Powered By Blogger

26 Mart 2020 Perşembe

KARA ŞİMŞEK (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Anıt Ticaret/Mehmet Karahafız
Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Renk Uzmanı: Arslan Tektaş, Reji Asistanı: Nejat Varbel, Prodüksiyon Amiri: Hasan Demircan, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Serdar, Mariuzzuo Martino, Angela Hovvel, Ece Berkant, Hüseyin Peyda, Sümer Tilmaç, Çetin Başaran, Yılmaz Kurt, İbrahim Yıldız, Fuat Okan, Murat İnanç, Selin Seren, Serhan Kebapçılar, İsmet Pekçan, Fuat Aykut, Hasan Terzi, İsmet Pekcan, Remzi Kara,

Konu: Filmde, kardeşinin intikamını almak isteyen bir adamın yaşadıkları anlatılır. Serdar’ın babası yıllar önce kardeşi Serhan ile beraber Almanya’ya gider. Boksör olan kardeşi Serhan, katıldığı boks müsabakasında Avrupa şampiyonu olur. İtalyan boksör Martino’dan altın kemeri alır. Bunu hazmedemeyen Martino bir maç daha yapmak ister. Türkiye’de bir maç yapılmasına karar verilir. Böylece Serhan ve babası Türkiye’ye döner. Ancak maç esnasında Serhan zehirlenerek hayatını kaybeder. Serdar, yıllar sonra kavuştuğu kardeşinin öldürülmesini kabullenemez. Bu yüzden kardeşini öldürenlerden intikam alarak altın kemeri geri almaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


KAPLANLAR/SON DARBE (1985)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Cüneyt Arkın
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım: Anıt Film/Mehmet Karahafız

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Bahar Öztan, Gazi Havvas, Hüseyin Peyda, Leyla Somer, Tuğrul Meteer, Aydın Haberdar, Sönmez Yıkılmaz, Mehmet Samsa

Konu: Genç, idealist doktor Nazmi, Mardin’de bir kasabada doktorluk yapmaktadır. Yoksulluk ve imkansızlıklarla kıvra-nan bölge halkına hakkıyla hizmet edebilmek için çabalamaktadır. Bölgede meydana gelen toplu zehirlenme vakası doktoru su kaynaklarını incelemeye yöneltir. Zehirlenmeye, yöredeki bir fabrikanın kimyasal atıklarıyla kirlenen nehir sularının sebep olduğunu anlamıştır. Nazmi gerekli önlemlerin alınana kadar fabrikayı kapattırmaya çalışır. Ancak bu mücadelesi sandığı kadar kolay olmayacaktır. Doktorla sürtüşen fabrika sahibi arkasına aldığı yetkililer sayesinde ona komplo kurup hayatını alt üst etmeyi başaracaktır. Bir komplo sonucu hapse düşen Nazmi’nin hayatı tahmin edemeyeceği kadar büyük acılara sahne olacaktır .

KANUN ADAMI (1985)


Yönetmen: Cüneyt Arkın
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım: Beyoğlu Film/Erol Şenbecerir

Negatif Kurgu: Ali Berkant, Laboratuvar: Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Işık Şefi: Doğan Atakan, Set Amiri: Orhan Gök, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut,
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Bahar öztan, Gönül Tansel, Hüseyin Peyda, Nilgün Nazlı, Nubar Terziyan, Suna Pekuysal, Tevhit Bilge, Ersun Kazançel, Kadir Sa-vun, Nubar Terziyan, Hüseyin Kaşif

KonuFilmde, arkadaşını idamdan kurtarmaya çalışan bir adamın yaşadıkları anlatılır. Avukat olan Murat’ın yakın arkadaşı Kemal cinayetten yargılanır. Bir süredir hastanede tedavi gören Kemal, suçu kabul eder. Ancak Murat, Kemal’in cinayet işlemeyeceğini iddia eder. Arkadaşının avukatlığını üstlenir. Ardından duruşmanın ertelenmesini sağlar. Murat, arkadaşı Kemal’in suçsuz olduğunu kanıtlamaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


KAN (1985)


Yönetmen: Şerif Gören
Öykü, Senaryo: Osman Şahin
Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı
Müzik: Zülfü Livaneli
Yapım: Film-Pop/İsmet Kazancıoğlu

Oyuncular: Tarık Akan, Hakan Balamir, Serpil Çakmaklı, Muazzez Kurtoğlu, Alev Sayın, Necmettin Çobanoğlu, Filiz Küçüktepe, Osman Ateş,

 Konu: Kan davası bir at kuyruğunun kesilmesiyle başlar. Seyit Ağa, davetsiz olarak geldiği düğünde atının kuyruğunun kesilmiş olduğunu görünce çılgına döner. Çünkü, Doğu Anadolu’nun namus anlayışına göre “atın kuyruğuna, erkeğin bıyığına, kadının saçına dokunulmaz”. Dokunulursa sonuç ölümdür. İşte bir ruh hastası olan Seyit Ağa, düğün sahibi Mahmut Ağa’yı gözünü kırpmadan vurup öldürür. Böylece aşiretler arasında ölümler birbirini kovalar. Bu arada Seyit Ağa da öldürülür. Bu kez kan davasını ağa oğullan sürdürür. Seyit Ağa’nın oğlu Haydar Ali (Tarık Akan) karısı Besra ile (Serpil Çakmaklı) kaçıp dağlara çıkar. Ölüm korkusuyla bir ma-ğarada gizlenirler. Çünkü Mahmut Ağa’nın iz süren oğlu Battal (Hakan Balamir), babasının intikamını almak için peşlerine düşmüştür, Haydar Ali, elinde silah, gece gündüz uyumadan bekler. Bu ölüm bekleyişi içinde birgün mağara kovuğunda bir kefene sarılı bir kalıp sabun bulurlar. Bu bir ölüm işaretidir... Ve bir süre sonra Haydar Ali paniğe kapılıp kaçarken, Battal onu yakalayıp öldürür. Ama bu bir son değildir. Çünkü kan davası kaçınılmaz biçimde, sıra kime gelmişse bu kara yazgıya boyun eğecektir. Ve sıra şimdi de Battal’dadır...

Ödül:
23. Antalya Altın Portakal Film Şenllği’nde (1986)
► Aytekin Çakmakçı “en iyi görüntü yönetmen’
►Kültür ve Turizm Bakanlığı sinema ödülü olan 4 milyon TL. ile değerlen dirildi

* Kan" gerçekten de görkemli bir sinema örneği olarak başlıyor. Güneydoğu Anadolu'nun insanıyla, töresiyle, gelenekleriyle, mimarisiyle son derece ilginç dünyasında buluveriyorsunuz kendinizi... Arap etkisini sürdüren giysiler, sıcağa karşı başı koruma biçimleri, bembeyaz evlerin düz damları, yüzlerini ve inanılmaz güzellikteki gözlerini bu erkek dünyasında mağrur biçimde gezdiren kadınlar... Uzun, upuzun bir mekân oluşturan bir taraçada, Mahmut Ağanın küçük oğlunun sünnet düğünü için toplanmış çevrenin ünlü ağaları…

Kameranın usta bir geriye kayışla taradığı bu büyük şölende, elden ele gezen, narlarla süslü kızarmış kuzu, tepeleme pilav dolu tepsiler... Çifte minderlerin üstüne bağdaş kurup oturan konukların, içi bıçakla oyulmuş elmadan kadehler-de rakıyı yudumladıktan sonra, bardağı meze yapıp yemeleri... "Lorke" oynayan, halay çeken yeni yetme delikanlılar.,. Ve küçük Hasan'in çevreye bakan korkulu gözleri... Bu şölen ve tören havası, Seyyit Ağa'nın silah sesleriyle bozuluyor. Düğüne çağrılı olmayan, adı kavgacıya, sinirliye çıkmış, gerçekten de bir ruh hastası olan Seyyit Ağa, şölene katılıyor. Ama olay çıkarmakta, huzuru kaçırmakta gecikmiyor. Sonra "tekin olmayan üç kıl"dan (kadının saçı, erkeğin bıyığı, atın kuyruğu) birine dokunulduğu, atının kuyruğu kesildiği için davet sahibi Mahmut Ağa'yı herkesin gözü önünde vuruyor, çekip gidiyor... Bu, doğunun bitmez tükenmez kan davalarından birini daha başlatacak, Seyyit'in oğlu Kâzo, sonunda kendini, peşindeki ölümün korkusuyla bir dağ başında karısıyla birlikte kapanmış bulacaktır... "Kan"ın ilk bölümleri, insana Kurosawa'nın filmlerini ve biraz da İtalyan westernini anımsatan biçimde başlıyor. Sinemada "egzotizm"! ve "Batı için" egzotik film yapmayı elbette savunmuyoruz. Ama sonuçta sinemacı kişiliği bir yana Kurosawa da biraz bunu yapmadı mı, yapmıyor mu, "Raşomon"dan "Ran"a Japon tarihinin, folklorunun öğelerini Batı için yabancılaştırıcı bir öğe olarak kullanmadı mı diye düşünüyorsunuz. 

Ne var ki bu "yerli Kurosawa" düşü fazla sürmüyor, film baştaki görkemini koruyamıyor, oldukça üslupçu, ama içi boş bir kaçıp kovalamaca Öyküsüne ve daha baştan sezilen "spagettiwestern" klişelerine saplanmaktan kurtulamıyor... Oysa "Kan" in ilgi çekici bir hikâyesi ve ön plana çıkardığı temel bir tema var: ölüm korkusu, yaklaşan, kapının önüne dek gelen, adım seslerine dönüşen bir ölüm korkusu... Filmin 2. yarısı da aslında, bu korkuyu duyurma yönünde gelişiyor... Ama Özellikle finalde Hakan Balamir'in yüz ifadesinde adeta somutlaşan bu korkuyu, bu evrensel temayı gereğince du-yuramıyor, dokusuna sindiremiyor film... 

Belki de, gösterişli ve görkemli bir başlangıçtan, destansı, "epik" bir filmi duyuran bir açılıştan sonra filmin, onu da çok iyi başaramadığı bir psikolojik irdelemeye dönüşme tavrı, seyircide önlenemez bir düş kırıklığı yaratıyor. Senaryonun filmin bu dengesizliği, belki de "Kan"ın başarıya erişmesini önlüyor... Ama yine de "Kan" görülecek bir film... Şerif Gören'in özellikle ilk yarım saatte tutturduğu anlatım ustalığı olsun, baştan sona kendim duyuran mekân seçme ve kullanma özellikleri olsun, filmi oldukça ilginç kılıyor. Buna hemen tüm oyuncuların ve özellikle ikili bir rolde (baba-oğul) Tarık Akan'ın oyununu, hele sinemamız içinde bir doruk noktası sayılabilecek nörotik Seyyit Ağa kompozisyonunu ve de Zülfü Livaneli'nin o nefis müziğini de katmak gerekir. "Kan" beklenen düzeye ulaşamasa da (hele Batı için son derece ilginç bir film olma fırsatını heba etse de), seyri zevkli ilgiye değer bir film...”Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”

* Kan’ın asıl önemi ise, kan davasına yaklaşımından geliyor. Gören, kan davasını yalnızca ilkel bir öldürme, öç alma eylemi olarak değil, onun da ötelerinde töreler nedeniyle, o yöre insanları için gerekli olabilen bir savaşım olarak yorumluyor. Kan davasının kurallarını, iyi-kötü biçimlendirmesine düşmeden her iki tarafın açısından da yaklaşıyor. Ve en önemlisi, kaçınılmaz ölümün beklentisinden kaynaklanan korkuyu, umutsuzluğu ve fimdeki tanımlamasıyla kara yazgıyı adeta haykırırcasına en çarpıcı bir biçimde gözler önüne seriyor. Bu nedenle Kan, geleneksel bir sorundan da öte, bir korkunun, umutsuz bir bekleyişin, yitirilmek zorunda olan bir yaşamın, gelenek-göreneklerle daha da acılaştırılan, kara yazgıya boyun eğişin bir filmi. (Burçak Evren, Kan ya da at, avrat, silah üçlemesi, Güneş, 5 Aralık 1986)


KAHREDEN GENÇLİK (1985)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Kamera Yardımcısı: Mustafa Kuzu, Yönetmen Yardımcıları: Seçkin Yaşar, Samime Akçura, Aydınlatma: Erler Film Işık servisi, Işık Şefi: Ali Salim Yaşar, Işık Yardımcıları: Murat Omay, Kadir Dökmeci, Ar Direktör: Sohban Koloğlu, Set Teknisyenleri: Ercan Akyıldırım, Erdal Güner, Kemal Altun, Seslendirme Yönetmeni: Devrim Parscan, Montaj Revizyon: Mehmet Bozkuş, Laboratuar: Armağan Köksali, Selahattin Kılıççeken, Şemsi Tokgöz, Negatif Montaj: Ali Berkant, Sedat Karadeniz, Renk Uz-manları: Sabahattin Hoşsöz, A. Tümay Rızai, Senkron: Cevat Sezer, Prodüksiyon Amiri: Fehmi Tengiz, Prodüksiyon Yardımcısı, Necati Şimşek Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut, Sesleri Alan : Erkan Esenboğa,
(Sineray Film Stüdyosunda renklendirilip seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Nebahat Çehre, Yılmaz Zafer, Nazan Ayas, Eşref Kolçak, Suzan Avcı, Memduh Ün, Serdar Cem, Şelale Aydoğdu,

Konu: Kemal (Cüneyt Arkın) başarılı bir gazetecidir. Eşi Aynur (Nebahat Çehre) ve oğlu Cengiz (Yılmaz Zafer) ile mutlu bir ailesi vardır. Cengiz okulda da çalışkanlığı ile tanınır. Sınıf arkadaşları ise, sorumsuz, tembel ve eğlenceye düşkündür. Sınıf arkadaşı Sevil (Nazan Ayas) ile duygusal bir ilişki içindedir. Sevil’in doğum günü partisinde arkadaşları Cengiz’e zorla esrar içirirler. Cengiz uyuşturucuya alışır. Kemal oğlunun davranışlarından ve derslerini bırakmasından şüphelenir. Odasını aradığında esrar hapları bulur. Okulda durumu kötüleşen Cengiz, basketbol takımından da çıkartılır. Kemal Cengiz’i her yerde izlemekte ve her seferinde eve götürmektedir. Cengiz ailesi ile de sürekli kavga etmeye başlar. Ama Kemal pes etmez. Onu arkadaşlarından uzak-laştırıp işe yerleştirir. Cengiz bir gün şirkette eroin komasına girer. Kaldırıldığı hastaneden kaçar ve para bulmak için kendi evini soyar. Annesi görür ve yine kavga ederler. Cengiz artık babasını da bir düşman gibi görmektedir. Evden kaçıp Sevil ile yaşamaya başlar. Uyuşturucu bulmak için Sevil’in vücudundan bile yararlanırlar. Kemal onu tekrar eve getirir. Cengiz Sevil’e tutkundur. Onsuz yapamaz ve yine kaçar. Eroin krizine giren Sevil camdan atlayarak ölür. Cengiz bu olaydan babasını sorumlu tutar. Eve gidip onu bıçaklar. Kemal şikayetçi olmaz. Ve sonra motosikletini hızla uçuruma sürüp intihar eder…(www.cuneytarkin.com)

KADERi ZORLAMA (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Foto Direktörü:Mükremin Şumlu
Koordine: Aziz Sarıkaya
Yapım: Metro Film / Zeki Kafalı

Oyuncular: Selami Şahin, Deniz Akbulut, Diler saraç, Hüseyin Kutman, Baki Tamer, Şeref Çokşeker

Konu:  Filmde, sahte evlilik yapan bir çiftin daha sonra birbirlerine âşık olması konu edilir. Müzisyen olan Selim yaşadığı bir kazadan sonra içine kapanır. Annesi, Selim’in eski yaşantısına geri dönmesini ister. Doktorunun yardımıyla Selim’in kazada ölen sevgilisine benzeyen bir kadın bulur. Ancak kadın, Selim’e karşı bir yakınlık hissedemez. Bunu anlayan Selim, yaptığı bir oyunla kadını kendisine âşık edecektir. (Meltem İşler Sevindi)

KAÇIŞ (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Cüneyt Arkın
Kamera: Sedat Ülker, Hüseyin Ererez
Yapım: Çınar Film/Adnan Mersinli, Aydın Haberdar
Prodüksiyon: Yılmaz Eşsiz, Işık: Ömer Ekmekçi, Set: Sonay Kanat, Cenap Kuşçu, Orhan Gök, Kemal Kundak, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Kurgu: Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Yusuf Aldırmaz, Prodüktör: Melih Güngör (Yeni Lale Eğitim Stüdyosunda hazırlanmış)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Emel Büyükburç, Süleyman Turan, Erol Taş, Hüseyin Peyda, Tevhit Bilge, Süheyl Eğriboz, Sühan Baydar, Baykal Kent, Ferhan Tanseli, Mehmet Uğur, Yılmaz Kurt, M. Ali Güngör, Ali Güney, Küçük Yıldız: Kaan Arkın

Konu: Murat bir soygun olayına katılan arkadaşını hem mafyanın elinden kurtarmak, hem de hapse girmesini önlemek için saklamaya çalışır ama mafya arkadaşını bulup öldürür, suç da Murat’ın üzerine kalır. Kendini hapiste bulan Murat bir müddet sonra suçsuzluğunu ispat etmek için hapisten kaçar. Bütün isteği asıl suçluları polise yakalatmaktır ama olayın soruşturmasını yürüten bir komiser gölge gibi peşindedir. Murat hem mafyadan, hem de polisten canını kurtarmaya çalışarak asıl suçluları ararken oğlunu yaralayan mafya teşkilatı Murat’ı iyice çılgına döndürür. Murat bir hastanede tedavi olan oğlunu görmek için hastaneye gelir ama mafya orada tuzak kurmuştur.

KAÇAK ŞARKICI (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera: Şener Işık
Yapım: Hayat Film/Şevki Tosunoğlu

Oyuncular: Fahri Ünal, Semra Türel, Alev Sayın, Ali Şen, Diler Saraç, Ayla Oranlı, Nuri Sencer

Konu: Cinayet suçuyla aranan bir Şarkıcının öyküsü.


İŞLER TIKIRINDA (1985)

Senaryo ve Yönetmen: Sırrı Gültekin
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Akman Film/Hamdi Akman

Oyuncular: Uğur Böcekleri (Yalçın Öz-den, Zeki Yurtbaş), Alev Sayın, Ali Şen, Diler Saraç, Ayla Oranlı, Nuri Sencer

Konu: İki sevgilinin birbirlerine kavuşmaları için mücadele veren insanların öyküsü

İKİZLER (1985)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Cengiz Nacar
Foto Direktörü Rafet Şiriner
Yapım: Bizim Film/Cengiz Nacaroğlu

Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Negatif Montaj: Yusuıf Aldırmaz, Montaj ve Senkron: Necdet Tok, Renk Uzmanı: Hayati Akbulut, Labo-ratuar: Hüseyin Kuğu, Selahattin Kılıççeken, Işıklar: İsmet Yurtçu, Selçuk Ökten, Set Amiri: Ali Rezük, Set Ekibi: Cengiz Öktem, Hüseyin Turan, Yaşar Davutoğlu, Prodüksiyon Amiri: Saadettin Durak, Yeni Stüdyoda Seslendirilmiş, Kısmet Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Müslim Gürses, Behçet Nacar, Nilgün Saraylı, Merih Fırat, Muhterem Nur, Kazım Kartal, Hilmet Taşdemir, Yeşim Yükselen, Erol Taş, Kemal Bozboğa, Saadettin Durak, Nubar Terziyan, Celal Yonat, Cemal Orhan, Süheyl Eğriboz, Kemal Bozbağ, Küçük Yıldızlar: Cüneyt Ünver, Adem Uğur,

Konu: Filmde, yıllar sonra yolları kesişen iki kardeşin öyküsü anlatılır. İkiz çocuğu olan Hatice kocası tarafından terk edilir. Aynı gün babasını da kaybedince sokakta kalır. O gece kendisine yardım etmeyi teklif eden bir adam, oğlu Ömer’i kaçırır. Ömer’in izini kaybeden Hatice, diğer oğlu Murat’ı yalnız başına büyütür. Yıllar sonra komiser olan Murat ile kardeşi Ömer’in yolları kesişecektir. (Meltem İşler Sevindi)


HER ŞEYiM SENSiN (1985)


Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Yapım: Gülşah Film/Selim Soydan

Oyuncular: Ferdi Tayfur, Necla Nazır, Asuman Arsan, Erol Günaydın, Defne Yalnız, Hayri Caner, Atilla Ergün, Sümer Tilmaç

Konu: Kocası ölmüş oğluyla dul kalmış olan Billur'a yaşadığı mahallede herkes asılmaktadır.Billur'un oğlu okula giderken servis şoförü olan Ferdi ile iyice yakınlaşır ve adeta iki arkadaş olurlar. Bu ilişki mahallede yaygınlaşır ve dedikodu haline gelir.Bunun üzerine Ferdi Billur ile evlenmeye karar verir fakat Billur kabul etmez. Çünkü kendi lösemi hastasıdır ve ölünce kimeye acı çektirmemeye kararlıdır

HARAM OLDU (1985)


Senaryo ve Yönetmen: Ferdi Tayfur
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Metro Film/Zeki Kafalı

Oyuncular: Ferdi Tayfur, Deniz Akbulut, Hüseyin Peyda, Eray Özbal, Aliye Rona, Fatoş Sezer, Ahmet Selçuk İlkan

Konu Filmde, evli bir adamın başka bir kadına âşık olması konu edilir. Ünlü şarkıcı Ferdi, eşi Nuran ile anlaşamaz. Son çare olarak boşanmaya karar verir. Aynı dönemde karşısına çıkan Şerife adında bir kadına âşık olur. Bir ilişki yaşamaya başladığı Şerife ile evlenmeye karar verir. Ne var ki karısı Nuran, Ferdi ile boşanmayı kabul etmeyecektir. (Meltem İşler Sevindi)





HAMAM BÖCEKLERİ FİLM ÇEKİYOR (1985)




Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Erol Büyükburç
Yapım: Arkan Film/Halit Arkan

Oyuncular: Mimi, Nejat Gürsoy, Funda Gürkan, Süheyl Eğriboz, Yılmaz Kurt, Ce-mal Orman, Aysel Üstüntaş, Didem Özonuk, Ali Demir, Nilay Güneş, Murat Akın, Alpay Ziyal

Konu: Taşradan İstanbul’a gelen iki gencin artist olmak hevesiyle Yeşilçam’a gelmeleriyle başlayan komik olaylar zinciri. Film bir yandan da Yeşilçam filmciliğini hicveden bir film olmasıyla da dikkati çekiyorsa da beklenen ilgi ve başarıyı yakalayamamıştır.


HALİME GÜLME (1985)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Ali Ekdal
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Ererez
Yapım: Helmut Film/Şefik Gürmeriç

Oyuncular: Durmuş Çiğdem, Pembe Mutlu, Nilüfer Aydan, Yılmaz Köksal, İsmail hakkı Şen

Konu: Filmde, yanlış anlaşılma yüzünden hayatı değişen bir adamın hikâyesi anlatılır. Durmuş yaşadığı obada iftiraya uğrar. Bu yüzden çeribaşı Durmuş’u obadan kovar. Arkadaşı Yılmaz da bu haksızlığa karşı arkadaşının yanında yer alır. Beraber obadan ayrılırlar. Ancak Durmuş, yaşadıklarının intikamını almak ister ve kasabayı terk etmez. Daha sonra Durmuş, kimsesiz kalan bir çocuğa yardım eder. Yardım ettiği çocuğun dedesi Durmuş’u hiç görmediği damadı zanneder. Bu yanlış anlaşılma yüzünden Durmuş’un hayatı tamamen değişecektir. (Meltem İşler Sevindi)

GÜNSÜZ ALİ (1985)


Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Ali Ekdal
Kamera: Hüseyin Ererez, Soner Saygılı
Yapım: Şener Film/Şener Işık
Renk Uzmanı: Kâmil Kuta, Mehmet Aktaş, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Montaj: Mehmet Aktaş, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Remzi Ekmekçi, (Helmut Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Ünsal Emre, Zafir Seba, İnci Soner, Özgür Barış, Arzu Aytun, Halit Sunal, Talat Gözbak, Cesur Barut, Sönmez Yıkılmaz, Feryal Feray, Yadigar Ejder, Ali Ekdal, Çetin Başaran, İbrahim Kurt, Yılmaz Kurt,


Konu: Film, yıllar önce terk ettiği köye kardeşinin intikamını almak için geri dönen bir adamın öyküsünü anlatır. Günsüz Ali yıllar önce bilinmeyen bir sebeple köyünü terk ederek kayıplara karışmıştır. Ancak kız kardeşi Elif’in ölüm haberini alan Günsüz Ali istemeden de olsa köyüne döner. Elif, köyde ortaya çıkan maskeli bir katil tarafından öldürülmüştür. Günsüz Ali köye gelir ve katilin peşine düşer. Ancak Ali’nin düşmanları çoktan diş bilemeye başlamıştır. Bir yandan Durmuş Ağa ve adamlarıyla mücadele eden Ali diğer yandan da maskeli katili bulmaya çalışır. Ancak köyde cereyan eden pek çok olayın sorumlusu olan katilin