Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

*AYLA : TEK BEDEN İKİ HAYAT (2010)

         


Yönetmen: Su Turhan, Senaryo: Su Turhan, Beatrice Dossi Görüntü Yönetmeni: Florian Schilling, Yapımcı: Medyavizyon/ Andreas Bareiss, Sven Burgemeister, Gloria Burkert, Ortqk Yapımcı: Renata Schmaderer, Müzik: Ali N. Aşkın, Montaj: Horst Reiter, Yapım Yönetmeni Katja Weissinger,, Prodüksiyıon Tasarımı: Renata Schmaderer, Kostüm: Birgitta Lohrer Horres, Ses: Michael Etz

 

Oyuncular: Pegah Ferydoni (Ayla),Mehdi Moinzadeh (Ayhan), Saskia Vester (İris), Timur Işık (Mehmet) , Türkiz Talay (Hatice), Reneata Scmaderer, (Hülya), Mehtap Yurtseven (Elif), Sesede Terziyan (Hatice), Barış Sezer (Ayla’nın babası), Yavuz Asanatucu (Ayhan’ın babası), Ercan Karaçaylı (Ismail),Benedikt Hösl (Timo),Thomas Honsberg (Heiko), Thomas Stang (Mark)

Konu: Ayla, ailesinin savunduğu değerleri reddederek Münih’te ailesinden tamamen kopuk ikili bir hayat sürmektedir. Gündüzleri çocuk yuvasında çalışıp, geceleri de bir gece kulübünde vestiyerlik yapar. Zaman içinde tanıştığı ince ruhlu bir fotoğrafçı olan Ayhan’a aşık olur. Ayla bu sırada kendisinden acilen yardım isteyen bir yuva öğrencisinin annesini evine alır. Eşinden ayrılmasına kesinlikle karşı olan tutucu ailesinden saklanmak zorunda kalan Hatice Ayla’ya sığınmıştır. Ayla bir tesadüf sonucu, sevdiği Ayhan’ın, Hatice’nin çok korktuğu ağabeysi olduğunu öğrenince büyük bir hayal kırıklığına uğrayarak Ayhan’a olan güvenini kaybeder.

Yönetmen Su Turhan, çektiği ilk sinema filminde, Türk köklerinden gelen değerlerin korunması ve batılı değerlerin özgürlüğü arasında kendisi için geçiş yolları arayan genç bir kadının hayat hikayesini didaktik olmayan, anlayışlı bir tarzda ele alıyor.

 

AV MEVSİMİ (2010)

 

 Senaryo Ve Yönetmen: Yavuz Turgul, Görüntü Yönetmeni : Uğur İçbak, Yapım : Fida Film / Murat Akdilek,  Jeffi Medina Müzik: Tamer Çıray, Kurgu: İsmail Canlısoy, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Renk Düzenleme Asistanı: Murat İzzet Arslan, Sanat Asistanı: Gökhan Özmenci, Efekt: Taner Karakulak, Dublör Süpervizorü : Serkan Döner, Post Prodüksiyon Danışmanı: Murat İzzet Arslan, Sanat Yönetmeni Sırma Bradley, Kostüm Tasarım Asistanı: Gökçe Gürcanlı, Mekan Sorumlusu: Onur Çakır , Yardımcı Yönetmen: Ahmet Katıksız, Yönetmen Yardımcısı: Duygu Atasoy, Hakan Güner, Dilan Tokay, Focus Puller: Burak Yazıcı, Olcay Oğuz, Dolly Operatörü: Erkan Bülbül, Steadycam Operatörü: Ercan Yılmaz, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Evrim Saraçoğlu, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Asistanı: Ercan Altıparmak, Süleyman Öztürk, Bülent Sancaklı, Sanat Asistanı: Esra Yıldız, Gökhan Özmenci, Ses Teknisyeni: Janos Csaki, Cast Sorumlusu: Nisan Turgul, Sultan Ertuğrul, Prodüksiyon Amiri: Cüneyt Apaydın, Set Amiri: Sadun Demirkapı,

Oyuncular: Şener Şen (FermanAvcı), Cem Yılmaz (Deli İdris), Çetin Tekindor (Battal Çolakzade), Melisa Sözen (Asiye), Okan Yalabık (Çömez), Mahir İpek (Murat Öneş), Cansu Koç, İbrahim Bozgüney, Rıza Kocaoğlu (Asit Ömer),Emine Umar (Cevriye), Mustafa Avkıran (Müslüm), Nergis Çorakçı (Hatun), Şefika Ümit Tolun (Hilal), Gamze Süner Atay (Müzeyyen), Bartu Küçükçağlayan (Kamuran), Cahit Gök (Vakkas), Murat Serezli (Altan Dardanel),Murat Aygen (Şevket Altun), Serkan Keskin (Adlî Tıp Doktoru), Rahmi Dilligil (Basri), Kevork Türker (Ceylan Doktor), Engin Hepileri, Cansu Koç (Yasemin), Dila Akbaş (Pamuk), Gizem Akman (Ceylan), Remzi Evren (Emekli Polis), Jeffi Medina, Ece Yüksel (Pelinsu), Erhan Tuncer (Yasemin'in Kardeşi), Can Bana (Arda Bey), Nail Özgün (Battal), Nisan Turgul (Kezban), Cevat Çapan, Mehmet Güreli, Sadık Battal, Seyhan Kaya, Kerem Altuğ, Enis Boztepe, Oray Öğünç, Taner Karahancı (Önder), Hasan Demircan (Şener Şen Dublörü), Serkan Döner (Cem Yılmaz Dublörü), Ali Savaşçı (Ritim Gurubu) Elif Akşar, (Ritim Grubu), Hakan Yufkacıgil, Ayhan Eroğlu (Kötü Adam), Nesrin Yılmaz (Yasemin'in Annesi), 

 Konu: Tecrübesi, sezgileri ve takipçiliğiyle tüm teşkilatın “Avcı” olarak bildiği Ferman (Şener Şen) ile yalnızca bakışlarıyla bile lakabının hakkını veren “Deli” İdris (Cem Yılmaz) cinayet masasında görevli, babaoğul kadar yakın iki polistir. Antropoloji mezunu, sessiz sakin Hasan (Okan Yalabık) ise bu ikiliye yeni katılmış bir “Çömez”...

Öldürülen genç bir kız onları uyuşturucu taciri Asit’le, Türkiye’nin en zengin adamlarından Battal Çolakzade’yle (Çetin Tekindor), kızın ağabeyleri Abbas, Vakkas ve daha birçok farklı insanla karşı karşıya getirecektir.

Hayatını eşine adayan, onun hastalığıyla boğuşan Ferman, boşandığı eşi Asiye’ye (Melisa Sözen) tutkuyla bağlı İdris, yeni mezun ve bu dünyaya yabancı Hasan... Çözmeye çalıştıkları cinayet, bu üç polisin hayatını değiştirecektir



ATLI KARINCA (2010)

 

 Yönetmen : İlksen Başarır Senaryo: Mert Fırat, İlksen Başarır Görüntü Yönetmeni Hayk Kirakosyan Müzik Ahmet Kenan Bilgiç Yapım Most Prodüksiyon/Zeynep Günay Melemez Hazal Dut Yönetmen Yardımcı
ları:
Hazal Dut, Zeynep Günay Melemez, Ortak Yapımcı Esi Gülce, Ek Yapımcı: İzzet Pinto, Kurgu: Erkan Özekan Ses Tasarım: Serdar Öngören, Yapım Koordinatörü: Doğuş Akgün, Sanat Yönetmeni: Gamze Kuş, Makjaj: Sahra Çelik, Oyuncu Koçu: Mulit Aytekin, Yardımcı Yönetmen: Oğuz Balcıi 1. Yön Yrd.: Merve Özmutlu, 2. Yön. Yrd.: Halil Serhan Köse, 3. Yrd. Yön.: Nila Fırat, Ses Kayıt: Duygu Çelikkol, Boom Operatörü: Deniz Demirtürk, Set Amiri: Ali Kurşun, Yapım Amiri: Mehmet Tamer Uyar, 1. Kamera Ast: Altuğ Ozan, 2. Kam. Ast.: Mert Özercan , 3. Kam. Ast.: Onur Özkan, Sanat Yön. Ast.: Yunus Harani, Kostüm Ast.: Onur Uğurlu Makyaj Ast.: Ece Şekeroğlu, Beyza Özer, Gökhan Umay, Işık Ekibi: Cafer Aydın, Emre Kaya, Çağlar Karakılıç, Erkan Şahin, Can Erat, Set Ekibi: Emre Selçık, Set Fotoğraf: Yaren Köse, Kamera Arkası Çekim: Yaren Köse, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Yonca Ertürk, Montaj Asistanları: Ömer Gemici,, Burak Arıkan, Laboratuar: Yusuf Özbek, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Erhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film  Yıkama: Orhan Turgut, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç

Oyuncular: Mert Fırat (Erdem) , Nergis Öztürk (Sevil), Sema Çeyrekbaşı (Anneanne) , Sercan Badur (Edip), Zeynep Oral (Sevgi), Oğulcan Güler (Tayfun), Eren Öner (Küçük Edip), Helin Çal (küçük Sevgi), Şdan Girgin, Hamit Ataç, Zuhal Çeşmeci, Yaren Köse, Ahmet Semih Çeşmeci, Birol Oral, Oğuz Çiçek, Hüseyin Hüsnü Özdinler, Çağla Demirel, Şükran Özdinler, Gülce Demirel, Hayrunisa Öztürk, Fahriye Diriksoy, Tufan Yılmaz, Muızaffer Yılmaz

Konu: Erdem, Sevil ve çocukları Edip ve Sevgi’nin küçük bir kasabada süren yaşamları, Sevil’in annesinin felç geçirmesi sonucu İstanbul’a taşınmalarıyla değişime uğrar. Edip, yatılı okulda olduğu on yıl boyunca evden uzaklaşmıştır; Erdem’in ise iyi bir yazar olma hayalleri sürmektedir.

Bir şekilde değişen tavırlarını, içine kapanmasını ve mutsuzluğunu fark eden Sevgi’nin ani tavır değişikliklerinden şüphelenen Sevil, evin içerisinde yaşanan bazı olayları sorgulamaya girişir ve yıllardır kapalı kapılar ardında saklanan sırrı keşfeder. Erdem bir trafik kazasında yaşamını kaybedince, ölümü ailede yeni sırların ortaya çıkmasına neden olur. Küçük bir ailenin her üyesi hayatları boyunca tek başlarına taşımak zorunda kalacakları gerçeklerle baş başa kalır.

 47. Antalya Film Şenliği (914 Ekim 2010)

► Mert Fırat, İlksen Başarır "En İyi Senaryo"

► Zeynep Oral "Behlül Dal Jüri Özel Ödülü"

Mert Fırat, Antalya Altın Portakal’da ‘En İyi Senaryo Ödülü’ kazanan ‘Atlıkarınca’ filminde; hayatının en zor rolünü oynadı. Fırat, edebiyata âşık, şiirler yazan ama öz kızına tecavüz eden bir babayı canlandırdı. Sabah’a konuşan Fırat, “Biz bu filmi ensest konuşulsun diye çektik” dedi. Ancak vizyon tarihi yaklaştıkça sinema dünyasında herkes aynı soruyu soruyor: “Böyle sert mesaj içeren bir filme izleyicilerin tepkisi ne olur? Bu acımasızlığı perdede görmeye kaç kişi cesaret eder?”

Filmde, kızına tecavüz eden bir babayı canlandıran Mert Fırat, ödülünü aldıktan sonra, şu açıklamayı yapmıştı: “Biz bu filmi tabu olan ensest tartışmasını başlatmak, akıllarda soru işareti bırakıp insanlarda rahatsızlık oluşturmak için çektik…” Filmin senaryosunu İlksen Başarır’la birlikte yazan Mert Fırat, ‘Atlıkarınca’nın çıkış noktasıyla ilgili olarak da şunları anlattı: İlk çekmek istediğimiz film ‘Atlıkarınca’ydı ama maddi koşulları yaratmak için önce ‘Başka Dilde Aşk’ı yaptık… İlksen’le birlikte ensesti tabu haline getirerek, toplum olarak ötelediğimizi fark ettik… Bu konu konuşulamadıkça yapanın yanına kâr kalıyor. ‘Başka Dilde Aşk’tan sonra işaret dili bazı üniversite ve liselerde ders olarak veriliyor… ‘Atlıkarınca’ ise nasıl bir etki yaratır bilmiyorum.”

 

AŞKIN İKİNCİ YARISI (2010)

 


*Senaryo Ve Yönetmen
Mehmet Aslantuğ, Görüntü Yönetmeni: Volkan Kocatürk Yapım: Detay Film/Mehmet Aslantuğ Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Ses Tasarım ve Yönetmeni: Murat Şenürkmez, Kameraman: Kadir Üregil, Sanat Yönetmeni: Ragıp Toklucu, Makyaj : Selma Mısırlı, Boom Operatörü: Furkan Atlı, Yapım Koordinatörü: Levent Köksal, Erdal Tüşünel, Tarık Yılmaz, ABD Yapım Koordinatörü: Mevlut Akkaya, Işılay Yanbaş, Taner Aydoğan, Reji Koordinasyon: Özgür Şeyben, Güliz Pilge, Işık Şefi: Metin Turguç, Post Prod. Görsel Efekt Süpervizörü: Volkan Duran, Post Prod. Yönetimi: Sema Şahin, Yardımcı efektler: Mark Marnikoviç,


Oyuncular: Mehmet Aslantuğ (Arif), Arzum Onan (Zuhal), Emre Karayel, Sanem Fidan (Cemre), Orhan Güner (Nedim), Gülenay Kalkan , Turgay Girgin (Kamil), Tarık Ünlüoğlu, Güliz Pilge (Doktor), Murat Şenürkmez, Metin Turguç, Yıldız Kültür, Misak Toros, Ani Haddeler, Gülce Oral, Adnan Turgut, Halukl Evrenaz,

Konu: Kıyıdaki küçük taş evin kapısı çalınır, ısrarla. Evdeki adam, epeydir hayatında olmayan bir sabah vaktine zorlukla uyandığında, yıllar önce bir mektup bırakarak terk ettiği karısıyla karşılaşır.

Baş edemedikleri bir yığın gerçekle yorgun düşüp, birbirlerini kaybettiklerinde; adam, gittikçe ağırlaşan bir alkol bağımlılığına düşmüş, kadının iyileştirmek için verdiği büyük uğraşlar bir işe yaramamıştır. Birgün, usulca çekip gitmiştir adam. Kadın, ayrılık sonrası fark ettiği hamilelik için hayli bocalamış, buna rağmen doğurup, anne olmuştur. Uzak ülkenin birinde yeni bir düzen kuruncaya kadar, kızı babasına bırakmak için gelmiştir şimdi; ama, adamın baba olduğundan bile haberi yoktur! Vazgeçmiş, devrilmiş birinin karşılaştığı bu sürpriz, başka bir gerçeği gizlemektedir; ancak, yorgun bir adamın bunu anlaması çok zordur! Kadın, uzaklarda kuracağı yeni hayata doğru yola çıkarken, adamı bekleyen ve hiç tanımadığı bir yaşam başlamıştır bile…

 

AŞK TESADÜFLERİ SEVER (2010)

 

Yönetmen Ömer Faruk Sorak, Senaryo Nuran Evren Şit Görüntü Yönetmeni: Veli Kuzlu Yapım: Böcek Yapım /Oğuz Peri Öykü ve Proje Tasarımı: İpek Sorak, Müzik: Ozan Çolakoğlu, Montaj: Çağrı Türkkan, Sanat Yönetmeni: Hakan Yarkın, Kostüm Tasarım: Esra Bayram, Genel Koordinatör: İpek Sorak, Yardımcı Yönetmen: Defne Deliormanlı, PostProdüksiyon Asistanı : Murat İzzet Arslan, Işık Şefi: Giray Gergin, Sanat Asistanı: Seher Kuzu, Makyaj : Neriman Eröz, Saç: Fatih Paşa Tınmaz, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Ses Kayıt: Hasan Baran, Boom Operatörü: Recep Demir, Casting: Gökçe Doruk Erteni, Set Ekibi : Sezgin Oltulu,


Oyuncular : Mehmet Günsür (Özgür), Belçim Erdoğan (Deniz), Altan Erkekli (Yılmaz), Yiğit Özşener, Ayda Aksel , Şebnem Sönmez (NerimaN), Hüseyin Avni Danyal, Yılmaz Gruda (Kemaşl Dede), Ümit Bülent Dinçer, Batuhan Karacakaya, Berkant Keskin, Reyhan Asena Keskinci, Pınar Çağlayan, Hakan Çimenser, Zafer Demircan, Berna Konur (Zeynep), Cezmi Baskın (Cezmi), Cansel Elçin, Arif Keskiner, Ayşe Arman (Ayşe), Caner Karamukluoğlu, Ulaş Tuzak, Bülent Yıldıran (Doktor), 


Konu: Aşk Tesadüfleri Sever”, doğumlarından itibaren çocukluk ve ilk gençlik yılları boyunca yolları Ankara’da kesişen, 2010 yılında İstanbul’da tanışan Özgür (Mehmet Günsür) ve Deniz’in (Belçim Bilgin) birbirlerine doğru ve engellerle dolu aşk macerasını anlatırken, bir yandan da geri dönüşlerle onların bugünlerini yaratan dönemlere uzanıyor. Film, Türkiye’nin 70’li, 80’li, 90’lı ve 2000’li yıllarını ziyaret ederek, o yılların artık unutulmaya yüz tutmuş popüler kültür öğelerinden, müziklerinden, yaşam biçimlerinden ve alışkanlıklarından besleniyor. “Aşk Tesadüfleri Sever” pek çok gerçek hikayeden yola çıkılarak derlenmiş olaylar bütünüyle; İstanbul’dan Ankara’ya yaptığı nostaljik yolculuğun içinde izleyiciye doyurucu, duygusal, yıllarca akıllardan çıkmayacak bir aşk Peri filmi vaad ediyor.

ADI AŞK BU EZİYETİN (2010)

 

Yönetmen: Suat Oktay Şenocak Senaryo: R. Zafer Yılmaz, Görüntü Yönetmeni: Serdar Güven Yapımcı: Mehmet Ali Arslan Logos Film Making/ Sanat Sinema Derneği Kurgu: Erkan Tekemen , Suat Oktay Şenocak, Sanat Yönetmeni: Neşe Kayaaltı, Yardımcı Yönetmen: İsmail Dalgıç, Erdem Tepegöz, İlyas Sarı, Yardımcılar: Tarık Şenocak, Hakan Ün, Burak Paçacıoğlu, Ahmet Göleç, Kamera Asistanı: Ömür Bilgiç, Kameraman: Şener Nikbay, Ömer Bilgiç, Renk Düzenleme: Esra Çoram, Ses Mühendisi: İsmail Hakkı Hoca, Boom Operatörü: Kadir Sarı, Görsel Efektler: Abdullah Ercan, Müzik: Ender Gündüzlü, Tekin Hadimoğlu, Yapım Sorumlusu: İlyas Sarı, Animasyon: Abdullah Ercan, Post Prodüksiyon Süpervizörü: Aytekin Birkon, Asistanı: Ali Erda Arslan, Final Mix: Kerem Aktaş, Asistanı: Özdemir Bereli, Renk Düzenleme: Esra Çora, Asistanı Elif Tekneci, Set Fotoğrafçısı: Burak Paçacıoğlu, Fono Film Laboratuarlarında hazırlanmıştır.

Oyuncular: Y. Günay Güney, (Metin), Altuğ  Görgü (Sinan), Arzu Tan Bayraktutan  (Esma), Murat Liman (Sedat), Burhan Narınç (Hacı Haydar), Ramiz Çiçekdağ (Hacı Ferik), Ahmet Beydüz (Bahtiyar), Yunus Emre Kılınç (Orhan), Doğa Ceren Yedikardeş (Metin’in kızı Şöret), Bülent Uçar (Ersell Suat Oktay Şenocak (Şoför), Ertuğrul Sağlam (Kendisi ), Melih Kurtarıcı (Bursaspor Taraftarı), Adnan Tunalı (Kahvehanedeki Adam), Kadir Sarı (Macit), Rıza Sönmez (Atilla), Cahit Kaşıkçılar (Komşu Esnaf), Hakan Demir (Taş Atan Köylü), İlyas Sarı (Benzincideki Görevli), Tansu Şahin (Kazazede), Murat Demir (Eşeği Kesen Adam) , Suat Çetintaş (Amigo), Zuhal Kişin Köseoğlu (Sinan’ın Karısı), Tülin Koyuncu (sosyetik kadın), Didem Hün Liman (kasiyer kız 1), Merve Erpak (kasiyer kız 2), Müge Açıkdüşünenler (komşu kadın), Seyfi Budak (Metin’in oğlu Murat), Mediha Kamburoğlu (2. kadın), Tuğçe Karabacak (küçük kız), Seçkin Kaymaz (Feridun), Arif Şenocak (Mesut), Ertuğrul Sağlam (Bursaspor Tek. Dir.), Salih Bayram (konuk takın yöneticisi),

Konu: Bir akrabasının yanında camcı kalfası  olarak çalışan Metin, her şeyi göze alarak Bursaspor´un hiçbir maçını kaçırmamaktadır. Eşi Esma, 2 yaşındaki oğlu Murat ve babası Hacı Ferik ile kirada yaşayan Camcı Metin´in bu durumu ve Bursaspor´a aşırı tutkusu, karısıyla sürekli tartışmasına vesile olur.

Metin´in babası yıllar önce Yugoslavya´dan Türkiye´ye göç etmiş inatçı bir Arnavut´tur. Hacı Ferik, Metin Oktay´a hayranlığından ötürü oğluna Metin adını koymuştur. Metin gençlik yıllarında başarılı bir futbolcuyken ayağı kırılıp futbolu bırakmak zorunda kalmıştır. Geçmişte yaşanan bazı özel ve kötü anılar Metin´in hayatında derin yaralar açmıştır. Metin, arkadaşı ve (tribün lideri) Amigo Sinan´a çok güvenmektedir ve çok sıkı arkadaştırlar.

Sinan´ın bir takım işlere bulaşması başlarını derde sokacaktır. Nereli olduğu ve ne iş yaptığı belli olamayan, modern (!) mafya görünümlü, lüks arabaya sahip Atilla´nın, Sinan´ı kandırması ve bir takım işlerde kullanmaya çalışması sorunu büyütür. Sinan, Atilla´nın teklifiyle yüklü miktarda paraya kavuşur. Sinan parayı aldıktan sonra pişman olur ve kendisini satılmış hisseder. Bundan vazgeçip parayı iade etmeye karar verir.

Parayı Atilla´nın adamlarına iade ederler. Ancak beladan kurtulduklarını sandıkları bir anda, deplasmana giderken onları çok daha acı bir sürpriz beklemektedir.

 

1910 YILI FİLMLERİ












YAŞAM ARSIZI (2009)

 

*Yönetmen Yasemin Alkaya Senaryo Yasemin Alkaya Görüntü Yönetmeni Bernadette Paassen Yapımcı Yasemin Alkaya / Umut Altınok Kurgu Thomas Balkenol, Post Prodüksiyon: Yasemin Alkaya Kurgu Yönetmeni: Zeynep Geçgin Ses Kayıt: Amaç Işıklar, Müzik: Cem Adıyaman

Oyuncular: Elif Çağlayan , Yasemin Alkaya, Aysun Çağlayan, Funda Çağlayan, Berivan Umut

 

Konu: Elif, iki çocuk annesi, sıra dışı bir pavyon kadınıdır. Tarihçi olan babasının aşıladığı dünya görüşünün de etkisiyle, yaşadığı bütün olumsuzluklara rağmen insan kalmayı başarabilmiştir. Çocuklarına “ne yapıp yapacaksınız; ama yaşamınızı kimseyi incitmeden yaşayıp bitireceksiniz” diye öğüt vermiştir hep.

Bataklıkta dans etmek kadar zor olan hayatını defalarca bitirmeye çalışmıştır Elif. “Bu hayatı yaşamayı beceremiyorum” der, kendi kendine sık sık; ama eli kolu bağlıdır. Çünkü iki çocuk anasıdır Elif ve bu dünyaya çocuk getirmek onun hayattaki en büyük hatasıdır. Ne yapıp, ne edip çocukları büyüyene kadar sürdürecektir hayatını…

“İki bebek, iki şizofren kardeş, birde alkolik, kocan varsa… ve kış günü aç bir halde sokakta kalmışsan, pavyon çok iyi bir alternatiftir. Karnını doyururlar, iki kuruş para verirler, yatacak sıcak bir yerin olur ve bir anda umutsuzluğun umuda dönüşüverir. Ayrıca bu dünya, sizin yaşadığınız dünyadan çok daha net ve temizdir. Bu dünyada kimse kendini gizlemez, neyse odur.

