istediği rahat ve lüks yaşama kavuşmak için Süreyya ile birliktedir. Tarık ile Türkan arasında gerginlik olur. Tarık hala Türkan’dan nefret ediyor gibi görünse de hala O’na aşıktır. Süreyya’nın rakibi Tarık’a ortaklık teklif eder. Tarık kabul etmez ve Türkan kaçırılır. Avni Bey Türkan’ı serbest bırakmak için Tarık-’ın kendisiyle çalışmasını ister. Tarık kabul etmek zorunda kalır. Türkan serbest bırakılır. Türkan, Tarık’ın çabalarından sonra Tarık’ın kendisini ne kadar çok sevdiğini anlar ve yeniden O’nunla birlikte olmak ister. Tarık kabul etmez. O’nu para için kurtardığını söyler. Ancak zamanla Tarık yumuşar ve tekrar birlikte olurlar. Süreyya bu birlikteliğe karşı çıkar, onları ayırmaya çalışır. Tarık ve Türkan evlenmeye karar verir. Saklandıkları evi Süreyya ve adamları çevirir. Tarık ve Türkan onlara silah doğrultan Süreyya’ya karşı çıkarlar, evden çıkarlar. Süreyya ateş edemez, Tarık ve Türkan uzaklaşır.




DEPREM (1976)


Yönetmen: Şerif Gören
Senaryo: Sefa Önal
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Akün Film /İrfan Ünal

Yönetmen Yardımcısı: Şahin Gök, Ömer Vargı, Müzik: Cahit Berkay, Ar Direktör: Erdil Demirbağ, Yönetmen Yardımcısı: Ömer Vargı: Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Set Amiri Halil Dede, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Ses Montaj: Mahmut Eskici, Işık Direktörü: İlhan Aslım, Sistem: Fiat Elektronik, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Ab-dullah Akdeniz, Montaj-Senkron: Süleyman Karakaya, Prodüksiyon Amiri: İsmet Demirkol, Prodüktör: Hasan Gürkan, (Yeni Stüdyo Renkli film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Kadir İnanır (Ahmet), Türkan Şoray (Zeynep), Nasır Melek (Rıza Usta), Şükriye Atavİlhan Hemşeri, İhsan Yüce, İbrahim Uğurlu, Hasan Ceylan, Ekrem Dümer, Erdoğan Seren,

Konu: Filmin kadın kahramanı köyün "en güzel" kızıdır. Yıllar içinde yüzlerce tali bi parasızlıkları ve çlrklnlikleri nedeniyle kızın anası tarafından geri çevrilmiştir. İstan-bul'dan bir kaç günlüğüne köyüne ge-len yakışıklı delikanlı onu görür ve vurulur. Kız ondan hoşlanmıştır. Arıcak delikanlı-nın kendini beğenmiş tavırları nedeniyle kız onu reddeder. Ona olan kızgınlığı ile kendine yıllardır aşık olan, ancak "yakışıklı ve zengin olmadığı" için sevgisini ortaya koyamayan demirci ile söz keser. Düğün gecesi genç kızı kaçırır. Demirci de yılmadan onları kovalar; sonunda onları yakalar günlerce işkence yapar ama bir deprem sonucunda sevenler kavuşur. Demirci yıllarca evlenmeyi düş-lediği kızın başkasını sevmesini kabullen-mek zorunda kalır.

* Deprem", Türk sinemasına özgü bir melodram ... "Yaşantıları, yani belli bir yaşam parçasını anlatmayı bilmediği için "yaşamları anlatan, tüm bir yaşamı doldurabilecek olayları bir filmin çevresine doldurma kolaylığını seçen bir sinemanın yeni bir örneği bu... Evde kalmış kız, geç kalmış aşk, düğün gecesi kız kaçırma, "amansız takip", sevgi, aile, çocuk. .. "kötü adam" ve işkence... Ve sonunda her şeyi çözümleyen bir "deprem"... Neler yok bu filmde ...

Oysa "Deprem"de iyi şeyler de var ... ÖncelikIe Gören, bir çok şeyi iyi "çözümlemiş" (Çünkü bizim sinemamız öylesine kendine özgü bir sinemadır ki yönetmenler filmi çekmezler, "çözümlerler". Teknik bazı sorunları "çözümlemek", bu koşullar içinde en büyük başarı sayılır). Baştaki araba yarışı bölümünden, sondaki deprem bölümüne dek, (bir yabancı filmden apartma bölümlere karşın) birçok zor çekimi sinemamızın kendi olanakları içinde çözümlemiş Gören... Üstelik fil-min ilk yansında tutturduğu belli bir mizaha yaslanan anlatım, iki sevgilinin gelişen ilişkileri bölümü, kendi içinde tutarlı ...
Ama olmuyor... Çekim koşulları bir yandan, sansür bir yandan, geniş yığınların bilindiği var sayılan zevkine uyma çabası diğer yandan, filmlerimizi çok şey söylemeye çabalayan, bu yüzden hıçbır şey söyleyemeyen yamalı bohçalar haline dönüştürüyor. Evet, para kazanlıyor belki de, giderek hasılat rekorları bile kırılıyor. Ama kalıcı olmayan, yarının sinema tarihlerine geçmeyecek, yapanlarına hiçbir onur getirmeyecek filmler çıkıyor ortaya... Bu kadar iyiniyete, emeğe, çabaya da yazık oluor. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 224”

DELİCESİNE (1976)


Yönetmen: Osman Fahir Seden
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Çetin Tunca
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal

Yönetmen Asst.: Şahin Gök, Kamera Asst.: Mahmut Yumuşak, Prodüksiyon Ass.: İbrahim Mertoğlu, Prodüksiyon Amiri: İsmet Demirkol, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Set Teknisyenleri: Turan Alok, Hayrettin Akar, Aziz Kıskanç, Laboratuvar: Hasan Örnek, Selâhattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüktör: Hasan Gürkan,
(Yeni Film stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Kadir İnanır, Sonia Viviani, Fikret Hakan, Ali Sururi, Memduh Ün, Elif Pektaş, Osman F. Seden, Süleyman Turan, Ceyda Karahan, Orhan Elmas, Asuman Arsan, Diler Saraç, Gülten kaya, Gülten Ceylan, İlhan Hemşeri, Muammer Gözalan, Ahmet Üstel, Ceyda Karahan

Konu: Irwing Wallace'ın "The Fab Club" adlı romanından uyarlama. Ünlü bir sinema oyuncusuna hayran olan dört arkadaş hem onunla beraber olmak hemde fidye istemek için genç kadını kaçırırlar. Genç kadında yaşadığı ha-yatın zorluklarından, gördüğü ilgiden bıkmıştır. Kendisini kaçıran adamlarla çok mücadele eder fakat başa çıkamaz ve aralarından bir gence aşık olur.

* Cinsel bunalımlar içinde kıvranırken, bir tür ideal kadın olarak gördükleri bir İtalyan film yıldızını kaçıran ve sonra başları derde giren dört arkadaşın öyküsü konu alınmakta. Konu abartılmışi olsa bile bizim toplumumuza iyi uyarlanmış. Delicesine, yine de sinema dili olarak aksamayan, profesyonel anlamda çözümlenmiş bir film sayılabilir. Seden'in çalışması bu anlamda başarılı. (Atilla Dorsay, 1976)

* Yerli filmleri izleyenler her hafta Osman Fahir Seden’in bir filmiyle karşılaşıyorlar artık. Osman Seden yalnız bu mevsim için çevirdiği “Hayret 17”, “Ateş Böceği”, “Teşekkür Ederim Büyükanne”, “Güler misin Ağlar mısın” ve “Batsın Bu Dünya”dan sonra, karşımıza “Delicesi ne” ile geliyor. Mevsimin henüz bitmediğini anımsarsak, yılların yönetmeni Seden’in yerli sinemada şimdiye dek erişilmemiş bir rekora ulaşacağını söyleyebiliriz. Osman Seden film sayısıyla değerlendirilecek rekoruna ulaşadursun, ortaya koydukları ise, yine diğerleri gibi üzerinde durulmayacak “klişe” ve “sıradan” filmler. Delice sine’nin konusu, Türkiye’ye film çevirmek üzere gelen ünlü bir İtalyan artistinin kaçırılması. Biri balıkçı, ötekiler ise satıcı, tamirci ve fotoğrafçı olan dört kafadar, hayranı oldukları oyuncuyu kaçırdıktan sonra birbirlerine düşüyorlar. İçlerinden. biri kıza acıyarak onu arkadaşlarının elinden kaçırmayı deniyor. Ve film bir sürü kovalamacayla sürüp gidiyor. ‘Delicesi ne”, çift starlı ve İtalyan sinemasının reklamlarda ünlü oyuncu diye tanıtılan figüranlarıyla çev-rilen filmlerin, sinemadan her geçen gün seyirciyi geri getiremeyeceğini ortaya koyan sıradan bir film. (Burçak Evren, Milliyet Sanat,12 Mart 1976, syf: 22)


DELİ ŞAHİN (1976)


Yönetmen: Cüneyt Arkın
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Mehmet Aydın
Kamera: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu

Yönetmen yardımcıları: Samim Utku, Bircan Uysal, Kameraman: Cem Sertesen, Fehmi Eryılmaz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Renk Düzenleme: Sabahattin Hoşsöz, Işık Şefi: İsmail Varol, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Senkron: Mehmet Özdemir, (Acar Film stüdyolarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Deli Şahin), Oya Aydoğan (Gülcan), Ali Şen (Abbas Tapancı), Ali Sururi (Reşat çaycıbaşı), Mürvet Sim (Adile), Yavuz Selekman (Reşat’ın adamı), Zühal Ardahanlı, Os-man Alyanak (Avni baba), Tarık Kesemen, Alev Sururi, Ersun Kazançel (Rıza), Engin Ergül, Serpil Beyhan, Sırrı Elitaş, Necdet Yakın, İlhan Hemşeri (Bekir), Zuhal Ardahan, Serpil Baykul, Kadir Kök, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Tarık Kesemen, Kuret Karadağ, Yadigâr Dağdeviren, İbrahim Kurt, Yaşar Şener, Yusuf Çağatay, Adnan Uygur, Ekrem Dümer (Doktor), Reşit Çıldam (Uşak Ca-fer), Kamer Baba, Engin Elgün, Nuri Tuğ, Baykal Kent (göbek attıran Ali), Süha Doğan, Zeki Sezer (Doktor), Arap Celâl, Aydın Arkın, Giray Alpan, Nermin Özses, Hakkı Kıvanç, Abdi Gül

Konu: Sapancılar ve Caycıbaşı aileleri birbirleriyle düsmandırlar ve ayni zaman-da rekabet icindedirler. Caycıbaşı sürekli kazanır. Çünkü çaycibası'nin adamları daha kalabalık ve ve daha kuvvetlidirler. Ama Sapancılar pes etmemekte kararlıdir. Aralarındaki mesele aslında bir arazi meselesidir. Çaycıbaşı araziyi alır. Sapancılar çaresizdir. Çareyi iyi bir fedai tutmakta bulurlar. Birden akıllarına Deli Şahin (Cüneyt Arkin) gelir. Deli Şahin herkesin tanıdığı ve korktuğu bir kişidir. Nami herkes tarafından bilinmektedir. Çaycıbaşının adamları Deli Şahin'i du-yunca istifa edip Sapancılara gider. Özür dilemek için. Çaycıbaşı da korkup aldığı araziyi Sapancılara verir. Ve Deli Şahin gelir. Karşılarına sarhoşun biri çıkar. Bunu Çaycıbasından saklarlar. Daha sonra bunu öğrenirler ve alay ederler. Araziyi geri alır. Daha sonra bahse girip Araziyi Sapancı kazanır Deli Şahin sayesinde. (www.cuneytarkin.com)

DELİ GİBİ SEVDİM (1976)



Yönetmen: Tanju Gürsu
Senaryo: Bülent Oran, Erdoğan Tünaş
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Olgun Film/Olgun Eltan

Prodüksiyon Yönetmeni: Yücel Türkoğlu,

Oyuncular: Müjde Ar, Salih Güney, Şükriye Atav, Hikmet Taşdemir, Coşkun Güven

Konu: Bir pavyonda şarkıcılık yapan kızla, kabadayılar tarafından öldürülen bir gencin duygusal hikayesi.

DEFİNECİ (1976)


Yönetmen: T. Fikret Uçak
Orijinal Hikaye: Doğan Tamer
Senaryo: Işık Toroman
Foto Direktörü: Abdullah Gürek
Yapım: Metin Film/Işık Toroman,

Reji Asistanı: Fikret Tınaz, Pro düksiyon Amiri: Mustafa Oğuz, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Montaj: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Ali Berkan, Işık: Ender Işık Servisi, Işık Şefi Aydın Yurteri, Laboratuvar: Hayati Akbulut, Tomay Rızayi, (Ar Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Aytekin Akaya, Figen Han, Özden Yüce, Alev Altın, Ahmet Mekin, Mine Sarı, Tuncer Ekrem üner, Necmioğlu, Doğan Tamer, Zeki Tüney, Nilgün Ceylan Samuray, Sami Hazinses, Metin Emir, Süheyl Eğriboz, Kudret Karadağ, Nilgün Ceylan, Gülten Kaya, Sabahattin Karadayı, Günay Güner, Hakkı Kıvanç

Konu: Bir profosörü kaçıran şebekenin peşine düşen ve onu bulan ve şebeke-yi çökerten polislerin öyküsü

DARBE(1976)


"İKİ ARKADAŞ"

Yönetmen Şerif Gören
Senaryo Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni Çetin Tunca
Yapım Gülşah Film/Selim Soydan

 Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Montaj: İs-mail Kalkan, Sabit Özergil, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Işık: Erol Batıbeki, Yardımcısı: İlyas Kürtün, Set Ekibi: Halil Dedoğlu, Bedri Uğur, Zafer Ponu, Ekrem Ülgey, Reji Asistanları: Aydın Sayman, Sinan Çetin, Kamera Asistanı: Mahmut Yunuslu, Prodüksiyon: Adil Kıbıcı, Yardımcısı: Mustafa Doğan,
(Yeni Stüdyo Renkli Laboratuvarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Fikret Hakan, Aysun Güven, Seyhan Karabay, Mahmut Cevher, Ahmet Sezerel, Memduh Ün, Yavuz Özkan, Mine Sarı, Mehtap Ar, Sevda Seren, İlhan Hemşeri, Ekrem Dümer, Haydar Karaer, Erdoğan Seren, Mehmet Uğur, Günay Güner ,Hakkı Kıvanç, Kudret Karadağ, Hasan Kurt, İhjsan Gedik, Tevfik Şen, Yusuf Çetin, Cihan Alp,

Konu: Oğlu öldürülen bir muhasebe müdürüyle, arkadaşı olan kabadayının çatışmalı öyküsü.

Not : Yapımcı firma Gülşah Filmin Internet sitesinde bu isim altında bir filme rastlanmamıştır. Yaptığım araştırmada O yılki Sansür Kurulunca bu film ya-saklanınca, filmin ismi değiştirilerek, “İki Arkadaş” ismi, ile vizyona girmiştir.

DAR GEÇİT (1976)


Yönetmen: T. Fikret Uçak
Senaryo: Mehmet Alemdar
Foto Direktörü: Abdullah Gürek
Yapım: Serdar Film/Mehmet Alemdar

Oyuncular: Yalçın Gülhan (Kemal), Aysun Güven (Zeynep), Tugay Toksöz (Yusuf), Baki Tamer, Doğan Tamer (Kaymakam), Oktar Durukan, Kazım Eryüksel (Baykuş Talip), Galip Berrak, Hüseyin Peyda (Hoca Emmi),

Konu: Başkasının işlediği bir cinayet ne-deniyle aranan bir kaçağın öyküsü. Bir Cinayete şahitlik edip, yardım edeyim derken cinayetin zanlısı olarak katil damgası yiyen bir adamın hikayesi. Dar Geçit. filminde Hüseyin Peyda'nın kısa bir rolü var. bir kasabaya kaçan kemal burada sözde cami imamı olur ve ger-çekler ortaya çıkıncaya kadar kaçak hayatı yaşar.

DALGACI MAHMUT (1976)



Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Temel Tezol
Foto Direktörü: Necat Okçugil
Yapım: Yıldız Film/Cevat Okçugil

Oyuncular: Ajda Pekkan, Eşref Kolçak, Senih Okran, Sadettin Erbil, Avni Dilligil, Yılmaz Gündüz, Vasıf Okçugil, Asuman Arsan, Tahiye Salem, Nevzat Okçugil, Nusrte Özkaya, Renan Fosforoğlu

DAĞILIN KAZIMLAR GELİYOR (1976)


Yönetmen: Tanju Gürsu
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Suavi Sualp
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Gürsu Film/Tanju Gürsu

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuvar Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Montaj, Senkron: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Set: Sabit Çözel, Mehmet Gezer, Prodüksiyon Menejer: Yücel Türkoğlu, Işık: Erol Batıbeki, Kamera: Selçuk Akad, Yönetmen Asiatanı: Tolgay Ziyal (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Mete İnselel, Aydemir Ak-baş, Tanju Gürsu, Elif Pektaş, Erol Günaydın, Selim Naşit, Demircan Türkdoğan, Aynur Akarsu, Alev Altın, Ali Şen, Ata Saka, Tevfik Şen, İlhan Hemşeri, Dündar Aydınlı,

Konu: Baba Kazım, ustura Kazım, Cambaz Kazım ve dayı Kazım bir araya gelerek sonunda milyonlar olan bir üç kağıt işine girişirler. Amaçları Karadeniz'li bir otel sahibini dolandırmaktır.

ÇİZMELİ KEDİ (1976)


Yönetmen: Arda Uskan
Senaryo: Vural Pekel
Kameraman: Hüseyin Özşahin
Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Kurgu: Necdet Tok, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Negatif Montaj: Mehmet Tezgâhtar, Montaj, Senkron: Necdet Tok, Renk Uzmanı: Hikmet Kuyucu, Işık : Ergun Şimşek, Set: Mustafa Koçyiğit, Şeref Yılmaz, Yusuf Avcı, Reji Asistanı: Erkan Işıklar, Operatör Asistanı: Ertunç Şenkay, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Seyyal Taner, Cemil Şahbaz, Seyhan Karabey, Fecri Ebcioğlu, Sevim Tuna, Mete İnselel, Şakir Öner Günhan, Salim Dündar, Asu Maralman, Tülay, Sedat Avcı,

Konu: Çizmeli Kedi isimli çocuk hikaye-sinden esinlenerek yapılmış bir film. Köyüne traktör almak üzere şehre inen yabani bir köylü kızının öyküsü.


ÇİFTE KAVRULMUŞ (1976)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Kuzey Film / Yaşar Tunalı

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Ceyda Karahan, Perihan Ateş, Tevhit Bilge, İsmet Erten, Kadir Kök, Asuman Arsan, Romina

Konu: Şirketin katibine teslim edilen yüklü bir paranın meydana getirdiği olayların öyküsü.


ÇILGIN MİLYONER (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Feridun Kete
Kamera: Ender Turgut
Yapım: Kımız Film/Feridun Kete

Oyuncular: Mete İnselel, Üşlü Özen, Sami Tunç, Gülten kaya, Yasemin Gül, Yaşar Tatlıdil, Arzu Candan, Ay Şen, Ali İnan

Konu: Aldığı piyango biletinden büyük ikramiye kazanarak zengin olan ve sonra evlenen kılıbık bişr adamın öyküsü.


ÇILGIN AMA TATLI (1976)




Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Hadi Çaman, Figen Han, Tevhid Bilge, Asuman Arsan, Renan Fosforoğlu, Romina Terry, Yuncay Özinel, Yüksel Gözen, Baykal Kent

Konu: Hadi kendi sahibi olduğu iş yerinden bile kovulan, başı boş, serseri ama zengin bir gençtir. Ailesi bir türlü Hadi’yle baş edememektedir. Çok sevdikleri çocuklarının adam olması için ona güzeller güzeli bir ingilizce öğretmeniz tutarlar.