Senaryo ve
Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü Dinçer
Önal
Yapım: Gaye
Film/Erdoğan Tilav
Gaye Film Işık
Servisi, Şef: İlyas Akarsu,
Oyuncular: Ünsal Emre, Aynur Akarsu, Alev Altın, Tevhit Bilge
Konu: Tamirhane
de çalışan Ali, güzel üşterisi Alev İle İlişkiye girer ancak Alev'in kocası
ikisini sevişirlerken basar. Kavga çıkar ve Ali adamı öldürür. Kavga sırasında
Alev ise, polisi arar ve Ali’nin adını polise verir. Adam da son bir hamle de
Alevi öldürür. Bunun üzerine Ali kaçmaya başlar.
► Araba tamircisi Ali (Ünsal Emre) Alev Altın'ın arabasını
tamir etmiş. Şimdi yol-dalar, kadını evine bırakacak. Fakat Alev yakışıklı
tamircisine evde kahve ikram etmek istiyor. Tahmin ettiğiniz gibi Alev, Ali'yi
yatağa atıyor. Tamam her şey olabilir, bir cahillik etmiş olabilirsin ama
temkinli olmakta fayda var. Evin kapısını niye kitlemezsin be kadın. Tak kocası
geliyor. Tabancayı çekiyor ve Alev'i öldürüyor. Burada itirazım var. Siz koca
olsanız önce adamı mı, yoksa karınızı mı öldürürsünüz? "Vay kahpe kadın….
" dedikten sonra .. " Sen de kimsin ulan lavuk, ne işin var
burada?" Falan gibi saçmalarsın ... Önce adamı vurursun. Bi de haklı
sebeplerden dolayı mahkemede savcıya "cinnet geçirdim ne yaptığımı
bilmiyordum" dersin, yırtar-sın. Neyse biz dönelim filme. Kıskanç koca ilk
kurşunu karısına harcadığından Ünsal yırtıyor ve savunmaya geçiyor.
Itişirlerken kıskanç koca kafasını bir yere vurup ölüyor ... Polisler geliyor
eve, kadı-nı hastaneye falan kaldırmıyorlar . Oysa kadın hala yaşamakta, son
nefesinde polis ifade alıyor. Kadın da "Tamirci Ali" diyor. Ve
"Ah" sesi. Ben Ali'-nin yerinde olsam kaçmazdım
Alev'i öldüren kocası
... Diğeri de düştü kafasını vurdu öldü. Yine yırtarsın abi. İyi bir avukat.
Ama siz siz olun özellikle evli kadınların evine gitmeyin. En iyisi tarafsız
sahadır (otel). Tamirci Ali cinayetten arandığı için ormanda koşmakta ... Hiç
cinayet işleyen adam ormanda koşar mı? Neyse ...
Şimdi başka bir evdeyiz Yeşilçam'ın en sempatik aktörlerinden
Özcan Özgür bir kadının memelerini emiyor. Sevişme sahnesi bu aslında ....
Belli ki akşamdan kalmış kadını öpüp duruyor ... Haa, kadının göğüsleri de çok
güzel. Bu sevişme sahnesinden sonra arabasıyla ormandan geçerken araba
bozuluyor ... Eeee, tabii ormanda .. bizim tamirci aranan katil var ya. Hemen
imdada yetişiyor. Ünsal motoru incelerken Özcan arabadaki gazeteden haberi okuyor
ve tanıyor Ünsal'ı. Ama gayet soğukkanlı. "Sizi bırakayım" diyor. Eve
davet ediyor Ün-sal'ı. Evde de hoş bir karısı var, anadın mı? (Aynur Akarsu)
70'li yılların şuh kadın-larından biri ... Vamp yıldız, seks filmleri döneminde
de soyundu. Bu filmde bile yaşı bir hayli var, soyunduğunda vücu-dunun o kadar
da diri olmadığını görü-yoruz, ama seksi ve şuh bir kadındı.
Özcan, Ünsal'a silah çekiyor ve "Karımı öldürmeni
istiyorum" diyor. Hayda, meğer eve bu yüzden çağırmış. Tabi burada saçma
sapan diyaloglarla karısını niye öldürmek istediğini seyirciye ve Ünsal'a
açıklıyor. Karısının milyonları varmış ... Öldürüp mirasa konmak istiyormuş.
"Nasılsa katilsin ikincisi ne fark eder" diyor. Ulan fark etmez mi
herif idama gidecek. Neyse gereksiz konuşmalar devam etmekte. Ünsal direniyor
"Hayır yapamam" falan ... (Bu arada seks filmlerinin konuya, niye
ihtiyaçları var anla-yamadığım şey bu ... Bir ev tut habire birileri sevişsin
dursun konu bu filmde en gereksiz şey.)
Dubleks evde üst katta karısı soyundu ve geceliğini giymiş yatakta
yatmakta, seksi pozlarda radyoyu açıyor, aniden haberler başlıyor. Spiker
cinayeti birinci haber olarak veriyor. Ve Ünsal'ın eşkalini ayrıntılı olarak
açıklıyor. Kadın korkuya kapılıyor. Ünsal tabancayı alıp üst kata çıkıyor.
Yatak adasının kapısını açıp kadınla karşılaşıyor ama ateş edemiyor ... Havaya
sıkıyor kurşunu ...
Alt katta Özcan polisi arayıp cinayeti bildiriyor .. Ünsal'a
arabanın anahtarlarını verip kaçmasını söylüyor. Oysa karısı ölmedi ... Ölmemiş
karısıyla karşılaşınca kendi öldürmek istiyor .. Ama karısı onu öldürüyor Şimdi
karısı Aynur da kaçak, o da ormanda kaçıyor. İki kaçak bir kulübeye
sığınıyorlar, kulübedeki adam da eroin satıcısıymış meğer, şimdi herkes kanun
dışı.
Kulübedeki ilk gece Aynur kabus görüyor ... Bir kafeste
(Filmin adı da Kafes) çırılçıplak tutsak ... Yani (ne bileyim ya)? Sonra
kulübede sevişiyorlar. Evet sevişiyorlar gibi yapıyorlar ama yine de
sevişiyorlar çünkü ... ikisi de çıplak, en azından çıplak tenleri birbirine
değiyor .. Bir temas söz konusu. Aynur yatıyor altta, Ünsal bacaklarının
arasında, hadi bir hile yaptılar diyelim, tehlikeli yerlere bir örtü kondu,
yani arada bir örtü var ama yine de bir temas var. Eliyle bacaklarını okşuyor,
dudakların-dan öpüyor, karnını, kalçalarının yanla-rını okşuyor. ikisi de
etkilenebilirler bu sahneden, bunun kaçarı yok. Tamam odada reji grubu kamera
falan var ama hiç fark etmez durumun kendisi bile heyecan verici ... Aslında
hafif bir utanma duygusu bile hissedebilirler, çünkü izleniyorlar .. En azından
birbirlerinden, çünkü gerçekte hiç de seviş-melerini gerektirecek bir durum
yok. Aslında bu durumun kendisi baştan sonra seksi bir durum ... Organize
edilmiş, mizansenleri belirlenmiş başka bir sevişme söz konusu. Ünsal'a empati
yapıyorum ben etkilenebilirdim bu sevişme rolünden. Aynur Akarsu'ya yapamıyorum
aynı empatiyi. .. Kısacası işin bir fantastik yönü var bana göre işi sonuna
kadar götürmedikleri kesin ama bu yasaklı sınırlı sevişme bile fantazmi
zorlayan bir şey ... Neyse biz filme dönelim yine ... Bizim iki kaçağın başı
eroincilerle de derde girdikten sonra yurtdışına kaçmaya çalışırlarken tren
istasyonunda polis tarafından öldürülüyorlar. “Osman Cav-cı, “Yanlış Anlaşılmış
Filmler”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder