Powered By Blogger

5 Nisan 2018 Perşembe

KIVRIL FAKAT KIRILMA (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Doğu Film/Ali Kurna

Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Reji Asistanı: Engin Temizer, Prodüksiyon Amiri: Semih Selvidal, (İpek Film stüdyosunda seslen-dirilmiş ve renklendirilmiştir)

Oyuncular: Ünsal Emre, Ceyda Karahan, Meral Deniz, Tevhit Bilge, Romina Terry, Yüksel Gözen, Özcan Özgür, Asuman Arsan, Renan Fosforoğlu, Çetin Tolbaş, Zeki Sezer,

Konu: Ceyda yaşlı ve zengin erkekleri dolandıran, milyoner avcısı güzel bir kadındır. Ünlü bir iş adamının otelde kalmaya geldiğini öğrenir. Annesi ile birlikte iş adamına tuzak kurarlar. Ancak bu sefer ki kurban hem zengin, hem genç hem de yakışıklıdır. Üstelikte oldukça uyanıktır. Ava giden avlanmak üzeredir.

Ünsal lüks evin salonunda gece tek başına viski içmektedir, masa başındadır, suskun ve takıktır. Salona bir şala sarınmış vaziyette çırılçıplak Meral Deniz girer. Ünsal hiç aldırış etmez, bu sırada bir caz başlar, kadın masaya yaklaşır, sardığı şalı yere düşürür, masanın üstüne yatar. Ünsal hala cool takılmaktadır. Viskisini içer. Müzik devam etmekte. Kadın konuşmaya başlar;

- Seni seviyorum... Neden cevap vermiyorsun? Yeter artık içme... Konuşmuyor-sun... içince meyva istemez misin?.
Deminden beri suskun Ünsal nihayet cevap verir;
- Meyvasına göre değişir hayatım ....
Tekrar masanın üstündeki çıplak kadın konuşur;
- Hislerimle oynuyorsun... Beni neden kırıyorsun? Ünsal cevap verir, sesi ro-mantiktir;
- Bugün yine efkarlıyım, kafam da kıyak, ama madem ki istiyorsun, kırılma bana- kıvrıl anam ... Kıvrıl fakat kırılma.
Arkadan uzun bir kıvrılma sahnesi görü-rüz. Filmin konusu var ama önemli değil. Bir kaç cümle kurmam gerekirse: Tak-sim'deki Gezi Oteli, bir anne-kız zengin adam avındalar ... Kayserili pastırma tüccarı Zülküf Ağa. Çalınan kolye... içki bardaklarına atılan hap. Ünsal Emre de dolandırıcı Aynı oteldeler aşk başlar; dolandırıcı avcı kadına aşık olur. “Osman Cavcı, “Yanlış Anlaşılmış Film-ler”

KAYIKÇININ KÜREĞİ (1976)



Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Ceyda Karahan, Emel Aydan, Mürvet Sim, Tevhit Bilge, Renan Fosforoğlu, Romina Asuman Arsan, Oktar Durukan, Erdinç Akbaş

Konu: Oldukça şirin ve espirili bir kayıkçı, iki yaka arasında taşıdığı kadınları genellikle ayarlamakta, akşam ve gecelerini onların koyunlarında geçirmektedir. Bir gün oldukça zengin bir kadın kayıkçının kayığına biner.

KAYBOLAN SAADET (1976)




Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Serdar Sezigen
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Fikm/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tamer Yiğit, Gmnül Hancı, Tülin Kazan, Turgut Özatay, Tarık Şimşek, Aysel Gürel

Konu: Bir yanlışlık sonucu öldürülen karısının öcünü alan bir fabrika işçisinin öyküsü.

KARTAL PENDİK, GİTTİK GELDİK (1976)


"KADIN YAPAR"

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Ne-Ka Film/Kemal kan
Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Montaj: Mustafa Kul, Işık: Mehmet Çakar,
(Yeni Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hadi Çaman, Aysun Gü-ven, Meral Deniz, Gülten kaya, Niyazi Er, Birtane Güngör, Gülay esen, Arap Celal, Kadir Kök, Ata Saka, Nilgün Ceyhan,,

Oyuncular: Geçirdiği ruhi bunalım ne-deniyle kadınlarla seks ilişkisi kuramayan bir şoförün öyküsü

KARA MURAT ŞEYH GAFFAR'A KARŞI (1976)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Fuat Özlüer, Erdoğan Tünaş,
Rahmi Turan
Görüntü Yönetmeni : Çetin Gürtop
Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu, Zlako Kunkera (Türk-İtalyan-İran ortak yapımı)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Daniella Giordano, Serçin Erdem, Yavuz Selekman, Hüseyin Alp, Kadir Savun, Turgut Özatay, Atilla Ergün, Seren Erdem, Kadir Savun, Bora Ayanoğlu

Konu: Genç hükümdar Fatih Sultan Mehmet, İstanbul’u aldıktan sonra dur-mamış, yeni hedeflere yönelmiş ve Os-manlı’nın sınırları her gün biraz daha genişlemiştir. Şimdi sıra Muşar Kalesi’ndedir. Dört Türk elçisi Muşar’ın hakimi Şeyh Gaffar’a vergi bağlamaya giderler. Şeyh Gaffar vergi vermediği gibi, kendisinin daha güçlü olduğunu ileri sürerek elçileri zindana attırır. Fatih, kalenin fethi için bir ordu hazırlatır, ordu kaleyi kuşatır, ama alamaz. Şeyh Gaffa’ın direnişindeki sırrı çözememişlerdir. Fatih Kara Murat’ı çağırır, ondan Muşar’a gizlice girip elçileri kurtarmasını ve Şeyh Gaffar’ın kellesini ister. Şeyh, Kara Murat’ın yola çıktığını ve sınırdaki bir köyde oturan ağabeyini ziyaret edeceğini öğrenince bir baskınla yengesini öldürtüp ağabeyini de rehin alır. Kara Murat olanları öğrenir ve ağabeyinin yerini bulur. Gaffar’ın kızı Zeynep Sultan Ma-latya’ya giderken yolda bir çocuğu kırbaçlattığı anda Kara Murat çocuğu kurtarır. Şeyh Gaffar’ın adamları ölü eşkıyaları kaleye getirirken Kara Murat da ölülerin arasında gizlice kaleye girer. Şeyh Gaffar’ı rehin alır ve elçileri de kurtarır. Tam ağabeyini de bulmuşken, ağabeyi ona saldırır ve yakalatır. Ağabeyine büyü yapılmıştır.

Şeyh Gaffar’ın kızı ise can borcu olduğu için Kara Murat’a yardımcı olur. Karşılı-ğında Şeyh Gaffar’ın saltanatını yıkıp yerine geçmesi için yardım ister. Babasını kendi elleriyle öldürecektir. Kara Murat kabul etmeyince planları ortaya çıkmasın diye Kara Murat’ı tutuklatır. Adamlarını da babasının üstüne saldırtır. Kara Murat kurtulur ve Şeyh Gaffar’a yardım eder. Ama Zeynep Sultan’ı ele vermez. Şeyh Gaffar kendisini kurtardığı için Kara Murat’ı kaleye başkomutan olarak atar. Ordu ve esirlerden o sorumludur. Kara Murat önce ağabeyini büyüden ve esaretten kurtarır. Önünde bir tek engel kalmıştır; Şeyh Gaffar’ın sırrını çözmek... Ve, Kara Murat bunun da üstesinden gelecektir. (www.cuneytarkin.com)

KAPLAN PENÇESİ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Yön.Ast: Adem Ayral, Kamera Ast: Turgut Yamaç, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Senkron-Montaj: Mevlüt Koçak, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Fikret Hakan, Sevda Kara-ca, İsmail Hakkı Şen, Perihan Ayeş, Ata Saka, Kudret Karadağ, Osman Han, Tevfik Şen, Mehmet Yağmur, Yılmaz Kurt, Hikmet Taşdemir, İbrahim Kurt, Niyazi Gökdere, Ahmet Karaca

Konu: İçlerine kadar girip bir kaçakçı şebekesini ortaya çıkaran, bir narkotik büro polisinin öyküsü


KAPICILAR KRALI (1976)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni İzzet Akay
Yapım: Çiçek Film/Arif Keskiner

Ses ve Müzik Yönetmeni: Necip Sarıcıoğlu, Renk Düzeni: Türker Vatan, Senkron-Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Dublaj Yönetmeni: Sudi Ateş, Set Ekibi: Necati Morgül, İbrahim Kul, Taci Erşen, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Yardımcısı: Tevfik Atakan, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Yardımcıları: Erdinç Koç, Selahattin İlhan, Reji yardımcıları: Aydın Sayman, Erbil Altınay, Görüntü Yön. Yrd: Mehmet Duman,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Kemal Sunal, Sevda Ferdağ, Sevil Üstekin, Bilge Zobu, Can Kolukısa, Güner Sümer, Şevket Altuğ, Ferudun Çölgeçen, Özcan Özgür, Mine Zeren, Yüksel Gözen, Ekrem Dümer, Diler Saraç, Mete Sezer, Fatoş Tez, Ekrem Dümer, Güler Ökten, Serpil Bağhan, Itır Gürdemirer, Hikmet Gül, Erem Ertekin, Gülten Ceylan, Nisan Yönder, Yaman Yaşinel, Güler Özten, Mlan Zargo, Cem Kolukısa, Mürüvvet İşsever, Sabahat Işık, Macit Flordun,Çocuk Oyuncular: Ahmet Yağız, Yeser Yağız, Şener Yağız, Buket Işılay,

Konu: Filmde her kesimden insanın yaşa-dığı bir apartman ve bu apartmanın kapıcısının apartman sakinleriyle olan tuhaf ve komik ilişkisi konu edilmektedir. Seyyit, gerçekten de tüm aptalca davranışları altında keskin bir zekası olan sanki ruhbilim okurmuşcasına insanları tanıyan türden bir kapıcı. Herkesin nabzı-na göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi idare ediyor. Apartmandaki, zengin ve yaşlı adamı soymak için gelen yeni kira-cıların oyununu bozuyor Seyyit.. Ve sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın yarı hissesinden fazlasını alıyor ve krallık koltuğuna oturuyor.

ÖDÜL:

14. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2–9 Temmuz 1977)

► ”Kapıcılar Kralı” en iyi 2. Film
► Zeki Ökten “en başarılı yönetmen”
► Kemal Sunal “en başarılı oyuncu

Jüri Üyeleri: Onat Kutlar, Oktay Akbal, Selim İleri, Osman Aydın, Önder Aydınlı, Kami Suveren, Tunca Yönder, Kamuran Yüce, Ahmet Gönen, Prof. Özdemir Nutku, M. Tali Öngören.

* Umur Bugay'ın senaryosu, tipik bir İstanbul apartmanında kapıcı ile ev sahiplerinin ilişkileri üstünde dönüyor. Kapıcının öyle bilinen kapıcılardan ol-madığını, Kemal Sunal’ın sinemasal kişiliğine sahip olduğunu belirtelim öncelikle... Seyyit, gerçekten de, tüm aptalca davranışları altında keskin bir zekası olan sanki ruh bilim okumuşcasına insanları tanıyan eskilerin tam "çarıklı erkan-ı harp" dedikleri türden bir kapıcı... Herkesin nabzına göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi "idare ediyor", kurduğu mekanizma ile de normal aylığının dışında iyi para kazanmayı beceriyor. Yani toplumumuzun çarpık kapitalist düzeninin yarattığı "işbilir, düzenbaz, üçkağıtçı, hayat adamı" tipinin bir kapıcı boyutlarına indirgenmiş simgesi sanki. Seyyit’in çeşitli tiplerin, kişiliklerin gelişimi arasında araya bir de soygun öyküsü karışıyor. Apartmandaki zengin ve yaşlı adamı soymak için gelen yeni kiracıların oyununu bozuyor. .. Ve sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın %51 hissesini satın alarak krallık koltuğuna yerleşiyor ...

Kapıcllar Kralı", son yıllarda sinemamızda örnekleri artan çok kişili güldürü filmlerine yeni bir örnek. .. Kemal Sunal’ı odak noktası olarak almakla birlikte çeşitli kişilikleri de iyi işleyen, bireysel ve zaman zaman da toplumsal boyutlarıyla ortaya serebilen bir film... örnekse, yönetici emekli albayda, bu tipin çağrıştırdığı tüm niteliklerin ve Bilge Zobu'nun kendine özgü oyununun ötesinde, belli bir militarizm, belli bir askeri disiplin eleştirisi olduğu söylenebilir. Zeki Ökten bu çok kişilikli öykünün sinemalaştırmasını gözle görülür bir akıcılık, bir süreklilikle gerçekleştirmiş. Sinemasal açıdan, öykü çizgisi açısından hiç aksamayan, her şeyi yerli yerinde bir anlatım bu... Sonunda soygun motifine verilen ağırlık, öyküyü dengesinden kaydırır gibi oluyor... Ama Bugay’ı Ökten çabucak toparlıyorlar her şeyi, ve filmi ilginç biçimde noktalıyorlar: Seyyit paralanıp apartmanın en büyük hissesine sahip çıkınca toplumsal denge ve statüko alt üst oluyor, eski buyurganlar yeni paralının önünde el-pençe divan durmaktan kurtulamıyorlar. Paranın egemen olduğu bir düzende üst sayısal kavramların inceliğini, kullanabilirliğini fantezi biçimde de olsa, güldürü planında da olsa böylesine incelikle vurgulamış oluyor film ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf 218




KANUNDAN KAÇILMAZ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Ses Mühendisi: Feidun Kınay, Asis-tanı: Şakir Ozan, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Prodüksiyon Amiri: Ali Ramazanoğlu, Rejisör Asistanı: Engiz Temizer, (İpek Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Hakan Balamir, Bahar Erde-niz, Erol Taş, Tarık Şimşek, İhsan Baysal, Gülşen Gürsoy, Canan Candan, Baki Tamer, Zeki Sezer, İbrahim Kurt, İbrahim Uğurlu, Renan Fosforoğlu, Ali Demir, Tevfik Şen

Konu: Komiser babasını vuranların peşine düşen sivil bir polisin intikam öyküsü.


KANUNUN KUVVETİ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Yavuz Film/Yavuz Işıklar

Oyuncular: Tamer Yiğit, Mete İnselel, Salih Kırmızı, Serpil Barlas, Ülkü özen, Nejla Soylu, Mehmet AslanTevhit Bilge, Sami Tunç, Küçük Yıldız: Talat Tuncel

Konu: Birbirleriyle çatışan iki kabadayı-nın öyküsü.

KANA KAN (1976)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Ayhan Işık
Fotoğraf Direktörü: Kriton İliadis
Yapım: A Film / Ayhan Işık Reklamcılık ve Filmcilik

Set Amiri ve Ar Direktör: Hakan Akyol, Set Ekibi: Aziz Kıvanç, Aslan Gül, Hüseyin Türkoğlu, Vedat Sürer, Reji Asistanı: Gülsen Tuncer, Kameraman: Güngör Özsoy, Prodüksiyon Amiri. Yaşar Şener, Işık Direktörü: Erol Karaşıray, Yardımcılar: Şükrü Kaya, M. Ali Yıldız, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Ahmet Karslı, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Ata Kundakçı, Hayrettin Çetinel, Negatif Montaj: Mehmet Eskici, Kazım Çakıroğlu, Montaj, Senkron: İsmail kalkan, Süleyman Karakaya, Sabit Özertgül, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, (Yeni Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Ayhan Işık, Gülay Başar, Altan Günbay, Yılmaz Gruda, İhsan Baysal, İlhan Hemşeri, Süha Doğan, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Ali Sururi, Hakan Özkaya, Kudret Karadağ, Fadıl Garan, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Osman Han, Mehmet Yağmur, Cevdet Arıkan, Dündar Aydınlı, Yadigâr Dağdeviren,

Konu: Bölmelere kaçakçılar tarafından gizlice yerleştirilmiş uyuşturucu maddeleri yerine teslim etmeyip, yasalardan yana çıkan bir tır şoförünün öyküsü.


KAN KARDEŞLER (1976)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Serdar Gökhan, Necla Nazır, Elif Pektaş, Mihri, Mümtaz Ener, Manucher Vusuğ, Hulusi Kentmen, Şimi Tombik, Mümtaz Ener, Reha Yurdakul, Alpay İzer, Turgut Özatay, Nubar Terziyan

Konu: Fakir üç genç kirada otururken içlerinden birine miras olarak kırık dökük, eski bir ev kalır. Oto tamirciliği yapan Ali karşılaştığı güzel kızdan çok etkilenir. Ancak onu zengin sanarak kendisini fabrikatör olarak tanıtır. Elif de onun yalanına yalanla karşılık verip zengin bir iş adamının kızı olduğunu söyler. Oysa yoksul bir manikürcüdür. İkisi arasında güzel bir aşk yaşanırken Tufan bir kadının tuzağına düşerek mafya çetelerinin içine girer. Ancak çok geçmeden gittiği yolun yanlışlığını görecek ve eski sade ama huzurlu günlerine geri dönerler

KAFES (1976)



Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu,
Oyuncular: Ünsal Emre, Aynur Akarsu, Alev Altın, Tevhit Bilge

Konu: Tamirhane de çalışan Ali, güzel üşterisi Alev İle İlişkiye girer ancak Alev'in kocası ikisini sevişirlerken basar. Kavga çıkar ve Ali adamı öldürür. Kavga sırasında Alev ise, polisi arar ve Ali’nin adını polise verir. Adam da son bir hamle de Alevi öldürür. Bunun üzerine Ali kaçmaya başlar.

► Araba tamircisi Ali (Ünsal Emre) Alev Altın'ın arabasını tamir etmiş. Şimdi yol-dalar, kadını evine bırakacak. Fakat Alev yakışıklı tamircisine evde kahve ikram etmek istiyor. Tahmin ettiğiniz gibi Alev, Ali'yi yatağa atıyor. Tamam her şey olabilir, bir cahillik etmiş olabilirsin ama temkinli olmakta fayda var. Evin kapısını niye kitlemezsin be kadın. Tak kocası geliyor. Tabancayı çekiyor ve Alev'i öldürüyor. Burada itirazım var. Siz koca olsanız önce adamı mı, yoksa karınızı mı öldürürsünüz? "Vay kahpe kadın…. " dedikten sonra .. " Sen de kimsin ulan lavuk, ne işin var burada?" Falan gibi saçmalarsın ... Önce adamı vurursun. Bi de haklı sebeplerden dolayı mahkemede savcıya "cinnet geçirdim ne yaptığımı bilmiyordum" dersin, yırtar-sın. Neyse biz dönelim filme. Kıskanç koca ilk kurşunu karısına harcadığından Ünsal yırtıyor ve savunmaya geçiyor. Itişirlerken kıskanç koca kafasını bir yere vurup ölüyor ... Polisler geliyor eve, kadı-nı hastaneye falan kaldırmıyorlar . Oysa kadın hala yaşamakta, son nefesinde polis ifade alıyor. Kadın da "Tamirci Ali" diyor. Ve "Ah" sesi. Ben Ali'-nin yerinde olsam kaçmazdım

 Alev'i öldüren kocası ... Diğeri de düştü kafasını vurdu öldü. Yine yırtarsın abi. İyi bir avukat. Ama siz siz olun özellikle evli kadınların evine gitmeyin. En iyisi tarafsız sahadır (otel). Tamirci Ali cinayetten arandığı için ormanda koşmakta ... Hiç cinayet işleyen adam ormanda koşar mı? Neyse ...

Şimdi başka bir evdeyiz Yeşilçam'ın en sempatik aktörlerinden Özcan Özgür bir kadının memelerini emiyor. Sevişme sahnesi bu aslında .... Belli ki akşamdan kalmış kadını öpüp duruyor ... Haa, kadının göğüsleri de çok güzel. Bu sevişme sahnesinden sonra arabasıyla ormandan geçerken araba bozuluyor ... Eeee, tabii ormanda .. bizim tamirci aranan katil var ya. Hemen imdada yetişiyor. Ünsal motoru incelerken Özcan arabadaki gazeteden haberi okuyor ve tanıyor Ünsal'ı. Ama gayet soğukkanlı. "Sizi bırakayım" diyor. Eve davet ediyor Ün-sal'ı. Evde de hoş bir karısı var, anadın mı? (Aynur Akarsu) 70'li yılların şuh kadın-larından biri ... Vamp yıldız, seks filmleri döneminde de soyundu. Bu filmde bile yaşı bir hayli var, soyunduğunda vücu-dunun o kadar da diri olmadığını görü-yoruz, ama seksi ve şuh bir kadındı.
Özcan, Ünsal'a silah çekiyor ve "Karımı öldürmeni istiyorum" diyor. Hayda, meğer eve bu yüzden çağırmış. Tabi burada saçma sapan diyaloglarla karısını niye öldürmek istediğini seyirciye ve Ünsal'a açıklıyor. Karısının milyonları varmış ... Öldürüp mirasa konmak istiyormuş. "Nasılsa katilsin ikincisi ne fark eder" diyor. Ulan fark etmez mi herif idama gidecek. Neyse gereksiz konuşmalar devam etmekte. Ünsal direniyor "Hayır yapamam" falan ... (Bu arada seks filmlerinin konuya, niye ihtiyaçları var anla-yamadığım şey bu ... Bir ev tut habire birileri sevişsin dursun konu bu filmde en gereksiz şey.)

Dubleks evde üst katta karısı soyundu ve geceliğini giymiş yatakta yatmakta, seksi pozlarda radyoyu açıyor, aniden haberler başlıyor. Spiker cinayeti birinci haber olarak veriyor. Ve Ünsal'ın eşkalini ayrıntılı olarak açıklıyor. Kadın korkuya kapılıyor. Ünsal tabancayı alıp üst kata çıkıyor. Yatak adasının kapısını açıp kadınla karşılaşıyor ama ateş edemiyor ... Havaya sıkıyor kurşunu ...

Alt katta Özcan polisi arayıp cinayeti bildiriyor .. Ünsal'a arabanın anahtarlarını verip kaçmasını söylüyor. Oysa karısı ölmedi ... Ölmemiş karısıyla karşılaşınca kendi öldürmek istiyor .. Ama karısı onu öldürüyor Şimdi karısı Aynur da kaçak, o da ormanda kaçıyor. İki kaçak bir kulübeye sığınıyorlar, kulübedeki adam da eroin satıcısıymış meğer, şimdi herkes kanun dışı.
Kulübedeki ilk gece Aynur kabus görüyor ... Bir kafeste (Filmin adı da Kafes) çırılçıplak tutsak ... Yani (ne bileyim ya)? Sonra kulübede sevişiyorlar. Evet sevişiyorlar gibi yapıyorlar ama yine de sevişiyorlar çünkü ... ikisi de çıplak, en azından çıplak tenleri birbirine değiyor .. Bir temas söz konusu. Aynur yatıyor altta, Ünsal bacaklarının arasında, hadi bir hile yaptılar diyelim, tehlikeli yerlere bir örtü kondu, yani arada bir örtü var ama yine de bir temas var. Eliyle bacaklarını okşuyor, dudakların-dan öpüyor, karnını, kalçalarının yanla-rını okşuyor. ikisi de etkilenebilirler bu sahneden, bunun kaçarı yok. Tamam odada reji grubu kamera falan var ama hiç fark etmez durumun kendisi bile heyecan verici ... Aslında hafif bir utanma duygusu bile hissedebilirler, çünkü izleniyorlar .. En azından birbirlerinden, çünkü gerçekte hiç de seviş-melerini gerektirecek bir durum yok. Aslında bu durumun kendisi baştan sonra seksi bir durum ... Organize edilmiş, mizansenleri belirlenmiş başka bir sevişme söz konusu. Ünsal'a empati yapıyorum ben etkilenebilirdim bu sevişme rolünden. Aynur Akarsu'ya yapamıyorum aynı empatiyi. .. Kısacası işin bir fantastik yönü var bana göre işi sonuna kadar götürmedikleri kesin ama bu yasaklı sınırlı sevişme bile fantazmi zorlayan bir şey ... Neyse biz filme dönelim yine ... Bizim iki kaçağın başı eroincilerle de derde girdikten sonra yurtdışına kaçmaya çalışırlarken tren istasyonunda polis tarafından öldürülüyorlar. “Osman Cav-cı, “Yanlış Anlaşılmış Filmler”

