Powered By Blogger

25 Nisan 2018 Çarşamba

BENİMLE DALGA GEÇME (1979)


Yönetmen C. Engin Temizer
Kameraman Erhan Canan

Set Ekibi: Nizam Ergüden, Ekrem Çınaroğlu, Ercan Akyıldırım, Işık Şefi: Mehmet Varol, Reji Asistanı: Deniz Elsuzar, Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan,

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Meral Banu, Özcan Özgür, Kazım Kartal

BENİM YAŞANTIM (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Servidal
Kamera: Soner Saygılı
Yapım: Nazende Film/Şahin Koçak

Ouyuncular: Dilber Ay, Ahmet Servidal, Suna Sezer, Turgut Özatay, Çiğdem Deniz, Süheyl Eğriboz, Alpay Ziyal, Cevdet Balıkçı, Çetin Başaran (Tarzan Çetin), Ejder Yedigün

Konu: Kiralık kadınların öyküsü,

BENİ MAHVETTİLER (1979)



Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Önder Film/Sungur Esendağ

Montaj, Senkron: Arif Özalp, Ses Mühendisleri: Bican Avşar, İsmail Karataş, Negatif Montaj: Nevzat Dişiaçık,

Oyuncular: Salih Güney, Zerrin Doğan, Tülin Tan, Tevhit Bilgei Diler Saraç, Renan Fosforoğlu, Nilay Bora, Baykal Kent, Tevfik Şen, Mehmet Yağmur,

Konu: Bir fotoğrafçının oğlu ile bir genç kızın aşkları.

BENİ KADINLARA SOR (1979)

Senaryo ve Yönetmen: Engin Temizer
Kamera: Abdullah Gürek
Yapım: Ce-Ba Film/Nihat Cerit

Oyuncular: Sabahan, Tevfik Şen, Funda Gürkan, Yüksel Gözen, Neval Seval, Mürvet İşsever

Konu: Zengin dul kadınla taksi şoförü gencin aşk öyküsü.

BEKLENEN KADIN (1979)



Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Yılmaz Şahin, Arzu Okay, Ergun Akerman, Gonca Gül, Çetin Başaran

Konu: Türkiye’ye izinlerini geçirmek üzere gelen iki işçinin bir çeteyle olan öyküsü.

BEKÇİLER KRALI (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Yardımcı Yönetmen: Zafer Par, Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Işık Ekibi: Ömer Ekmekçi, Salih Ayvaz, Set Ekibi: Ercan Akyıldırım, Hüseyin Turan, Kemal Kundak, İbrahim Kul, Yapım Yardımcısı: Necdet Vanlı,

Oyuncular: Kemal Sunal (Şaban) Semra Türel (Zehra), Reha Yurdakul (Komiser), Kazım Eryüksel, Ekrem Dümer, Alpay İzer, Memduh Ün, Yavuz Karakaş, Ahmet Kostorika, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, Yaşar Şener, Zeki Sezer,

Konu: Görev yaptığı mahalledeki vatan-daşlarını sömürenlere karşı başkaldıran bekçi Şaban'ın öyküsü. Zeytinburnu'ndaki bir mahalleye atanan bekçi Şaban (Kemal Sunal) görevine başlar. Ve vatandaşa eziyet eden mahalledeki muhtara, bakkala, manava, tüpgaz bayiine uyarılarda bulunur. Şaban bu kişiler tarafından karakola şikyet edilir. Ne var ki, Şaban'ı İçişleri Bakanının yeğeni olduğunu sanan komiser (Reha Yurdakul), tüm şikayetleri hasıraltı eder. Şaban ise mahalleli yararına bu fırsattan istifade edip daha da başkaldırıp çöpleri toplatmayan temizlik işleri müdürüne, çocukları zehirleyen sanai artıkları için kanalizasyon yaptırmayan fabrika sahibine kafa tutar. Bu denetleme işini sürdürürken, fabrikada işçi olarak çalışan Zehra (Semra Türel) ile arasında bir aşk başlar.

* Ersin Pertan, 26 Kasım 1979 tarihli Milliyet Sanat'ta film için şunları söylemektedir: "Bekçiler Kralı, içinde toplum güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor. Ama uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı ve-ren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın yinelenen, yinelendikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden puanların çoğunu yitiriyor. Sonuçta filmi kurtaran her zamanki gibi Osman Seden'in iş bilir yönetimiyle akılcı anlatı-mı oluyor.

* "Bekçiler Kralı", içeriğinde toplumdaki güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor, ama uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı veren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın yinelenen, yinelen dikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden bu puanların çoğunu yitiriyor. Sonuçta filmi kurtaran, her zamanki gibi, Osman F. Seden'in iş bilir yönetimiyle akılcı anlatımı oluyor. (Ersin Pertan - Milliyet Sanat Dergisi, Sayı: 345, 26 Kasım 1979)

BEBEK (1979)


Yönetmen: İhsan Yüce
Senaryo: İhsan Yüce, Yılmaz Kuzgun
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Örnek Film/Yılmaz Kuzgun

Oyuncular: Mahir Günşıray, Bilgen Bengü, Savaş Yurttaş, Tuncay Akça, Güner Özonuk, Sevda Aktolga, Saadtet Gürses, Zerrin Yüce, Baki Tamer, Mehmet Şenbahar, Gökhan Yılmaz (Bebek)

Konu: Film, babasını bulmak için İstanbul'a gelen Apo'nun yaşadığı zorlukları anlatır. Hüseyin hastalanmış ve hastaneye yatırılmıştır. Bu esnada arkadaşı, Hüseyin'in memleketindeki kimsesiz oğluna bir mektup yollar. Apo, apar topar babasını görmek için yola çıkar. Apo hastaneye geldiğinde bir karışıklık olur ve babasının öldüğü söylenir. Kimsesiz kalan Apo'nun İstanbul'dan başka gidecek bir yeri de kalmamıştır. Kendisi gibi kimsesiz olan Metin ile tanışır. Beraber hayata tutunmaya çalışırlar. Apo'nun cami avlusunda bulduğu terk edilmiş bir bebek ile hayatları farklı bir biçim alır. Kendi babasını bulamayan Apo, bebeğin babasını bulmaya karar verir. (İbrahim Yavuz Özer)

► "Bebek"i görüntüleri yönünden "Yusuf ile Kenan"la yan yana getirmek kuşkusuz zor. Yer yer başarılı, yer yer sıradan, niteliksiz bir görüntü çalışması var "Bebek"in. Renkli fotoğraf kalitesi "Yusuf ile Kenan"ın çok altında. Müzik çalışması ise filme uyumlu ve işlevsiz değil, Başroldeki Tuncay Akça'nın rahat, dikkate değer bir oyun verdiğini belirtmeliyiz. Akça, filmi tek başına sürüklüyor denebilir. "Bebek" İhsan Yüce'nin büyük iddialar tanımayan, kendi çapında mütevazi bir yönetmenlik başlangıcı olarak izlenmeli (Nezih COŞ -Aydınlık, 15 Mart 1980)

► Ne sıcacık bir yüreği varmış İhsan
Yüce'nin, insanla, insan sevgisiyle öylesi-ne dopdolu... Yeşilçam'ın bu yıllanmış karakter oyuncusu ve senaryolar yazıcısının söylenecek ne güzel sözleri, insan lığı ve üç kağıtçılığıyla ilküstüne ne doğru gözlemleri, nasıl kocaman bir yüreği varmış! "Bebek" bize bunu kanıtlıyor.

Acımasız dev kent İstanbul' da bir avuç küçük insanın, işsiz güçsüz takımından bir avuç lümpen - emekçinin öyküsünü anlatıyor "Bebek"... Adıyaman'ın Eski Kahta'sından Apo, "babo"sunu aramak üzere İstanbul'a geliyor. Kentin acımasızl tanışmasını yaptıktan ve hastane kapıla-rında her sade vatandaş gibi "türlü - çeşitli" davranışlarla karşılaştıktan sonra, Babo’yu buluyor; ama ölü olarak... Sonra sokaklarda sigara satarak geçinen Metin'le tanışıyor ve Metin'in surlardaki kovuğuna ortak oluyor.

Kaba saba görünümü altında sevgi dolu, pırıl-pırıl bir yüreği vardır Apo'nun: Bulduğu her yalnız, savunmasız yaratığı hemen korumasına alıyor, eve getiriyor. Bu, önce bir kedi, sonra bir köpek yavrusu, sonra 10 yaşlarında üzüm gözlü bir oğlan, en sonunda da cami avlusuna bırakılmış bir bebektir. Hayatın zalimliği karşısında yazgı birliği eden bu İnsancıklara sonradan sigara kaçakçılarıyla düşüp kalkan, kendi hayatını yaşayan bir küçük kadın, bir de Metin'in zor günlerini geçirdiği yerden tanıdığı ve ilgi duyduğu bir genç kız katılıyorlar... Bu arada çeşitli kollardan ilerliyor öykü: Üzüm gözlü küçük oğlan, çocukluğundan daha çıkmadan düzensiz bir toplum yapısının yarattığı sapıklıkların kurbanı oluyor.

Apo, babasının aslında ölmediğini, sağ olduğunu öğreniyor, ama onu buldu-ğunda adamın hali - vakti yerinde bir kadınla yaşadığını, bu "sınıf değiştirme" olayının artık onun geçmişinin kişileriyle (öz oğlu bile olsa) ilgilenmesine olanak bırakmadığını görüyor. Diğer yandan neden sonra ortaya çıkan,. cami avlusu-na bırakılmış bebeğin anası, yavrusunu geri istiyor. O bebek ki, geçen zaman içinde Apo'nun, yüreği sevgiye aç Apo'nun, kendisi hiç bir zaman sevilmemiş, belki de sevilmeyecek olan Eski Kahta'lı Apo'nun kendini sevmeye vermiş yüreğinin artık tek nesnesi olmuştur!.. Apoyla ananın çekişmesi, filmin son bölümünün ana temasını oluşturuyor..

"Bebek" olanaksızlıklar içinde, bin bir zorlukla çekilmiş bir film... 16 mm. çekilip sonradan 35'e geçirilmesi, filme teknik açıdan belli sakıncalar getiryor... Ama ne gam!.. Filmin insancıllığı ve sıcaklığı kısa sürede tekniği boyunca, filan unutturuyor. İhsan Yüce, bir film büyük laflar etmeden, slogan atmadan, sesini yükseltmeden öylesine önemli şeyler söylüyor, öylesine yaşam dersleri veriyor ki seyircisi-ne...İstanbul'un, görkemiyle çelişen yoksulluğu, karaborsacıların paylaştığı bölgeleri, gündelik sıkıntıları içinde yine de yaşama umudunu ve sevincini yitir-meyen insanlarıyla verilmesi olağanüstü güzel... "Bebek" tümüyle ve en karamsar anlarında bile bu yaşama bağ-lılığı, bu insanca umudu koruyan bir film zaten. Perdede ilk kez gözüken 2 gencecik oyuncu, Apo' da Tuncay Akça ve Metin' de Mahir Günşıray olağanüstü başarılı oyunlarıyla filme çok şey katıyorlar. Dikkat: bu 2 oyuncu da ge-leceğin büyük değerleridir bizce...(Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sine-mamız” syf, 380)

BALIKÇININ KIZLARI (1979)




Yönetmen: Naki Yurteri
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Filiz Film/Recep Filiz

Oyuncular: Hadi Çaman, Dilber Ay, Tevfik Şen, Harika Öncü, Pınar Çorumlu, Recep Filiz, Yılmaz Kurt

BAL PETEĞİ /1979)


 NİKAHSIZLAR 

Yönetmen: Engin Temizer
Senaryo: Vural Pakel
Operatör: Erhan Canan
Yapım: Barış Film/Vural Pakel

Işıklar: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Reji Asistanı: Demir Ersun, Kamera Asistanı: Ümit Ardabak,

Oyuncular: Tarık Şimşek, Vanessa Hidalgo, Karaca Kaan, Meral Deniz, Nilgün Ceylan, Erdinç Üstün, Renan Fosforoğlu, Rozi Lukassa,

Konu: Yakışıklı ve fırlama bir delikanlının işi gücü kız peşinde koşmaktır. Arı gibi o kızdan bu kıza konmakta, Hepsinin kalbini çalmaktadır. Adı çıkanın, canı çıksın Misali başına gelmeyen kalmaz.


BAL BADEM (1979)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Kemal Tatlı
Kameraman: Mükremin Şumlu
Yapım: Osmanlı Film/ Mehmet Karahafız,
Hasan Çakır, Çetin İnanç

Asistan Rejisör: Adem Aryal, Işıklar: Anıt Film, Işık Şefi: Veli Özşahin, Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan,

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Tevfik Şen, Turgut Özatay, Ata Saka, Burcu Yanar

Konu: Fabrikanın sahibi tarafından teca-vüze uğrayan ve kötü yola düşen Zerrin, bulunduğu şehri terk eder. Annesi ve babası tarafından burada bulunarak doğru yola temiz bir hayata kavuşan Zerrin, sonunda kendisine tecavüz eden patronunu öldürerek intikamını alır.

BADANACI (1979)


Yönetmen: Engin Temizer
Kamera: Erhan Canan

Oyuncular: Alev Altın, Aynur Akarsu, Kazım Kartal, Gonca Gül, Neval Seval, Sema Deniz, Gül Seval, Dilek Yanar, Burcu Çeler, Yadigar Ejder, Burcu Çiler, Meltem Işık, Melek Görgün

Konu: Sürekli hardcore sahneler ard arda devam ediyor. İnşaatlarda badanacı olarak çalışan iki arkadaş çok çapkındır ve yakaladıkları kadınları yatağa atmakta da oldukça ustalardır. Ne uçan ne de kaçan ellerinden kurtulamaz


BACANAK (1979)


SÜPER ADAM)


Yönetmen : Savaş Eşici
Senaryo: Aydemir Akbaş
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Barış Film/Savaş Eşici

Oyuncular: Aydemir Akbaş (Baretta Tosun), Zerrin Doğan (Ayşe/Fatma), Erdinç Akbaş (Hasan), Aylin Berkay (Aylin), Baykal Kent (Şükrü), Kamer Sadık (Sehamet), Gülten Kaya( Perizat), Hari-ka Öncü, Ata Saka

Konu: TV'de izlediği dizinin etkisiyle ken-dini Baretta sanıp, Galeta adıyla çevresi tarafından alay edilen bir salak gencin öyküsü.

BABANIN KIZLARI (1979)


(BABALAR VE KIZLARI)

Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Kameraman: Abdullah Gürek
Yapım: Ender Film /Mehmet Çakar

Ender Işık Servisi: Ender Çakar, Enver Fidan, Abdullah Gonca, Yardımcı Kameraman: Hüseyin Arlı, Yönetmen Yardımcısı: Fikret Tınaz, Prodüksiyon Müdürü: Tevfik Atakan, Stüdyo: Kaya Ören, Renk Uzmanı: Hayati Akbulut,

Oyuncular: Emel Aydan, Yıldırım Gencer, Müge Güler, Funda Gürkan, Atlan Atik,Zafer Önen, Zurnik (Berç), Ekrem Erkek, Süheyla Artun

Konu: Bir babanın ilgisizliği yüzünden kötü yollara düşen çocukların öyküsü. Zengin babanın kızı kötü yola düşer, oğlu evin hizmetçisi tarafından baştan çıkarılır, baba ise kızı yaşındaki metresi ile beraber yaşar.


AY AMAN OF (1979)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın (1916-1990 yıllarında yaşayan Amerikalı yazar Irwing Wallace’nin “Delicesine” isimli romanından uyarlama.)
Görüntü Yönetmeni: Abdullah Gürek
Yapım: Emek Film/Nejat Özer

Laboratuar: Tümay Rızai, Nejat On-gunsu, Şemsi Tokgöz, Kamera Asistanı: Can Özer, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Set Ekibi: Bekir Aslan, Necati Yüzgeç, Aşkın Güzel,

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Zerrin Egeliler, Yüksel Gözen, Zuhal Üstüntaş, Tevhid Bilge, Cesur Biçer,Kazım Kartal, Mürvet Sim, Tarık Şimşek, Zeki Özaltın, Davut Vural,

Konu: Zerrin ünlü bir seks filmleri yıldızı-dır. Bir köydeki herkes de Zerrin'in hastasıdır. Onun filmleri köye gelince hyat durmaktadır. Köydeki birkaç genç plan yaparak Zerrin'i kaçırırlar ve tecavüz ederler.


ATEŞLi DiLBER (1979)


Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Savaş Eşici 
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Barış Film/Savaş Eşici

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Tarık Şimşek, Enver Çokgör, Turgut Özatay

Konu: “Yakınlarından biri ile olduğu aile bireyleri ile ilişkiye girip, onları baştan çıkaran bir kadının öyküsü.


 Mauro Bologni’nin (1922-2001) senaryosunu Sergio Bazzini ve Roberto Bigazzi’nin yazdığı (Baba, Oğul Gelin) filminden uyarlama. 1976 yılı Yapımı orijinal filmin başlıca oyuncuları, Anthony Quinn (Gregorio Ferramonti), Fabio Testi “Mario Ferramonti”, Dominique Sanda “Irene Carelli Ferramonti”