Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün
Yardımcı Yönetmen: Zafer
Par, Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Işık Ekibi: Ömer
Ekmekçi, Salih Ayvaz, Set Ekibi: Ercan Akyıldırım, Hüseyin Turan, Kemal
Kundak, İbrahim Kul, Yapım Yardımcısı: Necdet Vanlı,
Oyuncular: Kemal Sunal (Şaban) Semra Türel (Zehra), Reha Yurdakul
(Komiser), Kazım Eryüksel, Ekrem Dümer, Alpay İzer, Memduh Ün, Yavuz Karakaş,
Ahmet Kostorika, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, Yaşar Şener, Zeki Sezer,
Konu: Görev
yaptığı mahalledeki vatan-daşlarını sömürenlere karşı başkaldıran bekçi
Şaban'ın öyküsü. Zeytinburnu'ndaki bir mahalleye atanan bekçi Şaban (Kemal
Sunal) görevine başlar. Ve vatandaşa eziyet eden mahalledeki muhtara, bakkala,
manava, tüpgaz bayiine uyarılarda bulunur. Şaban bu kişiler tarafından karakola
şikyet edilir. Ne var ki, Şaban'ı İçişleri Bakanının yeğeni olduğunu sanan
komiser (Reha Yurdakul), tüm şikayetleri hasıraltı eder. Şaban ise mahalleli
yararına bu fırsattan istifade edip daha da başkaldırıp çöpleri toplatmayan
temizlik işleri müdürüne, çocukları zehirleyen sanai artıkları için
kanalizasyon yaptırmayan fabrika sahibine kafa tutar. Bu denetleme işini
sürdürürken, fabrikada işçi olarak çalışan Zehra (Semra Türel) ile arasında bir
aşk başlar.
* Ersin Pertan, 26 Kasım 1979 tarihli
Milliyet Sanat'ta film için şunları söylemektedir: "Bekçiler Kralı, içinde
toplum güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor. Ama
uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı ve-ren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın
yinelenen, yinelendikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik
ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden puanların çoğunu yitiriyor. Sonuçta
filmi kurtaran her zamanki gibi Osman Seden'in iş bilir yönetimiyle akılcı
anlatı-mı oluyor.
* "Bekçiler Kralı", içeriğinde
toplumdaki güçlüklere, çatışmalara yer verirken oldukça ilgi ve puan topluyor,
ama uzatılan, uzatıldıkça da kabak tadı veren çocukça şakalar, Kemal Sunal'ın
yinelenen, yinelen dikçe de sevimsizle-şen mimikleri ve Ertunç Şenkay'ın netlik
ayarı bile tutturamayan kamerası yüzünden bu puanların çoğunu yitiriyor.
Sonuçta filmi kurtaran, her zamanki gibi, Osman F. Seden'in iş bilir
yönetimiyle akılcı anlatımı oluyor. (Ersin Pertan - Milliyet Sanat Dergisi,
Sayı: 345, 26 Kasım 1979)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder