Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Müzik Yönetmeni: Metin Bükey
Yapım: Cem Film/Yahya Kılıç, Deniz Kalkavan
Yönetmen Yardımcısı: Yılmaz Koç, Görüntü Yardımcısı: Ender
Turgut, Şarkılar: Gülderen Gül, Yapımcı Yönetmen: Nurettin
İrişen, Yardımcılar: Yahya Kılıç, Deniz Kalkavan, Yapım Müdürü: Hasan
Demircan, Negatif Kurgu: Orhan Elmaskaya, Renk Uzmanı: S. Türker
Vatan, Senkron uyum: İsmail Kalkan, Mevlüt Koçak, Çekim Düzeni: Nizam
Ergüden, Yardımcıları: Ercan Akyıldırım; Halil Dede, Tevfik Atakan, Ses
Mühendisi: Necip Sarıcığlu, Yardımcısı: Ender Teker, Işık: Aslan
Yılmaz, Yardımcıları: İsmail Sandalcıoğlu, Turgut Ören, Laboratuar: Hasan
Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Yapımcı Yönetmen: Nurettin
İrişen,
(Yeni Stüdyoda seslendirilmiş, Renkli
Film laboratuarında hazırlanmıştır).
Oyuncular:
Türkan Şoray, Hakan Balamir, Uğur Güçlü,
Hulusi Kentmen, Altan Bozkurt, Yeşim Soydan, Turgut Boralı, Yüksel Gözen,
Feridun Çölgeçen, Mahmure Handan, Faik Coşkun, Renan Fosforoğlu, Özcan Özgür,
Suna Selen, Leman Akçatepe, Müşerref Çapın, Savaş Erenkul, İnan Orkuç, Yılmaz
Koç,
KONU: Küçük yaşta öksüz kalan
Türkan’ı yanına alan Hulusi ile oğlu Hakan beraber aynı evde kardeş gibi
büyümüş yetişmişlerdir. Ekonomik durumları pek iyi olmayan ve İstanbul’un
varoşlarında oturan bu aile çevresi tarafından sevilmekte sayılmaktadır. Hulusi
baba artık her iki çocuğunun da evlenip yuva kurmasını istemekte ise de gençler
evliliğe taraftar değillerdir. Türkan karşısına çıkan tüm talipler geri
çevirmekteyse de Hakan, şoför olarak çalıştığı işyerinin patronunun kızı ile
sevişmekte, işi evlenme derecesine kadar götürmüştür. Aslında yıllarca aynı evi
paylaşan Türkan ve Hakan birbirlerini deli gibi sevmekte iseler de. Aşklarını
gizlemektedirler.
Hakan’ın zengin kızıyla
yaşadığı ilişkiyi kıskanan ev bu nedenle de inat için zengin iş adamı olan
Uğur’un Evlenme Teklifini Kabul Eder. Uğur aynı mahallede büyümüş ve işleri iyi
gidince kısa sürede zenginleşip inşaat işlerine atılan ve çocukluğundan beri
Türkan’a hayranlık duymaktadır. Her iki genç te artık evlenme safhasına
geldikleri bir sırada, başkalarıyla yapacakları bu evliliği bir türlü
kabullenemezler ve ayrılırlar. Artı birbirlerinden saklayacak bir şeyleri
kalmamıştır. Aşklarını itiraf ederler ve Hakan ile Türkan, mutlu sona
ulaşırlar.
► Türk
sinemasında kısa hikayeden gelen Safa Önal, gerek asıl uğraşı olan
senaryoculukta, gerekse sonra geçtiği yönetmenlikte kendine özgü bir
duyarlılığı sürdürmesiyle dikkati çekiyor. Bu duyarlığın iyi bir sinemaya
dönüşmesi ise, ancak geçen yıl yaptığı "Umut Dünyası" ile olmuştu. Bu
filmin kendisi için de bir "uyanış" olduğunu söyleyen Önal, bundan
böyle sinemasına yeni yönler vereceğini ummaktadır. Yüreğimde Yare Var"
bilinen Safa Önal duyarlığıyla işlenmiş bir aşk öyküsü, bir "tutku
filmi" ... Birlikte büyümüş bir kızla erkeğin sevgisi bu ... Kız, 4
yaşında iken geldiği evde baba ve erkek çocukla birlikte büyümüş, onlara
"baba" ve "ağabey" demeye alışmış. Gel gör ki, ikisi de
birbirine gizliden gizliye tutulmuş, ama bu aşkı bir tür "günah aşk"
sayarak kimselere, kendilerine bile söylememişler. Babanın 2 genci ısrarla
evlendirmek istemesinden çıkıyor çatışma, ve gelişiyor ... Önal,bir yandan,
aslında düz ve monoton bir çizgide gelişen bir tutku filmi yaparken, öte yandan
da, tıpkı "Umut Dünyası"nda yaptığı gibi, çevre tasvirini vermek
istemiş. Boğaz'ın Anadolu yakasındaki bu küçük köyde çarşı esnafı, manavı,
balıkçısı, meyhanesi ve akşamcısıyla çiziliyor, dert ortaklığı, kader birliği
etme gelenekleri veriliyor ... Önal, hala çok iyi bir sinemacı değil, çekim
yanlışları var (örneğin sık sık kullanılan üstten çekimlerin hiç bir işlevi
yok),
ama duygululuğunu iyi
sinemacılığa dönüştürmeye çalışan bir sanatçı ve "Yüregimde Yare
Var", bu iyi niyetin ve Safa önal'daki gelişmenin açık bir kanıtı ...
"Umut Dünyası"nın çizgisini aşmamakla birlikte tutarlı, seviyeli bir
film ... Şoray da, gittikçe gelişen bir oyuncu olan Hakan Balamir de iyi
oynuyorlar ..”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf,101”