Hayatta herkes bir şekilde senden yararlanmak ister; burada hiç olmazsa bunu açıkça dile getirirler” der Elif, dışarıdaki hayata yeğlediği “Pavyon Hayatından” söz ederken. Hayat ona oyun etmiştir. Hem de başa çıkılası olmayan nice oyunlar… O, bir Yaşam Arsızı’dır. Ve Her şeye rağmen yaşamak zorundadır.

 

YÜREĞİNE SOR (2009)

         Senaryo Ve Yönetmen: Yusuf Kurçenli, Müzik: Kalan Müzik, Ayşe Önder, Görüntü Yönetmeni: Colin Mounier , Yapımcı: Nesteren Davutoğlu Sanat Yönetmeni: Meral Özen, Kostüm Tasarım: Fadim Üçbaş, Ö
züdoğru Cici, Uygulayıcı Yapımcı: Hakan Özbek, Yapım Amiri : Bora Kambay, Teknik Yönetmen: Oykun Asyalıoğlu, Yardımcı Yönetmen: Çiğdem Sezgin, PostProdüksiyon Sorumlusu: Murat İzzet Arslan, Işık Şefi: Adnan Atar, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Ayşen Yavuz, Ses Teknisyeni: Mustafa Bölükbaşı; Set Amiri: Mustafa Boduroğlu,

Oyuncular: Tuba Büyüküstün (Esma), Kenan Ece (Mustafa), Hakan Eratik (Mehmet), Ayla Algan (Sefiye), Civan Canova (Mecit), Hakan Karahan (Yakup), Tomris Oğuzalp (Maria), Yaşar Akın (Emin), Alp Öyken (Süleyman), Ayşe Tunaboylu (Melek), Doruk Şengezer (Necmi), Ece Baykal (Masalcı), Emin Gümüşkaya (Vasil), Ender Yiğit (Konsolos), Hilmi Özçelik (Ahmet), Levent Can (İshak), Mahmut Gökgöz (Oflu Hoca), Melek Akarsu (Zeynep), Mert Trenova (Lütfü), Nihan Büyükağaç (Feriye), Nihat İleri (Yunus), Nişan Şirinyan (Papaz), Orhan Alkaya (Şehirli Papaz), Özay Fecht (Masalcı), Selda Özer (Ayşe), Taner Barlas (Stelyo), Yeşim Ceren Bozoğlu (Emine), Yüksel Arıcı (Hamit), Engin Günay (Vasil), Şevval Sam (Finaldeki Masalcı), Nisan Sirinyan (Papaz), Emin Gümüşkaya (Ovid), Emin Gümüşkaya, Aliye Esra Salebci (Sula), Ayşegül Uygurer (Masalcı3), Neslihan Öztürk (Masalcı2)

Konu: 19.yüzyılın sonunda, Karadeniz’de yaşayan Esma ile Mustafa birbirini çok sevmektedir. Ne var ki; bu aşkın döneme ve yöreye özgü bir engeli vardır: Mustafa gizli bir hıristiyandır. Esma da dahil herkes onu müslüman sanmaktadır.

Osmanlı, yaptığı yasal düzenlemelerle hıristiyan tebaayı müslümanlarla eşit duruma getirdiğinde ise kilise gizli hıristiyanların dinlerini açıklamasını ister. Bu, kilise ile aşkı arasında kalan Mustafa için zor bir durumdur. Hıristiyan olduğu bilinirse hayatında Esma olamayacaktır. Müslüman bir kızın hıristiyan bir erkekle evlenmesi ne toplumsal ,ne de yasal olarak mümkündür.

Bu imkansız aşka bir başka engel de Esma’yı tutkuyla seven bey oğlu Mehmet’tir. İki aşık her şeyi göze almaya hazırdırlar fakat toplumsal koşullar Esma ile Mustafa’nın aşkından daha güçlüdür.

 

YEDİ KOCALI HÜRMÜZ (2009)

 


        Yönetmen: Ezel Akay, Eser: Sadık Şendil Yazan: Gürsel Korat, Müzik: Ender Akay, Görüntü Yönetmeni: Hayk Kirakosyan, Yapım: 5. Boyut Stüdyoları/ Sami Dündar, Muhteşem Film/ İrfan Tözüm Sanat Yönetmeni: Eren Akay, Kurgu: Mustafa Preşeva, Kostüm Tasarım: Canel Artut, Oyuncu Seçimi: İrem Ecem Ayer, Makyaj ve Saç Tasarım: Suzan Kardeş, Ses Tasarım: Fırat Çavuş, Uygulayıcı Yapımcı: Gökhan Yılmaz, Yapım Tasarım: Ezop, Yardımcı Yapımcılar: Ahmet Kunt Sağanak, Özlem Şener, Tude Berberoğlu, Ortak Yapımı, Danslar: Shaman Dans Tiyatrosu ve Beril Şenöz,

Oyuncular: Nurgül Yeşilçay (Hürmüz), Gülse Birsel (Safinaz), Haluk Bilginer (Kuşçu Cebrail), Erkan Can (Hızır reis(), Mehmet Ali Alabora (Dr. Hüsrev), Sarp Apak (Fişek Ömer), Cengiz Küçükayvaz (Berber Hasan), Öner Erkan (Hallaç Rüstem), Cem Karakaya (Bekçi Memnu), Ezel Akay (Redif Çavuşu Mehmet Ali), Pınar Çağlar Gençtürk (Havva), Betül Arım (Aliye), Nihal Menzil (Naciye), Görkem Ece Ercan (Rukiye), Dilek Yorulmaz (İclal), Selen Görgüzel (Nuriye), Çetin Sarıkartal (Günther Paşa), Selahattin Taşdöğen (Kahveci), Vokaliz KeremAtakan– Tolga – Gökçer Atakan (Tulumbacılar), Aral seskir (Tulumbacı), Emrah Boskurt (Tulumbacı), Müjdat Gezen (Kadı), Halit Akçatepe (Karamanlı İhtiyar), Erol Günaydın (Gözlüklü İhtiyar), Zihni Göktay (Ermeni İhtiyar),

38 yıl sonra, üstelik iki sinema versiyonunun yanı sıra, tiyatroda da başarıyla sahnelenmiş, hatta TV'deki performansıyla "Hürmüz" karakteri adeta Ayten Göçer'le bütünleşmişken, bu 2009 model 7 Kocalı Hürmüz de nereden çıktı dersiniz? Burada filmin yönetmenliğini üstlenen Ezel Akay'ın bir röportajından öğreniyoruz ki, son dönem Türk kadın oyuncuları arasında sıyrılan Nurgül Yeşilçay hikâyenin haklarını satın almış sonra da Ezel Akay'ın kapısını çalmış.

Gürsel Korat'ın kaleminden farklı bir yorum

Filmin senaryosu yazar kişiliğinden tanıdığımız Gürsel Korat'a ait. Korat, Sadık Şendil'in senaryosundan uyarladığı hikâyeyi yeniden yorumlayarak alışık olduğumuzdan farklı bir 7 Kocalı Hürmüz çıkarmış ortaya. Filme eklenen yeni karakterler dışında en çok dikkat çeken değişiklik ise argonun artmış olması. Bu kez erkekler yerine kadınların ağzından dinleyeceğimiz belden aşağı argo, son dönem Türk sinemasının kaçınılmaz güldürü öğelerinden biri ne de olsa. Benzer filmlerin vizyon başarılarına baktığımızda, bunun ne yazık ki bir kısır döngüye dönüştüğünü de görmek güç değil üstelik. Filmdeki yeni karakterlere gelirsek, Ezel Akay filmlerinin olmazsa olmazı Haluk Bilginer'in canlandırdığı mahallenin delisi Kuşçu Cebrail. Aynı zamanda Hürmüz'ün en büyük yardımcılarından biri. Diğer yeni karakterler ise, Halit Akçatepe, Erol Günaydın ve Zihni Göktay'dan oluşan yaşlılar çetesi. Biri Ermeni, biri Karamanlı, biri İstanbullu olan bu yaşlılar bütün gün Hürmüz'ün evinin karşısındaki kahvede oturup nargile içerek mahallenin dedikodusunu yapıyorlar.

Bunun yanında klasik hikâyeden tanıdığımız Safinaz'da da bazı değişiklikler var. Gülse Birsel'in canlandırdığı Safinaz, evde kalmış bir çöpçatandan ziyade, güzel olduğu kadar ağzı bozuk, aklı fikri aşkta bir kanka. Aynı zamanda da mahallenin meddahı.

2001 yapımı Şellale'deki küçük ama cüretkâr rolünden bu yana kimi iyi kimi kötü birçok filmde rol alan Nurgül Yeşilçay ise, ağzı biraz bozulsa da fettanlığından bir şey kaybetmemiş Hürmüz rolünde karşımıza çıkıyor. Kendisinden önceki örneklerle illaki kıyaslanacak olduğundan cesaretli bir oyunculuk isteyen Hürmüz karakterini, Ezel Akay ve Gürsel Korat'a göre, bugüne kadar en iyi canlandıran o. Fakat bu noktada en doğru yorumu yine seyirci yapacak.

Tamamı stüdyoda çekilen filmin en önemli araçlarından biri olan müziklerini ise Ender Akay ve Suna Özgür yapmışlar. 7 Kocalı Hürmüz'ün 1981 yılından sonra vazgeçilmezi olan ünlü Yalnız Kullar (Tanrım) şarkısı ise filmdeki yerini koruyor. Ayrıca şarkıların oyuncuların kendileri tarafından seslendiğini de belirtelim.

Birçok ünlü isimle dolu olan kadronun kocalarına gelirsek; eğlenceli ve romantik doktor Mehmet Ali Alabora'nın yanında, usta oyuncu Erkan Can, oyunculuktaki başarısıyla öne çıkan Öner Erkan, başarılı kekeme taklidiyle övgüyü hak eden Cengiz Küçükayvaz, Sarp Apak, Cem Karakaya ve Ezel Akay. Yeni ve farklı bir 7 Kocalı Hürmüz yorumu olan bu eğlenceli filmi kaçırmayın, ancak sakın ola, filme çok fazla anlam yükleyip, geçmişteki yapımlarla karşılaştırma hatasına da düşmeyin. (KYN: arzu.dedeoglu@milliyet.com.tr)

YAHŞİ BATI (2009)

      

        Yönetmen Ömer Faruk Sorak, Senaryo: Cem Yılmaz, Müzik: Ömer Özgür, Görüntü Yönetmeni : Mirsad Herovic, Yapımcı : Böcek Yapım/Murat Akdilek, Cem Yılmaz Kurgu: Çağrı Türkkan, Sanat Yönetmeni: Hakan Yarkın, Kostüm Tasarım: Gülümser Gürtunca, Yapım Amiri: Semih Yenigün, Yardımcı Yönetmen : Defne Deliormancı, Kamera Asistanı: Burhan Arslan, Kameraman : Aydoğan Yıldız, Post Prodüksiyon Sorumlusu: Murat İzzet Arslan, Işık ŞefiI, Hakkı Yazıcı: Sanat Asistanı : Seher Kuzu , Saç: Paşa Tınmaz, Makyaj: Cüneyt Ballı, Ses Tasarım: Burak Topalakçı, Ses Kayıt: Levent İntepe, Set Amiri: Nail Aydın, Set Ekibi: Sezgin Oltulu, Cast Ajansı: Gökçe Doruk Erten Casting, Görsel Efektler: 1000 Volt, Jenerik Tasarım: Sinem Schenato, Kurgu: Çağrı Türkkan, Uygulayıcı Yapımcı: Oğuz Peri, Yapım Sorumlusu:  Pelin Kaya, Orhan Erkal, Öner Işık,

Oyuncular : Cem Yılmaz (Aziz Vefa), Ozan Güven (Lemi Galip), Demet Evgar (Suzan Van Dyke), Özkan Uğur (Kızılkayalar), Zafer Algöz (Şerif Lloyd), Yılmaz Köksal (Şerif Çeko), Kaan Öztop (Chuck), Ferdi Sancar (Johnnie), Dilek Çelebi (Betty), İştar Gökseven (Garry), Mehmet Polat (Johnny Lesh), Süleyman Turan (Şerif Muphy), Tuncay Özinel (Josh), Uğur Polat (Buck Berry), Mazlum Çimen (Wanted Şerif 1), Cansu Dere (Mary Lou), Demet Tuncer (Mary Ann), Muhittin Korkmaz (Günah çıkaran kovboy),Tevfik Yapıcı (Başkan Garfield), Ali Tınaz (Gospelci), Deniz Özerman (Amish Kadın), Levent İntepe (telgrafçı), Hakkı Yazıcı (Red Kit), Bünyamin Durgut (Atını Yıkatan Kovboy), Baki Kurtuluş (Şerif), Tolga Öz (Eczacı), Erol Şahin (Dalton), Demet Tuncel, Ahmet Erkent (Belediye başkanı),

Konu: Yıl 1881, dönemin padişahı tarafından Amerikan Başkanına bir hediye gönderilmek istenir ve bu vazife için Aziz Efendi ve Lemi Bey görevlendirilir. Zorlu yolculuktan sonra vardıkları Amerika’da ne kimse onlara engel olabilir. Çünkü onlar padişahlarına verdikleri sözü her ne pahasına olursa olsun yerine getirmeye yemin etmiş gözü pek birer Osmanlı’dır . Birçok yazar, çizer ve akademisyenin son dönemde zikrettiği gibi gerçekten yaşadığımız büyük bir değişim ve dönüşüm müdür; gerçekten bir gelişmeden söz edebilir miyiz? Büyük bir yanılsamadır gidiyor… Parlak paketlerle önümüze sunulanların içeriğinin ne kadar boş olduğu ancak o paketten kurtulunca görüyoruz. İşte yine önümüze böyle bir paket sunuldu. Yahşi Batı, birçok kişi tarafından ve tabii ki filmi pazarlayanlarca bir gelişme olarak lanse edildi ve edilecek. Bu film üzerine çok konuşulacak, belki de ’Türkiye’de daha önce hiciv unsurları barındıran bir Western yapılmamıştı, bu bir adımdı” denecek; belki de tam gaz ilerlemekte olan (!), üretimin doruğundaki Türkiye sinemasının yeni bir köşetaşı olarak görülecek.

Ne yazık ki Cem Yılmaz Herşey Çok Güzel Olacak’la attığı temele bir taş bile koyamadı. GORA, Hokkabaz, AROG hepsi yapılmamışı yaptık iddiasıyla piyasaya sürüldü, ama gişe başarısı yüksek olan bu filmlerin sonucu benim için hep hüsrandı. Cem Yılmaz kendi sinema gerçekliğini kurmaya çalışırken bir o kadar sıradanlaştı ve piyasaya göre şekillenen bir Cem Yılmaz sineması oluşturdu. Bu potansiyeli farkeden diğer yapım şirketleri de daha kalitesiz olan benzerlerini üretti.

Teknik anlamda bize birçok yenilik sunan Yahşi Batı’nın gerek kostüm ve dekoruyla gerek etkileyici fragmanıyla paketi çok iyi hazırlanmış ama içerik de bir o kadar es geçilmiş ve önemsenmemiş. Yahşi Batı teknik anlamda tam bir gelişmeye, değişime, dönüşüme örnektir ama ya içerik? Hayatımıza birçok alanda sirayet eden bu dönüşüm ne yazık ki sonuç itibariyle bize sadece suni bir gelişme sunmaktadır aynı Yahşi Batı gibi…

Hayli uzun süren film, bolca klişe ve belden aşağı espriye başvurarak son dönem gişe yarışına dahil oluyor. Parodilerden bir kolaj niteliği taşıyan film, birbirinden kopuk sahneleriyle, sadece güldürmeyi ki bu da film boyunca pek mümkün olmuyor amaçlayarak yıllara meydan okuyacak bir sinema eseri olma özelliğini yitiriyor. Büyük olasılıkla Yahşi Batı, ağızdan ağıza ‘’abi çok baba espriler var” minvalinde övücü sözlere mazhar olup birçok seyirciyi sinemalara taşıyacak, böylece Cem Yılmaz’ın son dönem eleştirdiği kalitesiz espri üreten sistem güçlenerek varlığını koruyacak.

Film 1881 yılında geçiyor. Filmin kahramanları Aziz Bey ve Lemi Bey padişahın buyurduğu üzere padişah tarafından Osmanlı’dan ABD Başkanı’na elmas bir kolye götürmek üzere vazifelendirilirler. Çeşitli badireler atlatarak gerçekleştirdikleri çetrefilli yolculukları onlara engin ve derin bir tecrübe kazandırırken, yolda karşılaştıkları süprizler yeni macera ve aşkları da beraberinde getirir. Filmin başrollerinde Cem Yılmaz, Ozan Güven, Özkan Uğur, Zafer Algöz, Demet Evgar yer alıyor. Yeteneklerinden şüphe duymadığımız oyuncular daha önceden aşina olduğumuz benzer tiplemelerle karşımıza çıkıyor. GORA’dan sonra Cem Yılmaz’la arası açıldığı söylenen Ömer Faruk Sorak ise filmin yönetmen koltuğunda oturuyor. Film birçok şirketi afişinin yanında filme de eklemleyerek, film ne için yapılır, senaryo neye göre yazılır, sipariş üzerine replik veya sahne olur mu sorularını seyirciye bolca sordurtuyor. Filme zamanınız dahi olsa gitmemenizi tavsiye ediyorum ama tabii AROG’da farklı bir tat bulanlardansanız filmden keyif alabilirsiniz. Bolca zamanınız ve paranız varsa Yahşi Batı 1 ocakta vizyona giriyor, keyifli seyirler. (İpek Sarıkaya)

VAVİEN (2009)

       

      Yönetmen: Yağmur Taylan, Durul Taylan, Senaryo: Engin Günaydın, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki, Müzik: Atilla Özdemiroğlu Yapım: İmaj /Müge Kolat Kurgu: Bora Gökşingöl, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Yardımcı Yönetmen: Ayhan Özen, Yönetmen Yardımcısı: Burcu Alptekin, Şahin Çetinkaya, Renk Düzenleme : Bora Gökşingöl, Grafik Tasarım: Murat Arlı, Ses Süpervizörü: Ray Gillon, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Focus Puller: Serkan Gülgüler, Kamera Asistanları: Önder Güral, Emre Özel, Sanat Yön. Yardımcıları: Erim Gayretli, Bora Deniz, Dilek Yapköz, Set Amiri: Kenan Şahin, Kostüm: Sevda Alemdaroğlu, Makyöz: Refika Yazıcı, Kuaför: Ercüment Küçükelmas, Işık Ekibi: İbrahim Erenel, İhsdan İşçi, Boom Operatörü: Sonat Hançer, Set Ekibi: Kemal Şahin, Eyüp Cevahiroğlu, Hüseyin Arı, Laboratuar Yöneticisi: Yusuf Özbek, Film Transfer: Bülent Tanoba, Kopya Baskı: Mustafa Koç, Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Renk Düzeltme: Burcu Doğanay, Film Yıkama: Orhan Turgut, Adnan Şahin, Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Sinan Kılıç, Aydın Yeniçeri, Bora Büyükdikbaş, Hüseyin Sargın, Süleyman Göktaş, Serkan Yiğitkoç

Oyuncular: Engin Günaydın ((Celal), Binnur Kaya (Sevilay), Settar Tanrıöğen (Cemal), Ercan Kesal (Süleyman), İlker Aksum (Sabri), Şinasi Yurtsever (Seyfi), Tayfun Sav (Terzi Fahri), Binnaz Ekren (Hanife), Güneş Berberoğlu (Sibel), Serra Yılmaz (vekil), Nedim Suri (Mesut), Tolga Coşkun (Hüseyin), Binnaz Ekren (Hanife), Şinasi Yurtseven (Seyfi), Serkan Keskin (Süleyman arkadaşı), Murat Taşkent , Yeşeren Güven (Mesut’un sevgilisi), Elif Akçar (Sabri’nin karısı), Tayfun Sav (giyim), Hakan Günaydın (Tuhafiyeci), Ahmet Eres (kapı ustası), Ziyaretçiler: Ergun Üğlü, Güzin Köse, Arifre Akbay, Elif Akbay, Cansu Urgancı, Birsu Urgancı, Tülay Karadayı, Beratiye Ayta, Pavyondakiler : Murat Kartoğlu, Kadir Yazıcı, Yusuf Akbulut (Öndrer Bey), Özcan Asiltürk (şoför), Mustafa Çohadar (köylü), [1]

Konu: Celal, karısı ve çocuğuyla mutsuz bir aile hayatı sürmektedir. Abisi Cemal’le birlikte ortak oldukları elektrik dükkanında da işler pek parlak değildir. Birçok yere borçları vardır. Celal ve Cemal’in tek eğlencesi Samsun’da pavyona gitmektir. Pavyonda çalışan Sibel Ceylan’a olan aşkı Celal’in başına dert açacaktır.Celal’in karısı Sevilay, 15 yıldır, Almanya’da yaşayan babasının gönderdiği paraları biriktirerek saklamaktadır. Celal’in bu sırrı bildiğinden habersizdir. Zaten mutsuz bir hayat sürmekte olan Celal, bu paranın kurtuluşu olduğunu düşünerek, bir plan yapar. Fakat Celal’i sürprizler beklemektedir…

Ödül: 42. SİYAD (Sinemema Yazarları Derneği) Türk Sineması Ödülleri (31 Ocak 2010)

► Settar Tanrıöğen “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu”

► Engin Günaydın “En İyi Senaryo”

► Atilla Özdemiroğlu “ En İyi Müzik “

► Elif Tasçıoğlu “En İyi Sanat Yönetmeni

►Binnur Kaya “ En İyi Kadın Oyuncu “

3. Yeşilçam Ödülleri 22 Şubat 2009 (Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın desteği, Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür (TÜRSAK) Vakfı ve Beyoğlu Belediyesi'nin işbirliğiyle, Turkcell'in ana sponsorluğunda)

► Binnur Kaya “En İyi Kadın Oyuncu”

► Engin Günaydın “En iyi senaryo”

►Atilla Özdemiroğlu “En iyi müzik”

Vavien Yapmayı Bilmeyen Adam

Tokat, Erbaa’da yaşayan elektrikçi Celal, filmin ‘kafasındakileri gördüğümüz’ adamı. Eşi ve andaval olduğunu düşündüğü ergen çocuğuyla birlikte monoton bir hayat sürmektedir. Ara sıra “bir okul ihalesi var, elektrik işlerini biz yapacağız” bahanesiyle Samsun’a gidiyor. Samsun’da ise takıntılı bir aşk beslediği bir pavyon kadını var. Ama aşkı belli ki karşılıklı değil. Para istiyor Celal’den. Celal de gidip karısının kendisinden sakladığını sandığı paralardan bir alıp kadına veriyor. Kadın ona yüz vermese de aklı hâlâ orada Celal’in. Bir yanda yuvası, bir yanda Samsun’daki umutsuz aşkı, gidip geliyor. İki hayat arasında savruluyor Celal. Filmin ismini aldığı Vavien, bir elektrik terimi. Tekniğine girmeden anlatalım, bir anahtardan açtığın ışığı başka bir yerdeki ikinci bir anahtardan kapatmaya yarıyor bu vavien. Yani bir düzeneği, iki ayrı yerden idare etmeye. Celal’den filmin bir sahnesinde vavien yapması isteniyor ve kendisi “Vavien yapmasını bilmiyorum ben” diyor. 20 yıllık elektrikçi ama vavieni bilmiyor. Karısıyla da tartışmasını sağlayan bu konu, Celal’in durumunu özetlemesi için filme koyulmuş elbet. Bir yanda aile hayatı, eşinin saklanmış paraları ve diğer yanda gizli aşkı. Celal bu iki hayatı nasıl idare edeceğini bilmiyor. Kendini sıkışmış hissettiği hayatla kafasında planladığı hayat arasındaki vavieni kuramıyor; birisini açıp diğerini kapatamıyor. Yani, her iki anlamda da, vavien yapmasını bilmiyor. Ve bu durum Celal’i planlar yapmaya itiyor. İşte bu andan da itibaren senaryo meramına dönmeye, filmimiz de siyaha çalmaya başlıyor.

Engin Günaydın, henüz ilk denemesi olmasına rağmen gariplikle trajediyi harmanlayan senaryosuyla başarılı olarak adledilebilir. Yönetmen Taylan kardeşler ise filme “sinema duygusu” ekleme konusundaki yetilerini akıllardan kolay çıkmayacak birkaç nefis planla süslemiş. Ama bütün bunların dışında, şaşırtıcı olmayacak bir şekilde, bir oyunculuk filmi Vavien. Özellikle belli başlı rollerde oynayan Engin Günaydın, Settar Tanrıöven, Serra Yılmaz ve Ercan Kesal (Üç Maymun’dan hatırlıyoruz) gibi isimler başarılı performanslarıyla filmi akıtıyorlar.

Ancak iki isme ayrıca değinmek gerekiyor. Birincisi, her geçen projede insanları şaşırtmaya ve kendine hayran bırakmaya devam eden Binnur Kaya. Celal’in karısı rolünde filmin en iyi performansı kendisine ait. İkincisi ise filmde yer aldığı ufacık sahnelerde bile döktürmeye doyamayan yan rollerin vazgeçilmez oyuncusu İlker Aksum. Filmde neredeyse yarım dakikalık bir sahnesinde bile insanları perdeye kilitleyen Aksum’un, artık bir sinema filminde başrol olarak oynamasının vakti geldi de geçiyor bile.

Elbette ki aksak yönleri, gereksiz bulunabilecek sahneleri, karakterleri ve filmin irtifa kaybettiğini düşündürecek senaryo hamleleri var Vavien’in. Ancak Günaydın’ın ilk senaryosu oluşu ve başarılı oyunculukları ile film, Türkiye sineması adına yüzümüzü güldürmeyi başarabiliyor. Ve sanırım böylece Engin Günaydın da hedefine ulaşmış oluyor. (Ümit Açık, www.bakiniz.com)



[1] Sinema Mecmuasının seçiminde 110 yılın en iyi filmi,

 

UMUT (2009)

         Senaryo ve Yönetmen: Murat Aslan, Müzik: Mazlum Çimen, Saki Çimen Görüntü Yönetmeni: Gökhan Atılmış, Yapım: Özen Film/Mehmet Soyarslan, Hermes Film/Bülent Helvacı Kurgu: Ulaş Cihan Şimşek, Ses Kayıt: Levent İntepe, Sanat Yönetmeni: İsmail Durmaz, Yapım Koordinatörü: Ali Sanl, Uygulayıcı Yapımcı: Hakan Yıldız, Yapım Asistanı Cem Güler, Mürsel Sarıtaş, Hasan Şahin, Nergis Otluoğlu, Yapım Koordinatörü: Ali Sanlı, Yönetmen Yardımcısı: Berkin Ünsal, Niyazi Canbaz, Gökçen Usta Osman Taşcı, Kamera Ekibi: Mehmet Ali Mendi, Eyüp Beşli, Türksoy Görebeyi , Erol Toprak, Gökhan Ünal, Serhat Orhan, Uğur Şapaloğlu  Işık Şefi: Adem Ayaz, Işık Asistanları: Abdullah Baysal, Kılan Bektaş, Burak Saçlı, Kostüm Sorumlusu: Zeynep Tokuş, Kostüm Grubu: Mihriban Karacaoğlu, Fatma Zedeli, Murat Aydın, Didem Çuhan, Özlem Öngen, Brerrin Güler, Dekor Grubu: Salih Gültekin, Müslim Yıldız, Cihat Özcanbay, Celal Turan, Makyaj: Nuriye Gündoğdu, Ses Tasarım: Levent İntepe, Cast Direktörü : Aslı Kay, Set Amiri: Enver Kündem, Set Amiri: Enver Kündem, Set Ekibi: Şehmuz Turan, Tarık Akgül, Murat Yıkılmaz, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Renk Düzenleme: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Çağlar Özlek, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı,

Oyuncular: Bertan Ceylan (Umut), Selim Erdoğan (Yılmaz), Fikret Hakan, Zafer Algöz (Muhittin), Zeynep Tokuş (Suna), Asu Maralman (Mine Hanım), Seda Bakan ( Meryem), Yaşar Akın (İşadamı), Kemal İnci, Ali Cağaloğlu,
Mesut Akusta (Turan), Bertan Ceyhan (Umut), Mazlum Çimen (Simsar Recep), Ali Cağaloğlu (Orhan Bey), Eliz Ayıyenile ( Esma), Kemal İmci (Muhtar), Mine Şenhuy Teber (Muhtarın karısı), Müge Oruçkaptan (Nermin), Ercan Saymen ( Av. Alper), H. Haluk Ünsal (Prof. Halit), Hande Kazanova ( doktor), Mehmet Çelik (Çavuş Umut), Feyyaz Barut (doğulu şarkıcı), Sıtkı Çimen (tonmaister), Tanem Şivar (spiker kız), Alper Düzen (doktor), Tayfun Sav (koruma), Kirkor Dinçkayıkçı (koruma), Bora Koçak (İsmail), Yaşar Akın (Zeki), Hali,l Sarıdiken (yaşlı Adam),Oğuz Kaan nİlmek (hasta çocuk), Uğur Özpolat ( bekçi), ve Fikret Hakan

Konu: Umut, yurtdışında hapis yatan Yılmaz’ın yıllar sonra vatanına dönmesiyle Şarköy’de başlayan ve Istanbul’da devam eden olaylar zincirini konu ediyor. Köyüne varan Yılmaz’ın hasret kaldığı yuvası paramparça olmuş, bebekliğinden beri görmediği altı yaşındaki oğlu Umut ise kendisine yabancılaşmıştır. Üstelik kader henüz en büyük oyununu oynamamıştır. Yılmaz Umut’la yeniden yakınlaşırken bu kez oğlunu tümüyle yitirme tehlikesiyle karşı karşıya gelir. Umut ile çıktığı zorlu macerası Yılmaz’ı çocukluktan beri görmediği eski bir arkadaş, bir otelin veteran sakinleri ve karşılık veremediği bir aşk ile buluşturur.

Umut’u kurtarmak için çareler azaldıkça Yılmaz kaderle işbirliğine girer ve kendini akıl almaz bir can pazarlığının içinde bulur. Umulmadık bir şekilde karşısına çıkan bir teklif, Yılmaz’ı verebileceği en kritik kararla yüz yüze getiririr. Şimdi yüreğini ortaya koyup karşılığında oğluna geleceğin yolunu açabilecektir. Ancak bu dar geçitte Yılmaz’a yer yoktur

TÜRKLER ÇILDIRMIŞ OLMALI (2009)

 

"Aslanlar Kendi Hikayelerini yazmadıkça, avcıların hikâyesini dinlemek zorunda kalır..

"Senaryo ve Yönetmen: Murat Aslan, Görüntü Yönetmeni: Eyüp Boz, Yapım: Avşar Film/Şükrü Avşar Sanat Yönetmeni: Caner Gürlek, Kostüm Tasarı: Hale İşsever, Uygulayıcı Yapımcı: Şahin Alparslan, Yapım Amiri: Bülent Tetik, Müzik: İskender Paydaş,  Kamera Asistanı: Ahmet Açıkkol, Flycam Operatörü: Erdem Köseoğlu, Sanat Yönetmeni: C. Caner Gürlek, Ali Rıza Doğan,  Sanat Yönetmeni yrd.: Cem Ece, Sanat Ekibi: Cem Ece, Murat Metin İnantepe, Ekrem İnanç, Onur Yapıcı,   Kostüm Sorumlusu: Mihriban Karacaoğlu, Kostüm Sorumlusu: Dicle Keskin, Kostüm Tasarım Ekibi: Can Özal, Dilşat Zülkadiroğlu,Hale İşsever, Dide Keskin, Gülen Eren Duran, Murat Sarıalioğlu,   Makyaj: Bilay Özgök, Makyaj Asistanı: Elif Yıldırım, Yapım Uygulama: İstanbul Mass Media,  Uygulayıcı Yapımcı: İstanbul Mass Media, Şahin Alpaslan, Cengiz Keten, Yardımcı Yönetmen: Tolgay Ziyal, Reji Ekibi: Savaş İlhan, Gökçen Usta, Dilara Okan, Eren Vurmaz, Umut Katoğlu, Yapım Koordintörleri: Hakan Mataracı, Hamide Kesin, Prodüksiyon Eibi: Bülent Tetik, Mehmet Çaykıter, Aslı Oğuz, Ali Şimşek, Sera Mühürcü, Özge Bozkurt, Ses Tasarım: Jovan Ajder, Pele Crooks, Burak Topalakçı, Mustafa Durma, Işık Şefi: Feramuz Tuna, Işık Ekibi: Mustafa Esin, Teoman Taşkın, Adem Başkurt, Hakan Gökmen, Hüseyin Koç, Mehmet Bildik, Set Amirleri: Kenan Parlak, Serdar Morkoç, Set Ekibi: Mustafa Gül, Burak Yılmaz, Serdar Yıldırım, Sedat Şen, Kameraman: Selçuk Ekmekçiler, Makyaj: Ü. Arzu Yurter, Kuaför: Ramazan Üregül, Cast Direktörü: Mine Güler, Gökçe Uğur Yılmaz, Set Fotoğrafçısı: Elçin Acun, Kurgu: Hakan Akol,

Oyuncular: Peker Açıkalın (Kuru Kadir), Erdal Tosun (Abdul Hasbi Aden), Erdem Akakçe (Laz Mahmut), Oya Aydoğan (Şenay Bayer), Önder Açıkbaş (Kirli Şahin), Tuba Ünsal (Tuğçe), Ruhi Sarı (Mahsun Güler), Timur Acar (Kadırgalı Sarı Recep), Durul Bazan (Korsan Ercüment), Burhan Öçal (Albay Mehmet Kara), Kadir Çöpdemir (aman), Zeynep Beşerler (Asena ), Levent Özdilek (Fahri Bayer), Metin Belgin (Emekli General), Seda Kement , Nesrin Coşkun, Engin Güleç, Remzi Evren, Seda Kemeni, Recai Özdemir, Çetin Başaran, İhsan Gedik,  Cesur Yılmaz, Engin Duru, Ahmet Balıkçı,

Konu: “Türkler Çıldırmış Olmalı” filmi Türkiye’nin en zengin işadamının ailesi ile dünya turuna çıkması ve Güney Afrika kıyılarında Somalili korsanlar tarafından kaçırılması ile başlıyor. Korsanlar işadamı için Türkiye’den yüklü miktarda fidye istiyorlar. Türk Hükümeti de işadamının kurtarılması için askeri bir tim gönderilmesine karar veriyor. Ancak bir diplomatın önerisi dikkate alınarak uluslararası ilişkilerin hassas dengesi sebebi ile bu iş için resmi bir tim değil de ‘Her Türk asker doğar’ sözünden yola çıkarak illegal bir tim oluşturuluyor.

Hükümlülerden oluşan ve şartlı tahliye anlaşması yapılan bir tim Hanutçuluk yapan dolandırıcı Kuru Kadir (Peker Açıkalın), elektronik mühendisi ancak korsan CD basmaktan sabıkalı Korsan Ercüment (Durul Bazan), sokaklarda büyümüş, tek derdi ünlü bir şarkıcı olmak isteyen, düğün şarkıcısı Kirli Şahin (Önder Açıkbaş), korkak kumarcı Kadırgalı Sarı Recep (Timur Acar), kuru sıkı tabancaların namlularını delerek gerçek tabancaya çevirip satmaktan hüküm giyen Laz Mahmut (Erdem Akakçe), Başbakan dahil birçok üst düzey bürokratı dolandıran Mahsun Güler (Ruhi Sarı) ve uluslararası birçok terör operasyonunu başarı ile yönetmiş ancak bir sebeple hapishaneye düşmüş Albay Mehmet Kara (Burhan Öçal)…

Bir hafta gibi kısa bir sürede operasyon için bu ekibi eğitmek timin liderleri Albay Mehmat Kara ve onun güzelliği kadar sertliği ve disiplini ile de tanınan kızı, yüzbaşı Asena (Zeynep Beşerler)’ya düşer.

Eğitimden sonra Somali’ye bırakılan ekip Somalili korsanlar ve Afrikalı yerliler ile mücadele ederler, Afrika’dan kaçmayı düşünen ekip, Fahri Bey ve ailesi için istenen iki yüz milyon dolarlık fidyeyi duyunca fikir değiştirir, artık tek amaçları Türkiye’nin en zengin işadamı ve ailesini kurtarıp yüklüce bahşiş almak… Afrikalı yerli kabilenin şamanı (Kadir Çöpdemir)’de onlara bu maceralarında yardımcı olur.

Bu arada Somalili korsanların lideri Adbul Hasbi Aden (Erdal Tosun), Türk işadamı Fahri Bayer’in (Levent Özdilek) ve eşi Şenay Bayer’in (Oya Aydoğan) kızları Tuğçe’ye (Tuğba Ünsal) aşık olur

Film Notları: 4 milyon dolarlık bir bütçe ayrılan film için Bahçeköy’e Afrikalı bir yerli köyü ve Somalili bir korsan şehri kuruldu. Yerli köyünün orijinaline çok yakın olabilmesi için her detay düşünüldü ve tasarımı Kenyalı bir sanat ekibinin danışmanlığında yürütüldü. Aksesuarlar için Kenya karış karış dolaşıldı.

Filmin çok özel bir yanı daha var. Film için Terminatör 3, Ghost, Titanic, Godzilla, Armageddon, Star Trek VII, Stargate gibi önemli Hollywood filmlerinde çalışan Anatomorphex şirketinden robot hayvanlar kiralandı

TESLİMİYET (2009)

        Yönetmen Emre Yalgın Senaryo Zeynep Özcan, Emre Yalgın Görüntü Yönetmeni Seçkin Savaş Müzik Özgür Şener Yapım: SFR Film / Mehmet Ali Arslan, Emre Yalgın Kurgu: Emrah Dönmez, Andreas Treske, Sanat Yönetmeni: Tennur Baş, Uygulayıcı Yapımcı: Sinef Gönül Arslan, Alper Şen, Yapım Sorumlusu; Gökhan Koçak, Mekan Sorumlusu: Musa Karagöz, Yönetmen Yardımcısı: Eda Buran, Hacer Çakmak, Tülün Uzun, Kameraman: Orhan İnce, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Işık Şefi : Muharrem Kaçar, İbrahim Ertürk, Sanat Asistanı : Gürşat Özdamar, Aydın Öztek, Makyaj: Hande Eliş, Elif Tosyalı, Ses Tasarım: Meriç Erseçgen, Ses Tasarım & Final Miks: Uğur Levent Kavcıoğlu, Görsel Efektler: Abdullah Ercan, Prodüksiyon Amiri: Enis Taç, Set Amiri: Şehmuz Turan, Oyuncu Koçu: Müfit Aytekin

Oyuncular : Kanbolat Görkem Arslan (Gökhan), Seyhan Arman (Hayat), Ayta Sözeri (Aygül), Didem Soylu (Sanem), Zeynep Özcan (Buket),Buse Kılıçkaya (Mavi), Müfit Aytekin (Süleyman), Özay Fecht (Macide), Kerim Yağcı, Feridun Koç (Emlakçı), Deniz Bayramoğlu (Çağlar), Nebil Yağcı (Hasan), Sinef Gönül Arslan (Serap), Baki Yitmen, İsmail Doğan, barnboros Uçak, Bekir Igan, Erhan Özen, Esra İyidoğan, Evren Karabıyık, Murat Kara, Oytun Süngü, Selda Taşkın, Suna Gamzw Arslan, Tuncay Altınpulluk, Veli Demir, Ezgi, Aldemir, Güldeniz Akpolat, Özen Tozlu, Serap Özdemir, Suphi Yıldırım, Ülkü Oktay, Yılmaz Nahra,


Konu: Sanem İstanbul'un arka sokakla rından birinde kendinden başka 3 travesti ile aynı evi paylaşır ve seks işçiliği yaparak yaşamını sürdürür. Mutsuzluğunu bir gün bir kahramanın gelip onu bu hayattan kurtaracağı hayalleri ile bastırmaya çalışırken mahalleye yeni taşınan Gökhan'ı fark eder. Dış dünya ile iletişimi zayıf Gökhan, yeni taşındığı bu semtin gerçeklerine doğru çekilirken Sanem'in çocukça oyunlarından etkilenir. Aralarında sözcüklerin olmadığı bir ilişki başlar. Sanemin istemeden karıştığı bir olay neticesinde yaşadığı ev dağılır ve Sanem kaçarak Gökhan'a sığınır. Hayatında ilk kez birinin kendine teslim olma isteği karşısında afallayan Gökhan bir karar vermek durumunda kalır. İkisi zorlu bir kaçış sürecine girerken Gökhan için Sanemi ve onun kimliğini sorgulama sürecide başlar.