KADINLARA DAYANAMAM (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Feridun Kete
Kamera: Ender Turgut
Yapım: Kımız Film/Feridun Kete, Ören Film

Sesleri Alan: Faruk Özan, Montaj, Senkron: Hikmet Kuyucu, Negatif Montaj: Barış Ören, Laboratuar; Hikmet Kuyucu (Şef), Abdurrahman Tepetam, Hüseyin Kuğu, Reji Asistanı: Yavuz Işıklar, Set Amiri: İsmail Çankaya, Kamera: Ertunç Şenkay, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Teknik Direktör: Mehmet Bahadır

Oyuncular: Salih Kırmızı, Seher Şeniz, Yaprak Samuray, İhsan Gedik, İbrahim Uğurlu, Mine Eren, Ferhat Önal, Akif Kilman, Dündar Aydınlı, İbrahim Uğurlu, İhsan Özgenç, İhsan Bayraktar, Cesur Biçer, Ali Kartal, Şevket Velioğlu,

Konu: Maceracı çapkın bir gencin aşk öyküsü.

Not: Filmin Jeneriğinde değişiklik yapılarak, “Gizli Teşkilat” adı altında tekrar gösterime girmiştir.

KADIN ÇAPKIN OLUNCA (1976)


"PROFESYONEL"

Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Foto Direktörü: Abdullah Gürek
Yapım: Filmiş Prodüksiyon/Muhsin Rodop

Işıklar: Kahraman Kongur, Set Ekibi: Ekrem Sımroğlu, Sabit Cölet, Günay Kozbudak, Reji Asistanı: Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Galp Kızılova, Prodüksiyon Amiri: Yücel Türkoğlu, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Mustafa Kent, Laboratuvar: Tümay Rızai, Renk Uzmanları: Hayati Akbulut, Hikmet Kuyucu, Dublajı İdare Eden: Zafer Önen, (Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Feri Cansel, Ahmet Mekin, Oktay Erül, Yeşim Yükselen, Nevin Nuray, Ali Şen, Alev Altın, Gönül Eren, Erol Ertan, Yücel Tibet, Cemil Akacan, Necdet Kökeş,

Konu: Oktay futbola oldukça yetenekli bir gençtir. Okul müdürü bu durumu Oktay'ın dedesine iletir ve Oktay’ı profesyonel futbolcu yaparlar. Oldukça genç yaşta paraya ve şöhrete kavuşan Oktay’ın peşine hemen Futbolcu avcısı güzel kadınlart takılırlar.


KADER UTANSIN (1976)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Hüseyin Turan
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Turgut Öcal/Aslan Film

Reji Yardımcısı: Baykal Kent, Kameraman: Ender Turgut, Laboratuvar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Ziya Uçak, Recep Çakmak, Ahmet Kuru, Ses Kayıt: Feridun Kınay, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Öz, Set: Veli Özşahin, Ali Yelmen, Hüseyin Turan, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular : Tamer Yiğit, Tülin Kazan, Romina Terry, Yaşar Güçlü, Gönül Eren, Gülten Ceylan, Meral Deniz, Gündüz Akar, Aysel Gürel, İbrahim Kurt, Yılmaz Kurt, Mehmet Yağmur, İbrahim Uğurlu, Tevfik Şen, Kadir Kök, Zeki Sezer, Ahmet Karaca, Ali Demir, Giray Alpan, Nizam Ergüden, Hikmet Gül, Cihan Alp, Ayşen Selvi, Osman Han, Baykal Kent, Yasemmin Esmergül, Sıdıka Demir

Konu: Tamer bir tamircidir bir gün arabaları bozulan iki kadın gelir Tamer arabalarını tamir eder ve kadılardan birisi onunla gece ilişkiye girer giderken Tamer'i şehre çalıştıkları gazinoya davet ederler Tamer gider fakat şehre alışamaz