Powered By Blogger

5 Nisan 2018 Perşembe

KAFES (1976)



Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu,
Oyuncular: Ünsal Emre, Aynur Akarsu, Alev Altın, Tevhit Bilge

Konu: Tamirhane de çalışan Ali, güzel üşterisi Alev İle İlişkiye girer ancak Alev'in kocası ikisini sevişirlerken basar. Kavga çıkar ve Ali adamı öldürür. Kavga sırasında Alev ise, polisi arar ve Ali’nin adını polise verir. Adam da son bir hamle de Alevi öldürür. Bunun üzerine Ali kaçmaya başlar.

► Araba tamircisi Ali (Ünsal Emre) Alev Altın'ın arabasını tamir etmiş. Şimdi yol-dalar, kadını evine bırakacak. Fakat Alev yakışıklı tamircisine evde kahve ikram etmek istiyor. Tahmin ettiğiniz gibi Alev, Ali'yi yatağa atıyor. Tamam her şey olabilir, bir cahillik etmiş olabilirsin ama temkinli olmakta fayda var. Evin kapısını niye kitlemezsin be kadın. Tak kocası geliyor. Tabancayı çekiyor ve Alev'i öldürüyor. Burada itirazım var. Siz koca olsanız önce adamı mı, yoksa karınızı mı öldürürsünüz? "Vay kahpe kadın…. " dedikten sonra .. " Sen de kimsin ulan lavuk, ne işin var burada?" Falan gibi saçmalarsın ... Önce adamı vurursun. Bi de haklı sebeplerden dolayı mahkemede savcıya "cinnet geçirdim ne yaptığımı bilmiyordum" dersin, yırtar-sın. Neyse biz dönelim filme. Kıskanç koca ilk kurşunu karısına harcadığından Ünsal yırtıyor ve savunmaya geçiyor. Itişirlerken kıskanç koca kafasını bir yere vurup ölüyor ... Polisler geliyor eve, kadı-nı hastaneye falan kaldırmıyorlar . Oysa kadın hala yaşamakta, son nefesinde polis ifade alıyor. Kadın da "Tamirci Ali" diyor. Ve "Ah" sesi. Ben Ali'-nin yerinde olsam kaçmazdım

 Alev'i öldüren kocası ... Diğeri de düştü kafasını vurdu öldü. Yine yırtarsın abi. İyi bir avukat. Ama siz siz olun özellikle evli kadınların evine gitmeyin. En iyisi tarafsız sahadır (otel). Tamirci Ali cinayetten arandığı için ormanda koşmakta ... Hiç cinayet işleyen adam ormanda koşar mı? Neyse ...

Şimdi başka bir evdeyiz Yeşilçam'ın en sempatik aktörlerinden Özcan Özgür bir kadının memelerini emiyor. Sevişme sahnesi bu aslında .... Belli ki akşamdan kalmış kadını öpüp duruyor ... Haa, kadının göğüsleri de çok güzel. Bu sevişme sahnesinden sonra arabasıyla ormandan geçerken araba bozuluyor ... Eeee, tabii ormanda .. bizim tamirci aranan katil var ya. Hemen imdada yetişiyor. Ünsal motoru incelerken Özcan arabadaki gazeteden haberi okuyor ve tanıyor Ünsal'ı. Ama gayet soğukkanlı. "Sizi bırakayım" diyor. Eve davet ediyor Ün-sal'ı. Evde de hoş bir karısı var, anadın mı? (Aynur Akarsu) 70'li yılların şuh kadın-larından biri ... Vamp yıldız, seks filmleri döneminde de soyundu. Bu filmde bile yaşı bir hayli var, soyunduğunda vücu-dunun o kadar da diri olmadığını görü-yoruz, ama seksi ve şuh bir kadındı.
Özcan, Ünsal'a silah çekiyor ve "Karımı öldürmeni istiyorum" diyor. Hayda, meğer eve bu yüzden çağırmış. Tabi burada saçma sapan diyaloglarla karısını niye öldürmek istediğini seyirciye ve Ünsal'a açıklıyor. Karısının milyonları varmış ... Öldürüp mirasa konmak istiyormuş. "Nasılsa katilsin ikincisi ne fark eder" diyor. Ulan fark etmez mi herif idama gidecek. Neyse gereksiz konuşmalar devam etmekte. Ünsal direniyor "Hayır yapamam" falan ... (Bu arada seks filmlerinin konuya, niye ihtiyaçları var anla-yamadığım şey bu ... Bir ev tut habire birileri sevişsin dursun konu bu filmde en gereksiz şey.)

Dubleks evde üst katta karısı soyundu ve geceliğini giymiş yatakta yatmakta, seksi pozlarda radyoyu açıyor, aniden haberler başlıyor. Spiker cinayeti birinci haber olarak veriyor. Ve Ünsal'ın eşkalini ayrıntılı olarak açıklıyor. Kadın korkuya kapılıyor. Ünsal tabancayı alıp üst kata çıkıyor. Yatak adasının kapısını açıp kadınla karşılaşıyor ama ateş edemiyor ... Havaya sıkıyor kurşunu ...

Alt katta Özcan polisi arayıp cinayeti bildiriyor .. Ünsal'a arabanın anahtarlarını verip kaçmasını söylüyor. Oysa karısı ölmedi ... Ölmemiş karısıyla karşılaşınca kendi öldürmek istiyor .. Ama karısı onu öldürüyor Şimdi karısı Aynur da kaçak, o da ormanda kaçıyor. İki kaçak bir kulübeye sığınıyorlar, kulübedeki adam da eroin satıcısıymış meğer, şimdi herkes kanun dışı.
Kulübedeki ilk gece Aynur kabus görüyor ... Bir kafeste (Filmin adı da Kafes) çırılçıplak tutsak ... Yani (ne bileyim ya)? Sonra kulübede sevişiyorlar. Evet sevişiyorlar gibi yapıyorlar ama yine de sevişiyorlar çünkü ... ikisi de çıplak, en azından çıplak tenleri birbirine değiyor .. Bir temas söz konusu. Aynur yatıyor altta, Ünsal bacaklarının arasında, hadi bir hile yaptılar diyelim, tehlikeli yerlere bir örtü kondu, yani arada bir örtü var ama yine de bir temas var. Eliyle bacaklarını okşuyor, dudakların-dan öpüyor, karnını, kalçalarının yanla-rını okşuyor. ikisi de etkilenebilirler bu sahneden, bunun kaçarı yok. Tamam odada reji grubu kamera falan var ama hiç fark etmez durumun kendisi bile heyecan verici ... Aslında hafif bir utanma duygusu bile hissedebilirler, çünkü izleniyorlar .. En azından birbirlerinden, çünkü gerçekte hiç de seviş-melerini gerektirecek bir durum yok. Aslında bu durumun kendisi baştan sonra seksi bir durum ... Organize edilmiş, mizansenleri belirlenmiş başka bir sevişme söz konusu. Ünsal'a empati yapıyorum ben etkilenebilirdim bu sevişme rolünden. Aynur Akarsu'ya yapamıyorum aynı empatiyi. .. Kısacası işin bir fantastik yönü var bana göre işi sonuna kadar götürmedikleri kesin ama bu yasaklı sınırlı sevişme bile fantazmi zorlayan bir şey ... Neyse biz filme dönelim yine ... Bizim iki kaçağın başı eroincilerle de derde girdikten sonra yurtdışına kaçmaya çalışırlarken tren istasyonunda polis tarafından öldürülüyorlar. “Osman Cav-cı, “Yanlış Anlaşılmış Filmler”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder