Powered By Blogger

20 Ekim 2024 Pazar

MANDIRA FİLOZOFU (2014)

 Yönetmen Müfit Can Saçıntı Senaryo Birol Güven Görüntü Yönetmeni Selçuk Ekmekçiler Yapım Mint Prodüksiyon / Birol Güven Kurgu:Hasan Kalender, Sanat Yönetmeni: Cem Ülkü İlker, Focus Puller: Hasan Özhan Sarı Hüsamettin Çelenk, Negatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Şefi Şehmuz Gencan, Ses Tasarım: Tolga Kamil Avcı, Müzik : Aydın  Sarman , Burcu Güven, Uygulayıcı Yapımcı: Cesur Taş

Oyuncular Müfit Can Saçıntı, Rasim Öztekin, Begüm Öner, Ceyhun Fersoy , Ayda Aksel, Eser Eyüboğlu, Ahu Sungur, Eser Eyüboğlu, Hakan Bulut, Kemal Kuruçay , Gülnihal Demir, İlyas

Konu: Çökertme köyünde yaşayan, modern hayata sırtını çevirmiş olan Mustafaali (45) günlerini kitap okuyarak geçirmektedir. Çalışmaya karşı olan Mustafaali her türlü yaşamsal ihtiyacı için doğanın ona verdiği nimetlerden faydalanır. Cavit(55) ise İstanbul’da yaşayan zengin bir işadamıdır. Hayatı boyunca sürekli çalışmış olan Cavit’in tek derdi çalışmak, kazanmak ve birikim yapmaktır. Çökertme koyunda, Mustafaali’nin arazisini alarak butik otel yaptırmak isteyen Cavit’in hayatı, Mustafaali ile tanışınca altüst olur..

KUSURSUZLAR (2014)


Yönetmen
Ramin Matin Senaryo Emine Yıldırım Görüntü Yönetmeni Deniz Eyüboğlu Yapım Giyotin Film/Emine Yıldırım, Oğuz Kaynak Yardımcı Yapımcı: Ege Yıldırım, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Yardımcı Yönetmen: Alkım Özmen, Işık Şefi: Ersin Aldemir, Makyaj: Mehtap Saltık, Ses Kayıt: Oğuz Kaynak, Müzik: H. Barış Diri

Oynayanlar: Esra Bezen Bilgin (Yasemin), İpek Türktan (Lale), İbrahim Selim (Kerim), Mehmet Ali Nuroğlu Ferit), Suna Selen (Selma Teyze), Melih Düzenli (Tesisatçı Müslüm Usta), Bertrand Glosset (Turist)

Konu: Çeşme, İzmir. Mayıs’ın son günleri. Güneş şimdiden kavurmaya başlamış, geceler Çeşme’nin meşhur rüzgarıyla sarsılıyor. Turist sezonu daha başlamamış. İstanbul’dan gelen iki kız kardeş, Lale ve Yasemin bir kaç ay önce vefat etmiş anneannelerinin Sakızlıkoy’daki yazlığında tek başlarına kalıyorlar. Öykü; kardeşlik ilişkilerine, beraber büyümenin getirdiği rahatlığa, bu rahatlığın yarattığı güvenceye ve kan bağı haricinde çok az ortak yanı olan iki insan arasındaki ilişkiye dayanıyor. İki kardeş gün içinde, yarımadayı arabayla geziyor ve ıssız plajlarda uzanıp tembellik yapıyorlar. İlk başta her şey çok güzel gözüküyor, hava berrak, deniz pırıl pırıl ve belde huzurlu… Ancak bu ilişkide tuhaf bir gerginlik var. Yavaş yavaş sorular sorulmaya başlanıyor: Bu iki ş ehirli kadının Çeşme’ye gelmelerinin asıl sebebi nedir? Birbirleriyle alıp veremedikleri nedir? Aralarında sakladıkları sır su yüzüne çıktığında çok önemli bir karar vermek zorunda kalacaklar: Yollarını ayıracaklar mı, yoksa gerçekleri beraber mi göğüsleyecekler?

Ödüller

50. Antalya Film Şenliği2013)

► En iyi film : Kususrsuzlar

► En iyi yönetmen: Ramin Matin

► Film Yönetmenleri Derneği En İyi Yönetmen Ödülü : Ramin Matin

4. Malatya Uluslararası Film Festivali

► En iyi kadın oyuncu : İpek Türktan

9. Sadri Alışık Ödülleri2014

► En iyi kadın oyuncu : İpek Türktan 

KIZIM İÇİN (2014)

 

“Son Bir Kez Sarıl Bana” Senaryo ve Yönetmen Hakan Haksun Görüntü Yönetmeni Burak Kanbir Yapım Avşar Film/ Şükrü Avşar Yapım Koordinatör: Şevket Pamir, Kurgu: Akif Özkan, Sanat Yönetmeni: Levent Uysal,Yapım Amiri: Zuhal Öndemir, Yardımcı Yönetmen: Göksel Aydın, Müzik: Günay Uysal


Oyuncular: Yetkin Dikinciler (Tuncer), Eda Ece (Tuba), İnci Türkay (Banu), Berke Üzrek (Erkan), Hakan Altıner (Nahit), Güler Ökten (Şükran/Kendisi), Sefa Zengin (Tayfun Sav), İlayda Çevik (Ayça), Melahat Abbasova (Rukiye), Yakup Yavru, Emine Sarıkaya, Alpay Şayhan, Özhan Carda , Nihan Balyalı, Emin Önal, K. Uğur İlhan,


 Konu: Tuncer(44), yıllar önce karısından boşanıp, kendi hayatına yönelmiştir. Kızına duyduğu özlem dayanılmaz hale geldiğinde, evden ayrıldığı günden beri görmediği kızının peşine düşer.

Tuba artık bir genç kızdır ve 18 yaşını doldurmasına sadece üç hafta kalmıştır. Babasının varlığından habersizdir. Hiç ummadığı bir an, beklenmedik bir olayla, onu karşısında bulur.

Tuncer, ölmediğini ve babası olduğuna inandırmaya çalışır Tuba’ya. Tuba, inanıp inanmadığını belli etmese de bu tuhaf, deli dolu adamı kabullenmiş gibi görünür. Ancak yine de, birdenbire karşısına çıkan ve babası olduğunu iddia eden Tuncer’e nasıl davranacağını bilemez.

Baba sevgisine hasret geçen çocukluğunun ardından, hakkında hiçbir şey bilmediği, sormaya da cesaret dolu bambaşka bir aşkın hikayesi edemediği “Baba”, Tuba’yı hiç ummadığı bir yolculuğa çıkarır. Üstelik onun için her detayı düşünmüştür. Herkesin aklını karıştırabilecek, şaşırtıcı, büyülü bir dünyayı gözleri önüne serer Tuba’nın. Kızı tarafından yaşadığı dahi bilinmeyen vefasız bir baba olarak, yıllardır onu kızından ayıran her şeyi, kızına ulaşacağı yolun taşları yapmaya kararlıdır. Bir yandan duygusal, öte yandan bilinmezliklerle dolu manevralarla çıkar kızının karşısına.

Tuncer, son derece gizemli ve bir o kadar tuhaftır. Çok tanıdığı ve seveni vardır çevresinde. Hiç sır vermeyen, ne iş yaptığını açık etmeyen bir adamdır. Daha da garibi Tuba, Tuncer’le ilk kez gittiği her yeri ve yeni tanıdığı herkesi daha önceden biliyormuş hissine kapılır.

Tuba, bir türlü çözemediği babası hakkında bilgi sahibi olmak, onun sır perdesini aralamak için, içten içe çırpınmaktadır. Öte yandan kavuşmak için gün saydığı erkek, Tuncer’in de takibindedir. Aşk, Tuba’nın hiç ummadığı bir anda gelip onu bulacaktır.

Babasıyla hiçbir iletişimi olmayan bir kız...

Hayatta yaşanamayanlara hayıflanmak yerine, yaşanmış güzel anılar bırakmaya çalışan bir baba...

Kızı için her fedakarlığı yaptığını düşünen bir anne... “Babalık nedir, nasıl yapılır?” sorusunun cevabını arayanlara, ayrılıklar, kavuşamamalar, son pişmanlıklar ekseninde eğlenceli, komik, bol sürprizli ve duygu.

KIŞ UYKUSU (2014)

 

- Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan, Senaryo: Ebru Ceylan, Nuri Bilge Ceylan, Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki, Nuri Bilge Ceylan (Kurgu), Bora Gökşingöl (Kurgu), Gamze Kuş (Sanat Yönetmeni), Müge Kolat (Ortak Yapımcı), Muzaffer Yıldırım (Ortak Yapımcı), Sezgi Üstün (Uygulayıcı Yapımcı), Tamer Başaran  (Yapım Koordinatörü), Koray Kefal (Yapım Sorumlusu), Vural Uzundağ (Yönetmen Yardımcısı), Özgür Sevimli (Yardımcı Yönetmen), Serkan Gülgüler (Focus Puller), Altan Balta (Işık Şefi), Emel Erden (Sanat Yönetmeni yrd.), Andreas Mücke-Niesytka (Ses Tasarım)

Oyuncular: Haluk Bilginer (Aydın), Melisa Sözen (Nihal), Demet Akbağ (Necla), Ayberk Pekcan (Şoför Hidayet), Serhat Kılıç ( İmam Hamdi), Nejat İşler (İsmail), Tamer Levent (Suavi), Nadir Sarıbacak (Öğretmen Levent), Emirhan Doruktutan (İlyas), Mehmet Ali Nuroğlu (Otel Müşterisi Timur), Ekrem İlhan ( Atçı Ekrem), Rabia Özel (Fatma), Fatma Deniz Yıldız (Sevda), Masaki Murao (Erkek Japon Turist), Junko Yokomıza (Kadın Japon Turist), Gülsen Özbakan (Hamdi Anne), Özlem Erol (Aydın Hizmetçi), Güler Kılıç (Suavi Hizmetçi) Ali Kocaaslan (İstasyon Görevlisi), Hıdır Kılıç (İstasyondaki Adam) , Ali Kemer (İkinci Atçı), Mehmet Türke (Şişik), (Konuk 1), Özcan Görürgöz (Konuk 2), Merve Uzel (Konuk 3), Özge Önderoğlu Akkaya (Konuk 4), Hasan Kalcı (Konuk 5), Vahdi Ölmez (Konuk 6), Gamze Kuş (Konuk 7), Ozan Özmen

Konu: Kış Uykusu filmi, eski bir tiyatro oyuncusu olan Aydın'ın, Anadolu bozkırlarının ortasında, adeta bir kış uykusuna yatmış gibi görünen ıssız bir mekânda, kendisiyle, hayalleriyle, sevdikleri ve taşrayla kurduğu ve düşe kalka sürdürmeye çalıştığı ilişkilerini konu alıyor. Karı-koca ve kardeşlik bağları da dahil her türlü insan ilişkisinin, çaresizlik, hayal kırıklığı, önyargılar ve çıkışsızlıkla mühürlenmiş olan o ağır kapısını aralıyor...  Devamını Gizle

KIRIMLI (2014)

 

 Yönetmen: Burak Arlıel, Senaryo: Atilla Ünsal, Nil Güleç Ünsal, Görüntü  Yönetmeni: Feza Çaldıran, Vahit Yazıcı (Sanat Yönetmeni),  Akan Açıksöz (Digital Efekt), Kerem Uçar (Compositing), Rahmi Kukul (Uygulayıcı Yapımcı), Murat Akkaya (Işık Ekibi), Onur Erdoğan (Işık Asistanı), Mustafa Özdağ (Işık Asistanı),  Hamit Uyanır (Yapım Asistanı), Özge Eren (Yönetmen Yardımcısı), Alkım Özmen (Yardımcı Yönetmen), Serap Mekikçi (Yardımcı Yönetmen), Ömer Aytekin (Post-Prodüksiyon Asistanı), Ercan Küçük (Renk Düzenleme Asistanı), Cenk Erol (Renk Düzenleme), Fadim Üçbaş (Kostüm Sorumlusu) , Soner Koç (Ses Tasarım),   Hakan Dilber (Focus Puller), Deniz Arslan (Steadicam Operatörü), Deniz Arslan (Steadicam Operatörü), Cemal Cihan Kırlı (D.I.T. Operatörü), Halil Ercüment Çayır (D.I.T. Operatörü), Fadim Üçbaş (Kostüm Tasarım), Fadim Üçbaş (Kostüm Tasarım), Fadim Üçbaş (Kostüm Tasarım), Bülent Onuş (Kostüm Tasarım Asistanı), Barış Eskicioğlu (Cast Sorumlusu)

Oyuncular: Selma Ergeç (Maria Koseckhi ), Baki Davrak (Bauer), Bülent Alkış (Mustafa), Gülçin Santırcıoğlu (Anette), Burç Kümbetlioğlu (Kılıçbay ), Servet Bulut Bostan, Ali Barkın (Halil), Joshy Peters (Schultz), Suavi Eren (Gestapo), Murat Yıldırım (Sadık), Emre Şen

Konu: Rus devrimini takip eden yıllarda kültürel hak ve özgürlük alanlarının genişleyeceğini uman ancak tam tersine Rus milliyetçisi siyasetin baskısına maruz kalan Kırım’da doğmuştur Sadık Turan… Okula gittiği dönemde Kızıl Ordu’ya bağlı askerlerin sınıflara girip bundan böyle Türk alfabesi yerine Kiril alfabesini kullanacaklarını tebliğ etmesiyle sarsılan Sadık, kısa sürede milli kimlikleri dışında inançlarını yaşamalarının da engellendiğini, camilerin yıkıldığını görür. 2. Dünya Savaşı sırasında Kızıl Ordu safında subay olarak savaşan ve sonrasında Almanlara esir düşen Sadık Turan ve arkadaşları hayatta kalma mücadelesini verir…Sadık Turan bu süreçte hayatının aşkı Maria’yla tanışır. Sadık Kırım’ı kurtarma mücadelesinde Maria’yla birlikte yürüyecektir artık

 

KENDİME İYİ BAK (2014)

 

Yönetmen Ruhi Yapıcı, Serhan Arslan Görüntü Yönetmeni Jeff Dollen Yapım: Uğur Film Kurgu: Erdinç Özyurt, Sanat Ekibi: Kadir Yetkin,


Oyuncular: Aslı Tandoğan (Begüm), Begüm Birgören (Yeşim), Onur Öztürk (Emre), Zamire Zeynep Kasapoğlu, Selin Altay, Gökçe Özyol, Nilgün Kasapbaşoğlu,


Konu: Emre (Çağdaş O. Öztürk) ve Ye
şim (Begüm Birgören), düğünlerine bir hafta kala yoğun bir hazırlık içerisindedirler. Emrenin düğün öncesi davetiyeleri vermek için gittiği bir arkadaş toplantısında, eski sevgilisi Begüm'ün (Aslı Tandoğan) tekrar hayatına girip aklını karıştırmaya başlamasıyla Yeşim'le arası açılmaya başlar. Üstelik Begüm bu kez yanında Emre'nin hiç bilmediği sırları ve süprizleri de getirmiştir. Zamanı bu kadar daralırken, aşık olduğu iki kadının arasında kalan Emre'yi hiç tahmin etmeyeceği bir sınav beklemektedir.


Kendime İyi Bak”: Fazla gizem karın doyurmaz

“Issız Adam”ın (2008) tutmasıyla mı sayısı arttı bilinmez. Ama modern şehir insanının arasına sızan, genelde üstorta sınıfı ya da orta sınıfı gözlemleyen ticari aşk filmleri  karşımıza çıkmaya başladı. Bunlar arasında “Aşkın İkinci Yarısı” (2010) hikaye kurgusuyla oynaması, “Aşk Tesadüfleri Sever” (2010) ise reklam/video klip estetiği damarıyla bir yol açtı.

Bu yıl içinde çekilen “Bi Küçük Eylül Meselesi”nden (2014) sonra “Kendime İyi Bak” (2014) da bu ikisinin yapılarından besleniyor. Hikaye kurgusuyla oynarken eski aşk ile yeni aşkı orta noktada kesiştiren bir reklamcı öyküsüne uzanıyor. Onun dünyasına bakarken de siyahbeyaza da meyleden oynanmış renklerle görsel yapısını oluşturuyor. Adeta parlak perde geçişi izlenimi bırakan bir kurgu efektiyle, laytmotifiyle göz alıyor. Aslı Tandoğan, Begüm Birgören gibileriyle de bir ‘balmumu müzesi’ açmaya çabalıyor.

Aslında filme Çağdaş Onur Öztürk’ün ‘pis sakalla, rahatlıkla ve dağınıklıkla karizma yapma’ ötesinde bir tercih getirdiği söylenemez. Birgören, adeta ‘iyi model’ ya da ‘şöhretli dizi yüzü’ olduğu için seçilmiş. Aslı Tandoğan ise zaman zaman seyirciyi yeteneğiyle ayağa kaldırıyor. Ama “Bi Küçük Eylül Meselesi” gibi gizemine inandırabilen bir iş canlanmıyor.

Oyuncu arka planlı Serhan ArslanRuhi Yapıcı ikilisi senarist, görüntü yönetmeni, kurgucu tutarak aslında alçakgönüllü davranmışlar. 90 dakikada ‘kalp’imizi sürekli alarmda tutan bir duygusaldram kotarmak için kolları sıvamışlar. Ancak dramatik yapıyı gizeme yönlendirirken, flashbacklerde kaybolmuşlar. Dramatik çatırdamalarla yüzleşmek özdeşleşme sürecini zedelerken heyecan aşılamayı da zorlaştırıyor. Hatta bir erkek ile iki kadının yer aldığı gelgitlerle dolu ‘aşk üçgeni’, sadece özündeki ‘acı’ dolu taraflarıyla ayağa kalkabiliyor.

Bir süre sonra görüntülere ve malzemeye bakmak istiyoruz. Doğrusunu söylemek gerekirse siyahbeyazdan renkliye uzanırken serbest takılan ‘renk işleme/düzeltme’ sürecinin abartılması fazlasıyla göze batıyor. O koltuğa getirilen Amerikan video filmi arka planlı görüntü yönetmeni Jeff Dollen da ikinci sınıf bir reklam yönetmeni katkısı vermiş. Zira her sahnede renklerin sürekli değişmesinin filmin dinamizmine, konformist tiplemelerine veya sevgi yüklü tonuna herhangi bir faydası olmuyor. Aksine boşa boyanmış kareler zamanla bizi yormaya başlıyor. Bu noktada Claude Lelouch’un aşk filmi başyapıtı “Bir Kadın ve Bir Erkek”ta (“Un Homme et Une Femme”, 1966) siyahbeyaz ve renkli pelikülü kullanma, ayrıştırma özenine aklımız gitmiyor değil…

İkili, oyunculardan performans alırken ‘mizansen kurma’ konusunda beceriksiz duruyor. Senaryonun aşamaları ise hiç de sahici ayraçlarla seyirciyi ayağa kaldıramıyor. Böylece izlerken kare kare veya güzel oyunculardan keyif aldığımız ama sinemasal açıdan içine giremediğimiz bir iş canlanıyor. Evlilik, doğum, bebek, anne gibi kavramların reenkarnasyona, dostluğa, mateme uzanan sürprizli süreçleri inandırıcı olamıyor. 90 dakikanın olası ‘enerji’sine uyum sağlayamıyor.

Oyuncuyönetmenler belli ki dramatik yapının da göstere göstere olmasa da gizli kurallarla bizi etkisi altına alması gerektiğini unutmuşlar. Kendilerini alımlı görüntüye, rengarenk dünyaya kaptırmışlar. Reklam estetiğini ciddiye almamışlar. Geçmişi araştırırken çıkan kitsch ‘animasyon kuş’ da dahil olmak üzere her şey ‘gizem olsun diye rastgele bağlanmış’ gibi duruyor. Reklam ofisindeki yan karakterlerden arkadaşlarla muhabbetlerdeki hikaye kurgusu hamlelerine kadar… ArslanSarıcı ikilisi flashbackleri idare etmenin sürekli bir es koyup seyirciyi hayrete düşürmek olduğunu düşünmüşler. Ama işin aslı karakterlerin ilişkilerini, zeki mizansenleri, kurgu hamlelerini veya nokta atışı diyalogları araya sokarak sinemasal bir sonuç almak olmalıydı. (Kerem Akça/ Habertürk)

 


KARINCA KAPANI (2014)

 

     Yönetmen Fırat Tanış Senaryo Fırat Tanış , Cüneyt Uzunlar Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapım Siyah Perde/Arif İlke , Bilal Kalyoncu Uygulayıcı Yapımcı: Şükrü Üçpınar, Kurgu: Fırat Tanış, Onur Doğan, Sanat Yönetmeni: Duygu Dündar, Yapım Sorumlusu: Esra Gorgün, Leyla İbiş, Yapım Asistanı: Taylan Işıklar, Set Amiri: Avni Erdoğan, Set Asistanı; Bilal Alpi, Zülküf Asutay, Erdi Ertaş, Eren Can, Uğur Can Akar, 1. Yönetmen Yardımcısı: Erkin Cihan Karuserci, Reji Ekibi: Dilay Ekmekçioğlu, Sara Yücel, 1. Kamera Asistanı: Melik Uslu, Focus Puller: Erdem Yılmaz, Panther Operatörü: Burak Ballı, Steadicam Operatörü : Kenan Bal, Ahmet Veysioğlu, Set Fotoğrafları: Onur Doğan, Kamera Arkası: Onur Doğan, Işık Şefi: Özer Çalık, Işık Asistanı: Arif Bilbay, Bestboy: Ali Şimşek, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Reyhan Acar, Kostüm Sorumlusu: Buket Engin, Sanat Asistanı: Reyhan Acaar, Tamer Serkan Subaşı, Kostüm Asistanı: Elvan Bektaşoğlu, Makyaj: Nurhayat Özelçi, Kuaför: İsmail Savaş, Ses Operatörü: Özcan Öz, Boom Operatörü: Altuğ Arpakuş, Işık: V Işık, Stüdyo: Cinepark


Oyuncular: Fırat Tanış (Galip),Cüneyt Uzunlar (Güven Sarıselimoğlu), Neslihan Yeldan (Münevver Sarıselimoğlu), İdil Vural (Özgür), Mesut Yar (Televizyon Programcısı), Eşref Kolçak (Güven'in Babası), Emre Kınay (Boks Antrenörü), Bahtiyar Engin (Boks Antrenörü), Sertaç Ayvaz (Boks Hakemi), Erdi Ertaş (Boksör),


Konu: Sinema filmlerinden ve dizilerden tanıdığımız bol ödüllü oyuncu Fırat Tanış, Karınca Kapanı filmi ile bu sefer yönetmen olarak karşımıza çıkıyor. Fırat Tanış’ın ilk kez yönetmen koltuğunda oturduğu ve aynı zamanda başrolünde yer aldığı “Karınca Kapanı” nın hikayesi kısaca şöyle:

Güven Sarıselimoğlu, başta inşaat olmak üzere birçok alanda yatırımları bulunan ülkenin en büyük holdinglerinden birinin sahibidir. Mutsuz bir evliliği olan ve sürekli kocasının göz hapsinde tutulan Münevver Sarıselimoğlu, eşi Güven’den kurtulmak ve ondan intikam almak için bir mafya babasından, Galip’ten yardım ister. Galip kimsenin öngöremeyeceği bir plan yapar ve böylece sadece kapandaki bu üç insanın değil bütün ülkenin kaderini değiştirecek bir hesaplaşma başlar..

 

İTİRAZIM VAR (2014)-

 

 Yönetmen Onur Ünlü Senaryo Onur Ünlü , Sırrı Süreyya Önder Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapımcı U10 Film/Onur Ünlü Kurgu : Emre Boyraz , Sanat Yönetmeni: Nadide Argun, Kostüm Tasarım: Hilal Sezer, Yardımcı Yönetmen: Erkan Tunç, Makyaj: Derya Ergün, Ses Kayıt: İbrahim Gök, Ses Miks: Orçun Kozluca, Müzik Okan Kaya, Taner Yücel, Ahmet Kenan Bilgiç

Oyuncular: Serkan Keskin (Selman Bulut), Hazal Kaya (Zeynep Bulut), Büşra Pekin (Nebahat Kuzu), Öner Erkan (Gökhan Sevinç),Osman Sonant (Cihan Demir), Serdar Orçin, Umut Kurt, Özgür Çevik, Mustafa Kırantepe, Güler Ökten, Sırrı Süreyya Önder , Tansu Biçer, İmam Selman Bulut, polisin pek de ilgilenmediği cinayeti çözmek için kolları sıvar. Ancak imamın yöntemleri de kendisi kadar sıra dışıdır.

ÖDÜL:

33. İstanbul Film Festivali (5-20 Nisan 2014)

►En iyi yönetmen ; Onur Ünlü (Altın Lale)

►En iyi erkek oyuncu :Sekan Keskln



İKSİR "DEDEMİN SIRRI" (2014)

 

 - Yönetmen Birkan Uz Senaryo Arzu Yurtseven, Murat Ferhat, Görüntü Yönetmeni Ferhat Öçmen, Dekor Tasarım 
Erhan Alabaş Yapım Sorumlusu Şevket Pamir Yapım Asistanı Emre Tülün (Set Amiri Cesur Akkum) Sponsor Sorumlusu Bade Dikmen 2. Yardımcı Yönetmen)    Kenan Öztürk 1. Yönetmen Yardımcısı Ahmet Burçin Kılıç 2. Yönetmen Yardımcısı Efe Pamir  Koordinasyon Gizem Yaman Kamera Asistanı Mesut Gedük, Gökhan Güzeler Sanat Asistanı Billur Melis Koç Ses Kayıt Ferit Karabina Uygulayıcı Yapımcı Hakan Danış  KurguAydın Karabulut

Oyuncular: Keremcem Dürük (Keremcem), Oğuz Oktay (Dede), Seda Güven (Şenay), Cansu Tosun (Buse), Bülent Şakrak (Ökkeş), Bülent Çolak (Sefer)

Konu: Kerem ünlü bir rock yıldızıdır. Ailesini genç yaşta kaybetmesinden dolayı kız kardeşi Buse ile birlikte, ona dedesi bakmıştır. Dedeleri, hayvanlar üzerinde çeşitli deneyler yapan bir bilim adamıdır. Bir gün hayvanlarla konuşmaya ve onlara hükmetmeye yarayan bir iksir yapar. Ancak şeytani güçlerine eline geçmemesi için buluşunu herkesten saklar, yardımcısı Ökkeş hariç. Geçinemeyen iki kardeşi ayırıp Buse ve Puspus’u kaçıran Ökkeş, iksiri ele geçirerek dünyanın hakimi olmak istemektedir…

 

HAYAT SANA GÜZEL (2014)

 

    Yönetmen Murat Şeker Senaryo Gül Abus Semerci Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapımcı Erler Film/Türker İnanoğlu Genel Koordinatör: Yılmaz Ekmekçi, Uygulayıcı Yapımcı: Zeynep Güzeldoğu, Yapım Ekibi: Volkan Kaya, Reji Ekibi; Caner Keçeci, Panther Operatörü: Fatih Akyıldız, JimmyJib: İsmail Aydın, D.I.T. Operatörü: Türker Yavaş, Online Kurgu ve Ngatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Asistan: Onur Erdoğan

Oyuncular: Şevket Çoruh, (Azmi), Hande Katipoğlu (Behiye),Tuba Ünsal (Nurcan), Timur Acar (Taner), Burak Sağyaşar (Selim), Hakan Bilgin ( Mustafa), Dilber Ay (Satı Ana)

Konu: İstanbul’un büyük inşaat şirketlerinden birisinin sahibi olan Azmi, Güneydoğu Anadolulu toprak ağası çok zengin bir ailenin oğludur. Doğduğu toprakların geleneklerine sıkı sıkıya bağlıdır. Güzel eşi ve oğluyla birlikte, yolunda giden mutlu bir evliliğe sahiptir.

Behiye, eşine sadık 3540 yaşlarında havalı bir sarışındır. Anadolu yaşantısından İstanbul şehir yaşantısına Azmi’den daha kolay adapte olmuş cemiyet hayatına katılmış ve kocasıyla uyum içinde yaşayan alışveriş meraklısı bir kadındır.

Azmi’nin baş edemediği sürekli kâbusu ‘’ölüm korkusu’’dur. Bu yüzden etrafındaki herkesin hayatını da cehenneme çevirir. Çocukluktan beri en yakın arkadaşı Doktor Mustafa’dır. Günlük hayatında yaşadığı en küçük olumsuz olayda bile’’ölüm korkusu’’ ile soluğu onun yanında alır.

“Hayat Sana Güzel”: Yeni Türkiye’nin sonradan görmeleri

Zirveye yıllar önce çıkan, orta yaşlı sonradan görme Azmi’nin hikayesi tam bir sosyal taşlama… Şevket Çoruh’un incelikli aksanından mucizevi kavrama gücüne kadar müthiş bir oyunculukla yetenek gösterisi yapması bu çekici kişiyi donanımlı hale getiriyor. “İnşaat”ta (2003) yine Çoruh’un performansıyla anlam kazanan, zorla suça sürüklenen inşaat işçisi Sudi’nin sanki patronu canlanıyor. “Hayat Sana Güzel, yakın zamandan örneklemek gerekirse bir nevi ‘Para Avcısı’ ve Muhteşem Gatsby’nin Yeşilçam komedisi versiyonu

Hande Katipoğlu, Tuba Ünsal iyiler. Timur Acar ve Dilber Ay’dan şüpheliyim. Ama Çoruh ile Hakan Bilgin gayet iyi işliyor. Şeker’den alışık olduğumuz vasat Yeşilçam izlencesi kendi yağında kavrulurken keyif veriyor.

Araştırma sürecinden Türkiye’de eşcinsel olmaya uzanan çok farklı açılımlarla ilerliyor. İşin doğrusu dedektif tiplemesi hiç oturaklı değil. Timur Acar ile Çoruh’un eşcinsel ilişki varsayımı da işlemiyor. Feminist ve eşcinsel kesimler sinirlenir mi bilinmez. Ama Şeker sadece güldürürken kaliteyi de unutmayan bir Yeşilçam işçiliğine imza atıyor. Sinema perdesine armağanı ise “Arkadaşım Max”ten (2013) sonra bir kez daha Hande Katipoğlu.

Sinemasal sorunlar elbette var. Örneğin intihar teşebbüsü sahnesinde aşağıdakilerle yüzleşmenin ‘yaratıcı coğrafya’yla bile inandırıcı olması mümkün değil. Geçmişin Yeşilçam filmlerinde bu gibi devamlılığı çözmek için bin dereden su getirmenin gerektiği sahneler akla geliyor. Yanlış anlaşılmalar da ‘Çakallarla Dans’ kadar sınırları zorlamayınca sırıtıyor. “Aşk Tutulması” (2008) ve “Aşk Geliyorum Demez” gibi belli bir samimiyeti yakalayan Şeker filmlerinin arasına girse de, Hollywood’la ilişki kuran “Arkadaşım Max”in yamacına yerleşemiyor “Hayat Sana Güzel”. (Kerem Akça / Habertürk)

 

HADİ İNŞALLAH (2014)

 

Yönetmen Ali Taner Baltacı, Senaryo: Murat Kaman, Emrah Kaman, Yapım 25 Film, Yapımcı: Koray Şahin, Fırat Parlak, Görüntü Yönetmeni: Özgür Eken, Müzik: Atakan Ilgazdağ, Sanat Yönetmeni: Vahit Yazıcı, Kostüm Tasarım: Serap Vreskala, Saç ve Makyaj tasarım: Derya Ergun, Kurgu: Erhan Acar, İlker Özcan, Ses: Samet Kılıç, Cast Direktör: Rezzan Çankır, Yardımcı Yönetmen: Simin Sinkil, Yapım Koordinatörü: Yahya Temeroğlu, Yapım Sorumlusu: Uğur Turhan, Yönetmen Yardımcıları : Tuba Tuğçe Çzşen, Gökfeniz UJslu, Çağatay Yüce, Merve Baydar, Yapım Yardımcıları : Mert Tepeören, Çağdaş Altun, Tunay Polat, Ruhan Tayfun Yavaşer, Ayhan Atasoy, Erhan Demir, Işık Şefi: Feramuz Tuna , Set Amiri Sadun Demirkapu, Sanat Yönetmeni yardımcısı: Burak Yıldırım, Tuncay Özcan, Şencan Buse Öngen, Hilal Aytemur  2. Kamera Operatörü: Yağız Yavru, Murat Karabina, Kamera Asistanları: Eren Yıldız, Barış Yılmaz, Anıl Yemelek, Fatih Özaydın,  2. Kamera asistanları : Gürol Beşer, Ertaç Koçak, Dijital görüntü teknisyeni: Müge Alper, Video Asistanı: Mehmet Ali Köroğlu, Jale Devrim, Işık Teknisyeni: Arif Kanber, Hüseyin Koç, Tolga Erbay, Asım Genç, Turancan Tuztaş, Ses Ekipmanı: Levent İntepe Ses, Boom Operatörü: Erhan Sancar, Kostüm yardımcıları: Miray Gürsoy, Hamide Arık, Tuğçe Öztürk, Merve Durak Makyöz:  Aslıhan Cansun, Tuğba Çolakoğlu, Makyöz YUardımcısı: Zeyni Çakırca, Kuaför: Mehmet Tekin, Kuaför yartdımcısı: Zeyni Çakırca, Cast: Luden Casting, Şafak Fişek, İzmir Güzeli, Toraman Casting, Life Casting, Batum Ajans, Yerel cast sorumlusu: Aysel Çankır, Set Teknisyeni Bayram Bal, Bora Temur, Emre Araboğan,Grip Operatörü: Caner Aksoy, Mustafa Arslan, Grip Asistanı: Enver Gümüş, Steadicam Operatörü: Ali Küçük, Steadyam asistanı: Erdem Ebrem, Post Prodüksiyon sorumlusu: Derhan Okay, Afiş Tasarım: Emre Erdem, Buğra Atıcı, Belgesel Kameramanı: Tarık Barut, Taner Dalkılıç, Set Fotoğrafları: Bahadır Tanrıöver, Sponsor sorumluları: Meltem Parlar, Selin Burcu, Gündoğan, Gamze Toplu Acar, Yapım sorumlusu: Cengizhan Fidan, Yapım yardımcıları: Özgür DEmir, Yiğit Ekici, Cihan Sultanoğlu, Cafer Engin, Laboratuar teknik yöneticisi: Mustaf Koç, Kopya Baskı: Ersan Gümüş, Ayhan Kısa, Film Yıkama: Selahattin Turgut, İlhan Özkan, Cihan Kılıç, [1]

Oyuncular : Büşra Pekin (Pucca), Murat Boz (Pekmez), Müjde Uzman (Bayan Kaltak), Şinasi Yurtsever (Hasan), Cezmi Baskın (Baba), Hülya Gülşen (Hala),İdil Dizdar (Zadi), Aydan Taş (Kızıl), Yardımcı oyuncular Canan Öner (Pekmez anne) Emrah Kaman (Ankaralı) Sinan Çalışkanoğlu (bardaki adam) Erman Akgül, Yağmur Sarıgöl, Cem Bahtiyar, Özgür Can Öney, Ali Beyat (Aşçı Rüstem) İbrahim Coşkun (Biz TV Kanal Md) Sırrı Sarıışık (belediye başkanı) Sencer Sağdıç (fil bakıcısı) Şenay Bozoklar,  Hala arkadaşlar : Güner Akkoyunluer, Aynur Kesecioğlu, Özgür Uslu, Talia Hamza, Deniz İklbal Toksoy, Pucca Lise arkadaşları: Ekin Eda Kaş, Fatma Varnal, Bayan Kaltak Arkadaşlar: Senem Eren, Ayşe Uzunkuyu, Ece Yıldız, Gölgem Erkmen, Tuüba Ayaz,Yağmur Karakaya, Pucca sebze arabalı sevgili: Muratcan Geçer, Çocuk oyuncular: Elif Beyat, Ahmet Enes Yağcı, Bahar Süsler, Ali Berk Demirbalta, Timuçin Taner Ekinci, Berke Acar, Doğukan Turan, Mustafa Kemal Polat, Yunus Emre Efe, Aybğke İrem Fıçıcı, Ada Bilgin, Mira Havlucu, Melek Erebilgin (Alçılı kız) Çiğdem Tunaşar (domat teyze) Elmaz Akgül (Çamaşır Asan Teyze) Tamay Ustaıoğlu (otobüsteki teyze) Levent İntepe (garson) Özgür Eken (kurtarma görevlisi) Feramuz Yuna (baloncu eros amca), Fulya Demirci, Tolga Çevik (Punk torunlar) Striptizciler: Lazzaro Alberto, Castro Cardenas, Cem Karakoyun, Koray Çiçek (cenaze töreni sunucusu) Ali Çimen (Cenaze Töreni Komutan 1), Hami İlçin (Cenaze Töreni Komutan 2), Okan Korkmaz (hava durumu sunucusu), Derya  Soyal Cenaze memuru eşi), Nazifr Nalan Özder (Gelinlikçi) Nazmiye Arda (organizatör), Gençer Genç (otobüs muavini) Esat İkiz (murat Boz dublörü) Binnaz Yıldız (Büşra Pekin dublör) Ufuk Kolçak (düğün güvenlik), Semih Akkoyunluer (Müzisyen), İrfan Ünsal (Müzisyen),



 [1] Öykü
ve karakterler, Pucca'nın "Küçük Aptalın Büyük Dünyası" adlı kitabından serbest uyarlanmıştır.

 

HALAM GELDİ (2014)

 

 Yönetmen Erhan Kozan Senaryo Evrim Kanpolat Görüntü Yönetmeni Emre Konuk Yapım 5. Boyut Stüdyoları/ Sami Dündar , Abdullah Yalçın Uygulayıcı Yapımcı: Ebru Levent Hamamcıoğlu, Sanat Yönetmeni: Burhan Türk, Dekor: Tolga Dinç, Yapım Ekibi: Tamer Gende, Set Amiri: Tamer Gende, Yardımcı Yönetmen: Zeliha Orman, Çiğdem Girgin, Reji Koordinasyon: Gamze Karasu, 2. Ekip Görüntü Yönetmeni: Uğur Kaplan, Kamera Asistanı: İsmail Hakkı Ceyhun, 2. Kamera Asistanı: Sercan Sert, Focus Puller: Gürol Beşer, D.I.T. Operatörü: Selim Çetintaş, Müzik: Ercüment Vural, PostProdüksiyon Sorumlusu: Selim Çetintaş, Yardımcı Sanat Yönetmeni: Uğur Oktan, Dekor Şefi: Tolga Dinç, Ses Tasarım & Final Miks: Meriç Erseçgen,

Oyuncular: Burçin Terzioğlu , Tugay Mercan, Onuryay Evrentan , Necip Memili, Dilek Çelebi, Ümit Çırak, Sedat Mert, Turgay Tanülkü, Şefika Ümit Tolun, Berke Hürcan, Nesrin Üstkanat, Erkan Kabakçıoğlu, Cemal Gönen, Metin Soltay, Miray Akay, Kosta Kortidis (Chronis), Manolis Sormainis (Yüzbaşı)

Film, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin Ezan seslerine Kilise çanının, Türk müziğine Yunan ezgilerinin eşlik ettiği, Diyarbakırlı Türklerle Kıbrıslı Türklerin bir arada yaşadığı sınır köyü AKINCILAR’da geçiyor. (Sınırdaki köy Rum köyü Limya Lympia)

GULYABANİ (2014)

 

    Yönetmen Orçun Benli Senaryo Orçun Benli , Alptekin Öztürk Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapımcı Muhteşem Film/ Muhteşem TözümYapım Asistanı: Selçuk Benli, Yardımcı Yönetmen: Melodi Tözüm, Panther Operatörü: Fatih Akyıldız, JimmyJib : İsmail Aydın, Berkan Bener Adıgüzel, D.I.T. Operatörü: Eray Öksüzoğlu, Işık Asistanı: Onur Erdoğan, Ses Tasarım & Final Miks, Meriç Erseçgen,

Oyuncular: Deniz Uğur (Güneş), Melike Öcalan (Aslı), Didem Balçın (Yasemin), Kenan Ece (Murat), Cüneyt Arkın (Şahin Bey), Perihan Savaş (Falcı Kadın), Ceyda Ateş (Duygu), Merve Oflaz (Köylü Kız), Mustafa Üstündağ (Kadir), Sarp Bozkurt (Samet), Hasan Küçükçetin (Gulyabani), Orhan Ekşin (Orik), Yunus Güner Yiğit), Serkan Genç (Hasan)

Konu: Dört kadın, fantastik bir filmin senaryosunu yazmak üzere korku dolu bir ormanda yer alan av evine gider. Dört güzel Kadın, atmosferi soluyup mekânı keşfetmeye çalışırken, peş peşe beklenmedik olaylarla karşılaşırlar ve kendi korkuları ile yüzleşmek zorunda kalırlar

GÜLCEMAL (2014)

 


 Yönetmen
Özgür Selvi Senaryo Peker Açıkalın Görüntü Yönetmeni Bahadır Eren Yapım Uğur Film/Cüneyt Turgut Mekan Sorumlusu: Ömer Faruk Akkuş, Kameraman: Tuncay Ocak, Negatif Kayıt; Çağlar Özlek

Oyuncular: Peker Açıkalın (Gülcemal), Merve Sevi, Levent Tülek, Cem Kılıç, Haldun Boysan, Mehtap Bayrı , Hüseyin Elmalıpınar, Emre Melemez, Yılmaz Gruda ,

Konu: Film, doğada yalnız başına yaşayan Gülcemal’in hiç görmediği babasından kalan mirasın ardından başına gelen komik, tehlikeli ve çılgın olayları konu alıyor.

GÖL ZAMANI (2014)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Cafer Özgül,  Görüntü Yönetmeni:Ali Özel,  Sanat Yönetmeni:  Fırat Çete, Işık:  Murat Aşık, Ses:  Bülent Kılıç, Kurgu:  Erkan Tekemen, Müzik/Besteci: Yurdal Tokcan, Yardımcı Yönetmen: Özgür Sevimli, Kostüm Tasarım:  Serdar Başbuğ      


 Oyuncular: Emre Canpolat ( Refik), Begüm Birgören ( Elif), Cemil Büyükdöğerli ( Ahmet),    Didem Balçın (Şahika),  Mehmet Atay ( Haşim),  Hakan Salınmış ( Bayram),    Deniz Bolışık (Selmin),    Ayşegül Ünsal (Mahi),  Burhan Efe Erkekli (Genç Refik),
 Aslıhan Kapanşahin (Genç Elif), Lale Başar (Seniha )


Konu: 1930‘ların Türkiye’si...Ülke Atatürk Devrimleri’ne geçişin acemiliklerini yaşamaktadır. Tıbbiyeden mezun olan iki arkadaş Ahmet ve Refik 19. yy. romantiklerine özenerek Anadolu’yu gezmeye çıkarlar. Yolları Ege’de bir kasabaya düşer ve eski İttihatçılar’dan Haşim Bey onları konağında misafir eder. Haşim Bey’in kızı Elif, insanlardan kaçan melankolik bir kızdır. O gece göl kenarında Refik ile karşılaşır ve aralarında bir aşk başlar. Kafası yeni fikirlerle dolu olan Refik'in aşk konusunda da kafası karışıktır