Yönetmen: Osman Fahir Seden
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Çetin Tunca
Yapım: Akün
Film/İrfan Ünal
Yönetmen Asst.: Şahin
Gök, Kamera Asst.: Mahmut Yumuşak, Prodüksiyon Ass.: İbrahim
Mertoğlu, Prodüksiyon Amiri: İsmet Demirkol, Renk Uzmanı: Türker
Vatan, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsmail Kalkan,
Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Set Teknisyenleri: Turan
Alok, Hayrettin Akar, Aziz Kıskanç, Laboratuvar: Hasan Örnek, Selâhattin
Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüktör: Hasan Gürkan,
(Yeni Film
stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir.)
Oyuncular: Kadir İnanır, Sonia Viviani, Fikret Hakan, Ali Sururi, Memduh
Ün, Elif Pektaş, Osman F. Seden, Süleyman Turan, Ceyda Karahan, Orhan Elmas,
Asuman Arsan, Diler Saraç, Gülten kaya, Gülten Ceylan, İlhan Hemşeri, Muammer
Gözalan, Ahmet Üstel, Ceyda Karahan
Konu: Irwing
Wallace'ın "The Fab Club" adlı romanından uyarlama. Ünlü bir sinema
oyuncusuna hayran olan dört arkadaş hem onunla beraber olmak hemde fidye
istemek için genç kadını kaçırırlar. Genç kadında yaşadığı ha-yatın
zorluklarından, gördüğü ilgiden bıkmıştır. Kendisini kaçıran adamlarla çok
mücadele eder fakat başa çıkamaz ve aralarından bir gence aşık olur.
* Cinsel bunalımlar içinde kıvranırken, bir tür ideal kadın
olarak gördükleri bir İtalyan film yıldızını kaçıran ve sonra başları derde
giren dört arkadaşın öyküsü konu alınmakta. Konu abartılmışi olsa bile bizim
toplumumuza iyi uyarlanmış. Delicesine, yine de sinema dili olarak aksamayan,
profesyonel anlamda çözümlenmiş bir film sayılabilir. Seden'in çalışması bu
anlamda başarılı. (Atilla Dorsay, 1976)
* Yerli filmleri izleyenler her hafta Osman Fahir Seden’in bir
filmiyle karşılaşıyorlar artık. Osman Seden yalnız bu mevsim için çevirdiği
“Hayret 17”, “Ateş Böceği”, “Teşekkür Ederim Büyükanne”, “Güler misin Ağlar
mısın” ve “Batsın Bu Dünya”dan sonra, karşımıza “Delicesi ne” ile geliyor.
Mevsimin henüz bitmediğini anımsarsak, yılların yönetmeni Seden’in yerli
sinemada şimdiye dek erişilmemiş bir rekora ulaşacağını söyleyebiliriz. Osman
Seden film sayısıyla değerlendirilecek rekoruna ulaşadursun, ortaya koydukları
ise, yine diğerleri gibi üzerinde durulmayacak “klişe” ve “sıradan” filmler.
Delice sine’nin konusu, Türkiye’ye film çevirmek üzere gelen ünlü bir İtalyan
artistinin kaçırılması. Biri balıkçı, ötekiler ise satıcı, tamirci ve
fotoğrafçı olan dört kafadar, hayranı oldukları oyuncuyu kaçırdıktan sonra
birbirlerine düşüyorlar. İçlerinden. biri kıza acıyarak onu arkadaşlarının
elinden kaçırmayı deniyor. Ve film bir sürü kovalamacayla sürüp gidiyor.
‘Delicesi ne”, çift starlı ve İtalyan sinemasının reklamlarda ünlü oyuncu diye
tanıtılan figüranlarıyla çev-rilen filmlerin, sinemadan her geçen gün seyirciyi
geri getiremeyeceğini ortaya koyan sıradan bir film. (Burçak Evren, Milliyet
Sanat,12 Mart 1976, syf: 22)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder