Powered By Blogger

12 Mart 2020 Perşembe

BEKLEYİŞ (1983)


Yönetmen: Hasan Karcı
Senaryo: Yasemin Karcı
Kamera: Hüseyin Ererez
Yapım: Şimal Film

Oyuncular: Yeşim Yükselen, Semra Poyraz, Tanju Korel, Ajlan Aktuğ, Hakkı Kıvanç
Taş ocaklarında çalışan dört işçinin yaşam mücadelesi.

BEDEL (1983)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Mehmet Aydın, Melih Gülgen , Kadir İnanır
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay, Çetin Tunca
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Eser: Mehmet Aydın, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Işıklar: Gülşah Film Işık Ekibi, Şef: Mustafa Koçyiğit, Set Ekibi: Bedri Uğur, , Prodüksiyon: Fikret Ertuğrul, Ah-met Selvidal, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Reji Asistanı: Nursan Esenboğa, Yardımcı Yönetmen: Şahin Gök, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Montaj: İsmail kalkan, Müzik: Cahit Berkay, (Yeni Lâle Film stüdyosunda hazırlanmış, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Kadir İnanır (Av. Kemal), Cristina Haydar (Kristin), Bahar Öztan (Sevgi), Ekrem Bora (Ali Fuat), Sevda Ferdağ (Oya), Yalçın Gülhan (Banıker Can), Nilgün Saraylı (Ayşe)Hüseyin Kaşif, Hüseyin Peyda (Seyh Raşit), Neriman Köksal (Selime), Şükriye Atav (Kemal’in Annesi), Yıldırım Gencer, Burak Gülgen, Yüksel Gözen, Osman Alyanak, İhsan Gedik,Günay Güner, İbrahim Kurt, Çetin başaran, Yılmaz Kurt, Cemal Ersüer, Alpay Ziyal, Küçük Yıldız: Fırat Gülgen (Evren),

Zengin bir iş adamı tarafından sömürülen bir avukatın öyküsü.

► Melih Gülgen, 70'lerde Cüneyt Arkın'lı 'sosyal içerikli filmler' yapıyordu. Bu filmlerin fonunu, gangster, 'baba', 'Mafya' öyküleri oluşturuyordu. Gülgen, 80'lerde bu tür filmlere yeniden dönüş yapmak istediğinde, bu kez daha 'güncel' şeylere bel bağlamış: Toplumca 'ekonomikleşmedik mi, ekonomik sorunlar mahalle kahvelerine dek tartışılmıyor mu? Bu kez gangster çatışmalarının yerine 'holding' çekişmeleri, Mafya öykülerinin yerine ise kredi ve bankerlik sorunları geçmiş.

'Halk çocuğu', avukat Kemal, hukuk bilgisini, üçkağıtçı bir bankere paralarını kaptırmış mahalle halkının mı, yoksa aynı bankerle işbirliği yapan ve ondan kredi alan, emrinde çalıştığı işadamının mı hizmetine verecek? Aslında Kemal, o iş adamının emrine girdiği gün seçimini yapmış olmalıydı, ama kuşkusuz filme malzeme gerektiği için o kadarını pek kurcalamayın!..

"Bedel", aslında ilginç ve güncel çağrışımları olabilecek bir konuyu gündeme getiriyor. Akıllı uslu biçimde anlatılsa, ilginç bir film olabilirdi. Bazı sahnelerin, bazı konuşmaların, bir semt halkının başarıyla kullanıldığı bazı çekimlerin verdiği umut ise, özellikle Kadir İnanır'la Kristin Haydar'ın bitmek tükenmek bilmeyen sevişme sahnelerini, hele hele yine Haydar'ın 'Arap şeyhi' (!) için yaptığı 'göbek dansını gördükten sonra tümüyle sönüyor. (Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız)



BATAKLIKTA BİR GÜL (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Orhan Aksoy
Kamera: Orhan Oğuz
Yapım: Ömür Film/Mahmut Hekimoğlu
Ergun Hekimoğlu

Set Ekibi: İbrahim Kul, İsmail Kündem, Ahmet Topal, Işık Ekibi: Şevket Yılmaz, Metin Devrim, Ergun Sımsıkı, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Yönetmen Yardımcısı: Turgay Aksoy, Nezih Tunar, Sesleri Alan: Erkan Aktaş, Laboratuvar: Adnan Şahin, Mustafa Oruç, Kurgu: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Muzaffer Karataş, Fono Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Banu Aklan, Faruk Peker, Mahmut Hekimoğlu, Hülya Tuğlu, Haluk Kurtoğlu, Süleyman Turan, Turgut Özatay, Mehtap Ar, Hülya Şamil, Ali karagöz, Asuman Arsan, Tuncer Sevi, Gül Vergon, Diler Saraç, Oktar Durukan,

Konu: Yeşilçam sinemasında sıkça karşılaşılan fakİr kız zengin erkeğin aşklarını konu alan bir aşk filmi.


BADİ (1983)


Yönetmen: Zafer Par
Senaryo: Barş Pirhasan 
Kamera: Orhan Oğuz
Müzik: Yeni Türkü Topluluğu
Yapım: Anadolu Film/Şerif Gören

Oyuncular: Orhan Çağman, Tuncer Sevi, Ani İpekaya, Yüksel Gözen; Erol Özkök, Barış Pirhasan, Çocuk Yıldızlar: Cengiz Sayhan, Tolga Sönmez, Serdar Sayhan, Neslihan Kuru, Gülbin Yenertürk

kONU: Filmde, uçan dairesiyle yanlışlıkla İstanbul Ihlamurdere’ye iniş yapan bir uzaylının mahalledeki çocuklarla oluşan dostluğu anlatılır. Ali, hayvanlarla konuşan garip bir çocuktur. Arkadaşıyla birlikte çeşitli deneyler yapar. Bir gece mahallede büyük bir patlama olur. Uzaydan bir uçan daire gelmiştir. Uçan daireden çıkan uzaylıyı ilk Ali görür ve evine götürür. Uzaylıyı çok seven Ali, ona Badi ismini verir. Badi, dünyaya yanlışlıkla gelmiştir ve evine geri dönmek istemektedir. Bir yandan Profesör Naci ve asistanları, öbür yandan polisler Badi’nin peşindedir. Fakat Ali ve arkadaşları Badi’yi korumakta ve ona yardım etmekte kararlıdır. (İbrahim Veli Sözer)


[1]  Melissa Mathison’un (1950) senaryosu ve Steven Spielberg’in (1946) rejisiyle 1982 yılında beyaz perdeye aktarılan “E.T” (The Extra-Terrestrial) isimli filmden uyarlama



AŞK SALINCAĞI (1983)


Yönetmen Fikret Tınaz
Senaryo: Recep Filiz
Görüntü Yönetmeni: M. Ali Özdemir
Yapım: Tunaz Film/Fikret Tınaz

Oyuncular: Ahmet Hoşsöyler, Ünsal Emre, İnci Bayram, Arzu Aytun, Nur Azak, Feryal Feray, Mustafa Karaca, Sırrı Elitaş, Recep Filiz, Yılmaz Kurt, Necmettin Metiner, Alpay Ziyal, Sırrı Elitaş, Necla Fide, Özcan Özgür

Konu: Kıymetli elması ele geçirmeye çalışan çetelerin savaşı

AŞK ADASI (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Remzi Jöntürk
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Ödül Film/Erol Şenbecerir

Oyuncular: Gökhan Güney, Seda Sayan, Yılmaz Köksal, Salih Kırmızı, Sümer Tilmaç, Gönül Ser, Nesli Özsoy, Kazım Kartal, Nejat Gürçen, Yılmaz Kurt, Nesli Özsoy, Ali Güney, Turgut Köse, Misafir Oyuncu: Ahmet Sabahi,

KoınuıFilm, bir Rum kızı ile bir Türk genci arasındaki aşkı konu edinir. Ahmet, Ege’de küçük bir adada yaşamaktadır. Dedesi yıllar önce Rum meyhaneci Niko tarafından öldürülen Ahmet kan davası gütmektedir. Niko cinayeti işledikten sonra bir adaya kaçar. Yıllar sonra Niko’nun torunu Figenya’nın geleceği haberi yayılınca Ahmet kızın peşine düşer. Figenya’yı öldürmek isterken ona âşık olan Ahmet, sonrasında kendini alkole verir. Figenya ise Anfor Adası’na kaçar. Ahmet, Figenya’yı geri getirmek için arkadaşı Gökhan’dan yardım ister. Gökhan ve arkadaşı Nuri kılık değiştirerek adaya çıkarlar. Ancak adada umulmadık işler olur. (Hasan Sakın) 

ASYA EJDERİ (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Hikmet Eldek
Görüntü Yönetmeni: Soner Saygılı
Yapım: Eldek Film/Hikmet Eldek

Oyuncular: Aziz Kop, Fatoş Çelik, Tülay Kayacık, Tugay Toksöz, Kazım Kartal, Tevhit Bilge, Turgut Özatay

Konu: Beyaz zehir kaçakçılığı yapan bir şebekeyle, İstanbul’a gelen bir veliahtın öyküsü.

APTAL KAHRAMAN (1983)


Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Haşmet Zeybek
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Burç Film/Fedai Öztürk

Oyuncular: İlyas Salman (Şahan), Bahar Öztan (Hacer), Bülent Kayabaş (yanardöner Ayhan), Sümer Tilmaç Madalyon Mahir), Diler Saraç, Erdinç Akbaş (Altan), Selma Sonat, Yaşar Güner (seyyar satıcı), Emel Tümer, Barış Altay (gazete dağıtan çocuk), Kudret Karadağ (Mahir’in adamı), Baykal Kent (mahir’in adamı), Hidayet Erdinç (Mahir’in adamı), Haydar Karaer, Cihan Ünal (seslendirme), Nuri Tuğ, Alev Oraloğlu, Esin Aslan, Enis Fosforoğlu, Küçük Yıldız: Barış Altay

Konu: Yanlış yere cinayet suçuyla mahkum olan Şahan, yıllar sonra tahliye edilip geri dönmektedir. Bu arada, oturduları evlerden yeni mal sahibi tarafından çıkarılmak istenen mahalle sakinleri, bir kurtarıcı olarak gördükleri Şahan'ı beklemektedirler.

" Her filmiyle "iddialı" olarak ortaya çıkan, ama ne yazık ki henüz kendini kanıtlayamamış olan Ümit Efekan, bu kez bir güldürü denemesi yapmış. Haldun Taner'in ünlü oyunu "Keşanlı Ali Destanı"nın bir uyarlaması... Değerli tiyatro adamı Haşmet Zeybek, böyle bir uyarlamayı niye yapmış, oyuna hiçbir yeni yorum getirmeyen böyle bir 'senaryo'nun altına niye imza atmış, anlamak mümkün değil. Çevrilişi de çok aceleye geldiği anlaşılan filmde, sinemamızda bu türde yapıla gelmiş sayısız güldürüden ayrılan, yeni ve özgün olan hiçbir şey yok. Belki bir şey var: Film, her türlü iddiası bir yana, ne yazık ki hiç güldürmüyor. Bir güldürü için bundan büyük eksiklik olur mu?

İlyas Salman dikkat etmeli, böyle birkaç tane daha güldürmeyen güldürü yaptı mı, piyasadan silinir gider, yazık olur... Bu başarısız filmden tek akla gelen, umut vaat eden, yetenekli bir sanatçı olan Bahar Öztan'ın alçak gönüllü, ama sağ-lam kompozisyonu... (Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”, syf, 364)



ANLATAMADIM / Nankör (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera Erhan Canan
Yapım: Fırat Film/Alev Akakar

Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj, Senkron, Mevlut Koçak, Yönetmen Asistanı: Ali Kıvırcık, (Yeni Lâle Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Müslüm Gürses, Nükhet Egeli, Nazan Ayas, Neriman Köksal, Kadir Savun, Eray Özbal, Damla Coşkunoğlu

Konu: Film, yoksul bir erkekle zengin bir kadının aşk öyküsünü anlatır. Bekir, yoksul olduğu için sevgilisi tarafından terk edilir ve para kazanmak amacıyla İstanbul’a gider. Uzaktan akrabası olan Ali Emmi aracılığıyla bir galeride işe girer. Amacı para kazanıp evlendikten sonra köyüne dönmektir. Bu sırada tesadüfen tanıştığı Pınar, Bekir’in hayatını bir anda altüst eder. Pınar mahallenin zengin takımından bir aileye mensuptur. Bekir’in söylediği şarkılardan etkilenen Pınar bir gece yarısı hizmetçi kılığına girerek Bekir’in karşısına çıkar. Bu tanışma iki genci derinden etkiler. Ancak Pınar nişanlıdır. Üstelik ailesi bir an önce evlenmesi için Pınar’a baskı yapmaktadır. (Hasan Sakın)

AKREPLER (1983)


Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil
Görüntü Yönetmeni: Ali Özdemir
Yapım: Yiğit Film/Kemal Aydan

Dekorlar: Muammer Altınbilek, Set Amiri: Ahmet Topal, Set Yardımcıları: Ahmet Selvidal, Reji Asistanı: Ali Ekdal, Kamera Asistanları: Mehmet Demir, Mesut Çağdaş, Ender Işık Servisi Şef: Mehmet Çakar, Asistan: Gaffur Avere, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Laboratuvar: Bumin Timurtaş, Sadettin Cankurt, Renk Uzmanı: Aslan Tektaş, Senkron Montaj: Necdet Tok, Kameraman: Işık Şener, (Kunt Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Kemal Aydan, Emel Tümer, Tugay Toksöz, Levent Çakır, Seda Sevinç, Funda Fırat, Cesur Barut, Arzu Aytun, Recep Filiz, Alpay Ziyal, İbrahim Kurt, Çetin Başaran, Sönmez Yıkılmaz, Yüksel Karakaş, Renan Fosforoğlu, Ali Demir, Cevat Balıkçı, İnci Atılgan, Mehtap Aras, Yılmaz Kurt, Barkın Özben,

Konu: Film, soygun yapmakla suçlanan bir adamın masum olduğunu kanıtlamak için verdiği mücadeleyi konu alır. Kemal bir şirkette yönetici olarak çalışmaktadır. Bir gece şirketin kasası soyulur. Bu olay bir anda Kemal’i büyük bir kumpasın içine çeker. Soygunu yapan Akrepler çetesi, şirketin sahibi Ayhan’a bir not yazdırdıktan sonra onu öldürür. Notta soygunu Kemal’in yaptığı yazmaktadır. Böylece bu işten sıyrılmaya çalışan Akrepler çetesi Kemal’in peşine düşer. Kemal ise bu işten kurtulamayacağını anlayınca teslim olmaya karar verir. Ancak bu sırada çete üyeleri Kemal’in ailesini öldürür. Kemal intikam yemini ederek çetenin peşine düşer. Ancak masum olduğunu kanıtlaması zor olacaktır. (Hasan Sakın)

AİLE KADINI (1983)

Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Yavuz Turgul
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Uzman Filmcilik/Ferit Turgut, Kadir Turgut

Müzik: Cahit Berkay, Yönetmen Yardımcısı: Ahmet Sezerel, Ümit Volkan, Görüntü Yönetmen Yardımcısı: Mahmut Yumuşak, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Kurgu: Mevlüt Koçak, Negatif Montaj: Osman Koşkan, Aydınlatma Yönetmeni: İbrahim Sabuncu, Set Ekibi: Taci Erşan, İbrahim Öner, Sabit Çolael, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Çalışkan, Yapım Yönetmeni: Muzaffer Hiçdurmaz, (Ören Film stüdyolarında renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Müjde Ar, Muhteşem Demirağ, Savaş Başar, Hülya Yiğitalp, Ergün Uçucu, Sönmez Atasoy, Merih Akalın, Asuman Arsan, Orhan Çağman, Savaş Başar, Gökhan Mete, Nazlı Aydıncık, Kemal Öztunç, ve Küçük Yıldız: Burçin Öztunç

Konu: Öğrencilik yıllarında unutulmuş bir eski sevgilinin ortaya çıkmasıyla tüm yaşamı değişen ama sonunda, intikamını alan bir kadının öyküsü.

*  Bir "Aile Kadını", politikaya atılmak üzere olan ünlü gazeteci kocası ve kızıyla mutlu bir kadın, günün birinde, gizemli telefonlar almaya başlar. Bir zamanlar (10 yıl önce) üniversite sırasında birlikte olduğu, kendisini uyuşturucu maddelere alıştıran ve hapiste olan eski sevgilisidir bu. Hapisten çıkmıştır ve yeniden hayatına girmek istemektedir... "Aile Kadını", ailesi, yuvası ve mutluluğu için savaşıma girecektir...

Filmi izlerken insan kendisini 1940'lardan kalma bir Amerikan fılmi seyrediyor sanıyor. O yıllarda bu tür konular çok gözdeydi: "mazi"sinde bir "leke" olan kadınlar, "Joan Crawford, Barbara Stanwyck veya Susan Hayward'lar, yıllar sonra ortaya çıkan 'kötü adam' aracılığıyla, geçmişleriyle de hesaplaşırlar, şimdiki mutluluklarını, düzenlerini korumaya çalışırlardı. Filmi izlerken bir değil, birçok eski filmi anımsadım.  Ne var ki konu, bizim sinemamız için doğrusu bir hayli yeni. Son dönemde 'sokaktaki adam' için yapılan filmlerin, türlerin yanı sıra aileye dönük filmler de yapılması (ve de getirilmesi) akımının bir diğer ürünü. Kartal Tibet, doğrusu öyküyü ustaca anlatmış. Tibet'in sinemasal anlatımında rahatlık ve olgunluk egemen...

Zaman zaman ilginç denemeler de yapıyor (Amerikan bardaki konuşmaları, doldurulan kadehlerin görüntüsüyle vermesi gibi). Bir de, Kemal Sunal'lı filmlerinden kalma alışkanlıkları olmasa... (Söz gelimi tüm başlangıç bölümü, Müjde Ar'la Savaş Başar'ın sabah uyanmaları ve 'aerobik yapmaları', v.s... bu tür bir filmin atmosferiyle hiç ilgisi olmayan, bir güldürü filmini çağrıştıran sahneler). Ama Tibet, bu kötü başlangıçtan sonra toparlanıyor, gitgide olgunlaşan anlatımı ve dikkatli oyuncu yönetimiyle, bize biraz yabancı kokan bu filmi, bir hayli kabul edilebilir bir düzeye çıkarıyor. Senaryodaki, kocanın inanılmaz biçimdeki "gafil" davranışı gibi tutarsız, mantıksız durumların da üste
sinden gelerek... Yeni oyuncu Muhteşem Demirağ'ın bu ilk ve de zor rolünde bir hayli yetenek gösterdiğini en azından çevresindeki yıllanmış oyuncular arasında ezilmediğini beIirtelim...(Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”. Syf, 121)



ZAHİDEM (1982)



 
Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Ali Fuat Kalkan
Kamera: Erdoğan Ererez
Yapım: Güneş Film/Sevgi Nurdan,
Soner Film/Muzaffer Sönmez

Seslendirme: Kunt Film, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Ender Işık Servisi,

Oyuncular: Dursun Salkım, Zahide Sönmez, Yılmaz Şerif, Turgut Özatay, Rahmi Pala, Muzaffer Sönmez, Okyay Gökmen, Hikmet Gül, Ali Demir, İlker Başoğlu, Sevilay Nil

kONU: Film, ağanın kızına âşık olan fakir bir ırgatın öyküsünü konu edinir. Tahir Ağa’nın kızı Zahide ile kâhyanın oğlu Murat’ın çocuklukları birlikte geçmiştir. İki gencin sevgisi zamanla aşka dönüşmüştür. Murat, Tahir Ağa izin vermediği için okuyamamıştır. Bu nedenle şansını sesiyle denemek isteyen Murat, İstanbul’da yapılan radyo sınavlarına katılmaya karar verir. Ancak Tahir Ağa çiftlik işlerinin aksamaması için Murat’a izin vermez. Üstelik Zahide ile Murat’ın ilişkisini öğrenen ağa, ikiliyi birbirinden uzaklaştırmaya çalışır. Öte yandan Tahir Ağa’nın plânı Zahide’yi zengin bir ağanın oğlu olan Halil’le evlendirmektir. Durumu haber alan Murat, ağanın da isteğiyle köyü terk eder. Ancak giderken Zahide’yi almak için geri döneceğine de ant içer. (Hasan Sakın)

YÜREK YARASI (1982)



Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Memduh Ün
Yönetmen: Orhan Elmas
Görüntü Yönetmeni: Gani Turanlı, Rafet Şiriner
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün
Reji Asistanı: İsmail Güneş, Zuhal Üstüntaş, Makinist: Alaattin Durmaz. Işık: İsmet Yurtçu, Aydın Uçar, Negatif Montaj: Gültekin

Oyuncular: Kadir İnanır (Davut), Serpil Çakmaklı (Zeynep), Reha Yurdakul, Aliye Rona, Nuran Aksoy, Talât Gözbak, Bülent Bilgiç, Sami Hazinses, Belkıs Dilligil, Reşit Çıldam, Coşkun Göğen, Şeref Çokşeker

Konu: Davut bir köyde salcılık yapmaktadır sevgilisi Zeynep kötü yola düşürülür. Davut intikam almaya yemin eder.


YEDİ BELA HÜSNÜ (1982)


Yönetmen :Natuk Baytan
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Cumhur Film/Yahya Kılıç

Reji Asistanı: İsmail Güneş, Zuhal Üstüntaş, Makinist: Alaattin Durmaz. Işık: İsmet Yurtçu, Aydın Uçar, Negatif Montaj: Gültekin
Set Ekibi: Cengiz Öktem, Selçuk Öktem, Mehmet Şenkal, Hüseyin Turan, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Sesleri Alan; Erkan Esenboğa, Prodüksiyon Amiri: Ekrem Gökkaya, (Yeni lale stüdyosunda hazırlanmış, Yeni stüdyoda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Kemal Sunal, Oya Aydoğan, Ali Şen, Atilla Ergün, Ajlan Altuğ, Belkıs Dilligil, Ekrem Gökkaya, Selahattin Fırat, Rıza Pekkutsal, Ünal Gürel, Nermin Denizci, Necati Er, Süheyl Eğriboz, Yaşar Sener, Hakkı Kıvanç, Ali Demir, Çetin Başaran, Sönmez Yıkılmaz,

Konu: Semtin güzel kızı Hüsniye'yi elde etmek için kabadayılığa özenip, bu arada da peşine düşen kiralık katillerle mücadele eden Hüsnü'nün başından geçen konu ediliyor.



YAŞAMAK SENİNLE GÜZEL (1982)


Yönetmen: Şahin Gök
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Taner Öz, Serdar Servidal
Yapım: Yaşam Film/Gazanfer Dirlik

Set Teknisyenleri: Ekrem Çınaroğlu, Cengiz Öktem, İbrahim Öner, Sabahattin Gündoğan, Işıklar: Ergun Şimşek, Bülent Eren, Yönetmen Yardımcısı: Salih Ecer, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Kurgu: İsmail Kalkan, Senkron: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Mustafa Kul, Alaaddin Durmaz, Laboratuar: Selahattin kaya, Fehmi Acar, Yılmaz Erman, Öz-gün Müzik: Cahit Berkay, Prodüktör: Mustafa Erdfoğan,
Yeni Lâle Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Hülya Süer, Talat Bulut, Yılmaz Köksal, Yıldırım Önal, Yıldırım Gencer, Memduh Ün, Ekrem Gökkaya, Hüseyin Kutman, Yılmaz Kurt, Kadir Kök, Küçük Oyuncu: Birtanem Candaner

Konu: Kızıyla yaşam savaşı verip, biri mafya babası iki erkek arasında kalan bir annenin öyküsü.