Powered By Blogger

16 Ekim 2024 Çarşamba

KAPTAN FEZA (2010)

 

 Y

Yönetmen Ümit Ünal Senaryo Ümit Ünal Müzik Candan Erçetin , Alper Erinç Görüntü önetmeni Feza Çaldıran Yapım: Narsist Film/ Hakan Karahan Yapım Koordinatörü: Ceylan Karaca, Meltem Tulukçu, Yürütücü Yapımcı: Candan Erçetin, Sanat Yönetmeni: Dilara Özbay, Yardımcı Yönetmen: Kıvanç Turhan, Gülbin Aydın, Yönetmen Yardımcısı: İpek Kent, Kameraman: Ekibi Ali Özel, Işık Şefi: Engin Altıntaş, Işık Asistanı: Erol Öztürk, Makyaj: Ece Onur Adar, Derya Ergün, Boom Operatörü: Burak Ekil,

Oyuncular: Hakan Karahan (Ömer), Ahmet Mümtaz Taylan (Selami), Meral Okay (Solmaz), Mine Tugay (Elif), Dila Bölükbaş (Asu), Mustafa Uzunyılmaz (Numan), Umut Karadağ (Süleyman), Candaş Söz (Tetik), Ebru Akıncı (Tülay), Selim Demir (Tuncay), Ayhan Bozkurt (Köfteci), Sami Ovadya ( İş Adamı), Orhan Sürek (Komiser Ferit), Nezahat Doğan (Muhabir), Uğur Karakartal (Kırtasiyeci), Murat Dal (Tetik Adam),

Konu: Film, bir Yeşilçam aktörü olan babasına tıpatıp benzeyen Ömer'in bugünkü yaşamını konu alıyor. Ömer'in, 6 yaşında küçük bir kız çocuğu olan Asu ile yollarının kesişmesi ve kızın onu gerçekten uzay kahramanı "Kaptan Feza" zannetmesi ile başlayan senaryo aslında bir mafya tetikçisi olan Ömer’in küçük kızın masumiyetini ve hayallerini yıkmamak için bir uzay kahramanı gibi davranması ile devam ederek, 24 saat içinde gerçekleşen dramatik bir hikâyeyi anlatıyor

 

KAKO Sİ (2010)

 


Senaryo Ve Yönetmen:
Özlem Akovalıgil , Görüntü Yönetmeni: Cengiz Uzun, Yapımcı: Özlem Akovalıgil Müzik: Ömer Pobriç, Murat Yasin, Kurgu: Özlem Akovalıgil, Olgun Gökalp Ertunga, Sanat Yönetmeni: Sılacan Köseler, Yardımcı Yönetmen: Selim Sevinç, Nilay Akder, Sanat Yönetmeni: Sılacan Köseler, Kameraman: Cumhur Aksu, Prodüksiyon Amiri: Muhammed Oqla (BosnaHersek), Eren Yıldız (Türkiye), Focus Puller: Cumhur Aks, Renk Düzenleme: Uğur Karlıova, Işık Şefi: Serdar Ünlütürk, Ses Tasarım: Gökhan Alat, Ses Teknisyeni : Emrah Yıldırım,

Oyuncular: Semahat Goruşanin (Semahat), Mesut Akusta (Fatih), Deniz Çakır (Lidya), Kemal Okur (Ufuk), Atilla Öner (Selim), Ayberk Atilla (Dedeko), Ömer Pobriç, Senka Oruç, Edin Drljeviç, Muhammed Isanovic, Eren Isanovic, Muhammed Oqula, Muhammed Gorusanın

Konu: Ailesi yıllar önce Bosna'dan İstanbul'a göç etmiş olan Semahat, ilerlemiş yaşına rağmen ata topraklarına seyahate çıkmaya karar verir. Ona iki kişi daha katılır: yolculuğunu filme almak isteyen Fatih ve arkadaşı Ufuk. Saraybosnada Semahatın seksen iki yaşındaki kuzeni Muhammedi bulurlar ve son savaşın tüyler ürpertici gerçekleriyle yüzleşirler. Selim ve Lidya, Selimin ailesini ziyaret için birlikte Almanya'ya yola çıkarlar. Yolda bir cinayete tanık olurlar, arabaları ellerinden alınır, bir köye sığınırlar ve etnik bir çatışmanın ortasında kalırlar. Hayatta kalma mücadelesi veren insanlar için geçmişin ve gelecek umudunun bir anlamı yoktur. İnsanları ayıran bir yer vardır. Tam oradadırlar.

Not: “Kako si" Boşnakça nasılsın, "kako ste" ise nasılsınız demektir. cevap olarak "dobro" veya "dobro sam" denir. Dialoğun biraz ilermesi icin "siz nasılsınız/ sen nasılsın" diye sormak isteyen olursa "vie kako ste" ya da "ti kako si" denir, (Kyn: Ekşi Sözlük)



İNCİR REÇELİ (2010)

 

Senaryo Ve Yönetmen: Aytaç Ağırlar, Görüntü Yönetmeni: Metin Turguç, Hasan Gergin, Yapım: AA Film Prodüksiyon / Aytaç Ağırlar Müzik: Engin Bayrak, Sezai Paracıkoğlu, Yapım Koordinatörü: Hakan Çevir, Yapım Amiri: Sinan Ruşen, Kurgu : Hamdi Deniz, Ersin Eker, Uygulayıcı Yapımcı: Ömer Çalıkoğlu, Yardımcı Yönetmen: Göksel Aydın, Senaryo Asistanı: Erçin Erkol, Kamera Asistanı: Kasım Ertürk, Mert Altınbaş, Yönetmen Yardımcıları: Murat Uraz, Cengiz Toprak, Emin Külekçi, Gizem Kuru, Kameraman : Meryem Yavuz, Metin Turgut, Kameraman Asistanı: Asım Ertürk, Mert Altıntaş, Focus Puller: Sezgin Denkçi, Yağız Yavru, Işık Şefi: Bülent Gençoğlu, Işık Asistanı: Haldun Koçer, Işık Asistanı: Hannan Kuru, Hakan Kaya, Özgür Seyis, Alperen Doğan, Sanat Yönetmeni: Bektaş İldem, Ses Teknisyeni: Tolga Yelekçi, Boom Operatörü; Erdeniz Savaş, Set Amiri: Bestami Büyük, Cast Sorumlusu: Mahmut Salıcı, Set Amiri: Bestami Böyük, Set Asistanı: Selçuk Bostancıoğlu, Serdar Bostancıoğlu, Mustafa Turgut, Ender Öz, Laboratuar Sorumlusu: Erkan Aktaş, Negatif Kayıt: Şafak Mıhlaç, Baskı renk Kontrol: Erol Şahin, Kopya Baskı: Zekeriya Şahin, Osman Yıldız, Film Yıkama: Yahya Öztürk M. Mustafa Oruç, Mustafa Şahin, Ali Komaz, Tuncay Koçtürk, Sona Kaymakçı

Oyuncular: Sezai Paracıkoğlu (Metin), Melike Güner (Duygu), Sinan Çalışkanoğlu (Erol), Barbara Laurens (Liza), Selim Akgül (Cemil), Mustafa Uzunyılmaz (Selim) Yılmaz Öztürk (Yolcu), Batur Belirdi (Yolcu), Alpaslan Ataman (Barmen), Nevin Efe Polat (Ev sahibi kadın), Yalçın Şeref Ağırlar (Salih Dayı), Erol Ağırlar (yönetmen), Nihat Uzdur (yapımcı), Hasan Yalnızoğlu (bar güvenlik), Dugu Paracıkoğlu (galadaki oyuncu kız), Sevim Taşır (incir satan kadın), Asım Ertürk (yumruk yiyen oyuncu),Behgüm Meriç (cast taki kız)


Konu: Metin 30’lu yaşlarında hayatını TV’lere skeç yazarak kazanan bir adamdır. Yazdığı senaryoları reddedilen bir gün gittiği barda, hayatını tümüyle değiştiren Duygu’yla tanışır. Duygu ve Metin bir masala başlarlar ama sonu başından belli bir masaldır bu…


HÜR ADAM / SAİD NURSİ (2010)

 

Yönetmen Mehmet Tanrısever , Senaryo: Mehmet Uyar, Görüntü Yönetmeni: Ali Özel, Mehmet Tanrısever Yapım: Feza Film /Mehmet Tanrısever Müzik: Yıldıray Gürgen Sanat Yönetmeni: Koray Fındıkçıoğlu, Berna Arslan , Kurgu: Mevlüt Koçak, Kostüm Tasarım: Hale İşsever, Kostüm Tasarım Asistanı: Ruhşan Çimen, : Nurdan Tavukçuoğlu Negatif Kayıt Kadir Burç, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Dekor Tasarım: Feridun Hocalar, 1. Yönetmen Yardımcısı: Emine Seda Uludüz, Veysel Gazi Kurutluca, Kemal Yılmaz, Makyaj: Selin Eyel, Kamera Asistanı: Uğur Başar, Kamera Teknisyeni: Şefik Ağırtmış, Optik Ses Transfer, Soner Koç, Ses Kayıt: Tayfun Çolakoğlu, Sanat Asistanı: Atilla Çelik, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Sanat Yönetmeni yrd.: Yalçın Alagöz, S Nitris Asistanı: Burak Can, Fragman Kurgu: Hamdi Deniz, Genel Koordinatör: Metin Çamurcu, Cast Sorumlus: Aysel Parlak, Dilek Canbay, Yapım Koordinatörü: Özkan Karaca, Tarık Tanrısever,

Oyuncular: Mürşit Ağa Bağ (Said Nursi), Tarık Tanrısever (Şamlı Mehmet), Halil İbrahim Kalaycıoğlu (Nahiye Müdürü), Orhan Aydın (Erdal), Engin Yüksel (İsmet), Hakter Balaban (Sandalcı). Bülent Polat (Komutan), Mesut Çakarlı (Zübeyr), Ahmet Yenilmez (Bekçi), Yaşar Üzer (Muhacır Hafız), Tekin Temel (Hüsrev), Taylan Güner (Ceylan), Cem Arabacıoğlu (Binbaşı Asım), Muzaffer Çetinyılmaz (Şevket), Sefa Zengin (Belediye Reisi), Recep Cinisli (Mehmet Çalışkan), Yaşar Karakulak (Kalaycı), Hüseyin Özay (Mirza), Emin Gümüşkaya (Komiteci), Nusret Çetinel (Mahkeme Reisi), Mahmut Hekimoğlu (Doktor Tahir), Betül Aşçıoğlu (Nuriye), Başak Koyuncuoğlu (Sorgucu), Berivan Yurtsevener (Nuriye), Oktay Daner, Mehmet Tokat (Atatürk), Veysel Gazi Kurutluca (Jandarma Komutanı), Fatih Polat (Bayram Yüksel ), Levent , Aykul, İsmail Hakkı Ürün (Süleyman)


Konu: Said Nursi'nin hayatı konu alınıyor

________________________________________ 

Said Nursi (1873  1960): 1873’de Bitlis’in Hizan kazasının Nurs k
öyünde doğan Said Nursi, kendi hayatını ikiye ayırır. Nur risalelerini yazmaya başladığı 1926’ya kadar kendini “Eski Said” olarak görür. Daha sonra “Yeni Said” dönemi başlar. 9 yaşında din eğitimine başlayan, 21 yaşındayken “Bediüzzaman” (çağın güzelliği) ismiyle anılan Said Nursi, gençlik yıllarında belinden hiç eksik etmediği hançeri ve tipik Kürt giysileriyle din adamından çok savaşçıyı andırıyordu. Nitekim bu yıllarda tam bir dava adamıydı.

Önce II.Abdülhamit’e başvurarak Van’da bir üniversite kurmasını istedi. Ancak kendisini akıl hastanesinde buldu. O da Selanik’e gidip İttihat ve Terakki Cemiyeti ile ilişki kurdu.

İttihatçılardan uzaklaşıp İttihadı Muhammedi partisinin kurucuları arasında yer alan Said Nursi, 31 Mart Olayı’na karışmaktan idamla yargılanıp beraat etti. Kurtuluş Savaşı’nı destekledi. 1925’teki Şeyh Said isyanı nedeniyle hakkında soruşturma açılan, ardından Isparta’nın Barla nahiyesine sürülen Said Nursi için artık yeni bir dönem başladı.

Peşpeşe gelen sürgünlere, mahkemelere rağmen Said Nursi, politikaya fazla bulaşmamaya çalışıp, kendini halkın, kaybolmaya yüz tuttuğunu düşündüğü imanını yeniden kuvvetlendirmeye adadı. Bunun sonucunda Risalei Nur külliyatı ortaya çıktı. Said Nursi 23 Mart 1960’da Urfa’da öldü ve Halilürrahman Camii’ne defnedildi.

 

HERKES Mİ ALDATIR (2010)

 

        Yönetmen : Kamil Aydın, Senaryo T. Alper Çağlayan, Görüntü Yönetmeni : Varol Şahin Yapımcı : Havva Ünal Eser: Metin Zakoğlu, Müzik: Kenan Yılmaz , Kurgu: Akif Özkan, Sanat Yönetmeni: Umay Korgül, Yapım Koordinatörü: Savaş Şaylan, Yapım Sorumlusu: Ayda Kılınç, Yönetmen Yardımcısı : Deniz Çelebi Berat Özdoğan, Kameraman: Vedat Dikmetaş, Panther Operatörü: Aris Aslanoğlu, Online Kurgu: Ersin Kahraman, Avid Yükleme ve Ses Eşleme: Recep Ergün, Negatif Kayıt: Kadir Burç, Kostüm: Umay Korgül, Makyaj : Sevil Küner, Kuaför : Hasan Gevher, Tasarım & Final Miks : Meriç Erseçgen, Optik Ses Transfer : Meriç Erseçgen, Prodüksiyon Amiri : Aydın Ermiş

Oyuncular Ragıp Savaş (Hakan), Mine Tugay (Nil), Metin Zakoğlu (Ege), Fatma Toptaş (Canan), Ahmet Kaynak (Can), Murat Akkoyunlu (Cebo), Asuman Dabak (Kat Görevlisi Kadın 1), Mine Soley (Tavşan Kadın ), Murat Serezli (Barmen Talat), Gülden Güney (Kat Görevlisi (Kadın 2), Emin Sivas (Resepsiyonist), Tuğba Karaca (Bardaki Jartiyerli Kadın), Fatih Doğan (Emniyet Müdürü), Serkan Acar, Pınar Çağlar Gençtürk (rzu), Bekir Erdemöz, Hazan Turaçtemur (Perihan ) Lale Cangal (Hülya)

Konu: Evli ama tipinden beklenmeyecek kadar çapkın, şeytan tüylü bir adam!...Zengin ve yakışıklı kocası tarafından sürekli aldatılan mutsuz ve öfkeli bir kadın…

Bu iki insanın yolları farklı sebeplerden dolayı bir gece aynı otelde kesişir... Tanışırlar, konuşurlar... Gece ilerler, sarhoşluğun etkisiyle kendilerini aynı yatakta bulurlar. Sabah uyandıklarında kadındaki aldatılmanın öfkesiyle intikam alma duygusunun yerini pişmanlık ve şaşkınlık almıştır. Adam ise zahmetsiz bir çapkınlık macerasının zaferiyle evine ve karısına dönmek için hazırlanmaktadır.

Ama kader ağlarını örmeye başlamıştır bir kere… Büyük bir sürpriz onları beklemektedir. Adamın karısı ve kadının kocası da aynı otelde burunlarının dibinde kalmaktadırlar. Karşılaşmaları da başka sürprizlerin etkisiyle kaçınılmaz hale gelecektir.

HAYDE BRE (2010)

 

     Senaryo Ve Yönetmen Orhan Oğuz, Görüntü Yönetmeni : Adnan Güler, Yapım: Kardeş Sanatlar/ Yasemin Küçükçavdar Güler Müzik: Orhan Topçuoğlu, Kurgu: Murat Bör, Sanat Yönetmeni: Nihat Düşko, Yapım Koordinatörü: Duygu Yılmaz, Yürütücü Yapımcı: Vladamir Anastasov, Online Kurgu ; Burak Can, Işık Ş
efi :
Ali Sandıkçı, Makyaj : Hülya Keleş, Ses Kayıt: Yılmaz Ali, Ses Tasarım & Final Miks: Soner Koç, Cast Direktörü: Milka Anchevska, Yönetmen Yardımcısı: Ünsal Temelatan, Sinan Öztürk, Ergin Yılmazer, Renk Düzenleme: Tolga Gariboğlu, Set Amiri. Fatih Özcan,

Oyuncular: Şevket Emrulla (Şabanağa), Nilüfer Açıkalın (Saadet), İlker İnanoğlu (Cemil), Mustafa Yaşar (Vanya), Perihan Tuna (Mamo), Luran Ahmeti (Manko), Suzan Kardeş (Avuş), Ayberk Koçar (Orhan), Ay Doğa Vardar (Emine), Çağla Su Vardar (Cemile), Mehmet Esen (Ev Sahibi), Ertan Saban (Osman), Rahmi Akyol (Kapıcı), Öner Ateş (Hırsız), Şener Savaş (Komiser), Adnan Çakır (Kör Dilenci), Abdurrahman Rahman (Berber), Osman Saban (Konuk Oyuncu)

Konu Şaban Ağa, kasabada karısı ve arkadaşlarıyla yaşamaktadır. Saadet ise şehirde üç çocuğu ve bakmak zorunda olduğu felçli kocası Osman’la oturmaktadır. Şaban Ağa’yla Saadet’in hayatları beklenmedik bir şekilde kesişir ve Şaban Ağa hiç istememesine rağmen Saadet’in ısrarlarıyla İstanbul’a gider.

 Ne var ki şehir yaşamına ve düzenin kurallarına uyum sağlamak Şaban Ağa için imkânsızdır. Kendini İstanbul’da hâlâ “misafir” olarak görse de, özlediği topraklar aslında çoktan elden çıkarılmıştır. Bu durumdan haberi Şaban Ağa, her an geri dönmek için kollamaktadır. Zira İstanbul’a, şehir hayatına ayak uyduramayacağını anlamıştır.

 

HARBİ DEFİNE 2010

 

Senaryo Ve Yönetmen : Hakkı Görgülü, Görüntü Yönetmeni : Ümit Çakmaksoy, Yapım Barkod Production/ Hakkı Görgülü, Müzik : Melih Oğuzhan, Kurgu: Hüseyin Biçe , Sanat Yönetmeni: Metin Göksuna, Yönetmen Yardımcısı: Birsen Sandıkçı, Reji Koordinasyon: Merve Kurnaz, Renk Düzenleme: Esra Çora, Işık Şefi: Adem Yüksektepe, Kostüm Sorumlusu: Volkan Cefakar,

Oyuncular: Cengiz Küçükayvaz (Cemil), Haldun Boysan (Durmuş), Sinan Bengier (Jet Hüseyin), Önder Açıkbaş (Ramazan), Kemal Kuruçay (Hoca), Cüneyt Arda Pamuk (Kenan), Gülay Ezgü, Züleyha Karyağdı, Sümer Ezgü , Melih Oğuzhan, Zuhal Yalçın, Selçuk Uluergüven, Halil Kumova (Tahir Baba;

Konu: Amerikalı bir grup araştırmacı 1960lı yıllarda İç Egenin bir köyüne gelir. Karun hazinelerini bulurlar ve hazinenin en değerli parçalarından birini alıp götürürler. 1960lardan günümüze taşınan bu macera dolu öyküde ölüm döşeğindeki Tahir, 4 erkek çocuğunu ölmeden önce etrafına toplar ve onlara bırakacağı bir mirası olmadığından, Amerikalıların gelişinden ve yıllardır sakladığı sırrından bahseder ve hayata gözlerini yumar.

Bu sır; Uşakın bir köyünde bulunan evlerinin altındaki saklı bir hazinedir. Babalarının defin işlemlerini halleden kardeşler, köylerine gidip hazineyi bulma konusunda başta kararsız kalırlar ve tartışırlar. Sonra bir falcının yanına giderler. Cingöz Falcı köydeki evden ve hazinden bahsedince kardeşlerin kararı değişir ve hepsi zengin olma hayali kurmaya başlar. En sonunda istemeyerekte olsa Ramazan( Önder Açıkbaş) Cemil (Cengiz Küçükayvaz), Kenan ( Cüneyt Arda Pamuk) Ender (Melih Oğuzhan ) ve Hoca ( Kemal Kuruçay ) Uşaka doğru yola koyulurlar. Birbirine zıt 4 kardeş ve bir falcı hoca yoldadır artık. Yolda başlarına birbirinden ilginç, komik ve zorlayıcı olaylar gelir. Komik olaylar zinciri ile dolu bir yolculuktan sonra köye varırlar.

Köye hazine aramak için gelen 4 kardeş bir yandan hazineyi ararken diğer yandan da kendilerini keşfe çıkarlar. Köy hayatının temizliği ve saflığı, köy insanın samimiyeti ve komik halleri hazine arayan bu 4 kardeşte büyük değişimelere yol açacaktır.

GÜNAH KEÇİSİ (2010)

 

Yönetmen Cenk Özakıncı Senaryo Lper Erze Görüntü Yönetmeni Aydoğan Yıldız, Müzik Batuhan Fırat Yapım Medya Mühendisi / Kayahan Nacar, Ceyhun Büyükbese, Cenk Özakıncı Kurgu: Hamdi Deniz, Sanat Yönetmeni : Alper Yanar, Yapım Koordinatörü: Gülsevil Işık, Yapım Sorumlusu: Kanat Işık, 4. Yönetmen Yardımcısı: Ezgi İşgör, Makyaj: Zeynep Sönmez, Kuaför: Taner Özdemir, Cast Direktörü: Sonat Fişek, Cast : Şafak Fişek Ajans


Oyuncular: Nuri Alço, Coşkun Göğen,Turgay Tanülkü (Tevfik), Sevtap Parman (Hanna), Nebil Sayın (Macit), Ferdi Kurtuldu (Serdar), Aybars Irmak (Cevdet), Şan Bingöl (Caner), Özkan Güngör (Luka  Koruma), Tuncay Koçal (Yıldırım Memişoğlu), Diler Öztürk (Hibnos),


Konu: Filmde imalarla ince espri unsurları oluşturulup, sokak ağzı kullanılırken, tıpkı eski halkların kötü olayların sorumluluğunu masum keçilere atıp çöle salması gibi, toplumun oluşturduğu önyargılara karşı mücadele anlatılıyor ve Şahin K.’nın hayatından hikâyeler sunuluyor.

GÖLGELER VE SURETLER (2010)

 

 Senaryo Ve Yönetmen: Derviş Zaim, Görüntü Yönetmeni : Emre Erkmen, Yapım: Maraton Filmcilik/Derviş Zaim Yeşil Film /Oktay Odabaşı Kurgu: Aylin Zoi Tinel, Müzik: Marios Takoushis, Sanat Yönetmeni: Elif Tasçıoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Emre Oskay, Işık Şefi: Hatip Karabudak, Işık Asistanı : Erol Öztürk, Makyaj: Bilay Özgök, Kostüm Tasarım: Hüseyin Özinal, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, Yardımcı Yapımcı: Marsel Kolvo, Yapım Koordinatörü: Şevket Serkan Şen, Görsel Efekt Süpervizörü: Kerem Kurdoğlu, Yardımcı Yönetmen: Utku Bildirgen, Yönetmen Asistanlara: Fehmi Öztürk, Cenk Ertürk, Yapım Sorumlusu: Fatma Aslı Mataracı,, Yapım Asistanları: Turan Sahip, Sibel Menteşe, Fatma Bender, Focus Puller: Rikorda Hibbein, Kamera Asistanları: Volkan Yıldırım, Engin Örsel, Kurgu Asistanı: Çetin Güven, Renk Düzeltme: Manos Chamilakis, Negatif Yıkama: Cinefilm, Set Amiri: Melih Sezgin, Nihat Yazıcı, Reşad Başer, Tolga Yarım, Işık Şefi: Hatip Karabudak, Işık Asistanları: Onur Çankaya, Kaan Ayrancı, Erol Öztürk,

ÖDÜL

47. Antalya Film Şenliği (419 Ekim 2010)

► Sinema Yazarları Ödülü Derviş Zaim

► En İyi Kurgu Aylin Zoitiner

Oyuncular: Hazar Ergüçlü (Ruhsar), Popi Avraam (Anne), Buğra Gülsoy (Ahmet), Settar Tanrıöğen (Cevdet), Cihan Tarıman (Rıza), Osman Alkaş (Veli), Ekrem Yücelten (Arif), Erol Refikoğlu (Karagözcü Salih), Constantinos Gavriel (Hristo), Pantelis Antonas (Thonosis), Mustafa Bölükbaşı, Ahmet Karabiber (Dimitri), Cihan Tarıman (Rıza), Thomas Nikodimou (1. Rum Polsi), Andreas Makris (2. Rum Polisi), Nadi Güler ( Rum sivil),

Konu: Gölgeler ve Suretler, 1963’te Kıbrıs’ta Türk’lerle Rumlar arasında başlayan olaylar sırasında bir Karagöz kuklacısı olan babasından ayrı düşen genç bir kızın geçirdiği olgunlaşma sürecini anlatıyor. Yıkılıp yanan köylerden, daha güvenli olan şehire kaçış macerası esnasında yaşananlar, Kıbrıs’ın hikâyesine ışık tutuyor. Hikâyenin fonunu ise Kıbrıs’ın Karpaz bölgesi ve Büyükkonuk Köyü’nün doğası, tepeleri ve deniz oluşturuyor.

