Powered By Blogger

14 Ekim 2015 Çarşamba

BEYAZ GÜVERCİN (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kamera: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Müzik Aranjmanı: Rauf Tözüm, Metin Bükey, Sesleri alan: Tuncer Aydınoğlu,

Oyuncular: Göksel Arsoy (Göksel), Filiz Akın (Filiz Yurtsever), Sunay Uslu (Leyla), Hulusi Kentmen (Avni Yurtsever), Reha Yurdakul Leylanın sevgilisi), Ali Şen (Balıkçı Temel), Senih Orkan (Müfit), Hüseyin Baradan (Rafet), Sadettin Erbil (Ferit), Rıza Tüzün (Rıza), Nuri Altınok, Zeki Sezer (Polis), Süley-man Turan, Celal Ersöz, Aydan Adan, Osman Türkoğlu (Köylü), Ahmet Kostarika, Selahattin İçsel, Jale Öz (Yolcu), Necdet Yakın, Hüseyin Sarıcı, Merih Dinçsoy (Baytar Mesut Akyol, Zeki Dinçsoy, Giray Alpan, Ahmet Koç, Müşerref Çapın, Nuri Altınok (Dr. Ömer Başkut), Muzaffer Yenen (davetli), Fadıl Garan, Şarkılar: Sabite Tur Gületman,


Konu; Zengin bir iş adamı olan Avni Bey'in (Hulusi Kentmen) kızı Filiz (Filiz Akın), sayılı günleri olan bir kalp hastasıdır. Avni Bey, tüm imkanlarını kullanmasına karşılık tıbbın bile çaresiz kaldığı kızının hastalığı karşısında bir şey yapamaz. Doktorlar ise Filiz'in biraz daha fazla yaşaması için, duygusal bir ilişkiye girmemesini, heyecanlanmamasını hatta karşı cinse düşman olmasını isterler. Oysaki Filiz, serbest yetişen, ve arkadaşlarıyla eğlenmeyi çok seven, ama buna karşılık da sorumluluklarının bilincinde olan bir genç kızdır. (Dünya KİV Yayınları, “Kitle İletişim Vakfı” 2010)

13 Ekim 2015 Salı

BEKARLIK SULTANLIKTIR

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: İlhan Engin
Kamera: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Birsen Koyu, Kamera Asistanı: Hasan Uçar, Işık Şefi: Atacan Boran, Sanat Yönetmeni: İsmail Konca, Dublaj Yönetmeni: Sacide Keskin, Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuvar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan,


Oyuncular: Filiz Akın (Nurşen), Yılmaz Duru (Selim), Ahmet Tarık Tekçe, Vahi Öz (Atıf), Suzan Avcı (Zehra), Hüseyin Baradan(Osman), Nilgün Esen (Sekreter), Aziz Bas-macı (Rakım), Nevzat Okçugil (Hatice Sadettin Erbil (Hasan), Mine Soley (Sekreter), Necdet Tosun (Ahmet), Mualla Sürer (Mualla), Sedat Demir (Bekçi), Toros Kara-bulut


Konu: Nurşen (Filiz Akın) ile Hasan (Sadettin Erbil) birbirlerini seven, kıskanan, sık sık da kavga eden iki nişanlıdır. Hasan bir gün Nurşen’e, iş için Ankara’ya gidip bir süre kalacağını söyler. Nurşen buna karşı çıkarak eğer giderse, onu kıskandırmak için kendisine özel duygular besleyen Selim’le (Yılmaz Duru) gezip tozacağını söyler. Sinirlenen Hasan, “Bekarlık Sultanlıktır” derneğinden arkadaşı Davut’u (Ahmet Tarık Tekçe) Nurşen’in peşine takar. Nurşen ve Selim’i neredeyse burunlarının dibinden izleyen Davut, yaşamı ikisine de zehir eder. Ama Nurşen’i uzaklaştırmak için götürdüğü her yerde de Selim’le karşılaşır. Selim Nurşen’e aşkını açıklar. Nurşen aslında “Bekarları Evlendirme Derneği”ne üyedir. Ve Hasan’la Davut’u yaptıklarına pişman etmeye kararlıdır. Bu arada Hasan Ankara’da başka bir sevgili ile gününü gün etmektedir. Nurşen Hasan’a telefonda artık Davut’u sevdiğini ve onunla olacağını söyler. Evine gittiği Davut’tan kendisine aşıkmış gibi davranmasını ister. Geri dönüp Davut’un evine giden Hasan, onları görür, herşeyi bitirir. Tam bu anda “Bekarları Evlendirme Cemiyeti” eve baskın yapar. Nurşen’in cemiyet üyesi ve olanların bir oyundan ibaret olduğu, genç kızın gerçekte Selim’i sevdiği ortaya çıkar. Sonuçta ise herkes mutludur. Nurşen Selim ile, Hasan Ankaralı sevgilisi ile, iki “cemiyet”in başkanı da birbirleri ile evlenirler.

BENİ OSMAN ÖLDÜRDÜ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Sedenü
Kamera: Kenan Kurt
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / Osman Fahir Seden


Yönetmen Asistanı:
Zafer Davutoğlu, Kamera Asistanı. Kenan Davutoğlu, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu, Montaj: Zafer Davutoğlu, Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Laboratuvar: Mihail Skarpedis, Recai Karataş, Işık Ekibi: İlhan Aslım, Muzaffer Durusoy, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüktör Temsilcisi: Adnan İrkut, Prodüktür Amiri: Yüksel Tanık,

(“Kemal Film Platosunda Çekilmiş ve Acar Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.”)

Oyuncular: Türkan Şoray (Türkan), İzzet Günay (Osman), Hulusi Kentmen (Komiser, Öztürk Serengil (Öztürk), Saadettin Erbil (Saadettin), Sunay Uslu, Muhterem Nur, Ahmet Tarık Tekçe, Hüseyin Peyda, Aziz Basmacı, Hüseyin Baradan, Birsen Menekşeli, Tümay Tunçalp, Mürüvvet Sim, Devlet Devrim, Atilla Yelkenci, Meriç Başaran, Vahi Öz, Mualkla Sürer, Leman Akçatepe, Mümtaz Ener, Mehmet Ali Akpınar, Hüseyin Güler, Hasan Nurdan, Adnan İrkut


Konu: Beni Osman Öldürdü" ile polisiyemacera güldürüsünü deneyen Usta. Bu kez oldukça farklı bir tarza girişiyor. Başrollerini İzzet Günay ve Türkan Şoray'ın paylaştığı film, Usta'nın da ifadesi ile "yalnızca para sıkıntısı nedeniyle çekilmiş olan" bir filmdi.

Osman'ın (İzzet Günay) babası, ölmeden evvel bıraktığı vasiyetnamesinde bütün mirasını ve şirketlerinin idaresini, evlilik dışı dünyaya gelen oğlu Osman'a bıraktığını belirtir. Öz oğulları Öztürk (Öztürk Serengil) ve Saadettin (Saadettin Erbil) buna karşı çıkarlar. Mirası Osman'a kaptırmamak için çeşitli oyunlar çevirirler. Bu arada kaldıkları evde garip olaylar meydana gelmeye başlar. Evdeki kızlar sırayla öldürülüp, cesetleri ortadan kaybolur. Bir de her öldürülen kız, kendi kanıyla "Beni Osman Öldürdü" diye yazı yazmaktadır. Üvey kardeşleri ve evin diğer sakinleri, zaten çapkın olan ve sürekli bu kızların peşinde dolaşan Osman-'ın, kızları öldürdüğüne iyiden iyiye inanır, polise şikayet eder. Osman, masum olduğunu savunur. Artık diğer kızların peşinde koşmayıp "tavuk yemlemediğini", sadece Türkana (Türkan Şoray) aşık olduğunu söyleyerek, her fırsatta ona ilanı aşk eder. Evde tahkikat yapan Komiser (Hulusi Kentmen), bütün bu saçmalıkların bir şaka olduğunu, buna bir son verilmezse evdeki herkesi tutuklayacağını söyler. Bu arada evde maskeli ve eli silahlı birtakım kişiler dolaşmaya başlar. Sonunda polis, gerçeği ortaya çıkarmak için düzen kurarak Osman'ı tevkif eder, ama evin bodrum katına götürerek bağlarlar. Osman'ın aşkına artık inanan Türkan, bodrumdan onu kurtarır. Evinin anahtarını vererek orada saklanmasını ister. Evde kalan kızlardan biri, Türkan'ın evine gelerek polisin burayı basacağını haber verir. Ancak bu kız da öldürülerek, cesedi-nin yanına "Beni Osman Öldürdü" diye yazar. Kız eve geldiğinde pencerenin dışarı çıkarak saklanan Osman, cesedin yanında biraderi Saadettin'in zarlarını bulur. Kardeşlerinin yanına giderek hesap sorar. O sırada evi polis basar. Oysa polis, baştan beri her şeyi biliyordur. Öldürülen kızları ortadan kaybeden de polistir. Her şey anlaşılınca, kızlar teker teker meydana çıkarırlar. Maskeli adam da maskesini indirir; bu kişi, öldüğünü sandıkları babalarıdır. Babaları, gerçekten bir kardeşleri olduğunu, öldüktensonra diğer çocuklarının ona nasıl davranacağını bilmek istediği için böyle bir oyun hazırladığını söyler. Fakat, onun çocuğu Osman değildir. Gerçek çocuğunun Türkan olduğunu söyler. Osman ile Türkan evlenirler. Usta 'nın sinemadaki kariyerine herhangi bir katkısı olmayan bu film, bir çırpıda kota-rılmış, senaryoda birtakım tutarsızlıkların olduğu, Usta'nın kişiliği ve sinemadaki idealleriyle uyuşmayan bir filmdi. Fakat yine de Seden'e has çekim açılarıyla, dikkat çekici teknik gösterisiyle film, kime ait olduğunu belli özellikleriyle ele veriyordu. Usta, zaman zaman çekmek zorunda kaldığı bu tarz filmlerini, "sıra filmleri dizisi" diye adlandırıyordu. Ve bu tarz filmler çekmeye çeşitli sebeplerden dolayı mecbur kaldığını, hatta bu durumdan utandığını itiraf ediyordu. “Gülşah Nezaket Maraşlı a.g.e. syf: 167 ”

BAZILARI DAYAK SEVER (1963)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Osman F. Seden, Bülent Oran
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Ses: Tuncer Aydınoğlu, 


Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz, Negatif Montaj: Ali S. Berkan, Osman Bilen, Laboratuvar: Recai Karataş, Mihail Skarpedis, Dekor: Saim N. Bilge, Set Amiri: Hasan Nurdan, Işıklar: İlhan Aslım Işık Ast: Muzaffer Durusoy, Kazım Çakırman, Prodüksiyon Md: Adnan İrkut, Prodüktör: Yüksel Tanık, (Kemal Film Platosu’nda hazırlanmış, Acar Film Stüdyosu’nda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Orhan Günşıray, Fatma Girik, Ahmet Tarık Tekçe, Öztürk Serengil, Vahi Öz, Suzan Avcı, Necdet Tosun, İlhan Hemşehri, Orhan Aykanat, Haydar Karaer, Yaşar Şe-ner, Faik Coşkun, Selahattin İçsel, Zeki Tüney, Memduh Alpar


KONU: Henüz iki aylık evliyken annesi (Gülistan Güzey) ve babası (Mümtaz Ener) ayrılkan ve babasıyla birlikte İzmir'e yerleşen Türkan (Türkan Şoray), 18 yaşına geldiğinde babasının zoruyla zengin bir gençle (Süleyman Turan) evlendirilmek istenir. İstanbul' da çiçek satarak geçinen annesini düğününe çağırmak üzere gelen Türkan, bu dertli kadına yardımcı olan bir şoföre (Tamer Yiğit) aşık olur. Aynı şoförü seven zengin bir kadın bu aşkı engellemeye çalışır.

BAŞIMI BELAYA SOKMA (1963)

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: Ni-Va Film / Nişan Hançer


Oyuncular: Eşref Kolçak (Demir), Semra Sar (Zeynep), Evrim Fer (Jale), Kenan Pars (Nuri), Ahmet Tarık Tekçe (Patron), Erol Günaydın (Ahmet), Senih Orkan (Rüştü), Mümtaz Ener, Kadri Ögelman, İhsan Torun, Küçük Yıldız: Cin Ali


Konu: İşten eve dönen kamyon şoförü Demir kız kardeşi Zeynep'in kaçırıldığını öğrenir. Zeynep ünlü bir şarkıcı olacağı vaadiyle Nuri tarafından alıkonulmaktadır. Meyhanede kavga ederken ölen meyhanecinin katili olarak Demir aranmaktadır. Polisten kaçarken tesadüfen düşmanı Nuri'nin eski karısı Jale'yle tanışan Demir ona aşık olur. Artik Demir'in tek amacı kız kardeşi Zeynep'i düşmanlarının elinden kurtarmaktır…

BAŞ BELASI (1963)

Yönetmen: Dr. Arşavir Alyanak
Senaryo: Fikret Arıt
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Koçanga Film / Aleko Aleksandru


Oyuncular: Orhan Günşıray, Nilgün esen, Nilüfer Aydan, Öztürk Serengil, Aysel Tanju, Osman Alyanak, Nilgün esen

Konuı: Yaralı bir kaçakçının yerine geçip çeteyi ele geçiren polis memuru Necdet’in serüveni.

BARUT FIÇISI (1963)

Yönetmen: Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F.Seden,
Kamera: Kenan Kurt,
Müzik: Tuncer Aydınoğlu
Yapım: Kemal Film / Osman Fahir Seden


Prod. Amiri: Yüksel Tanık; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Yön. Asist.: Orhan Aykanat; Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist.: Muzaffer Durusoy, Kazım Çakırman, Özer Korkmazlar; Kamera Asist.: Kenan Davutoğlu; Set Amiri: Hasan Nurdan; Dekor: Saim Nahit Bilge; Prod. Asist-Aksesuar: Cemil Paskap; Montaj-Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz; Neg. Montaj: Ali S. Berkan, Osman Bilen; Laboratuvar: Mihail Skarpedis; Ses: Tuncer Aydınoğlu; 

(Kemal Film Platosu'nda çekilmiştir. Acar Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir.)

Oyuncular: İzzet Günay (Osman), Fatma Girik (Fatma), Altan Erbulak (Altan), Çolpan İlhan (Gül), Vahi Öz (Rüknettin Bey), Bedia Muvahhit (Bedia Hanım), Kadir Savun (Kadir Ağa), Nebahat Çehre (Nur), Sevil Candan (Ayşe), Serap Acar (Oya), Mualla Sürer (Mualla Hanım), Nubar Terziyan (Hulusi Bey), Necdet Tosun, Mürüwet Sim, Aziz Bas-macı, İdal Genç, Behzat Balkaya, Ergül Buharalı, Faik Coşkun, Hüseyin Güler, Mu-ammer Gözalan, Hasan Ceylan, Hüseyin Zan, Talia Salti


KONU: Fatma (Fatma Girik), dayısı Rüknettin Bey'in (Vahi Öz) yanında yaşa-maktadır. Rüknettin Bey'in Osman (İzzet Günay) ve Altan (Altan Erbulak) adında iki oğlu vardır. Rüknettin Bey çapkınlığından bıktığı için Osman'ı kısa zamanda evlendirmek ister. Bunun için yakın arkadaşı Hulusi Bey'in (Nubar Terziyan) kızını düşünürler. Bu arada Osman ile sürekli kavga eden Fatma, ona aşık olur. Fakat Osman'ın annesi Bedia Hanım (Bedia Muvahhit) bu aşka engel olmaya çalışır, çünkü Fatma'yı hiç sevmemektedir. Sonunda onları ayırmak için Fatma'nın üzerine hırsızlık suçu atarak hapse girmesini sağlar. Fatma içerideyken, oğlunu akraba kızı Nur (Nebahat Çehre) ile evlendirmeye kalkar. Osman'ı uyutarak Nur'un yatağına sokar ve bu evlilik için mecbur bırakır. FinaIde Fatma, Kadir Ağa (Kadir Savun), Altan ve Osman tarafından temize çıkarılır, Osman'la yeniden birleşir

BANA ANNEMİ ANLAT (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film / Osman F.Seden


Oyuncular: Fikret Hakan, Filiz Akın, Parla Şenol, Vahi Öz, Öztürk Serengil, Kadir Savun, Efgan Efekan, Ahmet Tarık Tekçe, Serpil Gül


Sansür Tarihi: 27.09.1963; Sayı: 102


Konu: Süse ve paraya düşkün karısını kızıyla birlikte terk eden bir adamın öyküsü


Not: Bu film, bugün Kemal Film'in kayıplar listesindedir.

BAHRİYELİ AHMET (1963)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yön. Yrd: Metin Miroğlu, Kam. Ast: Asan Uçar, Müzik: Metin Bükey, Şarkılar : Sevim Şengül, Işık Şefi: Atacan Boran, Sanat Yön: İsmail Konca, Dublaj Yönetmeni: Sadettin Erbil, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan,

Oyuncular : Ayhan Işık (Ahmet) , Semra Sar (Gül), Parla Şenol (Ayla), Suphi Kaner (Hamza), Öztürk Serengil (Hasan), Sadettin Erbil, Necdet Tosun, Faik Coşkun, Özcan Bilge, Bedri Çavuşoğlu, Toros, Karabulut, Aysel Tanju


Konu: Bahriyeli Ahmet (Ayhan Işık) bir kav-ga sonucu hapis cezası alır. Kızı Ayla’ya (Parla Şenol) komşuları Gül (Semra Sar) ve annesi bakmaktadırlar. Gül Bahriyeli Ah-met’e aşıktır. Tahliye olan Bahriyeli, arkada-şı Hamza’nın (Suphi Kaner) atölyesinde işe başlar. Bu habere sevinmeyen tek kişi ise, mahallenin serserisi Hasan’dır (Öztürk Serengil). Hasan Gül’e aşıktır ve Bahriyeli Ahmet geleceğe dönük hayallerinin önündeki engeldir. Bahriyeli ise, Gül’ün kendisine olan ilgisini hissederek ona yakınlık duymaya başlar. Kızı Ayla ve Gül’le birlikte mutlu günlerin geri geldiğine inanmaktadır. Bir gün çalıştığı atölyeye Necla adında (Aysel Tanju) zengin bir şarkıcı gelir. Ahmet’ten etkilenir ve onun peşini bırakmaz. Necla’nın Bahriyeli’ye ilgisini farkeden Hasan, onunla buluşup bir plan yapar. Hesabına göre Ahmet Necla’ya kapılırsa, Gül de kendisine kalacaktır. İçkili bir alem sonrası kendini Necla’nın kollarında bulan Ahmet, sonraki günlerde de bu ilişkiden bir türlü kopamaz. Sonunda da Gül’le ayrılırlar. 


Küçük Ayla, babasının tekrar eski günlerine dönmesi için Necla’ya yalvarmaya gider. Ahmet de yaptığı yanlışın farkına vararak Gül’den özür diler. Barışan ve nişanlanan iki sevgili, evlilik hazırlığına başlamışlardır. Terkedilmeyi bir türlü içine sindiremeyen Necla ile Hasan Gül’le Ahmet’i ayırmak için yeni bir plan yaparlar. Necla Gül’ü Ahmet’in onda kalan eşyalarını vermek bahanesiyle evine götürür. Hasan da bu arada Ahmet’in kızı Ayla’yı kaçırır. Küçük Ayla’nın arkadaşları Bahriyeli’ye haber verirler. Çılgına dönen Ahmet kızını Hasan’ın elinden kurtarır. Kaçan Hasan Necla’nın evine gider ve orada zorla alıkonulan Gül’e saldırır. Bahriyeli eve baskın yapar. Hasan Bahriyeli ile boğuşurken yanlışlıkla Necla’yı öldürür. Ama Ahmet’le giriştikleri kıyasıya çatışmada kendisi de ölür. Gül’ü kurtarıp oradan uzaklaşan Ahmet, Hamza Reis’in atölyesinde saklanırken polisler tarafından kuşatılır. Bir cinayet işlediği için intihar etmeyi düşü-nen Bahriyeli, kızı Ayla ve nişanlısı Gül’ün olay yerine gelmesi ve ona seslenmeleri üzerine silahını bırakır ve polislere teslim olur…

