Powered By Blogger

5 Nisan 2020 Pazar

ACI ÇEKENLER (1987)


Senaryo ve Yönetmen: Nejat Gürsoy
Görüntü Yönetmeni: Orhan Temizkan
Müzikler: Silvana Plakçıklık
Yapım: Mersinli Film/Ahmet Mersinli

Set Ekibi: Erol Erten, Mehmet Koçuk, Işık Şefi: Hüseyin Kılıç, Hüseyin Çıra, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk uzmanı: Hayati Akbulut, Laboratuar: Hüseyin Kuğu, İzzet Tatlıcı, Montaj, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken, Pro-düksiyon Amiri: Erol Deniz, Kamera Asdistanı: A. Selim Özyılmaz, Yönetmen Yardımcısı: Cüneyt Yosulçay, Müzik Direktörü: Necati Dintaş,
Yeni Stüdyoda seslendirilmiş ve Kısmet Film stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Küçük Demet, Yılmaz Köksal, Pembe Mutlu, Türkan Savaş, Levent Çakır, Sırrı Elitaş; Adnan Mersinli, Doğan Erdoğan, Hüseyin Peyda, Gül Endam, Cüneyt Yosulçay, Erol Deniz, Mehmet Demet,

Konu: Bir soygun sırasında hırsızlar evdeki kadına tecavüz eder. Olaydan sonra kadın kendisini asar. Daha sonra karısının ölümüne sebep olan hırsızların peşine düşen kadının kocası karısının intikamını alır.


ZEHİRLİ ÇİÇEK (1986)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Kenan Kurt
Müzik: Ömer Şan, Bilge Şan, Cengiz Tekin
Yapım: Rana yayınları/Erol Solak

Reji Asistanı: Yiğit Uygun, Kamera Asistanı: Mehmet Solak, Set Ekibi: Fikret Günyalçın, Mahmut Söyler, Necati Hoşses, Işıklar: Mehmet Çakar (Ender Işık Servisi), Prodüksiyon Amiri: Ali Gündoğdu, Ses Çekim: Erkan Esenboğa, Demir Arakon, Montaj-Senkron: Cevat Sezer, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Ali Ber-kan, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Tümay Rızai, Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Dublaj Yönetmeni: Sadettin Erbil, (Sineray Film Stüdyo ve laboratuarlarında hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Bilge Şan, Ömer Şan, Yusuf Sezgin, Sevim Özün, Aliye Rona, Hüseyin Peyda, Jale Öz, Cahide Adanalı, Nejat Gürçen, Hasan Demir Kaynatan, Yaşar Şener, Murat Avcı, Şadan Adanalı, Ehat Alinçe, Konuk Sanatçılar: Kemal Özkan, Hilmi Coşkun, Güneş Olcay, Küçük Yıldız: Ayşem

Konu: Trafik kazası sonrasında yüzünde iz kalan bir kadınla, onu şöhrete ulaştıran bir adamın öyküsü.

YUVAYA DÖNÜŞ (1986)

Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Nadire Zeybel
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Müzik: Kadir Şeker
Yapım: Cemal Film/Cemal Orman

Oyuncular: Gülşen Akaya, Engin Çağlar, Tugay Toksöz, Baki Tamer, Hakkı Kıvanç, Günseli Öziş, İlkay Ergin, Gül Ünal, Muzaffer Şanverdi.

Konu: Film, istemeden şarkıcı olan fakir bir kadının öyküsünü konu alır. Bir inşaatta çalışan Ekrem geçirdiği bir kaza sonucu sakat kalır. Ekrem çalışamadığı için ailesinde ekonomik sıkıntılar baş gösterir. Ekrem’in karısı Aysel bu nedenle çalışmak zorunda kalır. Aysel bir gazino sahibinin yaşadığı evde işe başlar. Burada sesinin güzelliği fark edilen Aysel şöhrete kavuşma şansı yakalar. Ancak kayın pederinin oynadığı bir oyun yüzünden Aysel’in mutluluğu gölgelenecektir. (Hasan Sakın).

YOKSUL (1986)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni: Orhan Oğuz
Yapım: Şeref Film/Şeref Gür

Yönetmen yardımcıları: Yavuzer Çetinkaya, Melahat Cengiz, Zeki Demirkubuz, Memet Ulukan, Kamera Asistanları: Necdet Kaygun, Ercümen Süngü, Yapım Yönetmeni: Yusuf Niş, Yapım Görevlisi: Veli Selman, Işık Yönetmeni: Recep Biçer, Işık yardımcıları: Salim Burgucu, Ramazan Akgül, Set Görevlileri: İsmail Kündem, Enver Kündem, Montaj-Senkron: Nevzat Dişiaçık, Muzaffer Karataş, Seslendirme Yönetmeni: Ersan Uysal, Sesleri Alan Erkan Aktaş, Renk Düzenleme: Adnan Şahin, Baskı: Zekeriya Şahin, Laboratuar: Yahya Öztürk, Negatif Montaj: Peri Okan, (Fono Film Stüdyosu’nda düzenlenmiştir.)

Oyuncular: Kemal Sunal, Şehnaz Dilan, Yaman Okay, Kerem Yılmazer, Fatoş Sezer, İsmet Kazancıoğlu, Güzin Çorağan, Avni Yalçın, Cihat Tamer, Kutay Köktürk, Nurettin Şen, Eray Özbal, Erol Özkök, Mustafa Suphi, Nedim Doğan, Mehmet Gülerbaşlı, Cen-giz Sezici, Osman Cavcı, Sevgi Erbaş, Nedim Doğan,

Konu: Tahtakale'nin içinde bin bir dolabın döndüğü gizemli hanlardan birinin çaycısı Yoksulun hikayesi. Mal sahibinin vekili olarak bütün odaların, yazıhanelerin kirasını toplayan, mal sahibine az gösterip aradaki farkı cebe atan Süleyman'ın emrinde çalışıyor. Süleyman, aynı zamanda yüksek faizle tefecilik yapan tüm bir üçkağıtçı. Ama bu koca handa kim üçkağıtçı değildir ki?. Her kapının ardında bir dümen döner. Bir oyun tezgahlanır, bir dram yaşanır...

v    Mal sahibinin "vekili" olarak bütün odakların, yazıhanelerin kirasını toplayan, mal sahibine az gösterip arada ki farkı cebe atan Süleyman'ın emrinde çalışıyor Yoksul... Süleyman, aynı zamanda yüksek faizle tefecilik yapan tam bir üç kağıtçı. Ama bu koca handa kim üç kâğıtçı değildir ki? Her kapının ardında bir dümen döner, bir oyun tezgâhlanır, bir dram yaşanır... Bir telefonla çapraz kur, döviz/altın hesaplarından servet vuranlar, görmedikleri malı ondan alıp buna salanlar, garsoniyer gibi kullandıkları küçücük yerde sekreteriyle kırıştıranlar... Trikotaj atölyelerinde duvarlarda asılı "artist resimlerinin arasında parlak yarınlar ve "beyaz atlı şövalyeler" (yani zengin kocalar) bekleyen kenar semt kızları, kadın bacağı dikizleyen yeni yetmeler, namazında niyazında ardiye sahipleri... Tahtakale'deki bu han, günümüz İstanbul’unun, giderek Türkiye’sinin bir mikro kozmosudur sanki, oldukça hüzünlü bir şarkı gibi seyreden "ekonomik hamlemizin acıklı bir iz düşümüdür... Ve Yoksul, bu her şeyi görüp her şeyi algılayan, saf görünüşü ardındaki cin gibi halk çocuğu, her ne kadar sevdiği kızın kendisine attığı "madiği" anlayamazsa da ve her ne kadar sözüm ona iyi yürekli Kerim Beyin önerdiği "fifty-fıfty"den yüz-de 33 'e dek düşen bir hisseye ancak sahip olabilse de, sonunda onca dersin boşuna olmadığını kanıtlar ve defteri dürülen Süleyman'ın yerine, çay ocağının sahibi, kendi işinin "patronu" olur

Zeki Ökten'in "Yoksul"u sanki günümüz Türkiye'sinin ekonomik kargaşasına, liberalizmi ne yapıp edip "köşeyi dönmek" diye yorumlayan anlayışa, alaturka ve arabesk motiflerle bezeli yerli kapitalizme ayna tutan bir küçük film... Sevimli, sıcak, iyi niyetli.,. Ama biraz fazla "küçük", biraz aşırı alçak gönüllü bir film bu,.. Ele aldığı ilginç motifleri gerektiği gibi sergileyemiyor, zaten 80 dakikada vermesi de buna zaman bırakmıyor... Günümüz Türkiye'sinde sinemanın ekonomiyi anlatması yönünde, "Faize Hücum" gibi bir başyapıt vermiş olan Ökten için, bu kadarı aşama değil... Ama haksızlık etmeyelim, "Yoksul", doğru, bir proje, çok şey söylemek isteyen bir film değil... Ancak söylediğini iyi söyleyen, sanki tüm 80'ler Türkiye'sini bir küçük hanın içine sığdırmasını bilmiş bir tipik olmayan bu Kemal Sunal filmi, Sunal’a da, hemen tüm oyunculara da (Ökten'in iyi bilinen oyuncu yönetimi sayesinde) usta işi kompozisyonlar çizmek fırsatını getirmiş..

YIKILMIŞIM BEN (1986)


Yönetmen : İbrahim Tatlıses
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Oyuncular: İbrahim Tatlıses (Yusuf), Necla Nazır (Cennet), Deniz Akbulut (Zeynep), Aslan Altın, Nur İncegül (Şermin), Ümit Yesin, İhsan Devrim (Cemil Ceritlioğlu), Çocuk Yıldız: Burçin Terzioğlu (d.1980)

Konu: Filmde, yıllar sonra bir çocuğu olduğunu öğrenen bir adamın hikâyesi anlatılır. İki çocuğu olan Yusuf, kayınpederi Cemil Bey’in şirketinde çalışır. Bir yandan da kendi şirketini kurmak ister. Bu isteğini Cemil Bey’e bildirmek için hazırlık yapar. Ne var ki o gün eski sevgilisi Cennet’ten bir telefon alır. O gün Cennet ile buluşan Yusuf, yıllar önce bir çocuğu olduğunu öğrenir. Cennet, yıllardır gizlediği oğlunu artık Yusuf’a vermek ister. Bir oğlu olduğunu öğrenen Yusuf, hayatını değiştirmek zorunda kalacaktır. (Meltem İşler Sevindi)


YETİMLERİN TÜRKÜSÜ (1986)


Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo Nuri Kırgeç
Görüntü Yönetmeni: Şener Işık
Yapım: İlker Film/Çetin Dağdelen

Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Montaj, Senkron: Necdet Tok, Negatif Montaj: Mustafa Kul, Set Ekibi: Mehmet Minare, Erol Erten, Işıklar: İsmail Sandalcıoğlu, Ferdi Eskicioğlu, Reji Asistanı: Leyla Altın, Kamera Asistanı: Zeki Pehlivan, Koordinatör: Çetin Dağdelen, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Tarık İnanç, Yeşim İnanç, Mesut Engin, Nilgün Bubikoğlu, Suna Pekuysal, İlhan Daner, Merih Fırat, Ali Şen, Gaffur Uzuner, Kazım Kartal,