Hiç istemediği halde kendini ve ailesini şiddet dolu bir ortamda bulan bir adam suça bulaşmamak için neleri göze alabilir? Acaba şiddetin egemen olduğu bir dünyada, masumiyeti korumanın ve insan kalmanın yolları nelerdir? Gerçek olaylardan esinlenen film, bu sorulara yanıt arıyor.

Yönetmen Derviş Zaim, filmin, önceki yıllarda çevirdiği "Cenneti Beklerken" ve "Nokta" filmlerinden oluşan üçlemenin son halkası olduğunu söyledi. Zaim, "Her defasında bu coğrafyanın farklı noktalarındaki zengin, otantik, bize ait örnekleri kullanıyorum. Bunların yaptığım için mutluyum" dedi.

Yönetmen Zaim, Kıbrıs'ta 1963'te Türklerle Rumlar arasında başlayan olaylar sırasında Karagöz kuklacısı olan babasından ayrı düşen genç bir kızın geçirdiği olgunlaşma sürecini anlatan filmde, Konstantinos Gavriel ve Pantelis Antonas'ın sınırı geçerek rol aldıklarını söyledi.

Zaim, "Bu insanlar o kadar risk alarak bu filmde oynadılar ki benim için birer kahramanlar" diye konuştu. Filmin yapımcılığını da kendisinin üstlendiğini bildiren Zaim, bunu bir 'delilik' olarak adlandırarak, filmi bitirene kadar epey acı çektiklerini söyledi.Kıbrıs ile ilgili mutlaka anlatılması gereken bir hikayeyi beyaz perdeye aktardıklarını ifade eden Zaim, bu konuda daha anlatacak çok öykü olduğunu, ancak kendisinin başka planları bulunduğunu belirtti.(14.10.2010 CNN Türk)

İŞE MEMURU (2010)

 

Senaryo Ve Yönetmen : Tolga Karacelik, Görüntü Yönetmeni: Ercan Özkan, Yapımcı: Tolga Karacelik, Engin Yenidünya Müzik: Cem Adıyaman, Yapım Koordinatörü: Merih Ertaş, Cast Direktörü: Harika Uygur, Set Amiri : Taner Karakulak,

Oyuncular: Serkan Ercan (Kenan), Zafer Diper (Hakkı Baba), Nergis Öztürk (Nurgül), Büşra Pekin (Nevra), İskender Bağcılar (Kemalettin), Nadir Sarıbacak (Hüseyin), Ruhi Sarı (Cengiz), Sermet Yeşil (Artun), Mustafa Can Poyraz , Tarık Şerbetçioğlu (İşletme Şefi), Enes Mazak (İbrahim), Mustafa Cankılıç (İlhan), Nur Aysan (Kadın), Erkan Avcı (Afar Şofor), Adem Yavuz

Konu: Kocasının yıllar önce kendisini ve oğlunu terk etmesinin ardından, erkekleri kapıdan içeri sokmayan Sinyora Enrica, Rimini’de bu huyuyla ün salmıştır. Evindeki boş odaları kız ğrencilere kiralamakta, ek iş olarak terzilik yapmakta ve pazarda çalışmaktadır. Yıllarca bozmadığı bu kuralı, evine gelen Türk öğrenci Ekin için bozacaktır. 

Ekin İtalyanca bilmemesine rağmen, evde karşılaştığı Valentina adlı kıza vurulup, onunla iletişim kurmanın yollarını arar. Sinyora Enrica, Ekin’e İtalyanca’yı, dans etmeyi, İtalyan mutfağının inceliklerini, yani Valentina’ya giden yolda ihtiyacı olan her şeyi öğretir. Annesinin uzun yıllardır kimseye göstermediği sevgiyi bir yabancıya vermesiyse, oğlu Giovanni’yi öfkelendirecektir. 5 yaşına gelmesine rağmen hâlâ babasıyla yaşayan Kenan, insanlarla iletişim kurmaktan çok kendi hayal dünyasına dalmayı tercih eden kendi halinde bir gişe memurudur. Çatalca gişeler bölgesinde çalışan ve görevinin başındayken zaman zaman kendi kendine konuşmasıyla bilinen Kenan’ın, diğer insanlarla olduğu gibi babasıyla da mesafeli bir ilişkisi vardır.

 Kenan’ın kalp hastası olan babasına, gündüzleri Nurgül bakıcılık yapar. 30 yaşlarındaki konuşkan ve anaç Nurgül, Kenan’ı, babasını ve yıllar önce vefat etmiş annesini küçüklüğünden beri tanımaktadır. Kenan’ın işiyle evi arasında sıkışıp kalmış monoton hayatı, yeni işletme şefinin Çatalca’yı denetlemeye geldiği gün değişecektir.

ÖDÜL47. Antalya Film Şenliği (9 —14 Ekim 2010)

► Tolga Karacelik "En İyi İlk Film"
        ► Ercan Özkan "En İyi Görüntü Yönetmeni "

 


EYYVAH EYVAH 2 (2010)

 

Yönetmen Hakan Algül Senaryo Ata Demirer, Görüntü Yönetmeni Gökhan Atılmış, Müzik Serkan Çağrı, Fahir Atakoğlu Yapım BKM Film / Necati Akpınar Ses Danışmanı : Ulaş Ağce, Kurgu: Mustafa Gökçen, Sanat Yönetmeni: Tural Polat, Kostüm Tasarım: Funda Büyüktunalıoğlu, Uygulayıcı Yapımcı: Arda Erkmen, Yönetmen Yardımcıları: Burcu Alptekin, Oğuz Uydu, Tuğçe Koçyiğit, Devamlılık Yaznmanı: Melda Özvanlıgil, Saç, Makyaj: Neriman Kardeş, Karakter Tasarım: Suzan Kardeş, Ses Tasarım: Boris Trayanov, Cast Direktörü: Hande Aytar, Kostüm: Funda Büyüktunalıoğlu, Ses: Boris Tratanov, 1. Yönetmen Yardımcısı: Ayça Algül, Yapım Amiri: Cüneyt Apaydın, Kamera Operatörü: Ercan Yılmaz, Kamera Asistanları: Yalçın Avcı, Gül Bursa, Hande Cicibaşoğlu, Kuaför: Mustafa Gümüş, Işık Şefi: Kadir Yazıcı, Işık Teknisyenleri: Bülent Sancaklı, Süleyman Öztürk, Ercan Altıparmak, Burak Yılmaz, Set Amiri: Bedrettin Kilci, Set Teknisyenleri: Kemal Şahin, Ahmet Kerimoğlu, Mehmet Umut Öztorun, Durmuş Koçyiğit


Oyuncular: Ata Demirer (Hüseyin), Demet Akbağ (Firuzan), Özge Borak (Müjgan), Salih Kalyon (Halil Dede), Tanju Tuncel (Hatçe Nine), Tarık Ünlüoğlu (Edremit), Ayşe Nil Şamlıoğlu (Necla), Meray Ülgen (Ali Rıza), Selçuk Uluergüven, Şener Kökkaya (Belediye Başkanı Çetin Yıldırımateş), Bican Günalan (Ramiz), Teoman Kumbaracıbaşı (İspanyol), Murat Serezli (Dr.Faruk), Şehsuvar Aktaş ( (İrfan), Hande Dane (Sema), Caner Alkaya, Okan Çabalar (Berber Murat), Alican Yücesoy (İbrahim), Rafi Emeksiz (Şaban Dayı), Kahraman Sivri (Sahil Güv. Kom), Hamdi Alp (Ali), Neslihan Aka, (Kadriye), Karabacak Kadriye, Serkan Çağrı, Beyazıt Öztürk (Müzisyen), Özkan Çınarlı (Sabri), Faruk Akgören (POsman), Hakan Turutoğlu (Jandarma Komutanı), Deniz Boyner (DJ), Merve Atılmış, Ender Serin,

Konu: Serinin birinci filminde, babası Ali Rıza Şeker’i bulan Hüseyin için artık halledilmesi gereken tek bir şey kalmıştır; o da Geyikli’deki sevdalısı hemşire Müjgan’a kavuşmak ve Firuzan ablasının hediye ettiği yüzüğü verip Müjgan’ın kalbini kazanma Can dostu Firuzan ablası, babası Ali Rıza Şeker ve terzi Ramiz ile beraber Geyikli’ye yola çıkan Hüseyin, bu serüvende de hayatının Eyyvah Eyvah zamanlarını Firuzan ile paylaşacak. Babası Ali Rıza Şeker ve dostu Firuzan’la birlikte Müjgan’a koşan Hüseyin’i bu filmde de ilk filmdeki gibi birçok sürpriz beklemektedir.

Hüseyin’in yolunu gözleyen dedesi ve ninesinin, yıllar sonra çıkıp gelen baba Ali Rıza Şeker’in ve diğer kahramanların yeni hikâyesini bize yine klarnet anlatacak.

ÖDÜL

16. Sadri Alışık Ödülleri (25 Nisan 2011) 
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Komedi) Özge Borak



EV (2010)

 

 Senaryo ve Yönetmen : Caner Özyurtlu, Alper Özyurtlu Görüntü Yönetmeni : Aras Demiray Yapımcı: Caner Özyurtlu, Alper Özyurtlu Müzik: Deniz Güngören, Uygulayıcı Yapımcı:BirolTemizyer, Yardımcı Yönetmen: Başak Çingir, Yönetmen Yardımcısı : Neslihan Aydın, Özlem Akınel, Kameraman: Armağan Gündüz, Ümit Mutlu, Işık Şefi: Kubilay Özoğlu, Dekor Uygulama: Yelkan İşkorkutan, ReRecording Mikser : Serhat Seyis,

Oyuncular Ahmet Saraçoğlu, Gülçin Santırcıoğlu, Alican Yücesoy, Şükran Ovalı, Levent Ünsal , Ece Çeşmioğlu , Aşkın Şenol, Funda Eryiğit, Birol Temizyer, Kerem Atabeyoğlu , Özgür Özberk , Melda Gür ,Alpay Kemal Atalan Konuk Oyuncular : Okan Bayülgen Özge Ulusoy Deniz Celiloğlu

Konu: Ev adlı televizyon programında, programa katılan yarışmacıların, canlı yayın esnasında rehin alınmalarını ve yaşadıkları zor dakikaları konu alıyor.Ev yarışmasının eleme gecesi… yayın olması gerektiği gibi devam etmektedir.Elenen yarışmacı evden çıkarken bir silah sesi duyulur ve canlı yayın kesilir.Ev’e silahlı biri girmiş ve tüm çıkışlara bomba yerleştirmiştir.İstediği bu sıkıcı yarışmaya biraz heyecan katmaktır ve oyunun kendi kurallarına göre oynanmasını sağlamaktır. “Ev” adlı yarışmanın final gecesinde birinci olan yarışmacı elemek istediği kişiyi öldürecek ve tüm olanlar canlı yayında ekrana gelecektir. Evden çıkmanın tek şartı vardır; o gece evde olacak her şey canlı yayınlanacaktır…”

 

EŞREFPAŞALILAR (2010)

 

Yönetmen: Hüdaverdi Yavuz, Senaryo: Burak Tarık, Görüntü Yönetmeni: Rico, Yapım: Anse/M.Yusuf Kulaksız Müzik: Yücel Arzen, Uygulayıcı Yapımcı: İsmail Özer, Yardımcı Yönetmen: Hatice Dere, Yapım Sorumlusu: Tolga Gül, Sanat Yönetmeni : Ege Dora, Işık Şefi, Aydın İz, Focus Puller: İsa Toraman, Kurgu Yönetmeni: Engin Öztürk, Set Amiri: Zafer Obenek, Ses Operatörü: Çağdaş Karagöz, Kostüm Sorumlusu: Didem Çopur, Kostüm Asistanı: Zeynel Abidin Dinç, Kuaför: Ahmet Karasu, Yönetmen Asistanı: Seda Sualp, Burcu Arıkan, Serhat Karaoğlan, Makyöz: Perihan Sarak, Makyöz Asistanı: Sihem Birkalır, Kuaför Asistanı : Ayhan Atasoy, Sanat Asistanı: Leyla Özkan, Güher Moroğlu, Kamera Asistanı: Ozan Saltık, Prodüksiyon Amiri: Ümit Çalımlı, Prodüksiyon Asistanı: Kadir Hüseyin Karakaya, Levent Onur Kahraman, Ahmet Şengün, Kenan Gökçe, Set Asistanı: Kürşat Ertaş, İbrahim Küçük, Mehmet Kuru, Orhan Arıkan, Murat Bakır, Boom Operatörü: Burak Ekil, Montaj Asistanı: Serkan Sümeli, Fotoğrafçı: Hamid Ayar, Işık Kamyonu Ve Jenaratör: Seyfullah Demirkaya, Kamera Minibüsü: Şahin Pelit, KostümSanat Kamyonu: Kürşat Ertaş, Caterıng: Lezzet Dünyası, Cast Ajansı: Şeker Castıng, Set Kamyonu: , Yaşar Uyanık, Avrupa Yakası Servis: Ömer Küçük, Anadolu Yakası Servis: Mehmet Dirit,

