Powered By Blogger

4 Şubat 2018 Pazar

ON KÜÇÜK ŞEYTAN (1971)

Yönetmen : Tunç Başaran
Senaryo: Özdemir Birsel
Kamera: Manesi Filmeridis
Yapım Hisar Film Özdemir Birsel

Montaj: Sezai Elmaskaya, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Senkron: İhsan Yanık, Işık Direktörü: Mazhar Eröz, Prodüksiyon Amiri: Zeki Tezcan, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Operatör Asistanı: Necdet Taşçıoğlu, Teknik Ekip: Nihat Cerit, Çetin Uzun, Ali Öğer, Ahmet Uyanık, Müzik Direktörü: Yıldırım Gürses,

Oyuncular: Süleyman Turan (pırtık), Figen Han, Turgut Özatay, Metin Serezli (Hüseyin, Kör akordiyoncu), Cevat Kurtuluş, Ali Şen, Tuncay Torun. Nuri Tosun, Ahmet Turgutlu, Dilek Akçan, Yaman Coşkun, Ali İzgi, Sıtkı Sezgin, Tanju Altunay, Zeynep Kuranel, Tuncay Torunoplu, Ömercik, Funda Gürçen (bonbon),


Konu: On küçük şeytan çocukla, bir dilenci şebeke reisinin öyküsü. 

OKU BEŞiKTEN MEZARA KADAR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Foto Direktörü: Mükremin Şumlu
Müzik: Cuma Pamuk
Yapım: Objektif Film / -Yavuz Yalınkılıç

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Birsen Şen, Behçet Nacar, Kadri Ögelman, Metin Yılmazbaş, Sırrı Elitaş, Metin Yılmaz, Aytekin Akkaya, Saliha Saltı, Hamza Baba, Hamdi Özdemir, Nermin Özses, Ali Çolpan, Mehmetçik,


Konu: Gittiği köyde bildiklerini çocuklara da öğretmeye ve onların bilinçlenmesi için çalışan bir öğretmen ile, köyün yobaz imamı ile olan çatışmaların öyküsü. 

NEWYORKLU KIZ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Kemal Film / Osman F Seden

Müzik: Selçuk Alagöz Orkestrası ve Rana Alagöz; Set: Sonay Kanat, Ömer Bubu, Hakan Akyol; Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist: Celal Şahin, Yaşar Şatıroğlu; Yön. Asist: Kamera Asist.: Arif Erkuş, Ali Kıvırcık; Abdullah Gürek; Dekorlar: Hasan Nurdan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prod. Asist.: Cemil Paskap; Renk uzmanı: Mengü Yeğin; Montaj: Turgut İnangiray; Senkron: Mehmet Özdemir; Sesleri Alan: Nevzat Pesen
(Saner Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış, Süperfon Stüdyosu'nda Seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fikret Hakan, Zeynep Aksu, Aytaç Arman, Bahar Erdeniz, Feridun Karakaya, Hülya Tuğlu, Muammer Karaca, Hulusi Kentmen, Asim Nipton, Ahmet Karaca, Bedri Aydın, Doğu Kan, Ömür Göksel, Nazan Şoray (Müziği ve sesi ile sinemada ilk defa misafir sanatçı)


Konu: Dört genç kızın New York’taki yaşamlarının güldürüsü.. Film tümüyle Amerika’da çekilmiştir. 

NASREDDİN HOCA (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuar Yardımcıları: A. Tümay Rızai, Erdoğan Koray, Baki Güneş, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: İsmail Dümbüllü, Mürüvvet Sim, Yeşim Yükselen, Aziz Basmacı, Hayri Caner, Doğan Tamer, Ahmet Turgutlu, Nazan Gürsoy, Mehtap Anıl


Konu: Nasreddin Hoca fıkralardan oluşan bir komedi filmi. 

NAMLUNUN UCUNDASIN (1971)

Yönetmen: Cevat Okçugil
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera Necat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Tugay Toksöz, Arzu Okay, Turgut Özatay, Nevin Nuray, Ali Ekdal, Yaşar Güçlü, Ayten Aycan, Muammer Gözalan, Kudret Karadağ, Necip Tekçe, Mahmure Hamdan


Konu: Genç kızları kötü yola düşüren bir örgütün macerası. 

MUALLA (1971)

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo Bülent Oran (Muazzez Tahsin Berkant’ın romanından )
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku
Müzik: Noray Demirci orkestrası,

Oyuncular: Fatma Girik, Kadir inanır, Aydın Tezel, Diclehan Baban, Nükhet Egeli, Faik Coşkun, Muammer Gözalan, Seyhan Gümüş, Mahmure Handan, Suzan Uçaner, Ayton Sert, Muzaffer Yenen, Sabahat Işık


Konu: Cevat Kartal (K. İnanır) ünlü bir roman yazandır. Çevresindeki kadınların ilgisine rağmen Cevat, bir kadın düşmanıdır. Sürekli evlen baskılarına karşılık bir şart ortaya sürer. Evleneceği kızı bulmak için kura çekecektir. Herkes evlenme çağına gelmiş tanıdığı bir kızın adını kağıda yazarak Cevat'a verecek, o da içlerinden seçeceği kızı kısmeti kabul edip evlenecektir. Çektiği kağıtta çıkan kız İzmit'te yaşamaktadır. Cevat adresini alarak İzmit'e gider. Mualla (F. Girik) bir işçi ailesinin kızıdır. Cevat'ın evlenme teklifini önce kabul etmez ama ailesinden gelen baskılara da Düğün sonrası Cevat'ın köşküne yerleşen Mualla mutsuzdur. Bir süre sonra Cevat'ın arkadaşı Kenan (A. Tezel) ortaya çıkınca işler karışır. Çünkü Kenan Mualla'ya yakınlık duymaktadır. Bu durum Cevat'ı karısından iyice uzaklaştırır. Fakat gerçekler hiç de onun düşündüğü gibi değildir. Mualla kocasına aşıktır ve onu hıç aldatmamıştır. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik” 

MISTIK (1971)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Reji Asistanı: Handan Adalı, Kameraman: Hasan Uçar, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Renk Uzmanı Mangü Yeğin, Montaj: Turgut İnangiray, Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj : Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Mettin Eren, Laboratuar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selâhattin Kaya, Cihat Demir, Adil Yılmaz, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuğ, (Saner Stüdyosunda hazırlanmış ve Süperfon stüdyosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Müjdat Gezen, Ender Sonku, Cahide Sonku, Mine Mutlu, Erol Taş, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Nazan Adalı, Kayhan Yıldızoğlu, Belkıs Dilligil, Nezihe Güler, Aysel Gürel, Feridun Çölgeçen, Güven Şengül, Belkıs Dilligil, Faik Coşkun,


Konu: Hasta annesinin derdine şifa bulmak için dolaşırken zalim bir kral tarafından zindana atılan bir köylünün öyküsü.

MEZARINI KAZ BENİ BEKLE (1971)


Yönetmen: Savaş Eşici, Günay Kosova
Senaryo: Savaş Eşici
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Tarih Film


Oyuncular: Tanju Korel, Feri Cansel, Hayati Hamzaoğlu, Nejat Özbek, Hüseyin Zan, İsmet Erten, Nizam Ergüder 

MELEK Mi ŞEYTAN MI (1971)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Burhan Bolan 
Kamera: Kriton İlyadis
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Oyuncular: Türkan Şoray, Tarık Akan, Süleyman Turan, Muzaffer Tema, Metin Serezli, Yalçın Gülhan, Nubar Terziyan, Danyal Topatan, Vahit Volkan, Haydar Karaer, Sedat İnci, Hasan Ceylan, Zeki Sezer, Ahmet Turgutlu, Mustafa Yavuz, Ali Seyhan

Konu: Esas kızın babası bir kumpasa getirilip iflas ettirilir. Adam da intihar eder. Kızı babasının intikamını almak için harekete geçer. Karşısında dört düşmanı vardır. Tek tek hepsinin felaketlerine neden olur ama bir tanesi ile arasında bir aşk başlayacaktır.


NOT: Tarık Akan Ses Mecmuasının düzenlediği yarışmada (1971) birinci seçilerek, bu filmle sinemaya girdi 

MEHMETÇİK ALTIN ÇOCUK (1971)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Objektif Film/Yavuz Yalınkılıç

Oyuncular: Piraye uzun, Yılmaz Şerif, Hamza Abi, Kemal Özer, Nusret Özkaya


Konu: Babası hapse girince annesine bakmak zorunda kalan Mehmet’in dramatik öyküsü. 

MAVİ EŞARP (1971)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Vural Pakel
Kamera: Melih Sertesen
Müzik: Metin BÜkey,
Yapım Acar Film/Murat Köseoğlu

Şarkılar: Belkıs Özener, Esin Engin,

Oyuncular: Türkan Şoray (Leyla), Ediz Hun (Hakan), Yıldırım Önal (Kerim), Yalçın Gülhan (Serdar), Ersun Kazançel, Hayri Caner (Selim), Hüseyin Kutman, Nejat Saydam (Doktor), Nezihe Güler (Tahir’in karısı), Asım Nipton: Tahir),

Konu: Bir kaza sonucu sakat kalan bir pilotla çok hızlı ve renkli bir yaşam süren, zengin ama hastalıklı bir kadının aşk öyküsü

filmi zle

MASKELİ ÜÇLER (1971)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Asaf Tengiz
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Teknik Direktör: Tuna Polat
Yapım: Şahin Film/Şahin Koçak,

Oyuncular: Levent Çakır, Safiye Yankı, Behçet Nacar, Tuncer Necmioğlu, Ferudun Çölgeçen, Metin Yankı, Nesrin Nur, Nur-Ay, Hasan Ceylan, Hakkı Kıvanç, Süheyl Eğriboz

Konu: Cambazlık yaparak hayatlarını kazanan üç kardeşle, gangsterlerin öyküsü.


MALKOÇOĞLU ÖLÜM FEDAiLERi (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Remzi Jöntürk
Eser: Ayhan Başoğlu
Filmi Çeken: Cahit Engin
Yapım : Duru Film / Naci Duru

Reji Asistanı: Nezih, Kamera Asistanı: Ali, Prodüksiyon Asistanı: Galip, Seslendiren: Yorgo İliadis, Beste: Rıza Ateş, Solist: İsmet Nedim, Ar Direktör: Sohban Koloğlu, (Ören Stüdyosunda Hazırlanmış, Süperfon’da seslendirilmiştir.)

Oynayanlar: Cüneyt Arkın, Leyla Selimi, Oya Peri, Talat Hüseyin, Tuncer Necmioğlu, Danyal Topatan, Yaşar Güçlü, Aydın Tezel, Kami Kasravi, Adnan Mersinli, Hakan Bahadır, Yaman Coşkun, Yusuf Sezer, Haydar Karaer, Sohban Koloğlu

KONU: ran ortak yapımı olan filmde Sırp Kralı Mirkoviç, Papa'ya verdiği sözü tutarak, kızı Elza'yı (Leyla Selimi) drahoma olarak ayırdığı altınlarla birlikte, Prens Arnold'a vermeye hazırlanmaktadır. Fatih Sultan Mehmet haber göndererek bu evliliğin Osmanlı-Sırp ilişkilerini bozacağını bildirir . Osmanlı elçilerinin sözleri Arnold'un adamı Kastillas (Aydın Tezel) tarafından tepkiyle karşılansa da, Kral Mirkoviç bu sözlere önem verir. Duruma Prenses Elza da kızar. Zira o da Arnold'la evlenmek istemekte ve Osmanlılardan da pek hoşlanmamaktadır. Bir namaz sırasında Kastillas ve adamları elçileri ve Sırp nöbetçileri öldürülür. Durumu öğrenen Fatih Sultan Mehmet Malkoçoğlu'nu (Cüneyt Arkın) bu iş için görevlendirir.





MAKBER (1971)

Yönetmen: Metin Erksan
Senaryo: Metin Erksan, Abdulhay Edip
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Emel Sayın, Engin Çağlar, Ferit Şevki (Mısırlı Oyuncu), Reha Yurdakul, Ekrem Gökkaya, Sabahat Işık, Kudret Karadağ

Konu: "Ses yarışması düzenlenir, Leyla birinci olmuştur. Daha sonra karar değişir ve Leyla’nın yarışmaya dışarıdan katıldığı bahanesi ile birinciliğini iptal ederler. Leyla onlara itiraz eder Hasan da onu destekler. Leyla Gazinoda şarkı söylemektedir. Osman Emniyet Amiridir ve Hasan’nın abisidir. İstanbul’a tayini çıkmıştır. Arabası ile gelirken Mafya tarafından öldürülmeye çalışılır, fakat Osman adamları öldürür. Kimin yaptığını tahmin ederek Rafet’in ofisine gelir ve onu tehdit eder. Hasan bir gazete de yazı yazmaktadır, Leyla’yı överek onun meşhur olmasına yardımcı olur. Rafet ve adamları iki kardeşi birbirine dürmeye karar verirler, Osman gazinoları, kumarhaneleri basmaktadır. Hasan ile Leyla birbirlerini severler. Osman Leyla’nın kim olduğunu araştırmaya başlar. Araştırmalar sonucunda onun Kıbrıs’lı olduğunu ve kanunsuz işler yaptığını öğrenir. Çalışma izni olmadığını bahane ederek onun ülkeyi terk etmesini ister. Hasan buna karşı çıkarak onunla evlenmek ister Leyla kabul eder. Daha sonra Osman Leyla’nın yanına gelerek kardeşi ile evlenmemesi için onu tehdit eder. Osman araştırma dosyasına Hasan’a vererek onunla evlenmesine mani olur. Nikah töreni başlamıştır. Hasan gelmez, Osman gelir ve Kardeşinin gelmeyeceğini söyler. Rafet, Leyla’nın gazinosunda sahneye çıksın diye Hasan dan 500 bin lira çek almıştır.

Rafet Osman’ı kullanmak için çeki Savcılığa vereceğini söyleyerek tehdit eder. Rafet Leyla dan çeki Osman’a vereceğini ve onu Osman’dan almasını ve Osman’"ı öldürmesini ister. Adamlarına da buluştuklarında ikisini de öldürmelerini ve silahları da ellerine tutuşturmalarını söyler. Osman ve Leyla buluşurlar adamlar gelir ateş ederler ikisi de yaralıdır, Osman adamları öldürür. Leyla’yı hastaneye götürür. Rafet panikler Leyla hastane de yatar, Osman onu ziyarete gelir, bu durumdan Hasan’ın haberi yoktur. Leyla artık şarkı söylemeyecek durumdadır. Osman, Hasan’a Leyla hakkındaki gerçekleri söyler ve ondan özür diler. Hasan ise bunlara gerek kalmadığını onu unuttuğunu söyler. Leyla da Osman’a Hasan’ı unutacağını söyler, artık Osman Leyla’ya ilgi duymaktadır. Hasan’a araba çarpar hastaneye kaldırılır. Leyla’yı sayıklamaktadır.

Osman artık işleri iyice boşlar, adamlarından biri kendisinin hatasından öldürülünce istifasını verir, Müdür kabul Leyla’ya mektup yazar ve Hasan’a dönmesini ister. Kendisi içkiye başlar ve dolaşır Leyla Hasan’ın yanına gelir. Leyla ile Hasan nişanlanırlar, Savcılığa giderek Rafet hakkında suç duyurusunda bulunurlar. Rafet, Osman’ı bularak suç duyurusundan vaz geçmemeleri halinde onları öldüreceğini söyler. Osman kendine gelir ve Rafet ve adamlarını peşine düşer. Hasan ile Leyla evlenirler, Osman onları uzaktan izler, gelin arabası ile gider, Rafet ve adamları yolda pusu kurmuşlardır, Araba geldiğinde ateş ederler. Osman hepsini öldürür, kendisi de yaralanmıştır."

► Metin Erksan, bu filmde bir avukatın hem davalının, hem de davacının yanında yer almasıyla hukuk sistemine ve avukatlık mesleğine eleştirel bir bakış getirmektedir.
Arabesk filmlerin ilk tohumları "Makber"in çevrildiği 1971 yılında atılır. "Makber", daha sonraki yıllarda salgın bir tür olarak adını duyuran arabesk filmlerin en önemlilerinden biridir.. Emel Sayın, diğer filmlerinde olduğu gibi "Makber"de de Metin Erksan'ın seçtiği 10 şarkıyı seslendirir. Bu filmle yönetmen, Türk sinemasında yapılan bir başka ilke imza atmış; Emel Sayın'a "Makber" şarkısını söyletirken sahneye bir mezar koydurmuştur. (Metin Erksan Sineması, Birsen Altıner)


MAHŞERE KADAR (1971)


Yönetmen: Lütfi Ö. Akad, Osman Nuri Ergün,
Senaryo: Safa Önal,
Kamera: Ali Yaver
Yapım Er Film/ Berker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Attila Gökbörü, Ömür Mete, Kamera Asst.: Tuncay Ural, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Işıklar: Ender Işık Servisi, Şef: Şevket Yılmaz, Kamera Asistanı: Tıuncay Ural, Jenerik: Refik Onubil, Prodüksiyon Yönetmeni: Fehmi Tengiz, Asistanı: Metin Ok, Seslendirenler: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj: Özsdemir Arıtan (şef), Arif Özalp, Laboratuar Şefi: Recai Karataş,
(Acar Film Renkli laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Kartal Tibet (Murat), Fatma Girik (Fatma), Kuzey Vargın (Vedat), Muzaffer Tema (Muzaffer), Tijen Doray (Tijen), Oktar Durukan (Reşit Kaptan), İhsan Baysal, Benan Öz, Asım Nipton (Osman Reis), Hakkı Kıvanç (Abdullah), Filiz Bozkurt, Niyazi Gökdere, Temel Sarman, Tanju Şarman (Sıtkı), Mustafa Yavuz (Ağır ceza üyesi), Layla Başar, Oya Engin, Hüseyin Salıcı, İhsan Bayraktar (Tayfa)

KONU: Kaçakçllık işleri ile uğraşan Muzaffer beyin gemisinde çalışan Murat bu olaydan haberdar olduğu için dövülür ve sakat kalır. Muzaffer bey ona acır ve yazlık köşkünde bekçi olarak kalmasını sağlar. Köşke Muzaffer beyin şımarık kızı Fatma ve arkadaşları gelir. Fatma bu yabani görünüşlü adama önce kızarsa da sonradan beğenmeye başlar. Fakat Fatma ile evlenmek isteyen Vedat adında başka bir genç vardır. Murat ile arasında kıyasıya bir rekabet başlar. Bunu Murat kazanır. Çünkü Murat da Fatma'ya aşık olmuştur. Murat bir gün köşkü ve İstanbul'u terk edip köyüne döner. Muzaffer bey ve Vedat Fatma'nın Murat'ın peşinden gitmesini engellemeye çalışırlar ama başaramazlar. Sonunda kiralık katiller bulunur ve Murat'ın öldürülmesi emredilir. Fakat Murat yaralanır. Fatma katillerden birini öldürür. Fatma hapse girer. Murat ise, hastaneden çıkar ve Fatma'yı aramaz. Mahkeme Fatma'nın suçsuz olduğunu kabul eder. Fatma çıkınca Murat'a koşar ama Murat onu yanından kovar. Fatma giderken Muzaffe bey ona gerçeği anlatır. Murat'ın sır olarak sakladığı gerçek ölecek olmasıdır. Fatma Murat'a daha sıkı bağlanacaktır. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”

► Murat Karadeniz Ereğlisi, Serik Köyü’nden. Ciddi, sorumluluk sahibi bir genç. Muzaffer Bey’in gemisinde elektrikçidir. Geminin bir seferden dönüşü ve İstanbul’da 5 günlük izin. Hemen herkes kentteki ‘sazlara barlara saldırırken’, o ‘bir kablodaki kaçağı’ onarmaktadır. Kulağına gelen “Silahlar bugün taşınmayacak. Reşit Kaptan’ın emri. Hemen sandığı öbürlerinin yanına götür” şeklindeki konuşmalardan gemide kaçakçılık yapıldığını anlar. “Bir baskın olursa, gemi sahibini yakarlar bunların yüzünden” diyerek, durumu Gümrük’e bildirmeye giderken tayfalar tarafından feci şekilde dövülür.

Hastaneden çıkınca, Muzaffer Bey onunla ilgilenir “Bu ayakla gemicilik yapamazsın. Bizim Yazlık Köşk’e bekçi lazımdı. Git oraya yerleş. Bedava yatar kalkarsın. 7-8 yüz lira da aylık veririm.” der. Köşk’te önceleri, kendisi gibi dingin bir yaşantısı olur. Bir ‘av partisi’ dolayısı ile Muzaffer Bey’in kızı Fatma ile tanışır. Çoğu kez olduğu gibi, başlangıçta birbirlerinden pek hoşlanmazlar. Misafirler, evde şişelere ateş etmek gibi taşkınlıklar yapınca Murat onlara engel olur. “Başka türlü çıldırın. Buradaki eşyalardan ben sorumluyum. Sarhoşlukla birbirinizi vurup iş açacaksınız başıma.. Adam gibi eğlenmesini öğrenince gelin buraya.”Ertesi gün, kovulmayı beklerken Fatma’nın sahip çıkmasıyla işinde kalır. “Dün olanlar için üzüldüm sonradan. Onlar hak etmişti ama, senin misafirlerindi. Hoş gördüğüne sevindim.” Genç kızın Köşk’e ziyaretleri artınca kendisi ile evlenmek isteyen Vedat’la ilişkileri bozulmaya başlar. Fatma, yaş gününde, herkesi atlatıp geceyi Murat'la geçirince babasının tepkisi ile karşılaşır; "Senin gibi bir kız böyle bir adamı sevemez.. Bile bile seyirci kalamam. Ben, Vedat'ı bile sana layık bulamazken.."

Hayatlarının tehlikede olduğunu anlayan sevgililer Murat'ın Karadeniz kıyısındaki balıkçı kulübesine kaçarlar. Aylar çalışmayla geçer. Bebek bekleyen Fatma'nın "Çocuğumdan önce çocuklara alışmam gerek" diyerek kasabadaki Milli Eğitim Memurluğu'na öğretmenlik için dilekçe vereceği gün. Muzaffer Bey’in adamları evlerini basar. Murat yaralanır. Fatma, saldırganlardan birini öldürüp hapse girer. Hastane.. Mahkeme.. 'Beraat ve Tahliye'. (Murat Çelenligil – sinematürk Internet veri tabanı)