Konu: Film, ailelerini kaybetmiş iki çocuğun başından geçenleri anlatır. Işıl, babasının ölümünden sonra üvey annesinin vesayetine girer. Ancak üvey annesiyle yaşadığı sorunlar nedeniyle hayat Işıl için zorlaşır. Bir gün tesadüfen Işıl ile Mıstık’ın yolları kesişir. Mıstık da tıpkı Işıl gibi ailesini kaybetmiştir. Anne ve babası olmayan iki çocuk kısa sürede dost olur. Ancak Işıl, üvey annesinin baskısı nedeniyle Mıstık’tan uzun süre ayrı kalır. Bu uzun aranın ardından Işıl’la Mıstık yeniden karşılaşır. Ancak bu defa Işıl ölüm kalım mücadelesi içindedir. Üstelik iki çocuğun bilmediği gerçekler de açığa çıkacaktır. (Hasan Sakın)

YAYGARA 86 (1986)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Serdar Serrvidal
Yapım: Sabri Demirdöğen

Sesleri Alan: Gültekin Çavuş, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Yusuf Aldırmaz, Kamera Asistanı: Ahmet Demir, Yönetmen Yardımcıları: Gülin Tokat, Ali Akdeniz,
(Yeni lale Stüdyosunda hazırlanmış, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Adile Naşit, Ayşen Gruda, Erol Günaydın, Hadi Çaman, Asuman Arsan, Hayati Hamzaoğlu, Deniz Hamzaoğlu, Turgut Özatay, Süreyya Merdoğlu, Kanat Tibet, Sırrı Elitaş, Aynur Gökçe, Hüseyin Kutman, Ayten Erman

Konu: iki aile arasında geçen olaylar çekişmeler bir aile güldürüsü


YARIN AĞLAYACAĞIM (1986)





Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: İlhan Engin
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin
Özgün Müzik: Cahit Berkay
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Oyuncular: Kadir İnanır, Yaprak Özdemiroğlu, Gül Erda, Eşref Kolçak, Diler Saraç, İhsan Baysal, Aslan Altın, Hüseyin Kutman, Nuran Aksoy

Konu: Savcı bir mafya liderinin idamını ister. Belgeler ve deliller adamın aleyhinedir. Ancak savcı, idamını istediği adamın kendi öz babası olduğunu öğrenir.

YALNIZ ADAM (1986)


Senaryo ve Yönetmen: Cüneyt Arkın
Görüntü Yönetmeni: Şener Işık
Yapım: Aslan Film

Sesleri Alan: Gökhan Şiracı, Miksaj: Erkan Aktaş,

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Aytekin Akkaya, Hikmet Taşdemir, Songül Beyçe, Hikmet Taşdemir, Mehtap Sanıl, Ai Gü-ney, Mehmet Samsa, Mehmet Uğur, Karga Kemal,

Konu: Filmde, bir iş için Kıbrıs’a giden üç arkadaşın yaşadıkları anlatılır. Yakın arkadaş olan Cüneyt, Aytekin ve Aykut bir iş teklifi alır. Zengin iş adamı Suat Bey’in karısı Kıbrıs’ın Rum tarafına kaçırılmıştır. Suat Bey, karısının getirilmesi karşılığında üç arkadaşa yüklü bir miktar para vermeyi vaat eder. Kadını bulmaya çalışan üç arkadaşın başından birçok olay geçecektir. (Meltem İşler Sevindi)


VEDA TÜRKÜSÜ (1986)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Ercü Gençdemir
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Hayati Akbulut, Laboratuar: Hüseyin Kuğu, İzzet Tatlıcı, Montaj, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken, Set Ekibi: Ali İnce, Ahmet Eskigölge, Işık Şefi: Yusuf Tümer, Yardımcıları: Hikmet Aydın, Salih Gül, Müzik: Kenan İlgen ve Arkadaşları, Makyaj: Cemal Gonca, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Zan, Reji Asistanı: Hülya Kayacan, Kamera Asistanı: Nusret Öz, Yapım Koordinatörü: Nami Dil-baz,
Yeni Stüdyoda seslendirilmiş ve Kısmet Film stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Mahmut Tuncer, Sema Peker, Atilla Ergün, Hayati Hamzaoğlu, Mehtap Anıl, Fikretb Fırat, Cemal Gonca, Yaşar Kutbay,

Konu: Filmde, iki amca çocuğunun engellerle dolu aşkı anlatılır. Seyit, amcası Davut Ağa’nın kızı Elif’e âşıktır. Ancak babasıyla amcası arasında başlayan kavga zamanla iki aileyi birbirine düşman eder. Seyit’in annesi, olacakları önceden tahmin ettiği için Elif’i istemeye yanaşmaz. Bununla birlikte Seyit’in ısrarına da fazla karşı koyamaz. Ancak Davut’un yüklü miktarda başlık istemesi işleri çıkmaza sokar. Davut’un amacı Seyit’i mülkünden edip köyden göç etmesini sağlamaktır. Seyit, amcasının oynadığı oyunu fark etmez ve bütün mülkünden olur ve Elif’e de kavuşamaz. İki genç için sıkıntılarla dolu bir süreç başlayacaktır. (Hasan Sakın)


VAZiFE UĞRUNA (1986)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Muzaffer Hiçdurmaz, Kamera Asistanı: Engin Uludağ, Işık Şefi: Ali Salim Yaşar, Işık Asistanı: Ramazan Akgül, Adem Döşeme, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Ömer Aksu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: A.Tümay Rızai, Şems Tokgöz, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Necati Şimşek,
(Sineray Film Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Şehnaz Dilan, Salih Kırmızı, Muzaffer Tema, Nilüfer Aydan, Nuri Alço, Cöşkun Göğen, Saime Bekbay, Memduh Ün, Tuna Tunç, Zeki Alpan, Yüksel Gözen, Yaşar Şener, Baki Tamer, Süheyl Eğriboz, Faruk Savun, Sohban Koloğlu, Kamil Sesli, Yusuf Çetin, Kadir Kökmektedir..

KONU: Tahsin (Cüneyt Arkın), eşi (Nilüfer Aydan) ve kızı Gamze (Şehnaz Dilan) ile birlikte mutlu bir yaşam süren saygın bir polistir. Az para kazanıp, ayın sonunu zor getirmesine karşın, bu onun mutluluğunu ve işine olan sevgisini engellemez. Bir süre sonra emekliye ayrılacaktır. Onun gibi başarılı bir polis olan yardımcısı Aydın (Salih Kırmızı) ile Gamze’nin romantik bir ilişkisi vardır. Bir gün deneyimli komiser kendini üstlerinden gelen bir emirle uyuşturucu satıcılarının peşinde bulur. Tahsin’in eskiden tutukladığı uyuşturucu çetesinin başı Tahir, adamı Naci (Nuri Alço) ile bir intikam planı yapar. Naci Gamze’yi kendisine aşık eder. Annesi ile tanıştırma bahanesiyle bir eve götürür. Annesi diye tanıttığı Nalan, Tahir’in adamıdır. Gamze’ye uyuşturucu verirler. Tahsin eve dönmeyen Gamze’yi aramaya başlar. Genç kıza acıyan Nalan, Gamze’yi salıvermek isterse de fark edilip öldürülür. Paniğe kapılan Tahir ve Naci, Gamze’yi evde bırakıp kaçarlar. Aydın ve Tahsin uyuşturucunun etkisine girmiş Gamze’yi bulup hemen hastaneye kaldırırlar. Bu süreçte Tahsin’in Tahir ve adamlarına karşı amansızca bir takip ve yakalama operasyonları başlar. Sonunda toplumun kanını emen suçlular, Tahir ve Naci dahil, birer birer yakalanıp yasanın pençesine düşer. Bu arada, ailesinin yanı sıra Aydın da Gamze’yi sıklıkla ziyaret etmektedir. Hastaneden çıktığında ise genç kızı ailesinden ister. Ufukta mutlu bir evlilik görünmektedir.


ÜÇ HALKA YİRMİ BEŞ (1986)


Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Yazan: Muzaffer İzgü
Özgün Müzik: Mehmet Ateş
Kamera: Vecihi Ener
Yapım: Hakan Film/Hakan Balamir

Oyuncular: Hülya Avşar, Hakan Balamir, Orçun Sonat, Özcan Özgür, Atilla Yiğit, Hüseyin Peyda, Güzin Özipek, Tuncer Necmioğlu, Ülkü Ülker, Kenan Bal, Ergun Özcan

Konu:  Filmde, bir kasabaya çalışmaya giden baba ile kızının yaşadıkları anlatılır. Gülçiçek, eski bir dublör olan babası Kenan ile beraber kasaba kasaba dolaşarak halkacılık yapmaktadır. Gülçiçek’in güzelliği, gittikleri her kasabada başlarının derde girmesine sebep olur. Bu yüzden Kenan, kızını bir an önce hayırlı bir kısmetle evlendirme niyetindedir. Gittikleri bir kasabada herkes Gülçiçek’in babası tarafından satıldığına inanır. Kasabanın erkekleri Gülçiçek’e sarkıntılık eder. Bir tek kasabanın delikanlısı Sakin, Gülçiçek’in namuslu olduğuna inanır. Gülçiçek’e âşık olan Sakin, onunla evlenmek niyetindedir. Diğer taraftan kasabanın en zengini Dursun Ali Bey, Gülçiçek’e sahip olabilmek için uğraşır. Gülçiçek ise yaşadığı bu durumdan kurtulmaya çalışacaktır. (Meltem İşler Sevindi)

UZUN BİR GECE (1986)


Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Macit Koper
Eser: Necati Cumalı
Görüntü Yönetmeni: Sedat Ülker
Yapım : Murat Film/Süreyya Duru

Set Amiri: Bedri Uğur, Yardımcıları: Cumali Davulcu, Emin Özay, Akif Kilvan, Işık Şefi: İsmet Yurtçu, Görüntü Asistanı: Orhan Gök, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Tümay Rızai, Şems Tokgöz, Armağan Köksal, Fehmi Acar, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Montaj: Sedat Kardeniz, Senkron: Metin Çeşmebaşı, Mustafa Kalkan, Soner Şenbecerir. Negatif Montaj: Ömer Aksu, Sultan Yıldırım, Yönetmen Asistanı: Gülin Tokat, 2. Asistan: Dilek Duru, Yapım Yönetmeni: Rauf Ozangil, Müzik: Cahit Berkay, (Sineray Film Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hülya Avşar, Aytaç Arman, Sevim Çalışgir, Yaman Okay, Selçuk Uluergüven, Şener Gökkaya, Gülsen Tuncer, Menderes Samancıları, Savaş Ustay, Erol Güçer, Selçuk Dinçer, Gönül Özkan, Erol Güçer, Nergis Güçer, Gönül Dinçer, Cemil Vural, M. Ali Karadoğan, Mehmet Duyar,

Konu: Bir köyde babasız büyüyen Gülsüm (Hülya Avşar), Selman'a (Aytaç Arman) ilgi duyar. Çünkü köyün yakışıklı delikanlısı Selman, atının üstünde körüklü çizmeleriyle Gülsüm'ün yaşamına erkekliğin simgesi olarak girer... Ve Gülsüm, kadınsı heyecanlarını ilk kez samanlıklarda, hendeklerde Selman'la sevişerek yaşar. Ancak Gülsüm 'ün olgun ve hoş-görülü kocası Zekeriya usta (Yaman Okay) ile, gerçek yüzünü bir gecede tanıyıp vazgeçtiği Selman arasında bir seçim yapması gerekmektedir... Ama Gülsüm ikisini de seçmeyecektir.