BAHÇEVAN (1963)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Özdemir Birsel
Görüntü Yönetmeni:Turgut Ören
Müzik: Zeki Müren 

Yapım: Birsel Film / Özdemir Birsel 

Oyuncular: Zeki Müren (Bülbül Ali), Belgin Doruk (Gülten öğretmen, Kadir Savun, Behzat Butak (Tahir baba), Melahat İçli (Çakır Emine), Vahi Öz (Bakkal Şaban), Ali Şen, Atilla Yelkenci (Orhan), Rıza Tüzün (Müteahhit), Necdet Mahfi Ayral (Emlakçı), Jale Öz (Zeynep), Memduh Alpar, Hayri Esen (Mustafa), Sadi Mutlu (Cemil), Ertuğrul Bilda (Çopur), Eşref Vural (Komiser), Nilgün Özhan, Ahmet Turgutlu (Kasap Nadir), Ah-met Tura, Muzaffer Yenen, Arif Eriş (Polis), Behsat Haki (Tahir Baba), Nezihe Güler, Zeki Sezer, Nilgün Kasapoğlu,


Konu: Fakir ve iyi kalpli bir delikanlı olan Bülbül Ali’nin bahçevan olarak çalıştığı köşkte, evin güzel kızı Gülten öğretmene olan aşkı.


► 1953 yılında tümüyle renkli oılarak çekilen “halıcı kız” filminden sonra çekilen ikinci renkli film özelliğini taşımaktadır film. Ancak bu filmde Zeki Müren’in rüya gördüğü sahne renkli çekilmiştir


Filmi tüm izle

https://www.youtube.com/watch?v=__V6bd3yseI 

BADEM ŞEKERİ (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Prod. Temsilcisi: Adnan Kurt; Prod. Amiri: Yüksel Tanık; Reji Asist.: Zafer Davutoğlu; Kamera: Asist.: Kenan Davutoğlu; Set Amiri: Hasan Nurdan; Işıklar: İlhan Aslım; Dekorlar: Saim N. Bilge; Aksesuarlar: Cemil Paskap; Montaj: Zafer Davutoğlu; Senkron: Arif Özalp, Taner Oğuz; Neg. Montaj: Ali Berkan; Ses: Tuncer Aydınoğlu; (Kemal Film Platosu'nda Çekilmiştir. Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir)


Oyuncular: Türkan Şoray (Güner), Fatma Girik (Nilüfer), Efgan Efekan (Efgan), Fikret Hakan (Osman), Ahmet Tarık Tekçe (Ahmet), Vahi Öz (Horoz Ali), Suzan Avcı (Suzan), Öztürk Serengil (Tayfur), Gülseren Esen (Neriman), Sevda Nur (Melahat), Mu-alla Sürer (Mürüwet Hanım), Hulusi Kentmen (Hulusi Bey), Leman Akçatepe (Teyze), Nubar Terziyan, Memduh Alpar,, Nur İnsel (Nur),


Konu: 1963 yılına gelindiğinde Usta, bu yıl gösterime giren "Ne Şeker Şey"in mandığı ticari başan üzerine aynı çizgiyi takip ederek, duygusal güldürü türüne ağırlık verir. Böylece kendi filmografisinde "Ne Şeker Şey" den sonra "Badem Şekeri" ile devam eden zengin kadrolu, bol kahramanlı ve mutlu sonIa biten "halk güldürüleri" dönemi-ni açmış olur.

