Powered By Blogger

20 Ekim 2024 Pazar

HAYAT SANA GÜZEL (2014)

 

    Yönetmen Murat Şeker Senaryo Gül Abus Semerci Görüntü Yönetmeni Vedat Özdemir Yapımcı Erler Film/Türker İnanoğlu Genel Koordinatör: Yılmaz Ekmekçi, Uygulayıcı Yapımcı: Zeynep Güzeldoğu, Yapım Ekibi: Volkan Kaya, Reji Ekibi; Caner Keçeci, Panther Operatörü: Fatih Akyıldız, JimmyJib: İsmail Aydın, D.I.T. Operatörü: Türker Yavaş, Online Kurgu ve Ngatif Kayıt: Çağlar Özlek, Işık Asistan: Onur Erdoğan

Oyuncular: Şevket Çoruh, (Azmi), Hande Katipoğlu (Behiye),Tuba Ünsal (Nurcan), Timur Acar (Taner), Burak Sağyaşar (Selim), Hakan Bilgin ( Mustafa), Dilber Ay (Satı Ana)

Konu: İstanbul’un büyük inşaat şirketlerinden birisinin sahibi olan Azmi, Güneydoğu Anadolulu toprak ağası çok zengin bir ailenin oğludur. Doğduğu toprakların geleneklerine sıkı sıkıya bağlıdır. Güzel eşi ve oğluyla birlikte, yolunda giden mutlu bir evliliğe sahiptir.

Behiye, eşine sadık 3540 yaşlarında havalı bir sarışındır. Anadolu yaşantısından İstanbul şehir yaşantısına Azmi’den daha kolay adapte olmuş cemiyet hayatına katılmış ve kocasıyla uyum içinde yaşayan alışveriş meraklısı bir kadındır.

Azmi’nin baş edemediği sürekli kâbusu ‘’ölüm korkusu’’dur. Bu yüzden etrafındaki herkesin hayatını da cehenneme çevirir. Çocukluktan beri en yakın arkadaşı Doktor Mustafa’dır. Günlük hayatında yaşadığı en küçük olumsuz olayda bile’’ölüm korkusu’’ ile soluğu onun yanında alır.

“Hayat Sana Güzel”: Yeni Türkiye’nin sonradan görmeleri

Zirveye yıllar önce çıkan, orta yaşlı sonradan görme Azmi’nin hikayesi tam bir sosyal taşlama… Şevket Çoruh’un incelikli aksanından mucizevi kavrama gücüne kadar müthiş bir oyunculukla yetenek gösterisi yapması bu çekici kişiyi donanımlı hale getiriyor. “İnşaat”ta (2003) yine Çoruh’un performansıyla anlam kazanan, zorla suça sürüklenen inşaat işçisi Sudi’nin sanki patronu canlanıyor. “Hayat Sana Güzel, yakın zamandan örneklemek gerekirse bir nevi ‘Para Avcısı’ ve Muhteşem Gatsby’nin Yeşilçam komedisi versiyonu

Hande Katipoğlu, Tuba Ünsal iyiler. Timur Acar ve Dilber Ay’dan şüpheliyim. Ama Çoruh ile Hakan Bilgin gayet iyi işliyor. Şeker’den alışık olduğumuz vasat Yeşilçam izlencesi kendi yağında kavrulurken keyif veriyor.

Araştırma sürecinden Türkiye’de eşcinsel olmaya uzanan çok farklı açılımlarla ilerliyor. İşin doğrusu dedektif tiplemesi hiç oturaklı değil. Timur Acar ile Çoruh’un eşcinsel ilişki varsayımı da işlemiyor. Feminist ve eşcinsel kesimler sinirlenir mi bilinmez. Ama Şeker sadece güldürürken kaliteyi de unutmayan bir Yeşilçam işçiliğine imza atıyor. Sinema perdesine armağanı ise “Arkadaşım Max”ten (2013) sonra bir kez daha Hande Katipoğlu.

Sinemasal sorunlar elbette var. Örneğin intihar teşebbüsü sahnesinde aşağıdakilerle yüzleşmenin ‘yaratıcı coğrafya’yla bile inandırıcı olması mümkün değil. Geçmişin Yeşilçam filmlerinde bu gibi devamlılığı çözmek için bin dereden su getirmenin gerektiği sahneler akla geliyor. Yanlış anlaşılmalar da ‘Çakallarla Dans’ kadar sınırları zorlamayınca sırıtıyor. “Aşk Tutulması” (2008) ve “Aşk Geliyorum Demez” gibi belli bir samimiyeti yakalayan Şeker filmlerinin arasına girse de, Hollywood’la ilişki kuran “Arkadaşım Max”in yamacına yerleşemiyor “Hayat Sana Güzel”. (Kerem Akça / Habertürk)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder