Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

YEDİ KOCALI HÜRMÜZ (2009)

 


        Yönetmen: Ezel Akay, Eser: Sadık Şendil Yazan: Gürsel Korat, Müzik: Ender Akay, Görüntü Yönetmeni: Hayk Kirakosyan, Yapım: 5. Boyut Stüdyoları/ Sami Dündar, Muhteşem Film/ İrfan Tözüm Sanat Yönetmeni: Eren Akay, Kurgu: Mustafa Preşeva, Kostüm Tasarım: Canel Artut, Oyuncu Seçimi: İrem Ecem Ayer, Makyaj ve Saç Tasarım: Suzan Kardeş, Ses Tasarım: Fırat Çavuş, Uygulayıcı Yapımcı: Gökhan Yılmaz, Yapım Tasarım: Ezop, Yardımcı Yapımcılar: Ahmet Kunt Sağanak, Özlem Şener, Tude Berberoğlu, Ortak Yapımı, Danslar: Shaman Dans Tiyatrosu ve Beril Şenöz,

Oyuncular: Nurgül Yeşilçay (Hürmüz), Gülse Birsel (Safinaz), Haluk Bilginer (Kuşçu Cebrail), Erkan Can (Hızır reis(), Mehmet Ali Alabora (Dr. Hüsrev), Sarp Apak (Fişek Ömer), Cengiz Küçükayvaz (Berber Hasan), Öner Erkan (Hallaç Rüstem), Cem Karakaya (Bekçi Memnu), Ezel Akay (Redif Çavuşu Mehmet Ali), Pınar Çağlar Gençtürk (Havva), Betül Arım (Aliye), Nihal Menzil (Naciye), Görkem Ece Ercan (Rukiye), Dilek Yorulmaz (İclal), Selen Görgüzel (Nuriye), Çetin Sarıkartal (Günther Paşa), Selahattin Taşdöğen (Kahveci), Vokaliz KeremAtakan– Tolga – Gökçer Atakan (Tulumbacılar), Aral seskir (Tulumbacı), Emrah Boskurt (Tulumbacı), Müjdat Gezen (Kadı), Halit Akçatepe (Karamanlı İhtiyar), Erol Günaydın (Gözlüklü İhtiyar), Zihni Göktay (Ermeni İhtiyar),

38 yıl sonra, üstelik iki sinema versiyonunun yanı sıra, tiyatroda da başarıyla sahnelenmiş, hatta TV'deki performansıyla "Hürmüz" karakteri adeta Ayten Göçer'le bütünleşmişken, bu 2009 model 7 Kocalı Hürmüz de nereden çıktı dersiniz? Burada filmin yönetmenliğini üstlenen Ezel Akay'ın bir röportajından öğreniyoruz ki, son dönem Türk kadın oyuncuları arasında sıyrılan Nurgül Yeşilçay hikâyenin haklarını satın almış sonra da Ezel Akay'ın kapısını çalmış.

Gürsel Korat'ın kaleminden farklı bir yorum

Filmin senaryosu yazar kişiliğinden tanıdığımız Gürsel Korat'a ait. Korat, Sadık Şendil'in senaryosundan uyarladığı hikâyeyi yeniden yorumlayarak alışık olduğumuzdan farklı bir 7 Kocalı Hürmüz çıkarmış ortaya. Filme eklenen yeni karakterler dışında en çok dikkat çeken değişiklik ise argonun artmış olması. Bu kez erkekler yerine kadınların ağzından dinleyeceğimiz belden aşağı argo, son dönem Türk sinemasının kaçınılmaz güldürü öğelerinden biri ne de olsa. Benzer filmlerin vizyon başarılarına baktığımızda, bunun ne yazık ki bir kısır döngüye dönüştüğünü de görmek güç değil üstelik. Filmdeki yeni karakterlere gelirsek, Ezel Akay filmlerinin olmazsa olmazı Haluk Bilginer'in canlandırdığı mahallenin delisi Kuşçu Cebrail. Aynı zamanda Hürmüz'ün en büyük yardımcılarından biri. Diğer yeni karakterler ise, Halit Akçatepe, Erol Günaydın ve Zihni Göktay'dan oluşan yaşlılar çetesi. Biri Ermeni, biri Karamanlı, biri İstanbullu olan bu yaşlılar bütün gün Hürmüz'ün evinin karşısındaki kahvede oturup nargile içerek mahallenin dedikodusunu yapıyorlar.

Bunun yanında klasik hikâyeden tanıdığımız Safinaz'da da bazı değişiklikler var. Gülse Birsel'in canlandırdığı Safinaz, evde kalmış bir çöpçatandan ziyade, güzel olduğu kadar ağzı bozuk, aklı fikri aşkta bir kanka. Aynı zamanda da mahallenin meddahı.

2001 yapımı Şellale'deki küçük ama cüretkâr rolünden bu yana kimi iyi kimi kötü birçok filmde rol alan Nurgül Yeşilçay ise, ağzı biraz bozulsa da fettanlığından bir şey kaybetmemiş Hürmüz rolünde karşımıza çıkıyor. Kendisinden önceki örneklerle illaki kıyaslanacak olduğundan cesaretli bir oyunculuk isteyen Hürmüz karakterini, Ezel Akay ve Gürsel Korat'a göre, bugüne kadar en iyi canlandıran o. Fakat bu noktada en doğru yorumu yine seyirci yapacak.

Tamamı stüdyoda çekilen filmin en önemli araçlarından biri olan müziklerini ise Ender Akay ve Suna Özgür yapmışlar. 7 Kocalı Hürmüz'ün 1981 yılından sonra vazgeçilmezi olan ünlü Yalnız Kullar (Tanrım) şarkısı ise filmdeki yerini koruyor. Ayrıca şarkıların oyuncuların kendileri tarafından seslendiğini de belirtelim.

Birçok ünlü isimle dolu olan kadronun kocalarına gelirsek; eğlenceli ve romantik doktor Mehmet Ali Alabora'nın yanında, usta oyuncu Erkan Can, oyunculuktaki başarısıyla öne çıkan Öner Erkan, başarılı kekeme taklidiyle övgüyü hak eden Cengiz Küçükayvaz, Sarp Apak, Cem Karakaya ve Ezel Akay. Yeni ve farklı bir 7 Kocalı Hürmüz yorumu olan bu eğlenceli filmi kaçırmayın, ancak sakın ola, filme çok fazla anlam yükleyip, geçmişteki yapımlarla karşılaştırma hatasına da düşmeyin. (KYN: arzu.dedeoglu@milliyet.com.tr)

YAHŞİ BATI (2009)

      

        Yönetmen Ömer Faruk Sorak, Senaryo: Cem Yılmaz, Müzik: Ömer Özgür, Görüntü Yönetmeni : Mirsad Herovic, Yapımcı : Böcek Yapım/Murat Akdilek, Cem Yılmaz Kurgu: Çağrı Türkkan, Sanat Yönetmeni: Hakan Yarkın, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Yapım Amiri: Semih Yenigün, Yardımcı Yönetmen : Defne Deliormancı, Kamera Asistanı: Burhan Arslan, Kameraman : Aydoğan Yıldız, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Murat İzzet Arslan, Işık ŞefiI, Hakkı Yazıcı: Sanat Asistanı : Seher Kuzu , Saç: Paşa Tınmaz, Makyaj: Cüneyt Ballı, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Ses Kayıt: Levent İntepe, Set Amiri: Nail Aydın, Set Ekibi: Sezgin Oltulu, Cast Ajansı: Gökçe Doruk Erten Casting, Görsel Efektler: 1000 Volt, Jenerik Tasarım: Sinem Schenato, Kurgu: Çağrı Türkkan, Uygulayıcı Yapımcı: Oğuz Peri, Yapım Sorumlusu:  Pelin Kaya, Orhan Erkal, Öner Işık,

Oyuncular : Cem Yılmaz (Aziz Vefa), Ozan Güven (Lemi Galip), Demet Evgar (Suzan Van Dyke), Özkan Uğur (Kızılkayalar), Zafer Algöz (Şerif Lloyd), Yılmaz Köksal (Şerif Çeko), Kaan Öztop (Chuck), Ferdi Sancar (Johnnie), Dilek Çelebi (Betty), İştar Gökseven (Garry), Mehmet Polat (Johnny Lesh), Süleyman Turan (Şerif Muphy), Tuncay Özinel (Josh), Uğur Polat (Buck Berry), Mazlum Çimen (Wanted Şerif 1), Cansu Dere (Mary Lou), Demet Tuncer (Mary Ann), Muhittin Korkmaz (Günah çıkaran kovboy),Tevfik Yapıcı (Başkan Garfield), Ali Tınaz (Gospelci), Deniz Özerman (Amish Kadın), Levent İntepe (telgrafçı), Hakkı Yazıcı (Red Kit), Bünyamin Durgut (Atını Yıkatan Kovboy), Baki Kurtuluş (Şerif), Tolga Öz (Eczacı), Erol Şahin (Dalton), Demet Tuncel, Ahmet Erkent (Belediye başkanı),

Konu: Yıl 1881, dönemin padişahı tarafından Amerikan Başkanına bir hediye gönderilmek istenir ve bu vazife için Aziz Efendi ve Lemi Bey görevlendirilir. Zorlu yolculuktan sonra vardıkları Amerika’da ne kimse onlara engel olabilir. Çünkü onlar padişahlarına verdikleri sözü her ne pahasına olursa olsun yerine getirmeye yemin etmiş gözü pek birer Osmanlı’dır . Birçok yazar, çizer ve akademisyenin son dönemde zikrettiği gibi gerçekten yaşadığımız büyük bir değişim ve dönüşüm müdür; gerçekten bir gelişmeden söz edebilir miyiz? Büyük bir yanılsamadır gidiyor… Parlak paketlerle önümüze sunulanların içeriğinin ne kadar boş olduğu ancak o paketten kurtulunca görüyoruz. İşte yine önümüze böyle bir paket sunuldu. Yahşi Batı, birçok kişi tarafından ve tabii ki filmi pazarlayanlarca bir gelişme olarak lanse edildi ve edilecek. Bu film üzerine çok konuşulacak, belki de ’Türkiye’de daha önce hiciv unsurları barındıran bir Western yapılmamıştı, bu bir adımdı” denecek; belki de tam gaz ilerlemekte olan (!), üretimin doruğundaki Türkiye sinemasının yeni bir köşetaşı olarak görülecek.

Ne yazık ki Cem Yılmaz Herşey Çok Güzel Olacak’la attığı temele bir taş bile koyamadı. GORA, Hokkabaz, AROG hepsi yapılmamışı yaptık iddiasıyla piyasaya sürüldü, ama gişe başarısı yüksek olan bu filmlerin sonucu benim için hep hüsrandı. Cem Yılmaz kendi sinema gerçekliğini kurmaya çalışırken bir o kadar sıradanlaştı ve piyasaya göre şekillenen bir Cem Yılmaz sineması oluşturdu. Bu potansiyeli farkeden diğer yapım şirketleri de daha kalitesiz olan benzerlerini üretti.

Teknik anlamda bize birçok yenilik sunan Yahşi Batı’nın gerek kostüm ve dekoruyla gerek etkileyici fragmanıyla paketi çok iyi hazırlanmış ama içerik de bir o kadar es geçilmiş ve önemsenmemiş. Yahşi Batı teknik anlamda tam bir gelişmeye, değişime, dönüşüme örnektir ama ya içerik? Hayatımıza birçok alanda sirayet eden bu dönüşüm ne yazık ki sonuç itibariyle bize sadece suni bir gelişme sunmaktadır aynı Yahşi Batı gibi…

Hayli uzun süren film, bolca klişe ve belden aşağı espriye başvurarak son dönem gişe yarışına dahil oluyor. Parodilerden bir kolaj niteliği taşıyan film, birbirinden kopuk sahneleriyle, sadece güldürmeyi ki bu da film boyunca pek mümkün olmuyor amaçlayarak yıllara meydan okuyacak bir sinema eseri olma özelliğini yitiriyor. Büyük olasılıkla Yahşi Batı, ağızdan ağıza ‘’abi çok baba espriler var” minvalinde övücü sözlere mazhar olup birçok seyirciyi sinemalara taşıyacak, böylece Cem Yılmaz’ın son dönem eleştirdiği kalitesiz espri üreten sistem güçlenerek varlığını koruyacak.

Film 1881 yılında geçiyor. Filmin kahramanları Aziz Bey ve Lemi Bey padişahın buyurduğu üzere padişah tarafından Osmanlı’dan ABD Başkanı’na elmas bir kolye götürmek üzere vazifelendirilirler. Çeşitli badireler atlatarak gerçekleştirdikleri çetrefilli yolculukları onlara engin ve derin bir tecrübe kazandırırken, yolda karşılaştıkları süprizler yeni macera ve aşkları da beraberinde getirir. Filmin başrollerinde Cem Yılmaz, Ozan Güven, Özkan Uğur, Zafer Algöz, Demet Evgar yer alıyor. Yeteneklerinden şüphe duymadığımız oyuncular daha önceden aşina olduğumuz benzer tiplemelerle karşımıza çıkıyor. GORA’dan sonra Cem Yılmaz’la arası açıldığı söylenen Ömer Faruk Sorak ise filmin yönetmen koltuğunda oturuyor. Film birçok şirketi afişinin yanında filme de eklemleyerek, film ne için yapılır, senaryo neye göre yazılır, sipariş üzerine replik veya sahne olur mu sorularını seyirciye bolca sordurtuyor. Filme zamanınız dahi olsa gitmemenizi tavsiye ediyorum ama tabii AROG’da farklı bir tat bulanlardansanız filmden keyif alabilirsiniz. Bolca zamanınız ve paranız varsa Yahşi Batı 1 ocakta vizyona giriyor, keyifli seyirler. (İpek Sarıkaya)

VAVİEN (2009)

       

      Yönetmen: Yağmur Taylan, Durul Taylan, Senaryo: Engin Günaydın, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki, Müzik: Atilla Özdemiroğlu Yapım: İmaj /Müge Kolat Kurgu: Bora Gökşingöl, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Yardımcı Yönetmen: Ayhan Özen, Yönetmen Yardımcısı: Burcu Alptekin, Şahin Çetinkaya, Renk Düzenleme : Bora Gökşingöl, Grafik Tasarım: Murat Arlı, Ses Süpervizörü: Ray Gillon, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Focus Puller: Serkan Gülgüler, Kamera Asistanları: Önder Güral, Emre Özel, Sanat Yön. Yardımcıları: Erim Gayretli, Bora Deniz, Dilek Yapköz, Set Amiri: Kenan Şahin, Kostüm: Sevda Alemdaroğlu, Makyöz: Refika Yazıcı, Kuaför: Ercüment Küçükelmas, Işık Ekibi: İbrahim Erenel, İhsdan İşçi, Boom Operatörü: Sonat Hançer, Set Ekibi: Kemal Şahin, Eyüp Cevahiroğlu, Hüseyin Arı, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Film Transfer: Bülent Tanoba, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Adnan Şahin, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç

Oyuncular: Engin Günaydın ((Celal), Binnur Kaya (Sevilay), Settar Tanrıöğen (Cemal), Ercan Kesal (Süleyman), İlker Aksum (Sabri), Şinasi Yurtsever (Seyfi), Tayfun Sav (Terzi Fahri), Binnaz Ekren (Hanife), Güneş Berberoğlu (Sibel), Serra Yılmaz (vekil), Nedim Suri (Mesut), Tolga Coşkun (Hüseyin), Binnaz Ekren (Hanife), Şinasi Yurtseven (Seyfi), Serkan Keskin (Süleyman arkadaşı), Murat Taşkent , Yeşeren Güven (Mesut’un sevgilisi), Elif Akçar (Sabri’nin karısı), Tayfun Sav (giyim), Hakan Günaydın (Tuhafiyeci), Ahmet Eres (kapı ustası), Ziyaretçiler: Ergun Üğlü, Güzin Köse, Arifre Akbay, Elif Akbay, Cansu Urgancı, Birsu Urgancı, Tülay Karadayı, Beratiye Ayta, Pavyondakiler : Murat Kartoğlu, Kadir Yazıcı, Yusuf Akbulut (Öndrer Bey), Özcan Asiltürk (şoför), Mustafa Çohadar (köylü), [1]

Konu: Celal, karısı ve çocuğuyla mutsuz bir aile hayatı sürmektedir. Abisi Cemal’le birlikte ortak oldukları elektrik dükkanında da işler pek parlak değildir. Birçok yere borçları vardır. Celal ve Cemal’in tek eğlencesi Samsun’da pavyona gitmektir. Pavyonda çalışan Sibel Ceylan’a olan aşkı Celal’in başına dert açacaktır.Celal’in karısı Sevilay, 15 yıldır, Almanya’da yaşayan babasının gönderdiği paraları biriktirerek saklamaktadır. Celal’in bu sırrı bildiğinden habersizdir. Zaten mutsuz bir hayat sürmekte olan Celal, bu paranın kurtuluşu olduğunu düşünerek, bir plan yapar. Fakat Celal’i sürprizler beklemektedir…

Ödül: 42. SİYAD (Sinemema Yazarları Derneği) Türk Sineması Ödülleri (31 Ocak 2010)

► Settar Tanrıöğen “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu”

► Engin Günaydın “En İyi Senaryo”

► Atilla Özdemiroğlu “ En İyi Müzik “

► Elif Tasçıoğlu “En İyi Sanat Yönetmeni

►Binnur Kaya “ En İyi Kadın Oyuncu “

3. Yeşilçam Ödülleri 22 Şubat 2009 (Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın desteği, Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür (TÜRSAK) Vakfı ve Beyoğlu Belediyesi'nin işbirliğiyle, Turkcell'in ana sponsorluğunda)

► Binnur Kaya “En İyi Kadın Oyuncu”

► Engin Günaydın “En iyi senaryo”

►Atilla Özdemiroğlu “En iyi müzik”

Vavien Yapmayı Bilmeyen Adam

Tokat, Erbaa’da yaşayan elektrikçi Celal, filmin ‘kafasındakileri gördüğümüz’ adamı. Eşi ve andaval olduğunu düşündüğü ergen çocuğuyla birlikte monoton bir hayat sürmektedir. Ara sıra “bir okul ihalesi var, elektrik işlerini biz yapacağız” bahanesiyle Samsun’a gidiyor. Samsun’da ise takıntılı bir aşk beslediği bir pavyon kadını var. Ama aşkı belli ki karşılıklı değil. Para istiyor Celal’den. Celal de gidip karısının kendisinden sakladığını sandığı paralardan bir alıp kadına veriyor. Kadın ona yüz vermese de aklı hâlâ orada Celal’in. Bir yanda yuvası, bir yanda Samsun’daki umutsuz aşkı, gidip geliyor. İki hayat arasında savruluyor Celal. Filmin ismini aldığı Vavien, bir elektrik terimi. Tekniğine girmeden anlatalım, bir anahtardan açtığın ışığı başka bir yerdeki ikinci bir anahtardan kapatmaya yarıyor bu vavien. Yani bir düzeneği, iki ayrı yerden idare etmeye. Celal’den filmin bir sahnesinde vavien yapması isteniyor ve kendisi “Vavien yapmasını bilmiyorum ben” diyor. 20 yıllık elektrikçi ama vavieni bilmiyor. Karısıyla da tartışmasını sağlayan bu konu, Celal’in durumunu özetlemesi için filme koyulmuş elbet. Bir yanda aile hayatı, eşinin saklanmış paraları ve diğer yanda gizli aşkı. Celal bu iki hayatı nasıl idare edeceğini bilmiyor. Kendini sıkışmış hissettiği hayatla kafasında planladığı hayat arasındaki vavieni kuramıyor; birisini açıp diğerini kapatamıyor. Yani, her iki anlamda da, vavien yapmasını bilmiyor. Ve bu durum Celal’i planlar yapmaya itiyor. İşte bu andan da itibaren senaryo meramına dönmeye, filmimiz de siyaha çalmaya başlıyor.

Engin Günaydın, henüz ilk denemesi olmasına rağmen gariplikle trajediyi harmanlayan senaryosuyla başarılı olarak adledilebilir. Yönetmen Taylan kardeşler ise filme “sinema duygusu” ekleme konusundaki yetilerini akıllardan kolay çıkmayacak birkaç nefis planla süslemiş. Ama bütün bunların dışında, şaşırtıcı olmayacak bir şekilde, bir oyunculuk filmi Vavien. Özellikle belli başlı rollerde oynayan Engin Günaydın, Settar Tanrıöven, Serra Yılmaz ve Ercan Kesal (Üç Maymun’dan hatırlıyoruz) gibi isimler başarılı performanslarıyla filmi akıtıyorlar.

Ancak iki isme ayrıca değinmek gerekiyor. Birincisi, her geçen projede insanları şaşırtmaya ve kendine hayran bırakmaya devam eden Binnur Kaya. Celal’in karısı rolünde filmin en iyi performansı kendisine ait. İkincisi ise filmde yer aldığı ufacık sahnelerde bile döktürmeye doyamayan yan rollerin vazgeçilmez oyuncusu İlker Aksum. Filmde neredeyse yarım dakikalık bir sahnesinde bile insanları perdeye kilitleyen Aksum’un, artık bir sinema filminde başrol olarak oynamasının vakti geldi de geçiyor bile.

Elbette ki aksak yönleri, gereksiz bulunabilecek sahneleri, karakterleri ve filmin irtifa kaybettiğini düşündürecek senaryo hamleleri var Vavien’in. Ancak Günaydın’ın ilk senaryosu oluşu ve başarılı oyunculukları ile film, Türkiye sineması adına yüzümüzü güldürmeyi başarabiliyor. Ve sanırım böylece Engin Günaydın da hedefine ulaşmış oluyor. (Ümit Açık, www.bakiniz.com)



[1] Sinema Mecmuasının seçiminde 110 yılın en iyi filmi,

 

UMUT (2009)

         Senaryo ve Yönetmen: Murat Aslan, Müzik: Mazlum Çimen, Saki Çimen Görüntü Yönetmeni: Gökhan Atılmış, Yapım: Özen Film/Mehmet Soyarslan, Hermes Film/Bülent Helvacı Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Ses Kayıt: Levent İntepe, Sanat Yönetmeni: İsmail Durmaz, Yapım Koordinatörü: Ali Sanl, Uygulayıcı Yapımcı: Hakan Yıldız, Yapım Asistanı Cem Güler, Mürsel Sarıtaş, Hasan Şahin, Nergis Otluoğlu, Yapım Koordinatörü: Ali Sanlı, Yönetmen Yardımcısı: Berkin Ünsal, Niyazi Canbaz, Gökçen Usta Osman Taşcı, Kamera Ekibi: Mehmet Ali Mendi, Eyüp Beşli, Türksoy Görebeyi , Erol Toprak, Gökhan Ünal, Serhat Orhan, Uğur Şapaloğlu  Işık Şefi: Adem Ayaz, Işık Asistanları: Abdullah Baysal, Kılan Bektaş, Burak Saçlı, Kostüm Sorumlusu: Zeynep Tokuş, Kostüm Grubu: Mihriban Karacaoğlu, Fatma Zedeli, Murat Aydın, Didem Çuhan, Özlem Öngen, Brerrin Güler, Dekor Grubu: Salih Gültekin, Müslim Yıldız, Cihat Özcanbay, Celal Turan, Makyaj: Nuriye Gündoğdu, Ses Tasarım: Levent İntepe, Cast Direktörü : Aslı Kay, Set Amiri: Enver Kündem, Set Amiri: Enver Kündem, Set Ekibi: Şehmuz Turan, Tarık Akgül, Murat Yıkılmaz, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Renk Düzenleme: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Çağlar Özlek, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı,

Oyuncular: Bertan Ceylan (Umut), Selim Erdoğan (Yılmaz), Fikret Hakan, Zafer Algöz (Muhittin), Zeynep Tokuş (Suna), Asu Maralman (Mine Hanım), Seda Bakan ( Meryem), Yaşar Akın (İşadamı), Kemal İnci, Ali Cağaloğlu,
Mesut Akusta (Turan), Bertan Ceyhan (Umut), Mazlum Çimen (Simsar Recep), Ali Cağaloğlu (Orhan Bey), Eliz Ayıyenile ( Esma), Kemal İmci (Muhtar), Mine Şenhuy Teber (Muhtarın karısı), Müge Oruçkaptan (Nermin), Ercan Saymen ( Av. Alper), H. Haluk Ünsal (Prof. Halit), Hande Kazanova ( doktor), Mehmet Çelik (Çavuş Umut), Feyyaz Barut (doğulu şarkıcı), Sıtkı Çimen (tonmaister), Tanem Şivar (spiker kız), Alper Düzen (doktor), Tayfun Sav (koruma), Kirkor Dinçkayıkçı (koruma), Bora Koçak (İsmail), Yaşar Akın (Zeki), Hali,l Sarıdiken (yaşlı Adam),Oğuz Kaan nİlmek (hasta çocuk), Uğur Özpolat ( bekçi), ve Fikret Hakan

Konu: Umut, yurtdışında hapis yatan Yılmaz’ın yıllar sonra vatanına dönmesiyle Şarköy’de başlayan ve Istanbul’da devam eden olaylar zincirini konu ediyor. Köyüne varan Yılmaz’ın hasret kaldığı yuvası paramparça olmuş, bebekliğinden beri görmediği altı yaşındaki oğlu Umut ise kendisine yabancılaşmıştır. Üstelik kader henüz en büyük oyununu oynamamıştır. Yılmaz Umut’la yeniden yakınlaşırken bu kez oğlunu tümüyle yitirme tehlikesiyle karşı karşıya gelir. Umut ile çıktığı zorlu macerası Yılmaz’ı çocukluktan beri görmediği eski bir arkadaş, bir otelin veteran sakinleri ve karşılık veremediği bir aşk ile buluşturur.

Umut’u kurtarmak için çareler azaldıkça Yılmaz kaderle işbirliğine girer ve kendini akıl almaz bir can pazarlığının içinde bulur. Umulmadık bir şekilde karşısına çıkan bir teklif, Yılmaz’ı verebileceği en kritik kararla yüz yüze getiririr. Şimdi yüreğini ortaya koyup karşılığında oğluna geleceğin yolunu açabilecektir. Ancak bu dar geçitte Yılmaz’a yer yoktur

TÜRKLER ÇILDIRMIŞ OLMALI (2009)

 

"Aslanlar Kendi Hikayelerini yazmadıkça, avcıların hikâyesini dinlemek zorunda kalır..

"Senaryo ve Yönetmen: Murat Aslan, Görüntü Yönetmeni: Eyüp Boz, Yapım: Avşar Film/Şükrü Avşar Sanat Yönetmeni: Caner Gürlek, Kostüm Tasarı: Hale İşsever, Uygulayıcı Yapımcı: Şahin Alparslan, Yapım Amiri: Bülent Tetik, Müzik: İskender Paydaş,  Kamera Asistanı: Ahmet Açıkkol, Flycam Operatörü: Erdem Köseoğlu, Sanat Yönetmeni: C. Caner Gürlek, Ali Rıza Doğan,  Sanat Yönetmeni yrd.: Cem Ece, Sanat Ekibi: Cem Ece, Murat Metin İnantepe, Ekrem İnanç, Onur Yapıcı,   Kostüm Sorumlusu: Mihriban Karacaoğlu, Kostüm Sorumlusu: Dicle Keskin, Kostüm Tasarım Ekibi: Can Özal, Dilşat Zülkadiroğlu,Hale İşsever, Dide Keskin, Gülen Eren Duran, Murat Sarıalioğlu,   Makyaj: Bilay Özgök, Makyaj Asistanı: Elif Yıldırım, Yapım Uygulama: İstanbul Mass Media,  Uygulayıcı Yapımcı: İstanbul Mass Media, Şahin Alpaslan, Cengiz Keten, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, Reji Ekibi: Savaş İlhan, Gökçen Usta, Dilara Okan, Eren Vurmaz, Umut Katoğlu, Yapım Koordintörleri: Hakan Mataracı, Hamide Kesin, Prodüksiyon Eibi: Bülent Tetik, Mehmet Çaykıter, Aslı Oğuz, Ali Şimşek, Sera Mühürcü, Özge Bozkurt, Ses Tasarım: Jovan Ajder, Pele Crooks, Burak Topalakçı, Mustafa Durma, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Işık Ekibi: Mustafa Esin, Teoman Taşkın, Adem Başkurt, Hakan Gökmen, Hüseyin Koç, Mehmet Bildik, Set Amirleri: Kenan Parlak, Serdar Morkoç, Set Ekibi: Mustafa Gül, Burak Yılmaz, Serdar Yıldırım, Sedat Şen, Kameraman: Selçuk Ekmekçiler, Makyaj: Ü. Arzu Yurter, Kuaför: Ramazan Üregül, Cast Direktörü: Mine Güler, Gökçe Uğur Yılmaz, Set Fotoğrafçısı: Elçin Acun, Kurgu: Hakan Akol,

Oyuncular: Peker Açıkalın (Kuru Kadir), Erdal Tosun (Abdul Hasbi Aden), Erdem Akakçe (Laz Mahmut), Oya Aydoğan (Şenay Bayer), Önder Açıkbaş (Kirli Şahin), Tuba Ünsal (Tuğçe), Ruhi Sarı (Mahsun Güler), Timur Acar (Kadırgalı Sarı Recep), Durul Bazan (Korsan Ercüment), Burhan Öçal (Albay Mehmet Kara), Kadir Çöpdemir (aman), Zeynep Beşerler (Asena ), Levent Özdilek (Fahri Bayer), Metin Belgin (Emekli General), Seda Kement , Nesrin Coşkun, Engin Güleç, Remzi Evren, Seda Kemeni, Recai Özdemir, Çetin Başaran, İhsan Gedik,  Cesur Yılmaz, Engin Duru, Ahmet Balıkçı,

Konu: “Türkler Çıldırmış Olmalı” filmi Türkiye’nin en zengin işadamının ailesi ile dünya turuna çıkması ve Güney Afrika kıyılarında Somalili korsanlar tarafından kaçırılması ile başlıyor. Korsanlar işadamı için Türkiye’den yüklü miktarda fidye istiyorlar. Türk Hükümeti de işadamının kurtarılması için askeri bir tim gönderilmesine karar veriyor. Ancak bir diplomatın önerisi dikkate alınarak uluslararası ilişkilerin hassas dengesi sebebi ile bu iş için resmi bir tim değil de ‘Her Türk asker doğar’ sözünden yola çıkarak illegal bir tim oluşturuluyor.

Hükümlülerden oluşan ve şartlı tahliye anlaşması yapılan bir tim Hanutçuluk yapan dolandırıcı Kuru Kadir (Peker Açıkalın), elektronik mühendisi ancak korsan CD basmaktan sabıkalı Korsan Ercüment (Durul Bazan), sokaklarda büyümüş, tek derdi ünlü bir şarkıcı olmak isteyen, düğün şarkıcısı Kirli Şahin (Önder Açıkbaş), korkak kumarcı Kadırgalı Sarı Recep (Timur Acar), kuru sıkı tabancaların namlularını delerek gerçek tabancaya çevirip satmaktan hüküm giyen Laz Mahmut (Erdem Akakçe), Başbakan dahil birçok üst düzey bürokratı dolandıran Mahsun Güler (Ruhi Sarı) ve uluslararası birçok terör operasyonunu başarı ile yönetmiş ancak bir sebeple hapishaneye düşmüş Albay Mehmet Kara (Burhan Öçal)…

Bir hafta gibi kısa bir sürede operasyon için bu ekibi eğitmek timin liderleri Albay Mehmat Kara ve onun güzelliği kadar sertliği ve disiplini ile de tanınan kızı, yüzbaşı Asena (Zeynep Beşerler)’ya düşer.

Eğitimden sonra Somali’ye bırakılan ekip Somalili korsanlar ve Afrikalı yerliler ile mücadele ederler, Afrika’dan kaçmayı düşünen ekip, Fahri Bey ve ailesi için istenen iki yüz milyon dolarlık fidyeyi duyunca fikir değiştirir, artık tek amaçları Türkiye’nin en zengin işadamı ve ailesini kurtarıp yüklüce bahşiş almak… Afrikalı yerli kabilenin şamanı (Kadir Çöpdemir)’de onlara bu maceralarında yardımcı olur.

Bu arada Somalili korsanların lideri Adbul Hasbi Aden (Erdal Tosun), Türk işadamı Fahri Bayer’in (Levent Özdilek) ve eşi Şenay Bayer’in (Oya Aydoğan) kızları Tuğçe’ye (Tuğba Ünsal) aşık olur

Film Notları: 4 milyon dolarlık bir bütçe ayrılan film için Bahçeköy’e Afrikalı bir yerli köyü ve Somalili bir korsan şehri kuruldu. Yerli köyünün orijinaline çok yakın olabilmesi için her detay düşünüldü ve tasarımı Kenyalı bir sanat ekibinin danışmanlığında yürütüldü. Aksesuarlar için Kenya karış karış dolaşıldı.

Filmin çok özel bir yanı daha var. Film için Terminatör 3, Ghost, Titanic, Godzilla, Armageddon, Star Trek VII, Stargate gibi önemli Hollywood filmlerinde çalışan Anatomorphex şirketinden robot hayvanlar kiralandı

TESLİMİYET (2009)

        Yönetmen Emre Yalgın Senaryo Zeynep Özcan, Emre Yalgın Görüntü Yönetmeni Seçkin Savaş Müzik Özgür Şener Yapım: SFR Film / Mehmet Ali Arslan, Emre Yalgın Kurgu: Emrah Dönmez, Andreas Treske, Sanat Yönetmeni: Tennur Baş, Uygulayıcı Yapımcı: Sinef Gönül Arslan, Alper Şen, Yapım Sorumlusu; Gökhan Koçak, Mekan Sorumlusu: Musa Karagöz, Yönetmen Yardımcısı: Eda Buran, Hacer Çakmak, Tülün Uzun, Kameraman: Orhan İnce, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Işık Şefi : Muharrem Kaçar, İbrahim Ertürk, Sanat Asistanı : Gürşat Özdamar, Aydın Öztek, Makyaj: Hande Eliş, Elif Tosyalı, Ses Tasarım: Meriç Erseçgen, Ses Tasarım & Final Miks: Uğur Levent Kavcıoğlu, Görsel Efektler: Abdullah Ercan, Prodüksiyon Amiri: Enis Taç, Set Amiri: Şehmuz Turan, Oyuncu Koçu: Müfit Aytekin

Oyuncular : Kanbolat Görkem Arslan (Gökhan), Seyhan Arman (Hayat), Ayta Sözeri (Aygül), Didem Soylu (Sanem), Zeynep Özcan (Buket),Buse Kılıçkaya (Mavi), Müfit Aytekin (Süleyman), Özay Fecht (Macide), Kerim Yağcı, Feridun Koç (Emlakçı), Deniz Bayramoğlu (Çağlar), Nebil Yağcı (Hasan), Sinef Gönül Arslan (Serap), Baki Yitmen, İsmail Doğan, barnboros Uçak, Bekir Igan, Erhan Özen, Esra İyidoğan, Evren Karabıyık, Murat Kara, Oytun Süngü, Selda Taşkın, Suna Gamzw Arslan, Tuncay Altınpulluk, Veli Demir, Ezgi, Aldemir, Güldeniz Akpolat, Özen Tozlu, Serap Özdemir, Suphi Yıldırım, Ülkü Oktay, Yılmaz Nahra,


Konu: Sanem İstanbul'un arka sokakla rından birinde kendinden başka 3 travesti ile aynı evi paylaşır ve seks işçiliği yaparak yaşamını sürdürür. Mutsuzluğunu bir gün bir kahramanın gelip onu bu hayattan kurtaracağı hayalleri ile bastırmaya çalışırken mahalleye yeni taşınan Gökhan'ı fark eder. Dış dünya ile iletişimi zayıf Gökhan, yeni taşındığı bu semtin gerçeklerine doğru çekilirken Sanem'in çocukça oyunlarından etkilenir. Aralarında sözcüklerin olmadığı bir ilişki başlar. Sanemin istemeden karıştığı bir olay neticesinde yaşadığı ev dağılır ve Sanem kaçarak Gökhan'a sığınır. Hayatında ilk kez birinin kendine teslim olma isteği karşısında afallayan Gökhan bir karar vermek durumunda kalır. İkisi zorlu bir kaçış sürecine girerken Gökhan için Sanemi ve onun kimliğini sorgulama sürecide başlar. 

SÜPÜRRR (2009)

 

 Yönetmen: Yeşim Sezgin, Öykü ve Senaryo: Selim Çiprut, Görüntü Yönetmeni: Eyüp Boz, Muharrem Dokur, Müzik: Alpay Göltekin, Alp Yenier (Rec Music Prod) Yapım: Tılsım Dizayn & Prodüksiyon/Tılsım Yılmaz – Mucizeler Evi Film Yapım Yönetmeni: Goncagül Cin Aköz, Reji Koordinatörü: Banu İnci, Müzik Koordinatörü: Jülide A. Alasya, Yardımcı Yönetmen: Başak Othan 1. Yönetmen Yardımcısı: Burcu Celayir, Kamera Asistanı: Ahmet Açıkkol, Focus Puller: Serdar Güz, Ses Dizayn: Levent Gündüz, Dolly Asistanı: Kadir Kazazi, Kurgu Yönetmeni: Goncagül Cin Aköz, Web Tasarım: Gökhan Bulut, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Cansu Şahin, Kostüm Sorumlusu: Ebru Öztürk, Kostüm Asistanı: Nurten Sümek, Motion Graphiv & Compositing: Ufuk Çelik, Cast Direktörü: Dilek Tözen, Curling Spor Danışmanlık ve Destek: Buz Pateni Fedrasyonu, Curling Eğitmeni: Celal İşgör, Prodüksiyon Amiri: Emrah Kapan, Prod. Asistanı: Ferit Ulaş , Yapım Asistanları: Nida Yılmaz, Merve Çelik, Yapım koordinatörü: Fethi Bayram, Ofline Kurgu: Efe Hızır, Nilay Atılgan, Kurgu Asistanı: Caner Sezgin, Kameraman: Sercan Sert, Kamera Asistanı: Ahmet Açıkol, Koordinasyon: Nazan Yıldıran, Ses Tasarım: Levent Gündüz, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Işık Asistanları: Cansu Şahin, Kaan Bektaş, Abdurrahman Baysal, Okan Ataş, Set Amiri: İlhan İnci, Bahçeli Özer, Panther Operatörü: Mustafa Arslan, Final Mix: Kerem Aktaş, Optik Ses Aktarma: Ömer Yıldız, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komas, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı, Baskı Renk Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız,

Oyuncular : Cem Kılıç (Oğuz), Başak Parlak (Naz), Ruhi Yapıcı (Baki), Cenk Tunalı (Hayati), Ufuk Özkan (Şuşu), Kemal Pekser (Tarık), Jess Molho (Alper), Gamze Topuz (Serap), Damla Özen (Handan), Oya Aydoğan (Narin), Sümer Tilmaç (Cemal), Lila Gürmen (Samantha), Oya Aydoğan (Narin, Sümer Tilmaç (Cemal),

Konu: Oğuz, temiz kalpli, genç, üniversite mezunu ve işsiz bir delikanlıdır. Üç yıldır birlikte olduğu Naz’a deli gibi aşıktır ve Naz’ın çapkın patronu Alper’in genç kıza olan ilgisinden rahatsız olmaktadır. Yaşanan bir kavganın ardından ani bir karar ile Naz ile evlenmeye karar verir. Ancak Naz’ın babası Cemal Bey, saplantılı bir biçimde kızını milli formayı giyen birisine vermeye and içmiştir. Çaresizlik içinde kalan Oğuz, sporcu olmanın yollarını aramaya başlar, başarısız denemelerin ardından tam umudunu yitirmeye başladığı anda televizyonda hiç bilmediği bir spor dalı görür; “curling”. Oğuz ve çocukluk arkadaşları curling takımı kurarak kimsenin bilmediği bu spor ile kolay yoldan Milli Sporcu olmaya karar verirler. Ancak bu hiç kolay olmayacaktır. Alper’in kurduğu karşı takım ve işin resmiyete dönüşmesinin ardından curling’çi olma fikri içinden çıkılmaz bir hal alır. Yurtdışından getirtilen curling hocası Şuşu’nun hayatlarını cehenneme çevirmesinin yanısıra Curling Turnuvası’nın resmi olarak düzenlenme kararı ile iş çığırından çıkar.

 

SULUBOYA (2009)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Cihat Hazardağlı, Müzik: Fazıl Say, Yapımcı: Cihat Hazardağlı

Oyuncular: Sarp Alemdaroğlu, Haluk Bilginer, Savaş Dinçel, Cansel Elçin, Asu Emre, Altan Erkekli, Ahmet Gülhan, Tamer Karadağlı, Bedri Koraman Mirkelam, Metin Uca, Tuba Ünsal, Serra Yılmaz, Selçuk Yöntem, Ayşenur Yazıcıoğlu ,

Konu: Resme çok yetenekli ve meraklı olan 12 yaşındaki Marco’nun hayalleri, hedefleri, babasının onu bir gün üç sokak ressamı ile tanıştırmasıyla bambaşka bir boyuta geçer… Yalnızca üç ihtiyar ressam değildir Marco’yu büyüleyen… Bir de ressamların birlikte büyüttüğü 18 yaşındaki Lorella hayatının merkezine girer küçük Marco’nun… Lorella’nın Marco’ya resim dersi vermesiyle sürer bu ilişki… Marco bu güzel resim öğretmenine aşık olmuş sanatla birlikte aşkı ve cinselliği de keşfetmeye başlamıştır artık…

Ama Marco’nun aşkı karşılıksızdır; Lorella suluboyayı küçümseyen bir sanat koleksiyoncusuna aşıktır. Marco ise geleceğin en büyük suluboya koleksiyoncusu olmak için bulduklarını biriktirir. Marco 30’lu yaşlarında koleksiyonunun kutularını açar. Yaşlıların geçmişini araştırır; buldukları hayatını değiştirecektir.

Ünlü karikatürist illüstratör Cihat Hazardağlı sanatını, fırçalarını, maketlerini, heykelciliğini, grafik ustalığını film dünyasına taşıdı… Ama tabii ki kendi yöntemiyle… Hayal ve yaratıcılık dijital ortamda bir araya geldi… Maketler, çizimler ve fotoğraf sanatı ile dijital efektli suluboya tekniği buluştu. Ve ünlü oyuncular bir araya geldi, suluboya tablolarından oluşan bir film yaratıldı…

Hazardağlı’nın 3 yıl boyunca üzerinde çalıştığı, hem yapımcılığını hem de yönetmenliğini üstlendiği “The Watercolor Suluboya” İngilizce dublaj ve Türkçe altyazılı vizyona girdi.. , Türkiye’de basılan ilk dijital film olma özelliğine sahip. Bilgisayar ortamında hazırlanan “The Watercolor Suluboya”da tüm mekanlar maket olarak yapıldı ve film kareleri için oyuncular tek tek fotoğraflandı. Film gösterime hazırlanana dek tam 3 milyon işlemden geçti. Mekanların maketleri yapıldı, sanatçılar özel bir teknikle boyandı, çekilen binlerce kare fotoğraf ve suluboya efektleri birleştirildi. Oyunculuk ve renkler bir arayla geldi. Akıp giden sahneleriyle yine sanat konulu bazen ağlatacak, bazen güldürecek bir senaryo ortaya çıktı.

*SONSUZ (2009)

       

  Yönetmen: Cemal Şan, Senaryo: Can Sinan, Müzik: Nail Yurtsever Görüntü Yönetmeni: Refik Çakar, Yapım: Fergün Filmcilik/ Ferhat Gündoğdu Kurgu: Şenol Şentürk, Sanat Yönetmeni: Tolunay Türköz, Yapım Koordinatörü: Ferhat Eşsiz, Yardımcı Yönetmen: Göksel Aydın, Burcu Akbaş, Hülya Gezer, Özkan Atmış, Emrah Ağuş, M. Çağrı Çayhan, Senaryo Asistanı: Ali Ercivan, Kamera Asistanı: Ferhat Uzundağ, Işık Şefi: Ümit, Makyaj Tasarım: Hülya Avkan, Erdeniz Savaş, Ses Teknisyeni: Onur Yavuz, Boom Operatörü: Seçkin Akyıldız, Mekan Sorumlusu: Burçin, Set Ekibi: Cesur Akkum

Oyuncular: Ferhat Gündoğdu (Serhan), İsmail Hacıoğlu (Volkan), Süleyman Turan (Jön Süleyman), Şevket Çoruh (Cihan), Ayça Bingöl (Aylin), Elif Sönmez (Tuğçe), Rıza Kocaoğlu (Vedat), Tayfun Eraslan (Dr. Reşat), Selen Öztürk (Hemşire Ayten), Mehmet Ali Nuroğlu (Remzi), Gökhan Bekletenler (Tuncay), Teoman Gelmez (Mehmet), Erdal Tosun (Bekçi Haydar), Murat Karasu (Turhan), Serap Aksoy (Sevim), Eray Özbal (Bobin Faruk), Volga Sorgu (Hazıyatmaz Kazım), Necmettin Çobanoğlu (serhan'ın Babası), Şenay Aydın (Serhan'ın Kız Kardeşi), Şebnem Zorlu (Buket), Nurinisa Yıldırım (Nevra Anne), Serdar Orçin (Selim), Nail Yurtsever (Rock Solist), Ahmet Mümtaz Taylan (Barbaros), Nuri Alço (Çapkın Nuri)

Konu: 13 yaşında töre cinayetiyle hapise girmiş ve 20 yılını ıslahevinde geçirmiş Serhan (Ferhat Gündoğdu) gün ışığını dahi göremeden kanser hastalığı nedeniyle hastaneye yatar, hastanede yatmakta olan eski aktör Süleyman Turan’la birbirlerine destek olurlar… Arada sırada yanlarına katılan Volkan (İsmail Hacıoğlu) tedaviyi kabûl etmez ve sadece bayıldığında hastaneye uğrar. Süleyman abisini babası kadar severken, Serhan ile de anlaşamaz ve Süleyman abisinin Serhan’ın hayat hikâyesini anlatmasıyla ve Serhan’ı da alır çıkar buradan. “Zaten az bir zamanı kaldı, hayatı görsün” deyip ertesi gün ölmesiyle iki zıt kutuptan insanın duygusal, bir o kadar da heyecanlı hayat hikâyeleri anlatılmaktadır… Volkan her türlü pisliğin içinde Serhan’a hayatı yaşatmayı çalışırken bir an bile kendini düsünmez. Cihan’ın (Şevket Çoruh) sahibi olduğu bir barda dj.lik yapmakta olan Volkan’ın başı yine barda çalışan Tugçe’ye (Elif Sönmez) olan kıskançlığından dolayı Cihan’la belâya girmiştir. Cihan otuzlu yaşlarında, heybetli, astığı astık, kestiği kestik bir adamdır. Sadece bar işletmekle kalmayıp, karanlık işlere de bulaşmıştır. Tüm bu karanlık görüntüsünün yanında, kendisinden beklenmeyecek şekilde de duygusal ve sanatla haşır neşir birisidir. Şiirler okur, ressamları takip eder, sinema tutkunudur. Hayatındaki en büyük hayali, bir kitabı olmasıdır. Öldükten sonra yayınlanacak bu eserle edebiyat dünyasını temelinden sarsacağını düşünmektedir. Volkan, Serhan’ın son günlerini en güzel şekilde yaşatmaya çalışırken Cihan’ın gölgesi ise sürekli üzerlerinde olacaktır…

 

SON MEVSİM / ŞAVAKLAR (2009)

         Senaryo Ve Yönetmen: Kazım Öz, Görüntü Yönetmeni: Özkan Küçük, Fesih Alpagut Müzik Mohamad Reza Sharifinia Ardavan Kamkar Yapım: Mezopotamya Kültür Merkezi/ Kazım Öz Kurgu: Kazım Öz, Prodüksiyon Amiri : Aziz Çapkurt,

Konu: Fransız ARTE televizyonunun ve Jan Vrijman Fonu’nun katkılarıyla gerçekleş tirilen ve çekimleri bir yıl süren Son Mevsim: Şavaklar, Dersim bölgesinde yaşayan göçebe Şavak topluluğunun yok olmaya yüz tutmuş yaşam tarzlarının, doğayla bağlarının ve kıyasıya mücadelelerinin yanı sıra insani ilişkilerini belgeliyor. Filmde, hayvancılıkla geçimlerini sağlayan topluluğun bahar yağmurları altında Dersim'in köylerinden dağlarına yolculukları ele alınıyor.

Her bahar dağlara çıkan bu topluluk, her sonbahar kış aylarını geçirmek üzere daha alçak rakımda yer alan köydeki evlerine geri dönüyor. Sürülerle haftalar alan yolculuk bittiğinde Şavaklılar köylerine varıyor.

Yüzyıllardır devam eden bu döngü sonla karşı karşıya. Modernizm ve kapitalizm ile büyük şehirlere yönelen insanlar, bu bir grup insanın gittikçe azalmasına yol açıyor. Çatışmaların varlığı ve zorlu hayat şartları da Göçerlerin hayatını gittikçe zorlaştırıyor.

Film izleyiciyi doğal hayat içinde bir göçmen grupla dağların zirvesindeki platolarına doğru bir yolculuğa davet ediyor. Yaşlı bir kadının torunlarına anlattığı masalla başlayıp masalla biten film, Şavaklılar'ın masalsı yaşamlarına şiirsel bir pencere açıyor.

28. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde Türkiye prömiyeri yapılan film, Mannheim  Heidelberg Uluslararası Film Festivali'nde kurmaca fimlerle birlikte finale kalıp,

►Jüri Özel Ödülü kazandı.

Ankara Uluslararası Film Festivali, belgesel yarışmasında üçüncülük ödülünün sahibi olan film, Vision du Reel, Paris Cinema, Fajr Uluslararası Film Festivallerinin de aralarında bulunduğu ondan fazla festivalde gösterilerek yoğun ilgi gördü.

 

SİZİ SEVİYORUM (2009)

 

 


 Senaryo Ve Yönetmen : Mustafa Uğur Yağcıoğlu, üzik: Mehmet Erdem, Görüntü Yönetmeni Burak Kuka Yapım: Mia Yapım/Banu Akdeniz Kurgu: Emrullah Hekim, Sanat Yönetmeni: Şule Zeytinci, Genel Koordinatör: Mesut Ünlü, Yardımcı Yönetmen: Serap Danış, Reji Koordinasyon: Eda Merve Tırnovalı, Yönetmen Yardımcıları: Saliha Karataş, Samet Akdeniz, Merve Tırnovalı, Kurgu Asistanı: Çağdaş Sercan, Cihan Gündüz, PostProdüksiyon Sorumlusu: Ülkü Demirkol, Prodüksiyon Amiri: Cenk Taclımen, Kostüm Sorumlusu: Ebru Öztürk, Makyaj: Dilek Peker, Kuaför: İbrahim Karakız, Final Miks: Ulaş Ağce, DS Nitris: Burak Sürücü

 Oyuncular Ferhat Gündoğdu (Serhan), İsmail Hacıoğlu (Volkan), Süleyman Turan (Jön Süleyman), Şevket Çoruh (Cihan), Ayça Bingöl (Aylin), Elif Sönmez (Tuğçe), Rıza Kocaoğlu (Vedat), Tayfun Eraslan (Dr. Reşat), Selen Öztürk (Hemşire Ayten), Mehmet Ali Nuroğlu (Remzi), Gökhan Bekletenler (Tuncay), Teoman Gelmez (Mehmet), Erdal Tosun (Bekçi Haydar), Murat Karasu (Turhan), Serap Aksoy (Sevim), Eray Özbal (Bobin Faruk), Volga Sorgu (Hazıyatmaz Kazım), Necmettin Çobanoğlu (serhan'ın Babası), Şenay Aydın (Serhan'ın Kız Kardeşi), Şebnem Zorlu (Buket), Nurinisa Yıldırım (Nevra Anne), Serdar Orçin (Selim), Nail Yurtsever (Rock Solist), Ahmet Mümtaz Taylan (Barbaros), Nuri Alço (Çapkın Nuri)

Konu: Bu hikaye içinde bulunduğu durumun ve yaşadığı ilişkinin kıymetini bilmeyen bir adama kadınlar tarafından verilen eğlenceli bir dersin hikayesi

 

*SES (2009)

 

Yönetmen: Ümit Ünal Senaryo: Uygar Şirin, Görüntü Yönetmeni: Türksoy Gölebeyi, Müzik: Safa Hendem, Mehmet Cem Ünal, Yapım: Bir Film/Ersan Çongar, Mars Production Kurgu: Çiçek Kahraman, Natalin Solakoğlu, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Ortak Yapımcı: Marsel Kalvo, Yardımcı Yönetmen: Toygun Başıdinç, 2. Kamera Asistanı: Sercan Sert, Focus Puller: Yalçın Avcı, Işık Şefi: Vedat Özdemir, Cansu Şahin, Ses Mühendisi: Serter Alkaya, Ses Tasarım, Burak Topalakçı, Prodüksiyon Amiri: Harun Onur İmir, Set Amiri: Erdem Çiftçi, Cast Ajansı: Gökçe Doruk Erten,

Oyuncular: Mehmet Günsür (Onur), Selma Ergeç (Derya), Işık Yenersu, Eylem Yıldız Serra Yılmaz, Hakan Karahan, Tayanç Ayaydın, Emre Akay, Selen Uçer,


 Konu: Derya (Selma Ergeç) bir bankanın çağrı merkezinde çalışan ve annesi (Işık Yenersu) ile yaşayan genç bir kızdır. Deryanın rutin giden hayatı gaipten duymaya başladığı bir sesin ortaya çıkması ile altüst olur. Genç kız, başlangıçta sesi duymazlıktan gelmeye çalışsa da ses kısa sürede genç kızın hayatını kontrol etmeye başlar. Deryadan iş yerindeki patronu Onuru (Mehmet Günsür) takip etmesini isteyen ses, genç kızın hayatını giderek korkunçlaşan bir kabusa çevirir

*ROMANTİK KOMEDİ “AŞK TADINDA” (2009)

         Yönetmen Ketche, Senaryo Ceren Aslan, Aslı Zengin Görüntü Yönetmeni; James Gucciardo, Müzik:Yıldıray Gürgen Yapım: Boyut Film/ Murat Tokat Genel Koordinatör: Ceren Aslan, Yapım Koordinatörü: Ebru Sakal, Yönetmen yardımcısı: Hamdi Civelekoğlu, Yapım Sorumlusu: Neslihan Ateş, Prodüksiyon Asistanı: Alkın Önder, Aytek Öğretin, Reji Asistanı: Sinem Arslan, Macide Eryılmaz, Loader: Altuğ Özan, Boom Asistanı: Erdeniz Savaş, Kurgu: Aylin Zoi Tinel, Cast Sorumlusu: Nevra Genelioğlu, Focus Puller: Serkan Güler, Işık Şefi: Durmuş Demirezen, Işık Asistanı: Mehmet Parlak, Murat Yeşil, Set Amiri: Ozan Çapa, Srt Asistanı: Umut Ekinci, Emrah Kurucu, Serdar Karabiş, Ses Operatörü: Kaan Karlık, Asistanı: Eren Espiral, Erdeniz Savaş, Sanat Yönetmeni: Zeynep Koloğlu, Kuaför: Davud Mert Tosun, Makyaj: Jeff, Dublaj Yönetmeni: Aziz Acar, Laboratuar Sorumlusu: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Adnan Şahin, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç

Oyuncular: Sedef Avcı (Esra), Sinem Kobal (Didem), Burcu Kara (Zeynep), Cemal Hünal (Mert), Engin Altan Düzyatan (Cem), Gürgen Öz (Yiğit), Begüm Kütük (Ece), Janset Paçal (Suzan), Burcu Esmersoy (Ezgi), Seda Kement (Derya), Pelin Çalışkanoğlu, Kubilay Penbeklioğlu (Erdener), Mert Yavuzcan (Oğuz), İlhami Adsal (Ari Bey), kaan Çakır (Ergun),

Yardımcı Oyuncular: Aslı Şahin (Sevgül),Pınar Ünsdal (Aynur), Pelin Çalışkanoğlu (Cem kızkardeş), İlhami Adsal (Ari), Tuğçe Kıltaç (Necla), Seda Kement (Derya), Hamdi Civelekoğlu (Entel adam), Gökhan Demirbaş , Sultan Ertuğrul, Merve Akkaya, Levent Taşçı, Nuray Taraktaş, Gizem Tunçbilek, Merve Kesici, Şebnem Yüksek, Aslı Çetin, Derya Çelepçıkay, Büşran Kral, Aydan Yapar, Yeşim Gökdoğan, Mehmet Tanıl Karaaydın,

Konu: Esra, Didem ve Zeynep çok yakın arkadaş olmalarına rağmen birbirinden farklı hayatlar sürdüren farklı karakterlere sahip üç kişidir. Sessiz sakin olan Esra, deli dolu olan Didem ve dominant karaktere sahip olan Zeynep..

 Bu üç arkadaştan istikrarlı olarak ilişkisini sürdürebilmiş olan Zeynepin düğünü hem Esranın hem de Didemin hayatında değişik süprizlere neden olacaktır. İstemediği bir işte yıllardır çalışan Esra bir cesaret örneği göstererek, hayatını değiştirmeye karar verir. Bunun için ilk adımı atar ve işinden istifa eder, kötü giden ilişkisini sona erdirir.Uzun iş aramalarından sonra zar zor iş bulduğu reklam ajansına çalışmaya başlayana Esrayı bir sürpriz bekliyordur.

Ajansın kreatif direktörü Mert ile Esra yakınlaşırken, erkeklere karşı yanlış strateji uyguladığını düşünen Didemde Mertin arkadaşı aktör Cem Sezginden etkilenir ve onu elde etmek için okuduğu bir kitaptan taktikler uygulamaya başlar. Kızların aşk hayatlarında yaptıklarını tasvip etmeyen Zeynep de evliliğinde sorunlar yaşar. Bu üç kızın aldıkları kararlar hayatlarını sürpriz şekilde değiştirecektir.

 

SARI SATEN (2009)

 

 Yönetmen Mehmet Çoban Senaryo Doğan Akhanlı, Hatice Balaban Çoban Görüntü Yönetmeni Oliver Soravia Yapımcı Güler Balaban , Özalp Çoban Kurgu: Bilbo Calvez , Sanat Yönetmeni: Anik Çelikaslan, Ses Kayıt: Martin Gruca, Müzik: Kemal Sahir Gürel

Oyuncular: Hatice Balaban Çoban (Meryem), Bülent Sharif (Halil Göksel), Menderes Samancılar (Galip Abi ), Anton Algrang ( Jan Berger), Mark Zag ( Bilal Şahin), Lisa Hahn (Esra, ) Eralp Uzun ( Mahmut),Eralp Uzun ( Mahmut), Roman Roth , Michael Gahr , Heike Trinker Şerif Issı

Konu: Berlin’de lisede okurken zorla evlendirilmek isteyince evinden kaçan 17 yaşındaki Meryem, sığındığı dayısının oğlu Bilal tarafından aylarca cinsel şiddete maruz kalır. Sonunda isyan eden Meryem’i taksi şoförü Galip Abi (Menderes Samancılar) yardım eder ve onu bir melek gibi koruma altına alır. Aradan 17 yıl geçer. Bu kez Meryem’in hayattaki tek varlığı, 17 yaşındaki biricik kızı Esra aynı tehlikeyle karşı karşıyadır. Meryem, ya kaderine boyun eğecekya da harekete geçip kızını kurtaracaktır

 

RİNA (2009)

 Yönetmen: Şenol Sönmez, Senaryo: Şenol Sönmez, Levent Pala, Erkan Ersezer, Görüntü Yönetmeni: Veysel Tekşahin, Yapım: Rina Yapım/ Cem Timürlenk, Bülent Korkmaz Kurgu: Engin Öztürk Müzik: Ender Gündüzlü, Ersin Hadımoğlu, Kurgu Asistanı: Umut Bölükbaşı, Yönetmen Yardımcısı: Bekir Sekman, JimmyJib: Cengiz Karakaya, Renk Düzenleme: Mustafa Gökçe, Ses Teknisyeni: Tayfun Çolakoğlu. Boom Operatörü: İsmail Alacan, Yapım Sorumlusu: Umut Ayvalı, Prodüksiyon Amiri: Emrah Çiçek, Yardımcı Yönetmen: Levent Pala, Reji Grubu: Erkan Ersezler, Gaye Doğan, Bekir Sekman, Sanat Yönetmeni: Zeynep Turpçu, Sanat Asistanı:
İbrahim Yiğit, Ses: Tayfun Çolakoğlu, Işık Şefi: Adem Ayas, Işık Grubu: Sedat Kibar, Mesut Sarıkaya, Serkan Canan, Hamza Avcı, Kameraman: Volkan Öncel,

Oyuncular: Cüneyt Türel (Peder), Cezmi Baskın (Hilmi), Ayten Uncuoğlu (Perizat), Erdal Tosun (Memo), Paşhan Yılmazel (Ömer), Eray Türk (Ali), Çağlar Çorumlu (Umut), Merve Sevi (Zehra), Erdem Sakalıbüyük Tekin), Kerem Kupacı (Özer), Erkan Sever (Adem), Mesut İzgi (Cengiz), Tayfun Sav (Koç), Mahmut Gökgöz (Salih), Burcu Altın (Gökçe), Sennur Canpolat (Serpil), Ulaş Tuzak , Seval Gökçe ( Belma), Erdem Sakalıbüyük , Can Yılmaz (Safari), Emin Önal (Şahin), Mesut İnci (damat), Ahmet Özdemir (Umut çocukluk),

Konu: Adını, kış aylarında denizin dibinde yaşayan ve sadece yazın suyun üst kısmına çıkan Rina balığından alan film bir arada yaşayan üç gencin öyküsünü anlatıyor. Tamamı adada geçen ve sıcak bir hikayesi olan Rina, duygusal sahneleri kadar komedi sahneleriyle de kendinden söz ettiren bir film. Rina, ada ve insanın tek başına yalnızlığının benzeşmesinden doğan bir metafor. Ali, Ömer ve Umut üç yakın arkadaştırlar. Ali plajda çalışıp her yaz aşık olduğu kızın tatile gelmesini bekleyen biridir. Umut ise babasıyla balıkçılık yapmakta ve adada sepetçilik yapan Zehra’ya sırılsıklam aşıktır. Gel gör kibunu Zehra’nın abisine söyleyemiyordur. Ömer ise babasıyla üzüm bağında çalışmaktadır. Ayrıca kendisine ayrılan bağın küçük bir kısmında kendi şaraplarını üretmek için formüller geliştirmeye çalışıyordur. Bu üç kafadarın tek umudu ise birlikte bir şarap fabrikası kurmaktır. Tüm çabaları Gerekli parayı denkleştirmek içindir.Bu hayale sıkı sıkıya sarılan kafadarların hayatı Vasilis’ten gelen bir haberle alt üst olur. Artık herkes için gerçek duygularıyla yüzleşme vakti gelmiştir. Filmde hayallerimize ulaşmak için yaşadığımız sürece neler yaptığımız sorgulanıyor. Hayatta ev, araba, kariyer gibi birçok maddi şeye sahip olabiliriz ama sonuca baktığımızda koca bir hayatı geride bırakmışızdır ve asıl istediklerimizi yapamamış, hayallerimizi gerçekleştirememişizdir. Rina, insanların hayalleri ve istekleri için ne kadar fedakarlık yaptıklarını komedi ve dramla iç içe sorguluyor. İçinde bulunduğumuz sistemin dününü ve bugününü bize sunuyor.