Fikret Hakan, Fatma Girik, Türkan Şoray ve Efgan Efekan'dan oluıanbu ünlü dörtlüyü bir araya getiren "Badem Şekeri", Usta 'nın "halk güldürüleri" türündeki en başarılı filmlerinden biri idi. Horoz Ali’nin, Güner ve Nermin isminde iki kızı, Tayfur ve Osman isminde iki oğlu vardır. Hulusi Bey'in (Hulusi Kentmen) de Nilüfer ve Neriman adında iki kızı, Efgan ve Ahmet adında iki oğlu vardır. Bu iki ailenin arasında geçmişten gelen bir anlaşmazlık vardır. Fakat bir gün her iki aile de tesadüfen yan yana köşklere taşınır. Babalarının arasındaki kavgaya rağmen Efgan Güner'e, Osman Nilüfer'e, Ahmet Neriman'a ve Tayfur Nermin'e aşık olur. Kızlar da delikanlılara karşılık vermektedir. Sonunda gençler ailelerini barıştırırlar

AZRAİLİN HABERCİSİ (1963)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Kemal Tahir (Murat Aşkın takma adıyla Ümit Deniz’in bir romanından)
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Yerli Film / Atıf Yılmaz Batıbeki

Yönetmen Asistanı: Çetin İnanç,

Oyuncular: Orhan Günşıray (Murat Davman), Pervin Par (Lolita), Ulvi Uraz (Kont Alberto/Alfonso), Sevda Ferdağ (Hemşire Rita), Diclehan Baban (Madam La Kontes), Reha Yurdakul (Jak) Suphi Kaner (İzzet), Bilkay Tekben (Margo), Naci Erhun, Bülent Koral, Faik Coşkun (Barba), Haydar Karaer (Mafyanın adamı)


Konu: Bir mafya teşkilatıyla çatışan Murat Davman'ın macerası.

AYŞECİK FAKİR PRENSES (1963)

Yönetmen: Ertem Göreç,
Senaryo:Hamdi Değirmencioğlu Mark Twain’in “The prince and the Pauper” (Çalınan Taç), isimli romanından uyarlama
Kamera: Kriton İlyadis,
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman - Saner Film/Hulki Saner Ortak Yapımı
Reji Ast: Çetin İnanç,


Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik), Muhterem Nur, Efgan Efekan, Hulusi Kentmen, Vahi Öz, Ahmet Tarık Tekçe, Ayfer Feray, Mualla Sürer

AYŞECİK CANIMIN İÇİ (1963)

Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu, Erdoğan Tünaş,  Orhan Aksoy
Müzik Yorgo İlyadis
Foto Direktörü: Kosta Psaros
Yapım: Bronz Film / Hürrem Erman


Reji Asistanı: Orhan Aksoy, Ümran Ertok, Kamera Asistanı: Nejat Erişir, Erdoğan Kızıldağ, Prodüksiyon Amiri: Nevzat Altındal, Işık: Mehmet Çakar, Aydın Yurteri, Set Amiri: Yılmaz Kanat, Montaj ve Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuvar: Yılmaz Erman, Hayati Akbulut, Erdoğan Dolapçı, Seslendiren: Yorgo İliyadis, Dublajı İdare Eden: Hayri Esen, Ayşeciği Konuşan: Nursan Alçam, (Erman Film stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik), Ayhan Işık (Orhan), Türkan Şoray (Elif), Atıf Kaptan (Atıf), Lebibe Çakın (Bedia), Senih Orkan (Ahmet), Vahi Öz (Orhan’ın arkadaşı), Osman Baş (Bahçevan), Yavuz Karakaş (Atıf’ın adamı), Hakkı Kıvanç (Atıf’ın adamı), Nubar Kamçılı (Mahmut), Orhan Aksoy, Hakan Çarkçı, Yavuz Karakaş


Konu: Ayşecik’in annesi ölmüş, babası da ayrıdır, Ayşecik yetimhanededir. Dayısı onu evlat almak ister ama yetkililer babasının rızası olmadan vermez. Dayısı Ayşecik ile konuşur kendisi ile gitmeye ikna etmeye çalışır. Orhan arkadaşları ile sürekli kılık değiştirerek sahtekarlık yaparak kumar oynamaktadırlar. Karısı Elif hayatından memnundeğildir. Onun doğru bir işe girip çalışmasını, Ayşecik’i eve getirmesini ister. Orhan Ayşecik’in Dayısının evlatlık edinmesi için para isteyecektir. Elif buna razı olmaz böyle bir şey yaparsa evi terk edeceğini söyler. Orhan ile Dayı konuşur, Orhan para ister Dayısı verecektir. Ama kızıyla bir kez konuşacaktır. Konuşur ve onu sever, Dayının verdiği çeki yırtar. Orhan Ayşecik’i alır evine getirir. Ayşecik çok mutludur. Elif’i bulur ve onu eve getirir, Orhan çok sevinir. Üçü birlikte çok mutludur. Ayşecik ile Elif, Orhan’a gündüz çalışacakları bir iş ararlar. Ve Bedia hanımın garajına Müdür olarak işe başlar. Bedia hanımın Atıf adında bir arkadaşı vardır. Orhan"ı araştırınca onun edeceğini söyler. Orhan mecburen kabul eder. Bedia’nın evinde parti vardır, Partide Ayşecik şarkı söylerken Orhan Bedia’nın odasına çıkar kasayı açıp gerdanlığı Oyuncak ayının içine koyup aşağıya iner, Bedia, Ayşecik’e hediye vermek için odasına çıktığında gerdanlığın çalındığını görür ve Poli-se haber verilir. Polise gelir aramalarına rağmen bulamazlar. Polisler gittikten sonra Orhan gerdanlığı ayının içinden çıkarıp Atıf"a verir. Eve gelirler, ayının içinden gerdanlığın ucunu Ayşecik bulur ve babasına sorur, babası yalan söyleyince gerdanlığın ucunu gösterir. 


Babasına kızar ve ağlar. Ayşecik babası ile vedalaşır, Babası itiraf eder. Bütün yaptıklarını anlatır. Ayşecik ile Elif evden ayrılırlar. Orhan Atıf"ın ofisine gelir gerdanlığı ister, Atıf"ın adamları Orhan ile kavga ederler Orhan üçünü de döver ve Atıf"ın yanına gider. Atıf silah çeker ve Orhan"ı kolundan vurur. Orhan Atıf"ı etkisiz hale getirdikten sonra Polisi arayıp durumu bildirir. Sonra gerdanlığı Bedia hanıma vererek durumu anlatır. Bedia onu affeder, Bedia hanımdan Ayşecik"e iyi bakmasını onu korumasını ister. Çıkarken zendeler, Bedia yanına gelir ve yaralı olduğunu görür Bedia ile Ayşecik trene binmek üzeredir. Elif onları uğurlar. Ayşecik ağlamaktadır. Orhan da ordadır ona gözükmez, duruma dayanamayan Bedi Orhan"ın yanına giderek kızıile son kez görüşmesini ister. Görüşürler trene binerler, trenden Ayşecik el sallar, Orhan da el sallamaktadır. Biraz sonra Orhan yere düşer, Ayşecik onu görür, Bedia Onun gerdanlığı getirdiğini söyler trenden iner Elif de Orhan"ın yanına gelir Ayşecik, Orhan"ı affeder. Bir daha ayrılmayacaklarına söz verirler ve evlerine gelirler.

AŞKIM VE GÜNAHIM (1963)

Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Figama Film / Kemal Hakbilir


Oyuncular: Zuhal Tan, Seher Şeniz, Nevzat Abken, Suat Sonay, Ceyhan Cem, Fuat Okan, Melek Ayseven, Zişan Şan, Esma Akpınar, Mualla Sürer, Zeki Yavaş, Cahit Gürkan, Yıldız Maturer


Konu: Bir fabrika soygununa adı karışan ancak suçsuz olan bir gencin seks komedisi türünden bir filmi.