Oyuncular: Sinan Taymin Albayrak (Hoca), Turgay Tanülkü (Davut), Burak Tarık (Nusret), Hüseyin Soysalan (Tayyar), Sermin Hürmeriç (Madam), Deniz Özpınar (Duygu), Savaş Bayındır (Memduh), Ali Yaylı (Skoda), Serkan Öztürk (Kamuran), Ömer Pekin (Bakkal Muhterem), Vural Arısoy (Kahvehane Ocakcı), Çetin Yeltekin (Kadir), Ozan Uygun (Abdullah), Faikömer Yıldırım (Arabacı ), Erol Koçan (Şeyhmuz), Ahmet Aytekin (Arap Tahir), Ramiz Yalçın (Kasap Selim), Serhat Talay (İri), Emrah Yardımcı, (Nusret Adam1), Erdal Dizman (Nusret Adam2), Ümit Keleş (Tayyar Adam), Turgut Keleş (Tayyar Adam), Ali İsmet Borucu (Şopar 1), Erol Aran (Şopar 2), Murat Akmaca (Şopar 3), Sibel Öztürk (Komşu Kadın), Fırat Paşayiğit (Halıcı Adam), Uğur Erdoğan (Hapishane Çaycı ), Emine Bayındır (Hemşire), Ömer Karanlık (Berber Kamil), Yücel Yarımbatman (Bağlamacı), Tayfun Sav (Konsey Adam1), İsmail Özer (Konsey Adam2), Ulvi Arı (Sarhoş), Ali Avcı (Gardiyan), Ercüment Güçbilek (Sıhhıye), Cemal Polat (Simitçi), Abdurrahman İkiz (Kahvehanede Kağıt Oynayan Adam), Hasan Oytun (Teo), Kemal Topuz (Sülün Bar Patron), Evren Rakıcı (Bavulu Bulan Adam), Hayri Doğangün (Gece Kulübü Mekan Sahibi ), Ümit Çalımlı (Hırsız)

Konu: İzmir Eşrefpaşa’dan gelip İstanbul’a yerleşmiş iki dosttan biri olan Tayyar (Hüseyin Soysalan), güç ve iktidar tutkusu ile büyük bir mafya lideri olurken; Davut (Turgay Tanülkü), küçük mahallesinde namusuyla kahvesini işletmektedir. İkisi de aynı kadını sevmiştir fakat Madam Eleni (Sermin Hürmeriç) Davut’u sevmesine rağmen Tayyar ile evlenmek zorunda kalmıştır. Bir de kızı Duygu (Deniz Özpınar) dünyaya gelir. Fakat Tayyar, Madam’ın gönlünün Davut’ta olduğunu bildiğinden bunu sindiremeyip kızı ile birlikte Madam’ı ortada bırakır. Tayyar bir şekilde intikam alacaktır ve bunu Davut’un evlatlığı Nusret’i kendi yoluna çekerek yapacaktır. Mahalle kabadayısı Nusret ise bir tarafta sevdiği kız, sevdiği insanlar; diğer tarafta ise para ve saltanat arasında kalır. Bu iki dünya arasında bocalarken mahallenin metruk camisine bir hoca (Sinan Taymin Albayrak) tayin olur ve olayların seyri değişmeye başlar.

 

EN MUTLU OLDUĞUM YER (2010)

 


Yönetmen:
Kaan Erturan , Senaryo: Ümit Ünal, Gencay Ünsalan, Görüntü Yönetmeni: Suat Kutluğ, Yapım : Orion , Melodika , 1000 Volt Post Produksiyon , Sinefekt , Yapımcı: Can Topsakal, Kaan Erturan Müzik: Deniz Ceylan, Post Prodüksiyon Danışmanı Murat İzzet Arslan , Sanat Yönetmeni : Başak Koçoğlu , Yürütücü Yapımcı: Engin Tosun, Işık Şefi: Abdullah Yazıcı,  Işık Asistanı: Murat Han, Cast Ajansı : Erten Casting (Gökçe Doruk),

Oyuncular : Ezgi Asaroğlu (Elif), Nihat Alptuğ Altınkaya (Kemal), Hakan Vardar (Aybars), Erol Günaydın, Turgay Tanülkü (Simitçi), Sivga Gerez (Filiz),

Konu: Kemal ve Elif yaşları 25’i geçmesine rağmen hayatta ne yapacaklarına karar verememiş genç insanlardır. Yolları tesadüfen bir ofis partisinde kesişir. İkisi de çok sarhoşken, birbirlerinden etkilenirler. Elif yıllar önce çocukluğunu geçirdiği sahil köyünde, açık denizi ilk kez görünü anlatır ve “hayatta en mutlu olduğu yer”in orası olduğunu söyler. Kemal, “hadi atlayıp oraya gidelim” der birbirlerini tanımadıkları halde o anın büyüsüne kapılır ve hemen yola çıkmaya karar verirler. Arabaya atlayıp gece gece, bir şeyden kaçar gibi yola düşerler. İstanbul’dan Ege sahillerine uzanan bu yolda birbirlerine aşık olacak ve hayatlarının en büyük macerasını yaşayacaklardır.

Çünkü olaylar başlangıçtaki kadar neşeli ve mutlu gelişmez. Birincisi Kemal de, Elif de ilk anda göründükleri kadar uçuk, masum, saf gençler değildir. Derinde, geçmişlerinde su yüzüne çıkmayı bekleyen dertler, hesaplaşmalar vardır. İkincisi ve yolculuğun seyrini değiştirecek kadar mühim olanı; kullandıkları arabada hayatlarını tehlikeye atacak bir takım büyük sırlar vardır. Onlar farkında değildir ama arabada gizlenen sırrı ele geçirmek için peşlerine silahlı adamlar düşmüştür bile,

En mutlu olduğum yer yollarda geçen iki kişilik bir aşk ve macera filmi… ama aynı zamanda bütün toplumun bir türlü kabuğunu yırtamaması, sürekli çocuk kalması ve büyüyememesi hakkında bir film. Filmde genç kahramanlarımız dahil herkes, sihirli bir geçmişin özlemiyle ve yüküyle yaşıyor. Herkesin bir takım güçlü izler bırakmış hatıraları var, o hatıralara tutunarak idare ediyorlar. Bir yandan gerçek soygunlar, vurgunlar yaşanıyor, hayatlar mahvoluyor ama herkes bir tür hayal dünyasında kendini avutuyor.

En mutlu olduğum yer iki genç insanın ahlaki bir tercih yaparak büyümeye karar vermeleri hakkında bir hikaye

ÇOĞUNLUK (2010)

 

 Senaryo ve Yönetmen: Seren Yüce, Görüntü Yönetmeni: Barış Özbiçer, Yapım: Yeni Sinemacılar/Sevil Demirci, Önder Çakar, Seren Yüce, Özkan Yılmaz Yardımcı Yapımcı: Çiğdem Mater, Kurgu: Mary Stephen, Müzik: Gökçe Akçelik, Sanat Yönetmeni: Meral Efe, Işık: Ersin Aldemir, Ses Kayıt: Mustafa Bölükbaşı, Ses Miks: Hartmut Teschemacher, Stephan Konken, Yönetmen Yardımcısı: Ahmet Yılmaz, Halkla İlişkiler: Zümrüt Burul, Yürütücü yapımcı Özkan Yılmaz

Oyuncular: Bartu Küçükçağlayan (Mertkan), Settar Tanrıöğen (Kemal), Esme Madra (Gül), Nihal Koldaş (Nazan), Erkan Can, Feridun Koç, Mehmet Ünal, Güzıde Balcı , Murat Şahin , Savaş Aova, Cem Zeynel Kılıç, İlhan Hacıhafızoğlu Okan Avcı, 

Konu: Yeni Sinemacılar kolektifinden Seren Yüce, ilk filmi "Çoğunluk" ile Türk toplumunun bugününe dair son derece çarpıcı tespitlerde bulunuyor. Film, belki olay örgüsü olarak zengin değil, seyrederken 'bir şey olmuyormuş gibi gelen ama seyrettikten sonra geride son derece yoğun ve vurucu bir etki bırakan filmlerden.

Film, 910 yaşlarındaki Mertkan ile babası Kemal'in (Settar Tanrıöğen) sağlıklı yaşam koşusundan dönmeleriyle başlıyor. İkisi de kilolu. Mertkan'ın bu koşulara babasının zoruyla çıktığını hemen hissediyoruz. Baba oğul ilişkisinin ilk sinyallerini bu sahnede veren film, aynı zamanda filmin ilerleyen dakikalarına bizi hazırlarken, bu 'sağlıklı koşu' mevzuunun hayatlarımıza Özal döneminde girdiğini de anımsatıyor. 12 Eylül sonrasında ANAP iktidarının bir kuşağı nasıl etkisi altına aldığını imliyor bu sahneler.

 

Mertkan büyüyor, babasının hükümranlığı altında ruhsuz ve sevgisiz hayatını sürdürüyor. Ama bu konuda bir farkındalık taşıdığı, bu durumdan kurtulmak istediği söylenemez. Yaşadığı bomboş hayatı neyle dolduracağını da bilmiyor. Arkadaşlarıyla arabada dolaşıyor, alışveriş merkezlerinde takılıyor, sırasında babasıyla namaz da kılıyor ama tüm bunları adeta sürükleniyormuşcasına yapıyor, sanki kendi iradesi yokmuş gibi... Babasının ikiyüzlü ahlakı çocukluğundan beri Mertkan'a da ister istemez sirayet ediyor.

Hayatına giren Gül (Esme Madra) ile ilişkisi bile o kadar yüzeysel ki... Ailesi kızın Doğulu olduğunu öğrenince ayrılması gerektiğini söylüyor ve Mertkan bu konuda bile hiçbir şey yapmıyor. Belki bir iki gece arabesk dinleyip gözyaşı döküyor ama bunları adet yerini bulsun diye yaptığını hissediyorsunuz.

Seren Yüce'nin kamerası bu orta sınıf sünni küçük burjuva karakterlerin yanına asla yaklaşmıyor. Hep uzaktan izleyip bize göstermeyi tercih ediyor. Bir yandan da filmin fazlasıyla konuşkan, bolca diyalog içeren senaryosu, derdini anlatmada zaman zaman görüntüleri arka planda bırakıyor.

Yüce, belli bir kesimin hayata, topluma, siyaseten nasıl baktığını ince ince, detaylarla vermeyi seçiyor. Gül'ün Mertkan'larm evinde, anne babayla ilk karşılaştığında maruz kaldığı soğukluk, Kemal'in onu şöyle bir süzüşü, şüphesiz çok şey söylüyor seyirciye. Filmin ekonomik anlatımı, oyuncuların performanslarıyla birleştiğindeyse daha da vurucu bir etki yakalanıyor. Seren Yüce, belli bir sınıfa öyle bir ayna tutuyor ki, bu aynada insanın kendisiyle göz göze gelmesi gerçekten de altından kolay kalkılacak bir şey değil!

 

ÖDÜL: 22. Ankara Film Festivali

Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu Bartu Küçükçağlayan

47. Antalya Film Şenliği
En İyi Yönetmen Seren Yüce
En İyi Erkek Oyuncu Bartu Küçükçağlayan
En İyi Film Seren Yüce

12. Mumbai Film Festivali
En İyi Film Seren Yüce

En İyi Erkek Oyuncu Bartu Küçükçağlayan
(Jüri: Jane Campion, Samira Makhmalbaf, Yoon JeongHee, Tanya Seghatchian, Suhasini Maniratnam)

16. Sadri Alışık Ödülleri
Umut Veren Oyuncu Bartu Küçükçağlayan

43. Siyad Türk Sineması Ödülleri
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Nihal Koldaş
En İyi Senaryo Seren Yüce
En İyi Erkek Oyuncu Bartu Küçükçağlayan
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Settar Tanrıöğen

67. Venedik Film Şenliği
Geleceğin Aslanı Seren Yüce

4. Yeşilçam Ödülleri
En İyi İlk Film Seren Yüce
En İyi Senaryo Seren Yüce
Umut Veren Genç Kadın Oyuncu Esme Madra