Powered By Blogger

12 Mart 2020 Perşembe

BEDEL (1983)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Mehmet Aydın, Melih Gülgen , Kadir İnanır
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay, Çetin Tunca
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Eser: Mehmet Aydın, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Işıklar: Gülşah Film Işık Ekibi, Şef: Mustafa Koçyiğit, Set Ekibi: Bedri Uğur, , Prodüksiyon: Fikret Ertuğrul, Ah-met Selvidal, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Reji Asistanı: Nursan Esenboğa, Yardımcı Yönetmen: Şahin Gök, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Montaj: İsmail kalkan, Müzik: Cahit Berkay, (Yeni Lâle Film stüdyosunda hazırlanmış, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Kadir İnanır (Av. Kemal), Cristina Haydar (Kristin), Bahar Öztan (Sevgi), Ekrem Bora (Ali Fuat), Sevda Ferdağ (Oya), Yalçın Gülhan (Banıker Can), Nilgün Saraylı (Ayşe)Hüseyin Kaşif, Hüseyin Peyda (Seyh Raşit), Neriman Köksal (Selime), Şükriye Atav (Kemal’in Annesi), Yıldırım Gencer, Burak Gülgen, Yüksel Gözen, Osman Alyanak, İhsan Gedik,Günay Güner, İbrahim Kurt, Çetin başaran, Yılmaz Kurt, Cemal Ersüer, Alpay Ziyal, Küçük Yıldız: Fırat Gülgen (Evren),

Zengin bir iş adamı tarafından sömürülen bir avukatın öyküsü.

► Melih Gülgen, 70'lerde Cüneyt Arkın'lı 'sosyal içerikli filmler' yapıyordu. Bu filmlerin fonunu, gangster, 'baba', 'Mafya' öyküleri oluşturuyordu. Gülgen, 80'lerde bu tür filmlere yeniden dönüş yapmak istediğinde, bu kez daha 'güncel' şeylere bel bağlamış: Toplumca 'ekonomikleşmedik mi, ekonomik sorunlar mahalle kahvelerine dek tartışılmıyor mu? Bu kez gangster çatışmalarının yerine 'holding' çekişmeleri, Mafya öykülerinin yerine ise kredi ve bankerlik sorunları geçmiş.

'Halk çocuğu', avukat Kemal, hukuk bilgisini, üçkağıtçı bir bankere paralarını kaptırmış mahalle halkının mı, yoksa aynı bankerle işbirliği yapan ve ondan kredi alan, emrinde çalıştığı işadamının mı hizmetine verecek? Aslında Kemal, o iş adamının emrine girdiği gün seçimini yapmış olmalıydı, ama kuşkusuz filme malzeme gerektiği için o kadarını pek kurcalamayın!..

"Bedel", aslında ilginç ve güncel çağrışımları olabilecek bir konuyu gündeme getiriyor. Akıllı uslu biçimde anlatılsa, ilginç bir film olabilirdi. Bazı sahnelerin, bazı konuşmaların, bir semt halkının başarıyla kullanıldığı bazı çekimlerin verdiği umut ise, özellikle Kadir İnanır'la Kristin Haydar'ın bitmek tükenmek bilmeyen sevişme sahnelerini, hele hele yine Haydar'ın 'Arap şeyhi' (!) için yaptığı 'göbek dansını gördükten sonra tümüyle sönüyor. (Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder