Senaryo ve Yönetmen: Senem Tüzün, Görüntü Yönetmeni: Vedat Özdemir, Yapım: Olena Yershova, Adam Isenberg, Senem Tüzen, Metin Çelik (Sanat Yönetmeni), Gökhan Özgül (Işık Şefi), Valia Tserou (Ses Tasarımı), Senem Tüzen Adam İsenberg, Yorgos Mavropsaridis (Kurgu), Nikos Moutselos, (Ortak Yapımcı) Barış Yıldırım (Uygulayıcı Yapımcı), Abraham Pirchi, Sevil Demirci, (Yardımcı Yapımcı), Ahmet Şahin, Mertcan Uysal (Yapım Asistanı), Akın Güngör, Özgür Sevimli (Yardımcı Yönetmen), Mecnun Çinkaya, Vural Uzundağ (Yönetmen Asistanı), Tunç Eser. Kamera Asistanı), Gürkan Özkan, Tufan Kılınç (Focus Puller), Esra Bahat (Kostüm) , Dilber Maltaş (Kostüm Asistanı), Can Çelik(Sanat Yönetmeni Ass.), Tunç Ergüden (Prop Tasarımcısı), Gürkan Özkaya (Ses Operatörü), Leandros Ntounis (Miksaj), Usal Onan Karagözoğlu (Ses Kayıt), Sedat Polat (Dublaj Kayıt), Onur Erdoğan (Işık Asistanı), Ramazan Kayar Zafer Obanekkpınar, Set Amiri), Emin Akpınar (Ön Hazırlık Mekan Araştırmacısı), Ezgi Baltaş, Nuray Saygınöz (Kast Direktörü), Süleyman Gökmen (Senkron), Manos Chamilakis (Renk Düzeltme), Çağrı Özbal (Ön Gösterim Renk Düzeltme), Jean Michel Boublil, Jack Dunn (Görsel Efekt
Oyuncular: Esra Bezen Bilgin (Nesrin),
Nihal Koldaş (Halise), Fatma Kısa (Emine), Semih Aydın (Halil), Habibe Doygun
(Habibe Abla), Sıdıka Çınar (Komşu), Nuriye Durkan (Komşu), Selvet Uysal (Komşu)
Konu: Film, genç bir yazar
ile annesi arasındaki ilişkiyi anlatır. Nesrin, eşinden boşanmıştır. Romanını
yazmak üzere vefat etmiş olan anneannesinin İç Anadolu’daki evine taşınır.
Annesi Halise de Nesrin’in peşinden bu köy evine yerleşir. Halise ile köy
ahalisi Nesrin’in yaşama biçimine müdahale eder. Nesrin’in yazma sürecini
sekteye uğratan bu süreç, Nesrin’i çıkışsız bir duruma sürükleyecektir. (Tuba
Deniz - TSA)
& Bu yıl büyük kısmının iptali ile düzenlenen 22. Adana Altın Koza
Film Festivali'nde ödüllere boğuldu. SİYAD en iyi film ödülü, film yönetmenleri
en iyi yönetmen ödülü ve Nihal Koldaş'a en iyi kadın oyuncu ödülü ile
dikkatleri ziyadesiyle üzerine çekti Ana Yurdu.... Tüm bu filmlerin içinde bir
adım öne çıkan Ana Yurdu çiçeği burnunda yönetmenimiz Senem Tüzen'in ilk uzun
metraj filmi...
Eşinden ayrılmış ve kafasını toplamak, yazabilmek için
anneannesinin köyüne kaçmış yazar Nesrin ile peşinden gelen annesi Halise'nin
giderek gerilen ve kopma noktasına gelen ilişkilerinin hikayesi.
Başlarda Nesrin annesine tatlı dille ve imalarla o evdeyken
kitabını yazamayacağını anlatmaya çalışır. Ancak annesi kendince ona yardım
etmek hatta onu arındırmak ve kurtarmak için onunla kalması gerektiğine inanmaktadır.
Günahkar olarak gördüğü kızı Nesrin'in yaşamına kontrolsüzce mudahale eden
annesi, kendi geleneklerine ve köylü çevresinin batıl yaklaşımına direnemez, yenik
düşer. Kızına baskıyı arttırır...
Yönetmen filmde annenin kızı üzerindeki baskı hissini batıl
inançlar ve dini öğelerle nasıl ustaca kurduğunu anlatıyor. Anne filmde içine
girdiği dinsel ve "çevre ne der" odaklı paranoyası ve kurnazlıkları
ile kızının yaşamına saldırır ve onu sindirmek ister. Nesrin entellektüel bir
yazardır ve aslına bakarsanız olan her şeyin farkındadır. Ama savaşmaz,
savaşamaz ve annesinin kendisine yaklaşımını ve patolojik kişiliğini anlamaya
çalışır. Nesrin'in annesini anlama çabası anne kız ilişkisini giderek içinden çıkılmaz
gerilimlere çeker. Anne her seferinde bu anlama çabasını ustalıkla Nesrin'e
karşı kullanacaktır.
Dinsel saplantılar, anne üzerinden ailenin ve çevrenin boşanmış
bir kadına bakışına ve onunla tehlikeli sulara sürüklenen ilişkisine bakıyor
film... Ama bunu uzun süren diyaloglarla yapmıyor, etkileyici mekan ve ışık
kullanımları ve çok başarılı oyunculuklarla bu etkiyi bir sine-masal yaratarak
oluşturuyor.
Ve çarpıcı bir o kadar da sürpriz sonu ile sizi ters köşe yapıyor.
Hem yöneten hemde senaryosunu yazan Senem Tüzen, oyuncuları ve etkisini yüzlere yakın çalışıp odaklanarak oluşturan kamerasını başarıyla kullanıyor. Başından sonuna her karesiyle festivalin kesinlikle en iyilerinden...Ana Yurdu...Sakın kaçırmayın...Vizyona girerse hemen, olmadı DVD'siyle sakın kaçırmayın derim... (Mustafa IRMAK)