UMUTSUZLAR (1986)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Mehmet Aydın, Selami Şahin
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Burak Film/Sungur Esen, İbrahim Mertoğlu

Oyuncular: İsmail Hazar, Özlem Onursal, Nazan Ayas, Şebnem Karlıdağ, Ümit Yesin, Diler Saraç

Konu: Konu: Film, para ile inançları arasında sıkışıp kalan bir gencin öyküsünü konu alır. İsmail, ailesiyle birlikte kenar mahallede yaşayan fakir bir delikanlıdır. Üniversitede okuyan İsmail, geceleri bir pavyonda sahneye çıkarak para kazanmaya çalışır. Okul arkadaşlarından Sibel ise varlıklı bir aileye mensuptur ve İsmail’e âşıktır. Ancak İsmail aradaki uçurumun farkındadır. Bu nedenle Sibel’in duygularına karşı tereddütlü davranır. Bununla birlikte çevresinin de baskısıyla Sibel’e evlenme teklif eder. Ancak Sibel’in İsmail’e olan ilgisinin ardında başka gerçekler vardır. (Hasan Sakın)

UMUT SOKAĞI (1986)


Yönetmen: Şerif Gören
Senaryo: İlhan Engin, Şerif Gören
Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı
Müzik: Hasan Yükselir
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Kadir İnanır (Aliş Silvan), Şehnaz Dilan (Yonca), Bülent Bilgiç (Bülent Alper), Kazım Kartal (Arap Hasan), Baki Tamer (Abdurrahman), Songül Ülkü (Bülent), Ali Tutal (Mafya), Selahattin Fırat (Topal Recep), Ali Ceylan (Dilaver Uyanık), Hasan Yıldız (Tetikçi), Akif Kilman, Seyfettin Karadayı, Muhteşem Durukan, Dündar Aydınlı, Salih Eskioğlu, Turgay Aksoy, Bedri Uğur, Metin Osmanoğlu, Yılmaz Kurt, İsmail Kurt, Ni-yazi Gökdere, Yaşar Kutbay

Konu: Kadırgalı Ali Silvan , bir haksızlık sonucu çalıştığı fabrikadan atılır. Bu yiğit, güçlü, kendine güvenli genç adam, mafya örgütünün ilgisini çeker. Ve kısa zamanda babalar arasına katılır. Gençlik arkadaşı Bülent'i yanına alarak işçilerin ve kazandığı büyük paraların yönetimini ona verir. Ancak Bülent, ona ihanet edecek ve imparatorluğunu kurmaya kalkacaktır. Artık iki arkadaşın hesaplaşması kaçınılmaz olur.

v    Umut Sokağı" sansür kurulunca yasaklandığı için Antalya Şenliği'ne katılamamıştı. Bu kez Danıştay kararıyla gösterilebiliyor. Sansür, “kara para" sahipleri, giderek resmen mafya örgütleriyle iş bayatımızın bir bölümünü yönetenlerin özdeşleştirilmesine, yıldırım hızıyla yükselen kimi iş çevrelerinin, kimi şirketlerin ardında ne dümenler döndüğünün ima edilmesine mi kızmış? Kapitalizmin tümüyle sütten çıkmış kasık olmadığının, paranın mutlaka namuslu biçimde kazanılmadığının gösterilmesine mi kızmış? Bilinmez... Bilinen, filmin senaryosunun, belki gerçekten ilginç şeyler göstermek, söylemek ister gibi olduğu... Ancak sonuç olarak yüzeyselliğe saplanıp kalan, klasik mafya klişelerinde boğulan önemsiz bir film çıkmış ortaya... Ne emekçilikten gelip babalığa sıçrayıveren, sürekli optolidon içip, öfke krizleri geçiren Ali Silvan'ın ne de diğerlerinin kişilikleri belirgin...

Film, öte yandan tipik bir Şerif Gören filmi... Gören, porno film seyreden "aile kadınlarından seks filmleri oynatan sinemalarda kendi kendini tatmin eden gençlere, günümüz Türkiye’sinden çeşitli saptamalar yaparken, Bülent'in sürekli Beethoven 5. Senfoni dinlemesi gibi buluşlarla da aydınlara göz kırpmaya çalışıyor. Ama aydın bir seyirciye seslenmeyi de amaçlayan bir filmde, söz gelimi holding toplantısı aile kavgası, "Baba'nın dert dinlemesi" gibi sahnelerin sanki bir karikatür düzeyinde verilmesi neden ola ki? “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”