Yönetmen: Nejat
Saydam
Senaryo: Bülent
Oran (Muazzez Tahsin Berkant'ın romanından)
Kamera: Melih
Sertesen
Müzik: Metin
Bükey
Yapım: Acar
Film / Murat Köseoğlu
Yönetmen
Yardımcısı: Fikret Tınaz, Işık Şefi: Cevdet
Arıkan, Kameraman: Tangör Toydemir, Montaj: Özdemir Arıtan,
Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Ses Kayıt: Bican Afşar, İsmail Karakaş,
Stüdyo Teknisyenleri: Recai Karataş, Arif Özalp,Nevzat Dişiaçık, Alişan
Sertesen, Saadettin Özmutlu, Şarkılar: Berkant, Belkıs Özener, Prodüksiyon
Amiri: Sedat Demir,
Oyuncular: Türkan Şoray (Nerime), Murat Soydan (Feridun Bey), Tanju
Gürsu (Nejat), Zeynep Tedü (Nesrin), Aliye Rona (Süheyla Hanım, Uğur Kıvılcım
(Zerrin), Nedret Güvenç (Hatice Hanım), Ergun Köknar (Flütçü Memo) Müşerref
Çapın (Nuriye Teyze), Muammer Gözalan, Doktor), Zeki Sezer (Uşak), Vahit Volkan
(Aşçı), Sema Tamer (Hemşire), Hüseyin Salıcı (Doktor), Renan Fosforoğlu
(Avukat), Mehmet Büyükgüngör (Nikah Memuru), Birtane Güngör, Küçük Yıldız: Nuray
Yıldız (Güler), Enver Dönmez,
Konu: Babası
Rasim Bey’in iflası ve ölümü ile çok zor durumda kalan Nerime ve annesi Hatice
Hanım, akrabaları fabrikatör Feridun Bey’in çağrısı ile İstanbul’a gidiyorlar.
“Bu benim ilk yolculuğumdu. Çocukluğumu geçirdiğim bu güzel yerlerden, zavallı
babamı kara topraklarda bırakarak ayrılıyordum.
Annem hasta ve zayıftı. Bizi, çağrıldığımız yeni dünyalarda
kimbilir ne olaylar bekliyordu.” Süheyla Hanım ise, oğlunun bu davetinden hiç
hoşnut değil. Köşk bahçesinin bir köşesindeki Bülbül Yuvası’nda zaten hiç
sevmediği bir dolu ‘parazit’ akraba varken bu yeni gelenler iyice canını
sıkmıştır. “
Feridun mutlaka benim ailemden bir kızla evlenecek. Rahmetli
kocamın ailesinden hiç kimse bu kapıdan içeri adım atamaz… Bir gün gelecek
buradan kaçmaya mecbur edeceğiz.”
Süheyla Hanım, oğlunun iş gezisi nedeniyle İstanbul dışında
olmasından yararlanarak, onları küçük bir odaya yerleştirir. “Babamın hayatta
kalan tek akrabaları, bu zengin insanlar anneciğimle beni eski eşyaların bulunduğu
bu tozlu tavan arasına atıvermişlerdi…Uşak, ertesi sabah bize eski elbiseler
verdi. Süheyla Hanım. Daha yol yorgunluğumuz geçmeden çamaşırhanedeki kirli
çamaşırların temizlenmesini annemin üstüne yıkıvermişti. Anacığım hizmetçilerin
hizmetçisi olmuştu… Zavallı annemin hastalığı gün geçtikçe ilerliyordu.
Geceleri inleyerek geçiriyordu. Bense, kütüphaneden gizlice aldığım kitapları
durmadan okuyor, kendimi geleceğe hazırlamaya çalışıyordum.”
Nerime, bir gün Bülbül Yuvası’ndaki yakınları ile karşılaşır.
Köşk’teki acımasız ve mutsuz kişilerin aksine, onlar yoksul ama neşeli ve
hoşgörülüdürler. Anneleri Nuriye Teyze, kemancı Nejat, hem piyanist hem
bestekâr Zerrin ve nişanlısı Memo, ortanca kardeş gitarist Fahriye, Bülbül
Yuvası’nın jönü ve bateristi Ferit, en küçük numara (ağız melodikası Güler. ”
Nerime ve annesinin mutlu oldukları tek yer orasıdır. Feridun Bey, Köşk’e
dönmüş ama Nerime’ye mesafeli davranmaktadır. Bahçede gösterişli bir davet
verilirken tavan arasındaki odada ölen Hatice Hanım’ın Feridun Bey’e bıraktığı
mektup, onun Nerime’ye olan davranışlarını değiştirir. ‘Dışarıdan lise
sınavlarına girip’ okulu bitirmesini, yemeklerde onlarla birlikte olmasını ve
fabrikanın muhasebesinde çalışmasını sağlar. Genç kız, Feridun’un onunla
evlenmek istemesiyle bir anda sınıf değiştirmiş gibidir. (Murat Çelenligil )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder